2020-10-19 07:02
Zero inwestycji tylko gdybanie
2020-10-19 07:24
2020-10-19 07:59
2020-10-19 09:34
samą organizacją można wiele zmienić - bo jak organizacji nie ma to nic nie działa jak powinno
2020-10-19 10:13
Dwa, zrozumiał później, że leczenie otyłości metodą popuszczania pasa nie działa.
2020-10-19 13:51
Budowa tunelu pod pachołkiem jest koszmarną głupotą. Kilka miliardów gdańskich pieniędzy wydanych na poprawienie jakości życia ludzi spoza Gdańska. Jednocześnie pompując kolejne auta do miasta.
W Gdańsku -
Budowa tunelu pod pachołkiem jest koszmarną głupotą. Kilka miliardów gdańskich pieniędzy wydanych na poprawienie jakości życia ludzi spoza Gdańska. Jednocześnie pompując kolejne auta do miasta.
W Gdańsku - poza nielicznymi przypadkami - budowanie kolejnych szerokich dróg jest błędem. Trzeba szukać bardziej pragmatycznych i wydajnych rozwiązań. Rozbudowa SKM, połączenia tramwajowe, buspasy, infrastruktura rowerowa.
To odpowiednio połączone z rowerami publicznymi i prywatnymi skuterami, hulajnogami i samochodami na minuty może dać porządane efekty.
Ludzi w Trójmieście (na szczęście - bo to oznacza rozwój) będzie przybywać. Trzeba zapewnić odpowiednie możliwości komunikacji wszystkim nowym i starym mieszkańcom. Samochody nie rozwiążą żadnego z problemów. Nie dlatego, że są bebe. Po prostu przestrzeń 3d w jakiej żyjemy ma swoje fizyczne ograniczenia i nie da się zapewnić płynnego ruchu, gdy każdy wsiądzie do własnego samochodu.
2020-10-20 10:27
To ludzi przestanie przybywać i nici z rozwoju.
2020-10-19 14:54
Gdyby tam była 22wu pasmowa jak w LA, to w pół godziny po otwarciu byłby 10cio kilometrowy korek.
2020-10-20 14:29
Nie powielaj głupot.
2020-10-19 07:02
A nie buspasy. Drogi są dla kierowcow. Płacimy akcyzę. Zlikwidować ścieżki rowerowe i zalać asfaltem dla nas.
2020-10-19 07:11
w całym Trojmiesice a później wszystko zalać asfaltem dla nas kierowców !!
2020-10-19 07:45
deweloper się zapłacze
2020-10-19 08:20
2020-10-19 11:25
Nie zapominaj o stawach - tam mogły by być piękne drogi.
2020-10-19 14:55
I parkingi. Oraz mały pas startowy.
2020-10-19 07:22
Co by to dało?
Na końcu trzech pasów by się korkowało gdyż ludzie nie mają kultury jazdy i lubią jeździć w korku na zderzaku niż wpuścić inne auto na "suwak" ...
2020-10-19 15:21
da się pokonać polactwo lepszą organizacją:
buspasem zrobić zawsze pas boczny
czyli albo 1 w dół 2 w górę 3 buspas w górę
albo 1 buspas w dół 2 w dół 3 w górę
i ustawić tam na kilka
da się pokonać polactwo lepszą organizacją:
buspasem zrobić zawsze pas boczny
czyli albo 1 w dół 2 w górę 3 buspas w górę
albo 1 buspas w dół 2 w dół 3 w górę
i ustawić tam na kilka miesięcy stały posterunek policji
ORAZ kamery
no i oczywiście pominęli autobus linii 807
karetki pogotowia, straży pożarnej i policji...
2020-10-19 20:26
Srodkowy pas ma byc buspasem. Buzpasem poruszac sie moga autobusy, taxi i jak pod znakiem dopisza, to jeszcze motocykle. Ten buspas w niczym nie pomoze odkorkowac Spacerowej. Tylko autobusy nie beda staly w korku na
Srodkowy pas ma byc buspasem. Buzpasem poruszac sie moga autobusy, taxi i jak pod znakiem dopisza, to jeszcze motocykle. Ten buspas w niczym nie pomoze odkorkowac Spacerowej. Tylko autobusy nie beda staly w korku na odcinku lesnym bo w Oliwie do mlyna bedzie jak jest.
Tunel jest rozwiazaniem korkow, ktore sie zwieksza jak oddadza trase kaszubska.
2020-10-19 07:34
Taką mam koncepcję
2020-10-19 08:30
No to jest słuszna koncepcja.
2020-10-19 08:01
Doczytaj sobie na co idzie ta wasza akcyza i z jakich źródeł są finansowane drogi w mieście.
Bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
2020-10-19 08:16
zlikwidować ludzi, zostawić las, a resztę dróg przerobić na ścieżki rowerowe
2020-10-19 09:59
2020-10-19 10:04
Idąc tym tropem. Akcyza obowiązuje też na alkohol i papierosy. W związku z tym niech każdy, wszędzie i bez względu na wiek pije i pali? Bo jest akcyza?
2020-10-19 11:58
A najlepiej jadąc samochodem. Bohastwo!
2020-10-19 11:03
buspas to dobry pomysł. jak się ktoś wyprowadził na obrzeża, to powinien być motywowany do podróży komunikacją miejską zamiast samochodem.
2020-10-19 13:52
I te 3 pasy dokąd by dojechały? Ile pasów ma mieć Grunwaldzka aby to udźwignąć? Jaka część budżetu miasta ma iść na budowę i utrzymanie dróg?
I jeszcze podpowiem - akcyza idzie do budżetu centralnego. Jak zapłaci pan za kiełbasę w sklepie mięsnym to też się kłóci w warzywniaku, że nie powinien płacić za kapustę?
2020-10-19 07:03
Nareszcie,jeśli promować komunikację to tylko w ten sposób
2020-10-19 07:21
Bo później masz same awarie i spóźnienia.
2020-10-19 08:20
2020-10-19 09:36
pewnie że ma, gdzieś na obrzeżach dzielnicy z jedną kolejką na godzinę - wiec nadal nawet w korkach szybciej na dolny teras zjedziesz autem
2020-10-19 10:51
Jeśli nie ma czym tam logicznie dojechać. Mistrzostwem są 3 linie autobusowe, które zupełnie się nie sprawdzają, bo z niczym nie są skomunikowane, trasy ich są poprowadzone jakoś bez pomyślunku a autobusy praktycznie o
Jeśli nie ma czym tam logicznie dojechać. Mistrzostwem są 3 linie autobusowe, które zupełnie się nie sprawdzają, bo z niczym nie są skomunikowane, trasy ich są poprowadzone jakoś bez pomyślunku a autobusy praktycznie o każdej porze są zawalone po uszy. Z drugiej strony PKM, na obrzeżu dzielnicy i jeżdżąca raz na godzinę. Jak to jest możliwe, że z Zaspy szybciej jest dojechać na Osową rowerem (a zaznaczam, że jestem kiepską rowerzystką) niż komunikacją miejską? Ta dzielnica niestety od zawsze była wykluczona komunikacyjnie, a szkoda.
2020-10-19 07:05
Niech budują. Będzie gdzie wyprzedzać
2020-10-19 13:53
2020-10-19 15:23
z kamerą przeciw bmw? lol rotfl ymmd
2020-10-19 16:06
2020-10-19 07:05
To są właśnie myśliciele , obwodnica tak samo po dwa pasy Zamiast trzech i tak samo autostrady dwa pasy Zamiast trzech a później myślenie kombinowanie że za ciasno
2020-10-19 07:23
Obwodnicę jakbyś poszerzył o pięć pasów w każdą stronę to by nic nie dało.
2020-10-19 09:18
sie poszerzy to cos da?
2020-10-19 10:00
nie da bo zakorkuje się od miejsca gdzie będzie zwężenie do 1 pasa... -> czyli przesuniesz korek. Poszerzanie dróg zasadniczo jest bez sensu bo zachęca do samochodów i przesuwa ruch/korki dalej. Lepsze inwestycje to zniechęcanie do samochodów + promowanie ciężkie komunikacji miejskiej/rowerów/pieszego etc.
2020-10-19 15:35
Chcesz by za moje pieniądze mnie zniechęcani do tego co chce i lubię?!?
Jakim trzeba być masochista/sadysta by takie coś postulować????
2020-10-19 15:47
Jeżeli sam nie jesteś wystarczająco inteligentny żeby nie jeździć samochodem jak nie musisz, reszta społeczeństwa musi Cię naprostować, bo wszyscy przez Ciebie tracimy.
2020-10-20 10:25
W takim razie ja w ramach tej samej reguły proponuje takich jak Ty gazować... pasuje Ci? Weź się stuknij...
P.S. Niby co tracisz przeze mnie?
2020-10-20 10:24
3 pasy to dosadne minimum. Wszędzie.
2020-10-19 13:53
Gdzie mają zaparkować?
Kolejne trawniki i zieleń likwidować, bo szlachta jedzie?
2020-10-19 15:33
Będzie zapotrzebowanie - będą parkingi.
Problem z socjslizmem jest taki, ze jest zapotrzebowanie ba drogi, ale rządzące i dysponujące nie swoimi pieniędzmi lewackie ameby wola ścieżki rowerowe, trawniki i buspusy!!!
2020-10-19 15:49
Więcej dróg i parkingów to więcej samochodów i korki zostają tak jak były, tyle że nie ma dla nich alternatywy.
2020-10-20 10:22
To jest wlasnie socjalistyczne myślenie... w kółko ciągła walka z rzeczami naturalnymi.
Samochodów, parkingów i korków na wolnym tynku byłoby dokładnie tyle ile ludzie by chcieli. Ni mniej ni więcej. To jest mechanizm rynkowy.
2020-10-20 10:47
że jest dobry z automatu. Nie ma miejsca na zastanowienie się czy coś nie ma wad? A akurat konsumpcjonizm i chciejstwo, wygoda i próżność idą zawsze w parze z mechanizmem rynku A dopiero później przychodzi refleksja, że Ci np. Szadółki śmierdzą...
2020-10-20 14:29
Co maja Szadolki wspólnego z buspasem na Spacerowej?!
Nigdzie nie napisałem ze korek to coś dobrego... ale nie napisałem ze to coś złego również. Korek jest lub go nie ma. To po prostu fakt. Tyle. Nieważne
Co maja Szadolki wspólnego z buspasem na Spacerowej?!
Nigdzie nie napisałem ze korek to coś dobrego... ale nie napisałem ze to coś złego również. Korek jest lub go nie ma. To po prostu fakt. Tyle. Nieważne czy to jest wg Ciebie czy kogokolwiek dobre, złe czy jakieś... każdy człowiek jest wolny i ta wolność powinnismy mu zapewniać maksymalnie! Najważniejsze bowiem by wolne jednostki dokonywały suwerennych wyborów. Nieważne czy dobrych. Każdy z nas ma prawo popełniać również błędy. A nade wszystko każdy z nas może oceniać dAne działanie roznie. Przestan(my) patrzeć na ludzi jako grupy albo społeczeństwo - jesteśmy jednostkami, odrębnymi bytami! Żyj i daj żyć innym. Ja nie narzucam niczego Tobie, Ty nie narzucaj mi. Banalnie proste. I jakie sprawiedliwe. I słuszne. Nieprawdaż?
2020-10-19 07:05
2020-10-19 07:30
Ale nie masz nic do gadania w imieniu innych tak samo urzedasy sami do komunikacji . Likwidując połączenia np 210 ostatnio już pokazujecie coś ciekawego
2020-10-19 07:34
jeśli szybciej będzie jechało się komunikacją , więcej będzie pasażerów a mniej aut
2020-10-19 08:25
Ale nie będziesz mi pieniędzy z budżetu zabierał na remont tych swoich dróg.
2020-10-19 08:51
2020-10-19 10:28
dlaczego moje podatki mają iść na budowę trasy kaszubskiej jeśli nie jeździ na nich żaden autobus
dlaczego moje pieniądze mają iść na moje leczenie przez zanieczyszczenie spowodowane przez samochody , domy itp
dlaczego moje podatki mają iść na budowę trasy kaszubskiej jeśli nie jeździ na nich żaden autobus
dlaczego moje pieniądze mają iść na moje leczenie przez zanieczyszczenie spowodowane przez samochody , domy itp jeśli ja nie pale w piecu i nie jedzie samochodem/
dlaczego moje podatki mają iść na ... , długo by jeszcze pisać. Jeszcze jakieś argumenty?
dlatego aby mniej samochodów jeździło po mieście
Po prostu takie jest życie
2020-10-19 12:14
Trasa kaszubska wywozi sie towary z trojmiasta i okolic a w druga strone sie przywozi. Jak nastepnym razem bedziesz kupowal cos z napisem germany albo frytki z leborka to sobie o tym przypomnij.
2020-10-19 13:33
Bardzo mi się podoba jak prawicowi geniusze zmieniają poglądy o 180 stopni kiedy chodzi o drogi albo parkingi.
2020-10-19 15:05
2020-10-19 15:19
Ja chce i drogi i parkingi i wszystko dosłownie prywatne.
2020-10-19 15:50
Jak płaczesz, bo np Słowackiego mająca monopol w tej części miasta kosztuje 500pln za przejazd :D
2020-10-20 10:20
Niech kosztuje i milion złotych. Ważne ile ten milion jest wart.
2020-10-19 15:11
lub rodzice musieliby przywozić dzieci do szkół, każdy by kupił samochód i to dopiero byłyby korki
2020-10-19 15:18
Zlikwidujmy podatki i budżet.
Niech każdy ma swoją kasę i wydaje jak chce i na co chce.
I wtedy zobaczymy na wolnym rynku z prywatnej inicjatywy/inwestycji co powstanie szybciej - te twoje byspusy czy drogi dla wszystkich innych, Ok?
2020-10-19 10:01
i zastąpić je tramwajami bo tramwaj w korkach nie stoi
2020-10-19 10:19
2020-10-19 10:25
2020-10-19 11:38
No to będzie bus pas dla autobusów i śmieciarek abyś też mógł dojechać.
2020-10-19 10:58
2020-10-19 11:55
Mnie by zachecilo gdybym w dowolnym kiosku mogl kupic miesieczny bilet na tramwaje, autobusy i skm, na ktorym moglbym jezdzic od Wejherowa az do Pruszcza. Bez wnioskow, robienia zdjec i studiowania regulaminow.
2020-10-19 12:11
Smierdzacych prychajacych zawirusowanych i mozna jechac spoznionym autobusem latem za cieplym a zima za zimnym.
W Gdansku sa znikajace tramwaje wiec rasze uwazac.
2020-11-21 18:57
zamknąć w całości dla samochodów tylko autobusy , a bilety po 100
2020-10-19 07:05
Tramwaj jechałby 10 minut?
2020-10-19 07:07
I skręciły na obwodnicę. I na obwodnicy też po środku tranwaj puścić
2020-10-19 16:22
2020-10-19 16:35
Tylko się inaczej nazywa.
2020-10-19 07:51
W Gdańsku tramwaj jechałby wolniej niż teraz autobus w korku. Na nowej trasie Adamowicza jedzie średnio 13 km/h. To znacznie wolniej niż rowerem czy hulajnogą. To już lepiej niech zrobią buspas.
2020-10-19 08:26
Z pewnością średnia prędkość na odcinku bez przystanków byłaby taka sama jak na innym odcinku z przystankami i skrzyżowaniami. Mucha nie siada na takim rozumowaniu.
2020-10-19 08:21
2020-10-19 08:50
Tylko jak się przy okazji robi takie przekręty jak w Gdańsku?
2020-10-19 10:00
W jeziorze wybudujesz pętlę tramwajową?
Którędy na Osowej puścisz tory? Pomiędzy domkami jednorodzinnymi?
2020-10-19 10:02
2020-10-19 10:33
2020-10-19 13:55
Po pierwsze - koszt większy. Po drugie jednak jest stromo.
Co można rozważyć, to zamiast buspasa kupić pociąg i puścić go wahadłowo Gdańsk Śródmieście - Osowa w tą i z powrotem. Zatrzymywałby się tylko na kilku wybranych stacjach - "Ekspres Osowski".
2020-10-20 10:51
Rozwiązały by problem ;)
2020-10-19 07:06
Jak w Osowej powstawał nowy hipermarket wtedy bodajże nazywał się geant czy jakoś tak,to nasz władze ustaliły z tym oto sklepem, że wybudują po dwa pasy na całej leśnej nitce...
Jest jak jest. Jest Auchan a korki coraz to gorsze.
Być może się mylę, jeśli tak to proszę o konkretne argumenty
2020-10-19 07:09
2020-10-19 07:20
Sklep częściowo finansował przebudowę węzła i miał zapewnić kładkę dla pieszy. Przebudowa została zrobiona, kładkę oprotestowali mieszkańcy i z niej zrezygnowano. Da pasy miały być zrobione przy innej okazji, ale tam "ekolodzy" i mieszkańcy Oliwy się nie zgodzili, więc mieliśmy tylko poszerzenie drogi, które jak wiemy nic nie dało.
2020-10-19 09:21
dodatkowe pasy maja sens tylko w strone obwodnicy. Do Oliwy nie ma po co dodawac.
2020-10-19 13:03
Takie plany już istnieją, jak wiadomo nie zostały zrealizowane.
2020-10-19 10:05
2020-10-19 22:06
Mieszkam w tej dzielnicy i brak kladki nad obwodnica przy C.H. Osowa uwazam za bardzo duza niedogodnosc. Jedyny sposob zeby sie tam dostac to samochod lub autobus. A przeciez to nie jest az tak daleko zeby nie mozna dojsc piechota.
Naprawde nie rozumiem dlaczego kladka zostala oprotestowana. O co chodzilo?
2020-10-20 07:43
Serio, wystarczy wpisać w Google "kładka w/na Osowej" i np. kliknąć w jeden z pierwszych linków. Będzie tam dyskusja sprzed kilkunastu lat, w której mieszkańcy wyrażali swoje za i przeciw. W dużym skrócie: przecież w
Serio, wystarczy wpisać w Google "kładka w/na Osowej" i np. kliknąć w jeden z pierwszych linków. Będzie tam dyskusja sprzed kilkunastu lat, w której mieszkańcy wyrażali swoje za i przeciw. W dużym skrócie: przecież w hipermarkecie robi się tylko duże zakupy więc i tak trzeba jechać autem, zimą kładka będzie niebezpieczna oraz to, że piesi zniszczą spokój na ul. Jednorożca
2020-10-19 09:15
2020-10-19 10:06
2020-10-19 09:18
Hahaha
2020-10-19 10:05
Ale prezydent razem z kolesiami się znbim dogadał i na szkode mieszkańców miasta kolejny raz mieszkancy zostali oszukani darował mu podobnie jak setki razy darowano kary innym
2020-10-19 10:27
2020-10-19 13:12
2020-10-19 11:00
niż wyegzekwować budowę drugiego pasa.
2020-10-19 13:56
Na szczęście to nie powstało. Gdańsk musi walczyć z nadmiarem samochodów na DOlnym Tarasie, a nie zachęcać do korzystania z jeszcze większej ich liczby.
2020-10-20 10:08
Hitler tez walczył...
2020-10-19 14:30
Nie mylisz się. A skończyło się tak że S. P. Adamowicz zgodził się na śmiesznie niska karę i sprawa się rozeszla
2020-10-19 07:06
2020-10-19 07:09
2020-10-19 07:15
2020-10-19 07:37
2020-10-19 08:56
2020-10-19 07:09
Miasto od kilku lat stawia na rozwoju komunikacji samochodowej a jeżeli chodzi o np. tzw. "buspasy" to jedynie planują lub likwidują np. ostatnio na Dmowskiego. To jest przerażające że urzędnicy mają w nosie zwykłych mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej.
2020-10-19 08:46
2020-10-19 10:07
2020-10-19 16:11
Masz coś z rycerza.
2020-10-19 10:09
podziękowania dla niedorozwojów z drmg i zdiz.
2020-10-19 13:36
2020-10-19 15:37
Nie każdy buduje i żyje za swoje.
2020-10-19 16:08
2020-10-20 10:17
Nowoczesne technologie już od dawna wyeliminowały potrzebę istnienia bramek. Wystarczy je stosować.
2020-10-19 12:01
Bardzo dobrze, ze stawiaja na samochody. Czas najwyzszy skonczyc z utopia komunikacji publicznej. Prawie kazdy dorosly wybiera samochod nawet jesli ma dobra komunikacje pod nosem. Oczywiscie beda korki ale taki jest
Bardzo dobrze, ze stawiaja na samochody. Czas najwyzszy skonczyc z utopia komunikacji publicznej. Prawie kazdy dorosly wybiera samochod nawet jesli ma dobra komunikacje pod nosem. Oczywiscie beda korki ale taki jest koszt wyboru dokonywanego przez wiekszosc. Nie twierdze, ze trzeba koniecznie poszerzac wszystkie drogi bo okazuje sie, ze to niewiele daje, ale ladowanie wszedzie buspasow i faworyzowanie autobusow tez mi sie nie podoba. Niech sobie firmy autobusowe buduja je za swoje pieniadze na swojej ziemi.
2020-10-19 13:39
Każdy naprawdę dorosły wybiera najszybszy środek transportu, bo ceni swój czas.
Samochód wszędzie i zawsze wybierają tylko dwie grupy ludzi:
- Nastolatkowie którzy dopiero zrobili prawko i czują się panami świata
- Wychowani w PRL, którzy pół życia ślinili się do małego Fiata.
2020-10-19 15:36
Tak samo jak chodniki, ścieżki rowerowe i parkingi... problem w tym ze Gdańsku i Pl większość ziemi należy do państwa zamiast do prywatnych właścicieli!!!
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.