Grunwaldzka - aleja dealerów samochodowych

20 listopada 2018 (artykuł sprzed 2 lat)
mJ
Najnowszy artukuł na ten temat

Usługa door-to-door w salonach samochodowych

Myślisz: najpopularniejsza motoryzacyjna lokalizacja Trójmiasta, mówisz: al. Grunwaldzka. Trudno się z tym nie zgodzić. Od wielu lat przy jednej z głównych arterii Gdańska prężnie działają salony samochodowe, i wciąż powstają nowe.



Blisko 7-kilometrowa aleja Grunwaldzka zobacz na mapie Gdańska przebiega przez trzy reprezentacyjne dzielnice Gdańska - Wrzeszcz, Oliwę i Strzyżę. Od lat przy tej prestiżowej arterii łączącej Gdańsk z Sopotem powstają nowe inwestycje, w tym przede wszystkim biznesowe zagłębie Trójmiasta. Kiedy jeszcze w Oliwie futurystycznych biurowców nie było - rządziły tu salony samochodowe. Dziś niektóre z nich mogą pochwalić się wieloletnią tradycją.

To właśnie w Oliwie, głównie w jej południowej części, nieopodal granicy ze Strzyżą, wyrosło istne centrum motoryzacyjne. Na kilometrowym odcinku znajdziecie stacje dealerskie: Zdunek KMJ (Nissan), Konocar (Opel), Carter (Toyota), Margo (Hyundai), Plichta (Skoda), Zdanowicz (Subaru oraz autoryzowane serwisy Mazdy i SsangYong) i BIG Autohandel (Ford). A to przecież nie koniec, bo w sąsiedztwie al. Grunwaldzkiej znajduje się salon British Automotive (Land Rover i Jaguar), a jadąc dalej w kierunku Sopotu, natraficie na powstający od podstaw obiekt Mercedes-Benz Witman.

Zestawienie salonów samochodowych zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej uzupełnia działający od trzech lat we Wrzeszczu obiekt Bawaria Motors.

Salonów będzie więcej



Już niebawem do powyższej listy dopiszemy kolejne obiekty. Na grudzień zaplanowane jest otwarcie salonu Citroen Zdunek, natomiast w przyszłym roku działalność rozpocznie nowoczesna stacja Lexusa, która powstaje w miejscu dawnego sklepu Media Markt. Wybiegając nieco w bardziej odległą przyszłość, w Strzyży, tuż przed wspomnianym wiaduktem PKM wybudowany zostanie nowy salon British Automotvie.

Jeśli nie al. Grunwaldzka to...



Motoryzacyjnemu zagłębiu Trójmiasta nic nie grozi, choć coraz częściej dealerzy decydują się na budowę swoich salonów na obrzeżach miast. W ostatnich latach tym najpopularniejszym kierunkiem jest oczywiście obwodnica. Atrakcyjne ceny gruntów, łatwy dojazd, duży parking, no i większe możliwości aranżacyjne salonu - plusy migracji są naprawdę spore.

Dziś na działkach sąsiadujących z obwodnicą Trójmiasta znajduje się kilka salonów, m.in. Infiniti Centrum, Serwis Haller (Opel), Plichta (Volkswagen, Skoda, Seat, Audi), Wróbel (Mercedes-Benz), Truck Nord Center (Iveco), Scania Polska czy Isuzu Trucks.

Jest również kilka salonów, które zlokalizowane są na obrzeżach, ale nie w bezpośrednim sąsiedztwie obwodnicy. To chociażby obiekty Volvo Drywa, Kia Interbis, Peugeot JD Kulej czy Toyota Walder w Chwaszczynie.

Salony samochodowe powinny powstawać:
9%

w centrach miast

54%

na obrzeżach miast

37%

jest mi to obojętne

zakończona

łącznie głosów: 889

mJ