• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premiera Megane II

7 lipca 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Mégane II w wersji hatchback i coupeé zostały opracowane w 29 miesięcy, co stanowi rekordowy czas opracowania osiągnięty przez Renault. Było to możliwe dzięki skróceniu okresu studyjnego i skróceniu o połowę czasu przeznaczonego na wdrożenie przemysłowe. I to bez kompromisów w zakresie poszczególnych etapów zatwierdzania projektu. Ten doskonały wynik był możliwy dzięki stale stosowanemu przez Renault sposobowi zarządzania, włączającego w proces projektowania ekipy produkcyjne już na jego wstępnym etapie. Jednocześnie znacznie poprawiono rentowność programu. Koncern Renault zainwestował. 2, 1 mld euro, z czego niemal połowa nakładów była przeznaczona na inwestycje przemysłowe: w Palencji w Hiszpanii dla potrzeb produkcji hatchbacka i coupe oraz w Douai we Francji - na potrzeby produkcji hatchbacka, a w późniejszym terminie również nowego Scénic" a. W trzecim zakładzie w Bursie (Turcja) będą produkowane Mégane w wersji trójbryłowej.



Ten samochód o zdecydowanym charakterze będzie oferowany w wersji coupe (3-drzwiowej) i hatchback (5-drzwiowej). Mégane II przywodzi na myśl nowatorski design modeli Avantime i Vel Satis. Jawi się jako auto inne niż wszystkie w segmencie, w którym wiele samochodów jest do siebie podobnych, odwołując się zarówno do elementów emocjonalnych jak i racjonalnych. Jest to samochód « energiczny », o wyraźnie sportowym duchu, widocznym zwłaszcza na miejscu kierowcy, zapewniający rzeczywistą przyjemność jazdy.

Nowy Megane II jest solidny, a także charakteryzuje się wysoką jakością wykończenia widoczną w materiałach, zestawieniach i połączeniach. Ponadto w tym nowym modelu zaoferowano klientom innowacyjną możliwość wyboru. Ilość kombinacji wystroju wnętrza, silników i wyposażenia jest niemal nieograniczona. Zasada jest prosta: każdy klient definiuje swoją wersję wybierając wśród wystrojów wnętrza (Authentique, Expression, Dynamique i Privilè ge), poziomów wyposażenia (Pack, Confort i Luxe) i silników. Do tego należy dodać szeroki wybór opcji.



Już w momencie wprowadzenia do sprzedaży Mégane II będzie dysponował szeroką ofertą silników benzynowych i wysokoprężnych oraz skrzyń biegów nowej generacji. Gama benzynowa będzie początkowo obejmowała trzy jednostki: 1. 4 16V 98 KM, 1. 6 16V 115 KM i 2. 0 16V 136 KM. Dwa ostatnie silniki są wyposażone w układ przestawny wałka rozrządu w fazie ssania, co zapewnia większą przyjemność jazdy i mniejsze zużycie paliwa. Wszystkie jednostki benzynowe spełniają normy ograniczenia emisji Euro 3 (Euro 2000) oraz kwalifikują się do korzystnych kategorii podatkowych IF Euro 4, obowiązujących w niektórych krajach. Natomiast gama silników wysokoprężnych Mégane II będzie początkowo obejmowała jednostki 1. 5 dCi 80 KM (120 g CO2/km) i 1. 9 dCi 120 KM. Są to silniki turbo diesel Common Rail wyposażone w najnowsze wyrafinowane technologie. Nowoopracowane skrzynie biegów: 5 i 6-biegowa mechaniczna oraz automatyczna pozwalają na wykorzystanie pełnego potencjału silników. Liczne badania poświęcono również wyeliminowaniu hałasu w Mégane II (mającemu zasadnicze znaczenie dla zapewnienia przyjemności i komfortu jazdy) oraz innowacyjnym wdrożeniom.

Opinie (26) 3 zablokowane

  • a mi się nie podoba

    gadu, gadu, ble, ble, ble
    nie podoba mi się.

    • 0 0

  • bedo mieli problem ze spsydazom albo ni znom sie na autach

    • 0 0

  • ostroznie z ocenami

    Wydaje mi sie, ze sceptyczne podchodzenie do tego samochodu mija sie z celem. Ja osobiscie uwazam ze ten samochod jest piekny. I jestem swiecie przekonany, ze po wynikach sprzedazy bedzie mozna zauwazyc, ze innym sie rowniez podoba. A ze jest inny? To dobrze. Nie jest na tyle inny jak np. Fiat Multipla. Ale jest smialy. Takie czasy. Upodobnienie do modeli Renault wyzszych klas doda Megance prestizu. Gdyby mnie bylo stac, to bym sobie kupil (choc oczy mi sie swieca bardziej do 30 letniej Alfy Romet GT 1600; ). Wroze rynkowy sukces

    • 0 0

  • Auto na pewno do najlepszych projektów firmy Renault nie należy, tył samochodu robi wrażenie tragiczne, chociaż często bywa, że "na żywo" samochód wygląda lepiej niż na zdjęciach. Co do sprzedaży to się okaże...

    • 0 0

  • aaaaaale..

    brzydki. fuj!

    • 0 0

  • Hm

    • 0 0

  • Hm

    NIE PODOBA MI SIĘ COZ ZA OCHYDNE KSZTAŁTY TO TAK JA BABA BEZ CYCKÓW

    • 0 0

  • Hm

    NIE PODOBA MI SIĘ COZ ZA OCHYDNE KSZTAŁTY TO TAK JA BABA BEZ CYCKÓW

    • 0 0

  • MULTIPLA ładniejsza

    Nie ma samochodu ładniejszego od MULTIPLI !!

    • 0 0

  • Jest okey

    Samochod jest okey na miarę naszych czasów.Będzie miał dużo klientów o ile Reno nie zrobi tego błędu co Fiat ze Stilo (53 tys.zł)trochę przesadzili i przyszli po rozum do głowy po czasie, teraz można kupić fiata trochę powyżej 40 tyś.prawie o 10 taniej. Moja opinia jest taka -będzie rozsądna cena będą i kupcy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane