2020-03-23 13:21
Opinia wyróżniona
Widać, że komuna wróciła. Dekret wymyślony za stalina a teraz jeszcze te paradoksalne kary. Gospodarka trzeszczy a oni jeszcze polewają to benzyną . Wystarczy iskra...., w tej chwili ceny spadają bo nie ma ruchu. Wolny
Widać, że komuna wróciła. Dekret wymyślony za stalina a teraz jeszcze te paradoksalne kary. Gospodarka trzeszczy a oni jeszcze polewają to benzyną . Wystarczy iskra...., w tej chwili ceny spadają bo nie ma ruchu. Wolny rynek to podaż i popyt. Czyli jest duży popyt to cena w górę nie ma popytu to cena w dół. Ale towar jest. Gospodarka komunistyczna to ceny regulowane czyli cena dostępna ale nie ma towaru. Tak jak teraz tego badziewia szumnie nazywanego płynem odkażajacym na stacji Orlenu.
2020-03-24 23:20
Filety z kurczaka po 40zł/kg, mleko po 5zł za litr, cukier po 6zł, czy głupi papier toaletowy spekulowany z marżą 300% tylko dlatego, że tobie coś trzeszczy? No to pęknij jak ci trzeszczy i zajmij się pilnowaniem klopa
Filety z kurczaka po 40zł/kg, mleko po 5zł za litr, cukier po 6zł, czy głupi papier toaletowy spekulowany z marżą 300% tylko dlatego, że tobie coś trzeszczy? No to pęknij jak ci trzeszczy i zajmij się pilnowaniem klopa miejskiego jak nie umiesz prowadzić biznesu w ludzki sposób.
W niektórych nadal drzemią PRL-owskie janusze, które tylko czekają na okazję, żeby zerżnąć z człowieka. W takich momentach zaczynam sobie przypominać jak to było, gdy nie było marketów i mali sklepikarze darli ile wlezie z ludzi.
2020-03-24 16:28
to cena specjalnie dla ciebie, ale nie krzycz wtedy że wolny rynek to podaz i popyt, tylko dzielnie przełknij zniewagę za 120zł za 2 warstwy ligniny
2020-03-24 23:25
10/10!
2020-03-24 08:14
Ekonomista to ty nie jesteś na pewno.
2020-03-23 21:48
Ekonomisto. Tacy jak ty pierwsi stracą pracę gdy wkrótce nadciągnie fala kryzysu. Przejesz oszczędności i za chleb przyjdzie ci zapłacić 50 złotych, bo wolny rynek to popyt i podaż.
2020-03-24 23:24
A będą i tacy, którzy zapłacą 100zł za bochenek i jeszcze polecą ptakom rzucać. A reszta ma zdychać może bo janusz biznesu uważa, że wolny rynek daje mu prawo do takiej patologii i zwykłej, żenującej lichwy. W obliczu kryzysu, zubożenia ludzi, itd.
2020-03-23 23:31
Nie bez powodu NBP właśnie przypomina, że banknot 500 PLN jest banknotem obiegowym, nie jest kolekcjonerski ;)) I że jest dostępny w kasach NBP i (uwaga!) poczty polskiej . drodzy emeryci upierający się przy dostawie gotówki do ręki - listonosz przyniesie Wam świadczenia w 500 ;)))
2020-03-23 13:12
Opinia wyróżniona
Eksperci w komentarzach raczej nigdy działalności gospodarczej nie prowadzili i tylko się domagają niskich cen. W Wenezueli też ustalono ceny odgórnie i teraz nie ma tam już prawie żadnej działalności gospodaczej i jest bieda. Ale przynajmniej ci źli prywaciarze nie mają i to sie liczy.
Polak Polakowi Polakiem.
2020-03-23 20:07
Daj spokój, szkoda czasu na tłumaczenie czegoś ludziom dla których cała ekonomia kończy się na 500+.
2020-03-25 05:29
Odezwał się janusz od haliny co ma sklepik na rogu. I cała twoja ekonomia kończy się na tanio kupić drogo sprzedać. Rżnąć ile wlezie, nawet na rolce papieru toaletowego zrobić fortunę. Słoiczek koncetratu pomidorowego
Odezwał się janusz od haliny co ma sklepik na rogu. I cała twoja ekonomia kończy się na tanio kupić drogo sprzedać. Rżnąć ile wlezie, nawet na rolce papieru toaletowego zrobić fortunę. Słoiczek koncetratu pomidorowego 4zł, chleb 5zł, mąka 4zł, itd. Byle kiełbasa śmierdząca, myta, 30zł/kg. Ser żółty 29zł/kg, itd. Bo jak nie masz od 100 do 200% marży to jesteś chory. Jak widzę takich i**otów to zaczynam Boga chwalić, że dał nam markety.
2020-03-28 18:24
Jak to takie proste, łatwe i przyjemne to otwieraj biznes i zarabiaj zamiast pisać bzdury w internecie. Każdemu wolno! Możesz lecieć na marży 1% przecież, możesz nawet do interesu dokładać, nic nie stoi na przeszkodzie.
2020-03-23 15:40
Chłopie tu nie chodzi o wolny rynek w normalnych warunkach tylko o kryzys. Przecież wg zasad wolnego rynku czyli popyt podaż respiratory powinne kosztować np milion zł albo i więcej. A dlaczego nie? Przecież brakuje a
Chłopie tu nie chodzi o wolny rynek w normalnych warunkach tylko o kryzys. Przecież wg zasad wolnego rynku czyli popyt podaż respiratory powinne kosztować np milion zł albo i więcej. A dlaczego nie? Przecież brakuje a popyt jest. Obecna sytuację można porównać do pustyni. Idziesz sobie z rodziną zgubiłeś sie a tam typ stoi z wodą i butelczyne za 10 tysi. A ty nie masz. Popyt jest. W sytuacji kryzysowej każde państwo wspomaga gospodarkę pieniędzmi z podatków.
2020-03-23 15:15
Opinia wyróżniona za porównanie Polski z Wenezuelą? Proszę dopisać - negatywnie wyróżniona.
2020-03-23 08:04
Były kolejki, były puste półki. Jest zakaz zgromadzeń. Teraz dochodzi centralne ustalanie cen. Nie neguje konieczności, ale też nie potwierdzam. Ciekaw jestem gdzie nas to doprowadzi
2020-03-23 08:12
Do tego dojdzie płatność tylko karta i
Będziemy tańczyć jak nam zaśpiewają .....
2020-03-23 08:15
10 lat temu kiedy szalała grypa AH1N1 i zabiła kilkaset tysięcy osób niczego takiego nie było. A dzisiaj? Czemu to ma służyć? Przecież wszyscy na tym bardzo dużo stracimy a wirus swoje i tak zrobi i może wbije się do pierwszej setki najgroźniejszych chorób a może i nie.
2020-03-23 08:37
W przypadku A/H1N1 śmiertelność wynosiła 0,04%. Tymczasem teraz we Włoszech śmiertelność koronawirusa to ok. 8%, czyli sto razy więcej. Nawet w przypadku Niemiec, gdzie służba zdrowia jest na wysokim poziomie, a ludzie
W przypadku A/H1N1 śmiertelność wynosiła 0,04%. Tymczasem teraz we Włoszech śmiertelność koronawirusa to ok. 8%, czyli sto razy więcej. Nawet w przypadku Niemiec, gdzie służba zdrowia jest na wysokim poziomie, a ludzie są dużo bardziej karni, niż we Włoszech, a śmiertelność jest obecnie bardzo niska, jest ona wciąż 10 razy większa, niż w przypadku A/H1N1. Gdyby więc zostawić koronawirusa bez bardziej zdecydowanych działań, to liczylibyśmy zmarłych w milionach, a może i dziesiątkach milionów.
2020-03-23 08:49
Jak policzyłeś te 8%? Przecież ok. 80% zainfekowanych nie ma objawów. Skąd wiesz że wszystkie przypadki śmiertelne to wirus skoro 90% z nich to ludzie 70+ cierpiący już wcześniej na poważne schorzenia?
2020-03-23 09:03
średnia dla całego swiata to obecnie 13%
dopiero po zakończeniu epidemii będzie można określić jaka faktycznie jest/była dla tego wirusa
w Chinach to obecnie 4% - być może to bedzie ta liczba
2020-03-23 09:20
a tak naprawdę nie da się tego jeszcze policzyć
szacunki są też w takich widełkach, że nie ma sensu tego powtarzać
nie wiadomo ile zarażonych, jedni twierdzą że 80% bezobjawowych, inni że raczej około 20%
rozwiń...
a tak naprawdę nie da się tego jeszcze policzyć
szacunki są też w takich widełkach, że nie ma sensu tego powtarzać
nie wiadomo ile zarażonych, jedni twierdzą że 80% bezobjawowych, inni że raczej około 20%
dla jakiej grupy wiekowej też nie wiadomo
pamiętajcie, że i tak co roku umiera średnio ponad tysiąc Polaków dziennie (z różnych przyczyn, całkiem spory odsetek z własnego wyboru), a do tej pory guzik to większości obchodziło(z wyjątkiem osobiście dotkniętych)
2020-03-23 10:13
we Włoszech to 43% a średnia dla całego kraju to 13%
brawo!
2020-03-23 08:57
8 jest większe od 0,04 200 razy, a nie 100. Tak mi się, przynajmniej wydaje. Pozdrawiam
2020-03-23 09:31
ludzie obudźcie się, oglądacie telewizję i inne media i przez to nie potraficie wyciągnąć wniosków, bo wam zaślepiają umysł. Wirus to pretekst do zacieśnienia kontroli nad społeczeństwem. Nie umarło z tego powodu tak
ludzie obudźcie się, oglądacie telewizję i inne media i przez to nie potraficie wyciągnąć wniosków, bo wam zaślepiają umysł. Wirus to pretekst do zacieśnienia kontroli nad społeczeństwem. Nie umarło z tego powodu tak wielu, żeby wprowadzać takie obostrzenia z każdej strony. Na raka w Polsce zmarło 100000 tys w zeszłym roku. I co? I nic, nikt tego pandemią nie nazywa...
2020-03-23 11:15
tak lepiej poczekać aż wszyscy zaczną umierać. O to człowiek który woli leczyć niż zapobiegać, żebyśmy jeszcze tylko mieli leki na na koronawirusa
2020-03-23 11:36
Chory na raka nie jest żadnym zagrożeniem dla zdrowego człowieka w jakimkolwiek wieku ! ... o czym ty piszesz człowieku???
2020-03-23 11:58
jesteś człowieku wyjątkowo tępym głupkiem on nie napisał że rakiem się można zarazić tylko pokazuje ci skalę problemu skalę problemu że w tym kraju umiera 1100 osób dziennie z różnych powodów i nikt nigdy się tym tak nie
jesteś człowieku wyjątkowo tępym głupkiem on nie napisał że rakiem się można zarazić tylko pokazuje ci skalę problemu skalę problemu że w tym kraju umiera 1100 osób dziennie z różnych powodów i nikt nigdy się tym tak nie przejmował jak teraz a to że ktoś to wywołał celowo by np przyspieszyć dawno zapowiadany kryzys finansowy to jest więcej niż jasne dla każdego kto choć odrobinę myśli
2020-03-23 12:07
2020-03-23 09:24
2020-03-23 09:53
coś a'la kraje komunistyczne, Stalin podobno mówił : jak ginie człowiek to tragedia, a jak miliony to tylko statystyki"
2020-03-23 12:01
teraz też tak jest kogoś obeszło że człowiek na sorze z zakrzepicą umierał męcząc się jak świnia a szmaty w kitlach sobie chodziły jadły kawkowały a gościu przed 40 konał pod drzwiami ten cały szumowski zbawca narodu
teraz też tak jest kogoś obeszło że człowiek na sorze z zakrzepicą umierał męcząc się jak świnia a szmaty w kitlach sobie chodziły jadły kawkowały a gościu przed 40 konał pod drzwiami ten cały szumowski zbawca narodu powiedział cokolwiek o tym?Nic się nie stało bo to był tylko jeden człowiek szary bez układów znajomości nic nie mogący umarł wziął trudno włożyli do trumny zakopali rodzina została w bólu i żałobie a świat się kręcił
2020-03-23 12:16
Zbawcami narodu byli. kopacz, tusk, roztowski. sikorski, sienkiewicz, aurykowicznowsk, binkowska, nojmana hahahahaha qwa nie chce mi się dalej pisać
2020-03-23 08:23
przecież wiesz, już tam byliśmy.
2020-03-23 08:29
Za młody/-a żeby pamiętać pryl
2020-03-23 08:46
To socjalizm prowadzi do zjechanej gospodarki a ta do regulacji cen. Nie regulacja cen do socjalizmu. Tutaj przyczyną nie jest socjalizm tylko reglamentacja z powodu reperkusji koronawirusa. Jeśli ktoś skupiłby cały zapas mąki i wystawił ją za cenę 2x, to byłbyś rad?
2020-03-23 10:11
Socjalizm to system polityczny. Reglamentacja, kontrola cen albo ich odgórne ustalanie to narzędzia.
Jeśli politycy zaczną się bawi w ustalanie cen to zabiją gospodarkę.
Czym innym jest działanie zwalczające
Socjalizm to system polityczny. Reglamentacja, kontrola cen albo ich odgórne ustalanie to narzędzia.
Jeśli politycy zaczną się bawi w ustalanie cen to zabiją gospodarkę.
Czym innym jest działanie zwalczające spekulację i monopolizowanie rynku, a czym innym jest zabawa często totalnie niekompetentnych ludzi w ustalanie cen tysięcy produktów.
Jak chcą się bawić w kontrolę to zdecydowanie powinien być tylko na czas stanów nadzwyczajnych mechanizm akceptacji zmian cen po spełnieniu określonych i uargumentowanych powodów.
W przeciwnym razie przy dłuższym okresie taki zabaw rządu z regulacją cen dojdzie do sytuacji zmniejszenia się ilości dostępnych produktów na rynku. Bo nikt nie będzie produkował pozbawiony szansy na uczciwy zarobek - czyli pokrywający koszty surowców, ponoszone ryzyko, kredyty, wynagrodzenia pracowników i nagrodę za ten cały wysiłek.
2020-03-23 10:21
Czyżby? :) Jak chcesz zwalczać spekulację na cenach żywności bez regulacji cen? Podpowiem, że dodatkowe podatki to także regulacja cen.
2020-03-23 11:32
"Jak chcą się bawić w kontrolę to zdecydowanie powinien być tylko na czas stanów nadzwyczajnych mechanizm akceptacji zmian cen po spełnieniu określonych i uargumentowanych powodów."
to jeden z systemów inny
"Jak chcą się bawić w kontrolę to zdecydowanie powinien być tylko na czas stanów nadzwyczajnych mechanizm akceptacji zmian cen po spełnieniu określonych i uargumentowanych powodów."
to jeden z systemów inny to stosowany w krajach zachodnich mechanizm zamrażania ceny. W myśl zasady, że skoro przed nagłym wydarzeniem koszt produkcji wynosił X a po wydarzeniu te same koszty nie uległy zmianie więc nie ma podstaw by cena była inna niż ten sam X.
2020-03-23 11:52
2020-03-23 14:02
zobacz jaki jest kurs EUR czy USD, zobacz jak spadła wartość złotówki, a potem zastanów się jaki to może mieć wpływ na koszty produkcji - nie mówiąc już o brakach personelu i konieczności wypłaty nadgodzin, spadku wydajności, konieczności zwiększania zapasów i gromadzenia środków w celu utrzymania płynności.
2020-03-23 14:46
Jak wzrasta wydajność produkcji a złotówka się umacnia (zakładam import półproduktu) to ceny spadają?
2020-03-23 13:22
to jak myślisz dokąd pojedzie ta mąka? Wtedy w ogóle jej nie dostaniesz.
2020-03-23 09:03
Jesli to tymczasowe to jestem za. Duzo osob teraz nie pracuje, a ceny rosna... Polowa ludzi umrze z powodu koronawirusa, a polowa z glodu
2020-03-23 09:26
Takie działanie może doprowadzić do paniki i deregulacji rynku.
2020-03-23 09:27
Trzeci taki sam plus 50%
I oduczyli by sie kupowac po 50 sztuk..
2020-03-23 13:32
a) Zamknięcie szkół i uniwersytetów
b) Zamknięcie galerii handlowych, teatrów, miejsc kultury
c) Zakaz zgromadzeń, koncertów, zamknięcie pubów
d) Chaotyczne zamkniecie granicy, parodia kwarantannowa np
a) Zamknięcie szkół i uniwersytetów
b) Zamknięcie galerii handlowych, teatrów, miejsc kultury
c) Zakaz zgromadzeń, koncertów, zamknięcie pubów
d) Chaotyczne zamkniecie granicy, parodia kwarantannowa np sam znam przypadki: gość utknął za granicą, do granicy pociągiem - potem taksówką do granicy/od granicy - do Szczecina w pociąg i do Gdańska, tutaj na zakupy, taksi i do domu: po drodze mógł zakazić z 30 osób ale co tam. Nieodpowiedzialnie? Zgadzam się, ale z drugiej strony co miał zrobić i/lub jakie rozwiązania (nawet płatne) zaproponowało Państwo? Poza Lotdodomu NIC, zero, null.
e) Zakazy, zakazy, coraz więcej zakazów i nakazów
Szkoda że nie zaczęli inaczej:
a) przygotowanie szpitali i służb
b) zakup środków ochrony, maseczek itd
c) zorganizowane i skoordynowane ograniczenie ruchu międzynarodowego, zorganizowanie powrotów osób z zagranicy
d) punktowe świadome ograniczenia ruchu osobowego (w tym np międzywojewódzkiego), ograniczenia dla sklepów itp (nie zamknięcia - to proste ale nie tędy droga)
Itd itp
2020-03-23 14:47
Wymieniłeś prawie wszystkie konsekwencje neoliberalnego kapitalizmu, zgadzam się to jest zapaść!
2020-03-23 13:33
NIe jestem fanką obecnego rządu, ale tylko bandyta podnosi cenę maseczki z 0,5 gr na 8,00 zł w czasie kiedy zdrowie i życie ludzi jest w zagrożeniu. Dlatego jestem na tak.
2020-03-23 08:07
I dobrze. Cena za piersi cwiartki kurczaka jak za kawior
2020-03-23 08:11
ile cwiartka kurczaka ma piersi?
2020-03-23 08:20
Towar jest tyle warty ile ktoś za to zapłaci
2020-03-23 09:36
oby zawsze było Cię stać, prawy i sprawiedliwy człowieku
2020-03-23 10:19
Jak będzie taki rząd to zaraz nikogo nie będzie stać na nic
2020-03-23 11:21
Już w komunie rząd regulował ceny. Efekt był taki, że ludzie mieli pieniądze, a towarów nie było w sklepie...
2020-03-23 13:20
były narynku i wtedy było życie! każdy uczciwy i zaradny korzystał na ogólnym niedoborze! wystarczyło produkować cokolwiek i zbyt nakręcał się sam, bez tabuna handlowców i fury kasy na reklamę
2020-03-23 14:46
Bo towary jechały do ZSRR, stąd puste półki w sklepach. Nie macie pojęcia o tamtych czasach, ale wylewać swoje mundrości to pierwsi.
2020-03-23 16:00
Byłem za komuny w ZSRR. Tam też "rzucali na półki" towary, po które ludzie ustawiali się w kolejkach. Dostępna wszędzie była za to wódka, którą kupowało się w ichnich "kioskach ruchu", w plastikowych kubeczkach, jak
Byłem za komuny w ZSRR. Tam też "rzucali na półki" towary, po które ludzie ustawiali się w kolejkach. Dostępna wszędzie była za to wódka, którą kupowało się w ichnich "kioskach ruchu", w plastikowych kubeczkach, jak obecnie jogurty. Również kwas chlebowy można było kupić na ulicy lany prosto z beczkowozów do kufli. Taki hajlaf mieli rosjanie za komuny!
2020-03-23 11:04
W mopolou i owszem - każdy towar jest warty tyle ile ktoś za niego jest w stanie zapłacić.
2020-03-23 08:20
Spójrz na to inaczej:
Możesz se kupić kawior w cenie ćwiartki z kurczaka ;]
2020-03-23 08:48
Czyli jak kupię 4 to będzie cały kurczak?
2020-03-23 09:09
Dwa półgłówki też nie tworzą jednej głowy ;]
2020-03-23 09:45
Jeśli biere dwie połowy głowy (nie mylić z dwoma półgłówkami) to mam całą głowę. Jeśli biere ćwiartke pizzy, to z ich czterech mam całą. A co mam z czterech ćwiartek kurczaka?
2020-03-23 12:47
2020-03-23 13:21
2020-03-23 23:39
... ale nie wiem, jak to sprawdzić.
2020-03-23 12:15
... i nijak mi cały kurczak nie wyszedł tylko litr i to w dodatku bez popitki...
2020-03-23 23:38
Zawsze do każdej jednej ćwiartki będzie brakowało Ci 3/4. Nawet, gdy kupisz milion ćwiartek ;)) Czasami na półkach widzę "nogę z kurczaka" i "skrzydełka z kurczaka" -możesz zacząć kompletować ;)) bo noga Z kurczaka, to
Zawsze do każdej jednej ćwiartki będzie brakowało Ci 3/4. Nawet, gdy kupisz milion ćwiartek ;)) Czasami na półkach widzę "nogę z kurczaka" i "skrzydełka z kurczaka" -możesz zacząć kompletować ;)) bo noga Z kurczaka, to chyba noga kurczaka - pewności nie mam.
Głów z kurczaka nie widziałem, za wyjątkiem foty plastic food z McDonalds, gdzie kobieta wyciągnęła z kubełka panierowaną głowę ;)))
2020-03-23 10:03
Trzeba reagować niektóre dyskonty jak biedra schab 650 gram 15,99 zł a i mięsne też zrobiły podwyzki karać wysoka a pieniądze dołóżć na pensje żeby utrzymać miejsca pracy
2020-03-23 10:08
Kawioru to ty dziewczę nawet nie widziałaś....
2020-03-23 11:26
2020-03-23 22:26
2020-03-23 23:03
Drukarkami
2020-03-23 08:07
2020-03-23 08:55
Nadchodzi kres kapitalizmu - wszystkich jego d**ilizmów!
2020-03-23 08:57
Czyli nadchodzi czas socjalizmu, to już niczego nie będzie i to nie tylko od święta i epidemii.
2020-03-23 12:47
Wprowadzić pensje obywatelską bo wymrzemy z głodu zanim wygramy z wirusem.
2020-03-23 12:52
2020-03-23 14:07
złotówka tonie, ale orkiestra nie przestaje grać... drukarki w NBP już się przegrzewają - chcecie regulować ceny? to może najpierw uregulujcie wartość naszej waluty!!!
2020-03-23 08:08
Drugie maslo na tasmie - cena taka sama
Trzecie maslo na tasmie dla tego samego kupujacego - cena plus 50%
2020-03-23 08:11
2020-03-23 08:19
Sami domagacie się od polityków beznadziejnych rozwiązań a potem jeszcze ich za wszystko obwiniacie. I kto zapłaci za to wszystko? Kiedy pył opadnie i zobaczycie, że wam realny dochód zmalał o połowę a wirus zabił może z 30% tego, co zabija co roku salmonella to już będzie za późno na mądrości.
2020-03-23 08:32
2020-03-23 13:19
ale kto zje tyle masła na raz....?
2020-03-23 08:08
I rególacja cen powinna zostać na zawsze. Nie może być tak że na towary tai auchan czy carrefur narzucają 50% ceny bogaca się i buduja kolejne ceny mało tego hurtownia im sprzedajaca ma 10% producent 10% i zaraz okazuje się że towar produkowany po 1 zł sprzedawany jest po 1.99zł- konsumenci nie płacą za towar tylko utrzymujac darmozjadów.
2020-03-23 08:14
że hurtownia zatrudnia pięć osób a Auchan czy inny supermarket 2500 pracowników
2020-03-23 13:25
2020-03-23 08:34
Witam "sierotę po komunie". W ramach ograniczeń zabrakło także słownika ortograficznego - czy mamy doczynienia z rosyjskim trollem?
Uprzejmie informuję, że nie ma przymusu dokonywania zakupów w Carrefour czy Auchan. A państwowa regulacja cen i marż nie prowadzi do niczego dobrego. Już to przerabialiśmy przed rokiem 1989, czyż nie?
2020-03-23 08:56
Witam sierotę po wolnym rynku! pozdrawiam gorąco!
2020-03-23 11:10
chcesz znowu płacić milionami pacanie?5 latek itp dyrdymałów?
2020-03-23 13:52
jeśli w sytuacjach kryzysowych banda januszy biznesu nakłada powiedzmy 1500% narzutu na artykuły pierwszej potrzeby to uważasz że jest ok ?
2020-03-23 08:44
RegUlacja. Slownik zalecam.
2020-03-23 08:44
Chcesz powrotu do komuny to wracaj my nie
2020-03-23 08:57
Bardzo słusznie, bez regulacji cen jest bandyterka i wyzysk. To powinno być na stałe.
2020-03-23 10:16
Ależ ci TVPis mózg zorało!!
2020-03-23 17:54
Nie masz zielonego pojęcia o rynku. Nawet przytoczone przykłady marż są wyssane z palca. Zasada jest prosta. Jak się nie znasz to się nie wypowiadaj. Wystarczająco dużo wariatów wierzy w populistyczny bełkot
2020-03-23 19:17
Zajmij się sprzedażą to zarobisz krocie. To bardzo proste. Kupujesz, dodajesz do tego marżę albo narzut (co wolisz) i sprzedajesz. Nic trudnego, kasa sama wpada do kieszeni.
2020-03-23 21:09
Jaka pisownia taka treść.
A szkoły znowu zamknięte.
Głupszym ludem łatwiej się manipuluje.
2020-03-23 08:09
IRCh-a?
Kartki?
2020-03-23 08:47
100zł na strategiczne atrykuły spożywcze na tydzień dla 1 osoby.
2020-03-23 13:44
2020-03-23 10:11
Ciekawe czemu duże firmy które tak kochały dziki kapitalizm i te wszystkie śmieciówki, wałki typu"optymalizacje" podatkowe po 2 tyg przestoju już płaczą ze chca pomocy od państwa. Gdzie te miliardowe zyski netto którymi jeszcze 2 miechy temu brylowano?
2020-03-23 10:15
jak głupolek
2020-03-23 10:47
Ciekawe argumenty, takie typowe dla leminga.
2020-03-23 11:12
ty baranie głupi niecvh to j..ne socjalistyczne g... zdejmie ten zus dla najmniejszych firm jakiś powód kretynie że przedsiębiorca płaci ponad 1400 tego haraczu miesięcznie?Dlaczego d**ilu jest to podwiązane do tzw
ty baranie głupi niecvh to j..ne socjalistyczne g... zdejmie ten zus dla najmniejszych firm jakiś powód kretynie że przedsiębiorca płaci ponad 1400 tego haraczu miesięcznie?Dlaczego d**ilu jest to podwiązane do tzw średniej krajowej którą mało kto wyciąga?Ja nie jestem Kurski d**ilu ani Obajtek więc dlaqczego wylicza się te składki na podstawie średniej zarobków np takich kolesi?
2020-03-23 11:14
Dlatego płaci ZUS bo jego babcia bierze emeryture
2020-03-23 12:57
Janusz daj spokój.
2020-03-23 16:27
2020-03-23 08:11
Super. Stop tym co chcą się nachapac na zaistniałej sytuacji.
2020-03-23 08:18
Będziesz miał/miała/miało okazję samemu/samej się nachapać
2020-03-23 10:54
Ja nie zamierzam budować swojego majątku na nieszczęściu innych, mam jeszcze w sobie trochę moralności w przeciwieństwie do Ciebie i takim jak Ty życzę plajty i to jak najszybciej.
2020-03-23 11:17
Co chcesz budować jak pewnie nie masz żadnego majątku. Tak, Passat b4 to nie majątek :D
2020-03-23 13:44
to chyba będziesz budować majątek na szczęściu...
2020-03-23 13:53
78% Szwajcarów odrzuciło w referendum tzw. minimalny dochód gwarantowany w wysokości 2500 CHF dla każdego obywatela - czy znalazłoby się chociaż 10% Polaków przeciwko takiej "okazji"?
2020-03-23 14:50
Poziom edukacji musi być niski inaczej nie utrzymasz neoliberalnego kapitalizmu.
2020-03-23 13:56
zobaczymy jak zabraknie tobie maseczek, bo przy siłą obniżonej cenie fabryki spodni czy kurtek osrają temat
2020-03-23 15:31
jak maseczki były po 50 gr to jakoś nie osrywały i wszystkim się opłacało
2020-03-24 08:18
teraz potrzeba ich znacznie wiecej niz fabryki maseczek moga zrobic i przy wysokiej cenie oplaca sie firmom spoza branzy rzucic wszystko i robic maseczki, dlatego ich nie brakuje, matole. jak ograniczysz cene, to zacznie brakowac.
2020-03-23 19:39
Skoro ktos ma towar na który jest popyt moze podwyzszyc cenę do takiej jaka ludzie sa sklonni zaplacic. Chyba ze jak juz tak zrobi to jest zly prywaciarz i trzeba spekulanta do wora i do jeziora. Bo chce zarobić na czyms czego nie ma nikt inny.
2020-03-23 08:12
10% marązy dla producentów
10% marzy dla hurtowni
15% marży dla sklepów
A jest tak :
producent 15%
Hurtownia 20%
Sklep nawet 50%
najlepsze są żabki kupują
10% marązy dla producentów
10% marzy dla hurtowni
15% marży dla sklepów
A jest tak :
producent 15%
Hurtownia 20%
Sklep nawet 50%
najlepsze są żabki kupują prince polo za 99groszy a sprzedają za 1.99zł.
albo mleko dla dzieci sklepy kupują za 37zł sztukę a sprzedają za 69.90zł.
Złodziejstwo
2020-03-23 08:16
Jaki poziom kosztów stałych ma każdy z tych podmiotów ? Wiesz tępaku ekonomiczny że to właśnie było przyczyną pustych półek w PRL ?
2020-03-23 08:58
Poziom kosztów zaczyna się od fikcyjnych czynszów za lokal. To też należy ukrócić.
2020-03-23 09:14
Przecież to już było! Za komuny miałeś cały zestaw - regulowanie cen, regulowanie podaży, sankcje przeciw spekulantom, itd. I co? I G...O! To po prostu nie działa! Takie mechanizmy prowadzą wprost do korupcji i rozkładu
Przecież to już było! Za komuny miałeś cały zestaw - regulowanie cen, regulowanie podaży, sankcje przeciw spekulantom, itd. I co? I G...O! To po prostu nie działa! Takie mechanizmy prowadzą wprost do korupcji i rozkładu gospodarki. Wszystkie kraje, które wprowadziły takie rozwiązania popadły w ogromne tarapaty gospodarcze i społeczne. Nie bez powodu największymi potęgami świata są państwa, które nie stosowały takich rozwiązań. A tu widzę wypowiada się całe stadko takich matołków, którym się wydaje, że wynaleźli koło i od tej pory będzie się kręcić!
2020-03-23 10:15
a nie oddawana wiadomo że nie należny ignorować siły głupich ludzi w dużych grupach
2020-03-23 10:22
No nie wierzę, że ludzie chcą komuny i pustych pułek! Co za banda kret yn ow. Jak rząd zacznie regulować ceny to ja się wypisuję z tego kraju.
2020-03-23 10:55
Jasne już 5 lat temu mieliście wyjeżdżać. Nie oszukuj się, będziesz tu siedział i dalej zarabiał ruble za wpis.
2020-03-23 13:17
tak, pułek chcemy!
2020-03-23 13:13
tak wygląda cała EU i jakoś mają lepiej niż my.
2020-03-23 23:06
2020-03-23 14:54
Wyjaśnić podstawy ekonomii można także kulturalnie. Wyzwiskami nikomu rozsądku nie przywrócisz.
2020-03-23 08:19
A czemu nie otworzysz sklepu z prince polo za 1,89 i mleka za 69,80? Wygryzłbyś żabki nachapałbyś się jak cholera...
2020-03-23 08:23
Komuna widać wyprała mózg
2020-03-23 08:41
Chcesz to wracaj do komuny ja nie chce
2020-03-23 08:58
Wiele rozwiązań z tzw. komuny było słusznych i właściwych, trzeba do nich wrócić. Dla dobra twojego, mojego itd
2020-03-23 12:39
Wytłumacz proszę, czemu te "słuszne rozwiązania" nie sprawdziły się na przykład:
- podczas rewolucji francuskiej,
- w Związku Radzieckim,
- w PRL,
- ogólnie w krajach RWPG?
2020-03-23 13:29
Podczas rewolucji we Francji to się akurat sprawdziły
2020-03-23 09:36
chcesz pić mleko żabki to płać
2020-03-23 12:49
2020-03-23 20:13
2020-03-23 09:59
Jak masz to przemyśl czy przetrwasz przy tych marżach?
Jak nie masz to nie pisz.
2020-03-23 10:15
kupowania
2020-03-23 10:29
wolny rynek komunisto obrzydliwy.
zrob swoja zabke to bedziesz mogl ceny dawac jakie chcesz, nawet za darmo, a nie wypominasz innym.
2020-03-23 12:00
10% dla producentów? czyli na wydanej złotówce mam zarobić 10groszy? Szkolnictwo upadło..
2020-03-23 13:42
checie powtórki z PRL? wtedy też rząd wszystko regulował...
2020-03-23 21:52
Przestan sciemniac potwierdz co napisales dowodami
2020-03-23 22:56
Ty jestes winien tej ceny ... Gdyby bylo za drogo to bys nie kupił i musieli by obnizyc cene. Nie ogarniasz tego? Nie kupuj jak za drogo. Po za tym skad ty wiesz jaka marze ma zabka cymbale. Znasz koszta prowadzenia
Ty jestes winien tej ceny ... Gdyby bylo za drogo to bys nie kupił i musieli by obnizyc cene. Nie ogarniasz tego? Nie kupuj jak za drogo. Po za tym skad ty wiesz jaka marze ma zabka cymbale. Znasz koszta prowadzenia sklepu ?? Jakim i**ota trzeba byc zeby nie ogarniac ze cena zakupu batona w hurtowni nie jest jedynym kosztem jaki sklep ponosi zebys tego batona kupił????
2020-03-23 08:13
Ten cały wirus jest po to, zeby zobaczyć na ile spoleczeństwa pozwolą sobie odbierać swobody obywatelskie i na dodatek baranom bedzie sie wydawało, że to.dla ich dobra :D
2020-03-23 08:59
Regulacja cen jest jak najbardziej dla naszego dobra. A pozostałe "swobody" które zostały odebrane, no to cóż - nie daj ich sobie odbierać -> jedź do Włoch!
2020-03-23 11:14
ty głupku nie będziesz mieć ani praw obywatelskich ani majątku kretynie wszystko co masz w banku mogą ci zablokować bo kryzys i żryj tynk pacanie nic baranie co wprowadza to państwo nie jest dla naszego dobra rozumiesz nic
2020-03-23 11:23
2020-03-23 12:12
a może włochy pacanie wybrano do tego by takie ciemne masy zastraszyć skąd wiesz czy w tym kraju wszyscy ta tego wirusa umierają?A może biorą i starców wykańczają w inny sposób skąd to wiesz skąd masz pewność że to
a może włochy pacanie wybrano do tego by takie ciemne masy zastraszyć skąd wiesz czy w tym kraju wszyscy ta tego wirusa umierają?A może biorą i starców wykańczają w inny sposób skąd to wiesz skąd masz pewność że to wszystko co ci podają to prawda?Może każdego trupa tam sprzedają światu jako ofiarę wirusa żeby podtrzymac stan amoku i totalnej paniki bo liczba 800 trupów robi wrażenie a tymczasem w głupiej polsce jak niedawno podano w 2019 zmarło ponad 410 tysięcy obywateli podziel to sobie przez 365 i zobacz ilu ludzi umiera dziennie z najróżniejszych przyczyn skąd wiesz czy tam nie jest tak samo?
2020-03-23 15:02
Niesamowitym jest to, że ludzie zawierzają bardziej łżemediom niż sobie. Ta sytuacja przypomina mi średniowiecze i Inkwizycję, tam też wmawiali tym co głoszą prawdę, że mają gorączkę i stos to najlepsze co może ich
Niesamowitym jest to, że ludzie zawierzają bardziej łżemediom niż sobie. Ta sytuacja przypomina mi średniowiecze i Inkwizycję, tam też wmawiali tym co głoszą prawdę, że mają gorączkę i stos to najlepsze co może ich spotkać. Dzisiaj nic się nie zmieniło, większość ludzi to mentalne średniowiecze i nic z tym nie zrobisz. Żyj świadomie i nie patrz na innych, jak ktoś lubi żyć w iluzji to chociaż być padł, to takiej osobie nie przemówisz :)
2020-03-23 12:44
ja bym chętnie pojechał, ale musiałbym być mieszkańcem już 10 lat, bo tylko wtedy bezrobotni dostają wsparcie od państwa i można też pracować i żyć tam na poziomie, a bez pracy też można przeżyć na poziomie, a tutaj tylko trzeba robić dzieci albo być emerytem.
2020-03-23 11:17
ale barany dalej wierzą, że producentowi pasty do zębów zależy na ładnych uśmiechach kupujących...
2020-03-23 08:14
2020-03-23 08:46
Chyba Tobie w glowie. Na to sa leki.
2020-03-23 09:59
Neoliberalny kapitalizm jest niestety nieuleczalny.
2020-03-23 08:59
Jeśli rozum i porządek to bolszewizm, to ja go popieram.
2020-03-23 11:15
no fajny był porządek i**oto trójki NKWD robiły taki porządek że po paru latach d**ilu nie miał kto pracować produkować ani dowodzić wojskiem fajny system ten porządek doprowadzał do śmierci głodowej miliony ludzi ale co tam
2020-03-23 10:06
2020-03-23 10:10
2020-03-23 10:42
Widzę sami zazdrośnicy co jeżdżą starymi pasatami i na ulicy mówią "Patrz Halyna, mercedesem jeździ złodziej jeden".
2020-03-23 10:50
A pracownikami 1500zł na miesiąc, bo kryzys. Już zaczęły się plajty januszy, oby tak dalej, niech rynek się oczyści z tego szamba.
2020-03-23 10:51
Taki "janusz" płaci nie 1500 zł tylko ponad 3000 zł tylko co o tym możesz wiedzieć + plus koszta pracy
2020-03-23 14:14
W zus ,następne 2 tyg na wypłatę - połowa w kopercie i tydzień na swój zysk więc nie płakać mi tu ,no chyba że ktoś g.... Z chin sprowadza i ma marzę 600% i mu nie idzie.
2020-03-23 11:18
przecież te 1500 i**oto na legalu kosztuje tego janusza i**oto znacznie znacznie więcej a skąd on ma na to brać pieniądze jeżeli np nie ma dostaw produktów albo nie może pracować bo są zakazy?Takim tępym dzbanom trzeba rysować żeby cokolwiek do nich dotarło
2020-03-23 11:16
ty d**ilu a kto da cenę na mleko palancie 50 zł jeżeli jest taka konkurencja zagranicznego handlu?
2020-03-23 12:59
konkurencja zagranicznego handlu? co to takiego?
2020-03-23 14:17
Kupuję 500 l mleka i jedzie do de sprzedać mleko z 300% przebitka ,jak z Lidla to Niemcy kupią.
2020-03-23 14:11
Poczekać jak 50% populacji kraju zejdzie a reszta teoretycznie zostanie milionerami ,to też wyjście.
2020-03-24 16:30
2020-03-26 16:47
dzięki totalnej opozycji .
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.