• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Mazda 3 zadebiutowała w Gdyni

Michał Jelionek
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Tak prezentuje się czwarta generacja Mazdy 3. Tak prezentuje się czwarta generacja Mazdy 3.

Doczekaliśmy się. W piątek, 1 marca, do gdyńskiego salonu Mazdy zobacz na mapie Gdyni wjechała długo oczekiwana, czwarta już generacja "trójki". Jej cennik otwiera stosunkowo wysoka kwota 94 900 zł, ale w zamian już w podstawowej wersji jest bardzo bogato wyposażona. Auto za kilka dni będzie dostępne do jazd testowych.



Mazda 3 to bardzo ważny model w gamie japońskiego producenta. "Trójka" produkowana jest od 2003 roku, przez 15 lat na jej zakup zdecydowało się ponad 6 mln osób na całym świecie. Najnowsza generacja po raz pierwszy zaprezentowana została w grudniu ubiegłego roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles, na którym ponoć Japończycy skradli show.

Nowa "trójka" otwiera kolejny, bardzo ważny rozdział w dziejach producenta z Hiroszimy. Jako pierwsza zaprojektowana została na debiutującej platformie Skyactiv-Vehicle Architecture. Auto oferowane będzie w dwóch wariantach nadwozia - hatchback i sedan. W salonie BMG Goworowski zadebiutowała pierwsza z odmian. Na debiut sedana musimy poczekać do czerwca.

Nowa Mazda 3 jest ciut krótsza od swojego poprzednika. Nowa Mazda 3 jest ciut krótsza od swojego poprzednika.
Model, który zbudowano od podstaw, na żywo robi jeszcze większe wrażenie niż na zdjęciach. Dostojny styl, dynamiczna, a zarazem bardzo elegancka sylwetka oraz wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza - to właśnie charakteryzuje nową Mazdę 3, która ma wszystko, aby stawić czoła konkurencji z piętra wyżej, czyli kompaktom klasy premium. I taki też był zamysł projektantów tego samochodu.

Nowością w Mazdzie 3 jest nowe nazewnictwo wersji wyposażenia. Do wyboru klientów oddano cztery warianty: Kai, Kanjo, Hikari i Enso.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
Na tę chwilę w ofercie silnikowej Mazdy 3 znajduje się jedna jednostka. To wolnossący "benzyniak" Skyactiv-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wysokim stopniem sprężenia. Silnik o pojemności 2 litrów generuje moc 122 KM. Jednostka napędowa może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź 6-stopniowym automatem.

Rewolucyjną nowością w gamie silnikowej jest Skyactiv-X. To 2-litrowa konstrukcja generująca moc 181 KM, która łączy w sobie zalety silników benzynowych i wysokoprężnych. Jednostka, która została wyposażona w system samoczynnego sterowania iskrą (SPCCI). Według zapewnień producenta dostarcza szerokiego zakresu użytecznych obrotów i wysoki moment obrotowy. Dodatkowo, nowy silnik wspierany jest przez inteligentny system M Hybrid, który odpowiada za mniejsze zużycia paliwa i poprawę płynności jazdy. Co ciekawe, to rozwiązanie będzie oferowane także jako opcja dla jednostek Skyactiv-G. Debiut "iksa" przewidziany jest jesienią.

Wrażenie robi wysoka jakość materiałów wykończenia wnętrza. Wrażenie robi wysoka jakość materiałów wykończenia wnętrza.
Chyba jedynym minusem jest dość wysoka cena. Mazda 3 to niestety jeden z najdroższych kompaktów oferowanych na rynku. Jednak coś za coś. Szczęśliwi właściciele w zamian otrzymają naprawdę świetnie wykończony i bogato wyposażony egzemplarz już w bazowej wersji. Cennik "trójki" rozpoczyna się od kwoty 94 900 zł (wersja wyposażenia Kai, 2.0 Skyactiv-G i 122 KM, 6-biegowa skrzynia manualna).

Więcej szczegółów na temat nowej Mazdy 3 podamy po pierwszych jazdach testowych.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3

Miejsca

Opinie (106) 3 zablokowane

  • Hmm (14)

    Wolę Astrę z benzyną 150 KM.

    • 27 57

    • (11)

      Ani jednego ani drugiego nie kupisz.
      Chyba, że za 10 lat. A Opel to tandeta

      • 12 8

      • (10)

        No Mazda, przynajmniej obecnej generacji (nie ta nowa) to niby nie tandeta? Blachy to się wydają jak z papieru, byle kamyczek i wgniotka, fotele rachityczne, wąskie, ma się wrażenie jakby miały się połamać jak ktoś większy wsiądzie no i jakość plastików też nie zachęca. Plus jest tylko taki, że wszystko w miarę dobrze spasowane i nic nie skrzypi.

        • 15 7

        • (9)

          Ok
          Ople
          Mam na bieżąco do czynienia z kilkoma w firmie od nowości.
          Psują się.
          Od pierdół do jakiegoś osprzętu silnika.
          Przekrój od dostawczych do limuzyn.
          Cześć z nich oczywiście zazynana cześć zadbana jak prywatny
          Sam nie wiem co bym teraz kupił prywatnie, jakbym był bogaty to może leks, acura, infiniti... Choć nigdy takich samochodów nie miałem...

          • 12 2

          • (8)

            Nie ma idealnych aut. Leks to plastic fantastic od toyoty, infiniti to przecież sławetna francuska technologia, a acura to u nas egzotyka, więc trzeba ciągnąć z za granicy. Ale z tych trzech to jakiegoś infiniti bym chętnie przygarnął. W zasadzie to kupuje się to co się podoba oku, do tego przedłużoną gwarę na 5 lat i się jeździ, taka prawda. A później niech się martwi następny właściciel co kupi za 40% ceny katalogowej.

            • 8 1

            • (4)

              Może plastik fantastik.
              Ale takim lc chciałbym się chociaż przejechać

              • 4 1

              • (3)

                Salon w Trójmieście jest, za jazdę próbną się nie płaci, może mają. ;)

                • 3 1

              • (2)

                Nie będę z siebie wała robił)
                Wyjdzie niezręcznie

                • 2 0

              • (1)

                Można się ładnie uczesać, ubrać "na biznesmena" i nikt się nie pozna. :D Powiesz, że poprzednie Ci ukradli, dlatego podjechałeś uberem. :D

                • 7 0

              • Ok
                Mimo wszystko... Jak nie mój poziom to nie udaje, że jest inaczej

                • 0 0

            • Lexus

              Lexus jest lepiej wykonany niż samochody Europejskie. Zapraszam do recenzji modelu LC500 na yt

              • 8 0

            • (1)

              5 letnie za 40% ceny katalogowej? Chyba jakiegoś trupa...

              • 3 2

              • No a według ciebie to jaka jest wartość rezydualna po 5 latach? Mi w 4 letnim aucie w tym roku w polisie AC wyszło mniej niż 45% ceny zakupu. Przebieg 60kkm, samochód prawie jak nowy, zero śladów użytkowania. A im droższe auto tym więcej traci, ze względu na droższy serwis.

                • 8 1

    • Opel do Mazdy to jak pięść do nosa...

      Jw

      • 10 0

    • Astra przy tym modelu , to tak jak Syrenka przy Astrze. Technika z ubiegłego wieku. Opel, to niestety tylko Opel dla mas.

      • 5 3

  • (4)

    Podoba mi sie ten model. Mazdy sa piekne.

    • 63 14

    • Życie jest piękne!

      • 8 3

    • U Japonców Mazdeczki sa odpowiednikiem Merców (2)

      • 6 5

      • Dobry żart. :D

        • 4 5

      • Raczej fiatów w Brazylii.

        • 2 3

  • (12)

    Niestety cena nie odpowiada jakości i wartości użytkowej. Trojka to małe auto przepłacone o 20 tys.

    • 63 17

    • Nie ma to jak BMW 20 letnie.

      • 7 7

    • (6)

      Fakt 100 tys za kupkę metali i plastiku, to spory absurd.

      • 10 0

      • (5)

        Z drugiej strony to 100 tysięcy dzisiaj to jak 75 w momencie gdy wchodziła poprzednia generacja (co jak na tamte czasy też wydawało się absurdalnie drogo jak za kompakt)

        • 8 1

        • (4)

          Ok
          A z trzeciej strony te 100kola to 25 tys euro...
          Dziesięć średnich pensji np. W Niemczech

          • 12 1

          • (3)

            No i? Polaki biedniejsze to trzeba im dać po kosztach czy co masz na myśli?

            • 6 1

            • (2)

              Mam na myśli, że Polska to nie główny rynek zbytu Mazdy

              • 12 0

              • Wlasnie ze tak (1)

                Zaskocze Cie, ale wlasnie polska kest glownym zbytem mazd w europie. Nowych sprzedalo sie wiecej niz w Niemczech.

                • 4 5

              • Zmień leki

                • 5 1

    • Popieram (3)

      Swoją 3 mam od 2015.
      Wówczas cena HB z silnikiem 120KM startowała od ~73tyś zł. Co wtedy wydawało się "dużo za dużo". Jednak wtedy "oczy zdecydowały". Z wyboru jestem raczej zadowolony, z "małymi wyjątkami"
      - hałas, hałas i jeszcze raz hałas we wnętrzu,
      - utleniające się felgi aluminiowe
      - nagminnie padające napędy składania lusterek zewnętrznych, niestety po gwarancji zostajesz z tematem na lodzie,
      - korodujące zaciski hamulców
      - najcieńszy na świecie lakier, co więcej brak ochrony cynkowej blach
      - temat całkiem świeży: korozja stelaża tylnej kanapy, a także przednich foteli. Zdarzała się w pojazdach zupełnie nowych, dopiero odebranych z salonu.

      Nie twierdzę, że to zły samochód, i raczej nie zamieniłbym się na forda, opla... francuza,
      ale nie jest wart tych pieniędzy, a tym, bardziej 95 tyś zł !!!
      Kolejny samochód już nie będzie od M.

      • 13 2

      • Korozja to nie jest zaden nowy temat w maździe ;)

        To od wieeeelu lat jakby wyposażenie stąd standardowe :) te auta rdzewieją już chyba w drodze do dilera.

        • 12 0

      • Masz rdzę poza elementami gdzie u wszystkich się ona pojawia? (1)

        Więc nie pieprz głupot o brak ocynku bo tam gdzie jest lakier korozji nie ma.
        Co do hałasu to 3 jest akurat w tym samym miejscu gdzie pozostałe kompakty więc znów pudło..
        Popsuty lusterka? Nie psują się w Mazdzie 3 tylko w 6. Tak samo problem z felgami sprzed 3 lat. Dotyczylo to tylko Mazdy 6.
        Następnym razem postarajcie się bardziej droga i niezbyt bystra konkurencjo!!

        • 0 0

        • hey

          No, ja własnie obieram nową 3, przesiadając się z poprzedniej 3; wiec chyba mam prawo odpowiedziec.
          Lusteka padały. Mnie w poprzedniej czasami poprostu przestawało się składać. Wiec jednak nie tylko 6.
          Nowa ma nizszy poziom hałasu, ale rzeczywiscie poprzednia generacja była głosna. Nawet jesli patrząc na dane fabryczne nie był oto za dobrze izolowany samochod.
          O rdzy nie powiem, nie miałęm. Parkowany był roznie - wiec nie wiem co trzeba by zrobić by była.

          • 0 0

  • Jak z korozją? (14)

    • 54 11

    • (8)

      Oj. Ktoś nie polubi tego pytania. Można jeszcze dopytać: jak zabezpieczeniem przed kradzieżą...

      Dziwne, że firma nie zwraca na te dwie rzeczy uwagi, bo i auta są piękne i jednostki napędowe super.

      • 13 4

      • (7)

        Co jest super w tych jednostkach? Chyba tylko niskie spalanie, bo jak chcesz przyspieszyć to trzeba cisnąć wyjca na wysokie obroty jak w autach sprzed co najmniej dekady. Ale co kto lubi.

        • 5 13

        • (6)

          Co mi się w nich podoba? Że są nadal wolnossące. Ze firma potrafi wycisnąć z nich jeszcze więcej, zamiast iśc na łatwiznę, proponując mikro-pojemności na turbo o trwałości kilku lat...

          • 18 3

          • (2)

            Ale ta trwałość to jest mit, małe turbobenzyny normalnie robią po 300 tysięcy km bez najmniejszego problemu, a przy tym jadą lepiej niż ten wynalazek mazdy. A i te wolnossaki mazdy wcale aż takie klasyczne nie są, są na bezpośrednim wtrysku, mają zmienne fazy rozrządu, tyle tylko że nie mają turbiny, ale to cały czas skomplikowany silnik.

            • 9 11

            • (1)

              Robią sporo mniej niż 200 tys km i potem są nie do sprzedania z takim przebiegiem.

              • 7 4

              • Pokaż dowód na poparcie tej tezy.

                • 3 2

          • (2)

            Wolnossące 2 litry w małym kompakcie do codziennej jazdy miejskiej? Żeby uzyskać maksymalny moment i moc, to trzeba kręcić do 6 tys. obrotów, czyli przez większość codziennej jazdy nie wykorzystasz nawet połowy mocy silnika, bo mało kto kręci tak wysoko.

            Ale ok, załóżmy że kręcisz tak wysoko. Wsiadasz do auta, silnik zimny, a Ty mu w palnik, bo inaczej nie jedzie. Za 3 kilometry gasisz auto, bo dojechałeś do celu :D Dziękuję, ja wolę moment obrotowy od 2 tys. w doładowanej benzynce.

            • 10 12

            • Bzdury opowiadasz. W codziennej miejskiej jeździe wystarcza jak ją wkręcę na 3-4tyś. Za to w doładowanej benzynce musisz pamiętać aby za każdym razem wyłączać start-stop gdy ją kręcisz bo szybko turbinkę dojedziesz. Każde auto ma swoje plusy dodatnie i ujemne. Kwestia kto co lubi.

              • 4 1

            • no, niekoniecznie

              Nominalną moc mają w okolicach 4k, wiec nie wiem skad te 6 :)

              • 0 0

    • Bardzo trafne pytanie

      • 6 3

    • Korozją (1)

      Mazda od 2008 roku nie ma problemu z korozją

      • 5 16

      • Bo przerdzewialy.

        • 15 2

    • Jak to w japończykach - niezmiennie jest od 40 lat ;)

      • 8 0

    • standardowo czyli brak ocynku, zabezpieczenia z 126p

      • 9 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (1)

    Ciekawe czy ma dpfa?

    • 14 13

    • Nie ma

      • 8 1

  • (3)

    No dalej Janusze!!!! Nie widzę jeszcze komentarza, że Mazda gnije w oczach. Do roboty!

    Jedna z niewielu marek a może i ostatnia, która idzie pod prąd w kwestii downsizingu i nie pakuje do swoich aut R3 1.0 turbo.
    Brawo.

    • 63 11

    • stop hejt!

      stop hejt!

      • 2 4

    • Mazda gnije nawet w katalogu. Poza tym jest mała w środku, a najnowsza pokazana wersja ma zerową widoczność po skosie.
      Wystarczy, czy jeszcze zhejtować?

      • 16 7

    • Tu nie trzeba Janusza

      Zwykły "Kowalski" też będzie ciekawy czy taka poważna firma produkująca tak piękne samochody poprawiła sprawę podatności na korozję.
      Mój kolega kupił salonową trójkę poprzedniej generacji jakieś 2-3 lata temu i już w pierwszym roku miał wizytę w salonie z reklamacją na zabezpieczenie antykorozyjne. Więc nie ma co mówić o hejcie, tylko powiedzieć prawdę. Ale żeby nie generalizować każdej firmie zdażyło się mieć modele które polubiły się z "rudą".

      • 20 0

  • Ładny samochód (3)

    Ale ciekawe jak z widocznoscia do tyłu bo słupek c jest wielki i szyba z tyłu jest mała

    • 36 0

    • Od 2 lat jeżdżę Megane 3 Coupe, a tam jest dużo gorzej i da się przyzwyczaić, nie przeszkadza specjalnie na co dzień. :) Może ewentualnie przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego tyłem, ale teraz w dokupić kamerę cofania w nowym aucie to żaden problem, kamery mają dosyć szeroki kąt, więc koniec końców i ta niedogodność jest wyeliminowana.

      Niemniej to ten słupek jest najmniejszym problemem, w porównaniu do chorej ceny za takiego kompakta jakim jest Mazda 3 i to jeszcze z niezachęcającym silnikiem bez turbiny... W niewiele wyższej cenie niż podstawa w Maździe to można mieć już nową Meganke GT, o wiele ciekawsze auto.

      • 3 6

    • Kamera jest (1)

      Dla tych co nie umieją patrzeć w lusterka

      • 4 6

      • Ta, a samochód dla tych co nie umieją kupić jeździć na rowerze.

        • 6 2

  • 100000 za (3)

    Za korozję 100000tys to lekka przesada, a po drugie są dużo lepsze samochody i lepiej wyposażone

    • 23 35

    • no 100 milionow za samochód to rzeczywiście przesada...

      • 6 4

    • Zapodaj te lepsze

      • 4 0

    • zorientowany

      To opinia na podstawie zdjęcia?

      • 0 0

  • (5)

    Tylko automatyczna skrzynia , manualna to przeżytek

    • 45 22

    • (2)

      Tylko razi w oczy ta wajcha od automatycznej skrzyni. Już dawno powinna być zastąpiona jakimś przyciskiem lub pokrętłem (jak np. w fordzie focusie).

      • 3 7

      • fajnie to rozwiązał mercedes (1)

        wajcha w miejsce kierunkowskazu, a w konsoli środkowej schowki...

        • 6 0

        • Dźwignię zmiany biegów przy kierownicy to już Syrenka miała :P . Tak na marginesie zobacz gdzie mają wajchę amerykańskie wozy z ubiegłego wieku. Merc mógł ją jedynie zminiaturyzować (nie widziałem, przypuszczam) tak więc żaden szał.

          • 3 0

    • tylko automat w maździe akurat to -20% mocy silnika (1)

      i by rozwiać wątpliwości: mam aktualną cx 5 2,5 l. samochód fantastyczny, ale przyśpieszenie ma jakbym jechał wersja 140 konną, nie 190...na szczęście to samochód żony:D

      • 4 2

      • Otóż to, ale fanboye Mazdy nie ogarną, Mazda nalepsza bo ma wolnossący silnik i koniec. Nie te okropne turbobenzyny które się wymienia co druga wymianę oleju...

        • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane