2020-10-26 21:03
Tak wszystko fatalnie jest popłakiwaniu ze jest to jedyny ratunek dla tej części miasta a nie wolne tramwaje czy nowe drogi które przeniosą korki w inne miejsce
2020-10-26 21:06
Wolne tramwaje? Przecież można zrobić szybki tramwaj tak jak w Poznaniu czy Szczecinie, nawet w Bydgoszczy gdzie z powodzeniem tramwaj daje rade obsłużyć Fordon porównywalny z Południem Gdańska.
2020-10-26 22:25
2020-10-26 22:36
W Gdańsku są bardzo wolne tramwaje .. tak dla informacji
2020-10-27 12:12
Na trasie o długości ok. 600 metrów - od centrum handlowego do Lidla są 3 przystanki. Ktoś kto to projektował wychodził z jakiegoś dziwnego założenia, że każdy ma mieć przystanek pod oknem.
2020-10-26 22:47
tramwaje, sądy, takie miasto
2020-10-27 08:29
taka sytuacja
2020-10-27 08:13
W Gdańsku szybki tramwaj? Gdzie?
Przecież musieliby wtedy zlikwidować połowę przystanków, a ludzie do domu chodziliby kawał drogi bo akurat przystanek jest kilometr dalej. To fajne rozwiązanie, ale w Gdańsku już do tego nie dojdzie. Za późno.
2020-10-26 21:11
Czyli raczej słabo
2020-10-27 08:01
Tak wiedza. Linia jest w planach tak jak :
-Nowa Warszawska
-Nowa Jabloniowa
-Nowa Swietokrzyska
-Nowa Niepolomicka
-Tunel pod pcholkiem
-Linia tramwajowa z moreny do wrzesza
-itd...
2020-10-27 08:35
Dobrze, że nie robi tego PLK...
2020-10-26 21:08
Gdyby nie wywalone w błoto 70 mln zł przez Sasina to bajpas by był.
2020-10-26 21:57
I na tym tory. Brawo!!! Za to można zbudować 400 mieszkań na tej drodze. Korupcja w tym kraju sięga zenitu
2020-10-26 22:04
a na żwir już tak? pewnie też żwir się jeszcze sam przywizie, usypie, uformuje i ubije. bo czemu nie
2020-10-26 22:36
Zdejmij klapki polityczne z oczu
2020-10-26 23:58
twoje przewalanie kasy jest lepsze niż moje?
2020-10-27 02:14
Albo mnóstwo respiratorów i podwyżki dla pielęgniarek i ratowników.
2020-11-05 15:57
i nie ten prezydent...
2020-10-27 08:35
to jest gdańska kasa. Policz 70 milionów na polaka a 70 milionów na gdańszczanina. To dopiero frajerstwo. Jest jeszcze saur i śmieci. Setki milionów wyparowują rocznie.
2020-10-27 08:58
Akurat nie trafione bo PKM jak i cała linia między Wrzeszczem a Osowa to linia prywatna należąca pod Marszałka WojPom, do tego rząd kompletnie nic nie ma, i nie ma obowiązku łożyć na prywatne przedsięwzięcia.Bajpas jest
Akurat nie trafione bo PKM jak i cała linia między Wrzeszczem a Osowa to linia prywatna należąca pod Marszałka WojPom, do tego rząd kompletnie nic nie ma, i nie ma obowiązku łożyć na prywatne przedsięwzięcia.Bajpas jest potrzebny bardziej PKM niż plk. plk z tego mieć bedzie mieć tylko tyle że PKM zapłaci za dostęp do torów.Tak to wygląda, a kasa Sasina mogła by iść na inne rządowe projekty, ale to nie jest dużo kasy...ogolnie to się równa w zasadzie kupnie 5 Impulsów, ewentualnie 10 autobusów 18m
2020-10-27 11:43
I to jest własnie różnica podejscia - PKM zalezy, bo zalezy im i Marszałkowi na pasażerach. a pkp plk - tak jak napisałeś... im to lata.
2020-10-26 21:09
Jakby co pisze się by-pass)
2020-10-26 22:06
jesteś zawodowym dziennikarzem tego portalu, powinieneś częściej zaglądac do słownika, polecam sjp.pl/bajpas tak, mamy w języku polskim słowo "bajpas"
2020-10-27 02:17
Każdy może wydać swój słowniczek. Był czas że nawet nazwisko Chopin pisano inaczej.
2020-10-27 07:27
które są spolszczoną wersją słów obcojęzycznych.
Tak samo jest z bajpasem.
2020-10-27 02:14
Masz rację. Jednak redaktorzy tutejsi niewiele potrafią. Słownictwo ubogie a podobno mają mature. A może nie mają?.
2020-10-27 05:51
Jest za mądry, na pewno nie jest redaktorem tego portalu
2020-10-27 08:31
:-).
2020-10-26 21:22
Miała być gotowa linia 201 do 2023 roku...
2020-10-26 21:26
Mogli zrobić w czasie budowy PKM elektryfikacje a teraz będą się zastanawiać jak puścić ruch gdy trzeba będzie ją robić
2020-10-26 22:18
2020-10-27 07:19
Elektryfikacja niczego nie zmieni.
2020-10-27 08:35
i kasy nie starczyło. Stare stały 100 lat nowe popłynęły.
2020-10-27 08:45
czytaj ze zrozumieniem, po co mieli elektryfikować 6 lat temu linię skoro na odcinku pkp plk elektryfikacja planowana jest za 3 lata? Przez 9 lat drut by tylko śniedział... A znając pkp plk, szczególnie pod obecnym
czytaj ze zrozumieniem, po co mieli elektryfikować 6 lat temu linię skoro na odcinku pkp plk elektryfikacja planowana jest za 3 lata? Przez 9 lat drut by tylko śniedział... A znając pkp plk, szczególnie pod obecnym przywództwem Regionu Północnego to terminu deklarowane przez PLK trzeba mnożyć razy 2. Dla ciekawskich - zobaczcie jak brawurowo idzie modernizacja LK207? A kierownik kontraktu został awansowany na zastępce dyrektora.
2020-10-27 09:40
Tylko że teraz by mieli już zrobioną elektryfikacje a tak znów muszą zamykać trasę odcinkami robić ruch wahadłowy, lub ją wogóle zamknąć. Gdy robią linie tramwajową z możliwością dalszej rozbudowy to robią dodatkowe rozjazdy lub tor. Dzięki temu nie trzeba na nowo rozwalać ulicy lub torowiska
2020-10-27 13:14
no tak po co zostawiać rezerwę terenową skoro nie wiadomo czy plany zostaną zrealizowane. Wiesz ile czasu budowano tramwaj na Chełm? To sobie wyobraź jak długo by trwała budowa bez tej rezerwy.
2020-10-26 21:41
Pislamabad w odwrocie.
2020-10-26 22:00
30 metrów nad jarem rzeki Raduni. Nie mogę się doczekać!
2020-10-27 07:58
Na wikipedii jest ewidentny błąd w haśle Rutki. Most jest niższy, około 16 metrów do tafli wody. Za to długości ma około 100 metrów.
2020-10-26 22:02
43 mln za 1.6km i jest to cena spoko, a 16km za 130mln już nie? Coś zle liczę?
2020-10-26 22:08
Budowa budowie nierówna. Zależy od warunków środowiska, ukształtowania terenu itp itd.
2020-10-26 22:24
To chyba odcinek pkp plk jest trudniejszy. Do wybudowania perony, remont mostu itd
PKM to upgrade SRK i małe pierdolki
2020-10-26 22:33
Doprecyzuj co masz na myśli pisząc "małe pierdołki".
2020-10-27 07:59
1.6 km toru wraz z budową podtorza, przepustów itd. Modernizacja nasypu.
Tam nie ma nic takiego, co może kosztować grube mln zł.
Na linii PKM z kolei do zrobienia są dwa rozjazdy, semafory 5 szt., zmiana SRK uwzględniające wpięcie nowej linii kolejowej.
Z dodatkowej krawędzi w Kiełpinku zrezygnowali.
2020-10-27 08:48
W zakresie PKM jest 1,6 km toru i nasyp w najtrudniejszym terenie - parszywe warunki geologiczne i geotechniczne, 5 obiektów inzynieryjnych. Tajemnica Poliszynela jest, że PLK po prostu się bała tego odcinka i dlatego mamy taki a nie inny podział.
2020-10-26 22:04
Już cisza? A reaktywacja linii 229 na od odcinku Pruszcz-Stara Piła, przez Juszkowo, Straszyn czy Kolbudy? Aż prosi się o stworzenie węzła przesiadkowego w Starej Pile. A PKM to powinna być zelektryfikowana od razu, z
Już cisza? A reaktywacja linii 229 na od odcinku Pruszcz-Stara Piła, przez Juszkowo, Straszyn czy Kolbudy? Aż prosi się o stworzenie węzła przesiadkowego w Starej Pile. A PKM to powinna być zelektryfikowana od razu, z tym, że na odcinku Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk Osowa, ostatnie dwa kilometry PKP chyba dałaby radę pociągnąć drut do Osowej, dzięki czemu w Osowie byłaby przesiadka drzwi w drzwi dla wszystkich pociągów z Kartuz/Kościerzyny w stronę Gdańska/Gdyni, bo chyba nikt nie ma wątpliwości, że PKP swojego zadania, czyli drugi tor i elektryfikacja linii 201, na tak długim odcinku w dwa lata się nie wyrobi...Już pomijam błąd kardynalny jakim jest brak przystanku Karczemki na linii PKM, będzie Firoga, a tego nie-to jest zagadka...
2020-10-26 22:16
2020-10-26 23:48
Po co SKM do Havla? Może od razu do Skarszew?
2020-10-27 06:46
Nie dało się od razu elektryfikować PKM, bo chyba już zapomniałeś ile było hejtu, że to zbędne, nie wypali i w ogóle bez sensu...
2020-10-27 07:15
2020-10-27 07:58
2020-10-27 08:49
obejrzyj wczorajszą debatę dotyczącą elektryfikacji - przedstwiciel PLK wijący się jak waz, nie podający jasnej deklaracji tak, zrobimy to w pierwszej kolejności.
2020-10-26 22:45
A potem wszyscy się dziwią że tak długo wszystko idzie. Czy nie może być jednego przetargi na remont i
Modernizacje krótkiego odcinka jednej lini kolejowej? Już samo podwójne przeprowadzanie przetargu podraża sprawę o kilkaset tysięcy
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.