• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy często mylą się na Zaroślaku

Michał Jelionek
15 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Nasz czytelnik zwrócił uwagę na kierowców, którzy często popełniają błąd na niedawno oddanym do użytku skrzyżowaniu na ul. ZaroślakMapka. Problemem jest oznakowanie poziome.



Czy według ciebie znaki poziome na tym skrzyżowaniu powinny zostać poprawione?

Nasz czytelnik poinformował o problemie w Raporcie drogowym:

- Drodzy mieszkańcy, zauważyłem, że mnóstwo ludzi ma kłopot z jazdą po nowym skrzyżowaniu w Gdańsku na Zaroślaku. Otóż jak na załączonym zdjęciu, pojazd "A" z pasa lewego może pojechać tylko na wprost. Notorycznie zdarza się, że kierowcy z pozycji pojazdu "A" skręcają w prawo, co może spowodować niebezpieczną sytuację, ponieważ pojazd "B" ze swojego pasa ma prawo zająć pas lewy do skrętu w kierunku Gdańska. Na załączonym zdjęciu narysowałem, z którego pasa jak jechać. Mam nadzieję, że pomogłem - napisał pan Patryk, czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
  • Tak aktualnie wygląda skrzyżowanie, na którym często dochodzi do pomyłek kierowców.
  • Nasz czytelnik w prosty i przejrzysty sposób zobrazował problem na Zaroślaku.
Pojechaliśmy na miejsce, aby sprawdzić, jak na odświeżonym skrzyżowaniu zachowują się kierowcy. I rzeczywiście spora część kierujących skręca w prawo w Trakt św. WojciechaMapka z pasa przeznaczonego do jazdy na wprost. Problemem jest malowanie poziome ze strzałką kierunkową na wprost (P-8a). Strzałka nakazuje jazdę prosto - w kierunku Biskupiej Górki, natomiast namalowany tor jazdy wskazuje, że kierowca teoretycznie może skręcić w prawo, w Trakt św. Wojciecha. Stąd te pomyłki kierowców.

Oczywiście nie brakowało kierowców, którzy w sposób prawidłowy pokonali skrzyżowanie - skręcali w prawo z pasa przeznaczonego do skrętu w prawo, a następnie zmieniali pas na lewy, kierując się do centrum Gdańska.

- Przedstawiony przez czytelnika schemat skrzyżowania i tor jazdy z poszczególnych pasów ruchu jest prawidłowy. Sytuacja ta jest znana w środowisku szkoleniowo-egzaminacyjnym i została wcześniej zgłoszona do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku wraz z propozycją poprawy oznakowania. W odpowiedzi uzyskano informację, że w przypadku akceptacji zmiany zostaną naniesione - wyjaśnia Roman Nowak, dyrektor PORD w Gdańsku.
W tej sytuacji należałoby do strzałki nakazującej jazdę prosto domalować strzałkę w prawo (P-8d) i stworzyć znak P-8f. Warto również na skrzyżowaniu z Traktem św. Wojciecha zezwolić kierowcom na skręcenie w lewo z prawego pasa. Należałoby zatem strzałkę kierunkową w prawo (P-8d) przerobić na P-8g, czyli wskazanie, że z pasa można jechać zarówno w prawo, jak i lewo.

  • Tak naszym zdaniem powinno wyglądać oznakowanie skrzyżowania.
  • Niektórzy kierowcy mają problemy z tym skrzyżowaniem.

Miejsca

Opinie (98) 1 zablokowana

  • Nie da się. (1)

    • 46 8

    • Logika tam panującą to biuro dziwnych kroków

      • 5 2

  • notorycznie mylą się, bo jakiś cymbał tak to zaprojektował i notorycznie to robi w tym mieście (3)

    i teraz "nie da się" :D

    • 51 6

    • (1)

      Wszyscy, którzy to wymyślili, podpisali do wykonania, powinni jednego dnia zostać zwolnieni w trybie dyscyplinarnym, zmuszeni do opłacenia kosztów naprawy i zamknięci w zakładzie psychiatrycznym.

      • 1 1

      • Napij się melisy

        Szybko pomoże :)

        • 0 3

    • Zgadzam sie

      Myslenie nie jest mocna strona tej osoby

      • 1 1

  • Moim zdaniem problem jest większy (11)

    Według znaku skręcamy w prawo a według oznakowania poziomiego jedziemy prosto (bo tak są rozmalowane pasy). Na podstawie oznakowania poziomego samochód A zmieniając kierunek jazdy o 90 stopni w prawo de facto pokonuje skrzyżowanie na wprost. Według znaków pionowych zmiana kierunku jazdy o 90 stopi to skręt w prawo. Dalej, samochód A nie zmieniając kierunku jady de facto skręca na skrzyżowaniu w lewo i powinien to zasygnalizować. Doprawy nie rozumiem jakim cudem znaki pionowe i poziomie mogą pokazywać co innego.

    • 7 22

    • miszcz (2)

      sam to wymyśliłeś czy ktoś ci podpowiedział ???
      dobrze że nie masz prawka ale rowerem też nie jedź

      • 8 4

      • (1)

        No ale nie jest to niejednoznacze? Zobacz jak ludzie jeżdżą, zresztą to zainspirowało artykuł. Stoisz na strzałce na wprot, jedziesz tym samym pasem - a tu się okazuje że skręcasz. Skrzyżowanie na zakręcie nie jest niczym nadzwyczajnym ale w takim samym fizycznym układzie drogi i oznakowania pionowego możesz mieć różne oznakowanie pionowe. I tylko nie wiem po co.

        • 1 6

        • jeśli da się pojechać, tak jak strzałka

          to inny wariant jest drogą boczną, a nie kontynuacją jazdy w tym samym kierunku.

          • 2 1

    • Temat wałkowany miliony razy (4)

      Na skrzyżowaniu z łamanym pierwszeństwem używamy kierunkowskazu, a nie żadne "zmieniając kierunek jazdy o 90 stopni w prawo de facto pokonuje skrzyżowanie na wprost".

      • 13 2

      • (3)

        Ale tu nie chodzi o to że tam nie ma łamanego pierwszenstwa, bo jest. Chodzi o to, że oznakowanie poziome sugeruje że jedziesz na wprost. Jak jedziesz na wprost krętą drogą to nie używasz kierunkowskazu...

        • 3 8

        • ale to nie jest kręta droga na wprost (2)

          a skrzyżowanie możesz jechać zgodnie z torem i znakami poziomymi lub wcześniej "skręcić" w lewo na skrzyżowaniu, przez które de facto jedziesz prosto.

          • 6 1

          • dokładnie mamy w tym miejscu typowe skrzyżowanie typu ,T' (1)

            a że kierowcy mają problem - to problem, że jeszcze dopuszczają prawka dożywotnie!
            - prawo jazdy powinno być odnawiane egzaminem państwowym z przepisów ruchu co 10lat.
            ... bo inaczej zawsze będzie ten problem

            • 0 4

            • Nie kierowcy maja problem, tylko polskie znaki drogowe i zarzadcy drog.

              Do jazdy to skrzyzowanie jest banalnie proste, ale daj malpie cos prostego, to zepsuje.

              • 1 0

    • masz rację, w przeciwieństwie do tutejszych "ekspertów"

      Zmianę kierunku sygnalizuje się gdy zmieniasz pas. Tutaj pozostajesz na swoim pasie, masz pierwszeństwo, i nie zmieniasz kierunku jazdy. Żeby oznakowanie było prawidłowe, to pas powinien prowadzić na wprost, z linią ciągłą po prawej.

      • 6 3

    • (1)

      To, że zostajesz na swoim pasie nie znaczy, że nie zmieniasz kierunku jazdy.

      • 1 1

      • O i to jest coś nowego w dyskusji. Tylko czy faktycznie tak jest? Przecież skrzyżowanie może być na łuku i wtedy jadąc tym samym pasem formalnie jedziesz na wprost.

        • 1 0

  • To jakaś paranoja (5)

    Wg prawa dobre jest oznakowanie a to że część jeździ na pamięć lub wg swoich przepisów to już inna sprawa.

    • 10 34

    • (4)

      nie jest dobrze oznakowane. Przy obecnej konfiguracji z prawej strony pasa na wprost powinna być linia ciągła prosto aż do linii przerywanej oddzielającej kierunki ruchu. A najlepiej fizyczne wygrodzenie.

      Zresztą kierownik od dróg też uważa, że coś jest do poprawy. Więc ten.

      • 8 6

      • (3)

        A jak wtedy kierowcy jadący od strony biskupiej górki skręcą w lewo? O tym już nie pomyślałeś. :)

        • 3 5

        • przecież mają swój pas, geniuszu (2)

          • 1 3

          • Geniuszu, jaki pas mają skręcający z podporządkowanej w lewo? Weź najpierw pomyśl, popatrz, a dopiero wtedy pisz.

            • 1 0

          • Skrecaja w lewo i maja przerywana, zeby moc na kolejnym skrzyzowaniu wybrac kierunek.

            P.S. Jednej gorylicy zmierzyli IQ 89, Polacy maja niby srednia ok. 100, ale najwyrazniej to Zydzi zawyzaja.

            • 0 2

  • (1)

    "Sytuacja ta jest znana w środowisku szkoleniowo-egzaminacyjnym."

    No wiadomo. Każda sytuacja gdzie oznakowanie jest wrogie kierowcom jest dobrze znane w środowisku egzaminatorów. Przecież ważniejsze niż umiejętność jechania jest znajomość lokalnych kruczków.

    • 48 0

    • dokładnie i to jest słabe :/ Takie skrzyżowania to ukochane miejsca egzaminatorów, bo wiedzą, gdzie uwalać ludzi.

      • 0 0

  • (2)

    Należy też poprawić też oznakowanie na wiadukcie na wiadukcie i wprowadzić szybciej linię przerywaną na prawym pasie w kierunku miasta. Brak możliwości wcześniejszego zjechania na prawy pas nie potrzebnie generuje korki.

    • 27 5

    • Buspas

      To po co zrobiono bus pas? Aby autobus stał jako 10 do świateł?

      • 5 2

    • kierowca samochodu z tych co to wjechaliby do sklepu i na plażę

      • 0 0

  • Ogólnie to w czym jest problem. Oznakowanie jest jasne. (3)

    zresztą u nas i tak jeżdżą wszyscy na pamieć po swojemu więc jaka to różnica jakie jest oznakowanie

    • 8 24

    • dla mnie jest jasne

      że z lewego pasa jedziesz na Gdańsk lub Biskupią, a z prawego na Orunię, i nie inaczej.

      • 3 2

    • (1)

      Jak na pamięć, jak tam nigdy nie było innego oznakowania od czasu przebudowy?

      • 4 0

      • wtedy to jechali jak chcieli

        • 0 0

  • Bokar

    Na następnym skrzyżowaniu, w kierunku ul. Stoczniowców, jest jeszcze ciekawiej. Znaki poziome nijak się mają do pionowych. Jakiś artysta malował ??

    • 12 1

  • Zgadzam się z redakcją

    Więcej osób jedzie na Trakt Św. Wojciecha niż na Biskupią Górkę, a sposób zalecany przez redakcję udrożniłby prawy pas. Dzięki temu samochody jadące w kierunku Pruszcza mogłyby skorzystać z zielonej strzałki, a nie (jak obecnie) być zablokowane przez auta czekające na zielone w kierunku centrum Gdańska.

    • 49 5

  • Nie oznakowanie jest problemem (2)

    Problemem są urzędnicy, którzy wiedzą lepiej bez znajomości lokalnej specyfiki. Urzędnicy lubują się w tworzeniu wymyślnych torów jazdy. Przykładem jest skrzyżowanie ulic Stryjewskiego z Zimną na Stogach. Im prościej tym lepiej. Kiedy to zrozumiecie?

    • 93 11

    • (1)

      Skrzyżowanie,które ma w środku słup.

      • 3 3

      • No i co? Na drogach rowerowych to codzienność.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego dealera należy sopocki salon Porsche?

 

Najczęściej czytane