2020-11-15 07:40
Opinia wyróżniona
Droga rowerowa powinna być czymś normalnym i w standardzie przy tego typu inwestycjach.
Bardzo dobra droga rowerowa jest na Al. Pawła Adamowicza z Moreny aż do Lawendowego Wzgórza.
Droga jest tak dobra, że ten odcinek obojętnie czy z czy na Morenę rowerem pokonuję 3x szybciej niż tramwajem :)
2020-11-18 19:24
2020-11-19 20:12
To może wystarczy zerwać nawierzchnie?
2020-11-15 15:10
2020-11-19 21:11
a będąc pieszym nie zdarzyło się komuś spacerować po DDR oddzielonej tyle o ile linią lub kolorem nawierzchni? te 10cm może i być ostrzeżeniem nie tylko dla Roweru ale- a może i tym bardziej- pieszego
2020-11-15 16:24
wyjątkiem jest Polska
2020-11-15 16:45
uwalniania kolejnych ulic i placów położonych w centrum oraz w pobliżu stacji lokalnej kolei od jeżdżących i parkujących samochodów, tworząc strefy, na których piesi i rowerzyści mają pierwszeństwo lub wyłączność,
uwalniania kolejnych ulic i placów położonych w centrum oraz w pobliżu stacji lokalnej kolei od jeżdżących i parkujących samochodów, tworząc strefy, na których piesi i rowerzyści mają pierwszeństwo lub wyłączność, realizując w praktyce możliwość pokojowego współżycia na wspólnej przestrzeni, bezpiecznej dla wszystkich. Niekiedy dopuszcza się tam ruch samochodów dostawczych w określonych godzinach dnia.
2020-11-15 17:24
strefy pieszo rowerowe to strefy pieszo rowerowe. drogi dla rowerow to drogi dla rowerów. przeznaczenie tych dwóch tworów jest zupełnie inne. nie ma to nic do rzeczy
2020-11-17 10:22
rowerzyści nie powinni tracić prawa do korzystania z jezdni w wyniku przekształcenia chodnika w strefę pieszo- rowerową. Chodzi o zmianę filozofii tworzenia infrastruktury przyjaznej dla ruchu rowerzystów i pieszych:
rowerzyści nie powinni tracić prawa do korzystania z jezdni w wyniku przekształcenia chodnika w strefę pieszo- rowerową. Chodzi o zmianę filozofii tworzenia infrastruktury przyjaznej dla ruchu rowerzystów i pieszych: raczej realokacja przestrzeni jezdni i przestrzeni do parkowania na rzecz pieszych i rowerzystów, a nie głównie tworzenie dwukierunkowych dróg dla rowerów kosztem szerokości chodnika, bez naruszania przestrzeni zawłaszczonej przez parkujące samochody.
2020-11-15 16:13
właśnie dobrze, bezpieczniej dla pieszych, bo tam większość ,,grzeje,, , a z wysokim krawężnikiem mniejsza szansa, że wpadnie na chodnik i potrąci pieszego
2020-11-15 10:58
i jeszcze czekam na ścieżkę rowerową na Kartuskiej od Al. Pawła Adamowicza do Łostowickiej w stronę centrum
2020-11-16 01:04
Brakuje DDR wzdłuż wszystkich głównych dróg łączących górny i dolny taras (Starogardzka, Małomiejska-Świętokrzyska, Armii Krajowej, Kartuska, Sobieskiego, Jaśkowa Dolina, Słowackiego, Spacerowa), a to tam są one właśnie
Brakuje DDR wzdłuż wszystkich głównych dróg łączących górny i dolny taras (Starogardzka, Małomiejska-Świętokrzyska, Armii Krajowej, Kartuska, Sobieskiego, Jaśkowa Dolina, Słowackiego, Spacerowa), a to tam są one właśnie najbardziej potrzebne - rowerzysta jedzie pod górę powoli, przez co jest narażony na niebezpieczeństwo ze strony "kierowców", którym szkoda stracić te 1-2 minuty jadąc za nim i wykonują wtedy groźne i agresywne manewry.
2020-11-15 16:11
W drugą stronę, wzdłuż Kartuskiej do ronda z Myśliwską, także by się przydało, a jest gdzie budować, bo jest tam dość szeroko. Brakuje też odcinka od Havla, wzdłuż Warszawskiej do skrzyżowania z al. P. Adamowicza, a nawet dalej wzdłuż Jabłoniowej. Okolice Świętokrzyskiej to też rowerowy terroryzm.
2020-11-15 07:31
O tym że będzie ddr to chyba wiadomo mniej więcej od czasu jak powstał projekt tego wiaduktu, tak z pięć lat temu.
2020-11-15 10:24
2020-11-15 12:12
2020-11-16 12:37
2020-11-17 10:24
i stworzenie miejsc do parkowania samochodów prostopadle do osi jezdni ulicy Wały Jagiellońskie przed dawnym barem Ruczaj. Miało być wygodnie dla pieszych i rowerzystów, faktycznie stało się wygodniej dla parkujących samochodów.
2020-11-15 07:40
Opinia wyróżniona
Droga rowerowa powinna być czymś normalnym i w standardzie przy tego typu inwestycjach.
Bardzo dobra droga rowerowa jest na Al. Pawła Adamowicza z Moreny aż do Lawendowego Wzgórza.
Droga jest tak dobra, że ten odcinek obojętnie czy z czy na Morenę rowerem pokonuję 3x szybciej niż tramwajem :)
2020-11-15 10:58
i jeszcze czekam na ścieżkę rowerową na Kartuskiej od Al. Pawła Adamowicza do Łostowickiej w stronę centrum
2020-11-15 16:11
W drugą stronę, wzdłuż Kartuskiej do ronda z Myśliwską, także by się przydało, a jest gdzie budować, bo jest tam dość szeroko. Brakuje też odcinka od Havla, wzdłuż Warszawskiej do skrzyżowania z al. P. Adamowicza, a nawet dalej wzdłuż Jabłoniowej. Okolice Świętokrzyskiej to też rowerowy terroryzm.
2020-11-16 01:04
Brakuje DDR wzdłuż wszystkich głównych dróg łączących górny i dolny taras (Starogardzka, Małomiejska-Świętokrzyska, Armii Krajowej, Kartuska, Sobieskiego, Jaśkowa Dolina, Słowackiego, Spacerowa), a to tam są one właśnie
Brakuje DDR wzdłuż wszystkich głównych dróg łączących górny i dolny taras (Starogardzka, Małomiejska-Świętokrzyska, Armii Krajowej, Kartuska, Sobieskiego, Jaśkowa Dolina, Słowackiego, Spacerowa), a to tam są one właśnie najbardziej potrzebne - rowerzysta jedzie pod górę powoli, przez co jest narażony na niebezpieczeństwo ze strony "kierowców", którym szkoda stracić te 1-2 minuty jadąc za nim i wykonują wtedy groźne i agresywne manewry.
2020-11-15 15:10
2020-11-15 16:13
właśnie dobrze, bezpieczniej dla pieszych, bo tam większość ,,grzeje,, , a z wysokim krawężnikiem mniejsza szansa, że wpadnie na chodnik i potrąci pieszego
2020-11-15 16:24
wyjątkiem jest Polska
2020-11-15 16:45
uwalniania kolejnych ulic i placów położonych w centrum oraz w pobliżu stacji lokalnej kolei od jeżdżących i parkujących samochodów, tworząc strefy, na których piesi i rowerzyści mają pierwszeństwo lub wyłączność,
uwalniania kolejnych ulic i placów położonych w centrum oraz w pobliżu stacji lokalnej kolei od jeżdżących i parkujących samochodów, tworząc strefy, na których piesi i rowerzyści mają pierwszeństwo lub wyłączność, realizując w praktyce możliwość pokojowego współżycia na wspólnej przestrzeni, bezpiecznej dla wszystkich. Niekiedy dopuszcza się tam ruch samochodów dostawczych w określonych godzinach dnia.
2020-11-15 17:24
strefy pieszo rowerowe to strefy pieszo rowerowe. drogi dla rowerow to drogi dla rowerów. przeznaczenie tych dwóch tworów jest zupełnie inne. nie ma to nic do rzeczy
2020-11-17 10:22
rowerzyści nie powinni tracić prawa do korzystania z jezdni w wyniku przekształcenia chodnika w strefę pieszo- rowerową. Chodzi o zmianę filozofii tworzenia infrastruktury przyjaznej dla ruchu rowerzystów i pieszych:
rowerzyści nie powinni tracić prawa do korzystania z jezdni w wyniku przekształcenia chodnika w strefę pieszo- rowerową. Chodzi o zmianę filozofii tworzenia infrastruktury przyjaznej dla ruchu rowerzystów i pieszych: raczej realokacja przestrzeni jezdni i przestrzeni do parkowania na rzecz pieszych i rowerzystów, a nie głównie tworzenie dwukierunkowych dróg dla rowerów kosztem szerokości chodnika, bez naruszania przestrzeni zawłaszczonej przez parkujące samochody.
2020-11-19 21:11
a będąc pieszym nie zdarzyło się komuś spacerować po DDR oddzielonej tyle o ile linią lub kolorem nawierzchni? te 10cm może i być ostrzeżeniem nie tylko dla Roweru ale- a może i tym bardziej- pieszego
2020-11-18 19:24
2020-11-19 20:12
To może wystarczy zerwać nawierzchnie?
2020-11-15 08:07
Jedyna inwestycja w ostatnich lata do droga rowerowa na Pogórzu prowadzi z nikąd do nikąd
2020-11-15 08:43
co akurat patrząc na ortografię wpisu było pieniędzmi wywalonymi w błoto.
2020-11-15 17:43
styl i interpunkcja !
Leży i kwiczy
Przyganiał kocioł garnkowi :)
2020-11-16 23:34
Odezwał się mistrzunio od stawiania spacji przed wykrzyknikiem...
2020-11-15 10:23
W Gdyni - tak jak w Chinach już minął czas furmanek, wozów i rowerów. Gdynia jest miastem nowoczesnym.
2020-11-17 10:26
Podobnie Kopenhaga - stopniowo zwiększając zasięg stref wolnych od parkujących i jeżdżących samochodów w centrum miasta.
2020-11-15 11:27
2020-11-15 16:15
zimą się gorzej maluje, asfalt wilgotny, farba źle schnie
2020-11-15 16:46
powinna powstać cyklostrada od dworca PKP Gdynia Główna do stacji Gdynia Wzgórze św, Maksymiliana i dalej do Sopotu wzdłuż linii SKM.
2020-11-15 19:22
"cyklostrada"? w postaci chodnika z nakazem jazdy po nin rowerem slalomem pomiedzy pieszymi?
2020-11-17 10:28
Zapraszam do Jaworzna: tam taką cyklostradę zaprojektował zespół w skład którego wchodzili psycholodzy transportu. Jak ci się nie podoba ta nazwa, to wypróbuj reakcję innych czytelników na słowo "velostrada" lub "autostrada rowerowa" .
2020-11-15 21:57
Jaka droga dla rowerów na 10 lutego? Aha to coś wzdłuż centrum Kwiatkowskiego i do tego apartamentowca przy 3 maja? Fajnie ze za 3 maja nic się nie dzieje i chyba wiele się nie zadzieje bo tam jest przystanek
Jaka droga dla rowerów na 10 lutego? Aha to coś wzdłuż centrum Kwiatkowskiego i do tego apartamentowca przy 3 maja? Fajnie ze za 3 maja nic się nie dzieje i chyba wiele się nie zadzieje bo tam jest przystanek autobusowy i miejsca mało poza tym parkuja swoje auta urzedasy fajna taka ślepa ścieżka będzie kolejne miejsce spin z d**ilami w samochodach
2020-11-15 21:54
Robią przecież cudowny ślepy odcinek na 10 lutego bez połączenia z tym również ślepym syfem prowadzącym na dworcowa coś tam dlubia na Władysława IV przed skrzyżowaniem z Piłsudskiego pewnie to ta zapowiadana od 2 lat ścieżka prowadząca w stronę stacji SKM bez jazdy torem przeszkód wzdłuż torów
2020-11-17 16:09
Bo wyrzucili kasę w kompletnie bezsensowne od początku lotnisko, a poza tym nie muszą się starać, bo Szczurek i jego paczka znów wygra!
Ps-już dawno winna być zmiana!
2020-11-15 08:48
2020-11-15 09:16
Więcej dróg rowerowych większe zainteresowanie tym środkiem transportu
2020-11-15 10:21
Tak, szczególnie teraz.
2020-11-15 20:54
2020-11-16 13:15
A co ty chcesz od obecnej pogody, w czym ona przeszkadza w jeździe rowerem?
2020-11-15 10:35
Skoro jest nowa droga to z automatu powinna być ścieżka rowerowa.
2020-11-15 10:41
ścieżki są w lasach
2020-11-15 16:48
miejsc do parkowania.
2020-11-15 11:04
A jednocześnie blokują inne inwestycje drogowe ,niszczą trawniki pod miejsca postojowe dla aut i pakują rowery na wąskie chodniki nazywając je ścieżkami rowerowymi bo niby niema miejsca :)
W Gdańsku nie robi się inwestycji tam gdzie oczekują mieszkancy tylko tam gdzie mają kaprysy urzędasy korzystający co dziennie tylko z auta.
2020-11-15 12:32
Proszę bardzo:
Nowa Łódzka - jest DDR,
Nowa Bulońska/Adamowicza - jest DDR,
Budowa linii tramwajowej na Morenę - są DDR,
Przebudowa linii tramwajowej na Stogi - jest DDR,
Budowa Trasy
Proszę bardzo:
Nowa Łódzka - jest DDR,
Nowa Bulońska/Adamowicza - jest DDR,
Budowa linii tramwajowej na Morenę - są DDR,
Przebudowa linii tramwajowej na Stogi - jest DDR,
Budowa Trasy Sucharskiego - jest DDR,
Kontynuacja budowy Trasy Słowackiego/al. Żołnierzy Wyklętych - patrz jest DDR,
oraz masę budowy samych nowych DDR... Także nie widzę tej nowości, wręcz odwrotnie to jest standard.
Szkoda że z tym standardem nie idzie kultura i znajomość podstawowych przepisów PoRD przez większość użytkowników, a zwłaszcza tych co noszą obcisłe gacie z pampersem.
Masz problem z kierowcą - kamera, nagranie na policję i da się go ujarzmić, masz problem z rowerzystą? nic nie zrobisz bo to święta krowa, ani rejestracji, ani innej możliwości rozpoznania takiego delikwenta... A szacunku to nawet do pieszego nie ma, takie chamstwo...
2020-11-15 13:33
2020-11-15 15:31
I to dopiero od kilku lat jak by to była łaska wiec co chcesz porównywać. Wśród rowerzystów tych z pampersem jest zaledwie garstka jakies 10% .I nie bądź śmieszny taka bezkarność na piratów drogowych jaka jest unas
I to dopiero od kilku lat jak by to była łaska wiec co chcesz porównywać. Wśród rowerzystów tych z pampersem jest zaledwie garstka jakies 10% .I nie bądź śmieszny taka bezkarność na piratów drogowych jaka jest unas niema nigdzie .I zapamietaj sobie jedno i pieszy i rowerzysta nie jest chroniony przez kupe złomu ,którym jedziesz dlatego tak jest święta krową.I jest najbardziej pożądany komunikacyjnie w mieście.
2020-11-15 16:28
Droge dla rowerów mamy jedynie na adamowicza, w pasie nadmorskim, na Rudnikach i to tyle. Reszta to chodniki rowerowe. Czyli pseudo infrastruktura rowerowa nie stosowana praktycznie nigdzie na świecie poza polską
2020-11-15 16:52
jest wdrażany spójny program stopniowego uwalniania ulic i placów w centrum i w pobliżu węzłów przesiadkowych od jeżdżących i parkujących samochodów. Ważnym działaniem jest także uspokajanie ruchu i poprawa komfortu i
jest wdrażany spójny program stopniowego uwalniania ulic i placów w centrum i w pobliżu węzłów przesiadkowych od jeżdżących i parkujących samochodów. Ważnym działaniem jest także uspokajanie ruchu i poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniach korytarzy ich ruchu z arteriami ruchu samochodów i elementami liniowej infrastruktury miejskiej takiej jak linie kolejowe, cieki wodne i krawędzie uskoków terenowych. Na Zachodzie często po prostu zwęża się arterie ruchu kołowego i zdarza się także likwidacja estakad mających kiedyś usprawniać ruch samochodów na skrzyżowaniach.
2020-11-15 12:06
No szalenstwo 300m drogi rowerowej
2020-11-15 16:53
skądinąd droga techniczna wzdłuż kanału Raduni powinna mieć lepiej rozwiązane skrzyżowania z jezdniami ulic poprzecznych.
2020-11-15 17:29
bez sensu łączyć tranzyt rowerowy i deptak dla pieszych .... To niewygodne i niebezpieczne. Miejsce dla rowerów jest po drugiej stronie kanału. wystarczy dostosowac nawierzchnie. Proste
2020-11-15 18:45
a pieszy na niewłaściwej stronie kanału ma wrocić na swą stronę - wpław
2020-11-15 12:07
rowerzystów i tak będzie jechać ulica, bo tak.
2020-11-15 12:49
Bo gdzie ma za wiaduktem jechac? I tak musi leciec Traktem
2020-11-15 12:53
Ale nie. Dla nich prawo o ruchu drogowym to jakaś abstrakcja.
2020-11-15 13:12
Traktem Sw Wojciecha mozna normalni jechac ulica
2020-11-15 13:20
2020-11-15 16:47
Droga- to wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu
Droga- to wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt . Jezdnia- to część drogi kołowej przeznaczonej do ruchu pojazdów. Może składać się z jednego lub kilku pasów ruchu. Częścią jezdni nie są wydzielone torowiska. Gdybyście obcisłogaciowcy posiadali choćby kartę rowerową te pojęcia nie były by wam obce.
2020-11-15 16:58
Ulica droga na terenie zabudowanym lub przeznaczonym do zabudowy (głównie w mieście, ale także w osadzie oraz czasem na wsi), której współcześnie zazwyczaj nadaje się oficjalnie urzędową nazwę własną.
2020-11-15 20:57
2020-11-15 22:10
Tylko że nie wszyscy jadąc na rowerze mają ochotę podziwiać widoki ja np robiąc trasę 150-170 km raczej nie mam czasu na kontemplowanie krajobrazów bo do nocy nie wrócę do domu proste
2020-11-19 20:21
Kiedyś jak się jechało wałem wzdłuż Raduni w kierunku Pruszcza, to ta droga wydawała się taka szeroka. Obecnie położona kostka stwarza wrażenie zwężenia. Czy to tylko ja tak odbieram ?
2020-11-19 21:16
kiedyś to tam bez kitu była "sćieżka" i trzeba było na piach uważać...
....teraz jest lepiej...
...ale ze mnie dziaders...
2020-11-15 16:55
zakazu ruchu rowerów na jezdni ulicy równoległej do drogi rowerowej. Drogi dla rowerów nie powinny być budowane z myślą o pozbawieniu kolarzy prawa do jazdy po jezdni biegnącej obok.
2020-11-19 21:17
ze względu na bezpieczeństwo kierowców i rowerzystów...i kropka
2020-11-15 18:51
skoro już sformułowałeś to prawo natury
to dlaczego z tym walczysz?
z prawem Ohma też walczysz?
2020-11-15 12:43
Czy wykonawca tych wiaduktów zapłaci karę za nie dotrzymanie terminu? Opóźnienie będzie duże bo aż dwa lata wieckarne odsetki musza być! Pesa za mniejsze opóźnienie w dostawie zamówionych tramwajów musi płacić!
2020-11-15 13:17
Konserwator kazał zachować. Skutkiem była konieczności przeprojektowania inwestycji, w konsekwencji konieczność zmiany budowy i uzyskania niezbędnych zezwoleń. Zrozumiałeś? Jeśli nie, to trudno.
2020-11-15 13:24
Chodziło o garaż wielopoziomowy a nie o wiadukty! A to jest różnica! Zrozumiałeś? Jeśli nie to trudno.
2020-11-15 13:47
wówczas zrozumiesz.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.