• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przepołowiony Nissan Leaf w gdyńskim salonie

mJ
23 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przepołowiony Nissan Leaf. Przepołowiony Nissan Leaf.

W gdyńskim salonie Zdunek KMJ zaparkował nietypowy egzemplarz Nissana Leaf. Dlaczego jest nietypowy? Bo jest... przepołowiony. Dzięki temu można z bliska poznać tajniki konstrukcji tego elektrycznego auta. Leafa będzie można oglądać do 2 lutego.



Nissan Leaf to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny na świecie. Od momentu jego premiery w 2010 roku do dziś sprzedano ponad 380 tys. egzemplarzy. Tylko w ubiegłym roku na Starym Kontynencie sprzedaż tego modelu oscylowała w granicach 40 tys. sztuk. Te liczby to zasługa przede wszystkim premierowej odsłony Leafa. Druga generacja zadebiutowała w drugiej połowie ubiegłego roku.

  • Przepołowiony Nissan Leaf.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
I to właśnie najnowsze wcielenie Leafa w dość nietypowym, połówkowym wydaniu, można oglądać w gdyńskim salonie Zdunek KMJ przy ul. Wielkopolskiej 250b zobacz na mapie Gdyni.

- Auto przyjechało do nas z Warszawy, ale jest to "produkcja" węgierska. To właśnie tam narodził się pomysł, tam również zrealizowano projekt. Teraz każdy zainteresowany może z bliska przyjrzeć się przepołowionemu Leafowi w naszym salonie. To jedyna taka okazja, aby zobaczyć ten samochód na Pomorzu. Pojazd opuści naszą stację 2 lutego - wyjaśnia Marta Kochalska ze Zdunek KMJ.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
Dzięki przepołowionemu Leafowi widać jak na dłoni, bez tajemnic, rozmieszczenie i budowę konstrukcyjnych elementów samochodu. Projekt wymagał od pomysłodawców kilku modyfikacji, m.in. zastosowania przedniej i tylnej szyby z pleksi czy przeniesienia akumulatora rozruchowego. Co ciekawe, auto mimo "cięcia" jeździ. Nie rozwija oczywiście zawrotnych prędkości, ale jest sprawne i potrafi przejechać z punktu A do punktu B.

  • Przepołowiony Nissan Leaf.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
  • Przepołowiony Nissan Leaf.
Jak już wspomnieliśmy, druga generacja Leafa jest na rynku od niedawna. Jeszcze bardziej zaawansowany "elektryk" oferuje m.in. zwiększony do 389 km zasięg na jednym ładowaniu. Nowy Leaf zasila układ napędowy generujący moc 150 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cennik japońskiego samochodu elektrycznego otwiera kwota 155 500 zł.
mJ

Wydarzenia

Nissan Leaf bez tajemnic

pokaz

Miejsca

Opinie (36) 4 zablokowane

  • (3)

    Jeżeli 389 km zasięgu nie jest marketingowym bełkotem, które w realnej miejskiej jeździe nie skórczy się o połowę, to całkiem nieźle.

    • 19 3

    • Z Warszawy do Krakowa bez doładowania nie dojedzie.

      A może ten odcinek jest dłuższy jak jego zasięg?

      • 3 0

    • jeżeli już to zasięg prędzej zmniejszy się na (szybkiej) trasie niż w ruchu miejskim. W mieście samochód odzyskuje energię z hamowania i przede wszystkim nie ma dużych oporów powietrza jadąc wolno.

      • 5 0

    • w realnej miejskiej jeździe

      zasięg wzrasta (odzyskiwanie energii przy zwalnianiu i hamowaniu), gorzej jest przy jeździe autostradowej

      • 3 0

  • elektryczny samochód? Ja tam wolę miec kontrole nad prundem... (2)

    Tylko 1.9 TDIk. A jak puszcza chmurę? dizel musi kopcic...

    • 21 20

    • Haha może i tak ale już niedługo twojego dyzla do centrum nie wpuszcza, miasto będzie zwalczać korki i smog

      • 2 1

    • Nosacz ciebie na dizla nie stać.

      Pucuj lepiej swojego trabanta na benzynę z 2-3 cylindrową imitacja silnika ;)

      • 0 1

  • 380 km zasięgu (7)

    Po tym dystansie ile czasu zajmuje naładowanie akumulatorów?

    • 17 1

    • Czas ładowania (6)

      Z CHAdeMO czyli po DC niespełna godzinka

      • 4 0

      • A ile takich ładowań wytrzymają akumultory wiadomo? (5)

        W sumie nie brzydkie toto, może bym i w leasing na firmę wziął, ale dużo jeżdżę i pytanie jak z opłacalnością, czy np. po 35 000 - 50 000 km (mój roczny przebieg) nie siądą akumulatory.

        • 3 2

        • O z pewnością tutaj biznesmenie otrzymasz rzeczowa, fachowa odpowiedź od przynajmniej kilku posiadaczy tego nissana.

          • 14 2

        • A gdzie ty tak ciągle jeździsz? W transporcie tyrasz? Posiedziałbyś z babą w domu

          • 8 4

        • Nie siądą (2)

          Praktyka z zagranicznych taxi pokazuje, że ani częste szybkie ładowanie, ani przebiegi rzędu 300 kkm nie robią na akumulatorach większego wrażenia.
          Dla Leafa problemem są długotrwałe upały. Degradacja następuje np. w południowych stanach USA. Nasza część Europy jest właściwie wolna od tych kłopotów.

          • 3 2

          • degradacja następuje zawsze, (1)

            zależne jest to głównie od sposobu użytkowania/ładowania baterii. Klimat ma drugorzędne znaczenie, choć też wpływa. Baterie szybciej niszczą się przy szybkim ładowaniu, optymalne jest dla nich ładowanie wolne (np. trójfazowa ładowarka w garażu). Obecna generacja Leafa ma inny problem - tzw. rapidgate, czyli spadek prędkości ładowania po kilkukrotnym szybkim ładowaniu....

            • 1 1

            • Skoro są to baterie Li-ion (czyli takie jak w smartfonie, tylko większe), to zakładam, że szkodliwe jest dla nich rozładowanie poniżej 50%, ale i naładowanie do maksimum. Czy to rzeczywiście tak wygląda?

              • 1 0

  • (1)

    Historia zatoczyla kolo mielismy parowozy na wegiel na poczatku i konczymy na weglowych samochodach. Slepy zauwek motoryzacji.Powinnysmy opracowac najpierw sposob na magazynowanie pradu tak jak mozna magazynowac rope i gaz a dopiero pozniej brac sie za elektryczne wynalazki....

    • 13 7

    • jest sposób na magazynowanie prądu

      Samochód na ogniwa wodorowe. poczytaj.

      • 3 1

  • Leaf czeka na kolejkę do blacharza...

    .. co nie panie tadziu za 2 miechy będzie nówka sztuka salon !

    • 6 0

  • (1)

    Ściema, że zrobili go na Węgrzech...
    Pewnie to efekt jakiegoś warsztatu spod kartuz.
    Tam tylko potrafią takie cuda.

    • 14 2

    • Pod Kartuzami to w drugą stronę - z takich pociętych robią całe.

      • 11 0

  • Po 2 lutym przepołowiony egzemplarz trafi do p. Mirka pod Żukowem. Doklei brakujące elementy z Nissana Micry, poczaruje i sprzeda jako Toyotę CHR

    • 33 1

  • (4)

    przepołowiony... przepraszam, ale z jakiego języka pochodzi ów wyraz i co on oznacza?

    • 5 20

    • Przekrojony

      • 5 0

    • (1)

      Normalne słowo. W czym rzecz?

      • 11 1

      • na fejsie nigdy nie widziałem

        więc nie ma takiego słowa

        • 9 0

    • hehe, nie potrafisz się tego domyślić?

      • 0 0

  • (3)

    Wczoraj koło lotniska widziałem Tesle SUVa. Niezłe autko.

    • 12 1

    • Super
      Ile masz lat?
      12?

      • 3 4

    • Wiem o czym mówisz. (1)

      Kompletnie nie słychać tego auta a gabaryty robią wrażenie

      • 4 1

      • wyjm suchawki z uszuw.

        • 0 1

  • Ciekawe. W pierwszym momencie stylistyka przodu kojarzy się z volvo. Gdy by nie znaczek nissana i kształt zderzaka..

    Taka dygresja mis się nasunęła. Co do kwestii merytorycznych: Dobrze, że od czasu do czasu ukazują się takie ekspozycje. Widać wówczas wyraźnie jak gęsto upakowane są elementy, wraz z różnicami w konstrukcji nadwozia wymuszonymi rodzajem napędu. Szkoda, że auto nie ma przekroju przez główne zasilanie, wraz z legendą poszczególnych warstw ogniw, wraz ze wskazaniem położenia wewnętrznego sterownika i opisem zabezpieczeń. To było by chyba ciekawsze, niż to że jeździ. Mimo to nie jest źle.

    • 5 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane