- 1 Alkoholowa mapa Polski (29 opinii)
- 2 Mała uliczka, duży problem (246 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (323 opinie)
- 4 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (124 opinie)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
To rozwiązanie Volvo reklamuje jako przełomowe. Nowe Volvo S60 ma zadbać nie tylko o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów pojazdu, ale także o... pieszych. Już latem bieżącego na roku na drogi Europy wyjadą pierwsze egzemplarze nowego S60 wyposażone w układ Pedestrian Detection.
Co to takiego? Układ Pedestrian Detection wykrywa pieszych mogących wtargnąć na drogę przed samochodem, ostrzegając kierowcę i w razie konieczności autonomicznie uruchamiając hamulce z pełną silą hamowania. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku motoryzacyjnym. W sytuacji kryzysowej układ ostrzega kierowcę poprzez migający sygnał świetlny pojawiający się przed nim na szybie czołowej oraz poprzez sygnał akustyczny, równocześnie układ hamulcowy zostaje przygotowany do zadziałania i nagłego uruchomienia hamulców z pełną siłą.
Układ Pedestrain Detection jest częścią układu Collision Mitiagtion Support z funkcją automatycznego hamowania i pozwala na uniknięcie uderzenia w pieszego przy prędkościach do 35 km/h, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje. Przy wyższych prędkościach głównym celem jest maksymalne zmniejszenie prędkości uderzenia w pieszego. Uderzenie w pieszego z mniejszą prędkością oznacza znaczącą redukcję poważnych obrażeń u pieszego. Np. jeżeli w wyniku działania układu Pedestrian Detection prędkość zostanie zmniejszona z 50 km/h do 25 km/h ryzyko śmiertelnych obrażeń pieszego spada o ponad 20 proc., a w pewnych przypadkach nawet o 85 proc..
Nowe Volvo S60 będzie produkowane w fabryce Volvo Cars w belgijskiej Gandawie. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone nabywcom latem. Wielkość sprzedaży nowego Volvo S60 wyniesie docelowo 90 tys. egzemplarzy.
W momencie wprowadzenia samochodu do sprzedaży S60 będzie oferowane z czterema typami jednostek napędowych: dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 3,0 litra i 2,0 litra i mocy 304 KM i 203 KM, a także dwoma jednostkami wysokoprężnymi o pojemności 2,4 litra i 2,0 litra i mocy 205 KM i 163 KM.
W pierwszym roku produkcji gama silników zostanie uzupełniona o kolejne trzy jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną. Pojemność skokowa benzynowych jednostek napędowych to 2,0 litra oraz 1,6 litra. Gama silników wysokoprężnych zostanie uzupełniona o jednostkę DRIVe, o pojemności skokowej 1,6 litra, mocy 115 KM i średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,3 l/100 km.
Do polskich salonów auto trafi w III kwartale roku.
Zobacz także
Opinie (29) 4 zablokowane
-
2010-03-11 07:15
(1)
bez sensu... jeszcze taki lepek z tego volvo zacznie szalec to i tak pieszy nie ma szans. zmienic kierowcow a nie samochody!
- 10 8
-
2010-03-11 14:31
zmieniać należy i jedno i drugie, z tym, że zmiana mentalności kierowców to chyba zadanie niemożliwe do wykonania.
- 3 1
-
2010-03-11 10:21
Pederastian detection? (2)
W Szwecji będzie się zatrzymywał co minutę. A w Holandii nie pojedzie w ogóle.
- 36 1
-
2010-03-11 14:21
byłeś widziałeś, czy kolega kolegi na muzyce w gimnazjum opowiadał?!
- 1 7
-
2010-03-11 19:03
ta a do Polski nie wjedzie wcale
- 1 0
-
2010-03-11 11:50
elektronika (7)
to tylko elektronika ma prawo do błędów
co jak zahamuje mocniej niż powinno i wywoła kolizje przez auto jadące za nami?- 8 5
-
2010-03-11 12:01
Już Ci mówię: Będzie naprawa szkody z OC auta jadącego za nim.
- 12 0
-
2010-03-11 12:09
to raczej czlowiek sie myli a nie wielki elektronik
- 3 2
-
2010-03-11 12:49
to masz problem! (3)
trzeba zachowywać taką odległość od poprzedzającego pojazdu żeby w razie jego hamowania nie najechać na jego tył-proste!
- 12 0
-
2010-03-11 16:49
(2)
no, jasne, a co jeśli 40 metrów za Tobą jedzie załadowany TIR którego droga hamowania jest wielokrotnie dłuższa? a co jeśli system się pomyli i zacznie gwałtownie hamować w momencie np. wyprzedzania tira na krajówce? ostrzeganie - tak, wyręczanie kierowcy w hamowaniu - nie.
- 6 0
-
2010-03-11 16:50
miałem napisać: wyręczanie kierowcy w myśleniu i hamowaniu - nie.
- 0 0
-
2010-03-15 18:24
+10 ptk za myslenie :D
czyli wg. Ciebie lepiej rozjechać pieszego...
- 0 0
-
2010-03-11 13:07
no to wtedy...
Volvo ogłosi akcję serwisową. Jak inne marki.
- 4 0
-
2010-03-11 13:16
Popsuje się....
Znając jakość samochodów VOLVO - popsuje się szybko, a naprawa będzie kosztowała masę pieniędzy. A serwis Volvo bedzie tylko zacieral rece...
- 3 10
-
2010-03-11 14:33
Znając marudy to będą marudzić pomimo że nigdy nie jechali opisywanym autem
Dziadku dobre były te cukierki?
Oj dobre dobre
A jadł dziadek te cukierki?
No nie- 11 1
-
2010-03-11 14:39
Prawda jest taka że nie psują się tylko wolkswageny od niemca lekarza emeryta które były drugim autem w domu i mają przejechane (2)
179000kkm ale jak na diesla to niewiela tym bardziej że do "końca" były serwisowane i są bezwypadkowe a do tego mają tylko Garażowany Bezwypadkowy Pierwszy właściciel wpisy w książce do końca po kobiecie po dziadku lekarzu drugie auto w rodzinie nie palone :-) 93000kkm lub 179000kkm wystawiam jako niesprawny bo był naprawiany po stłuczce na parkingu w przód wjechała ciężarówka :-) 2007r jeszcze na gwarancji
- 13 2
-
2010-03-11 16:46
(1)
93000kkm? znaczy się 93 miliony kilometrów?
- 0 0
-
2010-03-12 07:07
Tak nie mylisz się to znaczy 93000x10^3
"niemcy" sprzedają naiwnym polakom samochody które mają milion kilometrów a polacy je łykają po podrasowaniu przez rodzimych cwaniaczków. Szczególnie odradzam auta z elblaga i z gdańskich autokomisów
- 1 0
-
2010-03-11 16:14
pedestrian detection
podoba mi się pomysł ostrzegania, natomiast automatyczne włączanie hamulców to poroniony pomysł. decyzję powinien podejmować kierowca. system nie zna intencji kierowcy, może się też pomylić w detekcji pieszego, a gwałtowne hamowanie może być tragiczne w skutkach.
- 2 1
-
2010-03-11 19:43
gorzej jak z tyłu będzie rozpędzona 40 tonowa ciężarówka
a przed nasze s60 wyskoczy nam pies czy kot :/
- 8 1
-
2010-03-11 19:43
Volvo które zbankrutowało wymysla coraz głupsze pomysły
wcale sie niedziwie ze firma przynosi rocznie kilkaset milinów straty!! Pogrązyła nawet Forda!!
- 2 4
-
2010-03-11 20:02
jest biurokracja i biurokratyzacja...
jest elektronika i... przesada. ABS, ESP super, ale jakoś nie czułbym się komfortowo mając świadomość, że to nie ja kontroluję pedał hamulca. :P
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.