2021-06-18 07:31
Opinia wyróżniona
Obecnie często np. na nawrotce przy Locie czy przy Cebertowicza pali się zielone dla tramwaju gdy żaden tramwaj nie nadjeżdża. Skutek jest taki, że przejazd jest pusty, a kierowcy i tak stoją na czerwonym, i tworzą się bezsensowne korki
2021-06-18 12:26
I się głupio tłumaczą, że korkibo priorytet dla tramwaju, którego akurat nie ma.
W tym mieście nikt nie ogarnia i się nie stara by ruch był płynny j bez korków. Ale będą wybory to będzie rozliczenie.
2021-06-18 12:45
Może zrobimy tunel z windą dla samochodów pod torami? Nie będą wtedy stały na czerwonym...
2021-06-18 08:18
To faktycznie brzmi dziwnie. Nie jest czasem tak, że samochody stoją bo inni mają zielone albo piesi a tramwaj tylko przy okazji? Serio pytam bo nie wiem.
2021-06-18 08:39
Samochody stoją na czerwonym dla zasady nawet jak nie ma pieszych ani tramwajów. Taka jest polityka miasta żeby miasto było tylko dla turystów a nie dla mieszkańców.
2021-06-18 08:46
Patrz, nie podoba Ci się jak jesteś traktowany tak jak chciałeś żeby traktować innych?
Może przycisk damy przed światłami? Wciśniesz, to w następnej zmianie *może* zapali się zielone.
Co to w końcu jest 5 min czekania?
2021-06-20 14:28
Bo to istotne, jak osobówka ważąca ponad tonę musi stanąć dla zasady i potem ruszyć z prędkości 0 km/h. I przypomnę, wsiadając do tramwaju do pełna jest mniej emisji CO2, niż jakby każdy miał pedałować. Człowiek też generuje ślad węglowy, a ruch to praca i proces wytwarzania energii przez spalanie.
2021-06-18 09:26
Przyciski na rzadko uczęszczanych przejściach powinny być. Tylko powinny dawać zielone pieszym po kilku sekundach.
2021-06-18 11:00
obserwujących w pewnym oddaleniu czy ktoś w takim przypadku nie przechodzi na czerwonym. I cyk mandacik jak się taki trafi.
2021-06-18 11:07
Niedługo bez zezwolenia nie będzie można ruszyć nogą...
2021-06-18 12:44
Jak jesteś wolnościowcem, to bądź na całego. Kierowca powinien móc Cię wtedy legalnie rozjechać, bo zagrażasz jego zdrowiu.
2021-06-18 10:18
2021-06-18 07:45
a często, tramwaj jadący tam raz na 10 min, stoi na czerwonym. A z drugiej strony samochody stoją, gdy na horyzoncie nie widać tramwaju. A jest to nowowybudowany przejazd i zaraz pójdzie kolejna kasa na przeróbki. Łatwo się wydaje nie swoja kasę.
2021-06-18 08:08
tak działa sieć
2021-06-18 07:50
a ile tracą autobusy na Trakcie Św Wojciecha przez bezsensowne wyłączenie przycisków na przejściach dla pieszych. Władze maja jakiś problem z tym, żeby takie światła zapaliły zielone pieszym jak nacisną guzik, np. w ciągu 5 sek, Zamiast tego fundują wszystkim korki, a pieszy jak się pojawi też musi czekać.
2021-06-18 08:35
Jak nie dociśniesz do 90-100 to nie przejedziesz Rakoczego bez postojów. I nie, rożnica nie jest kilka sekund a 5 postojow x 2 min = 10 min.
2021-06-18 08:44
Przecież jak jedziesz tam 50, to zatrzymasz się na światłach dopiero na pętli Łostowice...
2021-06-18 09:18
2021-06-18 09:23
Jest w 1/3 w Łostowicach :D
2021-06-18 07:38
Jak kierowcy nauczą się nie ładować w poprzek torów na czerwonym, będzie można myśleć o ich wygodzie.
2021-06-18 07:53
Ważne jest też wprowadzenie tzw. priorytetu bezstratnego z informacją zwrotną, czyli takiego zaprogramowania sygnalizacji, by motorniczy miał pewność, że po podaniu sygnału zezwalającego na jazdę może bezpiecznie
Ważne jest też wprowadzenie tzw. priorytetu bezstratnego z informacją zwrotną, czyli takiego zaprogramowania sygnalizacji, by motorniczy miał pewność, że po podaniu sygnału zezwalającego na jazdę może bezpiecznie przejechać przez dane skrzyżowanie z dużą prędkością, bez ryzyka, że nagle, tuż przed samym sygnalizatorem światło zmieni się na "stój"
To skutecznie rozwiąże problem tarasowania przejazdów samochodami XD
2021-06-18 14:17
wynikające z dotychczasowych projektów torów, zresztą i tak nie można tego zmienić bo nie możesz narzucić minimalnej prędkości na łuku.
2021-06-18 08:14
W sumie, słusznie, poziom januszerki przy torach jest kosmiczny.
Jak staniesz jak człowiek przed, to ktoś Cię zawsze objedzie i właduje się w poprzek torów.
2021-06-18 10:02
I cyk mandacik za wjechanie na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenia
2021-06-18 07:38
brawo!
2021-06-18 09:11
Opinia wyróżniona
nie rozumiem kpin z 20 km/h. Pomijam już, że z taką prędkością średnią jezdza najszybsze tramwaje w Polsce (patrz zestawienie). Ale jeżeli chce się mieć dużo przystanków, żeby każdy miał na tramwaj blisko, to taki skład
nie rozumiem kpin z 20 km/h. Pomijam już, że z taką prędkością średnią jezdza najszybsze tramwaje w Polsce (patrz zestawienie). Ale jeżeli chce się mieć dużo przystanków, żeby każdy miał na tramwaj blisko, to taki skład musi najpierw się rozpędzić, potem przy przystanku wyhamować.
A na "pace" ma przecież setki pasażerów i własną wagę. Jeżeli chcecie żeby trawmaj jeździł 80 km/h, to okej, tylko potem nie płaczcie, że przystanki są nie co 100 tylko co 1000 metrów.
2021-06-19 11:53
2021-06-18 15:51
... wynika z braku analitycznego myślenia... Ja np. po Gdańsku śmigam 70km/h, ale też jade 10km/h, średnio wydawało mi się że to jakieś 40-50 km/h, ale jak do znajomych jade 12 km, to schodzi z pół godziny, czasem dłużej -średnia to zawrotne 24 km/h.
2021-06-18 09:39
2021-06-18 10:13
ganizon-> morena, godzina 15, średnia 14-15 km/h
2021-06-18 10:57
Skuter: ganizon -> morena, godzina 15, średnia 20 km/h
2021-06-18 10:01
Najwyższą średnią prędkość mają tramwaje w Poznaniu 20,8 km/h
2021-06-18 11:01
Poznański Szybki Tramwaj
2021-06-18 09:41
bo chyba nie w gdańsku
2021-06-18 09:57
Chodzi o średnią prędkość. Przecież możesz to sobie w samochodzie sprawdzić. Większość ma coś takiego. No może nie starsze modele.
2021-06-18 20:27
Haha, u mnie wychodzi 23;) i zawsze mi się wydaje, że mnie oszukuje.
2021-06-18 11:01
Pewdnie do tego obwodnicę zaliczałeś ;)
Jak jedziesz do pracy i z pracy rzadko udaje się wykręcić połowę tej prędkości.
2021-06-18 11:04
I dlatego mam taką średnią...
2021-06-18 10:55
Zależy gdzie w mieście się jeździ...
2021-06-18 12:28
ktory sie upiera ze po calym dniu jezdzenia po Gdansku, srednia predkosc to 67 km/h
2021-06-18 12:46
Poza szczytem oczywiście.
Jest też szansa, że licznik w jego samochodzie nie liczy jak stoi.
2021-06-18 08:05
Opinia wyróżniona
nie uwzględnia czadu dojścia do przystanku , czasu oczekiwania, czasu przesiadek. Czas jazdy do pracy z Oruni do Wrzeszcza komunikacją to 40 - 50 minut drzwi - drzwi. mam 7,5 km do pokonania jedna przesiadka. Średnia
nie uwzględnia czadu dojścia do przystanku , czasu oczekiwania, czasu przesiadek. Czas jazdy do pracy z Oruni do Wrzeszcza komunikacją to 40 - 50 minut drzwi - drzwi. mam 7,5 km do pokonania jedna przesiadka. Średnia prędkość podroży do pracy komunikacją to 10 km/h. Hulajnogą jadę 23 minuty - drzwi - drzwi. średnia 20 km/h. Rowerem pewnie wygodniej ale nie jeżdżę bo w mieszkaniu nie mam miejsca na rower. I wielu w tym mieście nie ma takiego. Mevo miało trochę pomóc ale nie wypaliło. Pomogły by moze osiedlowe komórki na rowery. Widziałem fajne projekty trójkątnych schowków do stawiania w pionie roweru. Monza je było zestawiać na przemian liniowo lub w okręgach. Fajny pomysł na BO.
2021-06-21 10:34
Tyle zajmuje ten dystans pociągiem:)
2021-06-18 19:44
I czas na poranny kibel jeszcze uwzględnij :D Wyjdzie Ci, że nie opłaca się z wyra wstawać!
2021-06-18 11:48
Tak z ciekawości. Pozdrowienia
2021-06-18 12:58
2021-06-18 10:38
Elektryczne hulajnogi (korzystam z wynajmowanych bo nie mam gdzie trzymać kolejnego nabytku - starczy ze mam rowery moje, synów, ich hulajnogi) to super wynalazek, szczególnie jeśli mamy po drodze ścieżki rowerowe. Jestem w szoku ze maja podobne prędkości jak tramwaj (20km z blokada dla początkującego i nawet do 30 normalnie).
2021-06-18 11:02
2021-06-18 10:59
Wygląda nieźle...
Na początku.
Zupełnie będzie inaczej, gdy więcej ludzi zacznie z tego korzystać...
Gdy sporadycznie rower jeździł autobusem lub pociągiem, było cool i europejsko... Gdy stało się to masowe, natychmiast pojawiły się konflikty...
2021-06-18 11:04
Daliby wagon rowerowy, do tego bilet z miejscówką na wieszaku i sporo ludzi by z bananem na twarzy tego używało.
Ewentualnie zostaje liczyć na Mevo 2.0 w 2077...
2021-06-18 09:41
10 minut i jesteś. Nawet z dłuższym czasem dojścia się opłaca
2021-06-18 13:04
połowę drogi do pracy. 3 km to 10 minut hulajnogą czekanie na pociąg może będzie (jeszcze musi jechać) potem ponoć 10 minut jazdy. No i jeszcze miesięczny bilet. Logiki w tym nie ma żadnej.
2021-06-18 09:49
a gdyby do tej kolei można było jeszcze wziąć rower, to bylo by ideolo
ale niestety z Oruni nie jedzie SKM, tylko PKM. a tam, nawet składak, nawet złożony i naprawdę nikomu nieprzeszkadzający, jak się trafi na końduktora "partyjnego", wychodzi drogo
2021-06-18 13:55
I rower magicznie staje się bagażem podręcznym
2021-06-18 11:03
A z Oruni to jeździ Polregio.
2021-06-18 09:56
2021-06-18 09:15
by naprawdę mogła pomóc...
2021-06-18 07:00
Czyli w sumie to dobra wiadomość.
2021-06-18 07:38
Kiedy!!!
2021-06-18 08:02
Napisali ze w tym roku
2021-06-18 09:32
Oddany czerwony wiadukt, także w tym roku to nie jest możliwe
2021-06-18 08:34
2021-06-18 08:47
A pracuję 7-15, więc jeszcze przed największymi korkami. Skuter mimo kagańca na 45, jest średnio 2x szybszy.
2021-06-18 09:01
szacun
2021-06-18 10:08
To mały krok dla człowieka ale wielki dla ludzkości. Chwała Wielkiej Aleksandrze
2021-06-19 23:59
To nie wróżę nic dobrego. No ale jak sknoci, to może też ucieknie do brukseli lub do "liebes deutschland"
2021-06-18 07:01
Faktycznie kochani mega progres....3km/h co daje nam prawie 20%))
2021-06-18 07:52
2021-06-18 08:28
średnia prędkość mojego samochodu na dystansie 4000 km to 35km/h. To jest chyba odpowiedź dlaczego kierowcy nie chcą się przesiąść do komunikacji miejskiej. Po prostu nie każdy ma tyle czasu. Działalność miasta blokująca
średnia prędkość mojego samochodu na dystansie 4000 km to 35km/h. To jest chyba odpowiedź dlaczego kierowcy nie chcą się przesiąść do komunikacji miejskiej. Po prostu nie każdy ma tyle czasu. Działalność miasta blokująca kierowców oceniam jako zwykłą złośliwość. W Monachium czy Hanowerze komunikacja działa sprawnie, a to co jest w Trójmieście to katastrofa.
2021-06-18 08:48
Ewentualnie komputer w Twoim samochodzie działa jak licznik w rowerze i nie liczy poniżej 10km/h.
2021-06-18 08:57
Mój liczy czas nawet jak stoje
2021-06-18 09:25
Taka magia, zwróć uwagę że za Chiny średnia nie wychodzi dystans/czas.
2021-06-18 08:57
Sprawdzałeś? Bo też waha sie w zakresie 20-25kmh. Sprawa nie jest taka prosta. Wbrew subiektywnym odczuciom kierowców to przede wszystkim bardzo dobre (mimo korków tu i ówdzie) warunki podróżowania autem w Gdańsku
Sprawdzałeś? Bo też waha sie w zakresie 20-25kmh. Sprawa nie jest taka prosta. Wbrew subiektywnym odczuciom kierowców to przede wszystkim bardzo dobre (mimo korków tu i ówdzie) warunki podróżowania autem w Gdańsku powodują odczucie, że komunikacja jest wolna. Gdańsk ma najwyższe średnie prędkości autem z dużych miast w PL, regularnie wychodzi to w rankingach serwisów mapowych.
2021-06-18 09:34
To sygnalizacja jest dopasowana pod tramwaj. Taka różnica między Monachium, a danzig
2021-06-21 10:37
Jak już germanizujesz nazwy, to rób to konsekwentnie.
2021-06-18 10:31
baaardzo zdziwiony - czemu w Gdańsku samochody tak pędzą?
w Szwecji jakoś nikt się nie odważy przekroczyć dozwolonej prędkości ... u nas Polsce przekraczają ją wszyscy i zawsze.
2021-06-18 11:06
Zgubiłem się jadąc rowerem, władowałem się na drogę po której nie wolno nim jechać.
Od razu pierwszy napotkany kierowca zatrzymał się i bez żadnej spiny powiedział mi żebym zjechał z tej drogi, bo zaraz wyrwę mandat...
U nas od razu byłyby bluzgi, i to z obu stron...
2021-06-18 07:01
2021-06-18 07:02
A widziałeś inne w Polsce? Najszybsze są właśnie te ze srednia ok 20kmh. Jak masz co chwile przystanek, to gdzie taki tramwaj ma się rozpędzić?
2021-06-18 08:29
Średnie prędkości poruszania się autem w mieście też są szokująco niskie (np. Wrocław w 2015 roku to 28 km/h). Więc tramwaj, który zatrzymuje się jak każde auto na światłach i dodatkowo staje na przystankach ma gorzej.
2021-06-18 16:41
Sprawdź jaka średnia wychodzi kiedy jeździsz swoim cudem po mieście
2021-06-19 20:44
35km/h.
2021-06-18 07:03
Wyprzedzają przed przejściem dla pieszych po tych garbach az się kurzy
2021-06-18 08:30
Mają za karę potem do naprawy zawieszenia. Ale to naprawi kolejny właściciel takiego gruza.
2021-06-18 07:03
Przy stanie technicznym taboru tramwajowego, aż strach pomyśleć co się stanie z pojazdem, gdy
osiągnie zawrotną prędkość 20 km/h.
2021-06-18 07:10
2021-06-18 07:12
Jak zaczniesz pracować, zamiast funkcjonować tylko na zasiłkach to też będziesz mógł sobie
pozwolić na zakup luksusowego auta, jak golf III np.
2021-06-18 07:43
Pewnie też głosujesz na PiS.
2021-06-18 07:48
I nawet jak zrobisz przekręt na 100 milionów, nikt nie mrugnie okiem.
2021-06-18 08:44
Pracujesz, wyciągasz zasiłki albo kradniesz.
Tylko rudy z Sopotu
2021-06-18 09:37
zatrudniony tam członek zarządu ksiadz-exkomunikał przyjmujący kopertówe, ... itd.
2021-06-18 09:58
Podałem ci 3 kategorie, dorosły jesteś więc wysil się troszkę, jak pokombinujesz to uda się tobie przypisać to do odpowiedniej grupy. Trzymam kciuki
2021-06-18 07:10
Prędkość handlowa to 20 km/h, między przystankami tramwaj jedzie szybciej
2021-06-18 07:39
Dla nich 90 na liczniku znaczy że jadą szybko przez miasto.
A że średnia wychodzi 13km/h? Przecież było szybko!
2021-06-18 08:22
No to jest taki błąd poznawczy. Często ludzie patrzą przez pryzmat najwyżej prędkości na całą podróż. A potem jest tak jak piszesz: średnia prędkość 13 ale jak na kawałku mają zmniejszyć z 70 do 50 to histeria.
2021-06-18 07:08
Nareszcie jakaś dobra wiadomość, oby to doszło do skutku
2021-06-18 12:50
W tekście ani słowa
2021-06-18 07:09
2021-06-18 07:32
Słaby ten twój komentarz. Mój dziadek mawiał , jak nie masz nic do powiedzenia to lepiej milcz bo możesz wyjść na głupca. Weź to proszę pod uwagę bo mój dziadek był mądrym człowiekiem
2021-06-18 07:41
ani kozła ofiarnego za 60 tysięcy z miejskich pieniędzy. Taki przekaz jest w powyższym poście.
2021-06-18 07:49
Szkoda tylko że pensje trolli opłacanych z naszych podatków ten potencjalny zysk zjadły...
2021-06-18 09:39
2021-06-18 10:36
Mój dziadek nie wybudowałby również elektrowni za 2 mld która trzeba teraz wyburzyć , nie wydałby 70 mln na wybory które nie miały prawa się odbyć , nie jeździłby zimą wyzłomowanym kabrioletem z Brukseli do Sanoka . nie kupiłby respiratorów od niewiadomo kogo nie przesyłałby waznych dokumentów z maila swojej żony... mam wymieniać dalej?
2021-06-19 14:28
Najlepiej się wydaje nie swoją kasę. I nie licytuj który lepszy bo to wszystkie partie robią od komuny włącznie.
2021-06-18 07:42
2021-06-18 08:31
Skąd mamy wiedzieć, że był mądry? Ja mogę napisać, że Ty też jesteś mądry a to może być kłamstwo.
2021-06-18 10:33
Masz rację , tyle ze ja znałem swojego dziadka
2021-06-18 10:40
Ale my nie, dlatego nie mamy jak tego sprawdzić
2021-06-18 16:44
Całe szczęście , po co stresować starszego człowieka
2021-06-18 08:37
Promami nawet do Szwecji damy radę. Aaaa....... moment zapomniałem że samochodów nie ma a stępkę od promu ukradli . Za słabo Brudziński z Morawieckim młoteczkiem pukali.
2021-06-18 07:09
z 17 na 20km/h. Zupełnie jak z pindolino - zmiana ze 100km/h na 120km/h kosztem miliardów. Ciekawe ile tutaj ta zmiana będzie kosztować, hehehe
2021-06-18 07:40
Wcale? A to niespodzianka...
2021-06-18 08:19
Do tego polepszyły się składy. I to nie kosztem publicznych miliardów i zegarków. No, może kosztem milionów. Ale nie miliardów (jak pindolino za PO). Poza tym nie rozumiem tego dyskursu - że "no, tamci kradli, ale co za
Do tego polepszyły się składy. I to nie kosztem publicznych miliardów i zegarków. No, może kosztem milionów. Ale nie miliardów (jak pindolino za PO). Poza tym nie rozumiem tego dyskursu - że "no, tamci kradli, ale co za PiSu zrobiono?". PiS też kradnie, tak! Oczywiście! Należy odsunąć dziadostwo PO, Pis, sld, psl od władzy. Tylko ja nie o Pisie teraz, ja piszę o PO-wskim Gdańsku i porównuję do rządów PO, gdzie za grube miliardy, na których całe rodziny się bogaciły (znajomych królika), a efekty były jako takie (pamiętamy jak słaby model pindolino dostaliśmy?). Oczywiście, jeśli będzie w Gdańsku rządził PiS, to będę porównywał do złodziejstwa pisowskiego. Ja nie daję sobą manipulować i polaryzować tak, jak Polacy dają od 1989 roku. Używam mózgu. Polecam.
2021-06-18 08:53
Decyzję o zakupie Pendolino podjął rząd PiS jeszcze przed katastrofą smoleńską.
2021-06-18 10:56
*nie daje się polaryzować
*używa mózgu
łał! prawdopodobnie jako jedyna osoba w kraju!
zapomniałeś dodać coś w stylu "wyłącz tv, włącz myślenie" xd - to jest też koronne hasło mistrzów przekonanych o swojej unikalności ;) bo przecież wszyscy dają się rolować przez tvny i tvpisy, a tylko on jeden spogląda z dystansem xd
2021-06-18 08:51
Do Elbląga z Gdańska przed remontem torów jechało się 2h...
A Pendolino może przecież jechać szybciej, tylko niespodzianka - nie ma gdzie.
2021-06-18 07:09
2021-06-18 07:26
Jeśli jedziesz ścieżką więcej niż 20km/h, albo chodnikiem więcej niż 8km/h to łamiesz prawo
2021-06-18 07:31
1. Jest droga dla rowerów a nie ścieżka
2. dozwolona prędkość po ddr jest taka sama jak na jezdni wzdłuż której jest poprowadzona
3. jazda rowerem po chodniku jest zabroniona
2021-06-18 08:32
Ilu z was przestrzega punktu 3.?
2021-06-18 08:53
2021-06-18 10:45
Nie spycham. Sam jeżdżę autem i rowerem, w obu przypadkach po jezdni, o ile jest to dopuszczone przepisami. A nic mnie bardziej nie wkurza jak roszczeniowy rowerzysta rozpychający się po chodniku jak idę tam piechotą.
2021-06-18 11:09
Wyobraź sobie teraz że całe miasto jest strefą zamieszkaną i piesi mogą chodzić po drodze.
Stwierdzisz że to i**otyzm i zagrożenie, nie?
A CPR jakoś jest w tym kraju używany...
2021-06-18 14:56
Czemu zawsze rowerzysta udowadnia, że jak łamie przepisy to inni łamią więcej albo źli kierowcy? Jeździsz rowerem źle, nieprzepisowo, to się walnij w pierś a nie wykrecaj sianem.
2021-06-18 09:05
W Gdańsku niemal wszystkie chodniki są dopuszczone do jazdy po nich rowerem, a na części są nawet nakazy poruszania się po nich rowerem.
2021-06-18 09:52
To po co miasto stawia na chodnioach znaki ze dopuszczony jest ruch rowerowy?
2021-06-18 10:00
stworzyć możliwość legalnego docierania rowerem z punktu A do punktu B
2021-06-18 11:01
...ale już metry zaliczone do ruchu rowerowego załatwiają zadanie premiowe...
2021-06-18 07:35
Rowerów te limity nie obowiązują. Więc ogólny limit w terenie zabudowanym to 50km/h, chyba że jest strefa spowolnionego ruchu wtedy 30km/h.
2021-06-18 09:04
2021-06-18 10:10
Bo ja znam tylko limit dla hulajnóg elektrycznych (20 km/h) i rowerów elektrycznych (25 km/h), po których silnik ma się wyłączać. Ale to nie jest limit prędkości, jak ktoś ma parę w nogach albo jest z górki to może szybciej.
2021-06-18 07:32
Ale więcej ludzi przewiezie niż rower
2021-06-18 08:58
Ale zajmuje 50x więcej miejsca (długość tramwaju + odległość do następnego tramwaju - bo przecież pomiędzy nimi nie wciśniesz innych użytkowników dróg)
2021-06-18 09:01
200 rowerów to też całkiem konkretna zajęta powierzchnia.
2021-06-18 09:07
Problem polega na tym, że przynajmniej w teorii rowerzyści zajmują powierzchnię, którą mogą spożytkować inni uczestnicy ruchu. W przypadku tramwaju to niemożliwe. Poza tym koszt budowy i utrzymania torowiska.
2021-06-18 09:27
I to jest najlepsza opcja - tory + buspas.
2021-06-18 10:39
Ile tego jest? Kilometr? A ile mamy kilometrów torowisk łącznie? Jakieś 60. Poza tym i tak to polega na tym samym - wydzielamy z jezdni pewien kawałek na rzecz zbiorkomu. Tyle lepiej, że i bus tam też pojedzie. Sprawy jednak nie rozwiązuje, bo chociażby układ świateł z Bulońską i Jaśkową jeszcze bardziej został skomplikowany.
2021-06-18 11:12
Więc nikt sie nie przejmował że zajmują ile zajmują.
O to właśnie chodzi żeby wydzielić kawałek miasta na rzecz zbiorkomu. Patrz jak to ślicznie działa w Londynie, gdzie komunikacja ustawiona jest tak, że do sklepu jechałem po fajki jeden przystanek pociągiem, bo tak najwygodniej...
2021-06-18 12:02
Zgadzam się, kiedyś tej przestrzeni wolnej było dużo więcej. Niestety czasy się zmieniły, samochodów będzie przybywać, bo mają jednak pewną przewagę względem zbiorkomu. I dlatego trzeba to wziąć pod uwagę. Niestety, nasi
Zgadzam się, kiedyś tej przestrzeni wolnej było dużo więcej. Niestety czasy się zmieniły, samochodów będzie przybywać, bo mają jednak pewną przewagę względem zbiorkomu. I dlatego trzeba to wziąć pod uwagę. Niestety, nasi włodarze dalej myślą w kategoriach jakie obowiązywały wiele lat temu. Wszystkich do podróżowania samochodami nie zniechęcimy nigdy
2021-06-18 12:22
Więcej samochodów się w mieście nie zmieści i coraz więcej osób będzie konkurowało o ograniczoną ilość miejsca. Faktycznie, trzeba do brać pod uwagę decydując się na jeżdżenie samochodem. Daję plusa jak nic!
2021-06-18 14:13
Dlatego należy stawiać na równowagę, a nie forsować jeden środek transportu przeciwko innemu
2021-06-18 15:15
Masz rację, czas powoli kończyć z forsowaniem rozwiązań dla samochodów
2021-06-18 15:16
Jest dokładnie na odwrót.
2021-06-18 11:12
że powierzchnia pod drogi rowerowe to najmniej efektywnie wykorzystana powierzchnia. Weź kanapki i spędź cały dzień w miejscu gdzie jest droga dla samochodów, rowerów i tramwaj. Policz ilu dziennie użytkowników
że powierzchnia pod drogi rowerowe to najmniej efektywnie wykorzystana powierzchnia. Weź kanapki i spędź cały dzień w miejscu gdzie jest droga dla samochodów, rowerów i tramwaj. Policz ilu dziennie użytkowników przejeżdża danym środkiem transport. Podziel to przez przekrój danej trasy i założe się, że najniższą wartość dostaniesz dla drogi rowerowej.
2021-06-18 12:00
Już teraz mogę Ci odpowiedzieć, że najlepiej wykorzystana jest jezdnia. Drogi dla rowerów owszem, najgorzej, sam nigdy nie byłem zwolennikiem robienia DDRów gdzie popadnie. Tyle, że ruch rowerowy to ułamek tego co daje
Już teraz mogę Ci odpowiedzieć, że najlepiej wykorzystana jest jezdnia. Drogi dla rowerów owszem, najgorzej, sam nigdy nie byłem zwolennikiem robienia DDRów gdzie popadnie. Tyle, że ruch rowerowy to ułamek tego co daje zbiorkom - i jego ewentualna "szkodliwość" nijak się ma do komplikowania ulic, skrzyżowań, bo trzeba tory puścić, aby 50 osób na 5 minut mogło przejechać...
2021-06-18 16:12
dolicz do tego: smród hałas parkingi, szkody .. samochód jednak milion razy bardziej "ingeruje" żeby nie napisać "rozwala" okolice niż rower. Nikt nie chce mieszkać w okolicy ruchliwej drogi.
2021-06-18 18:52
i nie jest konkurencyjna do jezdni. Jak by infrastruktura rowerowa w Polsce w standardzie mini jezdni mogłoby to wyglądać inaczej.
Zobacz jaki jest potencjał. Na 3m mogłoby 10-20tys rowerów przejechać
i nie jest konkurencyjna do jezdni. Jak by infrastruktura rowerowa w Polsce w standardzie mini jezdni mogłoby to wyglądać inaczej.
Zobacz jaki jest potencjał. Na 3m mogłoby 10-20tys rowerów przejechać każdego dnia.
Przez podwale przejeżdża 50tys samochodów każdego dnia wykorzystując do tego 3m x6 pasów ( z pasami do skrętu to nawet i 8) i to jest maks lub prawie maks.
Dlatego lepiej inwestować w rowery, tylko z prawdziwą infrastrukturą rowerową, a nie z pudrowanymi chodnikami które są dla komunikacyjnych rowerzystów przeszkodą a nie ułatwieniem w poruszaniu się po mieście rowerem.
Chętni wtedy na przesiadkę z samochodu na rower będą.
2021-06-18 18:46
jak można spożytkować taką przestrzeń?
2021-06-18 11:03
Polecam archiwalne zdjęcia z Chin, gdy tam na rowerach jeżdżono masowo...
2021-06-18 19:06
Albo obecne z Kopenhagi
2021-06-18 07:42
Utrzymać średnią 20km/h, wliczając w to postoje na światłach wcale nie jest tak łatwo...
2021-06-18 09:12
Te postoje tak dużo nie zabierają. Jadąc wzdłuż pasa nadmorskiego średnia na poziomie 20-25km/h nie jest wielkim wyczynem. Trasa Brzeźno-Orłowo i z powrotem. Tam nie stoisz na światłach + musisz zejść z roweru przy molo
Te postoje tak dużo nie zabierają. Jadąc wzdłuż pasa nadmorskiego średnia na poziomie 20-25km/h nie jest wielkim wyczynem. Trasa Brzeźno-Orłowo i z powrotem. Tam nie stoisz na światłach + musisz zejść z roweru przy molo (licznik się nie zatrzymuje bo prowadzisz rower 5km/h). Jadąc przez miasto biorę czas ze stopera + kilometry z licznika i po wyliczeniu mam bardzo podobny wynik (zależny od przewyższeń i siły wiatru)
2021-06-18 09:28
Mówimy o jeździe w mieście, tam gdzie są skrzyżowania i światła.
2021-06-18 09:36
Tak jak mówię, te postoje dużo nie zabierają. Jeżdżąc regularnie dodatkowo wyrobisz kondycję, wiesz kiedy warto przyspieszyć aby zdążyć na danych światłach, a jeśli nawet się to nie uda - masz chwilę odpoczynku.
Tak jak mówię, te postoje dużo nie zabierają. Jeżdżąc regularnie dodatkowo wyrobisz kondycję, wiesz kiedy warto przyspieszyć aby zdążyć na danych światłach, a jeśli nawet się to nie uda - masz chwilę odpoczynku.
Parę razy "ścigałem" się z tramwajem z Jelitkowa na pętlę w Łostowicach (w tę stronę, aby było trudniej) - zawsze byłem na mecie jakieś 10-15 minut przed nim.
2021-06-18 19:33
Czasem czas oczekiwania na światłach jest większy niż czas przejazdu między kolejnymi skrzyżowaniami, wszystko zależy od miejsca.
2021-06-18 23:28
I tym bardziej przystanki nawalone co 300 metrów dają się wtedy we znaki.
2021-06-18 11:56
podzieloną na czas brutto a nie netto? ;)
2021-06-18 08:09
Tak to fakt. Średnia prędkość z uwzlędnieniem przystanków na poziomie 17km/h jest niższa niż prędkość roweru w trakcie jazdy bez uwzględnienia postojów. Poraziłeś nas logiką i wygrywasz gumową kaczkę do wanny.
2021-06-18 09:08
z żabianki do centrum z postojami na światłach jadę średnio 21-23kmh.
wiec się da
2021-06-18 10:20
2021-06-18 11:58
poza wymuszonymi przez światła? ;) na prowiant? na selfie? ;)
2021-06-18 10:18
2021-06-18 11:28
2021-06-18 10:34
2021-06-18 07:10
Naukowiec komputerem oblicza średnią prędkość a życie pokaże swoje.
2021-06-18 08:35
Jak jeszcze ustawią to na TriStar to już rzeczywistość się rozejdzie z teorią. Wszyscy staniemy w korku łącznie z tymi tramwajami.
2021-06-18 08:47
Na facebookowej grupie 'Gdzie w Gdańsku wykoleił sie tramwaj' bedzie wiecej wiadomości.
2021-06-18 08:57
To nie Wrocław ;p
2021-06-19 10:01
więc nie kłam
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.