2019-01-28 12:11
2019-01-28 16:28
10 lat temu jechałem ostatni raz autobusem...
2019-01-28 16:37
to były autobusy ... nie do zdarcia .... i dziś jeszcze po górach bieszczadzkich takie jeżdżą
2019-02-13 15:48
2019-01-28 16:59
a ktoś ma starego Jelcza? też takie krótkie były :) 3 drzwiowe
2019-01-28 19:05
Siedzenia były tragiczne, bo mientkie (!) na plecach :)
2019-02-01 11:55
2019-01-29 11:20
2019-01-28 12:11
Właśnie po to, żeby ludzie sobie przypomnieli jaki to był syf i docenili, że na szczęście już na codzień już nie trzeba mieć z tym rakiem do czynienia.
2019-01-28 12:21
2019-01-28 12:27
I co z tego, skoro stawiały zasłonę dymną, w środku była komora gazowa a wszytko smierdziało i trzeslo się tak, że plomby z zębów wypadały.
Trwałość to tylko jeden z wielu czynników - bynajmniej nie najważniejszy.
Ich miejsce jest w muzeum lub na szrocie, na pewno nie na ulicach nowoczesnego miasta.
2019-01-28 12:51
ale siedzenia były wygodniejsze :)
2019-01-28 16:39
wygodniejsze siedzenia (choć mało odporne na gdańskich wandali) i dużo lepsze ogrzewanie ... a i w lecie Te Okna to można było normalnie otworzyć !!!!!
2019-01-28 21:50
Dużo lepsze ogrzewanie? Te autobusy były magiczne, jak na dworzu było -10 to w autobusie -15 :), zimą się zamarzało a latem kleiło tyłkiem do siedzenia
2019-02-01 11:27
Gdyby były naprawiana tak jak powinny to by było ok.
2019-02-01 13:52
ale okien nie otworzysz. Ja tam lubię Ikarusy.
2019-01-28 12:32
to niby "nowoczesne" dziadostwo zimą nie ma klimatyzacji, latem grzeje
2019-01-28 12:41
Pamiętam jak jeździło się na przegubie, albo stało przy kierowcy - miał te czerwone i zielone guziki do otwierania drzwi.... wtedy chciało się być kierowcą takiego pojazdu :-)
Opinia została zablokowana przez moderatora
2019-01-28 12:17
Fakt że te autobusy były bardzo pojemne
2019-01-28 13:58
I latem w tloku jak sie otworzyło okno to bylo czym oddychac a tera ?? Autobus z klima a w sierodku wedzonka ....
2019-01-28 16:22
A niektóre Ikarusy miały "skórzane" fotele i ściany w "drewnie"!
2019-02-01 12:40
lepsze te "skórzane" niż materiałowe z wydzielinami, brudem i robactwem poprzedników
2019-02-01 12:40
latem - siadanie gołą skórą na tych materiałowych siedzonkach tooo... opcja dla odfasowanych
2019-01-28 12:19
spalin.
2019-01-28 12:22
w przedziale pasażerskim też dusiła
2019-01-29 11:28
Diesel musi dymić.
2019-02-01 17:38
Podobno spalanie ich było mniejsze od nowoczesnych autobusów poruszających się po naszych drogach... Czy teraz kradnie się paliwo...? Na wszystkich wlewach widać plomby ....
2019-01-28 12:46
Wtedy ludzie nie myśleli, że można byłoby jechać w bardziej komfortowych warunkach (to samo odnośnie tramwajów), wszyscy byliśmy do nich przyzwyczajeni. Nie było klimy, silnik głośniej pracował wprowadzając przy tym czasem cały autobus w drgania, no ale mimo wszystko po latach mamy chyba do nich jakiś sentyment.
2019-01-28 16:15
zima czlowiek zastanawial sie czy w ogole usiasc na tym lodowatym siedzeniu czy stac :D i te zamarzniete od srodka szyby... nie wspomne o czarnej chmurze dymu jak ruszaly w przystanku. Pomimo tego wspominam je z sentymentem.
2019-01-29 00:23
Obładowany, wyjący Ikarus wspinający się na Chełm to była codzienność. Najpierw 108 a po oddaniu "Nowj trasy" doszły 295, 208...to były czasy haj lajfu ;-)
2019-01-30 14:25
wiem, bo jeździłem i źle wspominam.
2019-02-01 18:06
Biegi wchodzące ze zgrzytem jak byly jeszcze starsze wersje ze skrzyniami manualnymi. No i jazda w przegubie.
2019-01-28 12:54
W zimę stulecia sprawdziły się dobrze.
2019-01-28 16:31
jak zapora przeciwśniegowa chyba
2019-01-28 18:20
Po prostu jezdzily a nasze jelcze nie dawaly sie uruchomic na mrozie.
2019-02-01 10:45
Nie było Ikarusów
2019-02-01 14:00
2019-01-28 12:56
O tak , ciężko było wsiąść i wysiąść osobom starszym i niepełnosprawnym , a także z wózkami dziecięcymi , ponieważ autobusy te mają wysokie schody. Więc zawsze trzeba było poprosić kogoś o pomoc, co było dość krępujące
O tak , ciężko było wsiąść i wysiąść osobom starszym i niepełnosprawnym , a także z wózkami dziecięcymi , ponieważ autobusy te mają wysokie schody. Więc zawsze trzeba było poprosić kogoś o pomoc, co było dość krępujące , bo czasami ludzie celowo odwracali wzrok, by nie pomóc wysiąść lub wsiąść do tych autobusów. No i faktycznie w środku często śmierdziało spalinami.
2019-01-28 14:24
2019-01-28 16:29
nie czułeś dzięki temu współpasażerów
2019-01-28 16:24
Ale ludzie nie robili tylu problemów ze wsiadaniem i wysiadaniem co teraz i nie było skarg na kierowcę
2019-01-28 16:29
były, ale zarząd miał na to bardziej wyrąbane niż teraz
2019-01-28 13:08
2019-01-28 13:32
autobus na zdjęciu jest po renowacji (1993r. produkcji, ostatnia partia jaka przyjechała do Gdańska), ze starym 5-cio cyfrowym nr wozu, w 2009r. oznaczenia były już 4-cyfrowe
2019-01-28 17:07
Też mam wrażenie, że zdjęcie jest "z teraz". Tych słupków na chodniku nie było 10 lat temu.
2019-01-29 11:35
jeśli można pomylić zdjęcie sprzed 10 lat i obecnie, to znaczy, że nic się nie zmieniło (oprócz słupków). Taki to postęp zaliczyliśmy
2019-01-29 15:25
zapomniałeś dopisać ... w Kielcach i Sieradzu , czyli tam gdzie mieszkasz Trolu
2019-01-28 13:17
Kiedys wskakiwały a w tych czasach każą jeszcze opuszczać podłogę mimo, że pojazdy są nieskopodlogowe
2019-01-28 16:28
poczekaj, sam sprawdzisz niedługo
2019-01-28 13:31
Nigdy zgodnie z rozkładem. Jeżeli przyjechał na czas to znaczy, że to poprzedni kurs przypadkowo się wstrzelił.
2019-01-28 16:08
2019-01-28 17:14
Tu akurat nic się nie zmieniło teraz nawet częściej się spuzniaja bo ikarusy były niemal bezawaryjne a te nowe co chwilę coś
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.