• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo XC60 dostępne z miękką hybrydą

9 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
XC60 to jeden z pierwszych modeli Volvo, który napędzany jest miękką hybrydą. XC60 to jeden z pierwszych modeli Volvo, który napędzany jest miękką hybrydą.

Hybrydyzacja i elektryfikacja gamy modelowej Volvo trwa w najlepsze. Od niedawna w ofercie trójmiejskiego przedstawiciela szwedzkiej marki, dealera Volvo Drywa, dostępne są tzw. miękkie hybrydy. Jednym z pierwszych modeli, który otrzymał nowy układ napędowy, jest model XC60.



Zacznijmy od wyjaśnienia zasady działania miękkiej hybrydy w samochodach marki Volvo. Układ Mild Hybrid (mHEV) działa przy wykorzystaniu zarówno silnika spalinowego, jak i elektrycznego. Pierwsze skrzypce odgrywa jednostka spalinowa, natomiast silnik elektryczny pomaga głównie w momentach, w których pobór paliwa jest największy - przy ruszaniu i przyspieszeniu. Miękka hybryda wykorzystywana jest także do zasilania urządzeń pokładowych, jak chociażby wspomaganie kierownicy, klimatyzacji czy systemu multimedialnego.

Miękka hybryda w ofercie silnikowej modeli Volvo oznaczana jest literką B. W przypadku egzemplarza testowanego to B5.
Miękka hybryda w ofercie silnikowej modeli Volvo oznaczana jest literką B. W przypadku egzemplarza testowanego to B5.
Istotnym elementem układu mHEV jest umieszczony pod bagażnikiem akumulator litowo-jonowy podłączony do 48-woltowej instalacji elektrycznej. Jego zadaniem jest magazynowanie energii odzyskanej podczas hamowania, a następnie wykorzystanie jej do wspomagania silnika spalinowego.

Taki zabieg ma na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń, upłynnienie jazdy, dostarczenie większej mocy oraz zwiększenie oszczędności paliwa. Odpowiada za to moduł ISG, który zastąpił konwencjonalny alternator i rozrusznik.

Volvo XV60 mHEV oferuje kapitalne osiągi. Volvo XV60 mHEV oferuje kapitalne osiągi.
W gamie Volvo wszystkie odmiany miękkiej hybrydy będą oznaczane literką "B" (z ang. brake recovery, który oznacza możliwość odzyskiwania energii z hamowania). Pierwszymi modelami Volvo, w których oferowany jest układ miękkiej hybrydy, są XC90 i XC60. I to właśnie na przykładzie Volvo XC60 B5 przybliżymy wam specyfikę mHEV. Co ciekawe, B5 to oznaczenie miękkiej hybrydy zarówno z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym. Egzemplarz demonstracyjny należący do firmy Volvo Drywa został wyposażony w 2-litrową, czterocylindrową jednostkę benzynową o mocy 250 KM, którą wspomaga silnik elektryczny generujący dodatkowe 14 KM. Maksymalny moment obrotowy w tym aucie wynosi 390 Nm.

Sprint do "setki" trwa 6,9 sekundy. Sprint do "setki" trwa 6,9 sekundy.
264-konna hybryda oferuje naprawdę świetne osiągi, kulturę pracy, elastyczność i dynamikę. XC60 na osiągniecie "setki" potrzebuje 6,9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Wsparcie silnika elektrycznego jest odczuwalne, szczególnie podczas gwałtownego przyspieszenia, gdy dosłownie jesteśmy wciskani w fotel. Układ został zestrojony z bardzo precyzyjnym ośmiobiegowym automatem Geartronic, który dzięki współpracy z jednostką elektryczną działa jeszcze płynniej, natomiast moment obrotowy w Volvo XC60 B5 przekazywany jest na wszystkie koła.

Płynnie działa także układ start/stop - dzięki modułowi ISG uruchomienie silnika jest w zasadzie nieodczuwalne. 48-woltowa instalacja jest w stanie samodzielnie zainicjować początkowy ruch auta. Istotną funkcją jest także szybsze wyłączanie silnika spalinowego. W XC60 mHEV dzieje się to już w trakcie hamowania, a nie dopiero gdy samochód się zatrzyma.

  • Elegancko skrojone wnętrze Volvo XC60 zachwyca komfortem.
Inżynierowie Volvo wprowadzili zmiany w aż 80 proc. dotychczasowych komponentów napędu. Trzecia generacja silników z serii Drive-E, oprócz tego, że emituje mniej dwutlenku węgla, otrzymała szereg unowocześnień mających na celu zmniejszenie wibracji i oporów wewnętrznych. A to z kolei przekłada się na zdecydowanie cichszą pracę silnika. Odczuwalne jest to podczas jazdy. Przy autostradowych prędkościach w kabinie panuje błoga cisza, dzięki której można swobodnie porozmawiać z pasażerami albo posłuchać muzyki wybrzmiewającej z kapitalnej jakości systemu audio marki Harman/Kardon.

Jazda tym samochodem to ogromna frajda. XC60 dosłownie płynie po drodze. Świetnie dostrojone zawieszenie sprawia, że na pokładzie SUV-a jest niezwykle komfortowo.

  • Czas podróży umila bardzo dobrej jakości system audio.
Cennik Volvo XC60 z układem miękkiej hybrydy B5, który bazuje na silniku benzynowym, startuje od kwoty 208 850 zł (wersja wyposażenia Momentum). Trójmiejski przedstawiciel marki Volvo, firma Drywa, zaprasza do swojego salonu zlokalizowanego w Gdańsku przy ul. Kartuskiej 410.

  • Benzynowa odmiana miękkiej hybrydy B5 startuje od kwoty 208 850 zł.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (49) 9 zablokowanych

  • (5)

    Brawo volvo, po 10 latach dogoniliłeś toyote

    • 14 15

    • (4)

      Bzdury wypisujesz, Toyota to jest samochód dla proletariatu A Volvo dla Wybrańców.Były już produkowane z tak zwanem bifuel czyli na benzynę i na gaz niestety się z tego wycofano bo obecnie tylko hybryda i elektryczne się liczą, a ten rodzaj Hybrydy jest najbardziej potrzebny bo tradycyjna opłaca się tylko w jeździe miejskiej

      • 4 5

      • Volvo dla wybrańców? (2)

        xD

        chyba coś ci się pomyliło to nie bentley ani rolls royce. A nie jedna toyota jest droższe od podstawowego volvo.

        • 3 4

        • (1)

          Nie liczy się cena przy zakupie tylko po kilku latach przy sprzedaży ile jest Auto jeszcze warte. Volvo pod tym względem wypada dużo lepiej niż Japończyk czy Koreańczyk .

          • 3 3

          • brniesz

            • 1 1

      • ale bi fuel to nie hybryda wiec po co przywolujesz ja w tym porownaniu?

        poza tym jestem teraz w rozterce, bo mam zarowno Toyote hybrydowa i Volvo

        • 0 0

  • Wnetrze przypomina ameryke z tandetnych lat 50 tych. (1)

    Przod szkaradny jak we wielu nowych modelach aut.

    • 5 38

    • przod jest slaby ale zwizaku z latami 50 nie dostrzegam

      • 2 0

  • (2)

    a jakie to ma spalanie?

    • 2 0

    • realnie w miescie nie schodzi ponizej 17 l/ 100 km (1)

      • 4 4

      • nie no bez przesady ale myślę, że 10 będzie ciągnął, to Ci ekonomią i ekologia :D

        • 4 1

  • 7 sekund do setki i rzekomo wciska to w fotel? (8)

    coś mi się tu nie spina...

    • 7 17

    • (1)

      Twój dwudziestoletni Passerati ma na pewno ma lepsze osiągi

      • 6 3

      • mój nie, ale każdy tramwaj ma

        • 1 2

    • (2)

      Wciska, wciska - to zasługa silnika elektrycznego.

      • 2 0

      • 16 KM ekstra przy takiej masie? niewiele to zmienia (1)

        a zanim zaczniecie bajdurzyć o momencie obrotowym itp. to zajrzyjcie do podręcznika do fizyki dla klasy 7 SP

        • 0 3

        • brawa dla zdyscyplinowanych pracowników firmy

          • 1 0

    • (1)

      Przecież w życiu nie jechałeś czymś z takim przyspieszeniem.

      • 5 1

      • to aż "TAKIE" przyspieszenie?

        to zaledwie 0,5G

        • 0 2

    • W latach 70-tyuch to był dobry wynik

      może autor nie jeździł samochodami między rokiem 1980, a 2020 i nie wie jak sporo się w tym względzie zmieniło :)

      • 1 5

  • Wielki i ciężki (1)

    I tak spalanie będzie spore ze względu na masę, opory i zawirowania spowodowane prześwitem. Nie wsponę o pyle z wielkich opon i sporych klocków hamulcowych.

    • 10 3

    • 9l /100 2.0 d

      Spalanie bardzo ok i komfort.

      • 0 0

  • Co za brzydkie zdjęcia

    Szaro bure. W ogóle nie pasują do tej marki

    • 7 9

  • (1)

    Ludzie, skąd w was tyle jadu? Smutne to.

    • 19 2

    • Tak juz maja ludzie w polsce. Przywykniesz, szczegolnie tu na tym portalu.

      • 4 0

  • Jaki sens sprzedawać w Polsce takie samochody? (3)

    Mild hybrid powstał jako obejście dla zachodnich przepisów pozwalających ubiegać się o dopłaty do pojazdów hybrydowych, uzyskiwać jakieś przywileje (np. naklejki ekologiczne pozwalające na wjazd do pewnych stref, preferencyjne podatki drogowe itd.), oraz dla samych producentów pozwalając wykazać obniżenie średniego zużycia paliwa w całym asortymencie (wraz z emisją CO2).

    W Polsce taki samochód nie daje żadnych przywilejów, a w użytkowaniu praktycznie żadnych korzyści (a przynajmniej nie takie które zrównoważyłyby wyższą cenę), bo w praktyce to minimalnie mniejsze zużycie paliwa.

    Chodzi o to że mild hybrid doskonale wpisuje się w procedury testowania zużycia paliwa, pozwalając producentowi chwalić się w teście znacznym obniżeniem zużycia paliwa i emisji, które w rzeczywistych przypadkach użytkowania samochodu nie następuje.
    Tu jeszcze taka uwaga - jest to artykuł sponsorowany promujący model samochodu i zgodnie z przepisami EU, jako materiał reklamowy powinien zawierać deklarację zużycia paliwa i emisji CO2 wszystkich omawianych modeli pojazdów sprzedawanych na terenie EU.

    Biorąc informację z zachodnich serwisów, deklaracja zużycia paliwa w tym modelu to około 5l/100km, czyli ponad 15% mniej niż model bez mild-hybrid.
    Przy czym jeśli chodzi o pojazdy mild-hybrid, to deklaracje użytkowników co do zużycia paliwa między pojazdami z lub bez systemu mild hybrid (ogólnie wszystkich marek) pokazują bardzo niewielkie różnice (np. w serwisie spritmonitor).

    Mild-hybrid raczej ma sens tam gdzie fakt że pojazd spełnia definicję pojazdu hybrydowego daje użytkownikowi jakieś bonusy nie związane z samym samochodem.

    • 20 3

    • W europie zachodniej Volvo sprzedaje sie bardzo dobrze, ale nie jest to samochod dla ubogich.

      • 0 0

    • Dziękuję za pełne wyjaśnienie

      • 0 0

    • Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.

      Cytuję: "Mild hybrid powstał jako obejście (...) dla samych producentów pozwalając wykazać obniżenie średniego zużycia paliwa w całym asortymencie (wraz z emisją CO2)."
      My już/jeszcze* jesteśmy Zachodniej Europie.

      * - niepotrzebne skreślić.

      • 0 0

  • Ciekawe (1)

    czy mozna wyciac w nim silnik elektryczny i wrzucic malego dizelka albo butle z gazem?

    • 5 3

    • Mój kolega zamontował w takim Volvo kocioł na węgiel.

      Ekologiczna para napędza auto w dodatku mówimy o węglu produkcie naturalnym, ekologicznym z certyfikatem eko, organic i rainforest - ochrona lasów Wałbrzycha i okolic.

      • 11 0

  • Już lecę kupić. Takiej okazji (1)

    jak samochód za te marne 209 tys. nie mogę przepuścić.

    • 5 2

    • Nigdy w zyciu nie bedzie cie stac na Taki samochod i ty dobrze o tym wiesz robaczku

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane