Porsche Carrera GT

17 lutego 2001 (artykuł sprzed 20 lat)
Mniej niż 4 i mniej niż 10, a więcej niż 330. Co to jest? Oczywiście opis osiągów nowego projektu Porsche, który najprawdopodobniej zostanie wprowadzony do produkcji w roku 2003, o ile znajdzie się minimum 500 chętnych na to auto. Cena będzie wynosiła między 700 a 800 tys. DM.

Producent podaje: przyspieszenie 0-100 km/h: < 4 s. , przyspieszenie 0-200 km/h: < 10s, prędkość maksymalna: > 330 km/h! Auto napędzane będzie 5,5 litrowym silnikiem V10 o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, co przy niskiej wadze Carrery (1250 kg) tłumaczy osiągi. Wg. inżynierów Porsche są to dane wyjściowe, które mogą się zmienić, a jeżeli się zmienią, to tylko na lepsze.

Napęd jest przekazywany na tylne koła poprzez sześciostopniową skrzynię manualną. Konstrukcja nośna karoserii oparta jest na połączeniu elementów z włókien węglowych, aluminium i stali, dzięki czemu uzyskano ogromną szywność przy niskiej masie. Auto wyposażono w tarcze hamulcowe o średnicy aż 380mm (!), na których zaciska się 8 tłoczków (!) z przodu i 4 z tyłu. Aby takie tarcze zmieścić, Carrera GT posiada 19 i 20-calowe felgi. Rozmiary opon: 265/30R19 (przód), 335/30R20 (tył). Na desce rozdzielczej tego supersportowca znajdziemy kolorowy monitor TFT, pokazujący m.in. ciśnienie oleju, średni czas przejazdu, częstotliwość stacji radiowej czy ustawienia klimatyzacji.

Czy zobaczymy kiedykolwiek Carrerę GT na ulicach? Zależeć to będzie na pewno od najbogatszych tego świata, a jeżeli nie znajdzie się ich pięciuset, ten model Porsche może zostać prototypem na zawsze ...