• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus. Precyzyjne uderzenie GS-a

Bawo,Mart,Ps
22 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Lexus GS 450h. Takie hybrydy lubimy.



Najnowszym modelem GS Lexus jeszcze mocniej chce zaistnieć w segmencie premium. Zimny, sportowy design, hybrydowy napęd, komfortowe wnętrze i kolejna doza technicznych nowinek. To podstawowe atuty mające przyciągnąć kolejnych klientów w stronę marki z literą "L" na masce.



Wygląd nowego lexusa GS to kwintesencja stylu techno. Niektórym wyda się może zbyt odhumanizowany, w porównaniu np. z autami z Europy. Tak jakby nie projektowali go ludzie i z myślą nie o ludziach powstał. Młodszym miłośnikom motoryzacji kojarzyć się może z mangą i anime. Emanuje technicznym, pięknem, precyzją, gdzie nie ma miejsca na porywy serca.

Lexus jednak zawsze kojarzył się z najnowszą technologią, w której nie ma miejsca na estetyczne sentymenty. Naszpikowano go najnowszą techniką mającą dbać o absolutne bezpieczeństwo kierowcy, a tej w samochodzie nie brakuje. Wśród licznych udogodnień warto wymienić te związane z bezpieczeństwem. Kierowcę i pasażerów Lexusa GS chroni m.in. dziesięć poduszek powietrznych, kurtyny, układ monitorujący "martwe pole" lusterek zewnętrznych czy system przewidujący nieuchronną kolizję i samoczynnie wyhamowujący auto. Gdyby jeszcze firma nie upłynniała z magazynów "oldskulowych" wyświetlaczy temperatury klimatyzacji i równie mało estetycznych przycisków podgrzewania foteli, byłoby idealnie.
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h
  • Lexus GS 450h


Kierowca samochodu z pewnością doceni fotel z regulacją aż osiemnastu punktów, największy w tej chwili na rynku 12-calowy wyświetlacz, audio sygnowane marką Mark Levinson czy klimatyzację, nie tylko oczyszczająca wnętrze kabiny, ale też dezynfekującą i eliminującą z siedzeń i podsufitki nieprzyjemne zapachy.

Jak jeździ nowy GS? Cieszy, że wreszcie zacząć naprawdę jeździć. Poprzedni model, mimo niewątpliwych zalet, całkowicie izolował kierowcę od doznań płynących z drogi. Czuło się w nim jak w piekielnie szybkiej, zamkniętej kapsule, błyskawicznie teleportującej kierowcę z punktu A do punktu B. Teraz układ kierowniczy wreszcie zapewnia lepsze czucie drogi, a zmodyfikowana przednia oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz wielowahaczowa oś z tyłu zapewniają GS-owi dużą zwrotność w zakrętach i eliminują przechyły.

Do setki GS rozpędza się tylko w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalną standardowo ograniczono do 250 km/h. Takie osiągi zapewnia GS-owi 450h, 3,5-litrowa V-szóstka wspomagana silnikiem elektrycznym, dające razem słuszne 345 KM. O układzie hybrydowym lexusów napisano już dużo. Przypomnijmy tylko, że koncern Toyoty w skład którego wchodzi też Lexus jest pionierem w produkcji tego rodzaju napędu.

Układ pracujący w 450h jest maksymalnie dopracowany. Oprócz przyjemnej ciszy w środku, przerywanej tylko przyjemnym pomrukiwaniem silnika przy wyższych prędkościach mamy rzeczywiście niskie zużycie paliwa, wynoszące niewiele ponad 9 litrów na setkę. Być może ten argument dla kupujących auto za sporo ponad 300 tys złotych (352 400,00 w testowanej wersji F Sport), nie ma specjalnego znaczenia, tym niemniej warto zwrócić na niego uwagę. Luksus może oznaczać także oszczędność.

Samochód do testów użyczony przez Lexus Gdynia, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (49) 1 zablokowana

  • Lexus (6)

    Fajne auto ale ja preferuje BMW,sam smigam E60 530d i jestem mega zadowolony z tego autka jak i spalania ktore jest ponizej 9l przy dosc dynamicznej jezdzie.

    • 5 27

    • to se śmigaj tym autkiem :))

      • 11 2

    • BMW - fajnie, ale troche za twardo na naszych wyboistych drogach (2)

      • 14 1

      • Ja to lubie (1)

        Auto swietnie sie prowadzi,jest jak przyklejone do szosy zreszta BMW slynie ze swietnego ukladu jezdnego chcesz miekko kupujesz Lexa albo Merca S-klase tyle ze to dobre dla dziadkow

        • 2 18

        • mozesz zawsze kupic "sportowa" wersje

          i tez bedzie sie swietnie prowadzila niezaleznie od marki. sam tez referuje BMW glownie za wysoko krecacy sie benzynowy silnik, ale diesla bym nie kpil. chyba ze taka jak twoja do spokojnej rodzinnej jazdy. jednak prawdziwe BMW to R6 (V8 tez) benzyna. diesel nie dosc ze ciezki to jeszcze zaburza dobry rozklad masy i bardziej dociska przod. takie BMW nie jest dla mnie pelnowartosciowe. jest bardziej jak merc czy audi. pozdrawiam

          • 3 0

    • (1)

      ale masz masowke i 100KM mniej

      • 9 2

      • lexus to tez masowka

        ale te 335 koni to niezly ogien. wychodzi lekko ponad 1000zl za konia ;)

        • 4 0

  • Fajny (1)

    tyle, że to samochód dla 0,05% społeczeństwa. Nie dla mnie.

    • 22 2

    • 50 sztuk może się sprzeda w naszym kraju

      • 3 0

  • Nie lepiej (1)

    Kupic Passka w tdiku rocznik 2000 od kobiety lekarza z Niemiec?Pewno ze lepiej no i jest prestisz pod remiza na kaszebskiej wiosce.

    • 29 9

    • Brak ci kasy na Lexa

      Brak na takiego Passata, i tyle.

      • 2 9

  • dziecku dam na imie Lexus (2)

    na dobra wrozbe

    • 19 0

    • lepiej dać

      hybryda

      • 4 0

    • nowa tradycja

      swiecka

      • 1 0

  • w koncu hybryda, ktora moze sie podobac

    testowali to auto w tvn turbo, jest naprawde dobre

    • 9 2

  • 352 tysiace , malo kogo stac na auto o wartosci mieszkania. (1)

    • 16 2

    • to to mieszkanie jest albo malutkie w centrum ale troszke wieksze przy obwodnicy

      w kazdym przypadku bardzo malo atrakcyjne.

      • 3 7

  • Taka droższa Toyota

    • 10 0

  • Ten Lexus to ochydne brzydactwo. Lex ma kilka duzo ladniejszych modeli (3)

    ale generalnie z designem sa slabi. Mercedes, Audi i niektore modele BMW sa duzo ladniejsze. I zuzycie 9l ma byc jakies mega atrakcyjne? Lepiej kupic diesla konkurencji palacego 6-7 L oleju za 300 Tys.

    • 12 13

    • i ten diesel konkurencji da 345 KM???

      • 4 0

    • czy mercedesy są dużo ładniejsze? nie sądzę, ale to rzecz gustu

      a audi ? nudna stylistyka, tylko bmw ma polot jak lexus
      moim zdaniem

      • 5 0

    • mercedes ma też sporo brzydszych modeli

      np model R który w czerni wygląda jak trumnowóz

      • 0 0

  • (3)

    Miec takie autko to nie wszystko a co z servisem to jest pytanie

    • 8 2

    • (2)

      przez wifi .

      • 6 0

      • Zaprzyjaźniony mechanik po gwarancji nie naprawi (1)

        nikt nie ma klucza do pokrywy silnika.

        Ale olej mozna samemu dolac chyba

        • 6 0

        • serwis tani jak barszcz 1 przegląd 3000zł

          • 1 0

  • Auto Fajne ... ale serwis w Gdyni nie ! (1)

    Niestety nie ma gdzie w trójmieście dobrze serwisować tej marki a podobno prawie toyota. Same autka można polecić ale serwis w Gdyni omijać szerokim łukiem.

    • 10 2

    • dlaczego?

      mam isa i jestem bardzo zadowolony, drogi ale fachowy. I przynajmniej zastepczaka zawsze dostaje.

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane