• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus GS. Indywidualista z wyświetlaczem

BCh, Bawo, Db
20 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Lexus GS 300h. Znalazł swoje miejsce na rynku między mocną, niemiecką konkurencją.



Od 1991 roku Lexus GS starał się konkurować z Audi A6 czy BMW 5. Obecna, czwarta generacja tego samochodu idzie własną drogą. Prowadzącą nieco obok odwiecznych rywali.



Trzy poprzednie wcielenia tego samochodu charakteryzowało przede wszystkim sportowo stylizowane wykończenie wnętrza. Tym razem Japończycy zdecydowali się pozostać przy tej charakterystyce tylko w modelu IS. Lexus GS 300h jest o ton poważniejszy. Elegancka, niekrzykliwa, subtelna linia nadwozia to trochę sportu i trochę elegancji modelu LS.

Zasiadając w fotelu kierowcy można poczuć się jak w stylowym salonie apartamentowca. Bezbłędne, masywne fotele wyposażono w podgrzewanie oraz wentylację. Deska rozdzielcza ma modny ostatnio, "meblowy" układ. Konstruktorzy nie przeładowali jej przy okazji przyciskami. To rzadki przypadek, gdy producent nie próbuje rozrzucać ich, gdzie się da. Dominującym elementem kokpitu jest duży, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, jeden z największych w klasie.

Na konsoli środkowej znajdziemy dżojstik Remote Touch Inteface do obsługi pokładowych multimediów oraz komputera. Obsługa całości jest intuicyjna, mimo iż instrukcja obsługi auta ma blisko 1000 stron.

Ciekawe akcenty we wnętrzu, o których trzeba wspomnieć, to wielofunkcyjna, trójramienna kierownica, wyglądem przypominająca o sportowych aspiracjach marki. Kwarcowy zegarek na desce rozdzielczej subtelnie przypomina o modnych ostatnio latach 80. Rzut oka w dół i trafiamy na zestaw audio marki Mark & Levinson, który przez znawców wymieniany jest jako jeden z najlepszych producentów systemów muzycznych na świecie.

Czas na odrobinę inżynierii. W 300h zastosowano podobne rozwiązanie znane z mniejszego IS 300h - zespół hybrydowy drugiej generacji, w którego skład wchodzi benzynowa jednostka czterocylindrowa o pojemności 2,5 l i mocy 181 KM oraz silnik elektryczny generujący 143 KM. Łączna moc układu to 223 KM.

Auto rozpędza się do "setki" w ok. 9 sekund a prędkość maksymalna to niespełna 200 km/h. Niektórzy narzekają, że biorąc po uwagę gabaryty pojazdu, nie jest to za dużo. W tym przypadku bardziej chodzi jednak o coś innego. Nie jest to samochód przeznaczony do sprintów spod świateł. To rzeczywista alternatywa dla dochodzących do bariery technologicznej diesli. Uzasadnieniem tej tezy są wartości średniego zużycia paliwa - producent podaje, iż średnie spalanie oscylować powinno ok. 5 l/100 km. My uzyskaliśmy wynik bliższy 7 l/100 km, który i tak uznajemy za bardzo dobry. Jest on na poziomie dużo mniejszego auta kompaktowego.

W normalnej eksploatacji oba "serca" Lexusa świetnie ze sobą współgrają. Moment przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem przekładni CVT - nie można mieć do niej zastrzeżeń, choć zmiana biegów w trybie ręcznym mogłaby odbywać się nieco szybciej. Większość czasu jeździliśmy z ustawieniami układu napędowego w trybie Sport+, który nie tylko zwiększa reakcje motoru na pedał gazu, lecz także usztywnia prace zawieszenia. W połączeniu z szalenie precyzyjnym układem kierowniczym, zapewnia to niezwykłe doznania pewnego i przyjemnego prowadzenia samochodu.

GS 300h to "bazowa" hybrydowa limuzyna marki w klasie średniej wyższej. To też jedna ze zdecydowanie najtańszych propozycji w klasie średniej wyższej. Ceny auta zaczynają się od 208 tys. zł, a w przypadku obniżki rocznika, taki samochód można mieć za 184 tys. złotych. To też samochód dla osoby poszukującej oryginalnej, dynamicznej i niezwykle komfortowej limuzyny, która swoim wyglądem nie krzyczy jak niemiecka konkurencja.

Samochód do testów udostępniony przez Lexus Polska
BCh, Bawo, Db

Opinie (22)

  • (5)

    Za 15 lat kupię taki model od Niemca za 10% wyjściowej ceny, z minimalnym przebiegiem , serwisowany.
    Tak się robi w jajo niemiaszków.:)

    • 21 5

    • Bitte.

      • 4 1

    • Jajo? (1)

      W czym ty niby ich w jajo zrobisz? Amerykę odkryles? Za 15 lat oni z radością oddadzą ci to auto by bujać się kolejnym nowym z salonu i śmiejąc się, że Ty na taki luksus nie możesz sobie pozwolić. Trochę żałosne co napisałeś.

      • 10 8

      • Jestem za przywróceniem starego systemu szkolnictwa.

        • 13 0

    • popieram (1)

      szczególnie jak niemiec bedzie płakał przy sprzedazy

      • 6 1

      • a później gonił aż do granicy bo się rozmyślił

        • 4 1

  • (5)

    Stylistyka wnętrza jak w latach 80-tych , ot i cały L(u)exus.
    Morze plastiku i imitacji drewna.
    Co z tego ,że uważany za niezawodny samochód jak wygląd ma pospolity jak pies podwórkowy.

    • 4 28

    • Proponuje się najpierw tym samochodem przejechać a później narzekać na plastiki czy drewno. To że w Twoim Golfie wszystko skrzypi nie znaczy że wszyscy tak mają.

      • 10 0

    • Stylistykę z lat 80-tych to masz w swoim mieszkaniu w bloku.
      Siedziałeś chociaż w tym samochodzie?

      • 4 0

    • jeździłem tym jak i mniejszym ISem i szczerze przyznam

      ze to nowoczesniejszy i bardziej kosmiczny design niz chocby w BMW 3 ktore jest jak zawsze swietnie wykonczone ale barziej zachowawcze. zeby cokolwiek powiedziec trzeba sie najpierw przejechac. poza tym w leksie tam gdzie ma byc drewno to jest drewno. siadz se w nowej bmw 3 i dotknij tych imitacji. jest w nich cos zabawnego bo z daleka wygladaja siwetnie a z bliska maja takie bruzdy na grubosc palca. takiego drewna jeszcze nie widzialem. ewidentnie czuc ze to wypadlo z formy wtryskowej. nawet jakby bylo prawdziwe to przekombinowali i na prawdziwe nie wyglada

      • 5 0

    • a gdzie nie masz morza plastiku?

      w tej klasie tylko w najwyzszych wersjach decha jest opitolona zamszem. reszta samochodów za 200-300 tys ma deski nie tyle plastikowe co z tworzywa przypominającego troche w dotyku kauczuk albo innego miekkiego - tez bardzo mily w dotyku. widac ze nigdy nawet nie stales kolo takiego samochodu.

      • 4 0

    • Drewno w Lexusach jest prawdziwe ,

      a obrabia je Yamaha ( dział produkcji instrumentów ). Pokrywane jest ono lakierem fortepianowym .

      • 3 0

  • (3)

    Nowe lexusy są drogie,wypasione,naszpikowane cudami techniki,ale nie są wogóle ładne.

    • 5 21

    • (1)

      Masz rację - passat ładniejszy, no nie?

      • 7 2

      • najładniejszy

        Passat 2005 i golf 1993. Od księdza z Niemiec.

        • 1 2

    • bo co? zbyt nowoczesne?

      mowisz jak fan VW. eleganckie ale nudne bez szalenstw

      • 2 1

  • (3)

    "zespół hybrydowy drugiej generacji, w którego skład wchodzi benzynowa jednostka czterocylindrowa o pojemności 2,5 l i mocy 181 KM oraz silnik elektryczny generujący 143 KM. Łączna moc układu to 223 KM"

    to błąd czy matematyka alternatywna?

    • 2 1

    • (1)

      Moznaby powiedziec matematyka hybrydowa :)
      Moce silników nie sumują się, gdyż osiągają szczyt swoich możliwości w różnych momentach. Dlatego nie mozna dodawac mocy silnka benzynowego do mocy elektrycznego zeby poznac maksymalna laczna moc auta :)

      • 2 0

      • dokładnie

        silnik elektryczny kreci sie dosyc nisko i przy swoich max obrotach i mocy 143 koni silnik benzynowy bedzie mial dopiero 80. razem 223

        • 1 0

    • jo

      poczytaj o sumowaniu mocy

      • 0 0

  • Nie ma jak Toyota na L czy Nissan na I (1)

    po prawie 20 latach w USA krainie Lexusa i Infiniti szczerze przyznaje ze za kazdym razem przy kupnie auta przegrywaja one u mnie wlasciwosciami jezdnymi z niemcami nawet porzadnymi VW czy Audi. Lexus GS czy ES co to za roznica pomiedzy Camry czy Avalon? Prowadza sie tak samo zle jak Toyoty badz Infiniti z mocnymi silnikami i napedem odbiegajacym od reszty dajacym wrazenie wyrywania ci kierownicy z rak podczas przyspieszania (G37 3.5 V6)

    • 3 2

    • Prestiż Passata....

      ....mierzony w kilo Newtonach :)

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane