2021-09-14 16:09
2021-09-14 17:16
2021-09-14 19:20
Czytając Twoje wcześniejsze komentarze jednoznacznie stwierdzam, że jesteś żałosnym człowiekiem więc nie dziwi mnie Twoja opinia ... Jesteś człowiekiem typu : "nie przeżyję jak komuś przydarzy się coś lepszego niż mi". Błagam nie komentu już mnie, przemyśl, jeśli masz mózg !
2021-09-15 13:14
Każdy powinien odpowiadać za swoje decyzje a że ktoś jest dzbanem i bierze kredyt w walucie w której nie zarabia i liczy że jej kurs przez 20lat się nie zmieni to już tylko jego naiwność
2021-09-16 14:25
masz dzbanie mieszkanie ? swoje czy nadal u mamuni ?
2021-09-14 22:27
Ja zazdrościłam ludziom, których stać było na kredyt w złotych.
2021-09-14 16:12
Okazja czyni frankowicza vel kombinatora
2021-09-15 13:32
2021-09-14 16:19
2021-09-14 18:05
mądrala się znalazł. kilkanaście stron umowy i kilkadziesiąt drobnym maczkiem regulaminu napisanego prawniczym bełkotem. przypominam, że umowy nie można było wcześniej otrzymać do zapoznania się ani jej wynieść przed
mądrala się znalazł. kilkanaście stron umowy i kilkadziesiąt drobnym maczkiem regulaminu napisanego prawniczym bełkotem. przypominam, że umowy nie można było wcześniej otrzymać do zapoznania się ani jej wynieść przed podpisaniem. druga sprawa jest taka, że w umowie i regulaminie nie było informacji jak bank ustala kursy walut oraz przede wszystkim takiej, że chf będzie użyty tylko jako przelicznik, a kredyt od początku do końca będzie kredytem złotowym.
2021-09-15 13:16
Trzeba było zapłacić i wsiąść z sobą osobę która ogarnia ten drobny druczek. A po drugie nie wiem jakim dzbanem trzeba byc aby brać kredyt w walucie w której się nie zarabia i liczyć że przez 10-20lat jej kurs się nie zmieni
2021-09-14 18:35
Nie wszyscy potrafią czytać umowy bankowe tak sprawnie jak ty etykietę od piwa
2021-09-15 13:18
To trzeba było zapłacić i na podpisanie umowy zabrać z sobą specjalistę aby najpierw ja przeczytał. Głównie te kredyty brały osoby uważające się na inteligentne czyli dobrze zarabiający z dużych miast xD "elyta"
2021-09-14 16:26
Cwaniaki niech płacą, bo jakby miało być inaczej to każdy większy bank w Polsce ma stratę od 4 do 6 mld zł i skończy się to tak, że na frankowiczów zrzuci się cała reszta Polaków, bo wprowadzą opłaty za konto po 50 zł i przelewy po 10 zł.
2021-09-14 19:24
Na Węgrzech Orban zarządził krótko i na temat ... Kredyty Frankowe zniknęły, banki się odgrażały że opuszczą Węgry i ... ani jeden Bank nie opuścił Węgier ! Mają tyle kasy z ludzi, że nigdy nie wyjdą z żadnego kraju ...
2021-09-14 19:53
2021-09-15 07:41
Pewnie bankierzy nie zrozumieli węgierskiego i czekają na tłumacza.
2021-09-15 13:18
Teraz Orban jako przykład xD
2021-09-14 20:29
To trochę inaczej wyglada niż Ty piszesz! Nie jest tak, ze banki stracą po od 4 do 6 mld! Po prostu tyle nie zarobią na swoim oszustwie. I od razu dodam, ze nie posiadam żadnego kredytu.
2021-09-15 01:57
Jak ktoś nie rozumie jak są zabezpieczone kredyty walutowe na rynku międzybankowym to niech siedzi cicho.
2021-09-15 02:56
zlotowki byly zabezieczone ? zarty sobie robisz. prawo dewizowe okreslalo co jest kredytem dewizowym, a te kredyty nimi nie byly
2021-09-15 08:20
Po latach okazało się, że mechanizm był następujący - w uproszczeniu:
banki pożyczały złotówki i spłata rat następowała w złotówkach. Banki jednocześnie zakładały się na Forexach i tym podobnych, że kurs franka
Po latach okazało się, że mechanizm był następujący - w uproszczeniu:
banki pożyczały złotówki i spłata rat następowała w złotówkach. Banki jednocześnie zakładały się na Forexach i tym podobnych, że kurs franka zmaleje. Jeżeli kurs rzeczywiście zmalał to wygrywały zakład i stratę w niższej racie odrabiały kasą z zakładu. Jeżeli kurs rósł to przegrywały zakład, a kasę na przegrany zakład dawał Kowalski płacą wyższą ratę wynikającą z wyższego kursu. Oczywiście bank przy okazji pobierał marże, prowizje, spready. Bank nigdy nie tracił niezależnie od kursu.
2021-09-15 08:44
Czekaj czekaj. To działało symetrycznie. Jak kurs spadał, to Kowalski płacił niższe raty, jak rósł, to wyższe. Szansa i ryzyko były na Kowalskim, nie na banku. Nie widzę możliwości żeby bank wyłącznie zarabiał na spadku, a Kowalski wyłącznie tracił na wzroście.
2021-09-15 09:23
Masz rację, że Kowalski mógł zyskać na spadku kursu i mógł stracić na wzroście kursu franka. Tu pełna zgoda. Bank jednak nigdy nie tracił. Bank żył z prowizji, marży i spreadu. W gruncie rzeczy zmiany kursu franka banku nie dotyczyły bo bank wykupywał za pieniądze Kowalskiego odpowiednie zabezpieczenia finansowe na wypadek spadku kursu.
2021-09-15 09:25
Niestety na CHF nie instrumentu na okres 30 lat.
2021-09-15 08:42
Banki pożyczały złotówki przeliczając je do kursy waluty (waloryzacja, indeksacja), a klienci spłacali w złotówkach. W kredytach pseudowalutowych nikt waluty nie widział na oczy. W tej sytuacji banki zarabiają na marży i
Banki pożyczały złotówki przeliczając je do kursy waluty (waloryzacja, indeksacja), a klienci spłacali w złotówkach. W kredytach pseudowalutowych nikt waluty nie widział na oczy. W tej sytuacji banki zarabiają na marży i do tego na wzroście kursu waluty (zarobek na czysto) oraz na spreadzie. Banki waluty nie kupowały, więc nie muszą jej oddawać, dlatego nie ponoszą żadnego ryzyka w tej kwestii. Zgadzam się z przedmówcą, że banki nie stracą, tylko nie zarobią tak dużej sumy.
2021-09-15 13:21
Jakie oszustwo? Nim kasę dostałeś wiedzieli co podpisują a jak nie wiedzieli to już ich problem. Ja jak brałem kredyt to nie ogarnialem tych spraw więc zapłaciłem osobie które to ogarnia i nim złożyłem podpis
Jakie oszustwo? Nim kasę dostałeś wiedzieli co podpisują a jak nie wiedzieli to już ich problem. Ja jak brałem kredyt to nie ogarnialem tych spraw więc zapłaciłem osobie które to ogarnia i nim złożyłem podpis dowiedziałem się co i jak, co jest ok w umowie a co nie. Wolałem zapłacić kilka stów nim za kilka lat być kilka jak nie kilkadziesiąt tysięcy w plecy
2021-09-15 11:25
wszyscy się złożą. żałosne
2021-09-15 12:13
Przecież to były wirtualne pieniądze.
2021-09-14 16:40
A niedawno to frankowicze byli takimi królami życia, bardziej cwanymi od reszty "frajerow" biorących kredyty w złotówkach:) Kurs się zmienił, to nagle tacy poszkodowani:) Oczywiście sam procer banksterow co do naganiania klientów na kredyty we frankach, to sprawa jak najbardziej kontrowersyjna i nie powinno obejsc się bez konsekwencji.
2021-09-14 16:55
Ty juz tylko starszy bedziesz...
2021-09-14 17:57
Ahahahaha.
2021-09-15 07:44
Mądrego czasem dobrze posłuchać, kończ studia i wracaj do roboty.
2021-09-15 13:24
Co kolejna co liczyła że kurs obcej walut przez 20lat się nie zmieni? Wcale nie jest mi przykro :)
2021-09-14 19:31
Tak mam kredyt we frankach. Wziąłem nie dla tego że chciałem tylko bank taki był w stanie mi tylko zaoferować a mieszkać gdzieś trzeba i lepiej spłacać do banku niż przez 10 lat do kieszeni Mariana ( i po tym czasie
Tak mam kredyt we frankach. Wziąłem nie dla tego że chciałem tylko bank taki był w stanie mi tylko zaoferować a mieszkać gdzieś trzeba i lepiej spłacać do banku niż przez 10 lat do kieszeni Mariana ( i po tym czasie zaczynać od nowa). . Bank wydzwania z propozycjami przewalutowania i obniżenia kredytu. Ciekawe czemu chce się pozbyć 1/3 swojego zysku( kapitał + odsetki)? Coś jest na rzeczy. Nigdy nie podchodziłem do "złotówkowiczów " jak do frajerów wiec nie idź tą drogą.....
2021-09-15 10:08
z całym szacunkiem ale bank jak to nazwałeś "taki był w stanie mi tylko zaoferować" bo nadzwyczajniej w świecie nie było Cie stać na złotówki i to dało by mi już do myślenia, najlepiej brać obojetnie co ważne że mi dali a jak waluta skoczyła to beczeć !
2021-09-15 13:28
Bo oni myśleli tylko o jeden dzień do przodu i liczyli że przez 20lat kurs walut się nie zmieni :) ja nigdy bym się nie zdecydował na kredyt w walucie w której nie mam dochodu nawet jakby to się wiązało z wynajmem mieszkania od Mariana przez 10lat
2021-09-15 13:26
Powiedz jak brałeś kredyt to w główce nie zatrybilo ci chociaż przez chwilę że kurs może w przyszłości się zmienić i że stracisz? Jeśli tak to nawet nie jest mi szkoda ciebie bo zamiast myśleć co będzie za 5lat pomyślałem najdalej do dnia jutrzejszego :) nawet takich jak ty nie jest mi szkoda :)
2021-09-16 14:26
innych kredytów nie udzielali...
2021-09-14 17:59
Banki są zadowolone.
2021-09-14 19:37
Mają pełne majty ...
2021-09-14 18:29
Mateuszek drewnianonosy siedział w santander.
Nasi dzielni sędziowie , ich rodziny mają kredyty w bankach.
Adrian obiecywał rozwiązanie .Kłamał .
Niech ktoś mi zaprzeczy , że nie jest to działenie
Mateuszek drewnianonosy siedział w santander.
Nasi dzielni sędziowie , ich rodziny mają kredyty w bankach.
Adrian obiecywał rozwiązanie .Kłamał .
Niech ktoś mi zaprzeczy , że nie jest to działenie celowe!
Każdy miesiąc odwlekania rozstrzygnięcia to dziesiątki milionów zysku dla banków.
Kraje gdzie były frankowe kredyty już dawno poradziły sobie z tym problemem. Nawet bracia Węgrzy
2021-09-15 10:48
cała opozycja była przeciw.... co miał PIS zrobić ? nawet drzewa nie mogą Polacy wyciąc, choć PIS im dał taką możliwość to potem żydokomuna podniosła ryje że Polak swoich drzew ruszyć nie możę... dzięki opzycji !!!
2021-09-15 12:32
2021-09-16 07:38
to było 6 lat temu kiedy waliłeś w pieluchy a na chleb mówiłeś pep
2021-09-14 20:13
2021-09-15 13:29
Jak taki by wziął to niech spłaca
2021-09-14 23:13
Ale ja nie mam krechy
2021-09-14 23:17
Artykuł sponsorowany?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.