Volvo Drywa: coraz więcej modeli z prądem

27 stycznia 2020 (artykuł sprzed 2 lat)
Proces elektryfikacji modeli Volvo rozkręcił się na dobre. Więcej zdjęć (4)

Proces elektryfikacji modeli Volvo rozkręcił się na dobre.

fot. Volvo

Proces elektryfikacji modeli Volvo rozkręcił się na dobre.

fot. Volvo

Elektryfikacja gamy modelowej Volvo trwa w najlepsze. Szwedzi szacują, że w 2025 roku około 50 proc. sprzedawanych przez koncern samochodów będzie pojazdami elektrycznymi. Poniżej przybliżamy wam specyfikację ekologicznych napędów Volvo, które dostępne są już w 9 modelach. A te możecie zamawiać w gdańskim salonie trójmiejskiego przedstawiciela szwedzkiej marki - Volvo Drywa.



W 2018 roku zadebiutowała nowa generacja V60 Cross Country. Był to ostatni model ze stajni Volvo, który w ofercie szwedzkiego producenta pojawił się wyłącznie z gamą silników spalinowych. Od tego momentu czasochłonny proces elektryfikacji samochodów marki Volvo rozkręcił się na dobre. Co to oznacza w praktyce? W ciągu najbliższych lat każdy model Volvo będzie dostępny z w pełni elektrycznym napędem bądź układem wspomagania elektrycznego (hybryda plug-in lub mild-hybrid).

Całkowicie elektryczne



Pierwsze w pełni elektryczne Volvo - model XC40 Recharge. Więcej zdjęć (4)

Pierwsze w pełni elektryczne Volvo - model XC40 Recharge.

fot. Volvo

Pierwsze w pełni elektryczne Volvo - model XC40 Recharge.

fot. Volvo

Pierwszym całkowicie elektrycznym samochodem Volvo jest XC40 Recharge, które na rynku pojawi się w połowie tego roku. W kolejnych latach śladami protoplasty pójdą inne modele. Układ napędowy XC40 Recharge składa się z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 408 KM. Jednostki zlokalizowane są przy obu osiach, dzięki czemu auto oferuje napęd na wszystkie koła. Zasięg "elektryka" na pełnej baterii - według zasad WLTP - wynosi około 400 km. Bateria ma pojemność 78 kWh. Ładowanie prądem stałym o mocy 150 kW pozwala zwiększyć poziom naładowania od 10 proc. do 80 proc. w około 40 minut (w przeliczeniu: 10 minut ładowania pozwala przejechać 100 kilometrów).

Hybryda ładowana z gniazdka



Hybryda plug-in ładowana jest z gniazdka. Więcej zdjęć (4)

Hybryda plug-in ładowana jest z gniazdka.

fot. Volvo

Hybryda plug-in ładowana jest z gniazdka.

fot. Volvo

Aktualnie co dziesiąte sprzedawane Volvo w Europie to tzw. hybryda typu plug-in, czyli ładowana z gniazdka. W ciągu kilku kolejnych lat liczba sprzedawanych hybryd będzie rosła w lawinowym tempie. Jak w praktyce działa PHEV? W celu uzyskania niskiej emisji CO2 silnik spalinowy wspomagany jest przez jednostkę elektryczną (to tzw. Twin Engine). Połączona moc obu silników zapewnia wysokie osiągi i płynną, wyrafinowaną jazdę w każdych warunkach. Podczas jazdy kierowca ma do wyboru trzy tryby: całkowicie elektryczny Pure, dynamiczny Power lub Hybrydę, której zadaniem jest maksymalizacja wydajności i zasięgu.

Samochód zasilany elektrycznie można w bardzo łatwy sposób naładować z gniazdka w przydomowym garażu albo korzystając z ogólnodostępnej stacji ładowania. Dzięki czemu auto krótkie odcinki, np. z domu do pracy, jest w stanie pokonać wyłącznie na silniku elektrycznym. Co ciekawe, w celu zachęcenia swoich klientów do przesiadki do hybrydowego modelu, Volvo zwraca koszty zużycia energii elektrycznej na podstawie bieżących cen, które odnotowano w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Aktualnie dostępne hybrydy plug-in: XC90, XC60, XC40, V90, V60, S90 i S60.

Miękka hybryda



Aktualnie w ofercie Volvo dostępne są dwie miękkie hybrydy - to modele XC90 i XC60. Więcej zdjęć (4)

Aktualnie w ofercie Volvo dostępne są dwie miękkie hybrydy - to modele XC90 i XC60.

fot. Volvo

Aktualnie w ofercie Volvo dostępne są dwie miękkie hybrydy - to modele XC90 i XC60.

fot. Volvo

Trzecią elektryczną opcją oferowaną przez Volvo jest miękka hybryda, która do swojego działania również wykorzystuje dwa silniki - spalinowy i elektryczny (40 KM i 40 Nm). Cele takiego zabiegu są dwa: zmniejszenie emisji zanieczyszczeń i zwiększenie oszczędności paliwa. W tak napędzanych samochodach marki Volvo energia odzyskiwana podczas hamowania magazynowana jest w dodatkowym akumulatorze 48V, a następnie wykorzystywana do wspomagania silnika spalinowego podczas rozruchu i startu.

Aktualnie dostępne miękkie hybrydy: XC90 i XC60.

Trójmiejski dealer Volvo Drywa zaprasza do swojego salonu zlokalizowanego w Gdańsku przy ul. Kartuskiej 410, aby poznać szczegóły "elektrycznej" oferty.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (24) 3 zablokowane

  • (5)

    Trend i moda. Ekologia biorąc pod uwagę prąd w Polsce prawie w 100% z węgla to dramat. Zasięg np. w interesach do Kościerzyny i z powrotem potem ładowanie niewiadomo gdzie. Słyszę że można w domu (jeśli ktoś mieszka w

    Trend i moda. Ekologia biorąc pod uwagę prąd w Polsce prawie w 100% z węgla to dramat. Zasięg np. w interesach do Kościerzyny i z powrotem potem ładowanie niewiadomo gdzie. Słyszę że można w domu (jeśli ktoś mieszka w domu w bloku kabel z 15 piętra). Jadę do Wawy z hotelem na Kujawach na ładowanie z powrotem również. Czynnik węglowy przy utylizacji akumulatorów to 40-50% produkcji nowego czyli każdy producent wybierze nowy. Utylizacja będzie obowiązkowa to cena wzrośnie o 10% a już te modele są droższe od zwykłych o kilkadziesiąt %. Jazda przy cenie obecnej prądu nieopłacalna ekonomicznie , wróciłem wczoraj z Zakopanego średnie spalanie passat 2019 rok 6.1 litra do Gdańska czyli 30 zł za 100km. Wyliczono że ładowanie w domu 16 godz czyli wracasz z pracy o 17.00 ladujesz i auto masz dostępne o 11.00 następnego dnia w połowie pracy. Na ten moment przy prądzie z węgla to tylko LANS dla prezesów i właścicieli firm którzy przy np. swoich halach zbudują sobie ładowarki tylko dla siebie aby się lansować po Trójmieście albo dalej z noclegiem! To to samo jak zakup tv 8k gdy 4k dostępne w 10% ogółu. Ale kto bogatemu zabroni.

    • 40 2

    • Auto na prąd = ekologia??

      Kto w to wierzy???
      To ma tyle wspólnego co żywność GMO z żywnością z ogrodka babci

      • 7 3

    • Autor posta nie zauważył, że: (1)

      1. Spalanie węgla, centralne w instalacji do tego przeznaczonej i serwisowanej jest sprawniejsze i czystsze niż wielu aut na drogach o wątpliwej historii serwisowej. Czy autor chodzi i oddycha powietrzem w mieście w

      1. Spalanie węgla, centralne w instalacji do tego przeznaczonej i serwisowanej jest sprawniejsze i czystsze niż wielu aut na drogach o wątpliwej historii serwisowej. Czy autor chodzi i oddycha powietrzem w mieście w szczycie?
      2.Nie jest na razie tanio, fakt. Z reguły innowacje kosztują zanim staną się powszechne. Masowość wymoże optymalizację i spadek cen.
      3.Samochody elektryczne nie mają tylu płynów ustrojowych - odpadów niebezpiecznych, co jego diesel. Baterie muszą podlegać recyklingowi, bo to pierwiastki ziem rzadkich.
      4.Szybkość ładowania to kwestia przyłącza i ładowarki.

      • 2 7

      • Z broszurki Greenpeace te bzdury

        Nie stanieje bo największy problem to gromadzenie energii,nie mamy atomówki to nie mamy ekologi , co do aut na drogach to 80 ,% to stare graty i raczej przy naszych zarobkach nic tu się nie zmieni.

        • 4 2

    • W Kościerzynie już stoi szybka ładowarka (1)

      Jeszcze nieczynna, ale jak się otworzy to załatwisz w Kościerzynie interes, podjedziesz do ładowarki, zwypijesz kawę i jedziesz dalej. Ale musiałbyś jeździć jakimś starym Leafem, żeby musieć się ładować na trasie Gdańsk-Kościerzyna i z powrotem, normalnym dzisiejszym elektrykiem powinieneś tą trasę zrobić dwa razy na jednym ładowaniu.

      • 4 2

      • Brawo ty jak kilku zamożnych ludzi kupi alektryki to zapisy będą na ładowanie pół roku z góry! Nikt nie zabrania ci kupować elektryków i płacić więcej nawet 5 razy za przejechany km tylko nie wmawiajcie innym że to

        Brawo ty jak kilku zamożnych ludzi kupi alektryki to zapisy będą na ładowanie pół roku z góry! Nikt nie zabrania ci kupować elektryków i płacić więcej nawet 5 razy za przejechany km tylko nie wmawiajcie innym że to ekologiczne i uzasadnione ekonomicznie. To takie przydatne coś jak Ferrari w Trójmieście z średnią prędkością z dnia 30 km na godzinę. Jechałem kilkanaście km za Ferrari w Warszawie w zeszłym tygodniu i to super piękne auto , marzenie ściętej głowy. Właściciel musiał się gimnastykować aby w tym korku wogule jechać, odstępy po kilkanaście metrów i ciągle szarpanina.

        • 0 1

  • to ściema z elektrykami w polsce, opartej na węglu i "brudnym" prądzie. (1)

    • 18 2

    • technologia wepchnięta na chama, od dawna wiadomo że wodór wyprze wszystko

      • 3 1

  • W Niemczech otwierają włąsnie nową elektrownię węglową (3)

    za prawie 2 mld euro - więc o jakiej ekologii my mowimy ? To wszystko to belkot.

    A co do autek - volvo to od kilku lat chińska firma.....

    • 23 8

    • Ale zeby obnizyc europejska srednia zanieczyszczania srodowiska to (1)

      na miejsce nowootwartej niemieckiej elektrowni to ze trzy polskie musza byc zamkniete. To tak jak ze stoczniami. Wszystkie nasze trzy najwieksze stocznie produkcyjne (Lenina, Komuna Paryska i Warskiego) rozlecialy sie

      na miejsce nowootwartej niemieckiej elektrowni to ze trzy polskie musza byc zamkniete. To tak jak ze stoczniami. Wszystkie nasze trzy najwieksze stocznie produkcyjne (Lenina, Komuna Paryska i Warskiego) rozlecialy sie aby w Niemczech wszystkie stocznie mogly pracowac pelna para. Nie dosc tego buduja takze jednostki wojenne dla Ameryki Poludniowej i nawet niektorych panstw afrykanskich i takze poludniowo azjatyckich. A o ograniczeniach w rybolowstwie to sami chyba dobrze wiecie. Podlizywanie sie Niemcom od 1919 roku weszlo chyba w polskie geny.

      • 2 3

      • 100% polak =sPiSek musi być , Niemcy dodowali stocznie poprzez duże rządowe zamówienia a gdy to nie pomogło sprzedali Rosji znowu pod rządowe zamówienia ale Rosji. Gdy to się skończyło to Azjaci przejęli stocznie

        100% polak =sPiSek musi być , Niemcy dodowali stocznie poprzez duże rządowe zamówienia a gdy to nie pomogło sprzedali Rosji znowu pod rządowe zamówienia ale Rosji. Gdy to się skończyło to Azjaci przejęli stocznie wszystkie więc nie ma niemieckich stoczni. Przekaż to w niedzielę w kościele i zamiast dać się odpuszczać takim jak ty zacznij czytać. Pomorscy stoczniowcy poszli do mniejszych stoczni jachtowych i nigdy by nie wrócili

        • 1 0

    • Co za de.....

      Co za de..... Napisał że to chiński samochód nie ma to jak niemieckie każdy brudas tym jeździ!!!!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.