2020-07-11 12:40
Opinia wyróżniona
"Znaczy Kapitan", "Krążownik spod Samosierry" i "Szaman Morski" Jest tam kawał polskiej morskiej historii, świetne wątki i kupa humoru. Pamiętam jak Dar Pomorza zwyciężył w regatach a potem Operację Żagiel w Gdyni. Jako
"Znaczy Kapitan", "Krążownik spod Samosierry" i "Szaman Morski" Jest tam kawał polskiej morskiej historii, świetne wątki i kupa humoru. Pamiętam jak Dar Pomorza zwyciężył w regatach a potem Operację Żagiel w Gdyni. Jako kilkulatek chodziłem z babcią na Skwer Kościuszki, kiedy Dar Pomorza wypływał w morze. Z Kamiennej Góry obserwowaliśmy jego powroty do portu. Mam do niego duży sentyment.
2020-07-11 20:42
Też czytałem te książki i mam je do dziś od 15 roku życia, dziś mam 65! Olgierd był mistrzem. Pozdrawiam znawcę!
2020-07-11 12:50
to był Francesco Schettino początków XX wieku i gdyby nie sprawni oficerowie to i pewnie "Costa Concordia" była by nie pierwszym, a drugim zatopionym statkiem w ten sposób :-)
2020-07-11 13:27
Opinia wyróżniona
To chyba nasza najlepsza reparacja wojenna, w Hamburgu pewnie sporo by dali, żeby mieć go znów u siebie.
2020-07-11 12:00
Opinia wyróżniona
Piękny kawał historii,mógłby jeszcze pływać, szkoda że stoi jako muzeum.Nasze państwo niestety od morza się odwróciło.Marynarka handlowa i flota rybacka zlikwidowane,zarabiają na tym inne kraje.Wojenna same złomy i nowe holowniki...O dawnym transatlantyku Batory nie wspomnę...Pozostały książki Borhardta,Błyskawica i muzeum.Szkoda.
2020-07-11 21:23
2020-07-11 15:08
2020-07-11 12:57
Jakieś 15 lat temu były plany rewitalizacji jednostki i przywrócenia jej przynajmniej do częściowej służby. Niestety z uwagi na koszty pomysł ten zarzucono. O ile jeszcze stan poszycia nie był najgorszy (ciągłe remonty w
Jakieś 15 lat temu były plany rewitalizacji jednostki i przywrócenia jej przynajmniej do częściowej służby. Niestety z uwagi na koszty pomysł ten zarzucono. O ile jeszcze stan poszycia nie był najgorszy (ciągłe remonty w celu utrzymania jednostki na wodzie) to niestety archaiczne systemy okrętowe (aktualnie nieużywane) wraz z najważniejszym na żaglowcu takielunkiem wymagałyby ekstremalnie wysokich nakładów.
Szkoda, ale bardzo miło wspominam wycieczkę po miejscach niedostępnych dla zwiedzających. Piękny kawał historii!!!
Z tego co pamiętam, ocenę stanu technicznego prowadził jako ekspert Pan Zygmunt Choreń - człowiek-legenda w zakresie projektowania żaglowców, a w kontakcie bezpośrednim bardzo miła i rozsądna osoba. Każdy mieszkaniec wybrzeża powinien kojarzyć tego Pana, dlatego pozwoliłem sobie przywołać jego nazwisko.
2020-07-11 12:39
to masz Pogorię, Iskrę, Dar Młodzieży, Fryderyka Chopina, Zawiszę Czarnego, niedawno sprowadzony pod polską banderę "Baltic Beauty", z mniejszych Kapitana Borchardta i Kapitana Głowackiego
2020-07-11 12:35
TSS Stefan Batory był ostatnim na świecie tego typu statkiem. Rozumiem romantyzm morza, ale czasy się zmieniają i pewne konstrukcje już nie powrócą. Marynarka handlowa istnieje, patrz Polska Żegluga Morska i ich 60
TSS Stefan Batory był ostatnim na świecie tego typu statkiem. Rozumiem romantyzm morza, ale czasy się zmieniają i pewne konstrukcje już nie powrócą. Marynarka handlowa istnieje, patrz Polska Żegluga Morska i ich 60 statków, chyba że marzy ci się powrót komuny i wielkie nierentowne państwowe przedsiębiorstwa, w których od opłacalności przedsięwzięć bardziej liczyły się rodzinne i partyjne powiązania.
2020-07-11 12:53
Nie dokonać. Na inny kontynent lepiej się opłaca lecieć ale poczytajcie co się dzieje w Szczecinie pomiędzy dwoma przewoźnikami polskim i niemieckim także chyba jest zapotrzebowanie na pasazersk transport morski. Przewóz towarów między kontynentami to cały czas statki dłuższy czas ale duże tonaze.
2020-07-11 15:20
no i ten PoŻal sie Boże armator związkowy.
2020-07-11 12:00
Opinia wyróżniona
Piękny kawał historii,mógłby jeszcze pływać, szkoda że stoi jako muzeum.Nasze państwo niestety od morza się odwróciło.Marynarka handlowa i flota rybacka zlikwidowane,zarabiają na tym inne kraje.Wojenna same złomy i nowe holowniki...O dawnym transatlantyku Batory nie wspomnę...Pozostały książki Borhardta,Błyskawica i muzeum.Szkoda.
2020-07-11 12:35
TSS Stefan Batory był ostatnim na świecie tego typu statkiem. Rozumiem romantyzm morza, ale czasy się zmieniają i pewne konstrukcje już nie powrócą. Marynarka handlowa istnieje, patrz Polska Żegluga Morska i ich 60
TSS Stefan Batory był ostatnim na świecie tego typu statkiem. Rozumiem romantyzm morza, ale czasy się zmieniają i pewne konstrukcje już nie powrócą. Marynarka handlowa istnieje, patrz Polska Żegluga Morska i ich 60 statków, chyba że marzy ci się powrót komuny i wielkie nierentowne państwowe przedsiębiorstwa, w których od opłacalności przedsięwzięć bardziej liczyły się rodzinne i partyjne powiązania.
2020-07-11 12:53
Nie dokonać. Na inny kontynent lepiej się opłaca lecieć ale poczytajcie co się dzieje w Szczecinie pomiędzy dwoma przewoźnikami polskim i niemieckim także chyba jest zapotrzebowanie na pasazersk transport morski. Przewóz towarów między kontynentami to cały czas statki dłuższy czas ale duże tonaze.
2020-07-11 15:20
no i ten PoŻal sie Boże armator związkowy.
2020-07-11 12:39
to masz Pogorię, Iskrę, Dar Młodzieży, Fryderyka Chopina, Zawiszę Czarnego, niedawno sprowadzony pod polską banderę "Baltic Beauty", z mniejszych Kapitana Borchardta i Kapitana Głowackiego
2020-07-11 12:57
Jakieś 15 lat temu były plany rewitalizacji jednostki i przywrócenia jej przynajmniej do częściowej służby. Niestety z uwagi na koszty pomysł ten zarzucono. O ile jeszcze stan poszycia nie był najgorszy (ciągłe remonty w
Jakieś 15 lat temu były plany rewitalizacji jednostki i przywrócenia jej przynajmniej do częściowej służby. Niestety z uwagi na koszty pomysł ten zarzucono. O ile jeszcze stan poszycia nie był najgorszy (ciągłe remonty w celu utrzymania jednostki na wodzie) to niestety archaiczne systemy okrętowe (aktualnie nieużywane) wraz z najważniejszym na żaglowcu takielunkiem wymagałyby ekstremalnie wysokich nakładów.
Szkoda, ale bardzo miło wspominam wycieczkę po miejscach niedostępnych dla zwiedzających. Piękny kawał historii!!!
Z tego co pamiętam, ocenę stanu technicznego prowadził jako ekspert Pan Zygmunt Choreń - człowiek-legenda w zakresie projektowania żaglowców, a w kontakcie bezpośrednim bardzo miła i rozsądna osoba. Każdy mieszkaniec wybrzeża powinien kojarzyć tego Pana, dlatego pozwoliłem sobie przywołać jego nazwisko.
2020-07-11 15:08
2020-07-11 21:23
2020-07-11 12:08
Nie gastronomiczna mafia tylko pływanie,żeglowanie w każdym wieku
2020-07-11 12:12
prawica niby taka patriotyczna, ale nam takiego przez kilka lat rządzenia nie dała, był jakiś jachcik, ale ponoć od roku stoi zepsuty.
2020-07-11 12:15
Musisz wyskakiwac z polityką?A co PoKonani czy SLD dało?
2020-07-11 14:21
i potem sie awanturuje pijany na rębiechowie
2020-07-11 12:26
to bogo-ojczyźniane hasełka, wystawanie pod pomnikami i ślepe czczenie męk i porażek. Patriotyzm jako wyraz wspólnego pchania gospodarki do przodu jest niestety trudniejszy do realizacji i trudniejszy do wytłumaczenia grupie żyjącej wyłącznie z socjali 500+ itp.
2020-07-11 12:26
Obecnie polski armator gdyby chciał zarejestrować swoją flotę pod polską banderą to musiałby płacić taki haracz, że jedynym wyjściem byloby zamkniecie biznesu. Takie to mamy przyjazne państwo w tej materii. Od dziesięcioleci to samo...
2020-07-11 12:30
polski armator statki ma (około 60 jednostek), tylko pod obcymi banderami, bo przepisy mamy jedne z najgorszych i rządzącym dzięki temu wygodnie jest mówić o upadku floty, stoczni, itd. A tu się zwyczajnie nie opłaca prowadzić tego typu biznesu, bo nikt charytatywnie nie będzie uprawiał morskiego handlu.
2020-07-11 13:01
Większość armatorów na świecie ucieka pod bandery liberyjskie w wiadomym celu
2020-07-11 13:33
Bandery Cypr slbo Bahama.
2020-07-11 22:08
Jedną książeczkę żeglarską mam już zapełnioną wpisami. Wpisy z drobnicowców, kontenerowców, holowników, ro-ro, ro-pax, chłodniowców, masowców, coasterów, semikontenerów, con-ro oraz offshorów: fso, ahts, psv, osrv, mpsv,
Jedną książeczkę żeglarską mam już zapełnioną wpisami. Wpisy z drobnicowców, kontenerowców, holowników, ro-ro, ro-pax, chłodniowców, masowców, coasterów, semikontenerów, con-ro oraz offshorów: fso, ahts, psv, osrv, mpsv, subsea construction/ROV. Tylko jeden raz byłem na statku pod banderą UK i raz pod banderą Duńską. Reszta - Malta, Cypr, Gibraltar, Kajmany, Antigua & Barbuda, Liberia, Wyspy Marshalla, Bahama, Panama, Barbados, Bermudy. Faktyczny zarząd i siedziby armatorów oczywiście nie w tych egzotycznych krajach i "wyspach kokosowych", lecz w Niemczech, Danii, Norwegii czy UK.
2020-07-12 04:06
To słabowato, bo ja od 10 lat mam wszystkie wpisy w pierwszych rejestrach, a statki offshore / subsea construction. I zarząd w państwie bandery. Można? Można
2020-07-11 13:36
Chcesz mieć biznes musisz płacić haracz mafii . Znana praktyka od lat .
2020-07-11 12:29
zapomnialy o 11lipca rocznicy ludobojstwa na Wolyniu!!!
2020-07-11 12:40
Opinia wyróżniona
"Znaczy Kapitan", "Krążownik spod Samosierry" i "Szaman Morski" Jest tam kawał polskiej morskiej historii, świetne wątki i kupa humoru. Pamiętam jak Dar Pomorza zwyciężył w regatach a potem Operację Żagiel w Gdyni. Jako
"Znaczy Kapitan", "Krążownik spod Samosierry" i "Szaman Morski" Jest tam kawał polskiej morskiej historii, świetne wątki i kupa humoru. Pamiętam jak Dar Pomorza zwyciężył w regatach a potem Operację Żagiel w Gdyni. Jako kilkulatek chodziłem z babcią na Skwer Kościuszki, kiedy Dar Pomorza wypływał w morze. Z Kamiennej Góry obserwowaliśmy jego powroty do portu. Mam do niego duży sentyment.
2020-07-11 12:50
to był Francesco Schettino początków XX wieku i gdyby nie sprawni oficerowie to i pewnie "Costa Concordia" była by nie pierwszym, a drugim zatopionym statkiem w ten sposób :-)
2020-07-11 20:42
Też czytałem te książki i mam je do dziś od 15 roku życia, dziś mam 65! Olgierd był mistrzem. Pozdrawiam znawcę!
2020-07-11 13:00
2020-07-11 13:15
Tak szybko jak w latach 1928 - 1989 rozwijano polską flotę (z przerwą na okres wojny) tak samo szybko po 1990 roku ją zlikwidowano. A wraz z nią upadł cały przemysł morski i kilka miast z Gdynią na czele.
2020-07-11 23:35
Kiedyś przyjdzie globalny blackout i wszystkie statki na prąd szlag trafi, a żaglowce dalej będą pruć oceany, to przestaniesz się śmiać.
2020-07-12 09:37
Zaglowce sa ekologiczne. nawet obecnie trwaja prace nad tym zeby marynarka handlowa miala cos na ksztalt spinakera bo to daje ponad 30 procent oszczednosci paliwa na dlugich trasach
2020-07-11 13:10
Zawsze razem,zawsze w parze, Bałtyk Gdynia,Gdynia morze!
2020-07-11 13:23
2020-07-11 13:27
Opinia wyróżniona
To chyba nasza najlepsza reparacja wojenna, w Hamburgu pewnie sporo by dali, żeby mieć go znów u siebie.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.