2018-08-11 20:02
Na tych wąskich uliczkach jak np na Myśliwskiej, wprowadzą te pasy i już całkowicie spowolnią ruch.
2018-08-11 20:04
Chciałby żeby rowerzyści na niego zagłosowali. PO co komu takie obietnice.
2018-08-12 07:56
Jeżdżę samochodem, rowerem i chodzę pieszo i na niego zagłasuję ale nie dlatego że coś obiecuje tylko za to że za jego rządów Gdańsk się rozwija.
2018-08-12 11:39
Jak już nie wie ile ma kont bankowych, to najlepiej o nim świadczy.
2018-08-12 17:31
Gdańsk rozwija się przepięknie...
2018-08-12 08:36
"piesi i rowerzyści nie będą ginęli w wypadkach" - w Polsce ?? no weź
2018-08-12 14:47
2018-08-13 13:25
Niezwykle merytoryczna wypowiedź, uj z tym że będzie mniej wypadków, "hurr adamowicz peo durr"
2018-08-11 20:26
jest całkiem sporo. Tam nie ma sensu jeździć szybciej niż 30 km/h bo trzeba wtedy co chwilę hamować, przyspieszać i tak w koło Macieju. Jak dla mnie w porządku - jest bezpiecznie. Natomiast stawianie ich na ul. Kartuskiej, która wbrew intencjom urzędników jest ciągle drogą zbiorczą to już jest gruba pomyłka.
2018-08-12 10:11
Ale ludzie i tak przyspieszają i hamują. Wyprzedzają rowerzystów na gazetę przy wysepkach, przejściach. I te zapadnięte studzienki i uskoki jezdni po przekladkach infrastruktury pod jezdnia. Kuriozum a ty się cieszysz
2018-08-11 20:27
żadne wymuszenia pierwszeństwa przejazdu, przekraczanie szybkości
2018-08-11 21:52
Jak taki pieszy wyprzedza na podwójnej ciągłej, cisnąc ze 120 na wąskim chodniku ... zgroza.
2018-08-12 09:11
2018-08-13 07:50
Szybkości nie można przekroczyć a tylko jej limit ciołku.
2018-08-11 20:30
a gromada rowerzystów pędzi chodnikami
2018-08-11 22:47
To nie turyści, to tutejsi.
80 w strefie 30 to norma.
Podobnie jak 130db w środku nocy...
2018-08-11 23:45
Jak byś spojrzał na znaki to byś zauważył że w Gdańsku jest dużo chodników na którym jazda rowerem jest dozwolona
2018-08-12 07:47
Jak chcecie jeździć po jezdni to zaorać ścieżkę i tyle
2018-08-12 17:10
jestem za, zaorać śmieszki, bo są do du py
stanowią tylko getto, do którego się zsyła tych gorszych,
by "panowie (parobki) kierowcy" nie stresowali
się obecnością rowerów na I C H asfalcie.
albo pas rowerowy w jezdni, albo nic
2018-08-12 17:37
2018-08-12 09:12
2018-08-12 09:45
bo to zwykle strefa tempo w teorii tylko
2018-09-03 13:45
bo na jezdni odczuwamy stres lub brak bezpieczeństwa.
Jak jezdnia jest zastawiona samochodami czekającymi na zmianę świateł, to rowerzysta nawet w strefie Tempo 30 nie ma możliwości jazdy, chociaż nie tworzy korka.
2018-08-12 09:52
To się nazywa ciąg pieszo-rowerowy i też posiada odpowiednie oznaczenia, oraz wynikające z nich przepisy. Ale skąd ty możesz to wiedzieć, przecież ty przepisy masz powyżej siodełka.
2018-09-03 13:46
2018-08-12 14:13
z prawem jazdy (???) wykrzykiwał do mnie, że mnie nie wolno jechać tam rowerem!
Rowerzyści są celowo zastraszani przez przypałów różnej maści!
Regularnie tam też dochodzi do pokazów i bandyckich prowokacji wykonywanych przez kierowców ZKM i wyprzedzania na gazetkę np. trolejbusem pomimo pełnych możliwości zachowania odstępu.
2018-08-12 18:55
2018-08-11 23:39
Na Myśliwskiej, od lat kilku, są wyznaczone pasy ruchu dla rowerów. Tą ulicą jeżdżę od wielu lat do pracy, samochodem, rowerem i komunikacją miejską. Na całej długości tej ulicy obowiązuje ograniczenie prędkości do 30
Na Myśliwskiej, od lat kilku, są wyznaczone pasy ruchu dla rowerów. Tą ulicą jeżdżę od wielu lat do pracy, samochodem, rowerem i komunikacją miejską. Na całej długości tej ulicy obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, są progi zwalniające (specjalnie dla tych niemyślących). Wszystkim pragnącym jechać szybciej polecam ul. j. słowackiego, Al. Armii Krajowej, ewentualnie cierpliwość do czasu uruchomienia nowej Bulońskiej
2018-08-12 10:08
Nie ma pasów rowerowych od ronda do bulonskiej. Są tylko piktogramy z boku jezdni. Pasów nie ma i jest mega niebezpiecznie. Na chodnikach i zielencach parkują samochody potegujac zagrożenie.
2018-08-13 02:36
A widziałeś ten znak "zachowaj 1m odległości od rowerzysty"? Taki duży żółty! Nie widziałeś? Zwolnij! Tam jest strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h (jest nawet odcinek z ograniczeniem do 20 km/h!) Ludzie z wadą
A widziałeś ten znak "zachowaj 1m odległości od rowerzysty"? Taki duży żółty! Nie widziałeś? Zwolnij! Tam jest strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h (jest nawet odcinek z ograniczeniem do 20 km/h!) Ludzie z wadą wzroku uniemożliwiającą rozpoznawanie znaków drogowych nie powinni mieć prawa jazdy! Jeżeli jesteś praworządnym obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej, to powinieneś czym prędzej oddać nieprawnie posiadane, przez ciebie, prawo jazdy!!!
2018-08-12 17:27
Że Janusze najpierw wyprzedzają na gazetę, bo za rowerem jechać to wstyd, a potem od razu po hamulcach, bo próg...
2018-08-13 02:53
Jadę sobie rowerem, Myśliwską od Bulońskiej w kierunku na Wróbla Staw, jest z górki i jadę 32 km/h, to zawsze wyprzedzą mnie jacyś the bile (tam jest ograniczenie do 30 km/h), tylko po to, by gwałtownie zahamować przed
Jadę sobie rowerem, Myśliwską od Bulońskiej w kierunku na Wróbla Staw, jest z górki i jadę 32 km/h, to zawsze wyprzedzą mnie jacyś the bile (tam jest ograniczenie do 30 km/h), tylko po to, by gwałtownie zahamować przed progiem zwalniającym. Muszę hamować by the bilom nie oberwać lusterek i nie zarysować ich wspaniałych, pełnoletnich bmw, z rejestracją gka, gda, ga
2018-08-12 05:22
Jak piesi i rowerzyści nauczą się przepisów ruchu drogowego.
2018-08-12 06:53
będą się do nich stosować, na przykład przez przestrzeganie dopuszczalnej prędkości i zatrzymywanie się na zielonej strzałce.
2018-08-12 08:09
I nie parkowaniu na chodnikach!
2018-08-12 14:20
Prawo o Ruchu Drogowym całkowicie nie zabrania parkowania na chodnikach. Nie wolno parkować gdzie pozostaje mniej miejsca niż 1,5m oraz gdzie nie pozwalają znaki.
2018-08-12 14:43
to że na parkowanie na chodniku zezwala prawo, nie oznacza, że to ma sens.
Podstawą dobrej polityki miejskiej jest restrykcyjna polityka parkingowa. Można zacząć jej wdrażanie od egzekwowania przepisów o parkowaniu - w tym np. wprowadzeniu zakazu parkowania na chodnikach.
2018-08-12 14:43
Sęk w tym, że ciężko znaleźć samochód zaparkowany na chodniku, który jest tam zaparkowany zgodnie z prawem. Wspomniane 1,5m przede wszystkim - jakby uczciwie zostało, to zamiast równolegle zaparkują skośnie. Do tego na
Sęk w tym, że ciężko znaleźć samochód zaparkowany na chodniku, który jest tam zaparkowany zgodnie z prawem. Wspomniane 1,5m przede wszystkim - jakby uczciwie zostało, to zamiast równolegle zaparkują skośnie. Do tego na chodnikach nie można parkować pojazdów o DMC większej niż 2,5 tony (dostawczaki i duże suvy się kłaniają), trzeba parkować bezpośrednio przy krawędzi jezdni i nie można przy tym poruszać się po chodniku (powiedz to tym, co nagminnie objeżdżają słupki/zieleńce) minimum 10m od skrzyżowania, przejścia dla pieszych etc...
2018-08-13 03:05
Masz świetny pomysł! Proponuję ci, byśmy wspólnie wykonali taki przyrząd, który będzie rysował lakier wszystkich samochodów zaparkowanych niezgodnie z tym przepisem. Ty będziesz decydował, których aut lakier zarysować! miałbyś zarysowaną furę z dwóch stron!
2018-08-13 08:44
Z jednej strony sprayem granica ddr, z drugiej strony 1.5m od końca chodnika.
Może, jakby to się częściej działo, głąby by się opamiętały...
2018-08-12 11:31
rowerzyści zwolnieni są ze znajomości przepisów kd. Oczywiście nie umniejszam tego, że zachowanie części kierowców jest naganne, ale to samo można powiedzieć o kierujących rowerami, np. na jakiej podstawie przywiazuje się rowery do słupków znaków drogowych i pozostawia się je na wiele godzin, wyścigi rowerzystów na drogach rowerowych ...i in.
2018-08-12 12:53
"na jakiej podstawie przywiazuje się rowery do słupków znaków drogowych..."
Ty już kompletnie odleciałeś... Jak na razie to śmiertelne wypadki, w znakomitej większości, powodują osoby z uprawnieniami do kierowania pojazdów. Jeśli liczba zabitych osób przez rowerzystów wzrośnie choćby do promila, to nadal będzie to margines.
2018-08-12 14:44
typowym dla zwolenników obecnie rządzącej w Polsce opcji.
2018-08-12 14:44
A powiedz mi, jakie ograniczenie prędkości obowiązuje na tejże drodze rowerowej (mówię o typowym miejscu)?
2018-08-14 14:48
niech wasze dzieci chodzą po dziurawej ulicy w strefie 30 - najlepiej w październiku lub styczniu,
2018-08-14 14:51
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Drogi-wokol-lotniska-tona-w-blocie-n118566.html?id_news=118566&print=1
2018-08-14 14:59
Widocznie wg miasta ulica jest tylko dla wybranych nie dla wszystkich.
2018-08-11 20:03
banda i tyle
2018-08-11 20:24
numery rejestracyjne, opłacone OC i odpowiedzialność prawna jak kierowców samochodów, za szkody. I won w chodników na asfalt.
2018-08-11 20:33
Zdecydowana większość rowerzystów potrafi korzystać w cywilizowany sposób z jezdni, ścieżek rowerowych, lub w ostateczności chodników, nie mniej jednak jest pewien margines, który nie potrafi zrozumieć, że nie są panami
Zdecydowana większość rowerzystów potrafi korzystać w cywilizowany sposób z jezdni, ścieżek rowerowych, lub w ostateczności chodników, nie mniej jednak jest pewien margines, który nie potrafi zrozumieć, że nie są panami świata, ani, że samochody nie zatrzymują się w miejscu. Dodatkowo twierdzą, że obowiązują ich tylko te przepisy z kodeksu ruchu drogowego, które im się w danej chwili podobają. Tych właśnie trzeba doprowadzić do porządku.
2018-08-11 22:44
W ramach wspólnej odpowiedzialności za korzystanie z dróg?
2018-08-11 23:00
2018-08-12 06:55
60zł na rok to nie majątek, a mam przynajmniej spokój
2018-08-12 08:10
Mam polisę OC w ubezpieczeniu mieszkania .
2018-08-12 14:45
2018-08-12 17:29
Przecież to nic wielkiego...
2018-08-11 22:45
To dotyczy też kierowców innych pojazdów.
2018-08-11 20:35
Wyparcie i projekcja w jednym. Ciekawe, kiedy i gdzie sam ostatnio parkowałeś samochodem...
2018-08-13 00:15
tu raczej chodzi o rowerzystów. Won z chodników na jezdnię!
2018-08-13 08:29
Jasne, samochody parkujące na chodnikach nam nie przeszkadzają.
2018-08-11 20:39
-przekroczenie predkosci o 30 w zabudowanym -utrata p.j
-nieustapienie pierszenstwa pieszemu na przejsciu-j/w
-wymuszenie pierszenstwa wobec pieszego lub rowerzysty -j/w
-szeryfowanie na zwezeniach
-przekroczenie predkosci o 30 w zabudowanym -utrata p.j
-nieustapienie pierszenstwa pieszemu na przejsciu-j/w
-wymuszenie pierszenstwa wobec pieszego lub rowerzysty -j/w
-szeryfowanie na zwezeniach -j/w
-jazda na zderzaku bez zachowania bezpiecznego odstepu -j/w
-parkowanie byle gdzie i byle jak-j/w
niech dziala dla wszytstkich uzytkownikow ,a nie ze chcecie ukrzyzowac rowerzystow i pieszych ...
dodatkowo odcinkowy pomiar predkosci na calej obwodnicy i na wszystkich drogach glownych w trojmiescie.
2018-08-11 21:19
To ja proponuję analogicznie surowe kary za wykroczenia popełniane przez pieszych i rowerzystów (w szczególności pieszych):
- za wpakowanie się przed nadjeżdżający pojazd w miejscu nie przeznaczonym do
To ja proponuję analogicznie surowe kary za wykroczenia popełniane przez pieszych i rowerzystów (w szczególności pieszych):
- za wpakowanie się przed nadjeżdżający pojazd w miejscu nie przeznaczonym do przekraczania jezdni - więzienie;
- za zarysowanie prawidłowo zaparkowanego pojazdu przechodząc - więzienie;
- za przejście na czerwonym świetle - więzienie.
Mniej więcej ten sam poziom absurdu, Januszu.
2018-08-11 21:53
ten sam poziom absurdu byłby, gdyby za każde wykroczenie kierowców karano więzieniem. nie zrównuj odebrania PRAWA jazdy do więzienia.
2018-08-12 06:58
więc utrata prawa jazdy to dla nich jak więzienie
2018-08-12 19:59
Niektórzy wybierają się na co dzień dalej, niż do biedry po browara i bułki, albo na rynek po klamoty.
2018-08-12 19:57
Brak prawa jazdy sprawia, że nie jesteś już kierowcą. Skoro karzemy kierowców uniemożliwiając im bycie kierowcami, to analogicznie karzemy pieszych, uniemożliwiając im bycie pieszymi. Brak prawa opuszczania lokalu - ergo - wędrowania po mieście to więzienie.
2018-08-12 09:09
2018-08-12 10:04
i pochwała albo nagroda za porysowanie źle zaparkowanego auta bezmózgi
2018-08-12 13:40
za potrącenie pieszego - 10 tysięcy nawiązki i niech się pan nie pluje w telewizji. Sprawiedliwość musi być!
2018-08-12 14:11
To ok. 10tys euro. Rzadko się zdarza, żeby mniej!
2018-08-11 22:36
Założę się ze samochodem pod blokiem też parkujesz na asfalcie, a nie na chodniku, po mieście nie jeździsz szybciej niz 50, a na obwodnicy trzymasz odpowiedni odstep. Tylko codziennie stłuczki, wypadki i korki... Egzamin zdałes ale czy zawsze przestrzegasz przepisow?
2018-08-11 22:39
2018-08-12 08:00
Rowerzysta nie parkuje po trawnikach czy chodnikach, rowerzysta nie wyrzuca smieci do rowow czy kasow. Na koncu wisienka na torcie: rowerzysta nie truje srodowiska spalinami.
2018-08-13 00:19
Rowerzysta panoszy się na chodniku, nie zwracając uwagi na pieszych ... bo nie zna przepisów kodeksu drogowego, (albo boi się jechać ulicą)
2018-08-13 01:22
ty się nie boisz?
2018-08-12 07:52
Kierowcy samochodów zdawali egzaminy , mają tablice rej , opłacone OC , jeżdżą po asfalcie i co? Spójrz na statystyki. To nie problem w przepisach i ograniczeniach ale problem w tym co mamy w głowach. Wczoraj jechałem
Kierowcy samochodów zdawali egzaminy , mają tablice rej , opłacone OC , jeżdżą po asfalcie i co? Spójrz na statystyki. To nie problem w przepisach i ograniczeniach ale problem w tym co mamy w głowach. Wczoraj jechałem tunelem pod Martwą Wisłą 70km/h a lewym pasem wyprzedzały mnie wszystkie samochody i po co? Po to żeby przejechać 8-10 sek szybciej ?! Dwa tygodnie temu jechałem autostradami Szwajcarii 110 km/ h i wyprzedził mnie jeden samochód , dlaczego bo tam wolno max 110.
2018-08-12 17:27
1/3 nie ma oc.
2018-08-16 17:27
ITD z bazą i wszystko wyjdzie. To wina urzędników.
2018-08-11 22:44
Sam spadaj do lasu, zagrzeb się w mech i użyźnij glebę bo na to tylko się nadajesz.
2018-08-11 23:53
Nie masz racji. To nie kwestia sposobu poruszania się. Ty widzisz tylko tych the bili na rowerach. Ja jeżdżę samochodem, rowerem, komunikacją publiczną i chodzę pieszo. Nie wyobrazisz sobie ilu jest bezmyślnych
Nie masz racji. To nie kwestia sposobu poruszania się. Ty widzisz tylko tych the bili na rowerach. Ja jeżdżę samochodem, rowerem, komunikacją publiczną i chodzę pieszo. Nie wyobrazisz sobie ilu jest bezmyślnych kierowców, którzy wysyłają SMSy prowadząc auto, zombi pieszych ze słuchawkami na uszach, wpatrzonych w wyświetlacz swego fona, the bili na rowerach jadących nocą bez oświetlenia i mających 7 żyć, by móc przejechać skrzyżowanie na czerwonym. Celowo nie wspominam o dawcach organów na szlifierkach.
2018-08-12 07:43
a co byś zrobił z pieszymi?
2018-08-12 14:49
Do lasu to z Toba.
2018-08-12 19:23
Jestem rowerzysta I samochodziarzem. Jak zaba - przeciez sie nie rozdwoje :)
2018-08-11 20:07
Budyniowi nie ma co wierzyć. Sciemniacz na potęgę.
2018-08-11 22:24
Gorzej nie będzie
2018-08-11 22:39
Oprócz Kacperka i budynia są jeszcze inni,ale co Ty możesz wiedzieć kapciu budynia.
2018-08-12 19:04
2018-08-12 19:22
Ale na Boga, niech to ma sens. Co za de.... wymyslil tempo 30 na Czyzewskiego??? To nie jest droga osiedlowa.
Sam jestem I rowerzysta I blachosmrodziarzem. Strefa 30 sie sprawdza ale tylko w miejscach do tego przeznaczonych
2018-08-12 21:35
to znakomicie redukuje hałas w nocy
2018-08-14 14:53
- dzięki temu nie ma wstydu
2018-08-11 20:09
I już cały wieczór mają z głowy, bo teraz będą napierać na klawiatury i hejtować do późnej nocy.
PS. To ile wam płacą za posta ...?
2018-08-11 21:21
..że nie pojawili się na nim prezydent, premier i minister obrony, a TVPiS info zamiast relacji z uroczystości pogrzebu puściła zeszłoroczne przesłuchanie młodego Tuska przez komisję Amber Gold. Pod artykułem
..że nie pojawili się na nim prezydent, premier i minister obrony, a TVPiS info zamiast relacji z uroczystości pogrzebu puściła zeszłoroczne przesłuchanie młodego Tuska przez komisję Amber Gold. Pod artykułem nieprzychylne PiS komentarze i nagle, w ciągu minuty pojawia się po 3500-4000 minusów przy tych nieprzychylnych komentarzach, jak za dotknięciem zaczarowanej różdżki. Więc chyba im za wiele nie płacą, skoro idą w hurt. I nie miałbym nic przeciwko gdyby sami za to płacili, bo "ciemny lud" już nie kupuje, ale to wszystko za pieniądze każdego podatnika. A to już zwykła kradzież naszych pieniędzy na swoją partyjną propagandę!
2018-08-11 21:40
Chyba coś ci się po.....oliło portale
2018-08-11 21:43
Śmieszny ludziku te tajemnicze różdżki działają ciągle od lat na WP Onet GW itd itp. tam przyrost łapek POtologii sięga zenitu, więc nie ośmieszaj się.
2018-08-11 22:24
Mam dokładnie te same obserwacje, pod wieloma artykułami nieprzychylnymi dla pisowskiej bolszewi.
Mają jakieś skrypty, albo boty, które po "zapuszczeniu" odpowiednio "plusują" albo "minusują". Zresztą tutaj też to się dzieje. Wystarczy popatrzeć na komentarze pod "politycznymi" artykułami.
2018-08-11 22:42
No właśnie widać jak w ostatnich 10 minutach wlazło tu stado POwskich trolli.
2018-08-12 08:18
2018-08-12 09:16
od miliona wierszy
2018-08-11 21:45
2018-08-11 22:22
bo jesteście zwykłymi zaślepionymi fanatykami, którzy specjalnie nie różnią się od islamskich terrorystów i dlatego trzeba was zwalczać jak śmiercionośną zarazę
2018-08-11 22:23
Ty jesteś tak głupi sam z siebie, czy pobierałeś lekcje u byleJakiego?
2018-08-12 08:31
cokolwiek napiszesz lub powiesz...
badz czlowiekiem
2018-08-12 09:47
2018-08-12 14:49
2018-11-04 14:46
2 Budynie
2018-08-11 20:10
to na zmianę mentalności ludzi trzeba lat
2018-08-11 22:16
przepisy odpowiednio egzekwowane mają duży wpływ na tzw. kulturę jazdy
2018-08-11 22:40
Że nastąpił wśród kierowców prawdziwy zwrot w mentalności, "w temacie" zatrzymywania się przed przejściami dla pieszych, gdy pieszy chce przejść.
Moi drodzy, nie wiem co sie stało ale jest dobrze, coraz lepiej:
Że nastąpił wśród kierowców prawdziwy zwrot w mentalności, "w temacie" zatrzymywania się przed przejściami dla pieszych, gdy pieszy chce przejść.
Moi drodzy, nie wiem co sie stało ale jest dobrze, coraz lepiej: gros kierowcow sie zatrzymuje (niedawno bylo to nie do pomyślenia). Więc jednak chyba się cywilizujemy, a propaganda kultury na drodze zaczyna docierać skutecznie do ludzi...:)
2018-08-12 07:02
to się stanęło
2018-08-12 10:11
Jeżdżą 60 np
2018-08-12 16:29
wyprzedzali mnie wszyscy po kolei z prędkością przekraczającą 50 i nikt nie przejmował żadną strefą. Kilku jeszcze trenowało wyprzedzanie poniżej 1m. Nic bardziej mnie nie irytuje, jak to ryzykowanie cudzym życiem przez
wyprzedzali mnie wszyscy po kolei z prędkością przekraczającą 50 i nikt nie przejmował żadną strefą. Kilku jeszcze trenowało wyprzedzanie poniżej 1m. Nic bardziej mnie nie irytuje, jak to ryzykowanie cudzym życiem przez bandytę zamkniętego w puszce.
Jestem też kierowcą, ale jestem za wprowadzeniem totalnych kar za wyprzedzenie poniżej 1m, z absolutną utratą PJ za zejście poniżej 75 cm i nie powinno być dyskusji żadnej w temacie!
Rowery z pomiarem, to nie jest jakiś duży problem, bo w niektórych krajach jeżdżą takie.
2018-08-12 16:38
gdyby psiarnia miała psi obowiązek i rozkaz patrolowania na rowerach,
to wyprzedzania na gazetę nie było by w ogóle, albo było by rzadkie
zobacz, jak ludzie jadą gdy w pobliżu widzą radiowóz. jak muły,
gdyby psiarnia miała psi obowiązek i rozkaz patrolowania na rowerach,
to wyprzedzania na gazetę nie było by w ogóle, albo było by rzadkie
zobacz, jak ludzie jadą gdy w pobliżu widzą radiowóz. jak muły, jak święci na drodze beatyfikacji, do momentu aż radiowóz zniknie z pola widzenia. to samo bywa, gdy jedzie radiowóz nieoznakowany, bo w internecie można wykopać ich dane. to samo były by, gdyby rowerzysta był podejrzewany o posiadanie radiostacji policyjnej i lączności z innymi policjantami, w tym w radiowozach z kolczatkami, gdyby kierowca-gazeciarz zdecydował się nie stanąć do kontroli.
2018-08-12 17:33
Tak, jak nikt nie jedzie radiowozom na zderzaku na obwodnicy.
2018-08-13 07:49
A ty nie jedz przez przejścia dla pieszych. Tylko przez przejazdy. Nie ocierając się o pieszych.
2018-08-11 20:17
Może i założenia są słuszne, strefy uspokojonego ruchu może i są potrzebne...ale jak to wychodzi w praktyce? Źle wykonane oznakowanie poziome w obrębie skrzyżowań, błędy w oznakowaniu, strefa 30 w ktorej kierowcy jeżdżą ile chcą i nikt tego nie egzekwuje...dlatego idea na papierze rozmija się później ze stanem faktycznym i stwarza zagrożenie!
2018-08-11 20:55
Dokładnie - np. Guderskiego na południu cała jest w strefie, a grzeją tam niektórzy najmniej 60 kmh
2018-08-12 06:09
Matejki potrafią zapierdzielać 50-70km/h i nie zwalniać na równorzędnych... Pizzeria PRL seicento swoim np.
2018-08-12 07:33
Mi ostatnio jakiś idiota na tablicach GDA wyskoczył z łapami, bo się wpycham, a on jedzie prosto i musi hamować.
2018-08-12 07:04
to naprawdę działa
2018-08-12 12:55
ale cała infrastruktura drogowa, która zmusza kierowców do jeżdżenia nie więcej niż 30km/h. Ale to wymaga wiedzy i co najważniejsze, kasy na takie przebudowy. Niestety najtaniej postawić znak i już chwalimy się uspokojonym ruchem (na papierze).
2018-08-11 20:22
Najlepiej wszystkim zabrać samochody i dac możliwość kupienia roweru
2018-08-11 20:47
A jeszcze lepiej postawić pomnik smoleński w środku Gdańska o którym Kacperek na razie milczy.
2018-08-11 21:22
2018-08-12 17:35
2018-08-11 21:21
I będziemy stali w rowerowych korkach, hehe
2018-08-14 19:08
miasto rowerowe to miasto bez korków
2018-08-11 21:41
To przesiade się całkowicie na rower. Czy któryś z kandydatów na prezydenta jest mi to w stanie zagwarantować? Jeśli nie to von mi z tymi rowerami i głupim gadaniem o ścieżkach. Ludzie potrzebują sprawnie dostać się do i z pracy
2018-08-12 07:06
bo takie jest ograniczenie prędkości
Więc w czym problem?.
2018-08-12 23:24
Tylko większość rowerzystów nic sobie nie robi ze stref uspokojonego ruchu i skrzyżowań równorzędnych. Zasuwają ile wlezie, a ty kierowco musisz uważać i na pieszych i tych wariatów na rowerach. Mam pytanie do SM i policji , czy rowerzystów przepisy nie dotyczą.
2018-08-13 11:41
przeciętny rower górski czy miejski, a takie dominują w Trójmieście, z trudem rozwija prędkość powyżej 30km/h. zwłaszcza na ulicach, gdzie co kilka metrów jest zapadnięta studzienka. bez przesady zatem z tym "pędzeniem".
zresztą ten sam rower, który "pędzi", za chwilę jest "zawalidrogą".
Einstein by się uśmiał :)
2018-08-11 22:18
Jeśli Kacperek milczy o postawieniu pomnika, to skąd przygłupie o tym wiesz? 3 lata temu słyszałem,że na każdym rogu ulicy będzie stał pomnik smoleński i gdzie są te pomniki? Psychiatra już rozkłada ręce,wam już nie da się pomóc.
2018-08-12 09:49
2018-08-12 00:22
gość już się przejadł ! nic dobrego nie robi dla mieszkańcow jedynie tyle co musi bo trzeba .
2018-08-12 00:29
kisiel na prezydenta
2018-08-12 19:01
Dokładnie takich słów użył, podczas gdy mieszkańcy mojej dzielnicy prosili o wybudowanie miejsc parkingowych w trakcie rewitalizacji dzielnicy. Ba! Docelowo mają stanąć zakazy parkowania na dotychczasowych chodnikach, z których korzystają zmotoryzowani, bo to " zasłania piękny widok na panoramę", "(...) kierowcy mogą przesiąść się na ZTM" .
2018-08-14 19:08
takie jak np.rowery wspomagane elektrycznie
2018-08-11 20:35
Taka organizacja ruchu funkcjonowała już w latach 1900 - 1950. Przeważali piesi, rowery i furmanki. I było fajnie. Ktoś ma pomysł na Gdańsk w stylu retro. Istotnie nowością w skali europejskiej jest cofnięcie się o podad wiek.Będziemy atrakcją Europy!.
2018-08-11 20:47
rusz kiedyś tyłek poza swój powiat i zobacz jak wygląda nowoczesne, przyjazne ludziom miasto, zanim zaczniesz kolejne głupoty pisać.
Tylko pojedź na zachód albo północ a nie do Moskwy.
2018-08-11 21:18
Jestem turystą z zamiłowania i sporo jeżdżę. W Moskwie i Sankt Petersburgu też byłem. Najbardziej podobała mi się organizacja ruchu w Brukseli gdzie ruch tramwajowy sprowadzili pod ziemię oraz kolejka miejska nad rzeką
Jestem turystą z zamiłowania i sporo jeżdżę. W Moskwie i Sankt Petersburgu też byłem. Najbardziej podobała mi się organizacja ruchu w Brukseli gdzie ruch tramwajowy sprowadzili pod ziemię oraz kolejka miejska nad rzeką Wupper w Wuppertalu. Dlatego uważam że w Gdańsku jest to cofnięcie się o 100 lat a nie żadne rewolucyjne rozwiązanie a to dlatedo, że w wymienionych miastach jest sprawna komunikacja miejska i obwodnice centrum odciążające ruch samochodowy z centralnych części miasta. W Gdańsku bez inwestycji w omijające centrum arterie komunikacyjne i bez sprawnej komunikacji jest to po prostu poroniony pomysł.
2018-08-12 07:10
bo my nigdy o te 100 lat nie awansowaliśmy.
Jest to rozwinięcie się ale ze 100 letnim opóźnieniem...
2018-08-12 21:29
czy w Gdańsku nie ma obwodnicy?
2018-08-12 22:33
A każdy z nich na Grunwaldzką lub jej przedłużenie.
2018-08-11 20:42
Adamowicz chyba chce przegrac te wybory. Pierwszy raz bede glosowac przeciwko niemu.
2018-08-11 20:47
Lepszy Adamowicz niż jakiś pisowski trep.
2018-08-11 22:10
Kazdy lepszy, poza PISdowcem i Adamowiczem sa inni kandydaci.
2018-08-12 01:12
2018-08-12 08:05
Owszem.
2018-08-12 11:01
Ja także zagłosuje na Jarosława Wałesę.
2018-08-12 18:25
2018-08-11 20:48
Czasami nawet trudno zrozumieć to zachowanie kalesoniarzy i to co wyprawiają na chodnikach pomiędzy pieszymi. Moze trzeba im kupić kagańce?
2018-08-11 21:22
A jak trudno zrozumieć intelekt kierowców! Jest zatoka do parkowania równoległego - parkują skośnie z wjazdem na chodnik, jest miejsce na jezdni - parkują choć częściowo na chodniku, jest zakaz - wyjeżdżają na chodnik, są słupki - objezdzaja je i parkują na chodniku.
2018-08-12 09:13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.