• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najczęściej rejestrowane nowe auta w Trójmieście

Michał Jelionek
11 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
W Trójmieście bez zmian. Prym wiodą dwie marki: Volkswagen i Skoda. W Trójmieście bez zmian. Prym wiodą dwie marki: Volkswagen i Skoda.

Sporządziliśmy rankingi najczęściej rejestrowanych marek aut w ubiegłym roku w Trójmieście. Mowa wyłącznie o nowych samochodach. W Gdańsku ze sporą przewagą prym wiodą Skoda i Volkswagen. W Gdyni sytuacja wygląda podobnie, ale przewaga nad konkurencją nie jest tak duża. Natomiast w Sopocie "rządzi" Porsche.




TRÓJMIASTO

  1. Skoda - 2980
  2. VW - 2970
  3. Toyota - 1229
  4. Opel - 1086
  5. Ford - 1022
  6. Dacia - 929
  7. Renault - 865
  8. Kia - 839
  9. Audi - 810
  10. Hyundai - 791
  11. BMW - 765
  12. Peugeot - 718
  13. Fiat - 708
  14. Mazda - 490
  15. Volvo - 462
  16. Mercedes-Benz - 422
  17. Seat - 306
  18. Nissan - 302
  19. Suzuki - 288
  20. Citroen - 282

W Gdańsku ranking najczęściej rejestrowanych nowych aut w roku 2018 wygrała Skoda. W Gdańsku ranking najczęściej rejestrowanych nowych aut w roku 2018 wygrała Skoda.
W roku 2018 w gdańskich wydziałach komunikacji zarejestrowano 14807 pojazdów. Wśród nich zdecydowanie wyróżniły się dwie marki wchodzące w skład Grupy VAG - to oczywiście Skoda (2454 aut) i Volkswagen (2165). Wygląda więc na to, że praktycznie co trzecie auto rejestrowane w ubiegłym roku w Gdańsku było egzemplarzem Skody lub VW.

Trzecie miejsce w zestawieniu ze sporą stratą do dwóch pierwszych marek zajął Opel. Liczba zarejestrowanych aut - 824. Co warte uwagi, w minionym roku w Gdańsku zarejestrowano jeden egzemplarz Lamborghini i był to pierwszy w Trójmieście Urus. Zarejestrowano także trzy egzemplarze marki Bentley - dwa Continentale GT i jedną Bentaygę.

GDAŃSK

  1. Skoda - 2454
  2. VW - 2165
  3. Opel - 824
  4. Toyota - 815
  5. Dacia - 781
  6. Renault - 717
  7. Fiat - 642
  8. Hyundai - 602
  9. Ford - 600
  10. Kia - 556
  11. Peugeot - 525
  12. BMW - 482
  13. Audi - 473
  14. Mazda - 278
  15. Mercedes-Benz - 262
  16. Volvo - 256
  17. Nissan - 231
  18. Seat - 201
  19. Suzuki - 165
  20. Honda - 143

Gdyńskie zestawienie z dość sporą przewagą wygrywa Volkswagen. Gdyńskie zestawienie z dość sporą przewagą wygrywa Volkswagen.
Pora na Gdynię. Sytuacja wygląda podobnie jak w Gdańsku. Z tym, że VW zamienił się miejscem ze Skodą i wskoczył na pozycję lidera. Warto zaznaczyć, że VW wygrał ze zdecydowaną przewagą. Na trzecim miejscu znalazł się Ford, który odnotował bardzo dobre wyniki sprzedaży.

Co ciekawe, w ubiegłym roku w gdyńskim wydziale komunikacji zarejestrowano kilka "perełek". To m.in. Aston Martin DB11, Alpina B7, Bentleya Bentaygę czy po dwa egzemplarze Lamborghini Hurancana i Ferrari 488.

GDYNIA

  1. VW - 715
  2. Skoda - 469
  3. Ford - 418
  4. Toyota - 357
  5. Audi - 286
  6. BMW - 283
  7. Kia - 269
  8. Opel - 250
  9. Volvo - 206
  10. Mazda - 204
  11. Peugeot - 185
  12. Hyundai - 174
  13. Mercedes-Benz - 153
  14. Citroen - 138
  15. Dacia - 127
  16. Renault - 126
  17. Suzuki - 115
  18. Seat - 90
  19. Nissan - 63
  20. Fiat - 60

W Sopocie najczęściej rejestrowaną marką pojazdów jest Porsche. W Sopocie najczęściej rejestrowaną marką pojazdów jest Porsche.
W Sopocie prym wiedzie marka Porsche. To zasługa prężnie działającego salonu Porsche Centrum Sopot, który obsługuje klientów w zasadzie z całej północnej Polski. Nie dziwi więc fakt, że rokrocznie dealer może pochwalić się naprawdę imponującą liczbą sprzedanych aut. W roku 2018 w sopockim wydziale komunikacji zarejestrowano 107 nowych egzemplarzy Porsche, w tym 46 Macanów.

Na drugim miejscu - podobnie jak w Gdańsku - uplasowała się marka Volkswagen (90 zarejestrowanych aut, w tym 26 Golfów). Natomiast trzecią lokatę ex aequo z liczbą 57 rejestracji zajęły marki Toyota i Skoda.

SOPOT

  1. Porsche - 107
  2. VW - 90
  3. Toyota - 57
  4. Skoda - 57
  5. Audi - 51
  6. Renault - 22
  7. Dacia - 21
  8. Hyundai - 15
  9. Seat - 15
  10. Kia - 14
  11. Opel - 12
  12. Citroen - 8
  13. Honda - 8
  14. Mazda - 8
  15. Peugeot - 8
  16. Suzuki - 8
  17. Nissan - 8
  18. Mercedes-Benz - 7
  19. Fiat - 6
  20. Ford - 4

Miejsca

Opinie (211) 3 zablokowane

  • W Gdyni i Gdańsku... (12)

    VW i Skoda (nomen omen jeden koncern), w Sopocie Porsche - nie no luz. :D

    • 86 2

    • (3)

      Porsche też należy do grupy VW.

      • 22 0

      • Macan, cayman, cayen, panamera to pseudoporsze. Tylko 911 (2)

        z zaturbionym 6 cylindrowym boxerem to prawdziwe oblicze i historia tej marki. Reszta to drogie ulepy z części z grupy VW. Kuriozum to diesel w prosiaku.

        • 17 3

        • Być może ale znasz to z autopsji czy to ogólna wiedzą z for internetowych?

          • 6 6

        • Fantasta

          Bajkopisarz.Takie opinie moga wypowiadac ludzie bogaci,ktorzy jezdzili owymi modelami w roznych wersjach.Jestes bida z dziurami w kieszeniach,nie masz pojecia o czym mowisz i piszesz.Tak jak 80% ciemnej masy na calym swiecie.

          • 0 2

    • w Sopocie leasing rejestrował

      • 18 0

    • też jeden koncern....

      • 4 0

    • Bezdomni takie przekazują w darowiznie

      Po dwa wiec co to za halo ze najwiecej ich schodzi

      • 11 1

    • Bo te Porsche ze Sopotu to 98 z nich do Rosji pojechało (1)

      Przecież salonu w Białymstoku ani w Bartoszycach nie ma ,a jak przyjeżdżają do forum i vitawy to mają Sopot po drodze od cała tajemnica.leasing .

      • 10 0

      • Jasne czymś trzeba zakupy przewiezc

        Ja do marketu tez jadę autem.
        Mogliby jeszcze hak montować i przyczepki w ofercie dać

        • 1 0

    • (1)

      W 2018 producenci i dilerzy mieli problem - zmieniły się przepisy dot. pomiaru spalin. W efekcie do końca sierpnia na gwałt były rejestrowane przed dilerów nowe auta, których później nie można byłoby zarejestrować. Statystyka pokazuje, któremu dilerowi w Sopocie najwięcej aut zalegało na parkingu :)

      • 9 0

      • Jakiś % procent aut nie musieli.

        • 0 0

    • Bo w Sopocie brak innych salonow

      • 1 1

  • Wada fabryczna (21)

    Teraz te nowe auta to jedna wada fabryczna na kołach
    Już na gwarancji same usterki !!!
    Szmelcwagen :-/

    • 66 34

    • (14)

      Wszystkie marki tak mają, nawet sławetny Mercedes. Może nie pękają głowice ale elektryka pożal się Boże, mi po pół roku siadły automatyczne otwieranie klapy bagażnika w M. Klapa się otworzyła i nie chciała już zamknąć. W Volvo kolegi 1 rocznym wał korbowy wyszedł bokiem. W koleżanki fiacie podczas jazdy zacisnął się elektryczny hamulec i zapaliło od tego koło. długo by wymieniać.

      • 16 4

      • Spoko

        W nowych Land Roverach wymieniają całe silniki.

        • 10 1

      • (2)

        dodam jeszcze kilka, szef kupił Peugeota, klimatyzacja działała 1 tydzień, kolega Subaru, wymiana sprzęgła po roku!

        • 11 2

        • (1)

          Tureccy i Chińscy poddostawcy części - co się dziwisz?

          • 3 1

          • nie dziwię się

            • 2 1

      • Krzycz Trybson! (7)

        To sa tylko maszyny, po to masz 4-5 lat gwarancji, zeby byc spokojnym o tego typu awarie. Dostajesz zastepcze na czas naprawy i jedziesz dalej.

        • 5 9

        • (2)

          kupujesz maszynę za 200 tysięcy i psuje się z powodu wady fabrycznej po 3 miesiącach? to pralka za 2000 zł dłużej działa bez awarii, to chyba nie o to chodzi

          • 15 3

          • Krzycz Trybson!

            Po pierwsze nie psuje sie kazdy egzemplarz, tylko jakis niewielki procent, po drugie zdarzaja sie i pralki i lodowki, ktore po paru miesiacach trzeba oddawac do serwisu. Jak chcesz miec niezawodne auto to kupujesz Dacie w podstawowej wersji wyposazenia, gdzie masz silnik, kierownice i kola i po prostu nie ma sie co zepsuc.

            • 6 9

          • W jednym z odcinków Zachara na jutubie jest

            prezentacja uzywanego BMW M cośtam. Kupiony jako nowy - na gwarancji wymieniona skrzynia biegów po 10 tysiącach szarpała. Po 12 tysiącach wymienione amortyzatory tył. Teraz auta to ulepy. Niemiecki koncern, produkujący skrzynie ma dwa duże zakłady produkcyjne w Chinach. Teraz macie odpowiedź.
            Nie dziwią mnie już np. amortyzatory w Nissanie Kaszkaju - niemiecki Sachs made in Turkey.
            Wszystko byle koszty obniżyć, a ceny nowych samochodów jakoś nie spadają.

            • 13 2

        • W przypadku niemieckich aut po 2 latach gwarancji (1)

          3 i 4 rok to rodzaj ubezpieczenia. Cena 1500 zł. Namawiali mnie do tego kiedyś w Fordzie. Sprawdziłem długą listę wyłaczeń i podziękowałem. Nie opłacało się.

          • 2 1

          • A ja się zdecydowałem się, i jak mi kilka rzeczy naprawili, opłacało się. Też podziękowałem.

            • 4 0

        • Gwarancja (1)

          Rękojmia 24mce a gwarancja przy spelnieniu jej warunkow robicz przeglad lakieru raz do roku? Robisz wszystko w aso? Jak nie to zapomnij.

          • 1 1

          • Krzycz Trybson!

            Robię w ASO, żadnych dodatkowych kosztów za przegląd lakieru mi nigdy nie naliczyli, a w 3 i 4 roku trwania gwarancji miałem robione naprawy w jej ramach z które nie zapłaciłem nawet złotówki, obecnie trwa 5 rok eksploatacji, skończy się gwara, może jeszcze po zakończeniu kilka miesięcy pojeżdżę i lecę po jakoś nową furkę z gwarą bo to jednak super wygodne rozwiązanie. :)

            • 1 0

      • Astra (1)

        A 2x wymiana sprzęgła w ciągu roku i przebiegu 23tys?

        • 2 0

        • Bo jeździć trzeba umieć

          • 2 0

    • Troche przesadzacie.. (3)

      Mam nowego Golfa 1.4TSI od 2016.r i żadnej usterki, przejechałem już ponad 50tyś km

      • 1 3

      • nie każdy kolego, więc ciesz się VW

        • 4 0

      • Doświadczony klient

        To tak jak w nowym Matizie ,ha,ha

        • 2 0

      • Passat 1 kwietnia 2018 wyjechałem z salonu

        Przejechane ponad 40 000 km do dzisiaj .Żadnych uwag na ten moment. Jeździ jak należy .Mialem kontakt z różnymi markami Renault ,Toyota, Fiat .Różnie tam bywało.

        • 1 1

    • (1)

      Nie ma to jak pordzewiała srojota ;)

      • 2 2

      • Miałem e10, 350 tys przebiegu. Salon Polska.

        Przejezdziła 15 zim z solą. Po 10 latach zżarło próg i lekko klapę z tyłu na poszybiu. Silnik 1.4 16V 88 KM, spalanie 7.8. Zawieszenie tył wielowahacz w 1995 roku w klasie C.
        Teraz auris jest na belce, jak golf.

        • 4 0

  • Syrena (2)

    A gdzie jest moja Syrena Bosto

    • 22 0

    • (1)

      przednie szyby w nowych autach tak pochylone, że prawie poziome, to strasznie ogranicza widoczność i powinno być zakazane

      • 2 0

      • Kup sobie s-maxa. Tam jest duża przednia szyba.

        Jak się przesiadam z niego do fabii to jakbym jechał czołgiem.

        • 2 0

  • Pomimo oszustwa, diesel gate (30)

    Polacy niezmiennie kochają auto dla ludu. Pomimo ostatniej wojny, najbardziej pożądane auta w polsce jest produkcji niemieckiej...

    • 68 16

    • *auto (6)

      • 5 5

      • To prawda. Jak lemingi skaczące z urwiska. (5)

        Po co pompować gospodarkę Niemiec złotówkami? Po co kupować samochody niemieckie? Tak dobrze wspominacie ostatnie 100 lat z naszymi sąsiadami?

        • 12 4

        • Lemingi nie skakały z urwiska, to był fake. Prawdą jest tylko, że niekiedy wyruszają częścią stada na niemal samobójcze wyprawy, gdy na danym terenie jest już ich za dużo. To mądry ruch.

          • 3 1

        • nie denerwuj się aż tak,

          ja czekam na ten milion narodowych aut mateuszka (specjalnie z małej).
          jeden będzie mój. już nie mogę się doczekać...

          • 8 8

        • (1)

          a jaką mamy Naszą markę którą polecasz i nie pompujesz obcego kapitału?

          • 4 3

          • Używany każdej marki

            • 2 1

        • Pewnie PISoplebs góruje w Daci i Skodzie !!!

          • 0 1

    • (19)

      Ponieważ mają najlepszy stosunek jakość/cena. Możesz kupić Mercedessa lub BMW ale są cholernie drogie, możesz też kupić Dacię, która po roku będzie zardzewiałym trupem. Możesz kupić Peugeota, który po 5 latach będzie wart 10% ceny wyjściowej. Albo Japończyka i płacić 3000 zł za każdy serwis.

      • 12 23

      • (5)

        Widać, że o samochodach wiesz tyle co szwagier ci opowie...

        • 22 10

        • (4)

          Nie mam szwagra, obserwuję samochody swoje, służbowe, kolegów, jeżdżę różnymi markami, modelami.

          • 6 10

          • (3)

            no to super
            Ja napiszę o własnych doświadczeniach:
            od 12 lat hondy (jazz. accord, civic, hrv) i nigdy nie zapłaciłem za serwis 3 koła, albo inaczej jeszcze: nigdy mi się nic nie zepsuło (jedynie eksploatacja/stłuczki).

            • 10 3

            • (1)

              Honda spoko, stare auta strasznie rdzewiały, tylko eksploatacja... Accord 15 l benzyny w trasie to trochę przy duzo

              • 3 8

              • Jak 15 litrów loil to regulacja, filtry i przedmuchać...

                Normalnie on pali 6-10 w zależności od stylu i drogi..

                • 3 3

            • Mam hondę i nie wiem co to awaria.

              Serwis co 10kkm koszt 350-450 zł. To moja 3 Honda i jak zmienię to na Hondę.

              • 8 0

      • Bzdura. Najlepszy stosunek cena/jakość ma toyota. (10)

        Nowy landcruiser za 210 tys zł po 10 latach to 70 tys zł. Nowy audi Q7 to 350 tys. a po 10 latach jest warty 50 tys. Pomijam fakt, że rabaty flotowe i dla małych firm w grupie vag to 25%. Znajomy kupił superb cennikowe 200 tys za 166 tys.
        Co do wyśmiewania się z rumuńskiej daci to spójrzcie pod maskę audi A7 2.0 TFSi na przewód od klimy - made in Romania. Obudowa filtra powietrza made in Czech. Tak to są niemieckie najlepsze.
        Dodam jeszcze, że silniki w Mini i Mercedesie Citan to francuzy od Renault i PSA. Dzwoniący łańcuch rozrządu po 56 tys przebiegu w Mini to nic dziwnego.
        Jak kupować coś nowego na lata to tylko czystego japonczyka bo avensisy z podzespołach Denso made in Spain to nic dziwnego.
        Zresztą nie uprawiaj tu demagogii bo np robiliśmy rozrusznik w Audi A4 1.9 tdi 2003 rok i wyprodukowała go francuska firma Valeo robiąca osprzęt dla peugeota, renault, citroena....

        • 8 6

        • (5)

          To że fabryka podzespołów się mieści w Rumunii to nie znaczy, że robi g*wniane części. Dacia jest Renault a jednak jakości Renault nie trzyma, o to chodzi.
          Stosunek jakość/cena to nie jest cena jaką po 10 latach otrzymasz za auto tylko za ile dostaniesz wyposażony, jeżdżący samochód. Mylisz pojęcia mechaniku inżynierze.

          • 3 6

          • Spadek wartości mówi o jakości samochodu. (4)

            Miejsce produkcji ma związek z jakością. Np. produkowany u Niemca Golf w rankingach TUV był w czołówce, za to Lupo albo Sharan był w okolicach 100 miejsca. Produkcja w Portugalii i Hiszpanii.
            Dla smaczku powiem ci, że przewód kilmy z A7 miał dziurę po 5 latach i 56 tys przebiegu. Wciągające płyn chlodniczy Q7 z salonu przy 80 tys przebiegu też już widziałem.

            • 4 0

            • (3)

              Nie o wartości tylko o popularności. 20 letnie Passaty osiągają cenę nawet 15k, znajdź mi 20 letniego Peżota z taką ceną. Popyt - podaż mówi Ci to coś? Inżynierze gdzie są podstawy ekonomii?

              • 2 2

              • Najdroższe pastuchy 1.9 tedei b5 z 99 roku chodzą po 10500.

                Skąd ty wydłubałeś 15000 zł? Za to corolla z 99 czyli auto o klasę niżej niż paseratti ma cenę zblizoną do VW.
                Co do spadku wartości Q7 - dobrze zauważyłeś, że jest prawo popytu i podaży. Podaż 10 landcriusierów jest niska ponieważ właściciele ich nie zmieniają ze względu na bezawaryjność i niskie koszty eksploatacji.

                • 1 0

              • U Niemca rządzi wrodzony chytrus. Pamietam

                jak wyszło audi TT 1 generacji. Samochod nowy w salonie kosztował 170k, a klamkę zewnętrzną miał od fabia/polo/passat.

                • 2 0

              • Jedno mnie w twojej teorii jakości aut zastanawia,

                skoro cena do jakości jest taka najlepsza to dlaczego gwarancja w Audi rozszerzona na 3 lata ma limit tylko 90 tysięcy km?

                • 2 0

        • Toyota i niezawodność skończyła się (2)

          W 2003 na e12 o ile się nie mylę.

          • 5 3

          • Raczej nie. Mamy w rodzinie yarsikę z klimą rok 2004 (1)

            przechodzi z rąk do rąk. W zeszłym roku padł tlumik i sonda lambda. Rozrząd na łańcuch. Oczywiście wczesniej wymieniane były olej, filtry, klocki, tarcze, akumulator i żarówki. Jak na 15 letnie auto składane we Francji to chyba nie jest źle?
            Powiem wam jeszcze że na gwarancji po pół roku odbarwiła się ozdobna powłoka chromoniklu na skórzanej gałce- serwis wymienił bez mrugniecia okiem.

            • 2 2

            • przecież one rdzewiały na potęgę!

              • 4 1

        • DnO!

          • 2 0

      • Racja!

        japończyki są mooocno przereklamowane. Nie wspomnę już że może z 10% jest produkowanych w Japonii?

        • 3 2

      • Jeżdżę 3 passatem , pierwsze B6 do 220 tyś - raz padła klima na gwarancji , B7 do 172 tyś nic nie robiłem!!!! Obecnie B8 45 tyś zrobione przez rok naprawy poluzowana śruba zawiasu przednich drzwi. Więc jak mam krytykować VW!!!! Wcześniej Mondeo też było nieźle ale kilka napraw było , Avensis inna liga komfortu oczywiście gorzej niż VW i Ford. Jak ktoś krytykuje na podstawie Auto Świata gdzie klienci kupują VW z 300 000 przekręcone na 150 to ma prawo się psuć.

        • 2 0

    • Ja wolę japońskie (1)

      Zero awarii i problemów. Oszczędne, bezpiecznie, tanie w utrzymaniu. Wada. Drogie w zakupie za golasa i mało opcji wyposażenia ale jakość jaka zyskujesz jest rewelacyjna.
      Przykład: akumulator- oryginał 13 lat bez awarii, klocki, pierwsza wymiana pow 100kkm etc....

      • 7 2

      • Coś się zmieniło? Pamiętam kilka lat temu

        astra z silnikiem 1.4 90 KM bez klimy manualnej i fabrycznego radia kosztowała 54000 zł. Za 56 tys był mocniejszy i wyższy, auris z klimą oraz elektryką.

        • 2 0

    • I mają rację!

      • 1 0

  • ale trzeba być ograniczonym żeby jeździć skodą która posypie się po 100 tysiącach kilometrów. (12)

    • 36 46

    • dzięki ci za radę o mędrcu!

      • 17 5

    • (8)

      albo Peżotem, który po 150 tysiącach wygląda jak po złombolu czy może Dacią i ledwo jeździć? każdy kupuje to co lubi i na co go stać

      • 9 2

      • Jeżdżę peugeotem już 360 k km (nie wiem ile miał wcześniej przejechane)w tym czasie (7)

        Sąsiad ma już 3 Skodę ,ale mówi że warto bo robi 180 k km i auto na złom

        • 4 5

        • (6)

          po 180 tysiącach na złom? to nie w Polsce :)
          Peżot po 360.000 wygląda jak Mercedes po 0,5 mln km, to jest różnica w jakość/cena

          • 4 2

          • 307 ? (2)

            1.6 HDi 90 Km 9HX

            • 1 0

            • Jak już to 306 2.0 HDi 90 (1)

              • 1 0

              • 306 1.4 HDi albo Partner II
                oba powyżej 300 rozsypały się

                • 1 0

          • Tyle, że pezot jest 3 razy tańszy. (1)

            • 2 0

            • 3x? na pewno nie, może 1,5 raza

              • 0 1

          • 307 ?

            1.6 HDi 90 Km 9HX

            • 1 0

    • A rocznie robię ok 7 tys km

      • 2 0

    • Skoda

      To zależy mam Octawia już czwartą dobiłem jedną do 220 tyś i wcale się nie psuły , fakt że jak nie weźmiesz super wersji to zwykła ładna taczka i po 400 km do Wawy kręgosłup boli i w głowie chuczy. Natomiast moi pracownicy mają Fabie to non stop naprawy i za niektóre to za kumuny by się wstydził dramat auto!!!!

      • 3 0

  • Mieszkam na Brodwinie w bloki (4)

    rano zaspany chcę otworzyć swoje Porsze a tu okazuje się że wsiadam do Porsze sąsiada z piętra poniżej...

    • 89 2

    • (2)

      Nie widzialam żadnego sasiada zeby miał porsze na Brodwinie

      • 0 5

      • (1)

        Wystarczy zamknąć oczy, trochę wyobraźni... i masz porsze.

        • 3 0

        • porszak 187

          Na Brodwinie jedynie co jezdzi to dziadki autobusami a nie porszakami.

          • 3 0

    • piękne :))

      • 1 0

  • A co z Astonem Martinem i Ferrari? (3)

    dziwne że nie było rejestracji :( chyba jednak nie ma Trójmiasto takiego potencjału jak Wrocław czy Poznan bo o W-wie nie wspominam...

    • 10 19

    • bo te luxusowe co schodzą w 3miejskich salonach rejestrowane są w Kaliningradzie

      Ferrari w ogóle nie widuję w 3mieście ale gdzie tym jeździć po tych dziurach

      • 8 1

    • przeczytaj artykuł od deski do deski, a nie same tabelki

      to znajdziesz odpowiedź

      • 4 1

    • A jest u nas salon Ferrari czy Astona madralo?

      • 2 1

  • (8)

    Ciekawe jak zarabia na siebie marka mitsubishi. Chyba ze na super drogim serwisie tego co juz sprzedali

    • 26 2

    • (2)

      tak jak inne japończyki, serwiś hamulców 3 koła w 10 letnim Avensisie, ciekawe ile w nowym :)

      • 2 2

      • W avensisie wymienisz tylko hamulce za to np. (1)

        przetarta rumuńska wiązka do drzwi bez wymiany do 10 letniej fabii prawie 500 zł. Chyba, że masz szyby na korby to nie masz tego problemu.

        • 1 0

        • 500 zł za wiązke drzwi? chyba zwariowałeś

          • 1 1

    • (1)

      dobre pytanie, to samo się zastanawiałem względem Subaru. Może po prostu nie podali liczby sprzedanych samochodów. Nie powiem, mnie to zniechęca do zakupu tych marek.

      • 0 1

      • Kup sobie passata B8. Niemiecka jakość, cena

        serwisu wyjdzie dużo więcej niż avensisa.
        "U mnie przy przebiegu ok 25 000km tylne tarcze poszły do wymiany bo uszkodzenia na powierzchni były tak duże, że jedna z tarcz zniszczyła klocek hamulcowy. Oczywiście wymienili, ale już nie na gwarancji (ponoć gwarancja na tarcze/ klocki jest tylko do 10 000km).
        Zapłaciłem 1500zł za kpl. tarcz i klocków na tył."

        • 0 0

    • Żaden koncern nie zarabia na samochodach (1)

      70% zysków to sprzedane części i licencje na ich produkcje na zamienniki. 10% to serwis, reszta to sprzedane samochody. Choć oczywiście jedno jest powiązane z drugim bo im więcej aut sprzedanych, tym większy zysk z części. I to przez następne kilkanaście lat.

      • 2 0

      • Taaaaa, jasne.
        Ta opinia nie wiem skąd się wzięła i trwa do dziś.
        Otóż zarabia się głównie na samochodach. Obsługa posprzedażna to już cięższy chleb.

        • 0 4

    • Nie wiem jak teraz

      W 2010 kupilem Outlandera w salonie,sprzedalem w 2014 z przebiegiem 110 000km.
      Caly ten czas jezdzilem bez awarii.Osobiscie polecam.

      • 0 0

  • (3)

    co ta Hunda tak slabo?

    • 12 3

    • bo to klasa premium a nie wieśwagen czy szkoda (2)

      kolego

      • 4 3

      • Krzycz Trybson! (1)

        Honda i premium, cienki zart :P Honda cienko, bo i oferta dosyc przecietna w porownaniu do konkurencji.

        • 4 3

        • Jak bym brał coś nowego to tylko toyota lub lexus.

          Brałbym hybryde. Japonce poszli nową drogą. Nowe camry lub rav4 ma silnik 2.5 w cyklu Atkinsona. Lepszy zakres obroty/monent niż wiertarki 1.0 z turbiną.

          • 3 2

  • Niestety ale to śmiesznie mało bo 90% na drogach trójmiasta to stary 20l etni złom sprowadzony z zachodu (14)

    To oni niszczą nasze miasta tworzą korki i zatruwają ludzi spalinami. Niespełnianą żadnych norm! A teraz jeszcze mamy najazd słoików jeszcze starszym złomem blokujących nasze miejsca parkingowe.
    Trzeba podjąć zdecydowane działania do osunięcia tego złomu z miasta i zwiększenie dostępności nowych aut i bardziej ekologicznych,i bez emisyjnych.Wzorem krajów zachodnich dopłaty do nowych aut najnowszej generacji i opłaty za jazdę po mieście dla starego złomu. Jazda starym trującym złomem w mieście powinna być kosztowna i nie opłacalna czy wręcz nie możliwa jak strefy z zakazem wjazdu dla starego złomu .

    • 54 48

    • (1)

      Ładnie napisane ale realia sa takie ,że taka Norwegia która ma ok 30% aut elektrycznych oraz zamiar zakazu silników diesla do chyba 2025, ma też elektrownie wodne. Co Ci po ekologicznym aucie skoro utylizacja baterii to podobne zanieczyszczenie co diesel a jak dodasz te kominy na śląsku to nawet jeszcze gorzej. Moim zdaniem ekologie powinniśmy zacząć od dobrej gospodarności tym co mamy, obniżeniu podatków i przestaniu marnować publicznych pieniędzy przez niegospodarnych i nieuczciwych urzedników ,

      • 9 2

      • Zawsze się śmieje z tego wytykania elektrowni węglowych, macie w miastach spalarnie śmieci i tam filtry dają radę i to jest europejskie i nowoczesne a w elektrowniach węglowych filtrów nie znają a jak znają to nie używają i to jest średniowiecze :D Na koniec chce dodać ze odpady z elektrowni węglowej to pikus dla natury w porównaniu z bardzo niebezpiecznym składowaniem odpadów z elektrowni atomowych które kosztują majątek, problemem nie jest węgiel który jest tani tylko dobry filtr na komin i obowiązek wymiany regularnej.
        .

        • 0 0

    • xD LOL

      "wasze miejsca parkingowe"?? a masz to miejsce wykupione na własność? :D

      • 7 0

    • (2)

      Ja mam 19 letni samochód i spełniam wszystkie normy. To że auto ma trochę lat nie świadczy że zatruwa otoczenie i jest zagrożeniem. Zagrożeniem są ludzie którzy przerabiają swoje auta i nie dbają o podstawowe elementy jak np. hamulce. Auta trzeba serwisować i o nie dbać a nie tylko jeździć.

      • 7 5

      • (1)

        "Ja mam 19 letni samochód i spełniam wszystkie normy"

        Tja, szczególnie Euro 6.
        Dzizas co za dzban.

        • 1 1

        • Euro 6 ... To ty jesteś dzbanem.

          • 0 0

    • ja bym zaczął od tego, żeby rząd zniósł akcyzę na nowe samochody i obniżył na nie cło i vat.

      ceny aut w polsce są bardzo wysokie. często ludziom się bardziej opłaca kupić i zarejestrować samochód za granicą.

      nie pomagają też zmiany w odliczaniu leasingów. do aut hybrydowych i elektrycznych w ogóle powinny być zachęty podatkowe (np. obniżenie dochodowego itp)

      no ale to rząd musiałby najpierw przestać być pazerny

      • 0 1

    • (3)

      Super, ja chętnie kupię nowe auto, nawet Skoda może być. Najpierw poproszę podwyżkę 400%, będę zarabiał tyle co mój odpowiednik w Niemczech. Będzie mnie stać na zakup, serwisy i paliwo. Te ostatnie już kosztuje tyle co w Niemczech.

      • 3 4

      • Nowy samochód mozna miec za 600 zł miesięcznie plus 10% wpłaty to nie jakiś kosmos (1)

        • 1 3

        • Nawet przy zarobkach 3 tys. netto rata 600 zł miesiecznie to kosmos. Jeśli wynajmujesz to klepiesz biedę, jeśli opłacasz kredyt mieszkaniowy - to też klepiesz biedę.
          Ale tak, wiem, weź kredyt, zmień pracę.

          • 3 1

      • "Te ostatnie"

        TO ostatnie nieuku, to, nie te.

        • 0 0

    • Co szrotow

      To bieda decyduje o tym że ludzie jeżdżą starym szrotem. Polska to nadal bieda. Nikt nie dołoży do nowych aut. Natomiast normy powinny być egzekwowane na przegladach

      • 6 0

    • Ten stary 20letni zlom jezdzi do dzisiaj w przeciwienstwie do nowych aut (1)

      naladowanych elektronika. To tzw. jednorazowki zaprogramowane na czeste awarie. Po kilku latach nadaja sie na zlom. Ta sama sytuacja jest z urzadzeniami typu pralka, lodowka, zmywarka jak i drukarki ktore producent programuje tak aby nie funkcjonowaly dluzej jak 3 lata. Po tym czasie klient ma kupic nowe urzadzenie.

      • 1 0

      • Taa widzimy jak jeździ zawsze czarna chmura dymu za nim ...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane