stat

Plichta wyprzedaje flagowe modele Seata. Oferty, jakich dawno nie było

5 sierpnia 2019, 7:00

Leon i Tarraco to aktualnie dwa flagowe modele Seata. Pierwszy z nich za moment zostanie zastąpiony nową generacją, natomiast drugi to absolutna nowość w gamie hiszpańskiego producenta. Oba samochody mają jednak wiele wspólnego - począwszy od atrakcyjnych rabatów, przez bogate wyposażenie podstawowych wersji czy w końcu duży wybór aut dostępnych "od ręki" w trójmiejskich salonach Seat Plichta. Leona można kupić z korzyścią do 16 tys. zł, natomiast Tarraco już od 999 zł, bez wkładu własnego.



Mówisz Seat, myślisz Leon. Ten niezwykle popularny na naszych drogach kompakt w tym roku świętuje swoje 20. urodziny. Pod koniec roku jubileusz zostanie dodatkowo okraszony premierą najnowszej, czwartej generacji. Będzie to ukoronowanie bardzo udanych dwóch dekad, w ciągu których Seat sprzedał łącznie ponad 2,2 mln sztuk Leona na całym świecie (534 tys. pierwszej generacji, 675 tys. drugiej odsłony i milion trzeciej). Co ciekawe, milionowy egzemplarz Leona trzeciej generacji znalazł swojego nabywcę kilkanaście dni temu.

Z racji na zapowiadaną premierę nowej generacji, trzecia odsłona hiszpańskiego kompaktu oferowana jest na niezwykle korzystnych warunkach. Seat Plichta uderza w konkurencję nową ofertą na swoje flagowe modele, a upusty na Leona sięgają nawet 16 tys. zł. Takich ofert w salonach samochodowych dawno nie było.

Kolejną bardzo dobrą informacją dla klientów jest duża dostępność tego modelu w różnych konfiguracjach. Auta dostępne są od ręki w salonach Seat Plichta, nie trzeba czekać na ich wyprodukowanie.

Leona charakteryzuje dynamiczna, nieco zadziorna stylistyka nadwozia oraz ergonomiczne wnętrze, no i oczywiście naprawdę dobre właściwości jezdne. Model występuje jako hatchback oraz rodzinne kombi i już w podstawowej wersji oferuje klientom bardzo dużo. To chociażby siedem poduszek powietrznych, klimatyzacja manualna, system multimedialny z 5-calowym ekranem dotykowym, złączem USB i funkcją Bluetooth, zaczepy Isofix czy LED-owe światła do jazdy dziennej.

Lista wyposażenia, w które można "uzbroić" Leona, jest naprawdę imponująca. To m.in. LED-owe światła z przodu i z tyłu, 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, czujniki parkowania, kamera cofania, wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, system multimedialny Full Link, nagłośnienie BeatsAudio, aktywny tempomat z systemem kontroli odstępu i funkcją awaryjnego hamowania oraz ochrony pieszych czy 18-calowe obręcze kół.

Warto również wspomnieć o 5-letniej gwarancji, którą nakłada producent.

Seat Leon dostępny jest w pięciu wersjach wyposażenia:

  • Reference - od 61 600 zł (5D) / od 65 500 zł (Sportourer ST)

  • Style - od 68 000 zł / od 71 600 zł

  • Full LED - od 74 000 zł / od 77 600 zł

  • Xcellence - od 85 800 zł / 89 300 zł

  • FR - od 85 800 zł / 89 200 zł


Drugim flagowym okrętem Seata jest Tarraco. To najnowszy, a zarazem największy z trzech dostępnych w ofercie hiszpańskiego producenta SUV.

Czym Tarraco wyróżnia się na tle konkurencji? Bogatym wyposażeniem już w standardzie. Wystarczy rzucić okiem na listę wyposażenia podstawowego. To m.in. automatyczna klimatyzacja trzystrefowa, wirtualny kokpit (10,25 cala), bezkluczykowy system uruchamiania auta, 8-calowy ekran dotykowy, system multimedialny Full Link, system audio i osiem głośników, pakiet Full LED, czujniki parkowania, składane miejsca pasażera, zaczepy Isofix w przednim fotelu czy system Front Assist, a do tego 5-letnia gwarancja producenta.

Opcjonalnie Seat Tarraco może zostać doposażony w adaptacyjne zawieszenie, trzeci rząd siedzeń, system kamer 360 stopni z widokiem z góry, elektrycznie odblokowywany hak holowniczy, systemy ochrony pasażerów Roll Over Assist i Pre-Crash Assist, ogrzewanie postojowe, bezprzewodową ładowarkę dla smartfonów, elektrycznie otwierany dach panoramiczny czy 20-calowe felgi.

W bazowej wersji pod maską Tarraco pracuje silnik benzynowy EcoTSI o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM, który został zestrojony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Za mocniejszego "benzyniaka", czyli 2-litrową jednostkę o mocy 190 KM z napędem na wszystkie koła i automatyczną skrzynią DSG, trzeba dopłacić co najmniej 18 200 zł. Alternatywą są dwa silniki wysokoprężne TDI o mocach 150 KM i 190 KM. Cennik słabszego diesla startuje od kwoty 123 300 zł.

Wersje wyposażenia i ceny Tarraco:

  • Style - od 113 800 zł

  • Xcellence - od 132 000 zł


Seat czyni duży ukłon w stronę przedsiębiorców i oferuje bardzo korzystne finansowanie tego modelu. Auto można nabyć w leasingu na zasadach najmu w racie już od 999 zł za miesiąc, bądź w leasingu operacyjnym o całkowitym koszcie 101 proc. z dodatkowym rabatem w wysokości 8 tys. zł.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Artykuł sponsorowany - brak możliwości dodawania opinii