- 1 Nowy rektor GUMed wybrany (58 opinii)
- 2 XIX LO w Gdańsku szkołą przyjazną LGBT+. Są wyniki rankingu (151 opinii)
- 3 Ruszają pierwsze matury 2024. Egzaminy klas IBO (10 opinii)
- 4 Zmiany na GUMed i UCK - jakie plany mają kandydaci na rektora? (147 opinii)
- 5 Korepetycje online coraz popularniejsze (34 opinie)
- 6 Nowy rektor Akademii Sztuk Pięknych wybrany (211 opinii)
Gimnazjaliści znają wyniki egzaminów
Średni wynik tegorocznego egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego wyniósł w woj. pomorskim 67 proc., z matematyki 48 proc, a z języka angielskiego 63 proc. na poziomie podstawowym i 45 proc. na poziomie rozszerzonym.
Sprawnie na polskim, na matematyce nieco gorzej
Gimnazjaliści dobrze poradzili sobie na egzaminie z j. polskiego z zadaniami zamkniętymi, prawidłowo wykorzystując informacje z tekstów kultury. Średni wynik egzaminu z języka polskiego, do którego przystąpiło w Gdańsku 3 336 uczniów, wyniósł 71 proc., a w Gdyni (2043 zdających) i w Sopocie (190 zdających) 73 proc.
W części humanistycznej uczniowie zdający historię i wiedzę o społeczeństwie osiągnęli średni wynik 59 proc. w Gdańsku, 61 proc. w Gdyni i 62 proc. w Sopocie. Znakomicie poradzili sobie z analizowaniem i wnioskowaniem na podstawie źródła ikonograficznego, słabo z chronologią wydarzeń.
Matematyka tradycyjnie wypadła na egzaminie słabiej niż język polski. W Gdańsku 3335 zdających osiągnęło średni wynik 54 proc. Średni wynik dla 2043 uczniów z Gdyni to 58 proc, a dla 190 sopockich gimnazjalistów - 59 proc. Większości uczniów najmniej problemów sprawiło czytanie wykresu (poprawnie rozwiązało je 76 proc. uczniów), a najwięcej - twierdzenie Pitagorasa, które trzeba było zastosować do wyznaczenia długości odcinków przy zastosowaniu obliczeń z użyciem pierwiastków.
Angielski mocną stroną trójmiejskich gimnazjalistów
Zdający egzamin z angielskiego na poziomie podstawowym wykazali się znajomością funkcji językowych, a uczniowie zdający ten egzamin na poziomie rozszerzonym tak samo dobrze opanowali umiejętności rozumienia tekstów pisanych i rozumienia ze słuchu. Średni wynik egzaminu na poziomie podstawowym w Gdańsku wyniósł 73 proc. (wynik dla poziomu rozszerzonego to 56 proc.). Gdynia zdobyła 75 proc. (59 proc. na poziomie rozszerzonym), a Sopot 75 proc. (60 proc. na poziomie rozszerzonym).
Nieco gorzej wypadł na egzaminie język niemiecki: w Gdańsku średni wynik to 59 proc., w Gdyni 62 proc., w Sopocie - 55 proc., a na poziomie rozszerzonym odpowiednio: 64 proc., 76 proc. Nikt nie zdawał niemieckiego na poziomie rozszerzonym w Sopocie.
Największą trudność sprawiło uczniom zdającym egzamin z języka obcego (zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym) rozwiązywanie zadań sprawdzających umiejętność stosowania środków językowych.
Miejsca
Opinie (29) 2 zablokowane
-
2016-06-20 14:06
(2)
No i co? Gimbusy coraz glupsze są, co widać w szkołach średnich, a później przekłada się to na dalsze życie..
- 56 15
-
2016-06-21 00:55
(1)
A rozwiązałeś testy, że wiesz jak były "łatwe"
- 4 2
-
2016-06-21 14:11
Były
Każdy gimnazjalista powinien napisać je na co najmniej 60%
- 2 1
-
2016-06-20 14:19
(2)
Rozumiem, że w przypadku 48% z matematyki, statystycznie wszyscy oblali egzamin? Chyba, że żyjemy w czasach, że zalicza 15%?
- 38 4
-
2016-06-20 14:40
48 % i już sukces? Żeby na studiach zaliczyć kolokwium/egzamin trzeba było mieć min. 60%, a często nawet i więcej...
- 27 0
-
2016-06-20 15:02
Jest znacznie gorzej
Obecnie obowiązuje system testowy,więc z testu 25% miałby szympans.Dawny egzamin wstępny do liceum z matematyki(po 8 letniej szkole podstawowej)to w porównaniu z obecnymi testami himalaje trudności.
- 29 1
-
2016-06-20 14:56
48% z matmy?! (2)
Dobrze rozumiem, że ogół gimbusow posiada zdolności logicznego myślenia na poziomie o połowę niższym, niż zakładano? Rozumiem że może się nie chcieć czytać lektur czy uczyć dat na pamięć, ale kurde... Załamałem się
- 50 6
-
2016-06-20 19:15
mila
A kto im każe czytać lektury????? Kilka fragmentów...może dwa rozdziały i tyle.....to super minister szkolnictwa wymyśliła sobie taki program.....
- 5 0
-
2016-06-20 20:37
h3h3
A ja rozumiem jak można nie widzieć tego, gdzie i jak zastosować wzór i pomylić się o jedno zero, za to zupełnie nie rozumiem jak można nie wywnioskować samemu z lekcji pewnych wątków z lektur, czy nie kojarzyć dat, chociażby logicznie, skojarzeniami. I co, też mam się załamać? :) Różni ludzie różnie myślą, świat nie jest cały taki jak Ty.
- 0 8
-
2016-06-20 16:49
Gimnazjum to jeszcze nic... (1)
...obecni maturzyści muszą zaliczyć egzamin dojrzałości na 30% i już mają otwartą drogę na studia. Tragedia.
Chyba najwyższy czas przywrócić normalny system nauczania, oceniania i egzaminowania. Obecny poziom edukacji i wiedza dzieciaków/studentów/absolwentów woła o pomstę do nieba.- 41 4
-
2016-06-21 00:48
n
Nie dokońca sie zgodzę ze taka otwarta droga na studia. Mam znajomego ktoremu z matma nie poszlo wlasnie 30% ale z przedmiotow humanistycznych bardzo dobrze jakos 70-80% ale nie chce kłamać i na uniwerek sie nie dostal ani do wroclawia.. takze tak latwo to nie jest. Pozdrawiam
- 2 4
-
2016-06-20 16:56
Tylko egzamin wstepny (1)
Z nepotyzmem trzeba skończyć
- 11 4
-
2016-06-22 07:58
wiesz o czym piszesz?
ponieważ z treści Twojego postu wychodzi, że nie wiesz co to nepotyzm
- 1 0
-
2016-06-20 17:27
zadanie wymagające zastosowania twierdzenia Pitagorasa w nietypowej sytuacji na sprawdzianie z matematyki.
ciekawe jaki to zadanie?- 12 0
-
2016-06-20 18:12
(6)
jednak te gimusy sa tępe
- 13 9
-
2016-06-20 18:25
Testy zdają również bardzo dobrze (5)
Proszę nie pisac że wszyscy gimnazjaliści są tępi.
Mój syn zaliczył egzamin z wynikami
100% historia i wos
100% - matematyka
j. polski- 91%
przyrodnicze- 96%
angielski- podstawa- 98%, angielski rozszerzony też 98 %
Jak widać są młodzi zdolni i na nich liczymy ...- 4 12
-
2016-06-20 18:45
(2)
Gratuluję , ale wyjątki niestety po
twierdzają regułę- 5 1
-
2016-06-20 18:46
*potwierdzają
- 2 0
-
2016-06-21 07:12
Zero procent z matmy
Wyjątek regułę "obala" a nie potwierdza!
- 1 2
-
2016-06-20 19:34
To dobrze, że jeszcze są takie przypadki. Zazwyczaj w każdej klasie jest min. jedna taka osoba broniąca honor rocznika ;)
- 0 3
-
2016-06-20 20:47
Na tym forum to sami wybrańcy:
Genialne dzieci, duże domy, nowe samochody z dużymi silnikami itd.- 8 1
-
2016-06-20 18:44
droga młodzieży, współczuję wam tych bzdur i przekłamań, których musicie się uczyć, (5)
i jeszcze jesteście z nich publicznie rozliczani ku uciesze zakompleksionych dorosłych!
mam 40 lat i im więcej dowiaduję się o świecie, życiu, historii, ze źródeł tzw poza szkolnych, tym większa ogarnia mnie rozpacz na to jak wygląda program nauczania :(- 33 3
-
2016-06-20 19:18
Racja 100% (1)
Ktoś ( wiadomo kto!!!) wymyślił ten durny tok nauczania........a wszyscy śmieją się z biednych dzieciaków, które wkręcono w ten gimnazjalny SYF!!!!!!!!!!!!!!
- 12 1
-
2016-06-20 20:44
Jak ktoś jest tępy to będzie tępy nieważne gdzie.
- 4 1
-
2016-06-20 20:44
(2)
Ale o co chodzi?
Rozumiem, że przy naukach humanistycznych można rzęźbić w gó..... i tworzyć nowe teorie, ale nauki ścisłe? Tu raczej mało się zmienia, przynajmniej w zakresie wiedzy nastolatka.
Więc tak, to otępienie umysłowe.
Sam nie byłem geniusze, ale miałem jakąś "żyłkę" ścisłą i jak trzeba było to sam szukałem ksiązki z zadaniami i nad nią siedziałem szukając rozwiązania aż do skutku (pierwsza połowa lat 90-tych), nie było internetu - teraz wiedza podana na tacy, jest łatwiej, ale lepiej mazać brudnym paluchem po telefonie niż wziąć się do roboty.- 4 1
-
2016-06-20 22:28
to zamiast szukać książek z ćwiczeniami, trzeba teraz szukać nowej wiedzy, (1)
bo się okazuje, że akurat w naukach ścisłych jest najwięcej zmian, ale większość jest przemilczana lub nagłośniona tylko ich nieznacząca część
- 1 3
-
2016-06-20 22:50
Wymień 3 w zakresie gimnazjum.
- 4 0
-
2016-06-21 19:48
Angielski mocną stroną to chyba żart. W szkołach nie uczą tego języka tylko większość uczniów ma korepetycje. To dzięki tym lekcji uczniowie lepiej zdają test.
- 7 1
-
2016-06-21 21:58
Mądrale
taj jedziecie po gimnazjalistach a ciekawe jak byście napisali testy?? Na 10-20%??
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.