- 1 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (43 opinie)
- 2 "Leżący policjant" na... polnej drodze (20 opinii)
- 3 Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie (68 opinii)
- 4 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (67 opinii)
- 5 Ile aut skonfiskowała policja? (126 opinii)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (300 opinii)
Pierwsza elektryczna Mazda zaprezentowana w Gdyni
W środę w gdyńskim salonie BMG Goworowski odbyło się wydarzenie o nazwie Mazda Experience Days. Miłośnicy tej japońskiej marki mieli okazję bliżej poznać i odbyć jazdę testową pierwszym w historii Mazdy w pełni elektrycznym modelem MX-30.
Mazda MX-30 oficjalnie zadebiutowała 23 października 2019 roku podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Teraz elektryczny model został zaprezentowany polskim klientom w formie jednodniowych pokazów w stacjach dealerskich. Mazda na prąd zawitała także do Trójmiasta, do gdyńskiego salonu BMG Goworowski. Pierwsze dostawy aut planowane są we wrześniu.
Za napęd Mazdy MX-30 odpowiada nowa generacja układu e-Skyactiv. Auto napędzane jest przez elektryczny silnik synchroniczny na prąd zmienny, o mocy 143 KM. Jednostka chłodzona jest cieczą i oferuje 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przednie koła napędzane są za pośrednictwem jednobiegowej skrzyni redukcyjnej o stałym przełożeniu.
MX-30 zostało wyposażone w baterię litowo-jonową o pojemności 35,5 kWh, która na jednym ładowaniu pozwoli pokonać dystans około 200 km. Baterię można ładować prądem stałym (szybkie ładowanie na stacjach - 80 proc. pojemności do 40 minut) albo prądem zmiennym (ładowanie z domowego gniazdka 230 V - do 6 godzin).
Cennik elektrycznej Mazdy w bazowej wersji Kai startuje od kwoty 142 900 zł. Bogatsze warianty wyposażenia to: Kanjo, Hikari i topowa Enso.
Pierwszy w historii japońskiej marki elektryczny model mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1570 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2655 mm. Producent zastosował sprawdzony układ zawieszenia - przednie kolumny MacPhersona i tylną belkę skrętną. Układ hamulcowy wykorzystuje standardowe hamulce tarczowe, z odzyskiwaniem energii hamowania.
Trójmiejskie salony samochodowe
Stylistyka elektrycznej Mazdy MX-30 wyraźnie nawiązuje do tej stosowanej w spalinowych modelach. Jej charakterystycznym elementem są tylne drzwi, które otwierają się w przeciwległą stronę, co drzwi przednie. To rozwiązanie zapożyczone ze sportowej Mazdy RX-8.
Wyposażenie auta obejmuje m.in. aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense, cyfrowe zegary na desce rozdzielczej, system multimedialny Mazda Connect z nawigacją, automatyczną, elektronicznie sterowaną klimatyzację, systemy wsparcia pracy kierowcy z wyświetlaczem head-up na przedniej szybie czy system kontroli martwego pola w lusterkach bocznych.
Więcej o autach elektrycznych
Miejsca
Opinie (83) 6 zablokowanych
-
2020-08-13 14:04
(4)
Niby zaprezentowana w Gdyni ale na niemieckich blachach...
- 14 8
-
2020-08-13 14:11
no i na lawecie pewnie wożona była na prezentacje- weź tym dojedź z Niemiec - urlopu nie starczy na między-ładowania.
- 20 1
-
2020-08-13 16:03
(2)
Na polskich blachach mają jakąś inną specyfikację?
- 5 0
-
2020-08-13 16:22
breloczek z Krzysztofem w kratce nawiewu (1)
- 2 0
-
2020-08-13 19:50
i pewnie wersja LPG
- 5 0
-
2020-08-13 14:20
Jako design podoba mi sie (1)
Jeszcze te drzwi typu suicide doors, albo kurolapki jak kto woli.
Mazda ostatnimi czasy zrobiła duży krok do przodu. Np opcja deski rozdzielczej w skórze (dostępna np w 3)- 11 7
-
2020-08-13 15:30
Ale przód trochę jak Fiat Multipla, wszystkie nowe modele Mazdy, mają takie ciekawe, ładne grille, a tu taki niewypał.
- 4 2
-
2020-08-13 14:27
Wygląda troszkę jakby spadła z lawety i na szybko trzeba było ja poskładać z tego co akurat było pod reka
Tak, wiem, o gustach się nie dyskutuje.
- 14 13
-
2020-08-13 14:48
Jeszcze długo długo nie , do momentu ładowania w max 5 -10 min (4)
- 10 4
-
2020-08-13 15:17
hehehheheh
samo bedzie sie ąłdować w 1 sek
- 1 4
-
2020-08-13 16:07
(2)
Poza tym ile jest stacji w Trójmieście? Jeździć gdzieś przez pół miasta żeby doładować, trochę bez sensu.
- 4 0
-
2020-08-13 16:12
Chyba że ładowarka jest przy miejscu parkingowym i sobie na noc podłączasz.
- 1 0
-
2020-08-13 18:11
elektryka generalnie nie ładuje się w ładowarkach miejskich
Ładuje się w garażu albo jakimś parkingu podziemnym o ile się da.
Jak nie masz jednego albo drugiego, to wogóle zapomnij o elektryku.- 6 0
-
2020-08-13 15:11
mazda (1)
Jakoś mi się nie podoba, na co dzień jeżdżę 3ką, CX-30 jest super, a tu dizajn jak skrzyżowanie cx-30 z ładą :)
- 15 2
-
2020-08-13 18:22
masz racje,jakas taka nijaka, tez jedze 3 i cx5 ale ta nie przypadła mi do gustu
- 0 0
-
2020-08-13 15:17
Kto to projektował
Ale wygląd szok
- 7 5
-
2020-08-13 15:17
I super oby jak najwiecej takich w miescie
W mieście tylko takie powinny być dopuszczone do ruchu.
- 9 8
-
2020-08-13 15:22
Troszkę mały zasięg (5)
Jak na samochód o napędzie tylko elektrycznym, to jednak 200KM (czyli pewnie 80KM w zimie w mieście przy dobrych wiatrach), to jednak trochę mało. Nawet jak ktoś ma możliwość ładowania w domu. No bo jak nie, to chyba trzeba kupić przyczepkę z agregatem (może jest w standardzie?).
- 15 5
-
2020-08-13 15:32
Rzeczywiście zasięg to trochę żart. Wszystkie inne marki wprowadzające swoje elektryczne modele kręcą się w okolicy 300km.
Raz, że trzeba wziąć pod uwagę zime a dwa, że nie powinno się rozładowywać baterii poniżej 20% ani ładować na 100% bo ma to zły wpływ na jej żywotność więc zasięg jeszcze nam spada.
Niestety do zasięgu Tesli na poziomie 400km jeszcze im daleko.- 5 2
-
2020-08-14 11:10
Bo to jest (3)
auto jako drugi albo nawet trzeci samochód w rodzinie. Przy miejskich dojazdach do pracy taka bateria powinna wystarczyć na trzy - cztery dni, czyli akurat.
- 2 1
-
2020-08-14 13:25
Dziesiaty albo jedenasty pojazd (2)
Policz kogo stac ma 3 auta po 150k.
- 3 0
-
2020-08-14 21:50
(1)
uważasz że jak Ciebie nie stać to jest to coś nie zwykłego? jest masa ludzi którzy mają kasę ale tobie się to nie mieści w łepetynce:)
- 2 2
-
2020-08-15 22:32
zasięg
Drugie auto w domu elektryczne z takim zasięgiem jest ok przy założeniu, że współmałżonek nie musi, a może używać auta. Jeśli obydwoje używają aut bo muszą, to 200km zasięg nie da rady bo:
1) nigdy nie uzyskasz zasięgu 200km bo ani nie ładuje się do 100% ani nie rozładowuje do 0% (niszczenie baterii).
2) nigdy nawet jadąc mega sprawnie nie uzyskałem "spalania" dającego zasięg z danych wltp. można się zbliżyć ale sporo przy tym wyrzeczeń.
Wg mnie dla bardzo spokojnego kierowcy zasięg teoretyczny od 100 do 0% będzie ok 180km ale ładując wg zaleceń producenta do 80% i rozładowując do 20% mamy do dyspozycji tylko 60% z 180km czyli niecałe 110km. Da się jeździć, ale to trochę stresujące jak coś wypadnie i trzeba wyskoczyć.
Zdecydowanie lepsze w tej półce cenowej są renówki i nissany- 1 1
-
2020-08-13 15:27
Oprócz tesli i może porsche wszystkie (7)
te elektryki mają straszny wygląd moi drodzy I kochani nie wiem kto je projektuję ale gustu w tym brakuję..
- 14 9
-
2020-08-13 15:42
Czy ja wiem, golf e czy reno zoe aż tak źle nie wyglądają. Elektryki jakie proponuje opel tez nie jsą niczym złym. Audi etron też raczej nie można niczego zarzucić.
- 1 2
-
2020-08-13 15:48
No nie bardzo (4)
Zobacz Polestar 2, Jaguar I-Pace, Porsche Taycan a nawet Hyundai Kona.
Nie jesteś za bardzo ogarnięty w tym temacie..- 4 0
-
2020-08-13 16:52
Hyundai Kona :D (3)
hahaha, dobre sobie :D jeden z najbrzydszych nowych aut.
- 1 7
-
2020-08-13 18:14
mam odwrotne zdanie
- 1 1
-
2020-08-13 22:37
no i nazwa do kitu. Hyundai Kona? A kiedy skona? (1)
- 2 0
-
2020-08-14 21:51
dlatego tak słabo jedzie... bo kona:)
- 1 0
-
2020-08-15 22:32
To celowe
To taka forma testu Klienta.
Jeżeli takie auta zaczną się sprzedawać mimo wyglądu to znaczy że jest na nie rynek i warto je produkować- 0 1
-
2020-08-13 15:32
zmniejszyli grill, zamiast go bez sensu powiększać
zupełnie nie tak, jak BMW, które produkuje tak, żeby podobało się Chińczykom.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.