Opinie (432) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (12)

    Nie wiem czy to dobry pomysł w tym miejscu

    • 179 63

    • (2)

      to jak z wiaduktem na zaspie, mamy jakiegoś lokla w ratuszu co leje na wolę mieszkańców
      trzeba zrobić gdzieś jakąś listę "radnych" inaczej ;)

      • 8 9

      • Jedna Matka jedno dziecko jeden Gdansk

        • 1 2

      • A biedopiesi niech dygają pół kilometra do przejścia...

        Bo jeszcze Janusz straci sekundę swojego cennego czasu...

        • 5 9

    • Hehehe (2)

      Ktos tu widac potrzebuje skrótu do sex shopu...

      • 24 4

      • raczej do Parku Jaśkowej Doliny :) (1)

        Byliście tam - to fantastyczne miejsce zasługuje na przywrócenie świetności. Zapraszam :)
        pozdrawiam

        • 8 3

        • Możliwe

          ...tylko jeśli ktoś będzie chciał przejść do parku to przejście 160 metrów dalej do skrzyżowania z Jaśkową chyba nie jest karkołomnym wyzwaniem?
          Ja rozumiem, że każdy chciałby mieć wszędzie blisko, ale jakiś

          ...tylko jeśli ktoś będzie chciał przejść do parku to przejście 160 metrów dalej do skrzyżowania z Jaśkową chyba nie jest karkołomnym wyzwaniem?
          Ja rozumiem, że każdy chciałby mieć wszędzie blisko, ale jakiś zdrowy rozsądek jest potrzebny. Po co kolejne przejście skoro 200 metrów niżej jest jedno a 160 metrów wyżej drugie?
          Tylko proszę bez argumentów, że tam dużo ludzi starszych mieszka albo inwalidów i dla nich to problem....

          • 6 3

    • Kolejne świtła w tym miejscu, to

      zwiększenie bezpieczeństwa pieszych kosztem wydłużenia czasu przejazdu również dla transportu miejskiego, zwiększenie korków, które rozlewac się będzie na inne skrzyżowania (naczynia połączone), zwiększenie

      zwiększenie bezpieczeństwa pieszych kosztem wydłużenia czasu przejazdu również dla transportu miejskiego, zwiększenie korków, które rozlewac się będzie na inne skrzyżowania (naczynia połączone), zwiększenie zanieczyszczenia powietrza spalinami, zwiększenie frustracji kierowców.
      W przypadku przejścia bez świateł to = próba zabójstwa pieszych, dla osób które to zatwierdzą

      • 10 10

    • fakt: strefa 30km w ścisłym centrum i dłuższe zmiany świateł

      ... no to się może udać

      • 15 2

    • Dobry pomysł

      • 5 6

    • Pokolenie korpo

      Mnie najbardziej drażni wykorzystywanie inwalidow i starszych do gry na emocjach. Rz... sie chce jak to widze, to jest mega żałosne. Tylko po to właśnie żeby zabłysnąć jakimkolwiek pomysłem.

      • 8 6

    • Ale ze światłami

      Same zebry są niebezpieczne

      • 7 1

    • Jak już to zlikwidować wszystkie przejścia i zrobić tunele.

      • 1 0

  • bardzo dobry pomysł i najważniejsze że prezydent Dulkiewicz wspiera takie przejścia (22)

    Jak się nie podoba to zostaw auto i idź do komunikacji.

    • 101 421

    • Komunikacja też będzie stała (6)

      przed tymi przejściami.

      • 69 12

      • I tak bardzo się martwicie o transport miejsKi? Akurat. (3)

        • 17 11

        • (2)

          Tak, codziennie do pracy tamtędy jeżdżę tramwajami

          • 12 4

          • A ja nie...

            • 0 2

          • tramwaj to ty tylko widziałes z okna swojego blachosmroda

            • 0 1

      • (1)

        Zwłaszcza SKM

        • 5 3

        • A to SKM już dojeżdża na Południe? Nie? Koniec tematu. Fanaberie nawiedzonych.

          • 1 1

    • Nie trolluj, to nie FB

      • 6 8

    • (1)

      A komunikacja to będzie się teleportowac przez te przejście inteligentna bestio?

      • 38 10

      • SKM? Tak

        • 9 4

    • Maliniak ! Nicka zmieniłeś

      ale matolstwo POzostało.

      • 9 5

    • Hehe, Kajetan:)

      • 8 0

    • jest po przejściach?

      • 4 0

    • Troll alert

      • 4 4

    • kajtek widzę że ci platforma do głowy uderzyła

      • 7 6

    • oooo obcisłe spodenki się odezwały

      • 10 4

    • Jedyna sprawna komunikacja to własny samochód (1)

      • 12 14

      • Na wsi

        • 15 5

    • z**b Genetyczny

      No tak masz racje

      • 2 0

    • Jak się nie podoba to 150 metrów w każdą stronę są bezpieczne przejścia z sygnalizacją swietlna. Co d*py się nie chce ruszyć?

      • 6 2

    • Wspiera jak się napije ?

      Czy nie wspiera jak jest trzeźwa.

      • 1 0

    • Nie będę zniżał się do poziomu biedaka i jeździł komunikacja miejska...

      • 3 1

  • Tak. Niech tramwaj co chwilę się zatrzymuje. (11)

    I tak przeważnie długi czas przejazdu można spokojnie wydłużyć, a ludzie w tłoku niech sobie stoją. A co.

    "co jest może przeciwne intuicji, ale prawdziwe - przepustowość ulicy dla pojazdów."
    Ciężko polemizować z kimś na tym poziomie. Mechanika płynów się kłania np.

    • 246 54

    • ucierpią najbardziej Ci którym się spieszy a nie są zmotoryzowani

      osoby starsze, niepełnosprawne, dojeżdżające np. do szpitali komunikacja publiczną

      • 25 9

    • Albo rowery niech jeżdzą maksymalnie 10km/h i zwalniają przed każdym przejściem. (2)

      Ci "Miejscy Aktywiści" bardzo często poruszają się rowerami po mieście- tną 30 km/h po ścieżce i nie chętnie zwalniają, aby przepuścić pieszego który właśnie przecina ścieżkę lub jak 0,5metra obok nich idzie matka z

      Ci "Miejscy Aktywiści" bardzo często poruszają się rowerami po mieście- tną 30 km/h po ścieżce i nie chętnie zwalniają, aby przepuścić pieszego który właśnie przecina ścieżkę lub jak 0,5metra obok nich idzie matka z małym dzieckiem za rękę.

      Dla mnie to rowery nie odseparowane niczym od chodnika są niebezpieczne- (80kg rowerzysty+ 10 kg rower)* 30 km/h daje taki pęd, który może zabić małe dziecko.

      • 31 11

      • Jak ja Cię szanuję.

        • 3 1

      • No i ile statystycznie tych małych dzieci ginie pod kołami rowerów?

        • 4 6

    • Wystarczy Tristana za 1.5 miliarda (1)

      Przeprogramować żeby tramwaje jechały cały czas bez zatrzymania się co chwilę na światłach tak jak to jest w cywilizowanych krajach

      • 13 3

      • dokładnie !

        • 1 1

    • (2)

      Jaki problem w synchronizacji zielonego na takim przejściu z tramwajami? Mamy ponoć XXI wiek, masę czujników do wyboru (od pętli indukcyjnych, po kamery) i elektronikę, która może wysterować cykle świateł.

      Jaki problem w synchronizacji zielonego na takim przejściu z tramwajami? Mamy ponoć XXI wiek, masę czujników do wyboru (od pętli indukcyjnych, po kamery) i elektronikę, która może wysterować cykle świateł.

      Jedyny jaki widzę, to mentalny u urzędników, którzy nie potrafią dać priorytetu dla komunikacji zbiorowej. Takim samym mentalnym wyzwaniem jest poprawa synchronizacji świateł dla pieszych, którzy dostają kilka sekund później zielone niż samochody skręcające w prawo.

      • 13 0

      • Bo urzędnicy jeżdżą samochodami, bo "kto by miał czas na komunikację miejską"

        • 9 0

      • Tramwaje sa fatalnie dopasowane do sygnalizacji świetlnej, więcej czasu stoją niż jadą

        • 4 0

    • zarządzanie ruchem nie jest intuicyjne. Np. Najwyższą płynność ruchu osiągamy przy śr. pr. 45km/h

      • 6 0

    • utożsamianie "mehaniki" ruchu ludzi z mechaniką płynów to najwyższy przejaw humanizmu

      internauty, który nie skorzysał z okazji by nie wykazywać się swoją "mądrością".
      Człowiek jako cząsteczka płynu - po prostu bajka. Nagroda Nobla to chyba za mało.

      • 0 0

  • (26)

    Ale to miasto cofa się w rozwoju. Tak ciężko ruszyć d... kilka metrów dalej? Czy później chcecie narzekać że wszyscy tyją albo grubną bo ciężko się ruszyć... Ciekawi mnie też czy tacy ludzie patrzą na inne rzeczy, chociażby komunikacja? Ale własne du..ko się liczy przecież.

    • 233 137

    • (2)

      To kilka metrów dalej to kilkaset metrów dalej. Serio, spróbuj przedostać się na druga stronę ulicy a później opisz swoje wrażenia. Za każdym razem jak chce przejść w tej okolicy na drugą stronę to zastanawiam się czy ten układ zaprojektowali kosmici?

      • 47 27

      • Zaprojektowane to juz było, kosmici to zlikwidowali. Przez 30 lat zlikwidowali 6 przejść.

        • 6 3

      • z jednej strony na drugą

        i tak w kółko.
        Pytam się po co?

        • 2 0

    • (2)

      Zakładam że jesteś osobą młodą i zdrową. Zatem mam prośbę. Zachowaj te pytania i wróć do nich za kilkadziesiąt lat. Zobaczysz, że z perspektywy osoby starszej, lub o ograniczonej mobilności będziesz miał na te pytania inne odpowiedzi niż nasuwają ci się dzisiaj.

      • 40 18

      • Będzie taniej.

        Można tym kilkunastu starszym lub mało mobilnym osobom z miejskich pieniędzy zafundować balkoniki do chodzenia.

        • 2 6

      • Jako osoba młoda i zdrowa też nie mam ochoty nadrabiać drogi lub biegać po schodach, bo jakiś pańcio w samochodzie nie może stanąć na chwile.

        • 3 0

    • (11)

      Ciężko ruszyć d*** kilka metrów dalej? Powiedz to kierowcom, który muszą zaparkować zawsze pod drzwiami sklepu, szkoły, urzędu. Nieważne, że na trawie, skrzyżowaniu czy blokując cały chodnik.

      • 61 12

      • (10)

        To chyba świadczy o tym że brakuje parkingów? Teoria że to miasto jest zacofane się sprawdza.

        • 14 47

        • (3)

          to nie kwestia braku parkingów. Ile razy się widzi sytuację, gdy wolnych miejsc jest pełno, tylko zbyt daleko od wejścia do sklepu i ludzie parkują jak krowy, byle bliżej? Gdyby ludzie przestali widzieć tylko czubek

          to nie kwestia braku parkingów. Ile razy się widzi sytuację, gdy wolnych miejsc jest pełno, tylko zbyt daleko od wejścia do sklepu i ludzie parkują jak krowy, byle bliżej? Gdyby ludzie przestali widzieć tylko czubek własnego nosa, życie byłoby piękniejsze dla wszystkich. Niestety, prawie każdy miejski problem się do tego sprowadza, a kultury się ludzi nie nauczy żadnym rozwiązaniem prawnym czy infrastrukturalnym...

          • 45 6

          • Bredzisz (1)

            • 3 19

            • Zgadza się, bredzisz.

              • 8 1

          • Najtafniejszy komentarz dzisiaj.

            • 0 0

        • (4)

          Nie, nie brakuje parkingów, tylko trzeba za nie zapłacić i to najbardziej boli większość jelopow z aut.

          • 22 6

          • Boli (3)

            Bo gdyby nie kierowcy aut to nie miałbyś swiełej bulki codziennie w sklepie, a Ci kierowcy aut musza płacic ogromną akcyze w paliwie, a do tego wymyslalą mu jeszcez oplaty za parking.

            • 6 9

            • Mylisz się. Byłoby więcej piekarni na mieście jak kiedyś.

              A tą akcyzę sobie schowaj. Miasto z niej nie dostaje nic a największy wydatek z miejskiego budżetu to właśnie infrastruktura drogowa.

              • 5 1

            • Opłaty w paliwie nie wystarczają na utrzymanie dróg, sprawdź sobie zamiast wierzyć w mity

              Ogromne koszty to ponosi społeczeństwo za 50 trupów na drogach tygodniowo. A bułki są wpiekane na miejscu dziś, a nie w piekarni za miastem. Składniki - 10 sklepów ogarnia jeden truck o 4 rano, jak mu nie zakorkujecie drogi to dojedzie.

              • 4 3

            • to policzmy jak miasto na tym wychodzi

              Wydatki na utrzymanie dróg:
              utrzymanie biezace - 26 mln
              oswietlenie ulic, urzadzenia techniczne - 18,5
              zimowe utrzymanie ulic - 16,5mln
              zarzadzanie ruchem - 8 mln
              obiekty inzynierskie 3,5

              Wydatki na utrzymanie dróg:
              utrzymanie biezace - 26 mln
              oswietlenie ulic, urzadzenia techniczne - 18,5
              zimowe utrzymanie ulic - 16,5mln
              zarzadzanie ruchem - 8 mln
              obiekty inzynierskie 3,5 mln
              W sumie 72,5mln a do tego dochodzą pośrednio jeszcze koszt samego ZDiZ, melioracja i odwodnienie itp. Ale pomińmy.
              Teraz dochody:
              Parkowanie - 8,5 mln zł
              akcyza z paliwa - 0zł
              podatek drogowy - 0zł
              Więc jesteśmy na minusie 64 mln zł, a mówimy tylko o utrzymaniu (inwestycje drogowe często pochłaniają dziesiątki i setki mln) I uprzedzę pytania z serii "to co mamy dróg w ogóle nie mieć?". Utrzymanie 'autostrad' w środku miasta jest o wiele droższe niż dróg osiedlowych i za przywilej stania w korku na drodze z ograniczeniem prędkości 70 czy nawet 100 km/h płacimy krocie.

              • 3 1

        • Mylisz się, to świadczy o tym, że jest za dużo samochodów, a do tego kierowcy mają gdzieś przepisy, a na dokładkę nikt ich nie egzekwuje.

          • 6 6

    • (4)

      tam jest jedno przejście, po co za chwilę drugie ? tramwaje muszą się zatrzymywać co chwila i odstać na światłach, podobnie jest na traugutta tyle że tam są dwa wloty dla samochodów, ale rezultat podobny

      • 6 14

      • 300 metrów dalej to jest za chwilę? (3)

        Mieszkam akurat na rogu Sobótki Sienkiewicza i jak potrzebuję się dostać na Waryńskiego to muszę drałować albo koło Syrenki albo na Miszewskiego...mam 65 lat i problemy z biodrem. O tym "za chwilę to mogła pomyśleć jedynie młoda i zdrowa osoba. A pomyśl czasem o innych :/

        • 9 6

        • Nie no faktycznie. Postaramy sie specjalnie dla ciebie zrobic przejscie i jeszcze przystanek SKM zrobimy - w koncu TY nie mozesz sie meczyc.

          • 6 8

        • Tez mam 65

          I jeżdżę rowerem Mevo pomiędzy przejściami.

          • 3 3

        • Nie przejmuj się, za 30 lat będzie 80% społeczeństwa emerytów samochodach

          Ciekawe kto wtedy będzie utrzymywać infrastrukturę i ratować niezczajone dziadki rozbijające się przy każdej okazji, bo nigdzie już nie będzie można dotrzeć pieszo albo komunikacją.

          • 1 2

    • A inni grubną jadąc samochodem...

      ...i irytując się na nowe przejścia dla pieszych...

      • 21 5

    • O, kolejny specjalista, który nie wie, że lanie asfaltu przestało być w krajach cywilizowanych synonimem rozwoju jeszcze przed jego urodzeniem...

      • 14 8

    • tobie zadek tyje od jazdy autem
      wszyscy mają się do ciebie dostosowywać?

      • 7 2

  • (7)

    No pewnie, wszędzie zrobmy przejścia dla pieszych i zakorkujmy całe miasto

    • 199 94

    • Do tego dąży to miasto hehe

      • 7 6

    • zrezygnuj z gruchota jak ci tak korki przeszkadzają. proste

      • 25 21

    • w latach 70 wybudowano Obwodnicę Trójmiasta (1)

      nie chcesz stać w korku w mieśćie "jedź" obwodnicą - ominiesz korki :D

      • 13 13

      • tam są jeszcze większe korki

        • 3 3

    • po co zabierasz glos wsioku ? przecież w gdansku nie mieszkasz

      • 9 4

    • To święta prawda

      Przecież teraz nie ma żadnych korków i można płynnie jechać. A gdyby dołożono dwa przejścia byłaby masakra, miasto by stanęło i w ogóle wszystko zawali się w gruzy.

      • 5 6

    • to ty i**oto tworzysz te korki najlepiej by zliwkidowac wszystkie przejscia bo ty spaślaku musisz wszedzie truc spalinami

      • 6 3

  • Kiedy w mieście nowe inwestycje? Kończą wszystko co zaczął Adamowicz a nic nowego. (9)

    Nie chce polityki, chcę pracy samorządowców

    • 49 55

    • już wszystko jest porobione

      to co obiecali, już nam porobili. I tak robili , robią i robić będą, będzie porobione

      • 2 9

    • dulkiewicz robi w Gdańsku wielka polityke (2)

      • 10 3

      • (1)

        to chyba dobrze, stajemy się liderem w Polsce, rozpoznawalnym miastem w Europie. To czego nie udało się po erze Solidarności, nie pociągnięto zapału do liderowania w Polsce, to teraz jest szansa na 2 miejsce po Warszawie i tak trzymać!

        • 0 6

        • Robienie dymu i szukanie awantur ty nazywasz liderowaniem?

          • 6 1

    • dla nowej prezydent najważniejsze jest wprowadzenie karty lgbt plus w przedszkolach i szkołach (2)

      • 13 10

      • (1)

        Jesteś ograniczonym ignorantem.

        • 6 9

        • Typowa odpowiedź sfanatyzowanego leminga co konstruktywnego robi to babsko poza ideologizacja i konfliktem z rządem? Nic

          • 5 2

    • Szablon komentarza średnio pasuje do artykułu, próbuj dalej płatny trollu.

      • 4 4

    • rok wyborczy się dawno temu skończył. Czekaj cierpliwie na kolejny

      • 2 1

  • "miejscy aktywiści" jak mnie drażni jak tylko widzę ten zwrot (7)

    Czy jeśli będę aktywnie udzielał się w jakimś stowarzyszeniu mającym na celu ograniczenie przestrzeni dla pieszych, zepchnięcie ich do przejść podziemnych i tworzył jak najlepszą infrastrukturę drogową to będę miejskim aktywistą? bo mam wrażenie że ten zwrot jest zarezerwowany dla ekoterrorystów i działaczy niszczących ruch uliczny

    • 232 63

    • Chętnie z Tobą podziałam!

      • 19 5

    • Słuszna uwaga, znajdzie się jeden "oświecony inaczej"...

      ...z durnymi pomysłami i nazywa siebie miejskim aktywistą

      • 20 8

    • jeszcze "zrównoważony transport"

      czyli dla mnie coś co uwzględnia potrzeby wszystkich uczestników ruchu (pieszy, rowerzyta, zbiorkom, transport indywidualny)... niestety jakoś w wypowiedziach tych "aktywistów" ZT to walka z tr.indyw. a nie uwzględnienie potrzeb wszystkich...

      • 22 7

    • Miałem napisać to samo!
      Na samo określenie jestem już uczulony, a co dopiero na wymysły.

      • 17 4

    • tak, byłbyś aktywistą miejskim

      póki co jesteś tylko pierdzistołkiem, który pisze komentarze w internecie

      • 2 12

    • Miejski aktywista

      To synonim osoby bez prawka

      • 10 5

    • spróbuj

      ale z Rogerem ani z tymi z fragu nie masz szans. Osiągnęli mistrzostwo w biciu piany.

      • 5 1

  • 30kmh można wprowadzić. bedzie 30 to kierofczyki będą jechać 50 (4)

    a nie jak teraz 70

    • 61 146

    • należy przywrócić prastarą tradycję ... extradycję

      ... przepis by przed każdym pojazdem mechanicznym biegł człowiek z czerwoną chorągiewką
      i będzie git

      • 18 5

    • Tylko strefa 2km/h!

      I fotoradary dla pieszych szybkochodzących!!!

      • 15 6

    • Naucz się prowadzic

      • 1 1

    • W pełni cię popieram. Jeżdzę Grunwaldzką, tempomat i 53km/h. Wyprzedza mnie jakbym stał każdy, każdy inny samochód,

      Pieszy nie ma szansy przeżyć jak kierowca uderzy w niego > 50km/h.

      • 2 4

  • ? ? ? (1)

    Gdzie Miszewskiego można połączyć z Jaśkową Doliną.

    • 51 3

    • Tunelem pod Grunwaldzką i budynkami.

      • 10 0

  • (4)

    Ja pierdziele. Cifany się w rozwoju? Zróbmy tunel a nad nim przejście naziemne. Tylko w Polsce takie cuda. Czuby.

    • 126 62

    • zróbmy jeszcze estakadę dla pieszych

      unia daje trzeba korzystać!

      • 9 0

    • tunele sa czesto w miastach zachodniej europy i jest to dobry pomysl. Ale my jestesmy niestety za biedni na to. U nas remont chodnika to przelomowa inwestycja. Bieda i marazm w tym trojmiescie a w Gdyni to juz w ogole

      • 10 8

    • czubem to ty jestes i jeszce sie tym chwalisz

      • 2 3

    • Nie, Pan W. ma lepszy pomysł - żeby zrobić przejście (które tam było), trzeba najpierw poszerzyć jezdnię, haha.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.