2019-01-31 07:03
dlaczego szczurek nic n ie robi w tym temacie? cała północ stoi w korkach na dziurawych drogach.
2019-01-31 07:06
.
2019-01-31 07:15
2019-01-31 09:00
podpisano w tym miesiącu umowę na studium wykonalności i przedłużenie PKM do północnych dzielnic i Kosakowa.
2019-01-31 09:37
był tu artykuł.
2019-01-31 10:08
2019-01-31 13:15
Gdynia może wspierać PKM w realizacja zadań na terenie Gdyni.
2019-01-31 09:45
Aresztowali Mirabelke vel Schtchav...
2019-01-31 09:54
2019-01-31 11:05
fajnie... teraz pojadę sobie i zostawię Tam swój samochodzik ... a do Gdańska wrócę SKMką ... i jak panisko zajadę pod samą Polibudę :))))))))))
2019-01-31 07:06
Ty masz dziurę, ale w głowie.
2019-01-31 10:26
głupi kaleka Edzio
2019-01-31 07:32
2019-01-31 07:35
Co oni robią z prawie dwoma miliardami w budżecie?
2019-01-31 07:49
2019-01-31 07:52
Kiedy PKM będzie miała więcej kursów rano w stronę Gdańska?!
2019-01-31 08:39
No to jest pytanie, czekac do wyborow... Ja bardzo lubie PO, bardzo.
2019-01-31 09:19
Kiedy SKM na południe Gdańska ?
2019-01-31 09:39
2019-01-31 11:25
2019-01-31 11:44
Nie istnieją ale istniała rezerwa pod takie tory, Istnieje też realna potrzeba i ogromnę prawdopodobieństwo rozwiązania wiekszości problemów komunikacynych południa. Zamiast budowy kolejnych wolnych tramwajów, dojazd skm'ką z pętli łostowice do oliwy z tego co pamiętam zajmowałby okolo 15 minut.
2019-01-31 17:13
kolei nie będzie.
Chyba że przez Pruszcz, zupełnie górą przez Starą Piłę i połączenie z linią PKM.
Takie połączenie (częściowo) ma funkcjonować na czas zamieszania związanego z elektryfikacją PKM...
2019-01-31 10:16
20 lat obietnic minęło i mamy wielkie nic. Ani planów, ani decyzji, ani.....tylko korki
2019-01-31 10:27
daj daj daj
2019-01-31 19:30
Czy ty twierdzisz, że 20 lat temu obiecano tory na pola uprawne?
2019-01-31 21:28
Podwójna jezdnia Chwarznieńskiej, nowa Nowaka-Jeziorańskiego i SKM po 2017 roku.
2019-01-31 10:43
Bezpośrednie połączenie SKM Pustkami Cisowskimi? i z centrum starego Oburza? :))))))))))))))))
2019-01-31 12:19
Nim zaczniemy wypowiadać się w temacie może najpierw lepiej zapoznać się z kolosem takiej inwestycji. Do odnowy są z pewnością tory nie są to małe pieniądze a pamiętajmy że torowiska nie należą do miasta tylko do spółki
Nim zaczniemy wypowiadać się w temacie może najpierw lepiej zapoznać się z kolosem takiej inwestycji. Do odnowy są z pewnością tory nie są to małe pieniądze a pamiętajmy że torowiska nie należą do miasta tylko do spółki PKP. Zgodnie z nowymi rozporządzeniami odnośnie spółek państwowych miasto nie może wyłożyć pieniędzy od tak na działania spółki państwowej. Chcemy kolej? Okej ale inwestycja miejska zależy niestety od wpływów w stolicy.
2019-01-31 12:49
Wypowiadać można sie "na temat" a nie " w temacie"
2019-01-31 13:19
Od tego wybieramy przedstawicieli do administracji państwowej aby reprezentował i aktywnie realizował interesy mieszkańców. Szczególnie na styku z Państwem, w tym jego podmiotami.
2019-01-31 12:23
To nie są tereny należące do miasta, tylko zgodnie z ustawą, tereny na których była infrastruktura PKP, zostały przekazane tej spółce. A PKP jest takie jakie jest., czyli "nie da się"
2019-01-31 13:44
Czy ludzie, co zostali w gdyni bo nie zakapali się na batorego do Ameryki to są patryoci? Szczurek to niepopularny jak ten z gdanska, co z niego teraz bohatera robią.
2019-01-31 18:05
2019-01-31 07:05
Mieszkałem 2 lata w Tokyo. Zapraszam polskie koleje na rekonesans.
2019-01-31 07:14
Nie kolrje a wladze. Organizatorem trandportu sa urzedy marszalkowskie.
2019-01-31 10:47
ale za to mamy Tu i P€KIN, i M€KSYK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2019-01-31 07:30
To chyba nie jest właściwe porównanie. Może jedynie tyle, że jedno i drugie jest na kołach
2019-01-31 09:57
Moze nie, ale warto brac przyklad
2019-01-31 10:28
kiedyś takich nie było, idziemy do przodu
2019-01-31 07:30
2019-01-31 07:32
Oczywiście poza wydaniem tysięcy PLN podatników, walorami turystycznymi i pamiątkami z Japonii nic więcej z tego nie wyniknie ale w sprawozdaniu wpisze się "wizyta robocza" żeby profesjonalnie wyglądało. Taki Budyń np.
Oczywiście poza wydaniem tysięcy PLN podatników, walorami turystycznymi i pamiątkami z Japonii nic więcej z tego nie wyniknie ale w sprawozdaniu wpisze się "wizyta robocza" żeby profesjonalnie wyglądało. Taki Budyń np. swego czasu oglądał w ramach obowiązków służbowych Gran Derbi w Madrycie na wspólny koszt miasta i klientów SAUR-aa co ztego wyniknęło? Raczej nic.
2019-01-31 08:28
Zostaw zmarłych w spokoju.
2019-01-31 12:10
2019-01-31 07:37
2019-01-31 07:48
2019-01-31 08:09
To powiedz teraz jaka jest prędkość np. na Chuo Line?
2019-01-31 08:49
2019-01-31 09:31
współczuję, już wolę marznąć na przystanku niż być białaskiem wśród tych szalonych japońców
2019-01-31 11:32
niby blisko...
2019-01-31 13:40
W tokio zle traktuja pracownikow. Wiem co mowie.
2019-02-01 06:39
Tak wspaniale ? To po kiego są na peronach upychaczo-ubijacze w białych rękawiczkach? Gdyby tak u nas zrobili to od razu Szczurek by oberwał .
2019-01-31 07:06
Panie Bartku , na pewno są ogłoszenia o pracę w Urzędzie Marszałkowskim = to tam należy się udać z CV i na rozmowie o pracę podzielić się swoimi uwagami.
Artykuł o niczym kolejny sfrustrowany pasażer ,
Panie Bartku , na pewno są ogłoszenia o pracę w Urzędzie Marszałkowskim = to tam należy się udać z CV i na rozmowie o pracę podzielić się swoimi uwagami.
Artykuł o niczym kolejny sfrustrowany pasażer , któremu nic nie pasuje.
Można zrobić wywiad ze mną gdzie opowiem jak jest dobrze - dojeżdżam codziennie 40km z przesiadkami komunikacją zbiorową i nie narzekam , codziennie spotykam te same osoby , i nie widze na ich twarzach rozgoryczenia czy frustracji.
2019-01-31 07:13
2019-01-31 07:27
2019-01-31 08:40
ze względu na to ze SKM jeździ co 7,5 a nie co 6 minut.
ten artykul zupełnie nie dotyka istoty problemu poza tym ze postuluje żeby było lepiej.
2019-01-31 08:54
Chyba 5
2019-01-31 10:42
z tym, że auto mi wychodzi około 500zł /miesiąc a bilet około 200.
Oczywiście , mógłbym zmienić pracę albo miejsce zamieszkania żeby było bliżej. Ale mi to pasuje nie boli mnie.
to że skm-ka podjedzie 2
z tym, że auto mi wychodzi około 500zł /miesiąc a bilet około 200.
Oczywiście , mógłbym zmienić pracę albo miejsce zamieszkania żeby było bliżej. Ale mi to pasuje nie boli mnie.
to że skm-ka podjedzie 2 minuty szybciej albo częściej o 2 minuty to że będę miał lepszy węzeł przesiadkowy nie poprawi szybkości połączenia w sposób radykalny.
Jedynym szybkim rozwiązaniem jest w moim przypadku auto, z którego rezygnuje ze względu na korki, agresję itd. Jak muszę to jadę.
Dlatego uważam , że gadanie że jest źle nie ma sensu skoro nie ma konkretnych pomysłów aby było lepiej
2019-01-31 11:27
Chyba jesteś jedynym, który nie spotkał się z agresją w SKM.
2019-01-31 13:48
Własnie w tym artykule zostały przedstawione konkretne pomysły, żeby było lepiej, żeby ludzie chętniej jeździli koleją. Teraz to jest kwestia chęci ludzi odpowiedzialnych za finansowanie przewozów oraz przewoźników.
Własnie w tym artykule zostały przedstawione konkretne pomysły, żeby było lepiej, żeby ludzie chętniej jeździli koleją. Teraz to jest kwestia chęci ludzi odpowiedzialnych za finansowanie przewozów oraz przewoźników. Tutaj wcale nie trzeba wielkich nakładów finansowych, tylko reorganizacji. to jest przede wszystkim kwestia chęci, a czytelnik nie narzeka tylko w artykule, tylko wskazuje co należy zmienić. Czego innego można oczekiwać od pasażera? Wskazania źródeł finansowania? Odwalenia roboty za urzędników? To oni są od tego, by uzyskać dotacje, by się dogadać się z przewoźnikami, by cokolwiek zmienić. Teraz przynajmniej mają sugestie, jak należy to zmienić, żeby było wygodnie dla pasażerów, bo ja się osobiście z wszystkimi propozycjami przedstawionymi w artykule zgadzam. To jest bardzo rzetelny materiał czytelnika, jeden z lepszych, jakie tutaj widziałem. A i tak większość osób traktuje to jako wyłącznie narzekanie. Może warto przeczytać dokładniej, a potem się wypowiadać ...
2019-01-31 07:28
Podziel się lekami, też bym tak chciał :D
2019-01-31 07:49
tylko zmeczenie,zmęczenie,zmęczenie....................
2019-01-31 07:52
w Gdyni to z pół dnia pewnie będzie. Był w Holandii, Francji, Japoni? Wie co to komunikacja? Nie.
2019-01-31 07:55
160km/h
Dobre
2019-01-31 09:36
W Finlandii "podmiejskie" pociągi jeździły z taką prędkością już w 2008 r.
2019-01-31 09:29
Jest porażka. Rzadko korzystam z tego monopolistycznego tworu. Niestety przefinansowanego, fatalnie zarządzanego i traktującego pasażera jak zło. Cienko by pierdzieli gdyby mieli utrzymać się tylko z biletów lub w
Jest porażka. Rzadko korzystam z tego monopolistycznego tworu. Niestety przefinansowanego, fatalnie zarządzanego i traktującego pasażera jak zło. Cienko by pierdzieli gdyby mieli utrzymać się tylko z biletów lub w przypadku mocnej konkurencji. Jakość słaba, nastawienie tylko na kasę a pasażera być nie musi. Odpowiadając: Pomimo rzadkiego korzystania zawsze trafiam na opóźnienia, odwołanie składu a potem wielki ścisk. Z resztą szkoda gadać bo jak na razie nie zanosi się na to, żeby ten twór zrestrukturyzować.
2019-01-31 11:29
Z SKM i PKM jest tak samo jak z tramwajami i autobusami w Trójmieście. Nigdy nie wiesz, czy pojedziesz o czasie, a nierzadko nie pojedziesz w ogóle.
2019-02-02 10:34
Ale nie każdy jest tak zadowolony. Wielu osobom doskwiera stan obecny i łatwo mogą wskazać co można poprawić. Dlaczego więc obruszanie się, że ktoś chce, aby było lepiej? Artykuł nie skupia się na narzekaniu tylko na szukaniu obszarów do poprawy.
2019-01-31 07:07
Czyli mamy 1 mld zł publicznej kasy do wydania? No to 980 mln wydamy w Gdańsku i przy lotnisku a 20 mln w Gdyni. A co z kursami? Co z pasażerami? Eeee tam. 10 stacji w Gdańsku a 2 rzucimy ochlapami w Gdyni później.
Czyli mamy 1 mld zł publicznej kasy do wydania? No to 980 mln wydamy w Gdańsku i przy lotnisku a 20 mln w Gdyni. A co z kursami? Co z pasażerami? Eeee tam. 10 stacji w Gdańsku a 2 rzucimy ochlapami w Gdyni później. Bedziemy dopłacać 40 mln rocznie do utrzymania. Ważne ,ze jest biurowiec i dyrektorskie etaty w Matarni. I nawet stację tam sobie będziemy mieć blisko biurowca. A co!
A teraz znów jest kasa? No to znowu budujemy nowa stację w Gdańsku Firoga i zeelektryfijujemy. A co z Gdynia? Nic. Tam sekujemy dalej.
2019-01-31 07:15
Gdańsk udostępnił grunty pod PKM jako wkład własny. A co zaproponowała Gdynia? Cokolwiek, czy tylko chcą żeby im wybudować?
2019-01-31 07:20
2019-01-31 07:26
tory z przeznaczeniem na PKM w większości już istnieją. Trzeba je tylko odchwaścić. I pobudować perony.
2019-01-31 07:30
2019-01-31 08:46
To jedyna jej zasluga. A Gdansk skonsumowal pomysl I budzet.
2019-01-31 07:17
2019-01-31 07:19
do istniejących stacji prowadzą krzywe chodniki a o parkingu można zapomnieć.
2019-02-02 10:43
W Gdańsku nie było torów, więc zostały zbudowane razem ze stacjami. W Gdyni tory były i za pieniądze województwa zostały wyremontowane (Gdynia Główna-Gdańsk Osowa) oraz zostały na tej linii wybudowane dwa nowe
W Gdańsku nie było torów, więc zostały zbudowane razem ze stacjami. W Gdyni tory były i za pieniądze województwa zostały wyremontowane (Gdynia Główna-Gdańsk Osowa) oraz zostały na tej linii wybudowane dwa nowe przystanki.
Gdynia i Gdańsk wspierały budowę PKM bardziej gadając, niż cokolwiek robiąc. Ówczesne władze Gdańska wręcz sabotowały powstanie tej linii. Wiceprezydent Lisicki oraz władze ZTM mówiły, że ta kolej jest niepotrzebna i będzie wozić powietrze.
2019-01-31 07:08
A nie przyszło Ci do głowy że może rozkład jazdy jest super i nie trzeba nic poprawiać bo się sprawdził rok temu.
2019-02-03 15:38
W 2017 był słaby i w 2018 został poprawiony. Ale w 2019 nic się nie zmieniło i to jest błąd. Powinien być zmieniany żeby był coraz lepszy.
2019-01-31 07:08
przejmuje od PLK kolejne linie, remontuje i uruchamia połączenia kolejow...
2019-01-31 07:10
mieć 300 km liniii w zarządzie.
2019-01-31 07:17
Samorząd woj. Pomorskiego od lat proponuje PKP usamorządowienie SKM, ale PKP te propozycje odrzuca...
2019-01-31 07:41
2019-01-31 07:58
To jest odpowiedź ma wszystko :/
2019-01-31 08:00
Skoro nie zrobili tego za złych czasów PO to za dobrobytu PiS nie mają prawa wypominać...
2019-01-31 15:09
Pomyślałeś o tym? Może prezes PKP nie był wówczas figurantem?
2019-01-31 16:29
Cały interior województwa leży i kwiczy komunikacyjnie a marszałek strzela focha, że mu się SKM nie oddaje.
A dlaczego samodzielny podmiot ma rezygnować ze swojego majątku?
Samorząd miał wylane na kolej, gdy
Cały interior województwa leży i kwiczy komunikacyjnie a marszałek strzela focha, że mu się SKM nie oddaje.
A dlaczego samodzielny podmiot ma rezygnować ze swojego majątku?
Samorząd miał wylane na kolej, gdy SKM była wydzielana. Inne samorządy przejmują zamknięte i zdewatowane linie a Pomorze chciałoby na gotowca wskoczyć.
Niech się zajmie liniami do Bytowa, Sierakowic, Miastka czy Czarnego a nie kolesiom z PKM podawać "złota kurę".
Może i SKM ma linię kolejową ale równocześnie ma tylko jednego klienta. Więc o braku wpływu nie ma mowy. A że trzeba sie układac?
No cóż, czy ktoś obiecywał, że będzie łatwo?
2019-01-31 08:47
bo na Dolnym Śląsku samorząd jest pisowski!
2019-01-31 09:13
Wspomnieć, że przejmuje linie zawieszone i w fatalnym stanie. Potem pompuje pieniądze, żeby je remontować. Następnie zatrudnia ludzi do tzw inżynierii ruchu, albo prosi o to pkp plk. a potem robi przetarg na obsługę.
Wspomnieć, że przejmuje linie zawieszone i w fatalnym stanie. Potem pompuje pieniądze, żeby je remontować. Następnie zatrudnia ludzi do tzw inżynierii ruchu, albo prosi o to pkp plk. a potem robi przetarg na obsługę. Płaci tyle samo albo i więcej, bo rząd z Warszawy powie analitykom z PLK że danej linii nie ma sensu robić. Więc oddają do województwa.
2019-01-31 07:08
Rozkładu na linii 201 i 253 nie ułoży się tak jak sobie tego życzysz, bo to linie jednotorowe.
2019-01-31 13:52
czytelnik/pasażer ma przedstawić? Program reformy PKP i całej infrastruktury kolejowej w rejonie? Skąd ma wiedzieć o możliwościach technicznych. Przekazał bardzo konkretne propozycje dotyczące koniecznych zmian z punktu
czytelnik/pasażer ma przedstawić? Program reformy PKP i całej infrastruktury kolejowej w rejonie? Skąd ma wiedzieć o możliwościach technicznych. Przekazał bardzo konkretne propozycje dotyczące koniecznych zmian z punktu widzenia pasażera. Teraz kwestia co na to urzędy, pkp, skm itd. Niech się do tego odniosą, ale nie na zasadzie - nie da się, tylko - nie możemy zrobić tego tak i tak, ale możemy inaczej. Nie osiągniemy wszystkich oczekiwanych celów, ale może się do nich zbliżymy albo zrealizujemy część z nich w pełni. Może trochę pozytywnego myślenia? Inaczej nigdy niczego nie da się zrobić.
2019-01-31 19:16
a wcześniej je kupić, bo na Pomorzu są potrzebne
2019-01-31 07:09
Przerost zatrudnienia, wieczne opóźnienia, pociągi pamiętające Gierka, nie liczenia się z kosztami, a przede wszystkim-z nami-podróżnymi! Natomiast irracjonalne jest podejście do PKM-Samorząd się chwali rekordami
Przerost zatrudnienia, wieczne opóźnienia, pociągi pamiętające Gierka, nie liczenia się z kosztami, a przede wszystkim-z nami-podróżnymi! Natomiast irracjonalne jest podejście do PKM-Samorząd się chwali rekordami frekwencji, a jednocześnie dalej pociągi kursują zdecydowanie za rzadko, co sprawia, że rano i popołudniu niektórzy zostają na peronach z braku miejsca i ci ludzie wrócą do samochodów. Zastanawiam się czemu przed elektryfikacją linii nie można wrócić do tego co już było, czyli pociągów PKM jeżdżących z Wrzeszcza na Lotnisko co 15 minut? Brakuje też dodatkowych przystanków na trasie: Karczemki (Kokoszki), Osowa Północ, Gdynia Mały Kack czy Wzgórze, no i oczywiście możliwość przedłużenia na Oksywie.
2019-01-31 07:17
Otorz to. Wina za balagan na starej skm mozna obarczyc czesciowo skm. Ale juz za wszystko co sie dzieje na linoi pkm odpowiada marszalek. Rowniez za wybor operatora.
2019-01-31 08:14
A to nie było tak, że pkp nie była zainteresowania budowaniem linii pkm? I stąd takie bezsensowne podziały na firmy i każdy odpowiada za co innego przez co jest bałagan?
2019-01-31 09:20
dziękuj unii europejskiej. Wymusili to na krajach członkowskich. Dopóki było jedno PKP możliwe było tzw finansowanie skośne. Teraz wymuszony jest obrót pieniędzy pomiędzy różnymi firmami co wymusza jeszcze płacenie vat. I dodatkowo nie ma jednego zarządu który myślał całościowo. Tylko każda spółka ma swoich.
2019-01-31 15:24
Bo na przykład PKP Cargo (dojna krowka) powstalo w 2001 roku, a do UE weszlismy w 2004 r.
Czyzby owczesni decydenci byli takimi wizjonerami?
2019-01-31 16:21
Wiedzieli gdzie jest "śmietana" i często ta działalnośc była wyłączana jako "non core business". Albo, po prostu, działka wychodziła z majątkiem za cenę taką, że sprzedaż kawałków dawała zwrot z dużą górką. Lub jeszcze
Wiedzieli gdzie jest "śmietana" i często ta działalnośc była wyłączana jako "non core business". Albo, po prostu, działka wychodziła z majątkiem za cenę taką, że sprzedaż kawałków dawała zwrot z dużą górką. Lub jeszcze inaczej, poza firmę wychodziły elementy infrastruktury krytycznej (pochylnie i "chemia" w stoczniach, telekomunikacja i energetyka na kolei, ...)
Temat rzeka...
2019-01-31 08:24
Wybrano SKM, żeby na obu liniach był ten sam przewoźnik czyli te same bilety.
Ale SKM jest z PKP, marudziło, że to czy tamto i wprowadzono PR na kilka kursow, żeby SKM otrzezwiala. A i tak koniec końców potrzeba kasy na kursy / pociągi a tego nie ma.
2019-01-31 16:23
Tylko nie było komu tego prowadzić.
A jak sie okazało, że równiez nie ma na czym, to dokręcono PR aby nie odbierać im samorzadowego sprzętu a zapewnić przewidzianą przepisami i bezpieczeństwem rezerwę taborową.
Takie administracyjne myki...
2019-01-31 07:53
SKM powinna jeździć co 3 min w szczycie, albo co 2:40 jak metro w Warszawie, dopiero wtedy będzie stanowić alternatywę dla samochodu
2019-01-31 09:49
tylko że SKM nie jest metrem
2019-01-31 08:21
Problemem sa częstotliwości poza szczytowe i weekendy.
PKM to osobna kwestia. Dopłaty do przewoźników (zł/pockm) są tu dużo większe niż na starej SKM, a dodatkowo będzie przebudowywana linia Gdynia Kościerzyna więc i tak będą zmiany w kursowaniu. No i jak Gdańsk i Gdynia się nie dorzucą to i tak nie będzie znaczącej poprawy.
2019-01-31 15:51
Mala roznica to by była, gdyby miały kursować nie co 60 minut, tylko co 58,5 minuty.
2019-01-31 07:10
Inwestować w transport zbiorowy w tym w kolej. Uruchomienie PKM na północ Gdyni to koszt 8 milionów złotych, to tyle ile w zeszłym roku urząd miasta wydał na openera czy pomniki.
2019-01-31 07:15
2019-01-31 07:20
2019-01-31 07:13
A kto za to zapłaci? Bo marszałek za dużo kasy nie ma a samorządy miast nie palą się żeby dorzucić ze swoich?
Poza tym w praktyce rzecz wyglądz tak, że na torach Gdynia - Gdańsk pierwszeństwo mają pociągi
A kto za to zapłaci? Bo marszałek za dużo kasy nie ma a samorządy miast nie palą się żeby dorzucić ze swoich?
Poza tym w praktyce rzecz wyglądz tak, że na torach Gdynia - Gdańsk pierwszeństwo mają pociągi dalekobieżne. Tak postanowił właścicidl czyli PKP. Więc nie ma opcji żeby dostosować ruch na nich tak, że jak do wrzeszcza dotrze PKM to zaraz szybko będą czekać dwie SKMki.
2019-01-31 07:31
2019-01-31 16:23
2019-01-31 07:36
Akurat na odcinku Gdańsk Śródmieście - Gdynia Główna SKM ma własne tory 501 i 502 - i pociągi dalekobieżne po nich nie jeżdżą.
A co do pieniędzy - korki, stracony czas mieszkańców czy uszkodzenia dróg na skutek intensywnego ruchu też kosztują.
2019-01-31 08:49
Kosztuja?
2019-01-31 10:24
jest spowalniana przez spóźnione PKP Intercity ?
2019-01-31 09:16
I dochodzimy do sedna Gdańsk nie chce wydać kasy na komunikację woli muzea
2019-01-31 17:11
Gdańsk nie jest od finansowania kolei
2019-01-31 19:37
2019-01-31 09:16
A co najgorsze kolej to konkurencja dla beznadziejnej komunikacji miejskiej
2019-01-31 09:38
Pieniądze się znajdą w momencie kiedy "sztandarowy" środek transportu zostanie zrestrukturyzowany. Pieniądze obecnie nie idą na modernizację tylko dalej na opłacanie posadek, które obsadzają beztalencia nastawione na
Pieniądze się znajdą w momencie kiedy "sztandarowy" środek transportu zostanie zrestrukturyzowany. Pieniądze obecnie nie idą na modernizację tylko dalej na opłacanie posadek, które obsadzają beztalencia nastawione na pełną, własną kieszeń. Można pisać i pisać ale i tak nie będzie na razie efektu. Jedyna rada to zrobić to co robi się w budowlance. Rozwalić całość i zbudować na nowo ale o ludziach mówię. Wszystko psuje się od głowy więc kiedy ona będzie zdrowa to reszta ciała też.
2019-01-31 10:22
Co to wogóle za dziwna zasada z tym pierwszeństwem PKPIC ? Pierwszy jedzie ten co jest o czasie, zgodnie z rozkładem. Mało tego to SKM w aglomeracji powinna mieć takt, a Intercity winno się do niego dopasować, nieprawdaż ?
2019-01-31 10:30
Ty tak na poważnie?
2019-01-31 10:38
Przyjechałem PKM z lotniska do Wrzeszcza o czasie. Zamiast odjechać do Gdyni 8 minut później, rozkładowo, odjechaliśmy 35 minut później, bo 3 Intercity i 1 Regio musieliśmy przepuścić !!! A z jakiej racji pytam ???
2019-01-31 13:33
uważa to samo co ty...
2019-01-31 19:39
Pasażerowi lokalnemu jadącemu do pracy, lekarza, na studia to już robi dużą różnicę
2019-01-31 21:25
Stacje Oliwa i Sopot po drodze te same, więc powinien pojechać po rozkładowo jadącej PKM.
2019-01-31 11:42
,jadąc torami dla dalekobieżnych, zatrzymuje się na tych samych stacjach: Oliwa i Sopot. Więc w czym jest problem, żeby opóźniać rozkładowo jadącą PKM kę ?
2019-01-31 15:32
My dorzucamy co roku wiecej ze swoich i nie widzimy poprawy. Żadnej
2019-01-31 15:50
bo ty nie my ustalamy zadania i płacimy premię...
2019-01-31 17:14
Zapłacić ma organizator transportu kolejowego, czyli Urząd Marszałkowski. To na nim (a nie na samorządach) ciąży obowiązek finansowania połączeń kolejowych.
2019-02-02 11:03
W pierwszej kolejności wojewódzki, ale kto broni miastom się dorzucić? Jeśli koszt pociągu z Wrzeszcza przez lotnisko do Gdyni to 400 tyś. rocznie, a Gdańsk i Gdynia przygotują po 2 mln rocznie, to mamy 10 dodatkowych
W pierwszej kolejności wojewódzki, ale kto broni miastom się dorzucić? Jeśli koszt pociągu z Wrzeszcza przez lotnisko do Gdyni to 400 tyś. rocznie, a Gdańsk i Gdynia przygotują po 2 mln rocznie, to mamy 10 dodatkowych kursów dziennie. Po 5 rano i po południu, czyli tyle ile trzeba aby zapewnić kursowanie na tej trasie co 15 min. Jeśli dobrze pamiętam, to budżet Gdańska na komunikację miejską to kwota rzędu 250-300 mln rocznie. A zgodnie z zapowiedziami ma być coraz większy. Zatem wszystko kwestią priorytetów.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.