2021-12-01 16:02
W naszym pieknym betonowym miescie opoznienia przy realizacji DRMG. Nigdy o takich nie slyszalem
2021-12-01 17:29
2021-12-01 16:02
Okej,ciekawe co to za relikty czy artefakty.Może jakiś magiczny naszyjnik czy branzoletka która zawieszona na szyi da włodarzom moc sprawczą władania miastem tak aby nawiązało do swojej hanzeatyckiey świetności?
2021-12-01 16:04
2021-12-02 17:53
samochodozę się leczy
2021-12-01 16:05
Budowa tych przejść to jakieś nieporozumienie. A tutaj szczególnie, bo jest tunel. A emisja spalin większa, bo więcej stojących i ruszających aut w kolejnych miejscach.
2021-12-01 16:19
Piesi to nie szczury, a im mniej smrodziarzy w centrum tym lepiej. Dla mnie to Wy możecie jeździć tunelami
2021-12-01 16:39
Zbudujesz?
2021-12-01 22:31
Skoro można budować tunele dla pieszych, to mozna i dla kierowców.
2021-12-02 00:01
2021-12-01 16:48
Kowalianin, skąd ten hejt na kierowców?
2021-12-01 21:42
Bo stwarzają niebezpieczeństwo zatruwają spalinami miasto i wszystko blokują
2021-12-01 17:28
Tramwaje do kowal nie śmigają.
2021-12-01 19:25
Nie będzie ciebie jakiś pociąg zmuszał do bycia szczurem
2021-12-01 20:27
Dobrego chodzenia w spalinach. Zaciągaj się i to mocno, będziesz miał kolorowe sny.
2021-12-01 21:44
Może w końcu zmądrzejecie i zaczniecie korzystać z komunikacji gdy zobaczycie jakie to wygodne a jazda samochodem będzie bez sensu.
Dlatego warto zrobić coś co dla mało rozgarniętego kierofcayka wydaje się niedobre
2021-12-01 22:00
A może fani rowerzystów zmądrzeją i przestaną rozbierać linie kolejowe po to by budować tam ścieżki rowerowe?
2021-12-02 09:27
Zbudowano kilka dróg rowerowych w miejsce już dawno zlikwidowanych linii, gdzie ruch nigdy nie miał być przywrócony. Wolałabyś w to miejsce drogi samochodowe? Takie też są.
2021-12-01 22:36
Co wygodniej? Samochodem jadę do pracy 15 minut, a komunikacją 40, gdzie ta wygoda?! Brednie opowiadasz, pewnie nie zdałeś i się nie nadajesz na kierowcę, więc jak ostatni lamus musisz narzekać na innych.
2021-12-01 23:54
Wygodne? Zatłoczone na sztywno tramwaje, brak linii bezpośrednich, nieskorelowane w żaden sposób przesiadki, autobusy na peryferie co 40 minut albo co godzinę, ktore w dodatku przez ćkanie gdzie popadnie przejść naziemnych będą miały wydłużony czas jazdy. To jest dla ciebie "wygodnie"?
2021-12-01 21:58
Przez tory kolejowe też będziesz przechodził? Skoro piesi to nie szczury...
2021-12-02 05:46
Byłoby dobrze, żeby ruch samochodowy przebiegał pod tym przejściem tak jak w Sopocie.
2021-12-02 07:11
Samochodów nie ubędzie, nieważne jak bardzo będziecie tego chcieli. Mi w sumie wystarczy jazda do centrum raz na kilka miesięcy, polecam darmowy parking przy urzędzie marszałkowskim. Ciekawe kiedy zlikwidują tunel pod wiaduktem w stronę elblaskiej i tam zbudują przejście. rozwalcie całe stare miasto! Haha
2021-12-02 17:57
ten proces zwykle poprzedzony jest zmniejszeniem liczby przejazdów samochodem na krótkie odległości. Wiele z nich jest zastępowanych na dalsze odległości tzw. przejazdami kombinowanymi: największe (nadal niedoceniane) perspektywy rozwoju mają przejazdy typu rower + SKM + spacer pieszy. Jest oczywiście wiele innych możliwości kombinacji.
2021-12-02 08:55
Brawo, dostaniesz owoca.
2021-12-01 16:51
Troska o to ile więcej emitują samochody przez przejścia dla pieszych (i inne rzeczy których kierowcy nie lubią) to znak naszych czasów. Zupełnie nie interesuje ich natomiast emisja wynikająca z masowego nadużywania aut i stania w korkach. Kiedyś to się nazywała hipokryzja. Teraz to się nazywa nowoczesność.
2021-12-01 17:34
Właśnie takie przejścia tworzą większe korki niedouczony ekologu. A ludzie nadużywają samochodów, bo w tym mieście komunikacja jest do d..y. W moim przypadku jazda do pracy komunikacją miejską trwa dwa razy dłużej niż samochodem. Nawet bardziej opłaca się (czasowo) jechać rowerem, ale nie zawsze mogę sobie na to pozwolić.
2021-12-01 17:41
i nadmierna skłonność do korzystania z nich nawet na małe odległości
2021-12-01 19:23
Przecież samochodów było tyle samo, pseudoekologu.
2021-12-01 20:13
w wyobraźni wielu osób przyspawanych mentalnie do samochodu nie mieści się prawda, że wzrost skali ruchu pieszych i rowerzystów dzięki odpowiedniej polityce kształtowania infrastruktury przyczynia się do redukcji korków,
w wyobraźni wielu osób przyspawanych mentalnie do samochodu nie mieści się prawda, że wzrost skali ruchu pieszych i rowerzystów dzięki odpowiedniej polityce kształtowania infrastruktury przyczynia się do redukcji korków, tak jak to ma miejsce również na ulicach uspokojonego ruchu: ruch odbywa się tam wolniej, ale płynniej. Polecam film w kanale Not JUzt Bikes na temat warunków korzystania z samochodów w Holandii - jest to kraj stwarzający najlepsze możliwe warunki korzystania nie tylko z rowerów, ale także z samochodów.
2021-12-01 20:55
Przede wszystkim mówił, że nie ma tam "stroads", czyli jak jest droga ruchu przyspieszonego to nie ma na niej skrzyżowań ani przejść naziemnych. I w tym się z nim zgadzam, a przez kolejne przejścia naziemne z drogi ruchu
Przede wszystkim mówił, że nie ma tam "stroads", czyli jak jest droga ruchu przyspieszonego to nie ma na niej skrzyżowań ani przejść naziemnych. I w tym się z nim zgadzam, a przez kolejne przejścia naziemne z drogi ruchu przyspieszonego DW468 coraz bardziej robimy "stroad".
Mówił jeszcze o tym, że jak samochód podjeżdża do skrzyżowania to od razu dostaje zielone, bo wykrywa go pętla indukcyjna. U nas to tak działa tylko dla tramwajów, i to czasem, a samochody i tak muszą odstać swój cykl świateł. No i że tam nie ma dziur w drogach, a u nas są.
2021-12-02 18:00
to tego już nie zauważyłeś? Nie zauważyłeś także, że duża liczba korzystających z roweru - bardzo oszczędnie wykorzystującego przestrzeń miejską środka transportu powoduje, że zakorkowanie ulic w miastach holenderskich i
to tego już nie zauważyłeś? Nie zauważyłeś także, że duża liczba korzystających z roweru - bardzo oszczędnie wykorzystującego przestrzeń miejską środka transportu powoduje, że zakorkowanie ulic w miastach holenderskich i na ich obrzeżach jest dużo mniejsze niż u nas? Mam wrażenie, że tak jak wielu cierpiących na samochodozę, cierpisz również na tzw. tunelowe myślenie, znacznie ograniczające wyobraźnię.
2021-12-01 20:14
Może dlatego, że przy okazji remontują tam intensywnie jezdnię? xD
2021-12-01 22:51
Poczekaj aż skończą
2021-12-01 17:51
Już to widzę.
2021-12-01 21:56
Masz rację. Trzeba było wybudować tunel dla samochodów aż do Wałów Piastowskich, a na górze zrobić deptak/.
2021-12-02 05:37
Dokładnie!!!! kolejne dobrze wydane pieniądze będą tak jak z przystankami!!!!! Nowe przejście kilka metrów od tunelu o pomstę do nieba to wola,aby do wyborów!!!!!!!!
2021-12-02 09:12
Ja sama jeżdżę samochodem, ale chodzenie tym tunelem jest uciążliwe, bo trzeba obejść wszystko naokoło. Proszę nie być egoistą! Przejście to dobre rozwiązanie dla pieszych.
2021-12-01 16:06
Głupoty ciąg dalszy, nie lepiej zwęzić wszystkie ulice do jednego pasa a dwupasmówki do jednego a jedno o połowę a naprawdę po co nam ulice zróbmy wszędzie przejścia dla pieszych
2021-12-01 16:27
Z chęcią bym cały Gda nsk przejechał tunelem, ale nie mam możliwości ;(
2021-12-01 17:26
Jeszcze tunel pod Wisłą zlikwidują. Taka władza.
2021-12-01 17:41
tam też będzie przejście dla pieszych... bo tak
2021-12-01 18:44
Przed tunelem stoi znak "obszar zabudowany" tylko zabudowań jakoś w okolicy nie widać... Jako obszar zabudowany nie powinny być oznakowane miejsca, w których:
zabudowa mieszkalna jest oddalona od drogi i nie jest z nią bezpośrednio związana.
2021-12-01 16:07
Jeżdżę tamtędy co jakiś czas. Efekt prac zerowy, praktycznie stoją w miejscu. Pomijam już fakt, że to przejście jest tam niepotrzebne...
2021-12-01 16:29
to nie dziwota ze przejscie jest ci zbedne,tak jak dla mnie ta nawrotka z sygnalizacja 50 m dalej
2021-12-01 16:32
Potrzebne niektórym pieszym :) kolejne światła, generują korki, opóźnienia dla autobusów oraz pojazdów szynowych
2021-12-02 18:02
kiedy wreszcie to zrozumiesz?
2021-12-02 18:38
Ano taka, że zbiorkom w Gdańsku jest niewydolny i niefunkcjonalny. Dotyczy to zwłaszcza rozrastających się dzielnic peryferyjnych, które będą coraz gęściej zamieszkałe. Taki trynd, rozumiesz?
2021-12-02 18:46
kiedy zrozumiesz, że ludzie wolą auta, zamiast wycieczki tramwajem po 30 minut?
kiedy zrozumiesz, że przejscie ma napędzac klientów galerii i kunsztu...a kunsztu nie ma
2021-12-02 18:45
2021-12-01 16:07
A co z komfortem kierowców?
2021-12-01 17:43
jak jadę rowerem, to mi kierowcy nie przeszkadzają. Jak wsiadam do samochodu to bardzo często mam problem z nadmierną liczbą samochodów zatrzymujących się przede mną w kolejce do zmiany świateł. Dlatego jadąc do centrum wybieram tramwaj lub rower.
2021-12-01 19:31
a im więcej przejść naziemnych, tym więcej świateł, tym więcej frustracji związanej ze staniem na tych światłach
2021-12-01 20:16
problem stwarza długość kolejki do zmiany świateł, czyli względny nadmiar samochodów a nie same światła. Gdyby na skrzyżowaniu ulicy Hucisko z ul. 3 Maja było rondo (a ulica Nowe Ogrody miała tylko jeden pas jazdy) to nadmiar samochodów również powodowałby korki.
2021-12-02 18:47
pierwsze miejsce
2021-12-01 23:11
Zawsze mogą przesiąść siędo komunikacji ;) dosyć kształtowania przestrzeni pod kierowców!
2021-12-02 18:49
taki tramwaj rusza z pętli i do centrum się turla jak furmanki przed wojną.
całe szczęście że władze wojewodztwa uparly sie na pkm, bo inaczej byłby tramwaj na lotnisko i osowę, jadący chyba z 2 godziny
2021-12-01 16:09
juz czeka na urZednikow oraz tych z miejskich ruchow jak FRAG
beda siedziec jak amen w pacierzu
2021-12-01 16:30
bedzie siedział! Cos ci sie po......o
2021-12-01 19:32
2021-12-01 20:48
Otóż takie kreatury będą wbiegać na jezdnię przy czerwonym świetle, bo im tramwaj ucieknie. A kierowcy, którym zdarzy się wyeliminować i**otę będą odpowiadać jak za normalnego. Pięknie!
Wydział Zmulania Ruchu Dogowego nie słynie z inteligencji.
2021-12-01 19:21
Gdzie są te trupy, co miały być na Chmielnej i Łąkowej?
2021-12-01 20:52
Tam zawsze był ,,wybitny " ruch, więc twoje pytanie świadczy o nienachalnym intelekcie.
2021-12-01 16:12
Obejrzeć, opisać, z fotografować i zasypać. Daję na to 3 dni, a nie pół roku i robić dalej.
2021-12-01 23:14
Czytać ze zrozumieniem. Trzeba było opracować nowy plan i uzgodnić z konserwatorem. To też w 3 dni?
2021-12-01 16:16
Stogi, Slowackiego, windy na Armii Krajowej, Okopowa,
ale podwyżki dla Pani Oli i kolegów - mimo, że część z nich to eksponaty historyczne załatwiono ekspresowo.
2021-12-02 07:32
Podwyżki urzędnikom samorządowym przyznał PiS, więc to do nich z pretensjami.
2021-12-02 07:44
PiS dał zielone światło do podwyżek, z czego radni i prezydentowa chętnie skorzystali.
2021-12-02 18:51
przystanki slimfit, rydwany, szkolenia z darcia japy, deklaracja przyjecia uchodzcow, a równoczesnie pomysł na segregację z uwagi na szczepionki. tak właśnie się urabia i**otów
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.