• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są wyniki egzaminów ósmoklasistów. Jak wypadły na Pomorzu?

Wioleta Stolarska
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W tym roku egzamin odbył się niemal dwa miesiące później, niż pierwotnie planowano.
  • Egzamin ósmoklasisty przeprowadzany był w specjalnych warunkach.

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku opublikowała wyniki egzaminów ósmoklasisty, do których uczniowie przystąpili w czerwcu i lipcu tego roku. Uczniowie z Trójmiasta najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka angielskiego, najwięcej trudności sprawił im egzamin z matematyki. Z kolei w skali całego województwa pomorskiego najwyższą średnią zdobytych punktów przyniosły zadania z języka polskiego, najniższą zaś z matematyki. Teraz przed absolwentami ostatni etap rekrutacji do szkół średnich.



W tym roku ze względu na pandemię koronawirusa egzaminy ósmoklasisty zostały przesunięte. Sprawdziany odbywały się od 16 do 18 czerwca - to niemal dwa miesiące później niż pierwotnie zaplanowany termin - 21-23 kwietnia. Tegoroczny egzamin ósmoklasisty to drugi taki egzamin po reformie edukacji.

Czytaj też: Przypominamy progi punktowe z trójmiejskich liceów

Liczba uczniów przystępujących w woj. pomorskim do egzaminu ósmoklasisty w terminie głównym 2020. Liczba uczniów przystępujących w woj. pomorskim do egzaminu ósmoklasisty w terminie głównym 2020.

Najlepsze wyniki z angielskiego w Trójmieście, z polskiego na Pomorzu



W Gdańsku do egzaminów przystąpiło 3682 uczniów, w Gdyni - 1814, a w Sopocie - 228. W całym województwie do egzaminów przystąpiło 69 065 uczniów.

Średni wynik z egzaminu z języka polskiego, jaki osiągnęli ósmoklasiści: w Gdańsku to 64,57 proc., w Gdyni to 65,05 proc., w Sopocie to 67,32 proc.

Średni wynik z egzaminu z matematyki, jaki ósmoklasiści osiągnęli: w Gdańsku to 54,03 proc., w Gdyni to 55,66 proc., w Sopocie to 61,83 proc.

Średni wynik z egzaminu z języka angielskiego, jaki ósmoklasiści osiągnęli: w Gdańsku to 66,64 proc., w Gdyni to 67,05 proc., w Sopocie to 73,54 proc.

- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Na teście z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania, interpretowania i przetwarzania danych przedstawionych w tekście i na diagramie oraz ich wykorzystaniem w sytuacji praktycznej. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami otwartymi sprawdzającymi znajdowanie określonych informacji w tekście pisanym - informuje Irena Łaguna, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku.
Jak dodaje, egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. I tak: z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego, sprawdzające znajomość gramatyki. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym uczniowie na podstawie informacji zawartej w zadaniu musieli przedstawić uzasadnienie tezy dotyczącej podanego wielokąta. W przypadku języka angielskiego i niemieckiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość funkcji językowych oraz znajomość środków językowych.

  • Rozkład wyników uczniów z języka polskiego - woj. pomorskie.
  • Rozkład wyników uczniów z matematyki - woj. pomorskie.
  • Rozkład wyników uczniów z języka angielskiego - woj. pomorskie.
  • Średnie wyników z egzaminów w woj. pomorskim.
W województwie pomorskim za rozwiązanie zadań z języka polskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 58 proc. punktów możliwych do zdobycia. Z kolei za rozwiązanie zadań z matematyki ósmoklasiści uzyskali średnio 45 proc. punktów. Rozwiązanie zadań z języka angielskiego w woj. pomorskim przyniosło uczniom średnio 54 proc. punktów.

  • Wyniki według podziału administracyjnego - język polski.
  • Wyniki według podziału administracyjnego - matematyka.
  • Wyniki według podziału administracyjnego - język angielski.

Jak odebrać zaświadczenie i wyniki?



Już od godz. 10 uczniowie mogą sprawdzać wyniki z poszczególnych przedmiotów egzaminacyjnych w ogólnopolskim systemie informatycznym ZIU. Logowanie do systemu odbywa się za pomocą loginu i hasła, które uczniowie klas ósmych otrzymali od dyrektora szkoły.

Zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty zostanie przekazane każdemu absolwentowi szkoły podstawowej 31 lipca br. w sposób określony przez dyrektora szkoły, którą dany absolwent ukończył.

Po otrzymaniu zaświadczenia uczniowie mają czas do 4 sierpnia br. do godz. 15 na uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty, w sposób określony dla szkoły, do której dany absolwent kandyduje.

Terminy w tegorocznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Terminy w tegorocznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.

Szkoły średnie w Trójmieście


Od 2021 r. cztery egzaminy



W obecnej formie - trzy dni, trzy egzaminy - egzamin będzie przeprowadzony tylko do 2021 r. W 2022 r. egzamin będzie trwał cztery dni - uczniowie będą zdawali także z przedmiotu do wyboru (biologii, chemii, fizyki, geografii albo historii).

Wyniki egzaminów ósmoklasistów 2021. Jak poszło uczniom z Trójmiasta?

Opinie (67) 4 zablokowane

  • (5)

    Generalnie to chyba tochę słabiej punktowo niż w latach poprzednich. Ciekawe jak wypadną minimalne progi punktowe do przyjęcia? Moim zdaniem będą min 2-3 pkt. niższe..

    • 15 2

    • (3)

      Niekoniecznie. Punkty ze świadectw mogą być dużo wyższe, e-sprawdziany pisane przy pomocy rodziców zrobiły swoje.

      • 12 2

      • Porządne szkoły najpierw stawiają na oceny z whzaminow (2)

        Potem osiągnięcia a na koniec pseudo swidectwa

        • 1 7

        • NIE (1)

          Jest jeden system z zunifikowaną punktacją. Za oceny punkty, za egzaminy też stałe i dodatkowe za osiągnięcia.

          • 6 1

          • Nie skumalas. Potem przy wyborze kandydatów biorą pod u

            Uwagę najpierw egzaminy

            • 2 2

    • nie możecie po prostu napisać, że Gdańsk wypadł najsłabiej?

      • 1 0

  • I tak wszyscy pójdą do szkoły,zdadzą mature, obronią magisterkę i na koniec zostaną bezrobotnymi bez perspektyw (4)

    • 37 36

    • Jak będą robić to co lubią to nie. Ale trafić dobrze to sztuka.

      • 6 1

    • jak pójda na jakąś europeistykę (1)

      czy inne socjologie to pewnie masz rację

      • 6 2

      • Po socjologii

        To już tylko vice prezydenci miasta

        • 0 4

    • Mòwisz o sobie??????

      No cóż...

      • 4 1

  • 30% osób... (12)

    nie osiągnęło z matematyki minimum wymaganego na maturze. W tym jest pewnie też te 25% osób, które nie zaliczyłyby angielskiego. Jednocześnie egzaminy są z roku na rok łatwiejsze. Piękny obraz społeczeństwa. :)

    • 52 7

    • Jeszcze lepszy obraz daje Twoja wypowiedź (4)

      Artykuł o egzaminie ósmoklasisty, a typ mówi o maturze.

      • 6 13

      • Umiesz czytać? (3)

        Nigdzie nie napisałem, że artykuł traktuje o maturze. Napisałem, że osoby te nie osiągnęłyby minimum, które obowiązuje na maturze. A matura zazwyczaj jest trudniejsza niż egzamin ósmoklasisty. Włącz myślenie i umiejętność poszukiwania logicznych ciągów.

        • 16 3

        • Na maturze podstawowej obowiązuje 30 %. (1)

          • 5 1

          • ....i to jest żenujące....

            • 1 0

        • Matura podstawowa z angielskiego jest tylko trochę trudniejsza od egzaminu ósmoklasisty.

          • 0 0

    • Powinieneś podpisać się kretyn

      • 0 8

    • smutne (1)

      To są te osoby, które 20 lat temu skończyłyby ZSZ, zostały piekarzami, murarzami, ślusarzami lub mechanikami i dobrze sobie radziły w życiu. Niestety teraz nie będą miały ani zawodu, ani matury.

      • 17 0

      • Nie bój

        Teraz też zostaną murarzami i piekarzami. Nie wszyscy pojdą do liceum czy technikum. A murarz to sobie słono liczy za pracę, zarobi wiecej niż socjolog

        • 11 0

    • Głupimi się łatwiej steruje i manipuluje

      • 11 0

    • (2)

      Jeśli ktoś lepi przysłowiowe pierogi, to matura jest mu niepotrzebna. W latach 70- tych wyższe wykształcenie miało 5 procent społeczeństwa i wystarczyło. A dziś każdy obsługujący w byle burgerowni chce być magistrem.

      • 7 0

      • (1)

        Nie znam tego przysłowia o pierogach...

        • 4 0

        • Bo ciemny jesteś.

          • 0 0

  • polski - całkiem przyzwoicie. matma i angol - szkoda komentować (3)

    Wyniki z polskiego : srednia 58%, mediana 60 a dominanta 66. Czyli ponad połowa uczniów napisała powyzej sredniej. Wynik wydaje sie ok.
    Z matmy : srednia 45% mediana 40 a dominanta 23. Czyli ponad połowa napisala poniżej sredniej.
    Z angola : srednia 54%, mediana 50 a dominanta 18. Czyli także i w tym połowa napisała poniżej sredniej. Szkoda komentarza. Pytanie tylko czy dzieci niekumate czy słabi nauczyciele??

    • 34 8

    • Nauczyciele maja wyrąbane (2)

      • 3 5

      • A co mają uczniowie? W Sopocie wyniki były nienajgorsze. (1)

        • 3 0

        • w Sopocie jest najmniej ludzi z marginesu, więc wyniki wyższe!

          • 0 0

  • hehe (3)

    Widząc jak wyglądają egzaminy w ramach e-lerningu(sam obecnie studiuję zaocznie)-ogromnie zazdroszczę obecnym 19latkom tego, że nie zdaje matury w takich czasach;)

    A tak na poważnie, to ciekawe jak wygląda sprawa z trendami wśród maturzystów i jakie kierunki są przez nich pożądane. Obserwując te pokolenie i trendy śmiem sądzić, że uczelnie zapewne niedługo otworzą bardzo wzięte kierunki typu:
    -zaawansowana obsluga ajfona i openera,
    -zarządzanie sponsoringiem,
    - zarządzanie kontem na instagramie, oraz kreacja alternatywnej rzeczywistości retuszem.

    • 25 7

    • TO, nie "te" pokolenie (1)

      Ty zdałeś tę maturę?

      • 2 5

      • tato

        • 1 0

    • jeszcze kierunek: zdalna obsługa rzeczywistości

      • 7 0

  • Jeszcze rok nauczania zdalnego... (2)

    I będzie zdawalność na poziomie 10%

    • 21 15

    • Spoko, przy spadających poziomach testów

      To wyniki będą trzymać średnią. Z matematyki będzie liczenie jabłuszek na drzewie, a z polskiego trzeba będzie wstawić brakującą literkę w wyrazie "k*t" i pokolorować odpowiednie zwierzątko.

      • 12 1

    • Bez znaczenia.

      Nauczanie zdalne nie ma nic wspolnego z tymi wynikami.Prawda jest taka ze nauczanie jest na bardzo niskim poziomie w szkołach państwowych, a jak dziecko idzie dalej do liceum jest jeszcze gorzej.Większosc nauczycieli ma problem z przekazywniem wiedzy i swoim podejściem olewackim i pogardliwym dla ucznia zniechęca do nauki.Pojedyncze jednostki faktycznie uczą z powołania.Tak to wygląda niestety.Poziom szkół topowych podnoszą ambitni rodzice i ich dzieci, które maja korki z wiekszosci przedmiotów i rankingi idą w górę.Tak kreuje sie sztucznie super poziom szkol panstwowych a prawda jest smutna i przygnebiajaca,tylko dzieci szkoda.

      • 7 3

  • Inżynier Maliniak (1)

    ...a maliniak miał dwa semestry politechniki telewizyjnej...

    • 7 6

    • Tęsknie za jego komentarzami;)

      • 1 0

  • Średnio 65% z testu na czytanie ze zrozumieniem (4)

    Przecież to jest dramat, jak można interpretować te wyniki że "uczniowie dobrze sobie poradzili". W tym teście chodzi o przeczytanie kawałka tekstu i odpowiadanie na jego temat mając owy tekst przed nosem. Średnia 65% to ma być dobrze?!

    • 31 2

    • Czytanie ze zrozumieniem, taaa jasne. (2)

      To że ten dział się tak nazywa nic nie znaczy. W rzeczywistości jest to ,,co autor miał na myśli". A co najlepsze, odpowiedź jest zero-jedynkowa, nie masz możliwości nawet delikatnie inaczej czegoś interpretować. Jest tylko jedna i najlepsza forma interpretacji. Przecież każdy interpretuje każdy tekst tak samo pomimo różnych przeżyć i wiedzy w innych dziedzinach :)))

      • 5 9

      • Mylisz "czytanie ze zrozumieniem" z rozprawką maturalną

        W teście ósmoklasisty nie ma nic o interpretacji literackiej tekstu.

        • 5 0

      • Rozprawka maturalna

        od kilku lat nie jest sprawdzana według klucza, który faktycznie wcześniej istniał i narzucał często interpretację. Teraz ocenia się według kryteriów, które z interpretacją ucznia mają niewiele wspólnego

        • 1 0

    • Bzdura

      Nie znasz całego testu to po co piszesz bzdury. Najwięcej do powiedzenia mają zawsze Ci, którzy nie mają dzieci w ósmej klasie lub nie mają ich wcale.

      • 0 0

  • Moje dziecko: pl 80, mat 84, En 97% (17)

    Ale zasuwał jak dziki, poza lekcjami od listopada po 5-6 odsetkowych korków na tydzień.... poziom nauczycieli w szkole - żenada

    • 17 27

    • Chwalisz się czy żalisz?

      • 18 5

    • (1)

      Nie ma się czym chwalić znaczy się ze szkoły mało wyniósł. W liceum go wyprostują, przygotuj się na korki w liceum !!

      • 12 4

      • Dokładnie to znaczy ze szkoła słabo uczy

        • 0 0

    • Moje 96 100 92 (4)

      Bez minuty korkow, wszystko zasluga dziecka, zero mojej ingerencji

      • 16 3

      • Moje zrobiło miało zrobić 300 % na 100% możliwych a zrobiło 500% na 100%. Tak jak z naszymi wyborcami

        • 9 2

      • To masz (1)

        Wybitne dziecko....może na studia pomijając liceum?

        • 1 0

        • Raczej normalne, egzamin byl z zakresu sp

          Liceum to inna zabawa, wazne zeby w miare dobre i blisko domu

          • 0 1

      • Myślałam, że to wymiary :)))

        • 1 0

    • średni wynik moja córka 3*100% (2)

      • 3 6

      • (1)

        A matka nie potrafi stawiać przecinków xD

        • 5 2

        • polonistka po UG?

          • 3 0

    • Brak zdolności

      Może po prostu zdolności i talentu nie ma. A dziś każdemu rodzicowi wydaje się, że jego dziecko powinno być noblistą.

      • 9 3

    • I co teraz? (1)

      Ma szanse na jakas dobra szkole?

      • 0 0

      • Zważywszy na to, jaki marny poziom wyników w tym roku

        Oczywiście

        • 0 0

    • U mnie inaczej

      Syn 90, 96, 99 %. Ale, się nie uczył.

      • 0 3

    • To masz mało zdolne

      Przy takiej intensywności nauki i tak prostych zadaniach to słaby wynik

      • 1 3

    • Ale było warto pilnować i dbać o dobre wyniki, co?

      • 0 0

  • Strajkujcie dalej

    To podsunowanie waszej ciezkiej i odpowiedzialnej pracy. Tych kilkudziesieciu godzin tygodniowo konspektow, sprawdzania prac itd... gratuluję dobrego samooczucia szanowne grono pedagogiczne. Rewolucja w slosobie waszego wynagradzania niezbędnie konieczna.

    • 17 27

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie ssaki żyją w Bałtyku?

 

Najczęściej czytane