Ile kosztuje lakierowanie auta?

27 lipca 2019 (artykuł sprzed 2 lat)
mJ
Lakierowanie auta to czasochłonny i skomplikowany proces, który wymaga dużej wprawy fachowca. Więcej zdjęć (2)

Lakierowanie auta to czasochłonny i skomplikowany proces, który wymaga dużej wprawy fachowca.

fot. Dmitry Kalinovsky / 123rf.com

Lakierowanie auta to czasochłonny i skomplikowany proces, który wymaga dużej wprawy fachowca.

fot. Dmitry Kalinovsky / 123rf.com

Uszczerbki i zarysowania karoserii, leciwość lakieru, lakierowanie wybranego elementu, a może po prostu chęć zmiany koloru auta - powodów wizyty w profesjonalnym warsztacie lakierniczym jest przynajmniej kilka. Sprawdziliśmy, z jakimi wydatkami wiąże się lakierowanie samochodu.



Lakier mówi o samochodzie mniej więcej tyle, ile buty o człowieku. Dlatego też wielu właścicieli stara się w miarę swoich możliwości dbać o powłokę lakierniczą swoich aut. Problem w tym, że na niektóre czynniki nie mają żadnego wpływu. Z upływem czasu i przejechanych kilometrów lakier auta płowieje, traci swój pierwotny blask, a do tego często pojawiają się mniejsze lub większe rysy i defekty.

Sposobów na poprawienie estetyki nadwozia pojazdu jest wiele, ale niestety, nie jest to tania zabawa. Lakierowanie auta to czasochłonny i skomplikowany proces, który wymaga dużej wprawy.

Usługi blacharsko-lakiernicze w Trójmieście


Malowanie całego auta - ile to kosztuje?



Dla profesjonalnego warsztatu całkowite lakierowanie samochodu oznacza długą i żmudną pracę, a dla klienta... spore wydatki. Niestety, ale ciężka praca lakierników słono kosztuje, dlatego w wielu przypadkach - z punktu widzenia klienta - to zabieg nieopłacalny ekonomiczne, gdyż jego cena może przekroczyć wartość pojazdu.

Wysokość ceny lakierowania całego pojazdu zależy od kilku czynników: wielkości auta, liczby drzwi, stanu technicznego (np. korozja, nierówności, otwory czy kształt nadwozia), rodzaju lakieru, ale również renomy i lokalizacji warsztatu.

- Cenę lakierowania auta ustalamy indywidualnie z klientem, zaraz po oględzinach samochodu. W naszym serwisie koszt takiej usługi kształtuje się w granicach od 7 do 11 tys. zł - zdradza Robert Żarliński z warsztatu MRCAR Żarlińscy.
Lakierowanie całego auta trwa z reguły do dwóch tygodni.

- Proces lakierowania jest dość skomplikowany. Opisując go w dużym uproszczeniu, w pierwszej kolejności rozbrajamy nadwozie z wszelkich listewek, klamek, lamp czy zderzaków. Następnie szlifujemy, szpachlujemy i oczyszczamy karoserię w celu przygotowania jej do nałożenia podkładu. Potem następuje obróbka podkładu, czyli szlifowanie papierem ściernym o różnych granulacjach. Kolejnym etapem jest oczyszczanie, odtłuszczenie i oklejenie części. W końcu nadchodzi czas samego lakierowania. Dodam tylko, że lakier wygrzewamy przez 30 minut w temperaturze 60 stopni, czas zależy od rodzaju lakieru. Ostatnimi etapem jest konserwacja, polerowanie, uzbrojenie i końcowe oczyszczenie lakieru - dodaje.
W zależności od warsztatu czas oczekiwania na realizację usługi trwa z reguły od dwóch tygodni do nawet kilku miesięcy.

Bezbarwna folia ochronna - droga, ale bardzo skuteczna


Zmiana koloru się nie opłaca



Lakiernicy jak jeden mąż powtarzają, że w dzisiejszych czasach nie ma chętnych na "przefarbowanie" swojego auta. Zmiana koloru jest zdecydowanie zbyt kosztowaną usługą. Tym bardziej, że w ostatnich latach bardzo modne stało się oklejanie samochodów specjalną folią. Taki zabieg trwa krócej, jest tańszy, a do tego całkowicie odwracalny. Dlatego też w większości przypadków zmiana koloru poprzez tradycyjne lakierowanie nie jest brana pod uwagę. Nie ma to po prostu sensu.

- Zmiana koloru na inny wiąże się z przygotowaniem i polakierowaniem większej liczby elementów. Przy zmianie koloru wymagany jest demontaż dodatkowych elementów wyposażenia auta, jak chociażby uszczelki, mocowania, wnętrze pojazdu, szyby itp. W związku z tym dochodzi nam sporo pracy, przez co też koszt takiej usługi - w porównaniu do lakierowania w tym samym kolorze - może się zwiększyć nawet o 100 proc. Orientacyjnie, zmiana koloru nadwozia na inny w przypadku np. Skody Fabii to koszt rzędu 8-20 tys. zł. Przy większym aucie, załóżmy Jeepie Grand Cherokee, klient zapłaci 12-30 tys. zł - wylicza Sławomir Ostrowski z serwisu samochodowego ANRO Ryszard Ostrowski.

Folia alternatywą dla lakieru


Koszt polakierowania jednego elementu



W celu poprawienia estetyki auta wielu właścicieli decyduje się na lakierowanie tylko wybranych elementów. Więcej zdjęć (2)

W celu poprawienia estetyki auta wielu właścicieli decyduje się na lakierowanie tylko wybranych elementów.

fot. Karol Stefan Sobolewski

W celu poprawienia estetyki auta wielu właścicieli decyduje się na lakierowanie tylko wybranych elementów.

fot. Karol Stefan Sobolewski

W celu poprawienia estetyki auta, wielu właścicieli decyduje się na lakierowanie tylko wybranych elementów. Cena takiej usługi jest nieporównywalnie niższa od kosztów lakierowania całego nadwozia. W renomowanych warsztatach, w zależności od wielkości lakierowanej powierzchni, trzeba się liczyć z wydatkiem od 100 zł do nawet 1,5 tys. zł za jeden element.

- Nie powinno się stosować cennika lakierowania rozbitego na poszczególne elementy, bo jest to po prostu mało precyzyjne. Elementem może być dach pojazdu, pokrywa bagażnika, ale również lusterko czy spojler. Wbrew pozorom, procesy lakierowania drzwi i lusterka nie różnią się znacząco, gdyż koszty stałe przygotowania i lakierowania są wysokie. Cena lakierowania jednego elementu uzależniona jest od jego wielkości, kosztów przygotowania oraz rodzaju lakieru i jego ilość - tłumaczy Ostrowski.
Dla przykładu, koszt polakierowania lusterka wynosi 150-250 zł, natomiast drzwi 500-800 zł. Czas realizacji usługi w dużej mierze zależy od tego, czy element jest po pracach blacharskich. Taki proces trwa do trzech dni.

Nieszablonowe folie. Do wyboru, do koloru

Jak ważny jest dla ciebie wygląd twojego auta?
30%

bardzo ważny, staram się o niego dbać, jak tylko potrafię

44%

ważny, ale nie najważniejszy, auto ma być sprawne i bezpieczne

11%

umiarkowanie, dbam o niego sporadycznie

15%

zupełnie nie ma dla mnie znaczenia, auto ma jeździć, a nie wyglądać

zakończona

łącznie głosów: 824

mJ

Opinie (91) 3 zablokowane

  • Za drogo to kosztuje (8)

    Ja ostatnio miałem sporo rdzy to jechane papierem, ostluszczamie i znajomy dobral mi odpowiedni lakier w sprayu. Furka ma 25 lat, 500 tysięcy na blacie (z czego moje 400 tys) ale ciągle się nie psuje, ma klime, lpg, to sobie jeżdżę. Auto po odświeżeniu odnlodnialo o kilka lat

    • 54 18

    • (2)

      Opony pewnie też od nowości

      • 15 19

      • Ile kosztuje obieranie ziemniaków (1)

        kiedy artykuł o tym ważnym temacie?

        • 11 1

        • 1 zeta w promocji

          tyle co dwa goryle

          • 4 0

    • Boszz 25 lat szrot a ten szlifuje :):):) (1)

      • 7 22

      • Ten niby szrot może być droższy od twego nowego pierdzidełka

        co i tak się popsuje po max. 5 latach.

        • 0 1

    • jechane papierem?

      Za kilka miesięcy ruda ci pokaże kto tu rządzi. Szkoda czasu i pracy na takie januszowanie. W starym aucie nie ma szans, żeby "jechane papierem" części nie zardzewiały znowu. Trzeba doczyścić mechanicznie, dać dobry inhibitor korozji i to najlepiej z dwóch stron i wtedy masz 50% szans, że rok potrzyma.

      • 2 2

    • Jak dbam tak mam (1)

      Mam podobnie 19 letni Opel Zafira w LPG.Sprawnie technicznie w 99 %.Raz na rok latem sam szpachluje,sam maluję i jest OK.Auto nie posiada turbo bo padają wszystkim,brak katalizatora bo padł.Dzięki Bogu że posiada tylko jeden czujnik Lambda dlatego zamontowałem strumienicę.I jeździmy tanio - siedmio osobowy.Pozdrawiam.

      • 2 1

      • A przeglądy za flaszkę. Mam nadzieję, że cię policja dojedzie

        Norma NOx i HC to pewnie 0,15 dla twojego auta. Zakłądam się, że masz 2,0 najmniej.

        • 1 1

  • (1)

    To zależy czy u lakiernika czy u farbochlapa.

    • 42 1

    • Żadna różnica. Tak samo nowy lakier skończy

      Czyli po pół roku masz wóz znowu obity . Pod blokiem, sklepem, pracą.
      Ja się już nowymi szkodami nawet nie przejmuję...

      • 8 0

  • Znaleziebie dobrego lakiernika trwa kilka miesięcy (11)

    Bo 90 % to papraki nastawione na szybki zarobek z ubezpieczalni

    • 71 3

    • Napewno ? (8)

      Myśle ze są warsztaty pro, które podchodzą rzetelnie do napraw. Zresztą znam sam takie

      • 1 5

      • (7)

        Podasz kilka przykładów?

        • 4 0

        • Ostatnio robiłem u Bracia Postępscy.

          • 0 1

        • (5)

          Auto Miras w Pępowie.

          • 0 12

          • hahaha! (3)

            już dawno się tak nie ubawiłem! automiras! ludzie poczytajcie opinie o tym "warstacie"

            • 13 1

            • (2)

              Ja tam robilem 4 samochody. Jezdza do dzis bez żadnych problemów ktore sie czesto pojawiaja po naprawach.

              • 0 6

              • ale co tam robiłeś? (1)

                mechanikę czy naprawę blacharsko - lakierniczą? bo to, że jeździ i się nie psuje, to nie to samo, że jeździ i się nie psuje, ale wygląda jak g*wno po naprawie sprayem w garażu u Zenka na Orunii za 300 zł za 3 elementy.

                • 6 0

              • dokładnie takie samo miałem wrażenie, może nie u Zenka bo w moim przypadku

                u Zdzicha, ale syf ten sam.

                • 0 0

          • opinii nie czytałem jak kolega pisał powyżej, ale widzę ogłoszenia samochodów od nich i beka

            na maksa. Nie wiem kogo zatrudniają, ale widać każdy polakierowany element. Dosłownie jak otwierałem ich ogłoszenie to aż oczy bolały i przestałem bo nie ma sensu. Nie wiem czy ludzie tego nie widzą, ale mi się rzuca w oczy natychmiast.

            • 0 0

    • czaja auto na pustkach

      • 1 2

    • To są wszystko paparuchy

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.