2018-08-02 10:02
Da się.
Teraz tylko dopilnować żeby każdy kto wjedzie chociaż milimetr za wysokim zestawem miał w skrzynce na listy niespodziankę.
2018-08-02 10:28
do tej pory mandatów nie wręczano?
2018-08-02 11:41
Limit był z zapasem, więc nawet nie wiadomo ilu się przecisnęło pod mostem.
2018-08-02 10:32
z oceną poczekajmy na efekty
2018-08-02 12:21
pajace z brukowej gazetki
2018-08-02 10:44
samo postawienie kamery nie zapobiegnie zrywaniu trakcji
ułatwi tylko identyfikację winnego
tylko bramownice zapobiegną zrywaniu trakcji inne środki nie zapobiegaj - co najwyżej zmniejszają prawdopodobieństwo zerwania
2018-08-02 10:55
A po co mi identyfikacja kierowców, którzy przejechali i nie uszkodzili sieci ?
Acha - że ktoś zerwał siec i uciekł - to teraz dostanie mandat ? No rewelacyjne rozwiązanie problemu władz miasta Gdańsk.
Ekipa Adamowicza jest mistrzami ruchów pozornych.
2018-08-02 11:44
To może odstraszyć Januszy od próbowania w stylu 'a może jednak się zmieszczę'?
2018-08-02 11:15
2018-08-02 11:22
Powinna być jedna w poprzek drogi. Podobny kłopot na wiadukcie przy SKM sopot wyścigi. Postawili taką chorągiewkę, na którą wszyscy mają wyłożone.
2018-08-02 12:02
Nie może być nad bramownicą, bo tramwaj.
Nie może być pod, bo będzie zerwana.
2018-08-02 12:17
a i tak się pchali i zrywali trakcję. Nie możesz ustawić na drodze takiej bramownicy, która powodowałaby uderzenie ciężarówki w jej krawędź bo stwarzałoby to zagrożenie na drodze, jeszcze by jakich przechodzień zginął bo dostałby w łeb jakimś odpryskiem. Ona i tak były czysto informacyjna a kierowcy tą informację lekceważyli.
2018-08-02 12:13
w poprzek drogi skoro tam tramwaje jeżdżą??? Tramwaj ma stawać, składać pntografy a pasażerowie przepychać pod bramownicą???
2018-08-02 12:40
wyprofilowana
to nie musi być prosta belka na 1 wysokości
ale pewnie, zamiast się zastanowić lepiej stwierdzić, że problem jest nie do rozwiązania
2018-08-02 13:34
Głupi jesteś i do tego masz wszy!
2018-08-02 13:53
To równie dobrze może go nie być, bo nie spełnia swojego zadania.
I przechodzimy tu do rozwiązania, które już tam było.
2018-08-02 11:11
W skrzynce "niespodzianka" a sieć nadal będzie zrywana.
No da się. Brawo Adamowicz.
2018-08-02 11:36
Przecież poprzednie ograniczenie też zapobiegało zerwaniu trakcji. Zmiana znaku nic nie zmieni skoro kierowcy świadomie wjeżdżali pod wiadukt.
2018-08-02 12:04
A może postawić tam Kacperka , niech pilnuje w ramach #dojnej zmiany
2018-08-02 13:35
2018-08-02 10:07
Zmienili zdanie? Stwierdzili że jednak trzeba coś z tym zrobić? Mieli sen proroczy czy objawienie? Ale wreszcie reagują na oczywistą oczywistość bo problem jest. Ale czy od razu monitoring - przeca jak coś utknie pod
Zmienili zdanie? Stwierdzili że jednak trzeba coś z tym zrobić? Mieli sen proroczy czy objawienie? Ale wreszcie reagują na oczywistą oczywistość bo problem jest. Ale czy od razu monitoring - przeca jak coś utknie pod wiaduktem to i tak utknięte zostanie. A swoją drogą już za komuny były tam takie bramy z pasami walącymi ostrzegawczo po dachach zbyt wysokich samochodów - tanio i chyba skutecznie bo wtedy samochody jakoś nie utykały pod tym wiaduktem
2018-08-02 10:31
Po przekroczeniu czerwone światło i szlaban się zamyka. Jak przed tunelem pod martwą Wisłą.
2018-08-02 11:19
Ok tylko to jest elektronika, konserwacja, koszty, utrzymanie, doglądanie, awarie, ... a takie pasy walące po dachu - tanio, solidnie, niskobudżetowo - a efekt ten sam
2018-08-02 12:03
I efektu nie przyniosły.
2018-08-02 12:05
Jak były to efekt był. A czerwone światło to kierowca ma w d
2018-08-02 12:21
Trakcja była zrywana tak czy inaczej. Kierowcy mieli w d*pie to, że coś im wali od góry w auto bo samochód nie ich tylko „szefa” i jechali.
2018-08-02 13:13
A światłem czerwonym się przejmą ?
2018-08-02 12:42
dokladnie. widac kolega adamowicz ma na sprzedanie kamerki to zamontuja za publiczne.
jak tirowiec bedzie chcial przejchac to i tak utknie pod wiaduktem ale to juz bedzie po fakcie! a tu chodzi o prewencje.
mafijne miasto budyniowicza
2018-08-02 13:26
2018-08-02 10:08
Czyli zmienią znak z 3,5m na 3,4m i wszystko w porządku będzie?
Śiofer i tak nie patrzy na znak, bo on wie lepiej, a poza tym nawigacja mówiła żeby tędy jechać, więc jedzie. To nic nie da...
Koszty naprawy powinny spadać na kierowcę.
2018-08-02 10:29
Na każdej z naszych granic powinni postawić znak "uwaga koleiny" i ograniczenie prędkości do 50. Sprawa załatwiona, rączki umyte i wyrąbane...
2018-08-02 11:09
Zastanawialiście się dlaczego akurat pod tym wiaduktem jest tyle kolizji?
W Polsce istnieje tolerancja między ograniczeniem na znaku a faktyczną wysokością. Przepisy jasno określają, że wartość na znakach
Zastanawialiście się dlaczego akurat pod tym wiaduktem jest tyle kolizji?
W Polsce istnieje tolerancja między ograniczeniem na znaku a faktyczną wysokością. Przepisy jasno określają, że wartość na znakach musi zostać zaniżona o 50 centymetrów. Jest to po prostu prawny obowiązek i podlegają mu wszystkie podmioty odpowiedzialne za oznakowanie. Kierowcy o tym wiedzą i wykorzystują tę tolerancję przejeżdżając bez problemu pod wiaduktami, pod którymi tylko teoretycznie nie powinni się mieścić. Wiadukt nad al. Hallera ma jednak jeszcze dodatkowo tramwajowe linie energetyczne, które uniemożliwiają skuteczny przejazd z użyciem tolerancji.
Należy zatem zmienić wartość na znaku o pół metra i problem kolizji znacząco spadnie.
Żeby zgodnie z prawem zaniżyć wartość na znaku o kolejne 0,5m trzeba wziąć pod uwagę całą szerokość wiaduktu, a nie tylko środkową część.
Widać, że organizatorzy ruchu zdecydowali się na to rozwiązanie, ale uznali, ze 10 cm wystarczy.
2018-08-02 11:16
2018-08-02 14:50
2018-08-02 19:18
i uczymy kierowców, że znaki są na wyrost. Szczególnie te z ograniczeniami prędkości. I ja zacytuję swój wpis pod poprzednim artykułem:
"To jest ogólna wina zarządców dróg i stawiania znaków "na wyrost"
rozwiń...
i uczymy kierowców, że znaki są na wyrost. Szczególnie te z ograniczeniami prędkości. I ja zacytuję swój wpis pod poprzednim artykułem:
"To jest ogólna wina zarządców dróg i stawiania znaków "na wyrost"
Przykładowo, na drodze można jechać 70 km/h, to postawimy 50. Można by jechać 90, to postawimy 70, bo i tak wiemy, że kierowcy pojadą szybciej. I jadą, bo wiedzą, że urzędnik postawił znak "na wyrost".
Identycznie jest w tym przypadku. Większość znaków wskazujących wysokość wiaduktu jest stawiana "z zapasem". Pod większości wiaduktami zmieszczą się pojazdy, które są wyższe, niż wskazują znaki. Nauczeni tym zwyczajem, zafundowanym przez urzędnicze głowy, kierowcy korzystają z tego. Akurat w tym przypadku, pod tym wiaduktem, nie ma "zapasu".
Jeśli ktoś 9 razy będzie wzywał straż pożarną do nieistniejącego pożaru, to za 10 razem mogą nie przyjechać do prawdziwego. Analogia identyczna."
2018-08-02 11:10
2018-08-02 10:09
Ehhh te drajwerzy tiroew nic nie myślą, prawko z chipsów.
2018-08-02 19:04
jesteś tak głupi, że nawet prawka na kat B nie ogarniasz a się udzielasz! Nie bronie przygłupów ale zrób najpierw C+E a potem wypowiadaj się. W chipsach można znaleźć jak juz prawko kat B. Nie masz nawet zielonego
jesteś tak głupi, że nawet prawka na kat B nie ogarniasz a się udzielasz! Nie bronie przygłupów ale zrób najpierw C+E a potem wypowiadaj się. W chipsach można znaleźć jak juz prawko kat B. Nie masz nawet zielonego pojęcia ile trzeba się napocić i wydać kasy na to wszystko... Widać że jesteś zwykłym nudziarzem spędzającym życie w Galeriach handlowych...
2018-08-02 10:14
Gamonie w TIRach i tak będą próbować.
Może mandaty odstraszą ale kto będzie tych kamer pilnować ?
Z drugiej strony dlaczego teraz nie dają mandatów skoro przyjeżdżają na miejsce i widać kto wjechał?
2018-08-02 10:39
bo ci kierowcy to nie są gdańszczanie którzy na stałe tamtędy jeżdżą i zrywają te linie po kilka razy, a raczej przyjezdni którzy jadą tą drogą po raz pierwszy
jeśli ktoś raz zerwał linię w tym miejscu to będzie pamiętał to do końca życia i drugi raz już tam nie pojedzie i mandat tu niczego nie zmieni
2018-08-02 10:15
jes
2018-08-02 10:15
Stawiają bramę niższą niż wiadukt, chamskie grube belki, jak kierowca się zapomina to pocałunek w przednia szybę otrzeźwia kierowcę i auto do naprawy, "brameczka" jest odsunięta od wiaduktu tak żeby można było delikwenta
Stawiają bramę niższą niż wiadukt, chamskie grube belki, jak kierowca się zapomina to pocałunek w przednia szybę otrzeźwia kierowcę i auto do naprawy, "brameczka" jest odsunięta od wiaduktu tak żeby można było delikwenta omijać, kamerka też jest, żeby potem policja i internauci na YouTube mogli obejrzeć wyobraźnię kierowców. Brutalne ale tanie i skuteczne :)
2018-08-02 10:19
A mają tam w Hameryce tramwaje?
2018-08-02 10:20
Majom. W San Francisco np.
2018-08-02 11:47
Są ciągnięte na linach...
2018-08-02 18:57
2018-08-02 10:24
Byłeś kiedyś w stanach?
2018-08-02 10:28
ale byłem kiedyś w stanie ;)
2018-08-02 11:05
Ale znam kogoś kto był
i opowiedział mi to i owo
2018-08-02 10:20
Urzędnik, urzędnikiem.
Co się zmieni ? NIC
Po co płacić i robić jakieś stalowe balustrady. Płacą firmy ubezpieczeniowe sprawcy więc nie urzędnicy, więc nie ma problemu. Kasa się zgadza.
Urzędnik, urzędnikiem.
Co się zmieni ? NIC
Po co płacić i robić jakieś stalowe balustrady. Płacą firmy ubezpieczeniowe sprawcy więc nie urzędnicy, więc nie ma problemu. Kasa się zgadza.
Kto zapłaci społeczeństwu za kolejne zerwanie trakcji ? NIKT
P.S beka bo urzędnikom wydaje się że kamery poprawiły bezpieczeństwo na przejściu koło wiaduktu ? Hahaha. A może to jednak progi zwalniające ?
2018-08-02 10:20
uf:) w końcu rozwiążą ten problem, który dosyć często dotyka ludzi jadących przez węzeł kliniczna. Ja od niedawna jeżdżę z osiedla zajezdnia wrzeszcz do centrum i już widziałem zablokowanego tira, który paraliżował ruch...
2018-08-02 10:35
sam mówisz, że widziałeś tira, który nie mógł wyjechać, więc to, czy chwilę wcześniej go chwyciła kamera nie ma raczej znaczenia - i tak wiadomo o kogo chodzi
2018-08-02 10:21
zamiast zrobić metalowe balustrady, lepiej wywalić grube tysiące na jakieś sensory. Typowa gospodarnośc PO.
2018-08-02 10:31
Jezeli od bramownicy lub czegos podobnego dojdzie do uszkodzenia pojazdu za szkody placi zarządca drogi. Jeżeli mimo ustswionych znaków drogowych dojdzie do złamania zapisów PoRD i w tym przypadku do uszkodzenia sieci trakcyjnej, za to płaci winowajca lub jego ubezpieczyciel.
2018-08-02 10:48
raz - na początku ulicy zakaz wjazdu dla pojazdów wyższych niż X
dwa - znak że jak masz więcej niż X to za 10m wyrżniesz, zawróć
trzy - dobitna brama na wysokości X
W każdym sądzie się to
raz - na początku ulicy zakaz wjazdu dla pojazdów wyższych niż X
dwa - znak że jak masz więcej niż X to za 10m wyrżniesz, zawróć
trzy - dobitna brama na wysokości X
W każdym sądzie się to obroni.
Nikt nie postuluje żeby zza krzaka im przeczesać dach szoferki tylko ustawić zwyczajną, skuteczną i oznakowaną zaporę. Jak sami w nią wjadą, to 100% ich wina.
2018-08-02 11:11
Poczytaj specjalisto do spraw wszelakich rozporządzenie ministra o likalizacji znaków i odpowiedzialności za spowodowanie straty na mieniu na skutek uszkodzenia przez znak.
2018-08-02 11:13
POTrollowałeś sobie ale przepisów nie znasz.
2018-08-02 11:15
PiSowczyk. Spec. Idealny na prezesa
2018-08-02 11:16
2018-08-02 12:52
donek, donek, donek
2018-08-02 12:52
w sumie to był jeszcze olek - pindolek
2018-08-02 13:01
Bramownica stałaby ZA znakiem drogowym; wtedy jest czymś takim samym jak most. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości wystarczy bramownicę połączyć np. z drogowskazem poziomym.
2018-08-02 12:56
PO (radni) wnioskuje o bramę; to zawieszeni w prawach członków zastępcy prezydenta chcą monitoringu...
2018-08-02 13:17
To będzie po PISowsku
2018-08-02 13:39
2018-08-02 13:56
Zawierzyć wcale nie jest tanio...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.