Opinie (128) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Korki to odwożenie dzieci

    Jak łatwo zauważyć, największe korki powodują rodzice odwożący dzieci do szkół. Dobrym pomysłem byłoby rozwożenie i odwożenie dzieci przeznaczonymi do tego autobusami i zakaz robienia tego samochodem przez opiekuna. Korków nie byłoby wcale za to ogromne oszczędności.

    • 0 0

  • Ha! Czyli są też plusy tej pandemii!

    • 0 0

  • Gratuluje, to zasluga naszych wladz ! (1)

    Nasze wladze tak pieknie dbaja o miasto ze nikt nie ma ochoty w nim przebywac. Serdecznosci i usmiechu w tym wspanialym dniu.

    • 6 2

    • dlaczego kłamiesz?

      więcej osób przyjeżdża do Gdańska żeby w nim zamieszkać niż się z niego wyprowadza.

      • 0 0

  • Własne auto i podróż do pracy w korkach i tak bardziej się opłaca od komunikacji miejskiej (5)

    Mniejsze koszty, większy komfort i higiena.

    • 15 8

    • Nawet gdyby jeździć 20-letnim struclem, który już nie traci wartości (3)

      (bo amortyzacja to jak najbardziej koszt), to żadną matematyką nie wyjdzie taniej. Ubezpieczenie, serwis, naprawy, parkowanie... Liczysz na zasadzie "wakacje w Macedonii są tańsze niż siedzenie w domu", uwzględniając tylko koszt jedzenia, bo za dolot, hotel i logistykę na miejscu płaci sponsor ;)

      • 2 4

      • Czas to pieniądz (1)

        Uwzględniłeś to?

        • 1 2

        • jak wyceniasz czas przeznaczony na zarabianie na podatki

          przeznaczone na tworzenie przewymiarowanej infrastruktury drogowej, która bez względu na swoją skalę i tak nie doprowadzi do likwidacji korków? Jak liczysz czas przeznaczony na zarabianie na paliwo i kupno samochodu oraz koszty jego utrzymania?

          • 0 0

      • To nie jest pewnie człowiek, który płaci za parkowanie

        Ani mentalnie nie uwzględnia kosztu zakupu samochodu w całkowitych kosztach podróży.

        • 1 3

    • No niestety. Trójmiasto dalej faworyzuje prywatne samochody

      • 4 5

  • Po Gdyni jeździ się tragicznie (13)

    Praktycznie do każdej dzielnicy czy to Witomino, Karwiny, Cisowa, czy Pogórze stoimy w wielkim korku. Wychodzą braki w inwestycjach, od lat nic nie robią żeby to zmienić.

    • 62 13

    • kiedy internauci trójmiejscy zrozumieją prosty fakt (7)

      że żadne inwestycje drogowe nie przyczyniają się do zmniejszenia korków. Korki może zmniejszyć jedynie śmiała strategia stawiająca na rozwój transportu szynowego oraz poprawę dostępu pieszych i rowerzystów do centralnych rejonów miasta oraz wszystkich stacji SKM i PKM.

      • 14 13

      • o tym zapomnij (5)

        to władza powinna o tym myśleć i na pewno część ludzi by z takiego transportu skorzystała chociażby z cięgle zagęszczanego zabudową Chwarzna czy Wiczlina. Oczywiście wspominano o takiej możliwości, ale temat się

        to władza powinna o tym myśleć i na pewno część ludzi by z takiego transportu skorzystała chociażby z cięgle zagęszczanego zabudową Chwarzna czy Wiczlina. Oczywiście wspominano o takiej możliwości, ale temat się zamknął.
        To co naszym samorządowcom najlepiej wychodzi to malowanie jezdni i zapomniałam o super rozwiązaniu na Wiczlinie - zmiana podporządkowania - teraz mamy poranne korki od strony Niemotowa .

        • 5 2

        • Jak się kupuje mieszkanko tam, gdzie dekadę temu jeszcze sarny biegały (4)

          To normalne, że rano z somsiadem trzeba chwilę poczekać, aż asfalt rozwiną. Taki urok egzotycznych wyborów. Żeby było śmieszniej, cena za metr nawet nie była wtedy niższa niż w centrum ;)

          • 3 8

          • Bo w centrum nie ma korków. Buhahaha (1)

            • 5 3

            • dla rowerzystów i pieszych oraz pasażerów SKM nie ma

              warto to przemyśleć, kochany trolliku

              • 0 0

          • domek (1)

            • 3 2

            • A to w cywilizowanej części Trójmiasta domków nie ma?

              • 0 1

      • raczej kiedy zrozumią to władze Gdyni

        są tory na północ Gdyni, dlaczego nic nie robią żeby uruchomić PKM?

        • 14 2

    • braki w inwestycjach w drogi ORAZ tory... a do tego zla organizacja ruchu i stan drog

      • 1 2

    • jak zbudujes szerokie drogi to ludzie pobuduja sie pod trojmiastem, bo bedzie latwiejszy dojazd (2)

      a ceny nizsze niz centrum i za 5-10 lat te nowe drogi tez beda zajete. Drogi nei rozwiaza problemu.

      • 3 3

      • wszystie miasta mają wylotówki, bo dzięki nim sie rozwijąją Poznań, Warszawa, Wrocław itd (1)

        tylko w Gdyni takie wsteczne myślenie

        • 7 2

        • Gdynia miała te wylotówki wcześniej niż ten Poznań czy Wrocław

          I ma radykalnie mniejsze korki. Ale to już trzeba by pojechać kiedyś do wymienionych inaczej niż palcem po mapie ;)

          • 1 5

    • Nie braki w inwestycjach bo przecież więcej dróg nic nie da tylko za dużo jest samochodów na 1000 mieszkańców 750

      • 3 5

  • a to nie dzięki Tristarowi? (12)

    a nie, zapomniałem, że jego powstanie kompletnie nic nie zmieniło

    • 116 18

    • tristar ograniczył korki w godzinach pozaszczytowych bardzo zauważalnie

      W warunkach nadmiaru samochodów żaden system sobie nie poradzi. Warto także pamiętać, że poszerzanie dróg także korków nie likwiduje. Korki na wielopasmowych pseudoautstradach miejskich w wielu miastach USA i Rosji są bardziej uciążliwe niż korki na jednojezdniowych ulicach miasta.

      • 0 1

    • oczywiście, że zmieniło (5)

      ale trzeba chcieć umieć jeździć zgodnie ze wskazaniami a nie grzać na pałę następnie narzekając na czerwone światła

      • 13 11

      • bzdura (3)

        na drogach całego Trójmiasta na których codziennie się poruszam czas działania świateł jest taki sam, bez względu na panujący ruch

        • 13 10

        • Na "moich" drogach nie jest (1)

          Czasem obserwuję jak o pełnej godzinie zmienia się długość zielonego na różnych wlotach. A np. na Podwalu tramwaj dostaje zielone kosztem poprzecznych ulic, ale jak tramwaj przejedzie to cykl jest zmieniony tak żeby zielone dla poprzecznych było dłuższe.

          • 2 0

          • Ale do tego wystarczy kilka trybow dzialania, nie jest potrzebny "inteligentny" system, ktory bedzie to regulowal w czasie

            • 0 1

        • Z moich rowerowych doświadczeń wynika, że fazy się zmieniają. Np. na skrzyżowaniu Legionów i Kościuszki w Gdańsku, raz po wschodniej stronie jest szybciej zielone, a raz równocześnie przez obie jezdnie Legionów.

          Z moich rowerowych doświadczeń wynika, że fazy się zmieniają. Np. na skrzyżowaniu Legionów i Kościuszki w Gdańsku, raz po wschodniej stronie jest szybciej zielone, a raz równocześnie przez obie jezdnie Legionów.

          Przy Galerii Bałtyckiej, czasami potrafi się coś przyciąć i zielone wzdłuż Grunwaldzkiej potrafi się bardzo długo świecić, na subiektywne oko 2 normalne cykle.

          Generalnie po wprowadzeniu Tristara przestałem zapamiętywać jakie są cykle, bo przy zmiennych nie idzie tego ogarnąć. Jedzie się identycznie, a raz trafia się na zielone, a raz czerwone.

          Z perspektywy samochodów może to inaczej wyglądać, zwłaszcza że większość zmian w fazach jest minimalna.

          • 6 2

      • Na niewielkiej części dróg rzeczywiście tak jest, ale na większości, jadąc przepisowo, staniemy na prawie każdych światłach.

        • 3 4

    • (4)

      za ponad 100 baniek :)

      • 11 5

      • Gruuubo ponad 100. (1)

        Rocznie dochodzi ok 10mln za obsługę i serwis. Jeżeli byłyby mistrzostwa świata w marnotrawieniu publicznych pieniędzy. To władze Gdańska byłyby murowanym faworytem do zwyciestwa

        • 14 5

        • W tych mistrzostwach to Gdansk wyszedlby z grupy pod nazwa woj. pomorskie i juz w kolejnej by odpadl.

          Troche umiaru zachowaj, wtedy trudniej narazić się na smiesznosc.

          • 2 0

      • I ciagle leci... W koncu centrum obslugi musi dzialac :)

        • 3 5

      • Szybciej mozna dojechac do Osrtoleki, do pracy przy budowie elektrowni za 2 mld.

        • 9 5

  • (9)

    Wszystko przez pandemię,teraz pomału wraca do normy.Jeszcze jak młodzież i studenci wrócą będzie jak było.

    • 27 9

    • (1)

      nie ma mniej korkow bo jest zła organizacja ruchu

      • 1 3

      • a co proponujesz? Zieloną falę na twojej trasie?

        • 0 0

    • (3)

      Trójmiasto bez korków? Hahaha, najlepszy dowcip tego roku, a to dopiero styczeń!

      • 4 3

      • (2)

        Korki znane z Wawy czy Wroclawia pojawily sie tutaj ledwie ok 10 lat temu i nadal nie sa duze. Ratuje nas, ze w Trojmiescie nie ma jednego centrum wiec nie ma tez tak, ze wszyscy o tej samej porze jada w jedna strone.

        • 3 0

        • (1)

          Z drugiej strony przez brak centrum z prawdziwego zdarzenia żeby gdziekolwiek dotrzeć trzeba kilka-kilkanaście kilometrów dojechać.

          • 3 1

          • warto pamiętać, że kilka (5 km) przejedzie się rowerem w ok. 12-15 minut max

            więc szanse na redukcje korków lub ich ignorowanie ma wielu dojeżdżających do pracy w policentrycznej aglomeracji jaką jest Trójmiasto. Im więcej osób skorzysta z roweru, tym będzie mniej korków - a ci korzystający z rowerów nie będą w korkach stali.

            • 0 0

    • Myślę że jednak będzie lepiej :) (1)

      Sporo firm już na stałe wprowadziło prace zdalną do swoich regulaminów w ten sposób że np. w ciągu miesiąca tydzień można pracować zdalnie. Myślę że docelowo będzie jednak trochę luźniej na drogach.

      • 6 5

      • U mnie szef zapowiedzial, ze zdalnie zostanie na stale. Wyniki dobre, plan na 2020 rok zrobiony, a w dodatku zamiast kilku pieter biurowca wystarczy pol dla tych, ktorych pracy nie da sie robic zdalnie. Kilkadziesiat

        U mnie szef zapowiedzial, ze zdalnie zostanie na stale. Wyniki dobre, plan na 2020 rok zrobiony, a w dodatku zamiast kilku pieter biurowca wystarczy pol dla tych, ktorych pracy nie da sie robic zdalnie. Kilkadziesiat osob (z rodzinami) wyprowadzilo sie z miasta, czasem nawet kilkaset km. Duze miasta straca troche mieszkancow ale zmniejszy sie tez obciazenie infrastruktury. Czy to lepiej to sie okaze bo mniejszy bedzie tez efekt skali.

        • 2 2

    • Pomału to wracamy do przekraczania norm. W tym norm powietrza.

      • 1 2

  • po szczepionkach

    zaczną ludzie się przekręcać to będzie jeszcze luźniej

    • 0 1

  • Dla mnie git

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.