2019-05-21 13:48
Opinia wyróżniona
Chociaż może się mylę, nie należy się przyzwyczajać, bo bardzo prawdopodobne, że w przyszłości będą dużo wyższe. To jest właśnie to, o czym stale mówią klimatolodzy, chociaż nikt ich nie słucha: więcej CO2=gorętszy
Chociaż może się mylę, nie należy się przyzwyczajać, bo bardzo prawdopodobne, że w przyszłości będą dużo wyższe. To jest właśnie to, o czym stale mówią klimatolodzy, chociaż nikt ich nie słucha: więcej CO2=gorętszy klimat=więcej pogodowych zjawisk ekstremalnych: susz, ulew (i powodzi), gradobić i (paradoksalnie) przymrozków=gorsze zbiory. Ale spoko, olewajmy dalej.
2019-05-22 17:53
jest to, ze az tyle ludzi to neguje
2019-05-22 11:32
żeby minusować ten post?
W głowie się nie mieści.... :(
2019-05-22 08:18
Czereśnie drogie bo ile może kosztować czereśnia w środku maja, przecież nasze czereśnie jeszcze parę dni temu miały kwiaty na drzewach... Ceny będą wyższe niż rok temu, ale nieznacznie , bo ceny zawsze z roku na rok idą do góry, więcej zarabiamy to też i więcej wydajemy, tak jest, było i będzie, ale bez przesady
2019-05-22 15:32
chyba wy więcej zarabiacie bo zwykli pracodawcy mówią o zwiększonych kosztach które rosną z roku na rok mimo zgoła odmiennych obietnic rządu PiS i że podwyżek plac nie będzie
2019-05-21 20:16
mozna byc az tak głupim zeby napisac takie bzdury? nawet nie komentuje bo to poniżej poziomu rozumu
2019-05-21 17:46
Ogarnij, że to nie takie proste jak "więcej CO2=gorętszy klimat=..."
2019-05-22 17:34
Prawo zachowania energii, prawo Stefana boltzmana?
Może pomiary radiacyjne z satelity, albo zależności paleohistoryczne?
Może modele klimatyczne są układane pod tezę?
Jakiś spisek naukowców trwający 200
Prawo zachowania energii, prawo Stefana boltzmana?
Może pomiary radiacyjne z satelity, albo zależności paleohistoryczne?
Może modele klimatyczne są układane pod tezę?
Jakiś spisek naukowców trwający 200 lat?
W sumie Ziemia jest płaska, a Księżyc z sera, wystarczy dobrze pogooglać, ale w szkole ci tego nie powiedzą, w Science ani jednego artykułu na ten temat, spisek, panie.
2019-05-21 16:12
CO2 to pikuś przy herbicydach, pestycydach, skażeniu wód gruntowych, skażeniu pierwiastkami promieniotwórczymi, przebiegunowaniu ziemi, burzach słonecznych, tysiącu ton zanieczyszczeń w atmosferze, plastiku w każdym miejscu na ziemi, wycinaniu lasów pod palmy olejowe... A Ty nadal jak w podstawówce będziesz powtarzać, że to wina CO2?
2019-05-22 00:26
To co wymieniłeś, to rzeczywiście poważne problemy (nie licząc przebiegunowania ziemi i burz słonecznych - widać nie bardzo rozumiesz na czym te zjawiska polegają), ale nawet nie w połowie tak poważne jak globalne
To co wymieniłeś, to rzeczywiście poważne problemy (nie licząc przebiegunowania ziemi i burz słonecznych - widać nie bardzo rozumiesz na czym te zjawiska polegają), ale nawet nie w połowie tak poważne jak globalne ocieplenie, czyli realna i rychła droga do końca życia na ziemi takiego jakie znamy. Polecam zapoznać się z zeszłorocznym specjalnym raportem IPCC.
2019-05-21 16:56
a wzrost CO2 w atmosferze to także szybszy wzrost roślin.. także ten..
2019-05-22 00:22
I jeszcze mu głąby plusują...
2019-05-21 17:25
2019-05-21 15:18
niech dalej płacą w skupie grosze to faktycznie rolnicy wolą zaorać niż wydać na pracowników i zbierać ... mam nadzieję że nie będzie tak jak z truskawkami i malinami w zeszłym roku 1zł//kg za truskawki, 2 zł za
niech dalej płacą w skupie grosze to faktycznie rolnicy wolą zaorać niż wydać na pracowników i zbierać ... mam nadzieję że nie będzie tak jak z truskawkami i malinami w zeszłym roku 1zł//kg za truskawki, 2 zł za kilogram malin , cena skupowa nie pokrywała kosztów i owoce zgniły na krzakach... może ktoś by się wziął za ten łańcuszek szczęścia w postaci pośredników skoro w skupie 2 zł a w sprzedaży po 20 zł, tyle mamy swojego dobrego ale taniej sprowadzać nafaszerowane chemią ładnie wyglądając owoce i warzywa z południa - Ziemniaki z Turcji ??Egiptu ??Szkocji ? a polskich nie znajdziesz , albo nalepka "produkt polski " naklejona na prawdziwy kraj pochodzenia ? niech PiS skończy tylko pie..lić i coś z tym zrobi , w końcu jest u władzy i może ... no chyba że kolejny "morawiecki" zbija na tym swój majątek o czym dowiemy się w niedalekiej przyszłości
2019-05-21 17:37
na absurdalny dyktat cenowy
2019-05-21 17:01
Czy stragany?
2019-05-21 16:34
Oni czyli ci z sejmu wolą zajmować się głupotami.Oderwani od rzeczywistości zwyklego Polaka,nawet się cieszą że więcej ludzi nie doczeka emerytury bo nie stać nas na zwykłe warzywa,mamy żreć biały chleb i mąkę najgorszego sortu żeby szybciej umierać.A rządzącym to na rękę no bo przecież ZUS inaczej zbankrutuje
2019-05-22 08:14
dlatego nic nie robią z kolejkami do specjalistów - jest gorzej niż było bo limity mniejsze a czas oczekiwania dwa razy dłuższy niż był do tej pory
2019-05-21 11:57
Opinia wyróżniona
Nie rozumiem jak można cały rok się katować pomidorami i jabłkami bez smaku. Jakąś importowaną belgijską maliną, ziemniakami z Cypru... Mnóstwo jest tego na sklepowych, jak również halowych półkach. Truskawkę zjem za
Nie rozumiem jak można cały rok się katować pomidorami i jabłkami bez smaku. Jakąś importowaną belgijską maliną, ziemniakami z Cypru... Mnóstwo jest tego na sklepowych, jak również halowych półkach. Truskawkę zjem za parę tygodni i nie będę sobie psuł smaku tym co teraz oferują.
Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku. Oczywiście też się natnę na jakieś pędzone w szklarniach sztuki, ale znacznie rzadziej.
2019-05-22 11:33
2019-05-22 06:50
Nie jadlam naszego dobrego pomidora ogorka od lat. Rzodkiewka to samo. Bez smaku
2019-05-22 08:03
Bez złośliwości, też tak miałem zainwestowalem w małą szklarnie i warzywniak i sporo warzyw mam swoich w tym te które najbardziej są chrzczone przez producentów jak rzodkiewki czy pomidory. Pozdrawiam
2019-05-21 20:15
czy ktoś wie dlaczego ziemniaki są w środku czarne?
2019-05-22 23:24
bo dostały za dużo nawozów/oprysków
2019-05-22 19:45
Za bardzo zamrożone i gnija od środka
2019-05-21 15:29
Masz rację, ale z tym importem nie rozumiem. Skoro w innym kraju mają sezon na jakieś owoce i warzywa, to czemu nie mielibyśmy importować ich. Lepiej zjeść pomidora z kraju w którym jest sezon niż ze szklarni.
2019-05-22 17:18
Zarówno gatunki, jak i sposób dojrzewania są przystosowane do dalekich podróży i przechowywania, inaczej nic by na półki nie dotarło. Najlepszym sposobem jeść to co wyrosło w promieniu 50 km, kupować w dniu zbioru.
Zarówno gatunki, jak i sposób dojrzewania są przystosowane do dalekich podróży i przechowywania, inaczej nic by na półki nie dotarło. Najlepszym sposobem jeść to co wyrosło w promieniu 50 km, kupować w dniu zbioru. Ciężka, czasami niemożliwe. Co z tego, że przemysłowe owoce są równiutkie, gładziutkie i pięknie wyglądają. Jeszcze śliczniejsze byłyby te z drewna pomalowane farbą olejną.
2019-05-21 16:58
"Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku." Nie ograniczam się do naszego kraju ;)
Pomidora to lepiej zjeść z małej polskiej uprawy. Polecam przeczytać odkrycie
"Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku." Nie ograniczam się do naszego kraju ;)
Pomidora to lepiej zjeść z małej polskiej uprawy. Polecam przeczytać odkrycie naukowców (prawdziwych, nie takich z tabloidów), odnośnie selektywnej uprawy tych warzyw. W skrócie: z powodu wieloletniego wyboru odmian mających śliczny czerwony kolor, zanikł gen dający smak. Obejmuje to ponad 90% sprzedawanych pomidorów na świecie.
Wyjaśniła się moja zagwozdka, czemu pomidory nie smakują tak jak 30 lat temu. Tutaj akurat nie jest winą tylko całoroczna, naświetlana szklarnia, ale wybór producentów, którzy chcą kusić klienta jedynie wyglądem swoich warzyw.
Wspomniany gen to TomloxC (dla zainteresowanych dalszą, już stricte naukową lekturą.
2019-05-22 17:25
też sobie myślałem, że na stare lata tracę smak, albo żywiołowy zapał do pomidorów. I tak nie tykam ich poza sezonem, ale dawniej to te w sezonie (innych nie było) były lepsze.
To samo jest z mięsem. Nie tylko
też sobie myślałem, że na stare lata tracę smak, albo żywiołowy zapał do pomidorów. I tak nie tykam ich poza sezonem, ale dawniej to te w sezonie (innych nie było) były lepsze.
To samo jest z mięsem. Nie tylko pojenie przed ubojem, nie tylko nastrzykiwanie, ale po prostu gatunki bydła są teraz takie z mniej smacznym mięsem. Liczy się trwałość ( cięcie kosztów) i wygląd ( kupuje, wybiera się niestety oczami, a potem zawód dla smaku) Ewolucyjnie wykształcony sposób wyboru owocu za pomocą wzroku (węch u człowieka ma drugorzędną rolę) jest bezwzględnie wykorzystywany w marketingu (czyt. w nabieraniu klienta)
2019-05-21 17:14
naturalnie dojzewa bigos...
2019-05-21 15:24
tez jest sezonowa a do tego smaczna i słodka bo dojrzewała w słońcu a nie w deszczu
2019-05-22 17:13
Greckie truskawki najlepiej kupować i jeść w Grecji. Wiadomo, że na banany i pomarańcze u nas nie ma klomatu, ale akurat truskawki kaszubskie są najlepsze, tyle, że krótko, chyba, że na straganie przy drodze spytasz czy to kaszubskie, odpowiedż zawsze twierdząca. Tak więc truskawek i pomidorów od lat nie jadam poza sezonem i mam z nich przyjemność.
2019-05-21 15:30
Tak, zdziwiłam się, myślałam, że będą kwaśne - a one są bardzo słodkie!
2019-05-22 15:35
a wiesz czym to było podlewane - ja wiem bo widziałem ... jest taki preparat który dodaje się do wody do podlewania wraz z pestycydami i innymi "ubogacającymi " skład truskawki dodatkami , ten preparat powoduje
a wiesz czym to było podlewane - ja wiem bo widziałem ... jest taki preparat który dodaje się do wody do podlewania wraz z pestycydami i innymi "ubogacającymi " skład truskawki dodatkami , ten preparat powoduje opóźnienie pleśnienia truskawki tak by przetrwała transport ... on się nie rozkłada - ty go zjadasz - smacznego i słodkiego zycia... idzie rak nieborak
2019-05-21 12:22
A w zime jesz sezonowy śnieg. Żółty czy zwykły?
2019-05-21 17:00
ale kretyński wpis...
2019-05-21 12:57
Co do śniegu, to co kto lubi...
2019-05-21 17:12
2019-05-21 13:16
Najlepszy żółty
2019-05-21 14:46
To smacznego.
2019-05-21 11:31
2019-05-21 11:43
Dokładnie, ten motyw z fasolą za 40 ziemniakami za 3,50 powtarza się co roku. Za niecały miesiąc podejrzewam, że będą standardowo kosztować odpowiednio 7-8 i 1-1,20 za kilogram. No ale cóż, widocznie znajdują się amatorzy takich atrakcji i dzięki temu pośrednicy ciągle mogą grać w ...
2019-05-21 12:41
Albo klęska, albo klęska urodzaju itp.
2019-05-21 13:37
ale to nie rolnicy jęczą tylko handlowcy, pośrednicy
2019-05-22 06:21
2019-05-22 15:37
tak by niemcy te same produkty miały za połowę polskiej ceny - tak to prawda - tak postępuje Lidl a w niemieckim lidelu - większe opakowanie niższa cena i mniej wypełniaczy a ty polaku do lidela do lidela kup więcej pomóż helmutowi i jego islamskim nowym kolegom
2019-05-31 14:08
Dobree brawo Ty za ten komentarz
2019-05-22 06:22
2019-05-22 07:59
2019-05-22 08:21
...a to pewnie już bardziej pisowskie niż pełowskie ?
2019-05-21 15:22
rolnik za pietruszkę dostaje 50 groszy i jest w szoku po ile ją sprzedają w sklepach
2019-05-22 09:30
A za 20zl jest w maju
Spoleczeństwo ułomków umysłowych
2019-05-22 15:38
hmm ułomku - pierwsze zbiory pietruszki są na jesieni, chyba nigdy działki rodzice nie mieli
2019-05-22 06:20
2019-05-21 19:30
Na obiad będzie mięso z surówką bo ziemniaki drogie ;)
2019-05-22 07:51
Jestem za.. niech sami jedzą w tej cenie. Jak przez miesiąc będą iść w straty to ceny nagle się unormalizują
2019-05-21 11:38
Kto kupi za taką cene? Co roku ta sama gadka...albo susza albo za dużo deszczu. I tak to sobie tłumaczą.
2019-05-21 11:58
Kupiłem ostatnio garść truskawek za kosmiczną cenę, ale co z tego, skoro wyszło mnie to kilka zł, a sobie pojadłem?
2019-05-21 15:29
mi spleśniały po 2 godzinach
2019-05-22 08:23
Moje tak chemią nafaszerowane, że leża już trzeci tydzień i nie pleśnieją....
2019-05-22 15:39
bo to takie same truskawki jak za komuny były plastikowe owoce - i te i te to tylko ozdoba nie do jedzenia !
2019-05-21 13:03
2019-05-22 15:43
ok 20 ton cukinii na polu - cena w skupie 20 groszy za kilogram co daje 4000 zł a poniesione koszta to 8 tysięcy + koszt zbioru w tym płaca pracowników sezonowych oraz koszt transportu...co byś zrobił ? zebranie tego z pola tylko powiększa stratę...
2019-05-21 20:15
się że ceny skupu są niskie
tu dochodzi do mocno zorganizowanej manipulacji
i niekonsekwencji tak psioczą na minione czasy że był tylko ocet, tylko że jakoś wówczas każdy mógł sobie kupić owoców i warzyw ile chciał, i to o wiele lepszej jakości
2019-05-22 15:45
bo ceny w skupach są niskie - pośrednicy windują cene przekazując towar z hurtowni do hurtowni - każdy za frajer chce się nachapać a rząd ma to w zadzie opiniując sytuację na podsiewie powierzchownych obserwacji lub nawet nie, Kłamczyński zwali winę na rolników a tępy lud to łyknie i z głowy
2019-05-21 11:41
U sąsiada narwę sobie czereśni
za darmo... oczywiście pod jego nieobecność
2019-05-21 12:05
kradzież
2019-05-21 12:12
2019-05-21 13:37
szaber a nie pachta
2019-05-21 14:42
Pachta, tak to się również nazywa.
2019-05-21 16:24
Gimby nie znajo.
2019-05-21 17:14
nie gimby tylko inny rejon Polski
2019-05-21 18:48
i na pachcie.
2019-05-21 12:27
2019-05-21 13:23
Powodzenia życzę, mam nowego psa. Zdziwisz się w tym roku.
2019-05-23 07:14
Potrafi wejść na płot albo drzewo?
2019-05-21 14:43
Hahaha....gdzie to? Tez sie zjawie........
2019-05-21 14:46
Teraz beda ublezpieczapc drzewa z czereśniami przed kradzieżą........
Pisiory sie postarają zeby odebrać ,,pincet plus.,,...wezmą dla si ie 1000 plus.
2019-05-21 16:42
Nogi ci z d*py porywam jak cię dopadne!!!!
2019-05-21 21:16
Co ty szpak jestes?
2019-05-21 11:42
Tyko u nas jak zarobki wzrosną o 10% to cena końcowa wzrasta o 100%. i tak jest ze wszystkim...
2019-05-21 21:42
Prezes coś mówił że będzie jak w Szwecji ale widzę że przeskoczyli odrazu do Norwegii ;)
2019-05-23 10:20
2019-05-21 11:49
jak kolejne lato znowu będzie taki skwar. A idioci cieszą się, że ładnie słonko świeci.
Autentyczny tekst sąsiadki : ale ja panie nie mam ogródka, to wolę żeby nie padało ...
2019-05-21 13:31
a idioci próbują ogródki hodować jak od lat są susze
2019-05-21 22:05
masz wyobraźnię karalucha. No trudno, z takimi też trzeba żyć
2019-05-21 17:36
2019-05-21 22:41
Dokładnie, skąd te minusy? Ludzie d**ile za oknem nie widzą jaka jest pogoda?
2019-05-22 23:04
Od trzech dni pada, a przypomnij sobie, ile tygodni nie padało. Poza tym pisał o lecie, nie teraźniejszości.
2019-05-21 18:05
Ale węgla mamy na sto lat a zmiany klimatu to lewackie bzdury.
Sami się wykończymy.
2019-05-21 20:18
popatrz baranie w niebo to zobaczysz gdzie lezy przyczyna suszy i takich anomali.
2019-05-21 22:33
a jaki mają wpływ i**oto na pogodę? Jest słońce to się cieszą...
2019-05-21 11:52
Chcialbym zobaczyc miny Niemcow gdyby musieli robic 4-5 h na kg czeresni.
2019-05-21 12:53
A co myslisz ze u nich jest za darmo albo za 1e? Haha
2019-05-21 13:34
Nawet jesli jest po 10 to robisz na to godzine.
2019-05-21 18:14
W Austrii w tym roku kilo czereśni po 8 EUR, w Niemczech dwa lata temu były po 10-11 EUR. Godzinówka niemiecka to minimum 9.20 EUR
2019-05-21 19:24
.. ale to i tak niz zenujace minimum polskie
2019-05-23 07:40
godzinówka niemiecka 9,20 euro to było 10 lat temu.....
2019-05-21 13:47
Ja pracuje max 1h i to w gorszym dniu wiec jak masz za slabe zarobki to zmien prace
2019-05-22 23:06
Stara śpiewka cwaniaków co uwłaszczyli się majątku narodowym.
2019-05-23 08:32
No tak, bo jak ktoś lepiej zarabia to cwaniak, a uczciwy Polak to ten co nie pogodził się jeszcze z własnością prywatną i płacze nad "majątkiem narodowym".
2019-05-21 16:14
albo jakby mieli paliwo po 5,3Euro
2019-05-21 17:24
nie porownuj Polski do Niemcow, tylko do Bangladeszu (chociaz nie wiem po ile u nich truskawki...)
2019-05-21 11:57
Opinia wyróżniona
Nie rozumiem jak można cały rok się katować pomidorami i jabłkami bez smaku. Jakąś importowaną belgijską maliną, ziemniakami z Cypru... Mnóstwo jest tego na sklepowych, jak również halowych półkach. Truskawkę zjem za
Nie rozumiem jak można cały rok się katować pomidorami i jabłkami bez smaku. Jakąś importowaną belgijską maliną, ziemniakami z Cypru... Mnóstwo jest tego na sklepowych, jak również halowych półkach. Truskawkę zjem za parę tygodni i nie będę sobie psuł smaku tym co teraz oferują.
Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku. Oczywiście też się natnę na jakieś pędzone w szklarniach sztuki, ale znacznie rzadziej.
2019-05-21 12:22
A w zime jesz sezonowy śnieg. Żółty czy zwykły?
2019-05-21 12:57
Co do śniegu, to co kto lubi...
2019-05-21 13:16
Najlepszy żółty
2019-05-21 14:46
To smacznego.
2019-05-21 17:12
2019-05-21 17:00
ale kretyński wpis...
2019-05-21 15:24
tez jest sezonowa a do tego smaczna i słodka bo dojrzewała w słońcu a nie w deszczu
2019-05-21 15:30
Tak, zdziwiłam się, myślałam, że będą kwaśne - a one są bardzo słodkie!
2019-05-22 15:35
a wiesz czym to było podlewane - ja wiem bo widziałem ... jest taki preparat który dodaje się do wody do podlewania wraz z pestycydami i innymi "ubogacającymi " skład truskawki dodatkami , ten preparat powoduje
a wiesz czym to było podlewane - ja wiem bo widziałem ... jest taki preparat który dodaje się do wody do podlewania wraz z pestycydami i innymi "ubogacającymi " skład truskawki dodatkami , ten preparat powoduje opóźnienie pleśnienia truskawki tak by przetrwała transport ... on się nie rozkłada - ty go zjadasz - smacznego i słodkiego zycia... idzie rak nieborak
2019-05-22 17:13
Greckie truskawki najlepiej kupować i jeść w Grecji. Wiadomo, że na banany i pomarańcze u nas nie ma klomatu, ale akurat truskawki kaszubskie są najlepsze, tyle, że krótko, chyba, że na straganie przy drodze spytasz czy to kaszubskie, odpowiedż zawsze twierdząca. Tak więc truskawek i pomidorów od lat nie jadam poza sezonem i mam z nich przyjemność.
2019-05-21 15:29
Masz rację, ale z tym importem nie rozumiem. Skoro w innym kraju mają sezon na jakieś owoce i warzywa, to czemu nie mielibyśmy importować ich. Lepiej zjeść pomidora z kraju w którym jest sezon niż ze szklarni.
2019-05-21 16:58
"Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku." Nie ograniczam się do naszego kraju ;)
Pomidora to lepiej zjeść z małej polskiej uprawy. Polecam przeczytać odkrycie
"Sam kupuję tylko okresie, gdy wszystko naturalnie dojrzewa w swoim środowisku." Nie ograniczam się do naszego kraju ;)
Pomidora to lepiej zjeść z małej polskiej uprawy. Polecam przeczytać odkrycie naukowców (prawdziwych, nie takich z tabloidów), odnośnie selektywnej uprawy tych warzyw. W skrócie: z powodu wieloletniego wyboru odmian mających śliczny czerwony kolor, zanikł gen dający smak. Obejmuje to ponad 90% sprzedawanych pomidorów na świecie.
Wyjaśniła się moja zagwozdka, czemu pomidory nie smakują tak jak 30 lat temu. Tutaj akurat nie jest winą tylko całoroczna, naświetlana szklarnia, ale wybór producentów, którzy chcą kusić klienta jedynie wyglądem swoich warzyw.
Wspomniany gen to TomloxC (dla zainteresowanych dalszą, już stricte naukową lekturą.
2019-05-21 17:14
naturalnie dojzewa bigos...
2019-05-22 17:25
też sobie myślałem, że na stare lata tracę smak, albo żywiołowy zapał do pomidorów. I tak nie tykam ich poza sezonem, ale dawniej to te w sezonie (innych nie było) były lepsze.
To samo jest z mięsem. Nie tylko
też sobie myślałem, że na stare lata tracę smak, albo żywiołowy zapał do pomidorów. I tak nie tykam ich poza sezonem, ale dawniej to te w sezonie (innych nie było) były lepsze.
To samo jest z mięsem. Nie tylko pojenie przed ubojem, nie tylko nastrzykiwanie, ale po prostu gatunki bydła są teraz takie z mniej smacznym mięsem. Liczy się trwałość ( cięcie kosztów) i wygląd ( kupuje, wybiera się niestety oczami, a potem zawód dla smaku) Ewolucyjnie wykształcony sposób wyboru owocu za pomocą wzroku (węch u człowieka ma drugorzędną rolę) jest bezwzględnie wykorzystywany w marketingu (czyt. w nabieraniu klienta)
2019-05-22 17:18
Zarówno gatunki, jak i sposób dojrzewania są przystosowane do dalekich podróży i przechowywania, inaczej nic by na półki nie dotarło. Najlepszym sposobem jeść to co wyrosło w promieniu 50 km, kupować w dniu zbioru.
Zarówno gatunki, jak i sposób dojrzewania są przystosowane do dalekich podróży i przechowywania, inaczej nic by na półki nie dotarło. Najlepszym sposobem jeść to co wyrosło w promieniu 50 km, kupować w dniu zbioru. Ciężka, czasami niemożliwe. Co z tego, że przemysłowe owoce są równiutkie, gładziutkie i pięknie wyglądają. Jeszcze śliczniejsze byłyby te z drewna pomalowane farbą olejną.
2019-05-21 20:15
czy ktoś wie dlaczego ziemniaki są w środku czarne?
2019-05-22 19:45
Za bardzo zamrożone i gnija od środka
2019-05-22 23:24
bo dostały za dużo nawozów/oprysków
2019-05-22 06:50
Nie jadlam naszego dobrego pomidora ogorka od lat. Rzodkiewka to samo. Bez smaku
2019-05-22 08:03
Bez złośliwości, też tak miałem zainwestowalem w małą szklarnie i warzywniak i sporo warzyw mam swoich w tym te które najbardziej są chrzczone przez producentów jak rzodkiewki czy pomidory. Pozdrawiam
2019-05-22 11:33
2019-05-21 12:20
A wiecie, co jest śmieszne? W Portugalii czereśnie teraz kosztują 4 euro
2019-05-21 12:31
bo tam rosną, jak widzisz tu sa hiszpańskie ale transport ego owocu kosztuje dużo bo czereśnie po trzech dniach sa już tylko papką
2019-05-21 12:48
I Twój komentarz jest właśnie clue całego problemu, na które nikt nie zwraca uwagi. Są warzywa i owoce, które można przechować przez całą zimę. To ziemniaki, marchew, cebula, jabłka i parę innych. Dzięki temu mamy do
I Twój komentarz jest właśnie clue całego problemu, na które nikt nie zwraca uwagi. Są warzywa i owoce, które można przechować przez całą zimę. To ziemniaki, marchew, cebula, jabłka i parę innych. Dzięki temu mamy do nich dostęp cały rok i są zawsze tanie. Są też warzywa i owoce o niskiej trwałości i sprowadzanie ich poza sezonem owocuje (nomen omen) wysokimi cenami. I nie ma co robić afery. Przyjdzie lato, to będą tańsze.
2019-05-21 13:38
2019-05-21 14:20
cena pietruszki i ziemniaków poszła w górę bo kończą się zapasy - jak zaczyna brakowac towaru to ceny rosną - normalne
2019-05-21 15:25
gimnazjalista z ministerstwa rolnictwa powiedział wczoraj że to przez złe nasiona
2019-05-21 17:15
ziemniaki z nasion? rolnik pierwsza klasa
2019-05-21 17:17
szuka zony....
2019-05-21 13:39
i proste ale weź to wytłumacz ludziom, jest maj, polskie czereśnie będą w czerwcu i wtedy sobie płać 12/14 zł za kg, teraz jest to towar luksusowy - nie stać Cię nie jęcz, nie płacz, zjedz lepiej jabłko albo pomarańczę z Izraela
2019-05-21 14:18
Czyli udać tym tropem właściciel straganu osobiście poleciał po kilka kilogramów, które sam ręcznie zrywał.
Wcale nie jest prawdą, że transport i przechowywanie. Kupował ktoś teraz jabłka? Czy dalej są w miarę
Czyli udać tym tropem właściciel straganu osobiście poleciał po kilka kilogramów, które sam ręcznie zrywał.
Wcale nie jest prawdą, że transport i przechowywanie. Kupował ktoś teraz jabłka? Czy dalej są w miarę soczyste? Czy widział ktoś winogrono po 50 ziko? Czy arbuzy są na wagę złota? Chodzi o zwykła manipulację - chcesz wcześniej, to zapłać.
2019-05-21 14:31
nie zrozumiałeś nic a nic, arbuzów w ogóle nie ma, pewnie ktoś by się pokusił ściągnąć za gigantyczną cenę, tak samo jak ściągnął czereśnie za kilkanaście euro za kg, ja kilka czereśni kupiłem, zjadłem, są pyszne i tyle, poczekam na nasze ale po roku oczekiwania musieliśmy sobie je kupić
2019-05-21 15:27
te czereśnie są II gatunku i są prawie za 1 euro - pryskane 7 razy jak unia każe - na południu takiego syfu nie jedzą więc trują tępaków z Europy środkowej z resztą tak samo jak Ślicznie wyglądającymi truskaweczkami gdzie analiza chemiczna składu wykryła wszystkie możliwe chemikalia
2019-05-21 17:16
co za brednie a sprawdziłem arbuzy są 3 zł za kg, czy to dużo?
2019-05-22 10:19
Nikt nie nakazuje rolnikom stosowania oprysków - jak można takie bzdury pisać?
2019-05-22 15:48
nakazuje unia i to nawet ile razy - inaczej nie ma dopłat a wówczas produkcja jest nie rentowna
2019-05-21 18:53
brukiew, rzepę, cebulę.
2019-05-21 13:25
cena w Polsce jest bardzo zniechęcająca
2019-05-21 13:40
bo czereśnie owocują teraz pod Barceloną a ie pod Gdanskiem, czaisz różnicę? pomyśl, transport, logistyka, chłodnie, marże, import
2019-05-21 14:11
A co z truskawkami(obecnie cenowo importowane i lokalne podobnie)? Czy borówkami (hiszpańskie w biedrze 20 zł/kg)? Które też są sprowadzane i wcale nie kosztują majątku? Tu nawet w sezonie i przy lokalnych owocach nie jest tanio, bo zawsze się znajdzie tłumaczenie.
2019-05-21 14:33
jakie ty masz lokalne truskawki w maju? spod folii? pewnie stąd ta cena - te folie sa dogrzewane i za wiele owoców tam nie ma (nie pokryjesz folią 20 ha) - zapewne dlatego cena jest podobna do truskawki hiszpańskiej czyli około 5 euro za kg
2019-05-21 15:32
Truskawki greckie, bardzo smaczne, są na Zielonym Rynku po 11-13zł za kilogram.
2019-05-21 19:28
Sorry, ale nie trafiłem jeszcze nigdy na "bardzo smaczne" truskawki z importu.
Owszem, czasem nawet da się to zjeść, ale szału nie ma.
2019-05-22 08:27
zobacz jak one rosną i ile chemii jest w nie wlane - w życiu więcej nie kupisz , po pracy w holenderskich szklarniach nigdy nie kupię tych warzyw , rośnie to to na żwirku , nawet nie w ziemi , a w żwirku są rurki którymi
zobacz jak one rosną i ile chemii jest w nie wlane - w życiu więcej nie kupisz , po pracy w holenderskich szklarniach nigdy nie kupię tych warzyw , rośnie to to na żwirku , nawet nie w ziemi , a w żwirku są rurki którymi z wielkiego baniaka leci mieszanka pestycydów , nawozów wymieszane z wodą tak by roślinki nie chorowały , nie pleśniały , dłużej wytrzymały po zerwaniu itd itp a mu to wszystko zjadamy -bleeee
2019-05-21 17:17
minusują ludzie co pojęcia o niczym nie mają, oj mieszczuchy, mordy w kubeł i płacić 20 zł za pietruszkę
2019-05-21 17:19
Taniej bedzie poleciec to Portugalii i tam sie nazrec
2019-05-22 09:19
to fakt - Prawda taka że powoli budżet Portugalii opiera się głównie na zyskach przynoszonych przez Biedronki w Polsce, poczytajcie o sytuacji Portugalii
2019-05-21 12:43
prawie 30zł!
2019-05-21 12:45
poprostu należą
2019-05-22 10:06
2019-05-22 20:12
ty glupi tak sam z siebie czy z domu?
2019-05-22 20:57
Ale on ma rację. Widziałeś ile podwyżek było od początku roku czy mama kupuje i się nie orientujesz?
2019-05-22 23:12
A orientujesz się trochę w ekonomii czy tylko pornhub u Ciebie istnieje?
2019-05-23 11:47
uuu nawkładali ci pierdół że sam sobie wszystko już wytłumaczyłeś - grzeczny obywatel - takich partia lubi
2019-05-22 21:33
500+ od lipca dla pierwszego dziecka...
Papier w portfelu zaczyna świerzbić
Polecam książkę o hiperinflacji w Niemczech "Kiedy pieniądz umiera"
Wtedy większość miała wrażenie że wszystko drożeje, a mało kto zdawał sobie sprawę, że waluta stawała się śmieciowa w tempie logarytmicznym :)
2019-05-23 11:48
co doprowadziło do wojny
2019-05-21 14:01
Ile za dużosolne!
2019-05-21 14:48
Proste, doliczasz kilo soli i masz cenę.
2019-05-21 14:47
Jeszcze troche a zabiorą działki, zeby nie miec nic taniej. Kontrabanda.
2019-05-22 09:15
czas zaorać trawę i zasadzić pietruszkę
2019-05-22 07:07
A nie łaska zrobić samemu
2019-05-22 07:11
Piszę o cenie. O tym jest artykuł
2019-05-22 09:16
bo są ręcznie robione a to zawsze kosztuje :),
2019-05-22 11:49
nigdy nic nie kupię!!!!
2019-05-22 22:31
W Żabce tylko towary pierwszej potrzeby w przypadku gdy wszystko dookoła zamknięte. Na co dzień Żabka dla mnie nie istnieje.
Bardzo dobre, znakomite wręcz małosolne, które uwwwwwielbiammm, kosztują w warzywniaku w
W Żabce tylko towary pierwszej potrzeby w przypadku gdy wszystko dookoła zamknięte. Na co dzień Żabka dla mnie nie istnieje.
Bardzo dobre, znakomite wręcz małosolne, które uwwwwwielbiammm, kosztują w warzywniaku w dużym mieście.... YYyyy, no nie wiem, wstyd przyznać, nie patrzyłem, ale było to kilkanaście zł za kilogram. A bardzo dobre krajowe pomidory malinowe już nieco poniżej 10 zł/kg.
2019-05-21 12:57
Już od 2 lat nie kupuję w Polsce a tylko sprowadzam dosłownie wszystko kurierem bo po pierwsze: Jakość jest nie wyobrażalnie lepsza a po drugie cena jest mniejsza jak w rodzimych sklepach
Schab: 6,30 1kg
Już od 2 lat nie kupuję w Polsce a tylko sprowadzam dosłownie wszystko kurierem bo po pierwsze: Jakość jest nie wyobrażalnie lepsza a po drugie cena jest mniejsza jak w rodzimych sklepach
Schab: 6,30 1kg
Masło: 18 1kg
Pierś drobiowa: 8,30 1kg
Czekolada mleczna: 11,20 1kg
Marchew 1,20 1kg
Pomidor 2,33 1kg
Ogórek 4 1kg
Kalafior: 3,30 1kg
itd ...Itd....
Za 600 zł mam na 3 miesiące full wypas.
Jeśli jakość towarów w Polskich sklepach się nie poprawi to ani grosza nie wydam.
2019-05-21 13:26
to napisz adres tego sklepu
2019-05-21 13:35
Zagadaj z dostawcą Twojego okolicznego sklepu to poda Ci regionalnych wytwórców żywności i będziesz miał taniej o pośredników a później zobacz w necie ceny żywności na rynkach zagranicznych i zrób tak samo.
2019-05-21 19:51
Bajki opowiadasz.
2019-05-21 19:54
Skad maja towar i dqdza Ci namiary
2019-05-21 13:46
2019-05-21 14:24
serio jesz piers za 8.3?! Ja za eko kurczaka płacę u producenta 29zł/kg (w całości oczywiście) a że odbieram osobiście to widzę jak to wszystko jest hodowane. Kurczaka za 8zł bym kijem nie dotknął.
Trzeba sobie
serio jesz piers za 8.3?! Ja za eko kurczaka płacę u producenta 29zł/kg (w całości oczywiście) a że odbieram osobiście to widzę jak to wszystko jest hodowane. Kurczaka za 8zł bym kijem nie dotknął.
Trzeba sobie uzmysłowić że porządne jedzenie zawsze było jest i będzie drogie. Jeśli chce się jeść produkty od małych producentów, rosnących w świetle promieni słonecznych na świeżym powietrzu bez glifosatu to trzeba zapłacić.
2019-05-22 09:07
Ludzi chceili jeść mięso codziennie to rynek wyszedł naprzeciw oczekiwaniom tylko jakim kosztem. Lepiej zjeść mniej lepszej jakości no i mięsa nie trzeba codziennie jesc, co drugi dzień spokojnie wystarczy.
2019-05-21 14:34
schab i piers kurczaka idzie ci kurierem? :D
2019-05-21 18:59
Przewodnikiem jest pies husky. Odpinam świnię, zdejmuję kurczaki z wozu. Przypinka psa do wozu i powrót do dostawcy to pestka. Resztę szczegółów oszczedzę.
2019-05-21 14:48
Ok ale skad? Tez tak zrobie......
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.