• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza elektryczna Mazda zaprezentowana w Gdyni

Michał Jelionek
13 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.

W środę w gdyńskim salonie BMG GoworowskiMapka odbyło się wydarzenie o nazwie Mazda Experience Days. Miłośnicy tej japońskiej marki mieli okazję bliżej poznać i odbyć jazdę testową pierwszym w historii Mazdy w pełni elektrycznym modelem MX-30.



Mazda MX-30 oficjalnie zadebiutowała 23 października 2019 roku podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Teraz elektryczny model został zaprezentowany polskim klientom w formie jednodniowych pokazów w stacjach dealerskich. Mazda na prąd zawitała także do Trójmiasta, do gdyńskiego salonu BMG Goworowski. Pierwsze dostawy aut planowane są we wrześniu.

Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Za napęd Mazdy MX-30 odpowiada nowa generacja układu e-Skyactiv. Auto napędzane jest przez elektryczny silnik synchroniczny na prąd zmienny, o mocy 143 KM. Jednostka chłodzona jest cieczą i oferuje 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przednie koła napędzane są za pośrednictwem jednobiegowej skrzyni redukcyjnej o stałym przełożeniu.

MX-30 zostało wyposażone w baterię litowo-jonową o pojemności 35,5 kWh, która na jednym ładowaniu pozwoli pokonać dystans około 200 km. Baterię można ładować prądem stałym (szybkie ładowanie na stacjach - 80 proc. pojemności do 40 minut) albo prądem zmiennym (ładowanie z domowego gniazdka 230 V - do 6 godzin).

Cennik elektrycznej Mazdy w bazowej wersji Kai startuje od kwoty 142 900 zł. Bogatsze warianty wyposażenia to: Kanjo, Hikari i topowa Enso.

Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Pierwszy w historii japońskiej marki elektryczny model mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1570 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2655 mm. Producent zastosował sprawdzony układ zawieszenia - przednie kolumny MacPhersona i tylną belkę skrętną. Układ hamulcowy wykorzystuje standardowe hamulce tarczowe, z odzyskiwaniem energii hamowania.

Trójmiejskie salony samochodowe


Elektryczna Mazda MX-30. Elektryczna Mazda MX-30.
Stylistyka elektrycznej Mazdy MX-30 wyraźnie nawiązuje do tej stosowanej w spalinowych modelach. Jej charakterystycznym elementem są tylne drzwi, które otwierają się w przeciwległą stronę, co drzwi przednie. To rozwiązanie zapożyczone ze sportowej Mazdy RX-8.

Wyposażenie auta obejmuje m.in. aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense, cyfrowe zegary na desce rozdzielczej, system multimedialny Mazda Connect z nawigacją, automatyczną, elektronicznie sterowaną klimatyzację, systemy wsparcia pracy kierowcy z wyświetlaczem head-up na przedniej szybie czy system kontroli martwego pola w lusterkach bocznych.

Więcej o autach elektrycznych



  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.
  • Elektryczna Mazda MX-30.

Miejsca

Opinie (83) 6 zablokowanych

  • (4)

    Niby zaprezentowana w Gdyni ale na niemieckich blachach...

    • 14 8

    • no i na lawecie pewnie wożona była na prezentacje- weź tym dojedź z Niemiec - urlopu nie starczy na między-ładowania.

      • 20 1

    • (2)

      Na polskich blachach mają jakąś inną specyfikację?

      • 5 0

      • breloczek z Krzysztofem w kratce nawiewu (1)

        • 2 0

        • i pewnie wersja LPG

          • 5 0

  • Jako design podoba mi sie (1)

    Jeszcze te drzwi typu suicide doors, albo kurolapki jak kto woli.
    Mazda ostatnimi czasy zrobiła duży krok do przodu. Np opcja deski rozdzielczej w skórze (dostępna np w 3)

    • 11 7

    • Ale przód trochę jak Fiat Multipla, wszystkie nowe modele Mazdy, mają takie ciekawe, ładne grille, a tu taki niewypał.

      • 4 2

  • Wygląda troszkę jakby spadła z lawety i na szybko trzeba było ja poskładać z tego co akurat było pod reka

    Tak, wiem, o gustach się nie dyskutuje.

    • 14 13

  • Jeszcze długo długo nie , do momentu ładowania w max 5 -10 min (4)

    • 10 4

    • hehehheheh

      samo bedzie sie ąłdować w 1 sek

      • 1 4

    • (2)

      Poza tym ile jest stacji w Trójmieście? Jeździć gdzieś przez pół miasta żeby doładować, trochę bez sensu.

      • 4 0

      • Chyba że ładowarka jest przy miejscu parkingowym i sobie na noc podłączasz.

        • 1 0

      • elektryka generalnie nie ładuje się w ładowarkach miejskich

        Ładuje się w garażu albo jakimś parkingu podziemnym o ile się da.
        Jak nie masz jednego albo drugiego, to wogóle zapomnij o elektryku.

        • 6 0

  • mazda (1)

    Jakoś mi się nie podoba, na co dzień jeżdżę 3ką, CX-30 jest super, a tu dizajn jak skrzyżowanie cx-30 z ładą :)

    • 15 2

    • masz racje,jakas taka nijaka, tez jedze 3 i cx5 ale ta nie przypadła mi do gustu

      • 0 0

  • Kto to projektował

    Ale wygląd szok

    • 7 5

  • I super oby jak najwiecej takich w miescie

    W mieście tylko takie powinny być dopuszczone do ruchu.

    • 9 8

  • Troszkę mały zasięg (5)

    Jak na samochód o napędzie tylko elektrycznym, to jednak 200KM (czyli pewnie 80KM w zimie w mieście przy dobrych wiatrach), to jednak trochę mało. Nawet jak ktoś ma możliwość ładowania w domu. No bo jak nie, to chyba trzeba kupić przyczepkę z agregatem (może jest w standardzie?).

    • 15 5

    • Rzeczywiście zasięg to trochę żart. Wszystkie inne marki wprowadzające swoje elektryczne modele kręcą się w okolicy 300km.

      Raz, że trzeba wziąć pod uwagę zime a dwa, że nie powinno się rozładowywać baterii poniżej 20% ani ładować na 100% bo ma to zły wpływ na jej żywotność więc zasięg jeszcze nam spada.

      Niestety do zasięgu Tesli na poziomie 400km jeszcze im daleko.

      • 5 2

    • Bo to jest (3)

      auto jako drugi albo nawet trzeci samochód w rodzinie. Przy miejskich dojazdach do pracy taka bateria powinna wystarczyć na trzy - cztery dni, czyli akurat.

      • 2 1

      • Dziesiaty albo jedenasty pojazd (2)

        Policz kogo stac ma 3 auta po 150k.

        • 3 0

        • (1)

          uważasz że jak Ciebie nie stać to jest to coś nie zwykłego? jest masa ludzi którzy mają kasę ale tobie się to nie mieści w łepetynce:)

          • 2 2

          • zasięg

            Drugie auto w domu elektryczne z takim zasięgiem jest ok przy założeniu, że współmałżonek nie musi, a może używać auta. Jeśli obydwoje używają aut bo muszą, to 200km zasięg nie da rady bo:
            1) nigdy nie uzyskasz zasięgu 200km bo ani nie ładuje się do 100% ani nie rozładowuje do 0% (niszczenie baterii).
            2) nigdy nawet jadąc mega sprawnie nie uzyskałem "spalania" dającego zasięg z danych wltp. można się zbliżyć ale sporo przy tym wyrzeczeń.

            Wg mnie dla bardzo spokojnego kierowcy zasięg teoretyczny od 100 do 0% będzie ok 180km ale ładując wg zaleceń producenta do 80% i rozładowując do 20% mamy do dyspozycji tylko 60% z 180km czyli niecałe 110km. Da się jeździć, ale to trochę stresujące jak coś wypadnie i trzeba wyskoczyć.
            Zdecydowanie lepsze w tej półce cenowej są renówki i nissany

            • 1 1

  • Oprócz tesli i może porsche wszystkie (7)

    te elektryki mają straszny wygląd moi drodzy I kochani nie wiem kto je projektuję ale gustu w tym brakuję..

    • 14 9

    • Czy ja wiem, golf e czy reno zoe aż tak źle nie wyglądają. Elektryki jakie proponuje opel tez nie jsą niczym złym. Audi etron też raczej nie można niczego zarzucić.

      • 1 2

    • No nie bardzo (4)

      Zobacz Polestar 2, Jaguar I-Pace, Porsche Taycan a nawet Hyundai Kona.
      Nie jesteś za bardzo ogarnięty w tym temacie..

      • 4 0

      • Hyundai Kona :D (3)

        hahaha, dobre sobie :D jeden z najbrzydszych nowych aut.

        • 1 7

        • mam odwrotne zdanie

          • 1 1

        • no i nazwa do kitu. Hyundai Kona? A kiedy skona? (1)

          • 2 0

          • dlatego tak słabo jedzie... bo kona:)

            • 1 0

    • To celowe

      To taka forma testu Klienta.
      Jeżeli takie auta zaczną się sprzedawać mimo wyglądu to znaczy że jest na nie rynek i warto je produkować

      • 0 1

  • zmniejszyli grill, zamiast go bez sensu powiększać

    zupełnie nie tak, jak BMW, które produkuje tak, żeby podobało się Chińczykom.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon marek Jaguar i Land Rover znajduje się w:

 

Najczęściej czytane