• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ranking największych dealerów w Polsce. Trójmiejska firma tuż za podium

mJ
21 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy obiekt Mazdy BMG w Gdańsku
Grupa Plichta, do której należy m.in. Audi Centrum Gdańsk, zajęła w tegorocznym rankingu TOP50 czwarte miejsce. Grupa Plichta, do której należy m.in. Audi Centrum Gdańsk, zajęła w tegorocznym rankingu TOP50 czwarte miejsce.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował ranking TOP50 największych dealerów w naszym kraju. Znalazły się w nim dwie trójmiejskie firmy oraz pięć grup dealerskich działających na lokalnym rynku.



Już po raz dwunasty zaprezentowany został ranking najprężniej działających dealerów samochodowych w Polsce. Każdorazowo o miejscu w zestawieniu decyduje liczba sprzedanych samochodów w poprzednim roku.

Na tegorocznej liście TOP50 znalazło się w sumie siedmiu dealerów działających na terenie Trójmiasta i okolic. Dwóch z nich to firmy pochodzące z naszego regionu. Mowa o grupach Plichta i Zdunek.

RANKING TOP50 NAJWIĘKSZYCH DEALERÓW W POLSCE

  • Grupa należąca do Tadeusza Zdunka odnotowała w tegorocznym rankingu awans o dwa miejsca. Z liczbą 5200 sprzedanych aut w 2018 roku uplasowała się na 16. miejscu.
  • Najnowsza inwestycja Grupy Zdunek powstaje w Gdańsku przy Miałkim Szlaku. Będzie to nowoczesny salon marki BMW.
Piąty raz z rzędu zestawienie największych dealerów w Polsce wygrała Grupa Krotoski-Cichy. Tylko w ubiegłym roku firma sprzedała 24 771 aut (wzrost o 9,53 proc.). Na drugim miejscu podium uplasowała się Grupa PGD-IP, która odnotowała sprzedaż 20 637 samochodów (wzrost 2,7 proc.). Ma w tym swój udział gdański salon Infiniti, który wchodzi w skład Grupy PGD-IP. Niestety, ale z racji wycofania się japońskiej marki z rynku europejskiego, ten obiekt niebawem zniknie z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta.

Najwyżej z trójmiejskich firm uplasowała się Grupa Plichta, która w tym roku musi zadowolić się czwartym miejscem. Sprzedaż 12 202 aut w ubiegłym roku i ponad 21-procentowy wzrost nie pozwoliły utrzymać trzeciej lokaty z poprzedniego zestawienia. Przypomnijmy, że Grupę Plichta tworzy pięć marek: Skoda, Volkswagen, Audi, Seat i Ford (Bydgoszcz). Ta lista niebawem powiększy się o kolejną autoryzację, bo przecież całkiem niedawno firma Plichta został partnerem marki Volvo.

Trójmiejskie salony samochodowe



  • Dwunaste miejsce w rankingu zajęło Auto Lellek Group, do której należy Porsche Centrum Sopot.
  • Wysoko w rankingu uplasowała się grupa PGA Polska, do której należy m.in. gdański salon Bawaria Motors.
  • Niestety, ten salon niebawem zniknie z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta.
  • Nieopodal gdańskiego stadionu powstaje nowy salon CityMotors, trójmiejskiego dealera marki Volkswagen.
  • W rankingu znalazła się także firma Chodzeń, do której należy gdański salon Toyota Carter.
Piąte miejsce należy do PGA Polska, która jest właścicielem dwóch gdańskich salonów: Bawaria Motors (BMW) i CityMotors (VW). Z kolei na 12. lokacie uplasowało się Auto Lellek Group, do której należy Porsche Centrum Sopot.

Druga trójmiejska firma, czyli Grupa Zdunek, awansowała o dwie pozycje i zajęła w tegorocznym rankingu 16. lokatę. Dealer marek Renault, Dacia, BMW, Mini, Nissan i Citroen, sprzedał w ubiegłym roku łącznie 5200 egzemplarzy aut i odnotował blisko 9-procentowy wzrost.

W topowej 50 znalazło się miejsce dla jeszcze dwóch firm, których stacje dealerskie zlokalizowane są na terenie Trójmiasta i okolic - to Chodzeń (14. miejsce, Toyota) oraz Grupa Wróbel (34. miejsce, Mercedes-Benz).

Poniżej zestawienie dealerów działających w Trójmieście i okolicach, którzy znaleźli się w TOP50.
2. PGD-IP (Infiniti) - 20 637 sprzedanych aut (+9,53 proc.)
4. Grupa Plichta (Skoda, VW, Audi, Seat) - 12 202 (+21,35 proc.)
5. PGA Polska (BMW, Volkswagen) - 11 434 (+24,15 proc.)
12. Auto Lellek Group (Porsche) - 7216 (+12,91 proc.)
16. Grupa Zdunek (Renault, Dacia, BMW, Mini, Nissan, Citroen) - 5200 (+8,76 proc.)
19. Chodzeń (Toyota) - 4759 (+16,84 proc.)
34. Grupa Wróbel (Mercedes-Benz) - 3271 (+21,96 proc.)
Czytaj także: Coraz więcej nowych salonów w Trójmieście
mJ

Opinie (69) 2 zablokowane

  • to gdańska firma a nie trójmiejska (13)

    • 12 38

    • A dokładniej pochodzi z Wejherowa.

      • 26 1

    • Pokolenia Gdańskich kompleksów (6)

      Kiedyś gdańszczanie mieli łatwiej, po prostu palili okoliczne wsie które były dla nich konkurencją rzemieślniczą. Później czasy WMG (mówię o drugim WMG w historii Gdańska) i znów chora nienawiść do okolic a już powstanie i rozwój Gdyni, do dziś jest solą w oku mieszkańców 1000 letniego miasta...
      Wielki gród a mieszkańcy mali i roszczeniowi.

      • 14 11

      • (1)

        Potwierdzam, pamiętam jak z Kmicicem najeżdżaliśmy okoliczne wsie.

        • 4 2

        • Nie kłam. To ja najeżdżałem.

          • 0 1

      • Jestem z Gdańska i pozdrawiam Gdynię :-)! (1)

        Bardzo fajne miasto :-).

        • 16 2

        • Gdynia pozdrawia Gdańsk

          • 14 1

      • konkurs handlarzy, niby w czym jeden sklepikarz sprzedający czyjeś samochody jest "lepszy" od innych?

        masz dobrą lokalizację to handel czyimś produktem za wypłatę idzie, zawód sklepikarza nie pociąga, co innego ludzie, którzy te samochody projektują

        • 2 1

      • Odezwal sie glos gdynskich kompleksow..?

        Sam nakrecasz zbednie bzdurne konkurowanie. Dla wielu ludzi to Trojmiasto bez podzialow

        • 4 4

    • Wejherowska raczej..

      • 4 0

    • Gdańska to na pewno nie

      Rejstracja jest w Wejherowie, a salon w którym przesiaduje zarząd znajduje się w Gdyni przy Granicy z Rumią.

      • 7 1

    • realista (1)

      chyba jednak poesbecka, ewentualnie powsi hę ?

      • 3 3

      • z siedzibą we wieży na srebrnej

        • 0 2

    • zastopowali panowie z wp? moją odpowiedź wię mam pewność , że firma ani gdańska ani trójmiejska tylko poesbecka i powsi , tu rozdają stare dobre kiejkuty

      • 1 3

  • (1)

    "Ma w tym swój udział gdański salon Infiniti, który wchodzi w skład Grupy PGD-IP.
    Niestety, ale z racji wycofania się japońskiej marki z rynku europejskiego,
    ten obiekt niebawem zniknie z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta."
    Życie nie lubi próżni, więc raczej prędzej niż później, jakaś marka lub grupa dealerska
    zagospodaruje obiekt.
    Ewentualnie, zawsze można zrobić z obiektu salon, ale niekoniecznie motoryzacyjny.

    • 7 2

    • Chyba saloon

      • 0 0

  • No właśnie....

    A czy AUDI to w 100% Aleksander?

    • 4 1

  • (2)

    Nigdy więcej auta od tego dilera.

    • 19 3

    • dlaczego? (1)

      • 1 1

      • jakość

        Podzielam opinię. Kupiłem tam kilka aut ale już nie kupię. Właśnie przez urodzaj sprzedaży (prawdopodobnie) serwis z fajnego stał się dramatyczny. Liczyć na nich można tylko w standardowych rzeczach jak przegląd i to i tak zawsze z jakąś pomyłką albo spóźnieniem. Brak nawet aut zastępczych kiedy tysiące stoją na placu obok. Jak ktoś się skupia na sprzedaży to odpuszcza utrzymanie klienta, a trudno go później odzyskać i z dynamicznego wzrostu robi się spadek.

        • 5 0

  • ale czemu sa liczone sztuki aut? (4)

    przecież ceny są rożne i nie za bardzo można porównać sprzedaż 10 Cinquecento do 10 Porche...

    • 13 3

    • ale nakład pracy na sprzedanie i serwis Porsche jest 10X wiekszy niż Fiata (2)

      • 1 0

      • i co z tego? (1)

        jedyna sensowna klasyfikacją jest wielkość firmy (wartość)

        • 0 0

        • P&G produkująca papier toaletowy jest duża

          • 0 0

    • Suchar

      Porche czesciej sie psuje

      • 1 0

  • (2)

    Sprzedaż to jedno ale bardziej istotny jest serwis po sprzedaży. Dealerzy sami sobie robią pod górkę bo wystawiają auta tanio na portalach typu otomoto, jeśli kupi klient z innego miejsca w Polsce to często potem serwisuje u konkurencji. Z drugiej strony dla klienta dobrze!

    • 12 0

    • (1)

      dyby w Gdańsku tak nie zdzierali to bym kupił tutaj

      • 3 0

      • No może i zadzierali i kupiłeś na południu ale i tak serwisujesz na miejscu - idealne rozwiązanie - sprzedaż to kłopot, serwis to deal! zapewne rocznie zostawisz dwa razy więcej w lokalnym serwisie niż dealer z południa zarobił na sprzedaży tobie pojazdu, o ile zarobił co kolwiek sprzedając na jednym lub dwóch oczkach jak nie pod wodą.

        • 0 0

  • klient

    pół tej sprzedaży to reeksport...wielka sprzedaż...

    • 23 2

  • tylko i**ota kupuje nowy samochod (9)

    po wyjechaniu z salonu auto traci na wartosci minimum kilkanascie procent

    • 8 57

    • Tylko id**ta pisze takie teksty , jak komuś pasuje nowy to kupuje i ma spokój a nie okazje od handlarza .

      • 25 2

    • (1)

      Gdyby taki id**ta nie kupił nowego to od kogo kupisz używkę myślicielu .

      • 29 0

      • od niemca, co płakał jak sprzedawał

        swojego pasata w tedeiku

        • 13 1

    • ja tam nigdy nie kupie samochodu

      samochody na minuty, uber, komunikacja. zero stresu i koszty niższe.

      • 4 15

    • To idź pod salon samochodowy i kup samochód te kilkanaście procent taniej od kogoś wyjeżdżającego z salonu.

      • 18 0

    • załóż firmę, zobaczysz, że opłaca się wtedy kupić nowy

      • 8 1

    • i**ota to ty jesteś (2)

      akurat ja nie jeżdżę z wypierdzianymi fotelami po kimś, za to ty wąchasz moje bąki , o ile jeszcze ciebie na to stać...

      • 5 5

      • (1)

        Za to ty wąchasz bąki pracownika z fabryki, szanowny posiadaczu blachosmroda.

        • 2 8

        • rajstopki zbyt mocno ugniatają twój nabiał, ped**arzu

          • 5 0

  • To jest biznes bez przyszłości. Za dwie dekady te salony będą straszyć pustką. (3)

    ale co się nachapią do tej pory to ich.

    • 13 10

    • na ciemnym ludzie najłatwiej żerować (1)

      golić barany

      • 4 1

      • Sprzedajemy im ułamek jakości z lat 80-90 i są szczęśliwi!

        Golić leszczy!

        • 0 0

    • Mam 5 dych na karku. Miałem 8 samochodów. 4 nowe i 4 używane. Nagle oświecenie. Na co mi ten kłopot na głowie?!

      Jak nie jeździsz w trasy to zupełnie bez sensu. W mieście jest tyle alternatyw, że bez sensu jest posiadać samochód. Taxi, Uber, rower, komunikacja miejska, auta na minuty czy własne nogi. Nie płacisz za utratę wartości, ubezpieczenie, paliwo, serwisy itd. Taniej i wygodniej jest auta nie posiadać, a jak potrzebuję wyjechać za miasto to biorę na weekend z wypożyczalni.

      • 0 0

  • Kto to kupuje (4)

    Chyba same firmy bo zwyklych Kowalskich ton awet nie stac na fabie z salonu

    • 10 10

    • 90% aut Pani/Panie internautko/to jest w leasingu ;)
      A więc swoją fabinkę możesz mieć dłużej niż Kowalski swoje leasingowane "porsze-gorsze" ....

      • 3 0

    • No nie wiem. W ciągu ostatnich lat zwracało się do mnie kilku znajomych żeby pomóc w zakupie samochodu bo prowadzę warsztat. Zwykli ludzie, praca w państwówce albo korporacji, zarobki w granicach 5-6tys. Wszystkim zasugerowałem że jeśli mają wywalić 30tys. to może lepiej dołożyć albo dobrać kredyt do 40-50tys. i kupić jednak nowe. Niektórzy tak zrobili, lata lecą i mają spokój. Inny się uparł na A6 i już kilka dodatkowych tysięcy zostawił na naprawach. Auto „ekskluzywne” to i graty drogie.

      • 0 0

    • Miałem ostatnio przyjemność odwiedzić kilka salonów w trójmiejskie i jedyne co było dla nich wspólne to tłumy ludzi. W każdym czekałem w kolejce. Jak w biedronce. Ktoś jednak kupuje nowe.

      • 2 0

    • ...

      To zmień nazwisko

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego dealera należy sopocki salon Porsche?

 

Najczęściej czytane