• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seat Leon po kuracji odmładzającej

mJ
17 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zmodernizowanego Seata Leon można już oglądać w trójmiejskich salonach. Zmodernizowanego Seata Leon można już oglądać w trójmiejskich salonach.

Seat Leon trzeciej generacji pojawił się na rynku stosunkowo niedawno, bo w 2012 roku. Pomimo, że auto prezentuje się atrakcyjnie i nowocześnie, producent postanowił delikatnie je odświeżyć. Seat zapowiada również wypuszczenie najmocniejszej w historii wersji Cupra o mocy aż 300 KM.



Seat nie zwalnia tempa i kontynuuje ofensywę rynkową. W ubiegłym roku byliśmy świadkami debiutu pierwszego SUV-a hiszpańskiej marki, czyli modelu Ateca. Natomiast pod koniec 2016 roku Seat zaprezentował odmłodzonego Leona, którego można już oglądać w salonach Seata PlichtyGdańsku zobacz na mapie Gdańska i w Gdyni zobacz na mapie Gdyni.

Rzeczywiście, popularny w naszym kraju Seat Leon doczekał się modernizacji. Zmiany nadwozia są raczej kosmetyczne, więcej zmieniło się we wnętrzu i pod maską flagowego Seata.

Ceny Seata Leon po faceliftingu rozpoczynają się od niespełna 60 tys. zł. Ceny Seata Leon po faceliftingu rozpoczynają się od niespełna 60 tys. zł.
Projektanci delikatnie przestylizowali przód auta. Pojawił się nowy zderzak, szersza o 4 cm atrapa chłodnicy i chromowane wstawki. Leon doczekał się również nowych reflektorów wykonanych w technologii LED. Identyczne rozwiązanie zastosowano przy światłach przeciwmgielnych, lampach tylnych oraz kierunkowskazach. Z kolei paletę barw rozbudowano o nowe kolory - Desire Red, Mystery Blue oraz Boheme Purple.

W kabinie Leona pojawił się nowy system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Ponadto Hiszpanie wykonali ukłon w kierunku osób, które nie rozstają się ze swoimi telefonami komórkowymi. Teraz konsolę środkową Leona można doposażyć w indukcyjne ładowanie smartfona.

Leon bardzo wiele zyskał pod kątem bezpieczeństwa, w którym wykorzystano sprawdzone już rozwiązania z Ateki. Jednym z nich jest asystent jazdy w korku. Na liście systemów bezpieczeństwa znalazły się również: aktywny tempomat, asystent pasa ruchu oraz ulepszony system rozpoznawania znaków. Dodatkowo reflektory przednie mają funkcję automatycznego przełączania ze świateł drogowych na światła mijania.

Odświeżone wnętrze Seata Leon. Odświeżone wnętrze Seata Leon.
Warto dodać, że gamę wyposażenia nowego Leona wzbogacono o odmianę Xcellence. To oferta skierowana do osób poszukujących w hiszpańskiej marce namiastki luksusu. W tym wariancie pojawiły się m.in. wykończenie alcantarą, nastrojowe oświetlenie ambient, jeszcze większa liczba chromowanych akcentów czy bezkluczykowy dostęp.

Modernizacja Seata Leona nie ominęła gamy silnikowej, w której debiutuje turbodoładowana jednostka wysokoprężna 1.6 TDI o mocy 115 KM.

Kompaktowy model Seata oferowany jest z silnikami o mocach od 85 do 184 KM, z napędem przednim i 4x4 oraz z przekładniami ręcznymi (5- lub 6-biegowymi) lub automatycznymi - dwusprzęgłowymi DSG o 6 albo 7 przełożeniach.

Cennik odmłodzonego Leona startuje od 59 300 zł za bazową wersję Reference z benzynowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 86 KM. Najtańszy diesel to wydatek rzędu 70 100 zł (1.6 TDI CR, 90 KM).

Ceny nieco lepiej doposażonej wersji Copa rozpoczynają się od 71 900 zł (1.2 TSI, 110 KM). Niespełna 5 tys. zł należy dopłacić za wariant Style (1.2 TSI, 110 KM). Klienci zainteresowani kupnem Leona w wersjach Xcellence lub FR zapłacą za swoje auto co najmniej 81 500 zł (1.4 TSI, 125 KM).

Na koniec dobra wiadomość dla miłośników najszybszych z Seatów. Leon ST Cupra zostanie wyposażony w 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM i napęd na wszystkie koła. Będzie to najmocniejsza Cupra w historii marki.

Leon w nowej wersji Excellence. Leon w nowej wersji Excellence.
mJ

Miejsca

Opinie (39)

  • fajne auto (5)

    Polecam, przyjemnie się jeździ :-)
    Jest to Audi A3 w duuuużo tańszej wersji a wykonanie identyczne.

    • 15 16

    • duuuużoo się mylisz ;) (4)

      tak się składa, że w naszym domu jest najnowszy leon st w wersji wyposażenia fr oraz nowe a3, wykończenie, wytłumienie, jakość materiałów nie mają ze sobą nic wspólnego - różnicę widać w każdym elemencie... na niekorzyść leona, fakt, cenowo wypada lepiej, więc coś za coś.

      • 12 3

      • : ) (1)

        na prawdę trzymacie w domu auto ???

        • 13 2

        • Facet miał w domu malucha, więc ja mu jestem skłonny uwierzyć. Może stoją w salonie lub kiblu.

          • 8 0

      • Czytaj ze zrozumieniem. On mówi o komforcie jazdy i cenie!

        Po co płacić za niby lepszej jakości materiały jak komfort jest identyczny?!

        • 0 2

      • Miałem okazję jeździć oboma tymi pojazdami bo Leona ma kumpela

        Różnica jest ale na tyle subtelna że nie dopłaciłbym za audi. W cenie gołego A3 masz Leona ze skórami i różnymi bajerami jak ktoś lubi. Jak się oba takie auta obok siebie postawi to nikt nie powie że audi to klasa premium. W tej samej cenie Leon ma lepsze materiały

        • 2 0

  • a coś o mocy miedzy 140 a 200 koni?? (1)

    bo 125 to troche malizną daje

    • 4 10

    • 1.4 EcoTsi 150KM, 1.8 EcoTsI 180km :)

      • 1 1

  • 1.2 TSI, 110 KM... (6)

    Kiedyś z takiej pojemności wyciągano 50 KM, ale za to silnik szło naprawić gumowym młotkiem. Teraz z tych małych pojemności wyciąga się potężną moc, tylko pytanie jak wygląda żywotność takiego motoru?

    • 24 0

    • mam forda 1,5 - 150KM benzyna z turbiną - super sobie radzi jak dotąd (odpukać)

      • 2 2

    • (1)

      Wytrzymuje tyle ile ma wytrzymać całe auto czyli ok 200tys km . Jak wejdzie nowy model masz go kupić. Taka filozofia producenta.

      • 9 0

      • generalnie ludzie benzyniakami aż tak dużo nie jeżdżą

        więc jaka jest szansa że w okresie leasingu przejadą 2 stówy? Druga sprawa, ten silnik może i jest wysilony ale to jest jego maksymalna moc. Jak się jeździ normalnie, tylko w czasie wyprzedzania go piłując i to rozgrzanego to posłuży dużo dłużej niż 2 stówki. Zobacz na otomoto, tam jest trochę egzemplarzy np. skody z jakimś malutkim silniczkiem turbo, z przebiegami grubo ponad 200 tys.

        • 2 1

    • (1)

      Max. 150 tys km i po silniku.

      • 3 0

      • optymista

        • 0 0

    • dla tych którzy chcą naprawiać auto gumowym młotkiem na pewno nie jest to okazja

      • 0 0

  • (2)

    Jak coś z silnikiem 1.4 125km może mieć znaczek FR? :D Co za czasy.

    • 17 3

    • A słyszałeś o pakietach sportowych przy stosunkowo "słabych"silnikach?Właśnie stąd ten FR.

      • 1 0

    • FR jest tym samym co S line w audi.

      • 0 0

  • (1)

    Ze zdjęć to kokpit wygląda strasznie - ale jak się jeździ jestem bardzo ciekaw.

    • 2 5

    • Jeździ się super polecam. Kokpit auta tez super😃 wszystko pod ręką nic dodać nic ująć😃

      • 0 0

  • golfa

    R zrobili z seata. Koniec świata.

    • 5 0

  • Jest cos z 1,9 ?

    • 9 2

  • Dacia tylko Dacia (1)

    • 8 10

    • Sprzedaj najpierw trabanta ;)

      • 1 0

  • Czekam na wersję limitowaną (1)

    San & Escobar.

    • 15 4

    • poczekasz do 6 króli 2018

      • 3 1

  • Audi, VW, Seat, Skoda (kolejność nieprzypadkowa) (5)

    wszystkie mają te same problemy np. z 1.4 TSI tylko ceny różne

    • 10 7

    • Ale roczniki przed 2013

      • 3 0

    • Znafco (3)

      od kilku lat te problemy zostały wyeliminowane a konstrukcja poprawiona.

      • 4 0

      • tylko normy spalania oleju pozostały bez zmian

        • 3 2

      • ha ha ha, ale się uśmiałem (1)

        zamiana łańcucha na pasek to wszystko, a spalanie oleju, mieszanie się oleju z paliwem, pękające pierścienie to też zostało wyeliminowane?

        • 0 2

        • Nowsze silniki posiadają zmienione tłoki i uszczelnienia.

          • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane