2019-05-17 07:44
Opinia wyróżniona
Nasi "miejscy aktywisci" chyba się nudzą i to konkretnie. Strefa 30 na glownej trasie przelotowej w miejscu gdzie sa 3 pasy ruchu? Ktos upadl na głowę i to tak calkiem mocno. Kolejne swiatla, przejscia, korki... to
Nasi "miejscy aktywisci" chyba się nudzą i to konkretnie. Strefa 30 na glownej trasie przelotowej w miejscu gdzie sa 3 pasy ruchu? Ktos upadl na głowę i to tak calkiem mocno. Kolejne swiatla, przejscia, korki... to miasto juz stoi w jednym wielkim korku, nikt nie przesiadzie sie nagle Samochodu do komunikacji ktora dziala tak beznadzieje jak obecnie wiec powinno się usprawniać ruch samochodowy a nie go blokować. Niestety biznes sie kręci w duzej mierze z udzialem transportu a nie pieszych wiec dla rozwoju miasta jest to korzystniejszy kierunek. A do tego mniej swiatel= mniej smogu ;)
2019-05-17 19:07
2019-05-17 21:35
To wsadź sobie rurę wydechową w usta to się przekonasz
2019-05-17 11:19
mieszkam tam i codziennie zarówno jeżdzę po niej samochodem jak i chodzę pieszo. Czasy oczekiwania na niektórych przejściach dla pieszych przekraczają 1,5 min. a kierowcy zasuwają z taką prędkością, że człowieka zwiewa z
mieszkam tam i codziennie zarówno jeżdzę po niej samochodem jak i chodzę pieszo. Czasy oczekiwania na niektórych przejściach dla pieszych przekraczają 1,5 min. a kierowcy zasuwają z taką prędkością, że człowieka zwiewa z chodnika. Na odcinku pomiędzy Galerią a Miszewskiego korki praktycznie nigdy się nie tworzą a nawet jeśli to czas oczekiwania dla kierowców nie przekracza dwóch zmian świateł.
Oprócz proponowanych przejść dodałbym jeszcze przejście w okolicach Jesionowej/de Gaulle'a do Lendziona. Autem i rowerem można już w tej chwili przejechać a pieszo się nie da, co jest absurdalne.
Właśnie takie bariery zniechęcają do korzystania z komunikacji miejskiej, bo sam czas dojścia do przystanku lub dworca spędza się głównie na staniu.
2019-05-18 12:06
Grunwaldzka jest trasą wojewódzką.
2019-05-17 10:12
I własnie ze względu na ten kręcący się biznes władze Nowego Jorku ograniczają dostęp do centrum opłatami i ograniczają liczbę pasów w centrum, odpowiadając na obserwacje zależności zwiększania ilości pasów i nie zmniejszania się korków... i mówimy o kraju w którym na wlotach mamy po 8 pasów w jednym kierunku...
2019-05-17 11:16
Akurat odwrotnie, władze chcą zarobić a nie ograniczyć. JEstem przekonany, że kwestią czasy będą płatne wjazdy do wszystkich centrów miast w Europei i Polsce, oprócz oczywiście parkowania.
2019-05-17 09:58
I to wy te korki tworzycie!
2019-05-18 12:05
Owszem, ale nie ogranicza się samochodów. Twoje dzieci będą jeździć samochodami elektrycznymi, nie będzie spalin , a korki pozostaną, więc może warto już teraz działać, a nie jęczeć jak leśne dziadki.
2019-05-17 11:13
na całym świecie ruch jest przez centra miast, a u nas na szczęście Wrzeszcz to nie centrum, przypomnę, że środek jest nieopodal Neptuna !
2019-05-17 09:29
Miasta są dla samochodów, a nie dla pieszych. Precz z terrorem biedaków!
2019-05-18 12:04
Ze skrajności w skrajność. Miasto jest dla wszystkich. Jednak główne arterie powinny faworyzować samochody, a inne drogi pieszych i rowerzystów i hulajdusze. A wy chcecie, żeby byli sami kierowcy albo sami piesi.
2019-05-17 09:22
że bedzie wiecej wypadkow w tych miejscach , bo rajdowcy miejscy nie odpuszcza i dokladnie na wysokosci Teatru Miniatura wiekszosc przyspiesza do takich predkosci jakby chodzilo o wygraną.
2019-05-18 12:02
Chyba tylko turyści, bo wiadomo, że nieważne jak szybko się pojedzie do i tak będzie się stało przy Konopnickiej na światłach, a później na kolejnych, kolejnych i kolejnych. Korki są przez duże natężenie ruchu, które
Chyba tylko turyści, bo wiadomo, że nieważne jak szybko się pojedzie do i tak będzie się stało przy Konopnickiej na światłach, a później na kolejnych, kolejnych i kolejnych. Korki są przez duże natężenie ruchu, które potęgują światła. W niektórych miejscach można by to rozwiązać przejściami naziemnymi albo tunelami, ale w Polsce nadal zacofanie. Jakoś w wielkich stolicach europejskich to działa... Pewnie, że nie wszędzie, Grunwaldzka jako droga wojewódzka powinna mieć takie rozwiązania, taka samo Rzeczypospolita (ona ma, da się?). Można by w przyszłości pomyśleć o Chłopskiej, ale dopiero jak połączą ją dwupasmówka z Drogą Zieloną, która kiedyś będzie wylotową przyspieszonego ruchu (70) na obwodnicę.
2019-05-17 09:20
Niestety, korki nie są spowodowane przez biznes - ten zmieściłby się nawet na jednojezdniowej Grunwaldzkiej. Korki pojawiają się tylko rano i po południu i tworzą je kierowcy jadący w pojedynkę samochodem do pracy i z
Niestety, korki nie są spowodowane przez biznes - ten zmieściłby się nawet na jednojezdniowej Grunwaldzkiej. Korki pojawiają się tylko rano i po południu i tworzą je kierowcy jadący w pojedynkę samochodem do pracy i z pracy. Pracownicy najemni to nie biznes. Nie potrzebują samochodu przez cały dzień i mogliby przesiąść się na wysokowydajny transport publiczny. Cofamy się w rozwoju? Kraje rozwinięte już dawno odkryły, że transport indywidualny jest niewydajny, miasto się nie rozciągnie i nie można w nieskończoność poszerzać dróg, bo to błędne koło. Prowadzi do spadku jakości życia w mieście i chętnego wyprowadzania się za miasto... co dalej potęguje korki.
2019-05-17 09:32
Póki co to mój samochód jest trzykrotnie wydajniejszy.
2019-05-17 09:03
Miasta są dla ludzi , do centrum nie powinno być wjazdu samochodem (wyjątek : mieszkańcy , służby ,dostawy) Jedyne co powinno się usprawnić to komunikację.
2019-05-18 11:56
A po co mieszkańcom samochody? Tylko mieszkańcy dzielnic ościennych powinni mieć samochody, a później przesiadać się na elektryczne hulajnogi. Kto mieszka w centrum nie musi mieć samochodu, bo ma autobus, tramwaj skm pod nosem. Już Kaliemu się nie podoba?
2019-05-17 10:34
2019-05-17 08:56
Skupmysię na tym by zmienić Al. grunwaldzką w znacznie bardziej przyjazną ulicę. Co w niej zostalo z prawdziwej alei?
pozdrawiam
2019-05-17 09:03
Wspomnę tu iż wszyscy trąbią o zdrowie i ruchu a proponuje się przejścia co 200 m by człek gnuśniał a ruch uliczny wyprodukował chmurę smogu na 6 pasach i dwukierunkowym tramwaju
Wspomnę tu iż wszyscy trąbią o zdrowie i ruchu a proponuje się przejścia co 200 m by człek gnuśniał a ruch uliczny wyprodukował chmurę smogu na 6 pasach i dwukierunkowym tramwaju
więcej rozumu a nie medialnych chwytów by błysnąć panowie aktywiści
znalazł bym więcej ważniejszych potrzeb w mieście jeśli już się tak martwicie o to by pieszy się nie zmęczył
2019-05-17 10:34
2019-05-18 11:53
Spowolnienie komunikacji miejskiej przez kolejne światła dla pieszych, jeden krok w przód, dwa w tył. Aktywiści od siedmiu boleści
2019-05-17 15:10
tramwaj też stoi na światłach i przepuszcza ludzi na pasach. Chyba że nie - ale wtedy to tragedia. Podobnie jak poronione pomysły "aktywistów społecznych"
2019-05-17 08:31
2019-05-18 11:50
Owszem jest to trasa przelotowa o statusie wojewódzkim. Nie wszystko jest takie jakie się wydaje, więc warto czasem posłuchać mądrzejszych. Komuniści znali takie rzeczy jak tunele i kładki dla pieszych. Znamy technologie wind oraz schodów ruchomych. W tym kierunku trzeba iść. Ja też wolałbym w drugą stronę, żeby to samochody schowano pod ziemię...
2019-05-17 11:08
Centrum i serce dzielnicy to Garnizon
2019-05-18 07:23
Przejście koło przejścia jest na odcinku Kołobrzeskiej miedzy Alfą a Auchanem. Są aż 3 przejścia koło siebie czyli można ale... to wynikało z tego ze markety miały większą siłę przebicia. Kołobrzeska zaś na odcinku
Przejście koło przejścia jest na odcinku Kołobrzeskiej miedzy Alfą a Auchanem. Są aż 3 przejścia koło siebie czyli można ale... to wynikało z tego ze markety miały większą siłę przebicia. Kołobrzeska zaś na odcinku między Chłopską a Grunwaldzką to mocno obciążony łącznik. Czyli da się. Obecnie budują Lidla i zapewne jest realne następne przejście. haha.
2019-05-18 11:52
Kładki, tunele, windy schody ruchome. Wiem, że drogo, ale chcemy porządną, infrastrukturę czy piesi będą się obrażać, że samochody nie muszą zatrzymywać.
2019-05-17 07:29
Opinia wyróżniona
Najlepiej wsiąść w auto i wszędzie d**ę wieść ...Bo szanowny Pan w korku na światłach stanie.Są starsi ludzie jeszcze na tym świecie którym nie jest po drodze aby bić nie potrzebne km w koło Grunwaldzkiej...Weż wypożycz
Najlepiej wsiąść w auto i wszędzie d**ę wieść ...Bo szanowny Pan w korku na światłach stanie.Są starsi ludzie jeszcze na tym świecie którym nie jest po drodze aby bić nie potrzebne km w koło Grunwaldzkiej...Weż wypożycz rower lub hulajnogę dla zdrowia to nie będziesz marnował swojego drogo cennego czasu w staniu w korku.Jak najbardziej popieram ten pomysł.
2019-05-18 12:08
Pewnie, dlatego jestem za tunelami oraz kładkami z odpowiednią infrastrukturą dla chorych i starych i wózków z dziećmi. Windy, Schody ruchome zależnie od potrzeb.
2019-05-18 11:23
ciekawe kto ci będzie paczki dowoził :) bo przy takim natężeniu ruchu i korkach każdy kurier i listonosz mobilny będzie centrum miasta omijał szerokim łukiem ... starsi ludzie przezyli okupację, komunę i doskonale sobie
ciekawe kto ci będzie paczki dowoził :) bo przy takim natężeniu ruchu i korkach każdy kurier i listonosz mobilny będzie centrum miasta omijał szerokim łukiem ... starsi ludzie przezyli okupację, komunę i doskonale sobie radzą teraz, a troche ruchu im nie zaszkodzi, a jak ktoś naprawdę jest poważnie ruchowo nie sprawny to i tak nie da rady przejść się na spacer czy do sklepu :)
2019-05-17 17:17
Jeśli jesteś zwolennikiem zdrowego życia (rower, hulajnoga), to przejście te 200 m do istniejącego już przejścia dla pieszych nie powinna być dla ciebie problemem. Kto na piechotę tą Grunwaldzką chodzi, tam nie ma żadnych sklepów ani restauracji.
2019-05-17 10:27
Przez jedno przejscie na Chmielnej tramwajmjedzie 3 min dluzej. Wten sposob juz z tramwaju nie korzystam
2019-05-17 16:25
Bzdury piszesz. Nawet jeśli by tak było, to jest słabiutki powód na ładowanie się w samochód.
2019-05-17 11:02
2019-05-17 09:38
Czemu d**ę przenosić najkrótsza drogą? Jak takiś mądry to weź pożycz rower lub hulajnogę ( dla zdrowia) i podjedź sobie do najbliższego przejścia.
2019-05-17 11:02
2019-05-19 22:28
Sam jesteś d**il skoro myślisz, że jak będzie więcej przejść to mniej spalin samochody wytworzą
2019-05-18 12:10
Trochę powoduję. Przejścia dla pieszych. Tak samo Tobie czekanie na przejściu wydłuża wędrówkę. Ludzie, czemu wypisujecie takie głupoty. Miasto nie jest tylko dla samochodów ani tylko dla pieszych, więc przestańcie pitolić.
2019-05-17 09:33
jest wyróżniona?
2019-05-17 11:01
2019-05-17 07:32
już nawet nie chodzi o auto. Ale np. o tramwaj. Na każdym przejściu tramwaj musi swoje odstać. Naprawdę potrzebne jest to ? I tak stoi już zdecydowanie za długo.
2019-05-17 09:25
Jakoś działa to z tramwajami dobrze np w Zurychu, Sevilli i wielu rozwiniętych miastach Nieqmiec
2019-05-17 09:58
do omijania korków
2019-05-17 09:50
ale w Gdańsku nie. I to żaden mit. Jechałeś kiedyś tramwajem, np. z Dworca Głównego na Oliwę ? Ile czasu tramwaj stoi na światłach i przejściach ?
2019-05-17 11:00
dlatego ze musi stac na światłach by przepuścić blachosmrody!
2019-05-18 13:22
,dlaczego obrażasz kogoś kto ma inne zdanie, ułomku umysłowy,pewnie byłeś chwilę wcześniej u kaczora albo leżałeś krzyżem w kościółku
2019-05-17 07:02
Nie wiem czy to dobry pomysł w tym miejscu
2019-05-17 07:14
to jak z wiaduktem na zaspie, mamy jakiegoś lokla w ratuszu co leje na wolę mieszkańców
trzeba zrobić gdzieś jakąś listę "radnych" inaczej ;)
2019-05-17 10:27
2019-05-17 10:48
Bo jeszcze Janusz straci sekundę swojego cennego czasu...
2019-05-17 07:30
Ktos tu widac potrzebuje skrótu do sex shopu...
2019-05-17 08:58
Byliście tam - to fantastyczne miejsce zasługuje na przywrócenie świetności. Zapraszam :)
pozdrawiam
2019-05-17 11:22
...tylko jeśli ktoś będzie chciał przejść do parku to przejście 160 metrów dalej do skrzyżowania z Jaśkową chyba nie jest karkołomnym wyzwaniem?
Ja rozumiem, że każdy chciałby mieć wszędzie blisko, ale jakiś
...tylko jeśli ktoś będzie chciał przejść do parku to przejście 160 metrów dalej do skrzyżowania z Jaśkową chyba nie jest karkołomnym wyzwaniem?
Ja rozumiem, że każdy chciałby mieć wszędzie blisko, ale jakiś zdrowy rozsądek jest potrzebny. Po co kolejne przejście skoro 200 metrów niżej jest jedno a 160 metrów wyżej drugie?
Tylko proszę bez argumentów, że tam dużo ludzi starszych mieszka albo inwalidów i dla nich to problem....
2019-05-17 08:06
zwiększenie bezpieczeństwa pieszych kosztem wydłużenia czasu przejazdu również dla transportu miejskiego, zwiększenie korków, które rozlewac się będzie na inne skrzyżowania (naczynia połączone), zwiększenie
zwiększenie bezpieczeństwa pieszych kosztem wydłużenia czasu przejazdu również dla transportu miejskiego, zwiększenie korków, które rozlewac się będzie na inne skrzyżowania (naczynia połączone), zwiększenie zanieczyszczenia powietrza spalinami, zwiększenie frustracji kierowców.
W przypadku przejścia bez świateł to = próba zabójstwa pieszych, dla osób które to zatwierdzą
2019-05-17 08:08
... no to się może udać
2019-05-17 08:14
Dobry pomysł
2019-05-17 09:01
Mnie najbardziej drażni wykorzystywanie inwalidow i starszych do gry na emocjach. Rz... sie chce jak to widze, to jest mega żałosne. Tylko po to właśnie żeby zabłysnąć jakimkolwiek pomysłem.
2019-05-17 09:20
Same zebry są niebezpieczne
2019-05-18 09:50
Jak już to zlikwidować wszystkie przejścia i zrobić tunele.
2019-05-17 07:02
Jak się nie podoba to zostaw auto i idź do komunikacji.
2019-05-17 07:05
przed tymi przejściami.
2019-05-17 08:09
2019-05-17 08:43
Tak, codziennie do pracy tamtędy jeżdżę tramwajami
2019-05-17 12:22
A ja nie...
2019-05-17 21:36
2019-05-17 08:15
Zwłaszcza SKM
2019-05-17 15:34
A to SKM już dojeżdża na Południe? Nie? Koniec tematu. Fanaberie nawiedzonych.
2019-05-17 07:14
Nie trolluj, to nie FB
2019-05-17 07:17
A komunikacja to będzie się teleportowac przez te przejście inteligentna bestio?
2019-05-17 08:15
SKM? Tak
2019-05-17 07:27
ale matolstwo POzostało.
2019-05-17 07:40
Hehe, Kajetan:)
2019-05-17 07:40
2019-05-17 07:48
2019-05-17 08:03
2019-05-17 08:03
oooo obcisłe spodenki się odezwały
2019-05-17 08:11
2019-05-17 08:15
Na wsi
2019-05-17 09:48
No tak masz racje
2019-05-17 10:21
Jak się nie podoba to 150 metrów w każdą stronę są bezpieczne przejścia z sygnalizacją swietlna. Co d*py się nie chce ruszyć?
2019-05-18 07:01
Czy nie wspiera jak jest trzeźwa.
2019-05-18 15:45
Nie będę zniżał się do poziomu biedaka i jeździł komunikacja miejska...
2019-05-17 07:02
I tak przeważnie długi czas przejazdu można spokojnie wydłużyć, a ludzie w tłoku niech sobie stoją. A co.
"co jest może przeciwne intuicji, ale prawdziwe - przepustowość ulicy dla pojazdów."
Ciężko polemizować z kimś na tym poziomie. Mechanika płynów się kłania np.
2019-05-17 07:28
osoby starsze, niepełnosprawne, dojeżdżające np. do szpitali komunikacja publiczną
2019-05-17 07:51
Ci "Miejscy Aktywiści" bardzo często poruszają się rowerami po mieście- tną 30 km/h po ścieżce i nie chętnie zwalniają, aby przepuścić pieszego który właśnie przecina ścieżkę lub jak 0,5metra obok nich idzie matka z
Ci "Miejscy Aktywiści" bardzo często poruszają się rowerami po mieście- tną 30 km/h po ścieżce i nie chętnie zwalniają, aby przepuścić pieszego który właśnie przecina ścieżkę lub jak 0,5metra obok nich idzie matka z małym dzieckiem za rękę.
Dla mnie to rowery nie odseparowane niczym od chodnika są niebezpieczne- (80kg rowerzysty+ 10 kg rower)* 30 km/h daje taki pęd, który może zabić małe dziecko.
2019-05-17 09:39
2019-05-17 10:59
2019-05-17 08:40
Przeprogramować żeby tramwaje jechały cały czas bez zatrzymania się co chwilę na światłach tak jak to jest w cywilizowanych krajach
2019-05-17 10:11
dokładnie !
2019-05-17 08:46
Jaki problem w synchronizacji zielonego na takim przejściu z tramwajami? Mamy ponoć XXI wiek, masę czujników do wyboru (od pętli indukcyjnych, po kamery) i elektronikę, która może wysterować cykle świateł.
Jaki problem w synchronizacji zielonego na takim przejściu z tramwajami? Mamy ponoć XXI wiek, masę czujników do wyboru (od pętli indukcyjnych, po kamery) i elektronikę, która może wysterować cykle świateł.
Jedyny jaki widzę, to mentalny u urzędników, którzy nie potrafią dać priorytetu dla komunikacji zbiorowej. Takim samym mentalnym wyzwaniem jest poprawa synchronizacji świateł dla pieszych, którzy dostają kilka sekund później zielone niż samochody skręcające w prawo.
2019-05-17 08:49
Bo urzędnicy jeżdżą samochodami, bo "kto by miał czas na komunikację miejską"
2019-05-17 09:57
Tramwaje sa fatalnie dopasowane do sygnalizacji świetlnej, więcej czasu stoją niż jadą
2019-05-17 09:00
2019-05-17 20:07
internauty, który nie skorzysał z okazji by nie wykazywać się swoją "mądrością".
Człowiek jako cząsteczka płynu - po prostu bajka. Nagroda Nobla to chyba za mało.
2019-05-17 07:04
Ale to miasto cofa się w rozwoju. Tak ciężko ruszyć d... kilka metrów dalej? Czy później chcecie narzekać że wszyscy tyją albo grubną bo ciężko się ruszyć... Ciekawi mnie też czy tacy ludzie patrzą na inne rzeczy, chociażby komunikacja? Ale własne du..ko się liczy przecież.
2019-05-17 07:25
To kilka metrów dalej to kilkaset metrów dalej. Serio, spróbuj przedostać się na druga stronę ulicy a później opisz swoje wrażenia. Za każdym razem jak chce przejść w tej okolicy na drugą stronę to zastanawiam się czy ten układ zaprojektowali kosmici?
2019-05-17 10:00
Zaprojektowane to juz było, kosmici to zlikwidowali. Przez 30 lat zlikwidowali 6 przejść.
2019-05-17 14:55
i tak w kółko.
Pytam się po co?
2019-05-17 07:25
Zakładam że jesteś osobą młodą i zdrową. Zatem mam prośbę. Zachowaj te pytania i wróć do nich za kilkadziesiąt lat. Zobaczysz, że z perspektywy osoby starszej, lub o ograniczonej mobilności będziesz miał na te pytania inne odpowiedzi niż nasuwają ci się dzisiaj.
2019-05-17 13:26
Można tym kilkunastu starszym lub mało mobilnym osobom z miejskich pieniędzy zafundować balkoniki do chodzenia.
2019-05-18 07:47
Jako osoba młoda i zdrowa też nie mam ochoty nadrabiać drogi lub biegać po schodach, bo jakiś pańcio w samochodzie nie może stanąć na chwile.
2019-05-17 07:30
Ciężko ruszyć d*** kilka metrów dalej? Powiedz to kierowcom, który muszą zaparkować zawsze pod drzwiami sklepu, szkoły, urzędu. Nieważne, że na trawie, skrzyżowaniu czy blokując cały chodnik.
2019-05-17 07:35
To chyba świadczy o tym że brakuje parkingów? Teoria że to miasto jest zacofane się sprawdza.
2019-05-17 07:43
to nie kwestia braku parkingów. Ile razy się widzi sytuację, gdy wolnych miejsc jest pełno, tylko zbyt daleko od wejścia do sklepu i ludzie parkują jak krowy, byle bliżej? Gdyby ludzie przestali widzieć tylko czubek
to nie kwestia braku parkingów. Ile razy się widzi sytuację, gdy wolnych miejsc jest pełno, tylko zbyt daleko od wejścia do sklepu i ludzie parkują jak krowy, byle bliżej? Gdyby ludzie przestali widzieć tylko czubek własnego nosa, życie byłoby piękniejsze dla wszystkich. Niestety, prawie każdy miejski problem się do tego sprowadza, a kultury się ludzi nie nauczy żadnym rozwiązaniem prawnym czy infrastrukturalnym...
2019-05-17 08:13
2019-05-17 08:33
Zgadza się, bredzisz.
2019-05-17 11:50
2019-05-17 08:33
Nie, nie brakuje parkingów, tylko trzeba za nie zapłacić i to najbardziej boli większość jelopow z aut.
2019-05-17 10:39
Bo gdyby nie kierowcy aut to nie miałbyś swiełej bulki codziennie w sklepie, a Ci kierowcy aut musza płacic ogromną akcyze w paliwie, a do tego wymyslalą mu jeszcez oplaty za parking.
2019-05-17 11:51
A tą akcyzę sobie schowaj. Miasto z niej nie dostaje nic a największy wydatek z miejskiego budżetu to właśnie infrastruktura drogowa.
2019-05-17 12:48
Ogromne koszty to ponosi społeczeństwo za 50 trupów na drogach tygodniowo. A bułki są wpiekane na miejscu dziś, a nie w piekarni za miastem. Składniki - 10 sklepów ogarnia jeden truck o 4 rano, jak mu nie zakorkujecie drogi to dojedzie.
2019-05-17 14:05
Wydatki na utrzymanie dróg:
utrzymanie biezace - 26 mln
oswietlenie ulic, urzadzenia techniczne - 18,5
zimowe utrzymanie ulic - 16,5mln
zarzadzanie ruchem - 8 mln
obiekty inzynierskie 3,5
Wydatki na utrzymanie dróg:
utrzymanie biezace - 26 mln
oswietlenie ulic, urzadzenia techniczne - 18,5
zimowe utrzymanie ulic - 16,5mln
zarzadzanie ruchem - 8 mln
obiekty inzynierskie 3,5 mln
W sumie 72,5mln a do tego dochodzą pośrednio jeszcze koszt samego ZDiZ, melioracja i odwodnienie itp. Ale pomińmy.
Teraz dochody:
Parkowanie - 8,5 mln zł
akcyza z paliwa - 0zł
podatek drogowy - 0zł
Więc jesteśmy na minusie 64 mln zł, a mówimy tylko o utrzymaniu (inwestycje drogowe często pochłaniają dziesiątki i setki mln) I uprzedzę pytania z serii "to co mamy dróg w ogóle nie mieć?". Utrzymanie 'autostrad' w środku miasta jest o wiele droższe niż dróg osiedlowych i za przywilej stania w korku na drodze z ograniczeniem prędkości 70 czy nawet 100 km/h płacimy krocie.
2019-05-17 10:20
Mylisz się, to świadczy o tym, że jest za dużo samochodów, a do tego kierowcy mają gdzieś przepisy, a na dokładkę nikt ich nie egzekwuje.
2019-05-17 07:31
tam jest jedno przejście, po co za chwilę drugie ? tramwaje muszą się zatrzymywać co chwila i odstać na światłach, podobnie jest na traugutta tyle że tam są dwa wloty dla samochodów, ale rezultat podobny
2019-05-17 09:50
Mieszkam akurat na rogu Sobótki Sienkiewicza i jak potrzebuję się dostać na Waryńskiego to muszę drałować albo koło Syrenki albo na Miszewskiego...mam 65 lat i problemy z biodrem. O tym "za chwilę to mogła pomyśleć jedynie młoda i zdrowa osoba. A pomyśl czasem o innych :/
2019-05-17 10:25
Nie no faktycznie. Postaramy sie specjalnie dla ciebie zrobic przejscie i jeszcze przystanek SKM zrobimy - w koncu TY nie mozesz sie meczyc.
2019-05-17 11:19
I jeżdżę rowerem Mevo pomiędzy przejściami.
2019-05-17 12:51
Ciekawe kto wtedy będzie utrzymywać infrastrukturę i ratować niezczajone dziadki rozbijające się przy każdej okazji, bo nigdzie już nie będzie można dotrzeć pieszo albo komunikacją.
2019-05-17 07:32
...i irytując się na nowe przejścia dla pieszych...
2019-05-17 07:52
O, kolejny specjalista, który nie wie, że lanie asfaltu przestało być w krajach cywilizowanych synonimem rozwoju jeszcze przed jego urodzeniem...
2019-05-17 09:17
tobie zadek tyje od jazdy autem
wszyscy mają się do ciebie dostosowywać?
2019-05-17 07:04
No pewnie, wszędzie zrobmy przejścia dla pieszych i zakorkujmy całe miasto
2019-05-17 07:09
Do tego dąży to miasto hehe
2019-05-17 07:11
zrezygnuj z gruchota jak ci tak korki przeszkadzają. proste
2019-05-17 07:24
nie chcesz stać w korku w mieśćie "jedź" obwodnicą - ominiesz korki :D
2019-05-17 10:46
2019-05-17 07:35
po co zabierasz glos wsioku ? przecież w gdansku nie mieszkasz
2019-05-17 08:10
Przecież teraz nie ma żadnych korków i można płynnie jechać. A gdyby dołożono dwa przejścia byłaby masakra, miasto by stanęło i w ogóle wszystko zawali się w gruzy.
2019-05-17 10:15
2019-05-17 07:07
Nie chce polityki, chcę pracy samorządowców
2019-05-17 07:32
to co obiecali, już nam porobili. I tak robili , robią i robić będą, będzie porobione
2019-05-17 07:56
2019-05-17 11:19
to chyba dobrze, stajemy się liderem w Polsce, rozpoznawalnym miastem w Europie. To czego nie udało się po erze Solidarności, nie pociągnięto zapału do liderowania w Polsce, to teraz jest szansa na 2 miejsce po Warszawie i tak trzymać!
2019-05-17 12:24
Robienie dymu i szukanie awantur ty nazywasz liderowaniem?
2019-05-17 08:05
2019-05-17 08:06
Jesteś ograniczonym ignorantem.
2019-05-17 12:31
Typowa odpowiedź sfanatyzowanego leminga co konstruktywnego robi to babsko poza ideologizacja i konfliktem z rządem? Nic
2019-05-17 08:11
Szablon komentarza średnio pasuje do artykułu, próbuj dalej płatny trollu.
2019-05-17 08:49
rok wyborczy się dawno temu skończył. Czekaj cierpliwie na kolejny
2019-05-17 07:08
Czy jeśli będę aktywnie udzielał się w jakimś stowarzyszeniu mającym na celu ograniczenie przestrzeni dla pieszych, zepchnięcie ich do przejść podziemnych i tworzył jak najlepszą infrastrukturę drogową to będę miejskim aktywistą? bo mam wrażenie że ten zwrot jest zarezerwowany dla ekoterrorystów i działaczy niszczących ruch uliczny
2019-05-17 07:18
Chętnie z Tobą podziałam!
2019-05-17 07:51
...z durnymi pomysłami i nazywa siebie miejskim aktywistą
2019-05-17 07:59
czyli dla mnie coś co uwzględnia potrzeby wszystkich uczestników ruchu (pieszy, rowerzyta, zbiorkom, transport indywidualny)... niestety jakoś w wypowiedziach tych "aktywistów" ZT to walka z tr.indyw. a nie uwzględnienie potrzeb wszystkich...
2019-05-17 08:10
Miałem napisać to samo!
Na samo określenie jestem już uczulony, a co dopiero na wymysły.
2019-05-17 09:18
póki co jesteś tylko pierdzistołkiem, który pisze komentarze w internecie
2019-05-17 09:19
To synonim osoby bez prawka
2019-05-17 10:02
ale z Rogerem ani z tymi z fragu nie masz szans. Osiągnęli mistrzostwo w biciu piany.
2019-05-17 07:08
a nie jak teraz 70
2019-05-17 07:49
... przepis by przed każdym pojazdem mechanicznym biegł człowiek z czerwoną chorągiewką
i będzie git
2019-05-17 08:07
I fotoradary dla pieszych szybkochodzących!!!
2019-05-17 11:31
Naucz się prowadzic
2019-05-17 12:57
Pieszy nie ma szansy przeżyć jak kierowca uderzy w niego > 50km/h.
2019-05-17 07:09
Gdzie Miszewskiego można połączyć z Jaśkową Doliną.
2019-05-17 08:11
Tunelem pod Grunwaldzką i budynkami.
2019-05-17 07:10
Ja pierdziele. Cifany się w rozwoju? Zróbmy tunel a nad nim przejście naziemne. Tylko w Polsce takie cuda. Czuby.
2019-05-17 07:18
unia daje trzeba korzystać!
2019-05-17 09:39
tunele sa czesto w miastach zachodniej europy i jest to dobry pomysl. Ale my jestesmy niestety za biedni na to. U nas remont chodnika to przelomowa inwestycja. Bieda i marazm w tym trojmiescie a w Gdyni to juz w ogole
2019-05-17 10:16
2019-05-17 10:21
Nie, Pan W. ma lepszy pomysł - żeby zrobić przejście (które tam było), trzeba najpierw poszerzyć jezdnię, haha.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.