2021-10-08 13:16
2021-10-08 13:22
Donek wzywa wszystkich:) Dobrze że Nowak wyszedł będzie ich więcej:)
2021-10-08 17:09
I wam to ani trochę nie daje do myślenia?
2021-10-08 18:41
2021-10-09 07:45
2021-10-09 07:45
Portal śpieszy jak zawsze z promocją!
2021-10-09 12:08
Bez przesady. O święceniach nowego biskupa tez pisali.
2021-10-10 11:38
2021-10-08 13:28
Wyjść na tą demonstrację w koszulce Konstytucja i krzyczeć "Konstytucja Konstytucja!" - normalnie absurd na miarę "Dość dyktatury kobiet"!
2021-10-08 14:01
Konstytucja identycznie jak unia też wymaga by sądy były niezależne od polityków. Mamy i**otyczną sytuację w której to Unia wymaga od nas przestrzegania naszej konstytucji
2021-10-08 14:27
2021-10-08 15:18
Trójpodział władzy jest podstawą naszej konstytucji, ale Przybłęda interpretuje tę część dokładnie tak jak zażyczy sobie najważniejszy polityk w państwie.
Suwerenność rozumiana wg. Przybłędy jako suwerenność
Trójpodział władzy jest podstawą naszej konstytucji, ale Przybłęda interpretuje tę część dokładnie tak jak zażyczy sobie najważniejszy polityk w państwie.
Suwerenność rozumiana wg. Przybłędy jako suwerenność od konieczności wywiązywania się ze zobowiązań podpisanych z innymi krajami nie jest elementem konstytucji.
Dołączenie do unii wymagało od nas aby nasze prawo było zgodne z Unijnym w chwili dołączenia i żebyśmy trzymali ten stan rzeczy. Najdziwniejsze jest to że obecna zwada nie powstała w wyniku zmiany prawa a zmiany interpretacji bardzo prostych zasad które obie strony uważały za obowiązkowe jeszcze zanim zaczęliśmy się ubiegać o członkostwo- niezależność sądów od polityków. Zarówno Unia jak i konstytucja tego wymagają w sposób nieulegający interpretacji, ale oczywiście PiS takie detale nie dotyczą
2021-10-08 16:06
Nie, dolaczenie do Unii wymagalo, zeby prawo unijne bylo zgodne z polska konstytucja i utrzymalo ten stan rzeczy, poniewaz aktem nadrzednym w polsce jest konstutycja, a mamy obowiazek przestrzegania wiazacych nas umow
Nie, dolaczenie do Unii wymagalo, zeby prawo unijne bylo zgodne z polska konstytucja i utrzymalo ten stan rzeczy, poniewaz aktem nadrzednym w polsce jest konstutycja, a mamy obowiazek przestrzegania wiazacych nas umow miedzynarodowych, tj. takich, ktore sa zgodne z nasza konstytucja. Od akcesji unijnej podochodzily rozne inne traktatyx, ale zadne nie zneutralizowal konstytucji. Ta wciaz jest w Polsce najwazniejsza, a jesli prawo unijne nie jest dla nas wiazace w zakresie, w jakim nie jest zgodne z konstutucja.
2021-10-08 17:18
Skoro jedno i drugie ma mówić to samo (albo przynajmniej się nie negować) to nie ma znaczenia które jest ważniejsze jak długo któraś ze stron nie spróbuje zmieniać tych zasad.
W tym przypadku my zaczęliśmy łamać
Skoro jedno i drugie ma mówić to samo (albo przynajmniej się nie negować) to nie ma znaczenia które jest ważniejsze jak długo któraś ze stron nie spróbuje zmieniać tych zasad.
W tym przypadku my zaczęliśmy łamać zasady (nie zmieniać! Łamać! W końcu konstytucja pozostaje identyczna od czasu dołączenia do unii).
Nie wiem po co w ogóle próbujesz decydować który dokument jest ważniejszy w sprawie w której oba mówią to samo.
To jakby oboje rodzice kazało dziecku posprzątać pokój tylko po to żeby dzieciak zaczął krzyczeć na ojca że nie będzie się go słuchał bo matka jest ważniejsza.
2021-10-08 18:45
Widzę, że masz duże problemy z rozumieniem krótkich form pisemnych.
2021-10-08 21:14
Możesz zacytować proszę wpis, do którego się odnosisz?
2021-10-08 21:13
Obawiam się, że większość troki nie zrozumiała Twojego posta, to przykre, że tak łatwo zmanipulować; wydawałoby się, inteligentnych ludzi
2021-10-09 10:49
Samo orzeczenie wydawało się bezsensowne przy takiej oczywistości, ale widząc tak absurdalne dylematy europejskich strusiów, musiało jak widać zapaść.
Po której stronie protestów będzie TW Bolek OTUA?
2021-10-09 17:26
2021-10-08 19:51
Że albo zmieniamy konstytucję tak, żeby była zgodna z prawem unijnym , czego pisowskie zaprzaństwo nie zrobi bredząc o wstawaniu z kolan, albo won z unii. Za trudne? Czy w TVP mają inne wnioski ?
2021-10-08 20:14
Konstytucja jest zgodna z prawem unijnym. To ignorowanie treści konstytucji przy jej interpretacji powoduje problemy. PiS po prostu wprowadza nielegalne ustawy.
2021-10-08 21:01
2021-10-08 21:39
Akurat część o niezależności sądów jest krótka, zwięzła i w prostych słowach. Trzeba być kłamliwą szują żeby interpretować to tak jak robi to PiS.
2021-10-09 10:51
2021-10-09 10:51
najważniejszym aktem prawnym w Polsce jest konstytucja
2021-10-08 17:51
2021-10-08 18:46
A w którym artykule ją łamią?
2021-10-08 20:17
"Sądy i Trybunały są władzą odrębną i niezależną od innych władz."
Do dosłownie pierwsze zdanie na temat sądów
2021-10-09 10:52
2021-10-09 22:49
Komu tu tłumaczysz ?
2021-10-09 08:51
2021-10-09 10:20
konstytucja nigdzie nie zabrania powołania organu dyscyplinarnego wobec sędziów. Jeśli ktoś uważa inaczej, wyznaje ideę totalnej bezkarności kasty sędziowskiej. Złapanie takiego na gorącym uczynku np. pospolitej
konstytucja nigdzie nie zabrania powołania organu dyscyplinarnego wobec sędziów. Jeśli ktoś uważa inaczej, wyznaje ideę totalnej bezkarności kasty sędziowskiej. Złapanie takiego na gorącym uczynku np. pospolitej kradzieży czy przyklepania sprzedaży kamienicy z lokatorami na pełnomocnictwo dla 150- latka powodowało, że co najwyżej obniżano mu pensję o 20-50% , co jest kpiną z całej reszty Polaków.
2021-10-10 10:22
W grudniu 2019 roku Izba Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu Najwyższego orzekła, że Izba Dyscyplinarna nie jest sądem w rozumieniu prawa Unii Europejskiej, a przez to nie jest sądem w rozumieniu prawa krajowego. Ale co
W grudniu 2019 roku Izba Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu Najwyższego orzekła, że Izba Dyscyplinarna nie jest sądem w rozumieniu prawa Unii Europejskiej, a przez to nie jest sądem w rozumieniu prawa krajowego. Ale co tam, po to była robiona pisowska deforma sądownictwa aby mogli teraz uznawać tylko wyroki które im pasują. Do tego właściwie sprowadza się również orzeczenie trybunału Przyłębskiej, odkrycie towarzyskie Jarosława będzie teraz wyznaczać standardy praworządności, jest przecież wybitnym prawnikiem o czym wszyscy wiedzą. Julia Przyłębska w 2001 roku złożyła wniosek o powołanie na sędziego Sądu Okręgowego w Poznaniu. Jej kandydatura została jednak negatywnie zaopiniowana przez właściwe organa Sądu Okręgowego z uwagi na liczne błędy przy wydawaniu orzeczeń, ponadprzeciętną liczbę uchylanych wyroków oraz wysoką absencję w pracy, co złożyło się na konkluzję, że jej powrót do orzekania byłby niekorzystny dla wymiaru sprawiedliwości.
2021-10-10 18:14
To prerogatywa prezydenta. Ponadto obowiązują ją ustawy a nie orzecznictwo TSUE, które nie należy do źródeł prawa w RP
2021-10-08 21:04
2021-10-09 09:30
że przestępcy z wyrokami nami rządzą. Tak się rozkręcili, że łamią prawo każdego dnia. Próbują podporządkować sobie wszystkie instytucje tylko po to, żeby nie iść siedzieć za swoje przewały i złodziejstwa.
Powinni zmienić nazwę z prawo i sprawiedliwość, bo z tym nie mają nic wspólnego, na przestępcy i spółka.
2021-10-08 14:40
Brawo!!!
2021-10-08 16:18
jaroslaw blazni sie nieustannie tak wiec jeszcze jedno blazenstwo nie robi juz roznicy
2021-10-08 16:39
Jarek to sobie lepszej opozycji wymarzyc nie mógł. Jedyny program na opozycji to anty PiS tylko opozycja nie zauważyła że większość ludzi nie chce aby było jak było. Jedyne co KO i Lewicy wychodzi to donoszenie do Brukseli
2021-10-08 20:02
EU jest coraz bliżej umieszczenia Nas u władzy. A wtedy się przekonacie jak może być naprawdę dobrze! Nie pożałujecie. Obiecuję!
2021-10-09 10:55
tow. Kwaczyński realizuje wasze postulaty
2021-10-09 09:38
że widzisz donoszenie. Co za ograniczone myślenie. Czyli co? Opozycja ma popierać mafię pis, niszczącą naszą gospodarkę, politykę, prawo? Ruinującą i zadłużającą nasz kraj na potęgę. Pchającą w łapy Kremla? To by była zdrada.
Pis to mafia.
2021-10-09 10:26
To ja poproszę o więcej tego " niszczenia" gdzie bezrobocie jest na rekordowo niskich poziomach podobnie jak udział długu denominowanego w walutach, dochód rozporządzalny gospodarstw domowych najwyższy w historii a SSP w rok mają zysk netto jak przez 8 lat rządów złodziei. Tylko co może o tym wiedzieć taki ignoranr ekonomiczny jak Ty?
2021-10-09 10:56
2021-10-09 11:22
Co widać choćby po zapłaconym CIT i VAT
2021-10-09 09:32
Nikt normalny przestępców nie popiera.
2021-10-09 10:54
Konstytucja ponad tuse
2021-10-08 13:49
I odwrócić ich uwagę od inflacji i podwyższenia stop % przez NBP ... brawo w tej sprawie naród milczy ...!!!! Kpicie ludzie z samych siebie
2021-10-08 13:54
Mnie dziwi, że gdańscy kierowcy wciąż milczą w sprawie komplikowania im życia kolejnymi ograniczeniami, zwężaniem ulic czy kolejnymi bezsensownymi przejściami naziemnymi obok istniejących już tuneli.
2021-10-08 14:16
O niczym innym nie gadają... Szkoda tylko że nie mają pojęcia jak powstają korki...
2021-10-08 14:28
Gdy od 15 lat nie powstaje nowa arteria dla ruchu a w okolicy, lecz powstało mieszkań dla 100 000 mieszkańców wtedy robią się korki! Ahh zdziwiony ?
2021-10-08 14:38
I czemu stoję w korkach w Śródmieściu, w którym liczba mieszkańców spadła?
2021-10-08 15:16
2021-10-08 15:24
Jak niby mieszkańcy dzielnic południowych mają się dostać do biur we Wrzeszczu czy na Przymorzu? Rakoczego i Słowackiego też stoją. Tak samo dojazdówki do obwodnicy. Komunikację miejską mamy fatalną, więc zostaje samochód, więc tworzą się korki, i zamiast jakoś rozbudować sieć drogową i przyspieszyć ruch to się go tylko spowalnia i zwęża drogi.
2021-10-08 15:39
Jeżeli ktoś jedzie na Przymorze z Południa przez Śródmieście, to zasługuje na stanie w korkach :)
Ale dalej - liczba ludności spadła, żadnej drogi nie zwężono, ba dobudowano nową, korki się powiększyły.
2021-10-09 11:00
2021-10-08 17:55
2021-10-08 16:42
W Śródmieściu ilość mieszkańców spada? Hahaha no tak bo w Śródmieściu nic się nie buduje a te lokale gdzie mieszkali ludzie zostają wyburzone
2021-10-08 19:53
A na skrzyżowaniu Chrobrego z LesCzyńskich i grudziądzką wieczny korek
2021-10-09 10:58
nawet letnica jest zabudowywana, a przz lata hulał tam co najwyżej mroźny wiatr nad ogródkami działkowymi
2021-10-08 19:15
Szczególnie uciążliwe są dla komunikacji miejskiej czyli autobusów, które przy zakrętach muszą korzystać z dwóch pasów, czasem zaliczając krawężnik . A na mniejszych rondach całość jaka jest tylko możliwość.
2021-10-08 16:41
Ale za podniesieniem stóp procentowych jak najbardziej było twoje kochane PO a jej główni ekonomiści na czele z Balcerowiczem nawet list z prośbą o ich podniesienie do NBP napisali. Ty masz jakieś pojęcie o polityce i tym co się dzieje?
2021-10-08 19:15
Podwyższenie stóp procentowych to instrument pozwalający zmniejszyć tempo inflacji, powstałej dzięki sześcioletniemu rozdawnictwu wagonów świeżo wydrukowanego pustego pieniądza.
2021-10-09 10:30
No popatrz, ja sądziłem że to raczej przez nadrukowanie wagonów kasy przez EBC w ramach tzw. QE oraz sztucznego wywindowania cen energii. Ostatecznie i tak liczy się stosunek średniego wzrostu wynagrodzeń do inflacji a ten jest trzy razy wyższy.
2021-10-08 18:17
2021-10-08 18:20
2021-10-08 18:22
2021-10-08 20:42
Albo Unia albo Putin. Wybór jest prosty.
2021-10-09 08:55
To przecież Lenin mówił że krajem może rządzić nawet kucharka, i rządzi !
2021-10-08 21:02
Wczoraj Putin otworzył szampana i jego trolli dzisiaj są bardzo aktywny w komentarzach.
Albo Unia albo Putin. Wybór jest prosty.
2021-10-08 22:23
Bolek ma takich spory zapas,idzcie najpierw na polanki poprzebieracie sie wszyscy:)
2021-10-09 09:07
Przychodzimy w koszulkach z napisem Konstytucja. tym razem jednak obowiązkowo słowo Konstytucja musi być przekreślone. Będzie przy Neptunie punkt z farbą, w którym można przekreślić słowo Konstytucja na swojej koszulce. Koszt 25 zł.
2021-10-09 21:58
na płeć tez się jeszcze nie zdecydowałem
2021-10-09 09:24
2021-10-09 16:39
Ja wezmę ze sobą stare pedały od roweru i będę w nich rzucał.
2021-10-08 13:17
Kolejny temat zastępczy. U Mazurka na urodzinach był prawdziwy obraz elit. W telewizji obrzucają się błotem, są na pan/ pani a za kulisami wspólna wódka na imprezie i to w godzinach posiedzenia sejmu a normalni ludzie biorą się za łby w imię jednych czy drugich a oni razem balują i się ze swoich wyborców śmieją.
2021-10-08 13:40
Przecież w prawie jest hierarchia, najpierw konstytucja, potem umowy międzynarodowe a potem ustawy - tego uczą na WOSie nawet, ten wyrok to takie masło maślane.
A wszyscy ci praworządni to banda hipokrytów, sami chcą łamać prawo jak im wygodnie.
2021-10-08 13:44
Za zdradę stanu jest dożywocie...
2021-10-08 13:47
Niedzielski będzie sądzony za zdradę stanu i zbrodnie przeciwko ludzkości. Jakby w Polsce była czapa to by ją dostał.
2021-10-08 14:16
2021-10-08 13:49
Znowu walisz dyktę?
2021-10-08 13:53
Ja czytam co podpisuje i jak to będzie egzekwowane, a jak politycy są pierwsi do uchwalania śmieciowego prawa oraz jego łamania to niech też pierwsi się teraz martwią.
Jeśli prawo jest sprzeczne z konstytucją czy
Ja czytam co podpisuje i jak to będzie egzekwowane, a jak politycy są pierwsi do uchwalania śmieciowego prawa oraz jego łamania to niech też pierwsi się teraz martwią.
Jeśli prawo jest sprzeczne z konstytucją czy nawet innym prawem to nie powinien tego podpisywać ani nie powinno to w ogóle przejść.
Niestety prawo jest przez wszystkich polityków deptane i będzie deptane dalej, ponieważ to jeden z ostatnich bastionów naszej wolności - teraz jak każą ci chodzić w kagańcu to możesz iść do sądu i wygrać, po całkowitym podeptaniu prawa politycy zyskają władzę niemal absolutną i właśnie o to im chodzi - by odebrać ludziom wolność i pieniądze.
2021-10-08 14:33
W Traktacie Lizbońskim jest tylko o wyłącznych kompetencjach Unii w sprawach międzynarodowych wewnątrz Unii, tj. w dziedzinach:
- unii celnej,
- konkurencji na rynku wewnętrznym Unii,
- polityki
W Traktacie Lizbońskim jest tylko o wyłącznych kompetencjach Unii w sprawach międzynarodowych wewnątrz Unii, tj. w dziedzinach:
- unii celnej,
- konkurencji na rynku wewnętrznym Unii,
- polityki pieniężnej Euro (całe szczęście to nas nie dotyczy, a o konsekwencjach tego boleśnie przekonała się np. Grecja),
- rybołówstwa
- wspólnej polityki handlowej.
W pozostałych rzeczach albo są kompetencje dzielone, albo Unia koordynuje współpracę między państwami, ale nie stawia to jej prawa nad naszym.
2021-10-08 14:39
"Zasadniczą cechą systemu prawnego wprowadzonego przez Traktaty ustanawiające Wspólnoty Europejskie jest: bezpośrednie stosowanie określonych postanowień oraz określonych aktów instytucji, wyższość prawa Wspólnoty nas wszelkimi stojącymi z nim w sprzeczności postanowieniami krajowymi"
2021-10-08 15:07
Cytujesz "Opinię komisji z dnia 23 maja 1979 roku w sprawie wniosku Republiki Greckiej o przystąpienie do Wspólnot Europejskich"?
2021-10-08 15:07
2021-10-08 15:20
Przecież to nasza strona łamie naszą konstytucję a Unia wymaga jej przestrzegania (raczej przez przypadek bo Unia po prostu wymaga niezależności sądów od polityków)
2021-10-08 16:50
Niezależność sędziów od polityków xD a gdzie była unia jak w Polsce byli sędziowie na telefon? Wtedy było cacy? Albo gdzie jest unia w sprawie sędziów wybieranych przez polityków w Niemczech?
2021-10-08 18:45
Ale sędziÓW, nie sędziego. Czekam. Dawaj.
2021-10-08 19:20
To kwestia dotyczyła tylko terminu rozprawy, a nie jakichś machlojek z wydaniem wyroku.
Tak czy inaczej zostało to uznane za niedopuszczalne, a spolegliwy sędzia pożegnał się z fotelem prezesa sądu.
2021-10-08 22:01
Leki nieodpowiednie zazyles.
2021-10-09 09:55
Tak szczególnie sądów niemieckich.
2021-10-08 15:40
wyższość prawa Wspólnoty nas wszelkimi stojącymi z nim w sprzeczności ***postanowieniami krajowymi***
2021-10-08 18:27
2021-10-08 19:22
Jeśli nie zbiorem najważniejszych postanowień kształtujących ustrój państwa?
2021-10-08 19:57
To nie jest ani Traktat o Unii Europejskiej, ani Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, ani Traktat Lizboński, to nawet nie jest Wikipedia, to jest "Opinia komisji z dnia 23 maja 1979 roku w sprawie wniosku
To nie jest ani Traktat o Unii Europejskiej, ani Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, ani Traktat Lizboński, to nawet nie jest Wikipedia, to jest "Opinia komisji z dnia 23 maja 1979 roku w sprawie wniosku Republiki Greckiej o przystąpienie do Wspólnot Europejskich", czyli coś, co w ogóle nie ma z nami związku, a tym bardziej nie stanowi prawa w Polsce.
2021-10-08 16:47
Proszę mi wskazać w którym miejscu w traktacie lizbońskim jest mowa o systemie sprawiedliwości i że go przekazuje ue.
2021-10-09 09:53
A jaki niekonstytucyjny traktat podpisał. Oświeć nas.
2021-10-08 14:14
Chyba nie uważałeś.
2021-10-08 15:11
Albo głosi się tezę, że TK jest nielegalny - po cóż wówczas larum na jego wyrok ?
Albo głosi się tezę, że wyrok "wyciąga nas z UE" - tylko głosząc ją uznaje się TK za legalny.
2021-10-08 15:42
A jego wykonanie przez niestety legalnie wybrany rząd.
2021-10-08 16:09
To rząd może zrobić polexit pod dowolnym pretekstem
2021-10-08 16:40
Tylko ryzykuje lincz.
2021-10-08 16:55
I tego nie zrobią. Jak popatrzysz na politykę PiSu (oczywiście trzeźwym okiem bez sympatii politycznych) to zauważysz że PiS wykonuje wszystko co w UE zapada mimo iż to nie jest dla naszego kraju korzystne np. Pakiet
I tego nie zrobią. Jak popatrzysz na politykę PiSu (oczywiście trzeźwym okiem bez sympatii politycznych) to zauważysz że PiS wykonuje wszystko co w UE zapada mimo iż to nie jest dla naszego kraju korzystne np. Pakiet klimatyczny. Tylko na potrzeby krajowe udaje że broni suwerenności i sprzeciwia się UE bo to im zapewnia kilka pkt % przy wyborach. Większość tutaj komentujących nie jest w stanie patrzeć na polityków trzeźwym okiem bo przemawia przez nich nienawiść do drugiej strony a polityka jest to tylko na rękę bo mają idealny instrument do manipulowania swoimi elektorami.
2021-10-08 17:10
na politykę PO widać więcej - własną inicjatywę wiernopoddańczą.
2021-10-08 13:17
Koszulka Konstytucja obowiązkowa.... A nie czekaj... XD
2021-10-08 13:20
powtarzasz się...
2021-10-08 13:34
No to teraz moga te koszulki wystawic na OLX, a kupic je moze druga strona, wazne, zeby nie wyrzucac od razu na smietnik dobrych ubran, walka polityczna spoko, ale pamietajmy o przyrodzie.
2021-10-08 14:03
Bo tak się składa że Bruksela próbuje wymusić na nas przestrzeganie przepisów identycznych z tymi które znajdują się w konstytucji- te o niezależności sądów
2021-10-08 16:56
A gdzie była unia jak wyszła afera z sędziami na telefon za poprzedniej władzy?
2021-10-08 18:46
Od tego jest red. Sitek.
2021-10-09 11:25
2021-10-08 14:16
Wedle konstytucji Polska ma respektować umowy międzynarodowe.
Rozdział III
Art. 87.
Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy
Wedle konstytucji Polska ma respektować umowy międzynarodowe.
Rozdział III
Art. 87.
Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.
Dlaczego osoba z wyrokiem piastująca urząd premiera oraz osoba z zarzutem łapówkarskim, która wysłała własnego brata na śmierć w Smoleńsku oraz doprowadziła do śmierci innych tam osób, nie respektują polskiej konstytucji?
2021-10-08 14:23
Napisz. Chętnie ci wyjaśnię, młody.
2021-10-08 16:57
Proszę mi wskazać gdzie w traktatach międzynarodowych jest napisane że kompetencje w sprawie sądownictwa przekazujemy UE?
2021-10-08 19:28
Tylko o przestrzeganie trójpodziału władzy i prawo do niezależnego sądu i niezawisłości sędziów. Przypomnę, że tę "puszkę z pandorą" otworzył PAD, nie przyjmując ślubowania od prawidłowo wybranych sędziów TK.
2021-10-09 11:26
2021-10-09 00:18
Bezkarnie
2021-10-09 22:02
2021-10-09 09:27
2021-10-08 13:18
2021-10-08 13:28
bo niedługo nie będą mieli okazji zobaczyć naszego kraju, gdyż będzie trzeba starać się o wizy.
2021-10-08 13:45
Zrobił Ci wodę z mózgu.
2021-10-08 13:50
może się czegoś nauczysz
2021-10-08 17:02
W konstytucji jest napisane że najważniejszym aktem prawnym jest konstytucja w dodatku w żadnym traktacie nie przekazaliśmy kompetencji w wymiarze sprawiedliwości UE więc nim komuś zaproponujesz czytanie konstytucji najpierw zrób to samemu
2021-10-11 20:54
Nie przekazalismy kompetencji w zakresie organizacji wymiaru sprawiedliwosci. Ale zobowiazalismy się, ze sadownictwo bedzie spelniac okreslone standardy - w tym niezawislosc od wladzy wykonawczej. Chodzi o to, zeby
Nie przekazalismy kompetencji w zakresie organizacji wymiaru sprawiedliwosci. Ale zobowiazalismy się, ze sadownictwo bedzie spelniac okreslone standardy - w tym niezawislosc od wladzy wykonawczej. Chodzi o to, zeby minister nie mogl decydowac o tym, jaki wyrok zostanie wydany. Bo jesli moze decydowac, to moze wplywac na to, zeby wyrok byl korzystny dla panstwa a nie dla Ciebie. I tego standardu nie bedziemy teraz spelniac
2021-10-08 23:49
Art. 8.
Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej.
2021-10-08 17:00
Wizy xD dzbanie ty nawet nie wiesz że po Europie możesz się przemieszax na dowód dzięki strefie Schengen a nie dzięki wstąpieniu do UE. Tak samo na dowód możesz pojechać do Norwegii która nie jest w UE i nie potrzebujesz żadnej wizy. Takie podstawy wam trzeba tłumaczyć? Nie dziwię się że PiS wygrywa wybory jak opozycja ma tak tępy elektorat
2021-10-08 22:16
nie chwal się żeś prostak umysłowy.
2021-10-08 23:21
2021-10-10 16:27
2021-10-11 20:56
Skad sie wziela strefa Schengen ? . Przeciez to strefa wewnatrzunijna, uregulowana unijnym traktatem. Jestes poza UE = jestes poza Schengen
2021-10-08 13:28
Warto doczytać do końca, ale chyba się nie chciało? Czy może powtarzamy tylko wycinek pasujący z tvpis?: "w przypadku innych krajów w grę wchodziła kwestia zaskarżania konstytucyjności niektórych decyzji unijnych, zaś czwartkowy wyrok TK ma charakter systemowy."
2021-10-08 13:35
Sam pisales, a przeczytac nie umiales.
2021-10-08 13:37
przecież pislamiści słuchają tylko przekazu partyjnego z tvp.
2021-10-08 13:50
To tak jak ty z tvn:)
2021-10-08 14:06
I co teraz?
2021-10-08 14:18
2021-10-08 14:19
Współczuje.
2021-10-08 14:32
zapewne już nic nie wiesz.
2021-10-08 17:05
Ja wiem za to że osoby oglądają w TVP/TVN i inne media mają wyższy poziom podatności na manipulacje przez te media przekazywane. Mógł bym wymienić tysiące takich przypadków ale to i tak nic wśród oglądanych nie zmieni gdyż oni świecie są przekonani że to co uslusza w swojej ulubionej stacji zawsze jest rzetelne i musi być prawdziwe.
2021-10-08 19:31
Że akurat to TVN wyciąga na światło dzienne grzechy władzy i ujawnia manipulacje TVPiS.
2021-10-08 22:01
wcześniej PO płaciła im haracz w postaci różnych zleceń to siedzieli cicho
2021-10-08 23:22
2021-10-11 20:57
Watpie zebys byl w stanie wymienic tysiace czegokolwiek. Moze poza liczbami
2021-10-08 13:52
2021-10-08 13:29
nie, nie wydały takich samych wyroków w takich samych sprawach
2021-10-08 13:51
No i co w związku z tym, bawoli?
2021-10-10 10:40
To że powoływanie się na te przypadki przez ministra Ziobrę uzasadniając nasze orzeczenie jest bezzasadne, wystarczy ?
2021-10-08 13:18
PiS się z tego wycofa bo nie dostanie kasy na Polski ład ale pokażemy jak wstajemy z kolan tej niepraworzadnej unii...
2021-10-08 14:40
Dość rozwrzeszczanego bahora co tupie nóżką. To tak jakby drużyna PIS weszła do Ligii Europy w piłkę nożną, a na boisku by olewała sędziego bo....gracze PISowi mogą faulować i basta! A jak nie pozwoli im się faulować to zejdą z murawy. Dziecinada.
2021-10-08 22:02
jakieś kompleksy, czujesz się gorszy?
2021-10-08 22:39
2021-10-09 09:04
2021-10-09 07:20
Ile kasy wyciągnęli z Polski? Bilion a my otrzymaliśmy mld!!!
2021-10-09 09:05
2021-10-08 13:18
"podobne orzeczenia, tj. stanowiące o wyższości prawa krajowego nad prawem unijnym, wydały w ostatnich latach analogiczne do TK organy innych krajów unijnych, np. Niemiec, Francji czy Włoch."
2021-10-08 13:19
2021-10-08 13:23
A kolejny akapit przeczytałeś?
2021-10-08 13:28
tego już nie pamiętacie?
2021-10-08 15:18
ale wypieramy to, co akurat nie pasuje obecnie miłościwie nam panującym błogosławionym jedynym katolikom i patriotom. w tvp nam to wszystko łądnie tłumaczą i interpretują jak mamy to rozumieć. niedobre peło, niedobre sędziowie, niedobra unia. amen
2021-10-08 17:24
2021-10-10 10:13
Nie zrobił mądrze. To był taki sam błąd jak samo wstąpienie do Unii. Tylko do innej Unii wstępowaliśmy a i traktat lizboński miał wiązać się z solidarnością narodów a nie dyktatem Niemiec.
2021-10-08 13:29
W przypadku innych krajów w grę wchodziła kwestia zaskarżania konstytucyjności niektórych decyzji unijnych, zaś czwartkowy wyrok TK ma charakter systemowy.
2021-10-08 13:33
Kłopot polega na tym, że nasze kwestie zaskarżania konstytucyjności były lekceważone przez UE i dowcipną opozycję. Więc trzeba to było systemowo uregulować.
2021-10-08 13:38
Konstytucja RP jest prawem nadrzędnym w RP (co w stosunku do swoich narodowych konstytucji uchwaliły także Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Czechy i jeszcze kilka innych krajów EU). Orzecznictwo TSUE w obszarach nieprzekazanych w kompetencje EU w umowie międzynarodowej (Traktacie) jest bezprzedmiotowe. Czego nie rozumiesz?
2021-10-08 13:45
Teraz nagle może, jak wymienili sędziów na statystów?
2021-10-08 19:57
Miernoty prawnicze z pisu ? Ich sługusy z TK ?
2021-10-09 10:37
I w ramach swojej wiedzy nakaże zamknąć elektrownię bo te są już w Niemczech.
2021-10-08 13:39
jaki systemowy charakter? Czyli że co? Ale głupoty!
2021-10-08 13:31
no skoro Mateuszek kłamczuszek tak powiedział, to z pewnością jest to prawda :)
2021-10-08 13:46
Napisał misiowy rozumek:)
2021-10-08 15:14
2021-10-08 16:42
2021-10-08 17:23
jak wpadnie w szał, normalnie, podaje się środki uspokajające, względnie zapina w kaftan.
Tylko u nas maniacy mogą chodzić po ulicy, organizować się a nawet być politykami...
2021-10-09 00:35
Jeszcze masz jakieś ciekawe teorie od Kaczora i jego odkrycia towarzyskiego mgr Przyłębskiej?
2021-10-09 08:25
Z podstawowym wyksztalceniem hahaha
2021-10-08 13:18
2021-10-08 13:20
2021-10-08 13:36
2021-10-08 14:42
oczywiście swoim wyborcom TVP "wytłumaczy" że to wina Tuska, Unii, Bidena, Putina, Łukaszenki, Marsjan, Reptilian, motocyklistów, wegan itp.
2021-10-08 22:22
Zrozumiano ?
2021-10-09 09:08
2021-10-09 09:51
Nikt normalny nie minusuje. Propaganda komuszków jak za PRL.
2021-10-10 10:31
pozdro
2021-10-08 15:17
To czytaj: "https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/swiat/artykuly/8210393,orzecznictwo-kraje-ue-prawo-krajowe-prawo-unijne.html
2021-10-08 15:45
Po pierwsze - nie padła taka deklaracja jak z naszego pseudotrybunału, tylko podważyli jedną decyzję banku jako niezgodną z niemiecką konstytucją.
Efekt? Ściga ich za to KE i prawdopodobnie dostaną sankcje.
2021-10-08 17:10
Po co piszesz po pierwsze? Jak nie piszesz dalej po drugie?
2021-10-09 09:15
Dlatego "ustawa kagańcowa" znosząca niezawisłość sędziów jest niezgodna z prawem unijnym, tak trudno to zrozumieć ?
2021-10-08 15:20
tak samo jak rzekomo nasz krs jest taki sam jak w większości demokracji. jacy wy naiwni jesteście...
2021-10-08 22:26
w psl, sld ? A może w .Nowoczesnej ? Nie sorki, obok Biedronia ... Czy może w PO obok Tuska, Nowaka, Nitrasa i innych "twardzieli", którzy gdyby mogli to by wydzierżawili ten kraj zachodowi ...
2021-10-09 09:17
2021-10-09 18:35
Jakie skutki powiadasz , a takie że za chwilę Polska będzie na marginesie Europy . Ty też i ja też .Już nam się dziwnie przyglądają .
2021-10-09 20:01
strasz, nie strasz - Polska była jest i będzie w Europie i to nie na peryferiach!
2021-10-08 13:31
No bez jaj...
2021-10-08 13:47
NIE PO.
2021-10-08 13:47
Jakie skutki?
2021-10-09 09:10
Gumofilce dla każdego Polaka
2021-10-10 10:50
Zdeformowali sądownictwo w imię partyjnych ideologii i wyprowadzają nas z Unii, mało ?
2021-10-10 15:13
2021-10-08 14:54
2021-10-08 15:09
Gdyby nie PIS to już gadalibyśmy po niemiecku
2021-10-08 15:20
to już wolę po niemiecku. a w zasadzie można wszędzie po angielsku, nawet wasi błyskotliwi europosłowie w gumofilcach zaczęli coś dukać
2021-10-08 22:26
2021-10-10 11:04
Oczywiście tylko czytać z kartki
2021-10-09 09:45
Nie mają pojęcia o rządzeniu. Zero inwestycji. Jedynie potrafią kraść i ogłupiać ludzi pieniędzmi z Unii.
2021-10-08 13:19
2021-10-08 13:27
Że łamał konstytucję a teraz za taki wyrok powinien trafić pod trybunał stanu.
Śmieszne jest to że PiS sam uzgadniał w UE traktaty i inne rzeczy a teraz się im to nie podoba bo przecież oni chcą mieć sądy pod sobą i robić co chcą.
2021-10-08 13:39
Myślisz, czy to tylko plotka?
2021-10-08 13:48
Niezgodne z prawem ograniczanie niepodległości kraju jest częścią paragrafu o zdradzie stanu.
2021-10-08 13:52
Wyjaśnij!
2021-10-08 14:07
W cuda wierzysz? Przecież to troll.
2021-10-08 14:19
Jeżeli nie może być nadrzędny, bo tak mówi TK - podpisując go Kaczyński złamał konstytucję.
2021-10-08 14:25
Proszę podać konkretny artykuł i paragraf, mały kłamczuszku.
2021-10-08 14:34
Ale proszę bardzo, oto cytat:
"(10) Zasadniczą cechą systemu prawnego wprowadzonego przez Traktaty ustanawiające Wspólnoty Europejskie jest: bezpośrednie stosowanie określonych postanowień oraz określonych
Ale proszę bardzo, oto cytat:
"(10) Zasadniczą cechą systemu prawnego wprowadzonego przez Traktaty ustanawiające Wspólnoty Europejskie jest: bezpośrednie stosowanie określonych postanowień oraz określonych aktów instytucji, wyższość prawa Wspólnoty nas wszelkimi stojącymi z nim w sprzeczności postanowieniami krajowymi oraz istnienie procedur zapewniających jednolitą interpretację prawa Wspólnoty; przystąpienie do Unii Europejskiej zawiera uznanie wiążącego charakteru tych regul, których przestrzeganie jest niezbędne w celu zapewnienia skuteczności i jedności prawa Wspólnoty."
2021-10-08 14:45
to won. To co robi PIS to tak jakby wprowadził się do mieszkania w bloku, a potem urządzał libacje, zostawiał odchody na klatce schodowej, nie płacił za czynsz, wygrażał sąsiadom, kłócił się ze wszystkimi itp. czyli nie
to won. To co robi PIS to tak jakby wprowadził się do mieszkania w bloku, a potem urządzał libacje, zostawiał odchody na klatce schodowej, nie płacił za czynsz, wygrażał sąsiadom, kłócił się ze wszystkimi itp. czyli nie przestrzegał zasad. Chyba jasne, że takiego menela się wyrzuca, zwłaszcza że właśnie wziął zapałki do ręki i zaczyna podpalać budynek.
2021-10-08 14:51
Pieniactwo i ignorancja. Wszystko co najgorsze w motłochu.
2021-10-08 19:59
2021-10-08 15:20
rynkiem zbytu i tanią siłą roboczą.
2021-10-08 16:00
Pozostałe kraje ogłosiły wręcz pierdoły, a już KE kieruje skargi do TSUE.
Jedynym TK tak głupim, jak nasz był rumuński. Sprawa trwa, zobaczymy jak się skończy.
2021-10-08 15:22
analogię do menela pisowski proletariat powinien akurat zrozumieć
2021-10-08 17:42
Analogię do menela anty pisowski proletariat powinien akurat zrozumieć. W punkt.
2021-10-08 17:37
Widzę, że nie masz zielonego pojęcia o temacie.
2021-10-08 15:18
2021-10-08 15:47
Trollujesz, czy serio aż tak źle z czytaniem w Polsce?
2021-10-08 17:16
To po co nam wtedy sejm i senat jak prawo mogą nam pisać w Brukseli? Kiedyś pisano nam prawo w Moskwie teraz będą w Brukseli ale nie ma się co dziwić jak nad wejściem do parlamentu europejskiego są słowa włoskiego komunisty
2021-10-08 17:36
Otóż nie! Mowa jest o wyższości nad aktami niższego rzędu! Czytasz i nic z tego nie rozumiesz!
2021-10-08 17:14
To teraz proszę mi wskazać gdzie w traktatach przekazaliśmy kompetencje w wymiarze sprawiedliwości w ręce UE?
2021-10-08 20:00
2021-10-08 17:32
I czego tu nie zrozumiałeś, geniuszu?
2021-10-08 17:38
2021-10-08 23:50
d**ilu chodzi nie o traktat tylko o przepisy okołotraktatowe.
2021-10-08 21:16
..i co teraz pisowski trolu, ile dostałeś za ten wpis hahhahaha
2021-10-09 11:12
A myślałem że Miler i sld....
2021-10-08 13:34
2021-10-08 17:12
W tym co podpisał nie było wzmianki o wymiarze sprawiedliwości
2021-10-08 13:19
Teraz będzie kanonizowanie Tuska. Być narzędziem wojny politycznej - taka rola członków tłumu
2021-10-08 13:28
Niż. Kaczyńskiego na Wawelu
2021-10-08 15:21
2021-10-08 14:07
Taki fajny projekt artystyczny.
2021-10-08 14:34
tłum nie ma rozumu
2021-10-10 10:49
2021-10-08 13:20
... będziemy robić fotki tym totalnym wrogom Polski!!!
2021-10-08 13:41
2021-10-08 13:48
Ty pierwszy, trollu.
2021-10-08 20:12
To tylko wolak mogl wymyśleć
2021-10-08 13:48
Przecież tam się pojawi garstka tych, co zawsze:)
2021-10-08 17:18
W pierwszym szeregu stawiam że będzie kod i obywatele RP. W Warszawie napewno na czele będzie szedł Szczurek a za nim ruda mogę nawet o to się założyć
2021-10-10 18:48
2021-10-08 13:49
też już nie mogę się doczekać! Mam nadzieję ze cala ta sprawa przyspieszy wyjście z unii europejskiej!
2021-10-08 14:15
Będziesz płakał bo bez kasy z UE nic nie będzie się robić w Polsce pozamykają nam granicę i będziemy w pupie.
2021-10-08 14:26
Dlaczego piszesz bzdury? Robisz to celowo, czy naprawdę jesteś tak oczadziały?
2021-10-08 14:36
Oj, tam, przecież ja tylko dojeżdżam drogą za pieniądze UE samochodem z Niemiec, do pracy dla szwedzkiej firmy. UE w ogóle nie ma wpływu na moje życie...
2021-10-08 15:20
UE ma wpływ na Twoje życie, dąży aby mieć jeszcze większy... Masz jeździć samochodem niemieckim, a nie polskim. Pracować dla szwedzkiej firmy, a nie polskiej. Masz myśleć i postępować, jak europejczyk a nie Polak. Następnie będziesz występować pod inną flagą... europejską.
2021-10-08 15:29
2021-10-08 16:01
2021-10-08 17:35
Gdyby głupota miała skrzydła...
2021-10-08 17:01
chyba biskupa
2021-10-09 09:24
2021-10-10 16:47
Dokładnie,jest nowoczesna,w otwartym,europejskim domu,przelatują ją wszyscy.
2021-10-10 18:49
2021-10-08 15:48
A może polskie firmy były potentatami w okolicy?
2021-10-08 17:21
Mieliśmy chociaż cukrownie które trzeba było zamknąć bo Niemca nie pasowały.
2021-10-08 23:18
Otóż były polskie samochody i o ironio, pod sowiecką okupacją. Jaka okupacja, takie samochody, ale polskie były...
O potencjał polskich firm przed wstąpieniem do UE "dbał" Balcerowicz, a następnie Lewandowski ...Janusz Lewandowski.
2021-10-09 15:08
jak ty jeździłeś swoją polską (ruską) nysą to te złe niemce jeździły VW, które biły na głowę te szroty na kółkach
2021-10-09 00:36
2021-10-09 09:25
2021-10-08 16:09
Człowieku, jak można wypisywać takie bzdury?? Kto ci zabrania być Polakiem?
2021-10-08 16:43
Kiedy jego "polskość" sprowadza się do nienawidzenia żydów, gejów, kobiet (tu wstaw kawałek przekazu TVP o którym zapomniałem), bo nawet głupiego kiepa do śmietnika nie wyrzuci żeby w tym kraju żyło się lepiej, to tak, UE zabiera mu "polskość"
2021-10-08 17:22
Coś czuję że masz smutne życie opierające się głównie na nienawiści do ugrupowań politycznych z którymi się nie zgadzasz. Pewnie jakbyś się dowiedział że twoje dziecko głosuje na PiS to przy jednym stole byś nawet z nim nie usiadl bo tak przesiąknięty nienawiścią jesteś
2021-10-09 00:43
Tylko dlatego, że nie wygrali w wyborach sieją nienawiść. Nie myślą o społeczeństwie, której mózgi piorą a jedynie o swoich karierach
2021-10-08 19:38
Doradzisz mi którą markę wybrać? Tyle ich jest... :)))
2021-10-09 09:27
2021-10-08 15:27
2021-10-10 11:00
biedaczku niedoinformowany
2021-10-10 18:52
2021-10-08 15:25
2021-10-08 17:19
Kolejny. Granice masz otwarte dzięki strefie Schengen a nie dzięki UE. Przykład Norwegia nie jest w UE a na dowód możesz pojechać i wizy nie potrzebujesz bo są w strefie Schengen
2021-10-08 19:41
Bo w zamian za to dokłada się do unijnych projektów.
2021-10-09 15:10
to będziesz żarł gruz tyle w temacie
2021-10-08 15:24
myśl bo myslenie nie boli
2021-10-08 17:26
No tak gdyby nie unia to by nic nie było xD ja nie wiem jak funkcjonują inne kraje nie będące w unii xD a takie bogactwo ta unia zapewnia że Anglia z niej wyszła a Grecja zbankrutowała xD Hiszpania i Portugalia żyje na zasadzie od 10 do 10 xD
2021-10-08 19:44
A wyjście z Unii Brytyjczykom już się odbija czkawką.
2021-10-08 15:26
2021-10-09 11:23
Dam swój, spotkamy się? Taki bedziesz kozak pissmaku?
2021-10-08 15:50
Sam jesteś wrogiem Polski i zrób sobie fotkę rozumu o ile go masz
2021-10-10 18:57
On ma już selfie z Przyłębską
2021-10-08 16:41
a potem złapcie ich ogólcie głowy do łysa, albo nie, zamknijcie w szopie i podpalcie tak jak twój dziadek zrobil! twój syn będzie dumny z ciebie !
2021-10-08 19:50
2021-10-08 20:08
A zobaczysz wroga narodu.
2021-10-10 10:55
Totalny musi się pojawić w komentarzu inaczej nie płacą, tak?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.