• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo S60 nie straszy pieszych

oprac. Mart
10 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nowe Volvo S60 ma chronić i minimalizować skutki zderzenia samochodu z pieszym. Nowe Volvo S60 ma chronić i minimalizować skutki zderzenia samochodu z pieszym.

To rozwiązanie Volvo reklamuje jako przełomowe. Nowe Volvo S60 ma zadbać nie tylko o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów pojazdu, ale także o... pieszych. Już latem bieżącego na roku na drogi Europy wyjadą pierwsze egzemplarze nowego S60 wyposażone w układ Pedestrian Detection.



O bezpieczeństwo pieszych ma zadbać układ Pedestrian Detection. O bezpieczeństwo pieszych ma zadbać układ Pedestrian Detection.
Co to takiego? Układ Pedestrian Detection wykrywa pieszych mogących wtargnąć na drogę przed samochodem, ostrzegając kierowcę i w razie konieczności autonomicznie uruchamiając hamulce z pełną silą hamowania. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku motoryzacyjnym. W sytuacji kryzysowej układ ostrzega kierowcę poprzez migający sygnał świetlny pojawiający się przed nim na szybie czołowej oraz poprzez sygnał akustyczny, równocześnie układ hamulcowy zostaje przygotowany do zadziałania i nagłego uruchomienia hamulców z pełną siłą.

Układ Pedestrain Detection jest częścią układu Collision Mitiagtion Support z funkcją automatycznego hamowania i pozwala na uniknięcie uderzenia w pieszego przy prędkościach do 35 km/h, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje. Przy wyższych prędkościach głównym celem jest maksymalne zmniejszenie prędkości uderzenia w pieszego. Uderzenie w pieszego z mniejszą prędkością oznacza znaczącą redukcję poważnych obrażeń u pieszego. Np. jeżeli w wyniku działania układu Pedestrian Detection prędkość zostanie zmniejszona z 50 km/h do 25 km/h ryzyko śmiertelnych obrażeń pieszego spada o ponad 20 proc., a w pewnych przypadkach nawet o 85 proc..

Nowe Volvo S60 będzie produkowane w fabryce Volvo Cars w belgijskiej Gandawie. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone nabywcom latem. Wielkość sprzedaży nowego Volvo S60 wyniesie docelowo 90 tys. egzemplarzy.

W momencie wprowadzenia samochodu do sprzedaży S60 będzie oferowane z czterema typami jednostek napędowych: dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 3,0 litra i 2,0 litra i mocy 304 KM i 203 KM, a także dwoma jednostkami wysokoprężnymi o pojemności 2,4 litra i 2,0 litra i mocy 205 KM i 163 KM.

W pierwszym roku produkcji gama silników zostanie uzupełniona o kolejne trzy jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną. Pojemność skokowa benzynowych jednostek napędowych to 2,0 litra oraz 1,6 litra. Gama silników wysokoprężnych zostanie uzupełniona o jednostkę DRIVe, o pojemności skokowej 1,6 litra, mocy 115 KM i średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,3 l/100 km.

Do polskich salonów auto trafi w III kwartale roku.
oprac. Mart

Opinie (29) 4 zablokowane

  • (1)

    bez sensu... jeszcze taki lepek z tego volvo zacznie szalec to i tak pieszy nie ma szans. zmienic kierowcow a nie samochody!

    • 10 8

    • zmieniać należy i jedno i drugie, z tym, że zmiana mentalności kierowców to chyba zadanie niemożliwe do wykonania.

      • 3 1

  • Pederastian detection? (2)

    W Szwecji będzie się zatrzymywał co minutę. A w Holandii nie pojedzie w ogóle.

    • 36 1

    • byłeś widziałeś, czy kolega kolegi na muzyce w gimnazjum opowiadał?!

      • 1 7

    • ta a do Polski nie wjedzie wcale

      • 1 0

  • elektronika (7)

    to tylko elektronika ma prawo do błędów
    co jak zahamuje mocniej niż powinno i wywoła kolizje przez auto jadące za nami?

    • 8 5

    • Już Ci mówię: Będzie naprawa szkody z OC auta jadącego za nim.

      • 12 0

    • to raczej czlowiek sie myli a nie wielki elektronik

      • 3 2

    • to masz problem! (3)

      trzeba zachowywać taką odległość od poprzedzającego pojazdu żeby w razie jego hamowania nie najechać na jego tył-proste!

      • 12 0

      • (2)

        no, jasne, a co jeśli 40 metrów za Tobą jedzie załadowany TIR którego droga hamowania jest wielokrotnie dłuższa? a co jeśli system się pomyli i zacznie gwałtownie hamować w momencie np. wyprzedzania tira na krajówce? ostrzeganie - tak, wyręczanie kierowcy w hamowaniu - nie.

        • 6 0

        • miałem napisać: wyręczanie kierowcy w myśleniu i hamowaniu - nie.

          • 0 0

        • +10 ptk za myslenie :D

          czyli wg. Ciebie lepiej rozjechać pieszego...

          • 0 0

    • no to wtedy...

      Volvo ogłosi akcję serwisową. Jak inne marki.

      • 4 0

  • Popsuje się....

    Znając jakość samochodów VOLVO - popsuje się szybko, a naprawa będzie kosztowała masę pieniędzy. A serwis Volvo bedzie tylko zacieral rece...

    • 3 10

  • Znając marudy to będą marudzić pomimo że nigdy nie jechali opisywanym autem

    Dziadku dobre były te cukierki?
    Oj dobre dobre
    A jadł dziadek te cukierki?
    No nie

    • 11 1

  • Prawda jest taka że nie psują się tylko wolkswageny od niemca lekarza emeryta które były drugim autem w domu i mają przejechane (2)

    179000kkm ale jak na diesla to niewiela tym bardziej że do "końca" były serwisowane i są bezwypadkowe a do tego mają tylko Garażowany Bezwypadkowy Pierwszy właściciel wpisy w książce do końca po kobiecie po dziadku lekarzu drugie auto w rodzinie nie palone :-) 93000kkm lub 179000kkm wystawiam jako niesprawny bo był naprawiany po stłuczce na parkingu w przód wjechała ciężarówka :-) 2007r jeszcze na gwarancji

    • 13 2

    • (1)

      93000kkm? znaczy się 93 miliony kilometrów?

      • 0 0

      • Tak nie mylisz się to znaczy 93000x10^3

        "niemcy" sprzedają naiwnym polakom samochody które mają milion kilometrów a polacy je łykają po podrasowaniu przez rodzimych cwaniaczków. Szczególnie odradzam auta z elblaga i z gdańskich autokomisów

        • 1 0

  • pedestrian detection

    podoba mi się pomysł ostrzegania, natomiast automatyczne włączanie hamulców to poroniony pomysł. decyzję powinien podejmować kierowca. system nie zna intencji kierowcy, może się też pomylić w detekcji pieszego, a gwałtowne hamowanie może być tragiczne w skutkach.

    • 2 1

  • gorzej jak z tyłu będzie rozpędzona 40 tonowa ciężarówka

    a przed nasze s60 wyskoczy nam pies czy kot :/

    • 8 1

  • Volvo które zbankrutowało wymysla coraz głupsze pomysły

    wcale sie niedziwie ze firma przynosi rocznie kilkaset milinów straty!! Pogrązyła nawet Forda!!

    • 2 4

  • jest biurokracja i biurokratyzacja...

    jest elektronika i... przesada. ABS, ESP super, ale jakoś nie czułbym się komfortowo mając świadomość, że to nie ja kontroluję pedał hamulca. :P

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane