• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motocyklisto, weź udział w bezpłatnym szkoleniu

mJ
13 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Pierwsza pomoc to jeden z głównych elementów szkolenia. Pierwsza pomoc to jeden z głównych elementów szkolenia.

W najbliższą niedzielę, 16 lutego, w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego w Gdańsku odbędzie się bezpłatne szkolenie dla motocyklistów. Głównymi elementami tegorocznych warsztatów będą technika jazdy i pierwsza pomoc. Liczba miejsc jest ograniczona. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w wydarzeniu powinny się spieszyć, bo pozostało już tylko kilka wolnych miejsc.



Czy posiadasz prawo jazdy na motocykl?

Gdańsk jest jednym z 18 miast, w których w tym roku Motopomocni.pl zorganizują bezpłatne szkolenie dla motocyklistów. To już siódma edycja cieszącego się dużym zainteresowaniem wydarzenia. Ideą szkoleń jest przygotowanie motocyklistów do zbliżającego się wielkimi krokami sezonu.

Przygotowane zajęcia opierają się o innowacyjny program, bogaty w wiedzę teoretyczną, oraz ćwiczenia praktyczne. Udział w zajęciach jest bezpłatny, ale wymagana jest wcześniejsza rejestracja. W gdańskich warsztatach udział weźmie około 50 osób.

Program szkolenia został podzielony na cztery części:
  1. Pierwsza pomoc z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości
  2. Zacznij przygodę z Enduro
  3. Pierwszy wyjazd na tor
  4. Zmiany w przepisach drogowych

Uczestnicy przeniosą się do wirtualnej rzeczywistości. Ich zadaniem będzie uratowanie życia poszkodowanej osobie. Uczestnicy przeniosą się do wirtualnej rzeczywistości. Ich zadaniem będzie uratowanie życia poszkodowanej osobie.
W pierwszej części szkolenia omówione i przećwiczone zostaną najważniejsze elementy związane z bezpieczeństwem oraz udzielaniem pomocy poszkodowanym w wypadku komunikacyjnym. Motocykliści założą specjalne okulary VR i przeniosą się do wirtualnej rzeczywistości, w której ich zadaniem będzie uratowanie życia poszkodowanemu.

W kolejnym bloku fachowcy opowiedzą o rozpoczęciu przygody z Enduro. Będą to szczególnie przydatne wskazówki dla motocyklistów, którzy coraz chętniej główne szlaki komunikacyjne zamieniają na bezdroża. Instruktorzy zwrócą uwagę na kilka podstawowych zasad związanych z bezpieczeństwem, poszanowaniem środowiska, a także odpowiedzą na zasadnicze pytanie: od czego zacząć? Ponadto uczestnicy poznają podstawy jazdy w terenie, pozycje na jednośladzie i sposoby unikania zagrożeń terenowych. Gratką będzie możliwość zgarnięcia vouchera na podstawowe szkolenie jazdy enduro.

W gdańskim szkoleniu weźmie udział około 50 motocyklistów. W gdańskim szkoleniu weźmie udział około 50 motocyklistów.
W trzeciej części poruszony zostanie temat debiutanckiego wyjazdu na tor. Wielu motocyklistów najzwyczajniej nie wie, od czego zacząć swoją torową przygodę, i czy wymagane jest specjalne przygotowanie.

W końcu, w ostatnim bloku szkolenia, motopomocni przybliżą uczestnikom nowe przepisy ruchu drogowego. Opowiedzą o poprawnym zachowaniu przy tworzeniu korytarza życia i jeździe na suwak. Ta część szkolenia została przygotowana we współpracy z pogotowiem ratunkowym i wydziałem ruchu drogowego.

Szkolenie w PORD rozpocznie się o godz. 9, a zakończy się około godz. 16. Formularz rejestracyjny znajduje się na stronie motopomocni.pl.

Tak wygląda egzamin na motocykl

mJ

Wydarzenia

Bezpłatne szkolenie dla motocyklistów

warsztaty

Miejsca

Opinie (33) 5 zablokowanych

  • Migdy nie pomogę komuś kto jechał niebezpiecznie (7)

    i spowodował wypadek

    • 2 53

    • Ja się zgadzam moi kochani

      ktoś kto pomyka na motocyklu 180 przez miasto i ma w tyle poszanowanie prawa i zdrowia oraz życia innych użytkowników nie zasługuje na moją resystutację.
      Sven Alkoholicus

      • 0 14

    • poczytaj troche: (1)

      1.Najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem motocyklistów było nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu. Stało się tak w ponad połowie przypadków. Pierwszeństwa nie udzielali inni kierujący motocyklistom - (91 procent) niż sami motocykliści (9 procent).
      2."W zdarzeniach drogowych z udziałem motocyklistów zdecydowanie przeważają zderzenia boczne pojazdów, które stanowią 73 procent. W następnej kolejności są to: zderzenie się pojazdów tylne (10 procent), najechanie na pieszego (6 procent), wywrócenie się pojazdu (5 procent). Pozostałe rodzaje stanowią poniżej 2 procent" - czytamy w raporcie.
      3.W analizowanym okresie doszło do 1005 zdarzeń drogowych z udziałem motocyklistów, w tym 686 wypadków i 319 kolizji. W wyniku tych zdarzeń 50 osób zmarło, w tym 42 motocyklistów. 133 osoby zostały ciężko ranne, w tym 126 motocyklistów, a 570 osób zostało lekko rannych, w tym 510 motocyklistów.
      4.Naukowcy wzięli pod lupę dane o wypadkach i kolizjach z udziałem motocyklistów z ostatnich pięciu lat (2011-2016). Z tych danych wynika, że w co czwartym przypadku sprawcami byli motocykliści,w 74 procentach - pozostali kierujący.
      zrodlo politechnika warszawska -badanie przeprowadzone przed wpuszczeniem motocykli na buspasy.

      tokiem twojego "myslenia" nie udzielamy pomocy kierowca osobowek i ciezarowek.

      • 12 1

      • To oczytaj tez komentarze na temat pierwszenstwa pieszych

        - było na trojmiesice w tym tygodniu. Ten sam brak szacunku dla pieszych jak i dla motorów. 'Jestem większy to mam pierwszeństwo', 'co ci po pierwszeństwie jak bedziesz leżał na cmentarzu'. Mam nadzieje, że ci kierowcy spotkają na swojej drodze ciężarówke, która też bedzie takie same jak oni poglądy. Oby jak najszyciej, zanim dojdzie do tragedii z pierszymi, rowerzystami czy motocyklistami

        • 1 1

    • po co reanimować kadłubka?

      • 0 10

    • Czubek

      • 1 0

    • (1)

      w/g Twojej teorii nie powinno się pomagać osobą ,które są sprawcami wszystkich wypadków

      • 0 0

      • Taka kara powinna być

        • 0 0

  • Trochę bezsensu (2)

    Jak taki motocyklista się rozwali, bo jedzie jak wariat i byle się gdzieś wcisnąć, to
    raczej szkolenie juz mu się nie przyda. No chyba że zrobi sobie usta usta.

    • 3 31

    • Głupcze, nie po to się szkoli żeby sobie pomagał

      Ale jak dojedzie na miejsce twojego wypadku to nie patrząc na to żeś kretyn może uratuje twe bezsensowne życie

      • 10 0

    • Ciekawe czy będziesz szczęśliwy jak do wypadku który spowodujesz, jako pierwszy dojedzie do ciebie ratownik

      na motorze. Może wtedy ciebie też nie powinien ratować? hmmm

      • 0 0

  • Szkolenie

    Super szkoleniemotocyklistow sama teoria bez motocykla

    • 2 9

  • (1)

    Ja to raczej widzę, jak motocyklistów się reanimuje, a nie że motocykliści kogoś. Ci co śmigają 180km/h powinni jeździć z takim plastikowym adapterem w ustach, aby ludzie się nie brzydzili i jednak usta-usta, ucisk, ucisk, ucisk, ucisk, ucisk, ucisk, ucisk, ucisk, ucisk, ucisk.. w sumie 30 razy ucisk, w tempie piosenki Bee Gees - Stayin' Alive przeprowadzili.

    • 7 9

    • Albo w ogóle juz w takim worku, bo później nie ma co zbierać, a tak to już generalnie posprzątać po sobie.

      • 4 3

  • Bezpieczna jazda

    Proponuję szkolenie z bezpiecznej jazdy.

    • 13 1

  • Ja bym ich uczył że: (7)

    - linia między pasami to nie pas dla motorów
    - nie omija się stojących na światłach z prawej strony, by jechać prosto
    - ryczenie silnikiem, by zrobić więcej miejsca na środku jest chamskie
    - jak się złoży komuś lusterko łokciem, to wypada przeprosić
    - zagnanie tablic jest karalne
    - ograniczenia prędkości są również dla motorów
    - ścieżki rowerowe i chodniki nie są po to, by omijać korki
    to tak na początek...

    • 12 20

    • (1)

      Linia miedzy pasami zgodnie z przepisami może być wykorzystywana przez motocykle i rowery.
      Problem to ból d*py kierowców stojących lub wolno jadących w korku, że ktoś może szybciej się poruszać niz oni.
      Janusze i szeryfi w korku to niestety norma.
      I nieznajomość przepisów też nie pomaga.

      • 18 1

      • jak jest miejsce, to czemu nie

        ale składanie lusterek i kopanie w drzwi tej grupie użytkowników dróg wizerunkowo nie pomaga

        • 5 2

    • poprosze o : (2)

      "- linia między pasami to nie pas dla motorów
      - nie omija się stojących na światłach z prawej strony, by jechać prosto"
      gdzie w kodeksie drogowym to jest zabronione.

      • 8 1

      • trzepnij dekla na motorze skecając przepisowo w prawo, bo cię wyprzedza prawą stroną na jednym pasie ruchu, to się dowiesz. (1)

        • 1 9

        • Ty skrecasz stojac? Jak to robisz? Zakrzywiasz czasoprzestrzen, ze stoisz na swiatlach i jednoczesnie skrecasz w prawo?

          • 2 0

    • O miszczach kierownicy też napisz ,szczególnie o ich kulturze.

      • 0 0

    • Akurat omijanie wszystkich gdy się chce jechać prosto jest ok i zmniejsza korki

      Motor szybciej rusza i nie spowalnia nikogo za nim. A gdyby stał w korku, to na jedym cyklu świateł przejechałby jeden samochód mniej, bo jego miejsce zająłby motor.

      • 0 0

  • Soper

    Bardzo dobra inicjatywa. Popieram a zdobyta wiedza przyda się nie tylko w wypadkach drogowych ale i w życiu codziennym.

    • 9 0

  • Bardzo pożyteczna inicjatywa

    ale niestety, mam już plany na niedziele :(

    • 0 0

  • ten koleś na zdjęciu (1)

    to robi z siebie pisankę wielkanocną czy też obraz na wystawę do galerii?-bo takie kolorowe malunki ma na sobie...

    • 0 11

    • Ma takie, bo widocznie lubi. Ja nie lubie wiec nie mam, ale nie przeszkadza mi, ze ktos mysli inaczej niz ja.

      • 0 0

  • Szkolenie chyba dla samych siebie bo to oni sa dawcami organów

    • 2 17

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane