• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeep Compass debiutuje w Trójmieście

Michał Jelionek
8 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Drugą generację Compassa można już oglądać w obu trójmiejskich salonach Jeepa. Drugą generację Compassa można już oglądać w obu trójmiejskich salonach Jeepa.

Jeep to dość konserwatywna marka, która raczej sporadycznie raczy nas nowościami w swojej ofercie. Ale jak już wypuszcza na rynek nowy model albo odświeżoną generację - to zazwyczaj robi to z przytupem i osiąga zakładany sukces. Czy podobnie będzie z drugą generacją Jeep Compassa, który właśnie wjechał do salonów Auto PlusAuto Mobil? Wszystko na to wskazuje, bo cennik modelu, który stylistycznie nawiązuje do Grand Cherokee, startuje od niespełna 100 tys. zł.



Jeep Compass to średnich rozmiarów kompaktowy crossover, który na rynku pojawił się w 2007 roku. Pierwsza odsłona tego modelu - delikatnie mówiąc - nie grzeszyła aparycją. Można pokusić się o stwierdzenie, że był to jeden z brzydszych samochodów w historii marki. W ciągu ostatniej dekady Compass przeszedł jednak dwie kuracje odmładzające, dzięki którym auto stało się zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Teraz nowa generacja rusza na podbój świata, i to dosłownie, bo Compass będzie oferowany w ponad 100 krajach.

W aktualnej ofercie Jeepa, Compass pozycjonowany jest pomiędzy najmniejszym i najtańszym Renegadem a nieco futurystycznym Cherokee. Nowy model został zbudowany od podstaw, na przedłużonej platformie modelu Renegade. Jego nadwozie mierzy 4410 mm długości, 1820 mm szerokości i 1640 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2630 mm. Auto zachowało charakterystyczną dla marki stylistykę, z siedmioszczelinową atrapą chłodnicy na pierwszym planie. Teraz Compass wygląda nieco jak młodszy i mniejszy brat Grand Cherokee.

  • Jak doskonale widać na tym zdjęciu, nowy Compass stylistycznie nawiązuje do Grand Cherokee.
Jak zapewnia producent, poza asfaltem Compass radzi sobie naprawdę dzielnie i jest dobrym rozwiązaniem dla osób szukających kompromisu między miejską dżunglą a bezdrożami. Osoby, które potrzebują auta do jazdy w bardziej wymagającym terenie - powinny pomyśleć o wyborze wersji Trailhawk. W tym najbardziej uterenowionym wariancie fabrycznie montowane są osłony podwozia, a prześwit podniesiono o 20 mm. Zresztą Compass Trailhawk może pochwalić się całkiem przyzwoitymi wartościami kątów: natarcia (30 stopni), rampowego (24,4 stopnia) oraz zejścia (33,6 stopnia). Ponadto w tej wersji, oprócz standardowych trybów jazdy (automatyczny, śnieg, piasek oraz błoto), pojawiła się opcja jazdy po... skałach, a także przełożenie pełzające.

Poza terenowym wariantem Trailhawk, Compass będzie dostępny w innych wersjach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited, a na początku sprzedaży również w edycji limitowanej - Opening Edition.

  • Interesująco skrojone wnętrze Compassa.
Do oferty silnikowej trafiły w sumie trzy jednostki o różnych mocach - jeden "benzyniak" i dwa diesle. Bazową jednostką napędową Compassa będzie silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra i mocy 140 KM. Motor, który do sprzedaży trafi w przyszłym roku, będzie współpracował z 6-stopniową skrzynią manualną, a moment obrotowy przekazywany będzie wyłącznie na przednią oś. To oczywiście najbardziej okrojona i najtańsza wersja, której ceny rozpoczynają się od 99 800 zł. Alternatywą dla klientów jest silnik benzynowy 1.4 o mocy 170 KM. W tej konfiguracji jednostka współpracuje z 9-stopniowym automatem i napędem Jeep Active Drive 4x4. Ceny Compassa z mocniejszym "benzyniakiem" pod maską rozpoczynają się od 143 900 zł (wersja Limited).

Nieco większy wybór mają miłośnicy jednostek wysokoprężnych. Listę otwiera 1,6-litrowy MultiJet II rozwijający moc 120 KM z napędem na przód oraz 6-biegową przekładnią manualną. Cennik tej wersji otwiera kwota 113 900 zł. 14 tys. zł więcej zapłacą klienci, którzy skonfigurują swojego Compassa z 2-litrowym turbodieslem generującym moc 140 KM (napęd 4x4 i 6-stopniowy manual). Do oferty trafił również 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 KM, który pracuje pod maską Trailhawka. Ceny uterenowionego Compassa rozpoczynają się od 161 900 zł.

Cennik Jeepa Compassa. Cennik Jeepa Compassa.

Miejsca

Opinie (66) 2 zablokowane

  • Ehh (1)

    A tak liczyłem że wystawią tam chociaż jakieś V6...
    A tu znowu silniki o pojemności mniejszej niż pojemność mojego czajnika...

    • 34 5

    • szyba pochylona
      dzisiejsze auta masakrajcja, przednie szyby pochylone = brak widoczności
      robią auta ładne ale nie praktyczne

      • 2 1

  • Nie ma wersji na LPG??? (2)

    • 8 2

    • Nie ma też wersji bogatej z porządnym amerykańskim silnikiem. Z BMW X4 nie ma szans...

      • 1 0

    • Do 1.4 turbo można zamontować lpg

      Silnik jest sprawdzony od lat w fiatach i alfach

      • 1 0

  • Bardzo polecają tego dealera autorzy programu TVN Turbo (5)

    Swojego czasu był reportaż o gościu który kupił nowego z salonu i okazało się że był malowany prawie cały. To był nowy z salony a autko było już malowane ponownie i to tak nieudolnie , że ślepy by zobaczył!

    • 17 10

    • i? (1)

      rownie dobrze moglago fabryka malowac powtornie
      myslisz ze jak w fabryce zle samocxhod pomaluja to go na zlom odsylaja czy maluja drugi raz?

      • 6 11

      • w fabryce robią to porządnie zgodnie ze swoimi normami

        mają też kontrolę jakości więc fuszerki by nie odwalili

        • 13 4

    • tego to znaczy którego? (1)

      bo artykuł od początku mówi o dwóch...

      • 1 0

      • na hallera

        W tvn Turbo można było obejrzeć takiego czarnego. Facet odebrał i nawet go nie oglądał, W domu znajmy pokazał mu zacieki i napruszoną farbę na elementach wygłuszenia. Oczywiście auto mogło być sprzedane ale nie za cenę nowego, wstyd dla dealera

        • 2 3

    • wstyd to dla konkurencji, ze tak oczernia

      • 3 1

  • z silniczkami jak do (2)

    gogarda bez szans na sukces. warto byłoby chociaż małą V6 a nie jakieś wielkie G

    • 13 8

    • GOGARDA??? (1)

      No nie wierzę. Co za głąb :-D

      • 3 0

      • to taki potwór z Kapitana Planety?

        • 0 0

  • V6 w LPG i silnik zapasowy w bagazniku.

    • 2 3

  • A pod maską ekologiczny ale (2)

    Śmiertelnie niebezpieczny czynnik chłodzący klimatyzacji r 1234fy , oczywiście nie jest to wina producentów tylko ekologów i innych nawiedzeńców któtzy lubią trzepać kasę amerykanom oraz brukselkom

    • 18 3

    • Nie powielaj bzdur

      Był jak na razie tylko jeden "eksperyment", który niby miał pokazać, że ten czynnik jest łatwopalny. Tyle że został zmanipulowany, a szansa, że warunki w których się zapala wystąpią w realnym wypadku jest niemal równa zero. Czemu nie trąbisz o tym, że może zapalić się paliwo lub olej silnikowy, albo gąbka w siedzeniach (uwalniając fosgen)?
      Najlepiej wycofajmy z samochodów te zagrażające życiu substancje.

      • 0 1

    • za niecałe 700 można przerobić na 134

      • 0 0

  • ale brzydki samochód. (2)

    jakiś staroświecki. Już niedługo do wielu miast w europie mnie będzie można wjechać samochodem spalinowym. Dla kogo więc ten przeżytek? Naiwni kupią. I jeszcze za taką kasę.. Makabra. Złodziejstwo. A naiwność i głupota klientów.,

    • 1 30

    • ...,a ty co? Lewą nogą wstałeś? hahah

      • 7 1

    • No na pewno...

      Co rozumiesz przez "niedługo" i "wiele miast"? Skąd takie informacje? Wyobrażasz sobie żeby np. w takim Berlinie czy Paryżu to zrobili? Kto byłby takim samobójcą żeby to wprowadzić zmuszając kilka milionów ludzi do zmiany samochodu?
      To że wprowadzi to np. jakieś małe miasteczko na północy Szwecji lub Norwegii, to chyba zbyt wielu osobom nie pokrzyżuje planów. Przemyśl sobie zanim zaczniesz siać panikę takimi populistycznymi teoriami.

      • 3 0

  • Wygląda jak bydle w pozytywnym sensie :p

    Ale w środku miejsca na kubek nie zauważyłem.

    • 10 1

  • Byłem tu i tu... (8)

    W Plusie dbają o marketing a w Mobilu o sprzedaż. Serwis wszędzie kulawy. Plus idzie na nowe- pożyjemy - zobaczymy.

    • 15 4

    • To prawda, ekipa na wielkopolskiej jest bardziej sympatyczna i na salonie i na serwisie (2)

      jeżdżę na serwis i tu i tu

      • 9 2

      • Strażnik z Auto Mobil... (1)

        ...dba aby takie fikcyjne stwierdzenia lądowały pod artykułami o tym dealerze. Nijak się to ma do rzeczywistości!

        • 1 3

        • Lepiej patrzcie w swój ogródek Panowie z autoplusa i nie patrzecie się na Gdynie

          marnujecie czas na tym forum.

          • 1 1

    • Polecam salon w Gdyni (1)

      Obsługa taka jak powinna być, kupiłem Renegejda i jak na razie nie mam zastrzeżeń, sprzedawca udzieli pomocy nawet pół roku po zakupie co się nie zdarza w innych salonach...

      • 7 1

      • Salon trochę za mały, ale obsługa ok.

        • 8 0

    • Bzdura (1)

      Dla mnie zupełnie odwrotnie, to w Plusie właśnie dbają o klienta i sprzedaż, bardzo mili panowie, z którymi można fajnie podyskutować i mają duży wybór samochodów, marketing nie wiem, nie widać ich w mieście. W Mobilu słabo, panowie oschli, raczej cwaniaki, za to serwis dobry! I tego dealera widać na mieście!

      • 3 6

      • Wypowiedział się prezes autominusa lub jakiś jego parobek heheh...

        • 3 2

    • byłem miesiąc temu w Autominusie, chciałem kupić samochód dla żony Jeepa Renegade

      ale sprzedawca zrobił wszystko żebym nie kupił, pojechałem więc do Gdyni.
      Byłem zły bo mieszkam na Słowackiego w Gdańsku ale nie będę po samochód do Bydgoszczy jechał. Masakra...

      • 3 2

  • (9)

    1.4 wyżyłowane a za 1.5 roku pół silnika do wymiany...haha dowcip

    • 18 10

    • (7)

      A jaki silnik nie jest wyżyłowany? 2.0 150KM? Kiedyś 150KM osiągano z 6 litrów. Co oni wtedy mieliby powiedzieć o 2.0?

      • 3 9

      • (6)

        nie znasz się to sie nie odzywaj, dla mocy 140-170km pojemność powinna być około 2 litry przy takiej pojemności i turbo przed stoma tysiącami przebiegu pojedziesz turbo wymienić i Ci zaśpiewają 8 koła to juz nie będziesz taki mądry.A jak zrobisz prywatnie to tracisz gwarancje p.s sory za błędy

        • 4 4

        • to silnik (bo to ten sam silnik w dwóch wariantach mocy)

          z dziesiątków tysięcy jeepów, fiatów i alf, funkcjonujący od prawie 10 lat. i jakoś akurat na padające masowo turba nikt nie narzeka:) ale rozumiem, że wiesz lepiej, bo się znasz....

          • 4 4

        • im większa pojemnośc tym lepiej ale wcale nie znaczy że 1.4 to za mało (4)

          miałem kiedyś Daihatsu Charade 1.0 turbo, 100 konne. Jak je kupiłem to miało 220 tys. km i z turbo nigdy nie miałem problemu. Z resztą ciśnienie doładowania przy silniku 1.4 140 konnym jest podobne do ciśnienia doładowania w 1.9 TDI 130 konnym. A te silniki robiły potężne przebiegi i o awariach turbo nie było słychać.

          • 2 1

          • 1.4 to mało dla 2 ton (3)

            a nie tam porównanie Charade 1.0 o masie 800 kg

            • 0 1

            • Compass z tym silnikiem będzie ważył między 1430 a 1500 kg (2)

              Natomiast pisząc mały silnik, tak na prawdę pijesz do objętości skokowej i powierzchni gładzi cylindrowych których powierzchnia owszem jest mniejsza niż w 2 litrowym silniku ale ledwie około 20% (mówię o powierzchni nie objętości). Remonty główne silników robi się dziś już tak rzadko że to praktycznie bez znaczenia. Cała reszta podzespołów przenoszących moment obrotowy typu wały czy skrzynia przekładniowa jest dostosowana do momentu jaki generuje taki silnik a więc nie jest wzięta z jakiegoś rachitycznego wolnossącego 1.4 tylko dużo potężniejsza nawet niż w wolnossącym 2.0 z racji momentu. Nie ma co się skupiać na cyferkach bo to 1.4 wcale nie znaczy tyle co 1.4 kiedyś. To inna konstrukcja. Jedyne co to dodatkowy układ w postaci turbo który może się zepsuć i t o tyle bo nawet układ chłodzenia jest przystosowany do większej ilości ciepła które musi być odprowadzone.

              • 1 0

              • (1)

                remontów silników się już nie robi, bo cała reszta dookoła tych małych silników jest tak samo g**niana jak silniki...

                • 0 0

              • nie, bo samochody są dziś tanie i można sobie kupić nowy

                zamiast remontować stary

                • 0 0

    • 1.4

      ten silnik jestr z fiata i jest bardzo dobry

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane