• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

E-Pace: kolejny SUV od Jaguara

Michał Jelionek
31 maja 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Pierwszy kompaktowy SUV w gamie Jaguara. Pierwszy kompaktowy SUV w gamie Jaguara.

Ma zgrabne nadwozie, jest nieźle wykończony, a do tego jest zwinny jak kot i można go mieć za 146 tys. zł. Mowa o E-Pace, pierwszym kompaktowym SUV-ie w gamie modelowej Jaguara. Czy młodszy i mniejszy brat F-Pace zawojuje swój segment? Ma kilka mocnych argumentów.



Czy podoba ci się Jaguar E-Pace?

Pod koniec lutego uczestniczyliśmy w oficjalnej trójmiejskiej premierze Jaguara E-Pace, która odbyła się w iście filmowej scenerii, bo w gdyńskim Studiu Panika. Po dwóch miesiącach postanowiliśmy nieco bliżej przyjrzeć się nowości spod znaku Jaguara.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2016 roku w ofercie firmy British Automotive Gdańsk zadebiutował model F-Pace, pierwszy w blisko 100-letniej historii marki SUV. Po dwóch latach od tamtego wydarzenia, portfolio Jaguara powiększyło się o drugiego SUV-a.

Trzeba przyznać, że E-Pace przywitał się z motoryzacyjnym światem w spektakularny sposób. Podczas światowej premiery kaskader Terry Grant za kierownicą E-Pace wykonał skok na odległość 15 metrów. W trakcie lotu auto obróciło się o 270 stopni i wylądowało - jak to kot - na "czterech łapach". Wyglądało to niezwykle widowiskowo i... filmowo.

  • Zgrabny tył E-Pace.
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
Trzeba przyznać, że Jaguar ma dobrego mentora, a E-Pace dobre geny, bo przecież przy budowie kompaktowego SUV-a czerpano z doświadczenia Land Rovera. Spokrewniona firma dostarczyła do E-Pace m.in. płytę podłogową od swoich modeli - Discovery Sport i Range Rovera Evoque.

Kompaktowy SUV mierzy 4395 mm długości, 1984 mm szerokości i 1647 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2681 mm. W kabinie wolnego miejsca, zarówno na nogi, jak i na głowy pasażerów podróżujących w drugim rzędzie, jest wystarczająco dużo. Narzekać nie powinniśmy także na brak przestrzeni w bagażniku, bo ten oferuje nam 577 litrów pojemności.

Przednie lampy E-Pace przypominają te z Jaguara F-Type. Przednie lampy E-Pace przypominają te z Jaguara F-Type.
Stylistyka E-Pace budzi pozytywne emocje. Zgrabnie skrojone nadwozie to tak naprawdę rezultat inspiracji dwoma modelami z gamy Jaguara: F-Pace i... F-Type. Przyznaje to Ian Callum, dyrektor projektu. Rzeczywiście, wystarczy spojrzeć na przednie lampy, które wyraźnie przypominają te z modelu F-Type.

Nie ma w tym przypadku, Jaguarowi zależało, aby kompaktowemu SUV-owi było bliżej do coupe, a nie do większego F-Pace. To celowy zabieg projektantów, którzy chcieli nadać mniejszemu SUV-owi nowoczesnego i sportowego charakteru. Zresztą tych sportowych akcentów jest więcej. To chociażby duże, nawet 21-calowe obręcze kół, spore wloty powietrza czy podwójny wydech.

  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
Zaglądamy do wnętrza E-Pace, w którym czuć powiew świeżości, bo projektanci Jaguara nie poszli na łatwiznę i nie skopiowali kokpitu z modelu F-Pace. Stworzyli coś nowego, innego. Kabina jest wykończona z komponentów wysokiej jakości (może z wyjątkiem plastiku przy ekranie dotykowym). Panuje tu ład i minimalizm. W zasadzie wszystko to, co jest nam potrzebne, mamy pod ręką. Przyczepiłbym się do mało intuicyjnej obsługi komputera pokładowego.

Pod maską testowanego przez nas egzemplarza pracuje jednostka wysokoprężna o pojemności 2 litrów i mocy 180 KM, którą zestrojono z 9-biegowym automatem i napędem na wszystkie koła. Co ciekawe, E-Pace to jedyny model w ofercie Jaguara z silnikiem umieszczonym poprzecznie i bazowym napędem tylko na przednią oś.

Jaguar E-Pace Jaguar E-Pace
Do pracy 180-konnego diesla nie można mieć zastrzeżeń, ale do skrzyni biegów już tak, bo nieco psuje całą zabawę. Jest po prostu za wolna. Z całkiem sporym opóźnieniem reaguje na bardziej gwałtowne ruszanie. Nad tym elementem Jaguar powinien jeszcze popracować. Przy bardziej dynamicznej jeździe należy liczyć się ze spalaniem w granicach 10-11 litrów oleju napędowego na 100 km.

Podczas jazdy kierowca do wyboru ma cztery tryby: ekonomiczny, komfortowy, dynamiczny oraz na śliskie nawierzchnie (deszcz, lód i śnieg). Każdy z trybów zmienia charakterystykę pracy silnika, skrzyni i układu kierowniczego. Nasza jazda testowa odbywała się głównie w trybie komfortowym. Wrażenia? Zawieszenie świetnie tłumi nierówności.

Z kolei w trybie "dynamic" zalecamy najdrobniejsze nawet dziury omijać szerokim łukiem. Bardzo sztywno zestrojone zawieszenie daje dużo frajdy przy autostradowych prędkościach, ale już na nierównościach to istna katorga.

O zwinności wspominałem już dwukrotnie, ale zaznaczę to jeszcze raz, E-Pace pomimo sporych gabarytów świetnie radzi sobie z pokonywaniem zakrętów. Jest bardzo stabilny nawet przy większych prędkościach. To jedna z większych zalet układu jezdnego.

  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
  • Jaguar E-Pace
E-Pace nie ma łatwego zadania, bo w walce o klienta będzie konkurował z m.in. Audi Q3, BMW X1, Mercedesem-Benz GLA czy Lexusem NX. Nie zmienia to jednak faktu, że kompaktowy SUV może namieszać w segmencie premium.

Cennik bazowej wersji, ze 150-konnym dieslem pod maską i napędem na przednią oś, rozpoczyna się od 145 900 zł. Testowany przez nas egzemplarz został wyceniony na 260 tys. zł.

Samochód od testów użyczyła firma British Automotive Gdańsk.

Miejsca

Opinie (46) 1 zablokowana

  • Ee... Po nazwie myślałem, że to elektryk

    A to tylko kolejny śmierdziuch palący trupy dinozaurów.
    Lipa i nic nie wartego uwagi.

    • 12 14

  • (18)

    W sumie 60% forumowiczów twierdzi że E pace jest nijaki lub paskudny. Bardzo mnie ciekawi czym jeżdżą te osoby.

    • 9 11

    • (6)

      Volvo XC60 AWD

      • 8 7

      • (5)

        fajny chiński samochód ......tylko te made in china jak na moich butach za 19 ,99 zł do wyrzucenia po 2 miesiącach

        • 7 7

        • (1)

          dla tych co nie wierzą , że Volvo to chiński samochód
          http://moto.pl/MotoPL/7,88389,21900680,pierwsze-volvo-s90-z-chin-trafilo-do-europy.html

          • 5 3

          • myślenie nie boli...

            niedlugo wszystko bedzie chinskie i ty tez

            • 0 2

        • d*pa cie boli co? (1)

          Volvo jest super

          • 4 8

          • coś z Chin może być super ?
            Szczególnie samochód .....
            A może indyjski TATA też jest super ?

            • 5 5

        • Fajniejszy niż od Jaguar od Taty.

          • 3 0

    • (1)

      Golf 4 TDI

      • 1 3

      • jesteś moim bogiem - mieć Golfa to najwyższe wyróżnienie na moje wsi

        • 6 1

    • Tramwajem 6

      • 6 1

    • Odezwał się panicz co wziął w leasing (3)

      A zapindala na to 10 Ukraińców za 1000 zł na czarno. Kłaniam się wielkiemu panowi dorobkiewiczowi z Szadolek

      • 9 8

      • ale on ma a ty nie

        • 5 0

      • A w czym miał brać, w gotówce? (1)

        Prawo mamy takie, że korzystniej brać w leasingu niż płacić hajsem za całość. A ja tam nie widzę żadnej różnicy w komforcie jazdy autem w leasingu vs w gotówce.

        • 5 0

        • tylko frajer kupuje za gotówke!

          jak można wrzucić w koszty i jeszcze na tym zarobić

          • 4 1

    • Volvo XC 60

      • 0 2

    • a co to ma wspolnego...

      kazdy ma inny gust...to tylko kawał blachy i plastiku nie ma sie czym podniecać

      • 0 0

    • Z przyjemnością odpowiem. Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW X3 w nowej odsłonie. (1)

      Rabat flotowy plus dobry leasing w BMW FS, pozwolił obniżyć cenę mojego dużo lepszego samochodu niż ten Jaguar. Przymierzałem się do F-ki ale oferowane rabaty mnie zniechęciły a jazda testowa pokazała przepaść między BMW a Jaguarem. Xdrive i skrzynia biegów BMW to rewelacja. Wykończenie wnętrza idealne, wszelkie instrumenty jak nawigacja czy choćby elektryczna regulacja foteli tak intuicyjna, że małe dziecko sobie poradzi. E-Type jest brzydkie w mojej subiektywnej ocenie, zresztą po jeździe F-ką, Jaguar zniechęcił mnie do siebie. Być może moje zachwyty spowodowane są faktem, ze przez 4 lata jeździłem Nissanem „Kasztanem”, też z napędem na wszystkie koła i leniwym automatem a i sam leasing nie był za fajny. Co do Chińskiego VOLVO, bo ktoś tu o tym wspomniał, to w marce jest tylko ich kapitał i nic więcej, podobnie w Jaguarze jest kapitał Hinduski. W obu przypadkach inwestorzy nie mają tam swojej technologii, zatem tylko głupiec może twierdzić że np VOLVO to Chiński produkt. Cóż, ignoranci są wśród nas.

      • 4 1

      • Do Taki tam

        Zobaczymy jak długo będziesz szczęśliwy. Ostatnio wracałam tym samochodem z Warszawy (X3) i tak nie namęczyłam się w trasie jeszcze w żadanym aucie.
        Dramat goni kolejny niewypał. Auto niejezdne, mało zwrotne, wykończenie w środku to jakiś żart. Nie wspomnę o spiętych przedramionach bo całą trasę uciekała przy drobnych podmuchach wiatru. Widzę właśnie, że Jag ma teraz promocję więc chyba ta cena może być całkiem atrakcyjna. Nie powala desingnem, ale jest bardzo stonowany i poprawny.
        Może jest to alternatywa dla tych, którzy nie potrzebują poklasku na drodze i to jeszcze w słabo jezdnych samochodach.

        • 0 0

  • Kałfne se takiego.

    Jak mi jakiś grosz wpadnie.

    • 1 3

  • Myślałem, że to KIA

    • 6 0

  • (1)

    "Moda na SUV-y nie ustaje" - moda, a nie zdrowy rozsądek. SUV, by dojechać do galerii handlowej?

    • 14 2

    • i duzo kupić bo nas stać

      • 0 4

  • Ludzie to nie jest Los Angeles

    • 3 0

  • Linie zrzynają od Mazdy cx-3 ale nawet ładny

    • 2 0

  • zupełnie jak moja skoda fabia.

    a cena 8 razy wyższa

    • 3 2

  • Ciekawe o ile pójdą ceny angielskich wozów po doliczeniu cła dla towarów z poza Unii Europejskiej? (4)

    Moim zdaniem wszystko co Brytyjskie po decyzji o Brexicie przestało być trendy. Nie chcą być w Europie mają do tego prawo. Jednak nie liczą się tym samym z interesami reszty Europy. Po co my mamy finansować ichnią burżuazję. W imię czego? W czym te samochody są lepsze od konkurencji? W cenie raczej nie. W innowacyjności wątpię. W bezawaryjności być może ? Chociaż ten znaczek kojarzy mi się z kłopotami technicznymi.

    • 7 1

    • Fajnie, fajnie, ale naucz się jeszcze gramatyki jęz. polskiego. (1)

      • 1 2

      • Gdzieś mam gramatykę bo ona jest nieważna w porównaniu z ekonomią.

        • 2 0

    • Nie będzie żadnego cła (1)

      Zapoznaj się z pojęciem "EFTA".

      • 1 0

      • Wielka Brytania nie należy do EFTA. I raczej nikt jej tam nie chce więc cło będzie.

        • 0 0

  • Taki napompowany fpace. W srodku całkiem przyjemny. Nieźle sie prowadzi. Prawie fajny ale fpace ma to cos - epace juz niestety nie

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane