Opinie (76) 2 zablokowane

  • Czy biuro rozwoju Gdańska już wie co z SKM/PKM na Południe Gdańska? (10)

    Tak wszystko fatalnie jest popłakiwaniu ze jest to jedyny ratunek dla tej części miasta a nie wolne tramwaje czy nowe drogi które przeniosą korki w inne miejsce

    • 43 12

    • (6)

      Wolne tramwaje? Przecież można zrobić szybki tramwaj tak jak w Poznaniu czy Szczecinie, nawet w Bydgoszczy gdzie z powodzeniem tramwaj daje rade obsłużyć Fordon porównywalny z Południem Gdańska.

      • 12 3

      • ale u nas jest biuro niedorozwoju ...

        • 16 0

      • Tak .. (1)

        W Gdańsku są bardzo wolne tramwaje .. tak dla informacji

        • 9 0

        • Tramwaj może jechać szybko ale przystanków jest za dużo

          Na trasie o długości ok. 600 metrów - od centrum handlowego do Lidla są 3 przystanki. Ktoś kto to projektował wychodził z jakiegoś dziwnego założenia, że każdy ma mieć przystanek pod oknem.

          • 1 0

      • W Gdańsku wszystko jest wolne (1)

        tramwaje, sądy, takie miasto

        • 9 0

        • taka sytuacja

          • 0 0

      • W Gdańsku szybki tramwaj? Gdzie?
        Przecież musieliby wtedy zlikwidować połowę przystanków, a ludzie do domu chodziliby kawał drogi bo akurat przystanek jest kilometr dalej. To fajne rozwiązanie, ale w Gdańsku już do tego nie dojdzie. Za późno.

        • 1 0

    • Oczywiście, że wie. Reszta w rękach Dulczessy...

      Czyli raczej słabo

      • 13 5

    • Tak wiedza. Linia jest w planach tak jak :
      -Nowa Warszawska
      -Nowa Jabloniowa
      -Nowa Swietokrzyska
      -Nowa Niepolomicka
      -Tunel pod pcholkiem
      -Linia tramwajowa z moreny do wrzesza
      -itd...

      • 3 1

    • Tak, PKM przygotowuje dokumentację przedprojektową, więc jest szansa na powodzenie

      Dobrze, że nie robi tego PLK...

      • 2 0

  • 70 mln (9)

    Gdyby nie wywalone w błoto 70 mln zł przez Sasina to bajpas by był.

    • 83 26

    • No tak 43 mln zł za półtora tysiąca metrów żwiru (2)

      I na tym tory. Brawo!!! Za to można zbudować 400 mieszkań na tej drodze. Korupcja w tym kraju sięga zenitu

      • 5 16

      • ale wywalenie 70 baniek na karty do głosowania nie boli (1)

        a na żwir już tak? pewnie też żwir się jeszcze sam przywizie, usypie, uformuje i ubije. bo czemu nie

        • 14 3

        • A czy ktoś powiedział że jest ok wydawanie 70mln?

          Zdejmij klapki polityczne z oczu

          • 3 4

    • Komorowski wydał również 70 mln na referendum o JOW, gdy przegrywał prezydenturę

      twoje przewalanie kasy jest lepsze niż moje?

      • 8 6

    • Gdyby nie 2 mld na propagandę TVPiS byłoby 46 by-pasów. (1)

      Albo mnóstwo respiratorów i podwyżki dla pielęgniarek i ratowników.

      • 9 3

      • i nie ten prezydent...

        • 0 0

    • roczny zysk z GPEC dla lipska

      to jest gdańska kasa. Policz 70 milionów na polaka a 70 milionów na gdańszczanina. To dopiero frajerstwo. Jest jeszcze saur i śmieci. Setki milionów wyparowują rocznie.

      • 3 0

    • Sasin (1)

      Akurat nie trafione bo PKM jak i cała linia między Wrzeszczem a Osowa to linia prywatna należąca pod Marszałka WojPom, do tego rząd kompletnie nic nie ma, i nie ma obowiązku łożyć na prywatne przedsięwzięcia.Bajpas jest potrzebny bardziej PKM niż plk. plk z tego mieć bedzie mieć tylko tyle że PKM zapłaci za dostęp do torów.Tak to wygląda, a kasa

      Akurat nie trafione bo PKM jak i cała linia między Wrzeszczem a Osowa to linia prywatna należąca pod Marszałka WojPom, do tego rząd kompletnie nic nie ma, i nie ma obowiązku łożyć na prywatne przedsięwzięcia.Bajpas jest potrzebny bardziej PKM niż plk. plk z tego mieć bedzie mieć tylko tyle że PKM zapłaci za dostęp do torów.Tak to wygląda, a kasa Sasina mogła by iść na inne rządowe projekty, ale to nie jest dużo kasy...ogolnie to się równa w zasadzie kupnie 5 Impulsów, ewentualnie 10 autobusów 18m

      • 0 1

      • Ta linia jest potrzeban ludziom, bo 4 mln pasażerów korzysta z projektu PKM

        I to jest własnie różnica podejscia - PKM zalezy, bo zalezy im i Marszałkowi na pasażerach. a pkp plk - tak jak napisałeś... im to lata.

        • 0 0

  • (6)

    Jakby co pisze się by-pass)

    • 18 8

    • svencjusz hańba ci (2)

      jesteś zawodowym dziennikarzem tego portalu, powinieneś częściej zaglądac do słownika, polecam sjp.pl/bajpas tak, mamy w języku polskim słowo "bajpas"

      • 4 3

      • (1)

        Każdy może wydać swój słowniczek. Był czas że nawet nazwisko Chopin pisano inaczej.

        • 2 1

        • Mamy mnóstwo słów w naszym języku

          które są spolszczoną wersją słów obcojęzycznych.
          Tak samo jest z bajpasem.

          • 0 0

    • Masz rację. Jednak redaktorzy tutejsi niewiele potrafią. Słownictwo ubogie a podobno mają mature. A może nie mają?.

      • 2 1

    • Dr Sven

      Jest za mądry, na pewno nie jest redaktorem tego portalu

      • 2 0

    • A zupełnie po polsku, to "łącznik".

      :-).

      • 1 0

  • Miała być gotowa linia 201 do 2023 roku...

    • 19 0

  • Wychodzi brak elektryfikacji (6)

    Mogli zrobić w czasie budowy PKM elektryfikacje a teraz będą się zastanawiać jak puścić ruch gdy trzeba będzie ją robić

    • 29 23

    • Jak zwykle doraźne cele władców Polski, już mniejsza czy lokalnych, czy centralnych, przeważyły.

      • 6 6

    • Elektryfikacja niczego nie zmieni.

      • 3 0

    • nasypy musieli przekopać

      i kasy nie starczyło. Stare stały 100 lat nowe popłynęły.

      • 2 1

    • wychodzi brak elektryfikacji linii 201! (2)

      czytaj ze zrozumieniem, po co mieli elektryfikować 6 lat temu linię skoro na odcinku pkp plk elektryfikacja planowana jest za 3 lata? Przez 9 lat drut by tylko śniedział... A znając pkp plk, szczególnie pod obecnym przywództwem Regionu Północnego to terminu deklarowane przez PLK trzeba mnożyć razy 2. Dla ciekawskich - zobaczcie jak brawurowo idzie modernizacja LK207? A kierownik kontraktu został awansowany na zastępce dyrektora.

      • 3 1

      • Tylko że teraz by mieli już zrobioną elektryfikacje a tak znów muszą zamykać trasę odcinkami robić ruch wahadłowy, lub ją wogóle zamknąć. Gdy robią linie tramwajową z możliwością dalszej rozbudowy to robią dodatkowe rozjazdy lub tor. Dzięki temu nie trzeba na nowo rozwalać ulicy lub torowiska

        • 1 3

      • no tak po co zostawiać rezerwę terenową skoro nie wiadomo czy plany zostaną zrealizowane. Wiesz ile czasu budowano tramwaj na Chełm? To sobie wyobraź jak długo by trwała budowa bez tej rezerwy.

        • 0 0

  • Pislamabad w odwrocie.

    • 14 14

  • W skład bajpasu wchodzi most w Rutkach (1)

    30 metrów nad jarem rzeki Raduni. Nie mogę się doczekać!

    • 32 1

    • ten most nie ma 30 metrów wysokości

      Na wikipedii jest ewidentny błąd w haśle Rutki. Most jest niższy, około 16 metrów do tafli wody. Za to długości ma około 100 metrów.

      • 3 0

  • Coś tu jest nie tak (5)

    43 mln za 1.6km i jest to cena spoko, a 16km za 130mln już nie? Coś zle liczę?

    • 28 3

    • (4)

      Budowa budowie nierówna. Zależy od warunków środowiska, ukształtowania terenu itp itd.

      • 6 1

      • (3)

        To chyba odcinek pkp plk jest trudniejszy. Do wybudowania perony, remont mostu itd
        PKM to upgrade SRK i małe pierdolki

        • 8 1

        • (2)

          Doprecyzuj co masz na myśli pisząc "małe pierdołki".

          • 5 1

          • (1)

            1.6 km toru wraz z budową podtorza, przepustów itd. Modernizacja nasypu.
            Tam nie ma nic takiego, co może kosztować grube mln zł.
            Na linii PKM z kolei do zrobienia są dwa rozjazdy, semafory 5 szt., zmiana SRK uwzględniające wpięcie nowej linii kolejowej.
            Z dodatkowej krawędzi w Kiełpinku zrezygnowali.

            • 1 0

            • To PKM odbudowauje odcinek Kiełpinek - Kokoszki

              W zakresie PKM jest 1,6 km toru i nasyp w najtrudniejszym terenie - parszywe warunki geologiczne i geotechniczne, 5 obiektów inzynieryjnych. Tajemnica Poliszynela jest, że PLK po prostu się bała tego odcinka i dlatego mamy taki a nie inny podział.

              • 5 0

  • A co z przedłużeniem SKM do Havla? (6)

    Już cisza? A reaktywacja linii 229 na od odcinku Pruszcz-Stara Piła, przez Juszkowo, Straszyn czy Kolbudy? Aż prosi się o stworzenie węzła przesiadkowego w Starej Pile. A PKM to powinna być zelektryfikowana od razu, z tym, że na odcinku Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk Osowa, ostatnie dwa kilometry PKP chyba dałaby radę pociągnąć drut do Osowej, dzięki czemu

    Już cisza? A reaktywacja linii 229 na od odcinku Pruszcz-Stara Piła, przez Juszkowo, Straszyn czy Kolbudy? Aż prosi się o stworzenie węzła przesiadkowego w Starej Pile. A PKM to powinna być zelektryfikowana od razu, z tym, że na odcinku Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk Osowa, ostatnie dwa kilometry PKP chyba dałaby radę pociągnąć drut do Osowej, dzięki czemu w Osowie byłaby przesiadka drzwi w drzwi dla wszystkich pociągów z Kartuz/Kościerzyny w stronę Gdańska/Gdyni, bo chyba nikt nie ma wątpliwości, że PKP swojego zadania, czyli drugi tor i elektryfikacja linii 201, na tak długim odcinku w dwa lata się nie wyrobi...Już pomijam błąd kardynalny jakim jest brak przystanku Karczemki na linii PKM, będzie Firoga, a tego nie-to jest zagadka...

    • 23 10

    • Już cisza? Już? :) A kiedy było głośno? :)

      • 5 0

    • Po co SKM do Havla? Może od razu do Skarszew?

      • 4 4

    • Nie dało się od razu elektryfikować PKM, bo chyba już zapomniałeś ile było hejtu, że to zbędne, nie wypali i w ogóle bez sensu...

      • 7 2

    • bredzisz

      • 0 0

    • Bogate plany! Kto według Ciebie ma je sfinansować i z czego?

      • 0 0

    • No właśnie PLK do tej pory nie wie czy da radę pociągnąc...

      obejrzyj wczorajszą debatę dotyczącą elektryfikacji - przedstwiciel PLK wijący się jak waz, nie podający jasnej deklaracji tak, zrobimy to w pierwszej kolejności.

      • 1 0

  • Bajzel

    A potem wszyscy się dziwią że tak długo wszystko idzie. Czy nie może być jednego przetargi na remont i
    Modernizacje krótkiego odcinka jednej lini kolejowej? Już samo podwójne przeprowadzanie przetargu podraża sprawę o kilkaset tysięcy

    • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.