Opinie (188) 5 zablokowanych

  • (6)

    Koncepcje,plany,makiety...potem przetarg...lata lecą...nie można tego robić dynamiczniey?Rach ciach i w 2 lata zbudować jak onegday,czy po woynie...teraz niby XXI wiek ślimaczą się jak za króla Ćwieczka...

    • 59 15

    • leci czas leci kasa - urzędnicy nie lubią jak jest zbyt dużo zmian... (1)

      • 13 3

      • W urzędach tez pora przewietrzyć !!!

        • 3 0

    • Można... Tylko potem płacz, że inwestycja nieprzemyślana, że można to było zrobić lepiej i że fuszerka w pośpiechu odstawiona.

      • 7 7

    • Bo nie chodzi o to, aby zajączka złapać, tylko o to aby go gonić. :)

      • 4 0

    • Bo na tak dużej inwestycji każdy chce coś wyrwać dla siebie!!!!

      • 1 0

    • Jakie dwa lata. Dziś taka budowa to maks 9 miesięcy.

      • 2 0

  • (1)

    Imponujące...jednak Gdańsk już wkrótce będzie drugim Hannoverem,względnie Amsterdamem...Brawo!)

    • 8 36

    • tak, Gdańsk będzie drugim Amsterdamem ze wzgledu na bur..el wszechobecnie panujący

      • 20 3

  • Nowe DRMG (2)

    Wierzę że nowe władze w DRMG poradzą sobie z takim tematem. Powodzenia

    • 7 24

    • (1)

      Jak wybiorą pociotka to wątpię ale jak takiego wizjonera i omnibusa jak Svencjusz to może coś ruszy...

      • 12 2

      • Dr Swencjusz jest rentierem. Nie potrzebuje takiej posadki.

        • 3 1

  • to jest niesłychane w erze szybkiego internetu, tozwoju techniki na niespotykanym poziomie w dziejach ludzkości żeby ludzi (10)

    dorosłych nie było stać na porządny do 5 lat samochód np hybryda ...a dla reszty są taksówki i prywatny transport samochodowy ....przecież niedługo dopłaty do komunikacji publicznej w Gda zbliżą się do np 30-40 % budżetu

    dorosłych nie było stać na porządny do 5 lat samochód np hybryda ...a dla reszty są taksówki i prywatny transport samochodowy ....przecież niedługo dopłaty do komunikacji publicznej w Gda zbliżą się do np 30-40 % budżetu miasta !! i kto tu będzie chciał mieszkać przy tak wysokich podatkach i drogach gdzie na każdym kroku progi zwalniające...zobaczcie co socjaliści zrobili z miastem detroit w usa - oni zostawiają po sobie ruiny !

    • 23 43

    • (1)

      Taniej jest dofinansować zbiorkom niż wybudować tyle dróg, aby każdy dojeżdzał własnym samochodem.

      • 11 10

      • Nie. Taniej jest nie budować dróg i niefinansować zbiorkomu..

        Wtedy zimą jedziesz na własnym skuterze śnieżnym, a reszta roku quadem lub terenówką. Paliwo jak w USA po 2 zeta...

        • 4 4

    • Kiedys mowiono jak w wierszu Brzechwy, pozniej wprost od koloru, ostatnio afrocostam, a u Ciebie juz sa socjalisci.

      Niezle nam nazwa tej grupy etnicznej ewoluuje :)

      • 4 2

    • Żywotność akumulatorów w hybrydzie to 8 lat, więc co? auto na 3 lata? (4)

      a co dalej z tym złomem?

      • 9 4

      • Dobre pytanie (1)

        Przymierzam się do zmiany auta i poważnie się zastanawiam czy jest sens kupować hybrydę czy lepiej jednak zwykłego benzyniaka.

        • 7 2

        • Nie kupuj tego chłamu Później nikt tego nie będzie chciał kupić od Ciebie. Jeszcze popłyniesz na utylizacji takiego cuda. Auta elektryczne czeka taki sam los jak świetlówek energooszczędnych. Przez parę lat zachwyt, jakie to cuda na kiju a okazało się, że słabo oszczędne a utylizacja kosztuje majątek. Przyszłość to samochody na ogniwa wodorowe.

          • 10 1

      • Zależy jakich. Muzeum moto w Wawie ma (1)

        priusa 1 generacji z 96 roku - baterie mają 80 procent pojemności i są od nowego.

        • 3 4

        • A jaki nalot i ile już czasu stoi?

          • 2 1

    • warto. Janie, byś poznał hasło kampanii kwestionującej rolę samochodów prywatnych w dobrze zarządzanym mieście

      Gdy wszyscy chcą jechać (własnym samochodem), każdy stoi (w korku). W Detroit i innych miastach USA to koncerny samochodowe a nie socjaliści zlikwidowali tramwaje i autobusy czyli naziemny transport zbiorowy. Władze

      Gdy wszyscy chcą jechać (własnym samochodem), każdy stoi (w korku). W Detroit i innych miastach USA to koncerny samochodowe a nie socjaliści zlikwidowali tramwaje i autobusy czyli naziemny transport zbiorowy. Władze publiczne korumpowane przez te koncerny zbudowały także sieć wewnątrzmiejskich autostrad, co doprowadziło do katastrofalnej obniżki jakości życia. Przed tym losem władze niektórych miast, takich jak Vancouver, uchroniły mieszkańców, uchwalając w latach 1990-tych zakaz budowy "freeways" i skrzyżowań wielopoziomowych w centrum miasta (takich jak wiele powstało w Warszawie).

      • 8 9

    • Detroit popadło w ruinę z powodu zamykania fabryk i ludzie tracili pracę i potem bieda i tyle.
      Kto pracował w innej branży tego nie odczuł, względnie zmieniał miejsce zamieszkania bo nie chciał mieszkać w dzielnicy widmo.

      • 4 2

  • (3)

    I deweloper poczeka na Grudziądzką ????? Stara baza to taki kąsek...

    • 58 3

    • Pewnie zaklepane jest dopiero za na kilka lat, bo teraz buduje w innych miejscach. (1)

      W takich sprawach w Gdańsku nie ma przypadku.

      • 24 1

      • Na takim smacznym kąsku jak teren po zajezdni na Hallera to postawią tylko bardzo grube ryby.
        Np. budowniczowie R. z państwa na I. Reszta może się tylko oblizać.

        • 15 0

    • Baza GAiT

      Zajezdnia na Hallera już jest dawno temu sprzedana developerowi. Tak jak były polmozbyt, po wybudowaniu nowej zajezdni czekać jak będzie samozapłon.

      • 21 2

  • ciekawe czy koszty budowy nowej zajezdni (działka +budowa+przeprowadzka) (15)

    nie przewyższą tego co miasto uzyskało ze sprzedazy Robygowi czy innemu deweloperowi starej zajezdni. Nie zdziwiłbym się gdyby takie słomiane interesy odchodziły w tym serdecznym nadbałtyckim grodzie. Uspołecznianie

    nie przewyższą tego co miasto uzyskało ze sprzedazy Robygowi czy innemu deweloperowi starej zajezdni. Nie zdziwiłbym się gdyby takie słomiane interesy odchodziły w tym serdecznym nadbałtyckim grodzie. Uspołecznianie kosztów, prywatyzacja zysków -mam nadzieję, że taki kierunek studiów pojawi się w nowo tworzonym studium obywatelskim im wiadomo kogo, gdzie wykuwać się będą przyszli liderzy naszej młodej demokracji, którzy poprowadzą nas ku lepszemu. napawa mnie optymizmem

    • 75 12

    • Warto byłoby o to zapytać w ramach informacji publicznej. Aż mam chęć to zrobić.

      • 17 2

    • Może być tak, że miasto zawrze umowe PPP (4)

      Deweloper sam zbuduje nowoczesną zajezdnie i infrastrukturę towarzyszącą w zamian za działkę. Byłoby to na tyle korzystne, że zajednia na hallera jest reliktem z lat 70tych

      • 2 9

      • Około pięciu lat jak zakończono remont kapitalny całej bazy na Hallera włącznie z nową stacją paliw . (3)

        Ciekawe czy gdyby ta baza na Hallera była własnością prywatną to właściciel zainwestował by tak dużą kasę i następnie po pięciu latach się wyprowadzał na pustkowie ? Pominę ekonomiczne skutki tej przeprowadzki z całą bazą na Szadółki - puste przebiegi autobusów do Wrzeszcza , Oliwy i Nowego Portu oraz innych odległych dzielnic Gdańska ?

        • 8 3

        • bo jednostki budżetowe rozliczaja lata kalendarzowe i na tym się kończy ich myslenie - to nie ich kasa tylko podatników (2)

          a sektor prywatny oprócz tego ma jednak jakąś perspektywę długookresową

          • 2 0

          • nie dlatego, a dlatego, ze Gdańsk to miasto Nikosia i Amber Gold (1)

            • 4 0

            • A ty to jestes dzieckiem Pawlowicz i Piotrowicza.

              Starzy zalatwili ci posadke w spolce skarbu panstwa tylko musisz sie jeszcze w drozyc w trollowaniu na lokalnym portalu.

              • 2 7

    • Jakiej starej zajezdni? Przecież tam nigdy nie było tramwaju, a najbliższa zajezdnia autobusowa na Piotrkowskiej tego nie pomieści.

      • 0 0

    • łatwo rzucać oskarżenia (6)

      Szacowanie na szybko. Teren starej zajezdni to około 104 tys m2. W tej lokalizacji 2 tys zł/m2 to raczej szacowanie od dołu. To daje 208 mln zł. Koszt zakupu działki pod nową zajezdnię podano w kwocie 18 mln. Zostaje 190

      Szacowanie na szybko. Teren starej zajezdni to około 104 tys m2. W tej lokalizacji 2 tys zł/m2 to raczej szacowanie od dołu. To daje 208 mln zł. Koszt zakupu działki pod nową zajezdnię podano w kwocie 18 mln. Zostaje 190 mln zł. Czy to za mało na wybudowanie nowej zajezdni?! Jeszcze gruba kasa zostanie z tego i zajezdnia będzie wg współczesnego projektu a nie pudrowanie zabytku.

      • 1 6

      • lepiej mieć zabytkową palmiarnię z palmą w środku (4)

        niż współczesny projekt bez palmy. to samo tyczy się zajezdni - koszt "pudrowania" jest mniejszy niż buowa od zera. to nie renowacja Mony Lisy tylko budynku

        • 4 1

        • (3)

          Tylko, że zajezdnia nie musi być w tak atrakcyjnej lokalizacji. Czy widzisz różnicę w wartości działki? Stanie tam pewnie około 1000 mieszkań i dodatkowe przychody miasta w postaci podatku od nieruchomości.

          • 1 2

          • zasr*ny podatek a zysk do Robyga..i wieczne czekanie na autobus...Faktycznie interes zycia...ale dla wtajemniczonych. (1)

            Ten sam podatek odprowaadzany by byl tez i w innych czesciach miasta a Robyga nikt tu nie zapraszal to nie nam robia dobrze tylko sobie..Nasi fachowcy,nasza ziemia,nasze pieniadze...Dajemy sie rozwijac pijawce ktora wysysa z nas soki...Czs na miejska spolke budowlana.Obcy WON!!

            • 2 1

            • Obcy won?! Precz z kapitalistami! Precz ze spekulantami! komuna wiecznie żywa! Naprawdę?! Jak krótką trzeba mieć pamięć, aby nie pamiętać jak "efektywna" jest gospodarka państwowa. A co do podatku od nieruchomości, to czy mam uwierzyć, że w nowej zajezdni alternatywnie powstało by tyle samo metrów mieszkań co na terenie starej zajezdni?

              • 0 0

          • Przecież Robyg posieje trawę na dachu i prezydentka zwolni gdańszczan i gdańszczanki tam mieszkakajace z podatku...

            • 1 0

      • nie takie to proste

        po pierwsze zależy kto sprzedaje - kto kupuje. Robyg tyle nie zapłaci miastu
        Po drugie nie zdziwię się że przy sprzedaży trzeba bedzie przeprowadzić jakieś prace oczyszczające i przywracające skażony teren zajezdni

        po pierwsze zależy kto sprzedaje - kto kupuje. Robyg tyle nie zapłaci miastu
        Po drugie nie zdziwię się że przy sprzedaży trzeba bedzie przeprowadzić jakieś prace oczyszczające i przywracające skażony teren zajezdni oraz wybudować dookoła deweloperki drogi - to zrobi miasto jak przy wielu innych takich hecach.
        Po trzecie idąc tym tropem to należałoby z miejsca wywalić cału urzad miasta z Nowych Ogrodów na Szadółki - przecież nie muszą siedzieć w tak atrakcyjnej lokalizacji a komunikacja miejska podobno jest taka świetna że co to za różnica czy ma dowieźć interesantów do centrum czy na Szadółki. Wiesz po ile może być m2 na Nowych Ogrodach i jak chętnie Robyg albo inny deweloper by kupili ten teren?

        • 3 0

    • Zajezdnia na Wrzeszczu "dusiła się". Ilość autobusów jest coraz wieksza, a teren na Hallera jest zbyt mały na dalsze rozbudowy. Dlatego postanowiono zmianę lokalizacji.

      • 0 2

  • Fajnie, ale mieszkańcy Jasienia czekają też na drogę rowerową przy kartuskiej. (2)

    Od Jasienia do Siedlec jest tam przerwa w DDR, a to chyba najbardziej niebezpieczny fragment - ciasno, dużo zakrętów, duży ruch samochodowy.

    • 30 15

    • chyba na Kielnienskiej nigdy nie byłeś (1)

      nie macie tak źle w tej kwestii

      • 7 2

      • wyglada to bardzo podobnie jak 3 ci swiat :/

        • 0 1

  • ZRiD (4)

    takie inwestycje robi się zridem a nie miejscowym planem
    trwa to parę miesięcy a nie parę lat
    partacze w tym Gdańku siedzą, lub druga możliwość nie ma kasy

    • 47 24

    • Rozwiń skrót (3)

      ZRiD to procedura dla inwestycji drogowych. Miasto pewnie konsultowało, czy jest możliwość załatwienia tego ZRiDem, ale urząd wydający decyzję może łatwo to zakwiestionować. Poza tym ZRiD z DoŚU to też nie miesiące a lata. Inna kwestia - opracowanie MPZP trwa już ponad 1,5 roku ...

      • 11 2

      • (2)

        zajezdnia Autobusowa i tramwajowa
        no niech ktoś powie ze nie jest to inwestycja drogowa ?
        DoŚu to faktycznie problem, ale normalnym trybem chyba też jest potrzebne opracowanie środowiskowe

        • 1 6

        • Nie jest

          Zajezdnia autobusowo-tramwajowa jest inwestycją "prywatną". GAiT nie jest organizacyjnie komórka miasta tylko spółką handlową.
          Raczej słabo gdyby naprzykład nagle gryf czy inne przedsiębiorstwo mogło używać uproszczonych procedur.. tylko dlatego że chce betonować plac... i będą po nim jeździły pojazdy :)

          • 8 1

        • Zrid tylko w pasie drogowym. nie na dzialce budowlanej.

          • 4 2

  • Kielnienska ponad 20 lat dziura na dziurze brak chodnika nie mówiąc o ścieżce rowerowej (5)

    a wam sie wydaje, że zajezdnia w tej dekadzie powstanie? jak miną dwie kadencje Dulkewicz to może ktoś spoza układu się pojawi...

    • 37 13

    • Liczysz na Kacperka, czy na Brauna? (3)

      Bo żaden z powyższych nie ma szans w Gdańsku.

      • 10 4

      • Mógłbyś się zdziwić. (2)

        Ludzie mają, nomen omen, serdecznie dość Dulkiewiczowej. A urząd należy przewietrzyć z tej kliki z układami!

        • 8 5

        • Byle tylko nie wypędzać diabła Belzebubem (1)

          Kacpra może jeszcze jakoś bym przeżył, ale jeśli Braun zostanie prezydentem to nic tylko spier... z tego smutnego jak pi...a miasta.

          • 5 2

          • Ja mam ochotę sp...ć przy obecnym zarządzie.

            Aż chce się zaśpiewać piosenkę Kazika " coście s-syny uczynili z tą krainą" jak się patrzy na obecny Gdańsk.
            I nie, nie popieram pissu.

            • 3 2

    • Rozumiem, że jesteś mieszkańcem Osowy i nie pamiętasz już, jak protestowałeś przeciwko budowie Nowej Kielnieńskiej? :)

      • 1 1

  • Przeminęło z Wiatrem

    • 11 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.