Wyjątkowy Nissan 370Z na 50-lecie

10 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 2 lat)
mJ
Jubileuszowa seria Nissana 370Z 50th Anniversary Edition Więcej zdjęć (19)

Jubileuszowa seria Nissana 370Z 50th Anniversary Edition

fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Jubileuszowa seria Nissana 370Z 50th Anniversary Edition

fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

W tym roku sportowa seria modelowa "Z" od Nissana obchodzi swoje 50. urodziny. Z tej okazji Japończycy wypuścili na rynek limitowaną serię - 370Z 50th Anniversary Edition. Jeden z zaledwie 50 egzemplarzy, które trafiły na Stary Kontynent, zaparkował w gdyńskim salonie Zdunek KMJ przy ul. Wielkopolskiej 250B zobacz na mapie Gdyni.



Na początku roku w strefie ekspozycyjnej gdyńskiego salonu Zdunek KMJ stanął... przepołowiony Nissan Leaf. Teraz jego miejsce zajął unikatowy egzemplarz 370Z. Dlaczego jest tak wyjątkowy? Bo to jeden z zaledwie 50 samochodów tego modelu, który trafił do Europy.

Limitowana wersja Nissana 370Z 50th Anniversary Edition to hołd w kierunku kultowego Datsuna 240Z #46 BRE. Modelu, który dokładnie 50 lat temu zainaugurował serię "Z". I co ciekawe, współczesny odpowiednik tego auta został zaprezentowany w Nowym Jorku, w mieście, w którym pół wieku temu po raz pierwszy pokazano 240Z.

Specjalna edycja 370Z 50th Anniversary Edition powstała na bazie seryjnego modelu 370Z coupe. Auto kosztuje 210 500 zł i swoją kolorystyką nawiązuje do barw oryginalnego wyścigowego BRE. 370Z dostępne jest w dwóch wariantach kolorystycznych - srebrny z czarnymi wstawkami (dokładnie taki zaparkował w gdyńskim salonie) oraz biały z czerwonymi akcentami.

Stylistyka unikatowego 370Z posiada liczne zdobienia nawiązujące do Datsuna 240Z #46 BRE. To m.in. dwa pasy po bokach auta, kontrastujący kolor na pokrywie bagażnika oraz masce, lusterkach i słupkach A. A do tego sporo urodzinowych symboli 50th Anniversary, które nie pozwolą zapomnieć, że jedziecie jubileuszową wersją.

Pod maską 370Z pracuje silnik V6 o pojemności 3,7 litra, który generuje moc 332 KM i 366 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka została zestrojona z 7-biegowym automatem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h.

mJ

Opinie (72) 7 zablokowanych

  • brzydal (3)

    • 23 39

    • Auto mało nie kosztuje i (2)

      1. osiągi są powiedzmy średnie , jak się ktoś zna to wie
      2. auto z zewnątrz wygląda ok. , ale za to w środku te plastiki wyglądają tandetnie , kojarzy mi się z peugeotem 206

      I jest to w 100% moja rzetelna opinia

      • 5 3

      • 0-200 w 17,5 s to słabo? Swoją opinię opierasz o czas 0-100 i twierdzisz że się znasz?

        Przecież ten zakres to auto robi na 2 biegu, najdalej na 3, zatem ma tu znaczenie zestopniowanie skrzyni biegów. Skoro 2 pierwsze biegi są dłuższe to następne będą krótsze. Żeby ocenić dynamikę samochodu trzeba wziąć pod uwagę cały zakres prędkości a nie tylko 0-100. 0-200 stanowi już dużo szerszy zakres do oceny.

        • 1 0

      • Plastiki tandetnie?

        Chyba nie siedziałeś w 350z :)

        • 0 0

  • Znów jakiś janusz biznesu kupi i będzie się nim rozbijał po miescie? (5)

    Poza kasą trzeba tez mieć klasę.

    • 47 16

    • ten koleżka od czerwonego pokoiku, co mu się Nowy Jork z Gdynią Witominem myli

      • 7 0

    • Nie. Kupi je jakiś biedny Marek polityki albo Sławoj religii i będzie trzymał w garażu.

      Najważniejsze, że będzie z klasą.

      • 4 3

    • Szybkie samochody (1)

      Szybkie samochody przyciągają szybkie dziewczyny,
      klasyki - kobiety z klasą.

      • 7 2

      • kobiety z klasą przyciąga rozum

        klasyki przyciągają co najwyżej stare blachary, a szybkie auta te młode

        • 1 1

    • a Franciszek Józef biznesu to już nie może sobie go kupić i się nim nie rozbijać?

      • 1 0

  • Dobra kasa

    Jak za taka bryke

    • 20 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.