Opinie (128) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (9)

    Wszystko przez pandemię,teraz pomału wraca do normy.Jeszcze jak młodzież i studenci wrócą będzie jak było.

    • 27 9

    • Myślę że jednak będzie lepiej :) (1)

      Sporo firm już na stałe wprowadziło prace zdalną do swoich regulaminów w ten sposób że np. w ciągu miesiąca tydzień można pracować zdalnie. Myślę że docelowo będzie jednak trochę luźniej na drogach.

      • 6 5

      • U mnie szef zapowiedzial, ze zdalnie zostanie na stale. Wyniki dobre, plan na 2020 rok zrobiony, a w dodatku zamiast kilku pieter biurowca wystarczy pol dla tych, ktorych pracy nie da sie robic zdalnie. Kilkadziesiat osob (z rodzinami) wyprowadzilo sie z miasta, czasem nawet kilkaset km. Duze miasta straca troche mieszkancow ale zmniejszy sie tez obciazenie infrastruktury. Czy to lepiej to sie okaze bo mniejszy bedzie tez efekt skali.

        • 2 2

    • Pomału to wracamy do przekraczania norm. W tym norm powietrza.

      • 1 2

    • (3)

      Trójmiasto bez korków? Hahaha, najlepszy dowcip tego roku, a to dopiero styczeń!

      • 4 3

      • (2)

        Korki znane z Wawy czy Wroclawia pojawily sie tutaj ledwie ok 10 lat temu i nadal nie sa duze. Ratuje nas, ze w Trojmiescie nie ma jednego centrum wiec nie ma tez tak, ze wszyscy o tej samej porze jada w jedna strone.

        • 3 0

        • (1)

          Z drugiej strony przez brak centrum z prawdziwego zdarzenia żeby gdziekolwiek dotrzeć trzeba kilka-kilkanaście kilometrów dojechać.

          • 3 1

          • warto pamiętać, że kilka (5 km) przejedzie się rowerem w ok. 12-15 minut max

            więc szanse na redukcje korków lub ich ignorowanie ma wielu dojeżdżających do pracy w policentrycznej aglomeracji jaką jest Trójmiasto. Im więcej osób skorzysta z roweru, tym będzie mniej korków - a ci korzystający z rowerów nie będą w korkach stali.

            • 0 0

    • (1)

      nie ma mniej korkow bo jest zła organizacja ruchu

      • 1 3

      • a co proponujesz? Zieloną falę na twojej trasie?

        • 0 0

  • a to nie dzięki Tristarowi? (12)

    a nie, zapomniałem, że jego powstanie kompletnie nic nie zmieniło

    • 116 18

    • (4)

      za ponad 100 baniek :)

      • 11 5

      • Szybciej mozna dojechac do Osrtoleki, do pracy przy budowie elektrowni za 2 mld.

        • 9 5

      • I ciagle leci... W koncu centrum obslugi musi dzialac :)

        • 3 5

      • Gruuubo ponad 100. (1)

        Rocznie dochodzi ok 10mln za obsługę i serwis. Jeżeli byłyby mistrzostwa świata w marnotrawieniu publicznych pieniędzy. To władze Gdańska byłyby murowanym faworytem do zwyciestwa

        • 14 5

        • W tych mistrzostwach to Gdansk wyszedlby z grupy pod nazwa woj. pomorskie i juz w kolejnej by odpadl.

          Troche umiaru zachowaj, wtedy trudniej narazić się na smiesznosc.

          • 2 0

    • oczywiście, że zmieniło (5)

      ale trzeba chcieć umieć jeździć zgodnie ze wskazaniami a nie grzać na pałę następnie narzekając na czerwone światła

      • 13 11

      • bzdura (3)

        na drogach całego Trójmiasta na których codziennie się poruszam czas działania świateł jest taki sam, bez względu na panujący ruch

        • 13 10

        • Z moich rowerowych doświadczeń wynika, że fazy się zmieniają. Np. na skrzyżowaniu Legionów i Kościuszki w Gdańsku, raz po wschodniej stronie jest szybciej zielone, a raz równocześnie przez obie jezdnie Legionów.

          Przy Galerii Bałtyckiej, czasami potrafi się coś przyciąć i zielone wzdłuż Grunwaldzkiej potrafi się bardzo długo świecić, na

          Z moich rowerowych doświadczeń wynika, że fazy się zmieniają. Np. na skrzyżowaniu Legionów i Kościuszki w Gdańsku, raz po wschodniej stronie jest szybciej zielone, a raz równocześnie przez obie jezdnie Legionów.

          Przy Galerii Bałtyckiej, czasami potrafi się coś przyciąć i zielone wzdłuż Grunwaldzkiej potrafi się bardzo długo świecić, na subiektywne oko 2 normalne cykle.

          Generalnie po wprowadzeniu Tristara przestałem zapamiętywać jakie są cykle, bo przy zmiennych nie idzie tego ogarnąć. Jedzie się identycznie, a raz trafia się na zielone, a raz czerwone.

          Z perspektywy samochodów może to inaczej wyglądać, zwłaszcza że większość zmian w fazach jest minimalna.

          • 6 2

        • Na "moich" drogach nie jest (1)

          Czasem obserwuję jak o pełnej godzinie zmienia się długość zielonego na różnych wlotach. A np. na Podwalu tramwaj dostaje zielone kosztem poprzecznych ulic, ale jak tramwaj przejedzie to cykl jest zmieniony tak żeby zielone dla poprzecznych było dłuższe.

          • 2 0

          • Ale do tego wystarczy kilka trybow dzialania, nie jest potrzebny "inteligentny" system, ktory bedzie to regulowal w czasie

            • 0 1

      • Na niewielkiej części dróg rzeczywiście tak jest, ale na większości, jadąc przepisowo, staniemy na prawie każdych światłach.

        • 3 4

    • tristar ograniczył korki w godzinach pozaszczytowych bardzo zauważalnie

      W warunkach nadmiaru samochodów żaden system sobie nie poradzi. Warto także pamiętać, że poszerzanie dróg także korków nie likwiduje. Korki na wielopasmowych pseudoautstradach miejskich w wielu miastach USA i Rosji są bardziej uciążliwe niż korki na jednojezdniowych ulicach miasta.

      • 0 1

  • Po Gdyni jeździ się tragicznie (13)

    Praktycznie do każdej dzielnicy czy to Witomino, Karwiny, Cisowa, czy Pogórze stoimy w wielkim korku. Wychodzą braki w inwestycjach, od lat nic nie robią żeby to zmienić.

    • 62 13

    • kiedy internauci trójmiejscy zrozumieją prosty fakt (7)

      że żadne inwestycje drogowe nie przyczyniają się do zmniejszenia korków. Korki może zmniejszyć jedynie śmiała strategia stawiająca na rozwój transportu szynowego oraz poprawę dostępu pieszych i rowerzystów do centralnych rejonów miasta oraz wszystkich stacji SKM i PKM.

      • 14 13

      • raczej kiedy zrozumią to władze Gdyni

        są tory na północ Gdyni, dlaczego nic nie robią żeby uruchomić PKM?

        • 14 2

      • o tym zapomnij (5)

        to władza powinna o tym myśleć i na pewno część ludzi by z takiego transportu skorzystała chociażby z cięgle zagęszczanego zabudową Chwarzna czy Wiczlina. Oczywiście wspominano o takiej możliwości, ale temat się zamknął.
        To co naszym samorządowcom najlepiej wychodzi to malowanie jezdni i zapomniałam o super rozwiązaniu na Wiczlinie - zmiana podporządkowania - teraz mamy poranne korki od strony Niemotowa .

        • 5 2

        • Jak się kupuje mieszkanko tam, gdzie dekadę temu jeszcze sarny biegały (4)

          To normalne, że rano z somsiadem trzeba chwilę poczekać, aż asfalt rozwiną. Taki urok egzotycznych wyborów. Żeby było śmieszniej, cena za metr nawet nie była wtedy niższa niż w centrum ;)

          • 3 8

          • Bo w centrum nie ma korków. Buhahaha (1)

            • 5 3

            • dla rowerzystów i pieszych oraz pasażerów SKM nie ma

              warto to przemyśleć, kochany trolliku

              • 0 0

          • domek (1)

            • 3 2

            • A to w cywilizowanej części Trójmiasta domków nie ma?

              • 0 1

    • Nie braki w inwestycjach bo przecież więcej dróg nic nie da tylko za dużo jest samochodów na 1000 mieszkańców 750

      • 3 5

    • jak zbudujes szerokie drogi to ludzie pobuduja sie pod trojmiastem, bo bedzie latwiejszy dojazd (2)

      a ceny nizsze niz centrum i za 5-10 lat te nowe drogi tez beda zajete. Drogi nei rozwiaza problemu.

      • 3 3

      • wszystie miasta mają wylotówki, bo dzięki nim sie rozwijąją Poznań, Warszawa, Wrocław itd (1)

        tylko w Gdyni takie wsteczne myślenie

        • 7 2

        • Gdynia miała te wylotówki wcześniej niż ten Poznań czy Wrocław

          I ma radykalnie mniejsze korki. Ale to już trzeba by pojechać kiedyś do wymienionych inaczej niż palcem po mapie ;)

          • 1 5

    • braki w inwestycjach w drogi ORAZ tory... a do tego zla organizacja ruchu i stan drog

      • 1 2

  • Kiedy zrobią znowu 3 pasy w oliwie ? (12)

    • 42 21

    • Po co? (7)

      Nadal wszyscy mogą przejechać na jednym cyklu zielonego, wiec nie ma potrzeby otwierania 3 pasów.

      • 14 16

      • Po to, żeby.... (6)

        Żeby nie powodować paniki wśród "obcych" kierowców, którym nagle kończy się pas i stwarzają zagrożenie wypadku próbując zmienić pas na lewy (czyli środkowy).

        • 16 10

        • O to rzeczywiście ważny powod (1)

          By zabrać pieszym normalnej szerokości chodnik

          • 10 9

          • a po co remontowano ten trzeci pas za ciężkie pieniądze?Zarządzanie miastem przez bandę i**otów od pani dulkiewicz można ująć jednym zdaniem śmiech na sali

            • 6 3

        • To trzeba wydłużyć to zwężenie (1)

          I nie będzie zaskoczenia

          • 10 5

          • Tak do Sopotu.

            • 5 4

        • A podobno kierowcy mają urzędowo potwierdzoną umiejętność bezpiecznego zachowania się w takiej sytuacji

          • 6 3

        • Wystarczy patrzeć na znaki

          • 5 2

    • Mam nadzieję, że nigdy

      Ash, zaraz zaczynają budowę nowego skrzyżowania, więc Dopieor będą koreczki :)

      • 7 1

    • Oby nigdy. Należy wręcz zwęzić ją do dwóch na całej długości aż do Sopotu

      • 6 8

    • Plusy i minusy (1)

      Na plus - Więcej miejsca dla pieszych rowerzystów oraz wygodniejsza i bezpieczniejsza obsługa miejsc parkingowych.
      Na minus - Po pierwsze wcześniej wyjechanie z Kaprów na Grunwaldzką zajmowało kilka sekund obecnie trzeba czekać całą zmianę świateł i zachowywać szczególną ostrożność ze względu na auta z kończącego się pasa w ostatniej chwili

      Na plus - Więcej miejsca dla pieszych rowerzystów oraz wygodniejsza i bezpieczniejsza obsługa miejsc parkingowych.
      Na minus - Po pierwsze wcześniej wyjechanie z Kaprów na Grunwaldzką zajmowało kilka sekund obecnie trzeba czekać całą zmianę świateł i zachowywać szczególną ostrożność ze względu na auta z kończącego się pasa w ostatniej chwili uciekające na środkowy.
      Po drugie trzeba odstać całą zmianę świateł aby skręcić w Derdowskiego. Po trzecie powstaje piętrzący się zator pomiędzy pętlą a skrzyżowaniem z Derdowskiego wzmagany dodatkowo przez światła przy OBC. Po czwarte w razie awarii samochodu, tak jak to miało miejsce kilka dni temu, zostaje 1 pas i cały ruch staje.

      Matematykę pozostawiam wam ;)

      • 6 1

      • Przeciez tam nie ma pieszych a rowery jada druga strona. Jezdzilem tam rowerem do pracy i to zwezenie to wg mnie tylko po to zeby zrobic parking a nie ulatwienie dla rowerzystow czy pieszych. Zapewne to jest efekt jakiejs cichej umowy miedzy miejscowymi krzykaczami, miastem i developerem. Macie tu psrking a w zamian nie bedziecie protestowac.

        • 4 1

  • Tylko ul. Świętokrzyska bez zmian!!! (2)

    Pandemia, święta, ferie, niedziela bez znaczenia wieczny korek. Ziemia deweloperom sprzedawana a dojazdu i przejazdu brak. Autobusy stoją w korkach. A miasto spycha inwestycję na coraz bardziej odległy termin.

    • 51 7

    • To powiedz właścicielom dzialek zeby ich nie sprzedawali deweloperom

      Miasto juz dawno nie ma żadnych działek w tym rejonie miasta.

      • 7 1

    • wina miasta, że ktoś kupuje mieszkania na polach bez dojazdu?

      • 2 0

  • co to bzdurny ranking miast (2)

    top 10 wszystkiego? dajcie spokoj

    • 16 7

    • (1)

      trójmiasto na topie propagandy i zastoju

      • 0 1

      • Łojojoj dopiero na 6 miejscu. No to nie jest tak źle.

        • 0 0

  • W Gdyni raczej 18 dni bez korków (2)

    Odnoszę wrażenie że w Gdyni w ciągu roku jest max 18 dni bez korków. Nie dość że drogi dziurawe to brak perspektywy na poprawienie ich stanu nie wspominając o nowych drogach.

    • 19 8

    • w roku mamy 52 tygodnie, to znaczy 52 niedziele i 52 soboty

      Jeśli piszesz, że w tych dniach są korki, to znaczy że często jeździsz na weekend na Hel lub do innych miejscowości na półwyspie.

      • 4 4

    • jak to? codziennie nie ma korkow! miedzy godz 22 a 5!

      • 2 0

  • A ja miałem cały rok bez korków (3)

    jeżdżę sobie PKM :)

    • 31 10

    • Ja prawie też...

      Bo pracuję w domu, z krótkim epizodem powrotu do biura

      • 5 0

    • Ja też

      Jeżdżę rowerem lub chodzę na piechotę :)

      • 6 0

    • Jak to bez korków

      A niektórzy współpasażerowie to co?

      • 0 3

  • W Gdyni nic nie robią a mają ogromne zadłużenie w tej chwili ponad miliard złotych, co oni robią z kasą (1)

    większość dróg nie zmieniała się od lat siedemdziesiątych

    • 21 5

    • Kasa poszła na wizualizacje

      Cała Gdynia wizualizacjami stoi. W podziemiach urzędu robią sobie wielką makietę kolejki, Makiety ciężko się robi ,a chcemy by wyglądały profesjonalnie. Dlatego wymyślamy sobie budynki których nigdy nie zbudujemy, robimy wizualizacje. Mieszkańcy Gdyni są zachwyceni ,że niby coś robimy a my mamy kolejną makietę do kolejki. Ostatnio kolejka nie wyrobiła na zakręcie i wpadła do wizualizacji basenu olimpijskiego. Zapraszamy mieszkańców w czwartki od 18 do piwnicy będziemy sie bawić dalej.

      • 1 2

  • 350 z 416 (1)

    Jeśli zajęliśmy "dopiero" 66 miejsce (na 416 możliwych) to 350 miast z 416 jest mniej zakorkowanych od trójmiasta. Dla mnie to tragiczny wynik a nie powód do zadowolenia. Jesteśmy w samym końcu stawki a Pan Szymon pisze o tym jakby to był jakiś sukces.

    • 38 5

    • oj tam

      ale niedługo będziesz miał punkty do zgłaszania dyskryminacji.

      W tym mieście są priorytety, a nie rozładowywanie jakiś tam korków!

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.