• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca marca w Gdańsku będzie 210 punktów ładujących auta

Michał Jelionek
28 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W Gdańsku powstaje coraz więcej punktów ładujących auta elektryczne. Ładowarkę można znaleźć niemal pod każdym salonem samochodowym. W tym przypadku pod obiektem Nissan Zdunek. W Gdańsku powstaje coraz więcej punktów ładujących auta elektryczne. Ładowarkę można znaleźć niemal pod każdym salonem samochodowym. W tym przypadku pod obiektem Nissan Zdunek.

W czwartek Rada Miasta Gdańska przyjęła plan budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. A to oznacza, że do końca marca 2021 roku w Gdańsku będzie można skorzystać z 210 stanowisk ładujących.



Czy postawienie większej liczby ładowarek to dobry ruch?

Na początku tego roku na terenie Gdańska funkcjonowały 52 ogólnodostępne punkty ładowania samochodów elektrycznych. Dodatkowych 21 jest w budowie. Do 31 marca 2021 roku łączna liczba takich punktów zwiększy się trzykrotnie. Własnie zaakceptowano budowę kolejnych 138 stanowisk ładujących w 64 lokalizacjach.

Na podstawie art. 62 ust. 2 pkt 3 Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych w Gdańsku opracowano plan rozbudowy infrastruktury ładowania aut elektrycznych. Ustawa nakłada na gminy o liczbie mieszkańców przekraczającej 300 tys. osób obowiązek uruchomienia minimalnej liczby ogólnodostępnych punktów ładowania aut elektrycznych. Dlatego też do 31 marca 2021 roku w Gdańsku działać powinno 210 terminali.

Według przyjętego w czwartek planu budowy terminali ładujących do końca marca przyszłego roku na terenie Gdańska powstanie 138 nowych stanowisk przeznaczonych do ładowania aut na prąd, które wybuduje spółka Energa Operator SA. Każdy z nich będzie dysponował mocą 22 kW.

Lista ulic, na których powstaną ładowarki, to: Rajska, Nowomiejska (parking ECS), Słowackiego (PKM Niedźwiednik), Andersa (PKM Jasień), Balcerskiego, Stryjewskiego, Krzemowa, Waryńskiego/Danusi, Szymanowskiego/Grunwaldzka, Skłodowskiej-Curie (GUMed), Słowackiego/Chrzanowskiego, Towarowa (parking Energa Operator), Piastowska, Plac Inwalidów Wojennych (park Oliwski), Czarny Dwór (molo w Brzeźnie), Hallera (CKZiU), Dywizjonu 303, Startowa, Tenisowa, Hausbrandta/Lema, Marusarzówny, Piotrkowska, Dragana, Dywizji Wołyńskiej, Królowej Jadwigi, Targ Rakowy, 3 Maja (dworzec PKS), Trakt Konny/Tuwima, Baczyńskiego, Bolesława Krzywoustego, Krynicka (Alfa Centrum), Pilotów/Hynka, Korzeniowskiego/Hallera, Dunikowskiego, Wyzwolenia, Pawia, Michałowskiego, Leszczyńskich, Damroki, Kurpińskiego 18, Powstańców Warszawskich, Dywizji Wołyńskiej (korty), Styp-Rekowskiego (d. Buczka), Piekarnicza, Bulońska, Fundamentowa, Nowotna (plaża Stogi), Srebrniki, Łostowicka (cmentarz), Pomorska 96, Reja (parking Energa Operator), Kapliczna, Grunwaldzka (Neptun), Grunwaldzka/Derdowskiego, Kartuska/Winnicka, Pod Zrębem, Kowalska, Chałubińskiego, Towarowa (SKM Politechnika), Gradowa (Centrum Hewelianum), Dmowskiego/Brzozowa, Piastowska 90E, Okrąg (węzeł Kliniczna), Zamiejska.

Największy punkt ładowania z aż 10 stanowiskami ma powstać na ul. Czarny Dwór. Cztery ładowarki zostaną oddane do dyspozycji na ul. Bolesława Krzywoustego. Natomiast w pozostałych 62 lokalizacjach dostępne będą po dwa stanowiska do ładowania.

Przedstawiono także 13 lokalizacji rezerwowych. To ulice: Rybacka, Żeromskiego, Morenowe Wzgórze, Rakoczego/Warneńska, Kartuska/Źródlana, Sadowa/Łąkowa, Trakt Konny/Orzeszkowej, Tartaczna, Wypoczynkowa, Kaczyńskiego, Wały Piastowskie (parking BRG), Dmowskiego/Brzozowa, Kurpińskiego 7.

Dodajmy tylko, że na koniec czerwca tego roku, w Gdańsku były już zarejestrowane 204 samochody elektryczne oraz 1706 hybryd typu Plug-in (PHEV).

Opinie (165) 6 zablokowanych

  • Miasto powinno wymusić na deweloperach budowanie takich stacji (7)

    MPZP powinny to uwzględnić już teraz, bo obudzimy się z ręką w nocniku za 10 lat, tak jak stare blokowiska z 20 miejscami parkingowymi na 50 mieszkań.

    • 83 12

    • tu jest odwrotny kierunek wymuszania. (3)

      • 9 0

      • To jest bezcenny komentarz :) (2)

        Już teraz wiadomo, że światem rządzą korporacje, a rządy są tylko od tworzenia odpowiedniej legislacji pod ich wymagania. Trójmiastem rządzą deweloperzy.

        • 19 1

        • W Gdańsku mamy dużo korupcji (1)

          znajomy pracujący w DRMG kiedyś skwitował to tak: " w normalnym kraju połowa dyrektorów z GZDiZ i BRG dawno siedziałaby w więzieniu"

          • 13 2

          • Znów jakieś lobby. Za możliwość segregowania śmieci nie mamy aż tak monstrualnej podwyżki, o łaskawcy, to niedługo będziemy mieli wybór auta elektrycznego bądź elektrycznego.

            • 0 1

    • MIasto powinno dużo więcej rzeczy wymuszać na deweloperach :-). (1)

      • 9 0

      • Za odpowiednią opłatą nie wymusza

        • 0 0

    • wielu deweloperów już oferuje instalacje ładowania

      u mnie na Jasieniu zapłaciłem 5000 zł za stację ładowania w garażu szeregowca

      • 3 0

  • Najtańsze rozwiązania (5)

    Te ładowarki 22KW to są jedne z najsłabszych na rynku. Samochody będą na nich długo stały i się długo ładowały. Wszędzie oszczędności ....

    • 67 3

    • (3)

      Jeżeli pod domem, za darmochę i przez noc (w dzień na parkingu P+R), to nie widzę przeciwwskazań. Tylko żeby kable to miało, a nie że swój trzeba mieć.

      • 6 3

      • (2)

        Mam zawsze swoje kable z różnymi końcówkami - po to masz miejsce pod maska

        • 5 0

        • (1)

          Nie chce mi się chrzanić z kablem. Nie ma w słupku (=AC), to nie ma ładowania. Każda ładowarka zewnętrzna (=DC) kabel ma, włączając w to dziwne wynalazki z Azji. ChaDeMo powinno być zdelegalizowane w Europie.

          • 3 1

          • Co Ci przeszkadzają samochody i stacje z CHAdeMO?

            Póki co jest ich chyba najwięcej.

            • 0 1

    • Takie ładowarki to również zaleta - jaka? Akumulatory wolno ładowane wytrzymują więcej cykli czy się to komuś podoba, czy nie.

      • 4 0

  • Samochody elektryczne to kosztowna utopia (31)

    Nie są wcale ekologiczne. Proszę sprawdzić jaki ślad węglowy pozostawiają. Droga zabawka dla bogatych dzieci.

    • 125 40

    • A proszę sprawdzić czego nie zostawiają tam gdzie się poruszają (16)

      Hałasu i smrodu. Poza tym nikt nie mówi że one mają być ekologiczne. One mają być bezemisyjne.

      • 22 24

      • hahahahhahahah (6)

        Andżela miałaś nie mówić

        • 8 6

        • (5)

          I tak trzymać! Truć to my, ale nie nas. Czysty prąd, w czystym kabelku z czystego gniazdka. A w gniazdku? Czystym kablem z czystego transformatora. A do niego czystą linią wysokiego napięcia z czystego generatora poruszanego pośrednio czystym węglem emitującym czystą sadzę składowaną na czystych hałdach. Dzięki twojemu cichemu i pachnącemu autu dzieci w Rabce oddychają "czystym" powietrzem. Sprawność silnika elektrycznego to ok 30%. I co jeszcze później zrobisz z twoim czyściutkim, małym akumulatorkiem, gdy padnie?

          • 14 6

          • Chlopie (1)

            O silnikach ele to widze ze niewiele wiesz. Nie wstyd pisac takie brednie? Ucza o tym nawet zdalnie w podstawowce

            • 5 7

            • To ci powiem, że nawet liczyliśmy na zajęciach sprawność silników el. Dawno to było co prawda. Od tamtego czasu niewiele się zmieniło. Mimo dość dobrych osiągów samych silników większość strat jest po drodze do gniazdka. Węglem opala się kotły, przegrzewa parę, która porusza generatory. Przy okazji ocieplamy klimat węglem i parą.

              • 6 2

          • Jak padnie to się go naprawi

            A jak się zużyje w samochodzie to posłuży jeszcze w magazynie energii. A do czystego transformatora płynie też prąd z wody, wiatru i słońca, do baku tego nie nalejesz. Z komina elektrowni sadzy nie uświadczysz, co najwyżej CO2 i trochę tlenków siarki, których nie wyłąpały filtry. A co Ty powiesz o składzie spalin ze swojego wydechu?

            • 6 5

          • Sprawność twojego mózgu to 30%. Nowoczesne silniki spalinowe mają sprawność blisko 50%.

            • 2 3

          • Zostanie zutylizowany w Azji lub Afryce

            - dając prace tysiącom rączek małych dzieci.

            ;(

            • 6 0

      • (3)

        a prosze zobaczyć jak bardzo bezemisyjne i nieszkodliwe są w krajach gdzie się produkuje te akumulatory i wydobywa metale na nie... te dzieci w kopalniach skaczą z radości, że w dużych miastach w Europie nie ma smogu dzięki temu :)

        • 23 9

        • A masz takie dylematy kupując nowy telefon lub laptop? (2)

          Tam też są baterie litowo-jonowe.

          • 13 4

          • (1)

            To wsadź sobie tę bateryjkę do swojego auta Fredzie Flintstone.

            • 8 3

            • Przecież to te same baterie. Tylko zamiast kilku, kilka tysięcy.

              • 1 0

      • Od tego są pojazdy na wodór paliwo przyszłości. (1)

        Auta elektryczne zabiją środowisko szybciej niż przemysł naftowy. Zresztą już dzisiaj ładowanie elektryków z szybkich komercyjnych ładowarek jest nieopłacalne, drogie.

        • 14 3

        • Jak się spieszy to i za WC zapłacisz nawet drogo

          A jak się nie spieszy to powoli z gniazdka, tanio.

          • 2 5

      • Emisja (2)

        Przerzucona na elektrownie i straty przesylowe. Bzdura eko jakich wiele. Dpf

        • 7 2

        • Rozumiem że benzyna do stacji płynie bez strat? (1)

          • 3 6

          • najpierw wydobycie potem transport tankowcem potem przerób na benzynę kolejny transport cysterną... sporo tych strat

            • 3 1

    • Poza tym silnik spalinowy (8)

      Ma wydajność rzędu 30%. Czyli tankujesz za 100 zł jedziesz za 30 a resztę wyrzucasz

      • 6 14

      • diesla 40-45 % (6)

        silnik elektryczny 90%. Jest sukces tylko - sprawność elektrowni max 50% minus straty na przesyle minus straty na akumulatorach. I już sukcesu nie ma.

        • 14 6

        • I znowu bzdura (5)

          Gdyby to były takie sprawności to przecież bardziej by się opłacało mieć prąd z generatora na gaz w każdym domu.

          • 5 2

          • Ach ekonomiści od 7 boleści...

            Najpierw bierzemy koszt zakupu auta : elektryk to około 120 k złotych i już samym tym przegrywa z każdym dieslem i benzyna.Ekologia i ekonomia nie ma nic wspólnego z elektrycznymi autami.

            • 11 2

          • Polecam sobie poczytać na ten temat (3)

            A dopiero potem się wypowiadać

            • 3 1

            • matematyka kolego (2)

              nic nie trzeba czytac tylko sprawnie liczyc.
              elekryk 120k zl
              benzyna 50k zl
              i teraz prosty rachunek po jakim czasie zwroci sie zakup elektryka?
              Przy założeniu przebiegu rocznego 15 tys. km, oszczędności to 4807 zł. Aby więc zakup elektryka się zwrócił, trzeba by przejechać 174 000 km i posiadać auto ponad 11 lat. To jednak nie wszystko.Serwis itd.

              • 8 2

              • Co chcesz serwisować w elektryku? Chyba opony.

                • 1 3

              • A niebagatelna kwota 70 tys zł może być gdzieś

                Zainwestowana

                • 0 0

      • w zimie masz ciepło darmowe

        w autku.

        • 2 0

    • Demagogia... (3)

      Tak, na etapie produkcji tzw. carbon footprint elektryk zostawia większy. Ale potem w eksploatacji bije na głowę spalinowki, tym bardziej że benzyna, a szczególnie diesel, produkuje liczne związki azotowe, które są większym trucicielem niż CO2.
      Tak więc na początku elektryk przegrywa ekologicznościa ale z każdym przejechanym km zaczyna doganiać peleton a potem zostawia go w tyle. Nawet przy wzięciu pod uwagę że większość prądu pochodzi u nas z węgla.

      • 9 12

      • Tak chyba nie do końca... (2)

        Auta elektryczne bardziej negatywnie oddziaływają na środowisko. Głównie chodzi o ilość zużytych materiałów i metali rzadkich. Zresztą już obecnie w Polsce ładowanie elektryka w szybkiej komercyjnej ładowarce jest nieopłacalne, drogie. Przyszłość to pojazdy napędzane wodorem. Paliwem które będzie mogło być produkowane przez każde państwo. Paliwem które nie wymusza ogromnych miliardowych (mowa o setkach miliardów) inwestycji w infrastrukturę przesyłową jak to jest w przypadku prądu.

        • 9 5

        • Tak, ale!

          Infrastruktura elektryczna już istnieję, a i tak wymaga modernizacji, więc dwa działania za jednym zamachem.
          Wodór ma ten minus że jest dość łatwopalny. Co prawda, proces jego produkcji jest nieskomplikowany i znany od wieków, ale jest też energochłonny i daje ujemny bilans energetyczny. Do tego jest całkowity brak infrastruktury wodorowej.w Polsce co jeszcze bardziej oddala wizję aut na ogniwa wodorowe...

          • 2 2

        • Z komórkami było inaczej jak wchodziły

          Tam połączenia były bardzo tanie i od razu wykończyły telefony stacjonarne :-) :-) :-) :-) :-)

          • 1 1

    • Fake news

      Świat się zmienia, technologia poszła do przodu, i ten fakt w zależności od lokalizacji przestał lub przestaje być aktualny.

      • 0 0

  • pierwsze samochody elektryczne powstały w XIX w. (4)

    ale nie przyjęły się bo były za ciche. Bogaci ludzie chcieli by było słychać z daleka że jadą.

    • 30 7

    • Przyszłość to wodór lub inne podobne paliwo (2)

      którego efektem spalania jest para wodna lub substancja dla środowiska obojętna.
      Wodór jest jakieś trzy razy bardziej kaloryczny niż benzyna, z kilograma wodoru mamy 120 MJ a z kilograma baterii ile wyściśniesz? Podpowiem, że niecały 1 MJ z litowo-jonowej, widać więc, jakie to słabe źródło energii.
      Im większa bateria tym jednocześnie więcej energii trzeba żeby ją poruszyć - błędne koło.

      • 5 3

      • a jak przechowasz kilogram wodoru?

        butla na sprężony gaz, albo termos na skroplony wodór -270 stopni

        • 1 1

      • Problemem jest woda, szczególnie w zimie.

        Taki pojazd na wodór by lał wodę na ulicę.

        • 0 0

    • Nie za ciche, tylko nie dorównywały silnikom spalinowym . Spalinowy szybszy, wtedy tanie paliwo, prosta obsługa. Dlatego. Teraz gdy elektryk potrafi być szybszy niż spalinowy wszystko się odwraca . !

      • 1 1

  • Super, a aut elektrycznych w 3M pewnie 7 .... (4)

    • 22 9

    • W samym Gdańsku jest 1910 elektrycznych i hybrydowych (3)

      • 4 3

      • to dobrze bo hybrydy będa miały

        zakaz wjazdu do centrów podobnie jak zwykłe spalinowe :D

        • 4 0

      • (1)

        Ile samych elektrykow? I ile z twgo nalezy do Energi Strazy Miejskiej i Urzedu Miasta?

        • 6 2

        • Przeczytaj artykuł do końca to się dowiesz

          • 8 1

  • (8)

    Irytujaca jest ta propaganda o EV szczególnie w kraju jak PL który 90% elektrycznosci zawdziecza weglowi

    • 57 8

    • elektrykiem w nic nie dającej maseczce

      prosto pod kamaza

      • 4 1

    • tylko ze nasze elektrownie weglowe maja 0 wplyw na srodowisko...

      covid pokazał jak ruch uliczny a przede wszystkim lotniczy wpływa na emisje CO2
      dane w sieci ...

      • 2 6

    • proponuje się rozejrzeć po okolicznych dachach - ile mamy już instalacji fotowoltaicznych, które i tak często są przewymiarowane na bieżące potrzeby domu...

      • 1 0

    • Już nie 90

      W tej chwili to ok. 70%, tylko w ciągu jednego roku udział węgla w skali kraju spadł o 5 % co przy tej skali jest bardzo dobry wynikiem. Już w tej chwili 20 % energii jest z OZE, z każdym rokiem będzie coraz więcej. Polska jest dużym rynkiem i nie da się z roku na rok wprowadzić zmian, ale one trwają. Co ciekawe są maskowane odmienna narracją polityczną...

      • 3 0

    • Na pomorzu tylko w 60%

      • 2 0

    • lepszy jeden komin elektrowni z filtrami (2)

      niż milion diesli w mieście

      • 0 2

      • Lepszy milion diesli, jak 750000 benzyniaków. (1)

        Okazało się, że benzyniaki trują o ponad 40 % więcej, jak diesle. Badania w kilku miejscowościach w Niemczech dowiodły, że powietrze po wyprowadzeniu diesli, jest o 40% bardziej zatrute - w miejsce diesli wjechały nowoczesne benzyniaki.

        • 0 5

        • Podziel sie linkiem do tych badan

          Bo cos czuje ze pier......sz bzdury

          • 2 0

  • fajnie tylko kogo stac na te auta ? (6)

    co ?

    • 48 4

    • Mateusz mowi, ze juz nestesmy bogaci bo musztarda staniala

      • 14 4

    • rotszylda i gejtsa

      • 10 1

    • Jak to mówił Bronek zmień pracę, weź kredyt :)

      • 6 5

    • niedługo nie będzie innych

      euro kołchoz już nad tym pracuje

      • 3 4

    • A kogo stać na Mercedesy i BMW? (1)

      Jakoś pełno ich po ulicach jeździ.

      • 9 2

      • W ulubionej przez kowali samochodowych konfuguracji trzy w cenie jednego.

        • 0 1

  • (6)

    Chwalą się budową nowych punktów ładowania Energi, a jeden z trzech darmowych miejskich punktów ładowania został zlikwidowany na ul. Partyzantów we Wrzeszczu. Wiadomo dlaczego tam zniknął?

    • 18 1

    • Bo byl darmowy. Za paliwo sie placi

      • 15 0

    • bo i tak wiecznie był zajęty przez Januszy jeżdżących Passatem TDI (2)

      • 5 6

      • Właśnie nie. Nigdy nie widziałem tam samochodu spalinowego, a jeżdżę obok regularnie.

        • 1 3

      • ty za to mieszkasz u mamy, która Ci miesięczny kupuje :)

        • 5 4

    • Pytanie ile po 2-3 miesiącach będzie z nich czynna?

      • 4 1

    • Zmieniają na nowszy

      Tak jak na Zawodników.

      • 2 0

  • A 99% auto elektrycznych to panstwowe spolki i urzedy

    • 31 3

  • Czy da radę... (1)

    ... podpiąć tam odkurzacz? Posprzątam tam sobie autko w weekend.

    • 21 4

    • Da radę

      Tylko odpowiednią przejściówkę potrzebujesz.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane