2016-02-25 06:02
budowa chodników i ścieżek rowerowych obustronnych?
2016-02-25 06:17
Porządny chodnik tu wystarczy.
2016-02-25 06:44
Tam jest potrzebna droga dla rowerów w obu kierunkach. Wyobraź sobie że po wschodniej stronie Traktatu też mieszkają i pracują ludzie którzy dojeżdżają rowerem i dla nich ścieżka wzdłuż kanału jest tak przydatna jak łysemu grzebień.
2016-02-25 07:15
2016-02-25 07:22
2016-02-25 08:46
2016-02-25 09:00
Gatunek wymierający wręcz.. Nowe pokolenie wyrasta w przekonaniu, że przepisy są dla innych, a rower daje pierwszeństwo zawsze, wszędzie i przed wszystkimi.
Dlatego wolę śmigać po TPK..
2016-02-25 09:31
żartujesz czy nie rozumiesz, że rower to nie tylko rekreacja?
2016-02-25 12:07
to te same ciagle spoleczenstwo.... środek komunikacji jakim sie poruszają niczego nie zmienia
2016-02-25 08:32
2016-02-25 10:47
95% rowerzystów korzysta jednak z DDR-ów jak mają okazje. Pozostałe 5% śmiga 40km/h na kolarzówkach - to pewnie o nich ci chodzi. Ale to jak twierdzić, że większość kierowców jeździ 120km/h po mieście - poprostu nieprawda - trafiają się czarne owce i tyle.
2016-02-25 11:00
Ciężko Ci przejść przez ulicę?
2016-02-25 11:34
droga serwisowa to nie droga rowerowa..... bardziej deptak z dopuszczeniem ruchu rowerowego
2016-02-25 08:34
Ścieżki rowerowe są dla gejów, najgorszego sortu!
2016-02-25 11:41
2016-02-25 23:55
zdj 2 zeby cos takiego zobaczyc na wlasne oczy to trzeba przyjechac do Polski albo dalej na wschod...
2016-02-25 06:04
2016-02-25 06:44
2016-02-25 12:04
faktycznie tak jest, jak mówisz. Od strony Pruszcza Gdańskiego asfald zaczyna się fałdować i robią się dziury, a do tego te przeklęte studzienki wciąż zapadające się.
2016-02-25 13:44
Asfald... skisłem.
2016-02-25 13:46
2016-02-25 06:25
Kolejnym gestem pojednania byłaby likwidacja strefy płatnego parkowania w centrum.
2016-02-25 06:48
2016-02-25 07:40
i wybrukowaniu nawierzchni
2016-02-25 08:47
2016-02-25 09:29
Ma takiej potrzeby pruszcz świetnie sobie radzi to Gdańsk chetnie by przytulił Pruszcz i jego podatki a nam to nie potrzebne
2016-02-25 09:35
2016-02-25 10:31
2016-02-25 10:31
Moim zdaniem mieszkańcy Pruszcza nie doceniają jak wiele zawdzięczają swojemu położeniu. Przecież Miasto ma wyjątkowo komfortową sytuację, którą można porównać tylko z sytuacją Rumi. Pruszcz nic nie musi! W Pruszczu brak
Moim zdaniem mieszkańcy Pruszcza nie doceniają jak wiele zawdzięczają swojemu położeniu. Przecież Miasto ma wyjątkowo komfortową sytuację, którą można porównać tylko z sytuacją Rumi. Pruszcz nic nie musi! W Pruszczu brak jakiejkolwiek infrastruktury społecznej oraz kosztów utrzymania jej: bo nie ma potrzeby, żeby była, skoro obok jest Gdańsk! Np. szpital: nawet wioski typu Dzierżążno są czasami zmuszone utrzymywać te jednostki: Pruszcz nie musi. Komunikacja miejska: Pruszcz się tym nie zajmuje, zlecona jest obsługa ZTM Gdańsk (+ w cholerę firm dojeżdżających ze Starogardu i Tczewa + prywaciarze w busikach+Gmina). Pruszcz nie musi utrzymywać głównych dróg: robi to za niego GDDKiA (Grunwaldzka) i Województwo (Kopernika, Chopina, Powstańców, Obwodnica - same najważniejsze ciągi). Pruszcz nie musi mieć na swoim terenie żadnego parku - starczy, że ma je Gdańsk, zresztą, 20km i zaczynają się Kaszuby lub zawsze można skoczyć 20km na morze do... Gdańska. Imprez w Pruszczu praktycznie nie ma - nie muszą być. Zresztą i tak nie byłoby dla nich miejsca - jedynie faktoria. Nawet ze śmieciami nie musi walczyć: nie zgadniecie gdzie te śmieci trafiają. Zakłady pracy są, to trzeba oddać Pruszczowi, ale prawda jest taka, że oprócz LPP to drobnica nie zaspokajająca popytu na pracę. W cholerę hurtowni jak w Nowym Porcie - ale hurtownie i magazyny leżą wzdłuż całej obwodnicy od Gdyni do Rusocina. Bez żadnej napinki: Pruszcz ma cholernie komfortową sytuację: miasto może skupić się właściwie tylko i wyłącznie na zagospodarowaniu terenów pod cele mieszkaniowe tworząc w rzeczywistości sypialnię aglomeracji. I w praktyce to właśnie się dzieje: powstają tu głównie nowe osiedla i ew. infrastruktura do ich obsługi - na tym polega legendarny rozwój. To jest łatwe! Nawet Trakt św. Wojciecha: przyjrzyj się kto z niego korzysta: 2/3 jak nie więcej to samochody z tablicami GDA! (nawiasem mówiąc zastanawiam się czy GTC i GST również nie jest więcej niż GD na tej drodze). Pruszcz zawdzięcza sąsiedztwu ze stolicą północnej Polski naprawdę wiele - taka prawda, a to najeżdżanie na Gdańsk przez mieszkańców Pruszcza jest dla mnie niezrozumiałe i nieuczciwe: uważam to za zwykły snobizm i elementarną niewdzięczność.
2016-02-25 11:56
2016-02-25 13:13
Pruszcz ma swój park centralny i wiadomo że miasto o wielkości 10% wielkości gdańska nie będzie miał parku wielkości oliwskiego, oraz Pruszcz uruchomił jedną linie autobusową 107.
2016-02-25 14:07
107 dalej organizuje ZTM, choć oczywiście robi to na zamówienie M.Pruszcza. A park centralny to żaden park - zwykły skwer (niektóre ogródki działkowe mają podobne rozmiary). Nikt nie oczekuje po Pruszczu parku wielkości
107 dalej organizuje ZTM, choć oczywiście robi to na zamówienie M.Pruszcza. A park centralny to żaden park - zwykły skwer (niektóre ogródki działkowe mają podobne rozmiary). Nikt nie oczekuje po Pruszczu parku wielkości tego w Oliwie, ani wielkości tego na Orunii, ani nawet na Zaspie, ani w sumie żadnego: i dlatego żadnego nie ma. Swoją drogą straszny dualizm: z jednej strony: Pruszcz super, rozwijamy się, bogaci jesteśmy, a z drugiej: w sumie jesteśmy mali i nie ma sensu stawiać u nas czegokolwiek. Gwoli faktów: Pruszcz jest większy od np. Kościerzyny czy Kartuz, a w ciągu kilku lat, jak się trendy będą utrzymywać, to kto wie, czy nie dogoni Sopotu.
2016-02-26 09:57
nie robi tego ztm tylko pks, gamonie.
2016-02-26 11:56
organizatorem jest ZTM, wykonawcą może i PKS.
2016-02-25 13:57
dawno nie czytałam tak wartościowego i mądrego komentarza na Trójmieście :)
2016-02-25 14:08
Pruszcz to typowy pasożyt rosnący na większy organizmie, tylko bierze a nie daje nic w zamian oprócz korków
2016-02-25 09:40
Z komentarzy pod nim wynika, że pruszczyki mają coś z głową - wszystko co mają, zawdzięczają bliskości Gdańska, a jadą po grodzie na Motławą jak po łysej szkapie.
2016-02-25 10:16
Pamiętam ten artykuł. 70% tych, co jechało jak po łysej szkapie, miało IP gdyńskie oraz podpis sugerujący że są mieszkańcami Pruszcza. To już wiele daje do zrozumienia.
2016-02-25 13:10
...a ludzie z Oruni (dolnej, górnej), Kowal i sąsiednich osiedli to nie Gdańszczanie?? Oni również korzystają z Traktu (zwłaszcza odcinka, który będzie remontowany. Ogarnij się i myśl zanim wylejesz swoje frustracje i błyśniesz głupotą.
2016-02-25 14:11
2016-02-25 06:32
Jeśli dobrze policzyłem to wydano 18 mln w 4 lata. 4 lata korków. Teraz ma być remont kolejnego odcinka. Dlaczego nie można raz a dobrze? 380 mln na pociągi jest. A mniej niż 10 procent tej kwoty trzeba rozkładać aż na 5 lat?
2016-02-25 06:40
Jak wydają na kolej to korzystaj z kolei. Trakt to nie jest jedyna ulica w Gdańsku żeby od razu ją robić. Gdańsk ma inne wydatki i nie musi dogadzać od ręki ludziom którzy podatki płacą w innym mieście.
2016-02-25 06:45
A gdańszczanie tamtędy czasami nie jeżdżą?
2016-02-25 06:47
2016-02-25 10:42
70% GDA, 20% GD, 15% GTC, 5% reszta - głównie GST. Komunikacja autobusowa: w Gdańsku Głównym wsiada pełen autobus, po drodze do Pruszcza wysiadają 3 osoby, reszta w Pruszczu. Podsumowując: ciesz się, że w ogóle robią TśW, bo równie dobrze mogliby radośnie ładować kasę np. w Spacerową. Albo zabrać 1 pas ruchu jak zrobili ze Słowackiego.
2016-02-25 10:37
Kasa na pociągi idzie głównie z dofinansowań unijnych, a reszta ze środków województwa. Gdańsk nie ma nic do tego. I ciesz się, że te pociągi jeżdżą, bo gdyby wszystkich pasażerów jadących do Gdańska pociągami przesadzić na drogi, to korek rano miałbyś od Tczewa.
2016-02-25 10:43
Zresztą, w Pruszczu pociągi też się zatrzymują.
2016-02-25 11:26
Przecież to droga krajowa...
2016-02-25 15:49
Ale w obrębie miasta. Więc to inwestycja miejska
2016-02-25 06:40
Pytają kierowcy, będzie robiona czy nie?
2016-02-25 06:41
2016-02-25 11:36
2016-02-25 09:17
Drogi kierowco rajdowco! NIe dotarła do ciebie informacja zamieszczana we wszystkich możliwych mediach, że przetarg na Sobieskiego został już uruchomiony, 5 ofert złożono i że do października roboty będą zakończone. Trzeba się trochę interesować!...
2016-02-25 19:59
Dwa lata temu też tak sano pisali i przetarg został anulowany
2016-02-25 06:43
niezapadające się w jezdni studzienki powinien dostać nagrodę Nobla albo przynajmniej nagrodę Heweliusza. Pokolenia inżynierów nie potrafią tego dokonać.
Taka sobie refleksja poremontowa.
2016-02-25 06:55
Wystarczy budowac je w kraweznikach jak w Stanach, UK itp... Ale dla polski to chyba niestety za trudne... :(
2016-02-25 09:31
nasze miasta nie powstały na polach (preriach) w ciągu ostatnich 100 lat...
2016-02-25 11:11
Studzienki czyli rewizje: zasłaniane takimi okrągłymi kawałami żelastwa służą do tego, żeby ktoś mógł tam od czasu do czasu wejść i przeczyścić kanalizację burzową. Natomiast to w krawężnikach to kratki ściekowe: droga,
Studzienki czyli rewizje: zasłaniane takimi okrągłymi kawałami żelastwa służą do tego, żeby ktoś mógł tam od czasu do czasu wejść i przeczyścić kanalizację burzową. Natomiast to w krawężnikach to kratki ściekowe: droga, którą woda dostaje się do owej kanalizacji: u nas nie robi się ich w krawężnikach (a szkoda), ale i tak są ona umieszczane z reguły na bokach ulic (to taki żeliwny ruszt - zresztą, też się zapada, ale nie jest uciążliwy, bo łatwy do wyminięcia). Pytanie brzmi: jak w USA i UK dostają się do kanałów: podejrzewam, że tam systemy kanalizacji burzowej są po prostu na tyle duże (pamiętasz żółwie ninja), że nie ma potrzeby robić rewizji co 100 metrów (fajnie by było, gdyby ktoś, kto się zna to potwierdził). Wracając do tematu zapadających się studzienek: winę za to (moim zdaniem) albo ponoszą wykonawcy niewłaściwie zagęszczając grunt, albo fakt, że Gdańsk leży w większości na mokradłach i wody gruntowe są tu dość wysoko, co może powodować wypłukiwanie gruntu spod studzienek i ich zapadanie się, potęgowane, przez ciężar i wibracja przejeżdżających samochodów. Na dobrą sprawę, żeby w Gdańsku studzienki nie zapadały się, to pewnie trzeba by palować grunt pod każdą z nich - a to by kosztowało fortunę. Moim zdaniem - o ile to wykonalne, kanalizacja powinna być zawsze prowadzona w ten sposób, żeby studzienki znajdowały się w środku pasa ruchu (samochody nie najeżdżałyby na nie kołami, albo ewentualnie poza pasam ruchu (w pasie zieleni, na chodniku, etc.)
2016-02-25 11:59
nakładki ze zbrojonej gumy przykręcane do zapadniętej płyty. Tylko Tadek Norek powiedział, że trudno będzie szybko wejść do kanału i dyrekcja uwaliła mój pomysł.
2016-02-25 07:03
Przed obwodnica poludniowa od strony pruszcza jest ok. 800m odcinek ktory nie byl remontowany i gdzie niegdzie zaczyna sie powoli sypac... :-(
2016-02-25 07:04
W tym przypadku to byłaby bardzo udana decyzja. Samochód jechałby 40 minut, a tramwaj przemierzy odcinek w 10 minut
2016-02-25 07:24
2016-02-25 09:15
najlepiej od pętki Świetokrzyskiej
2016-02-25 09:33
ten sam odcinek tramwajem = 30-60 min...
2016-02-25 09:40
Koku przeszkadzał ten TRAMWAJ ????
2016-02-25 11:17
Przykład Moreny to potwierdza. Po drugie: przecież jest kolej, z której Pruszczyki i Oruniaki mogą korzystać a tego nie robią - nad tym trzeba pomyśleć.
2016-02-25 14:56
Przyczyną było to, że trakt jest zbyt wąski by pomieścić linię tramwajową (wówczas jednotorową) i jezdnię. Z torów w jezdni obecnie się rezygnuje, bo nie jest to bezpieczne rozwiązanie, dodatkowo powoduje, że tramwaj stoi w korku.
2016-02-25 07:24
Jednego kilometra miejskiej drogi, na której nie ma dziur. Jest jeden wielki dramat !! ... Nauczyli się łatać a nie remontować !!
2016-02-25 11:57
2016-02-25 15:50
Wykrzyknik ;)
2016-02-25 16:50
niestety
2016-02-25 17:28
Nawet i łatać już przestają. Jest coraz gorzej. Zawsze się głupio tłumaczą że nie ma kasy.
2016-02-25 07:29
Panowie urzędnicy,zlitujcie się i zlikwidujcie te duże wyrwy i dziury w nawierzchni - tymczasowo,bo wiem że w przyszłości planowane jest remont przystanków autobusowych przy Bramie Wyżynnej z jednej i drugiej
Panowie urzędnicy,zlitujcie się i zlikwidujcie te duże wyrwy i dziury w nawierzchni - tymczasowo,bo wiem że w przyszłości planowane jest remont przystanków autobusowych przy Bramie Wyżynnej z jednej i drugiej strony.Pasażerowie w autobusach latają na wszystkie strony niebezpiecznie.Wiele nie potrzeba.Nie które autobusy szorują spodem po kostce - tragedia,i ratunku.
2016-02-25 07:38
2016-02-25 09:03
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.