Opinie (91) 2 zablokowane

  • a może odbudowa linii Pszczółki - Kościerzyna? (12)

    Znakomity objazd do Trójmiasta i okolic

    • 29 3

    • Czemu nie zrobili elektryfikacji gdy budowano PKM? (7)

      przez to zrobią sobie pod górkę

      • 4 15

      • Dżisus! Co za dzban!

        • 0 0

      • Może dlatego, że pkp plk nie chciała kilk lat temu elektryfikacji u siebie? (5)

        PKM nie mogła być od razu zelektryfikowana bo pkp plk dopiero teraz planuje elektryfikacje swojej linii Gdynia - Kościerzyna, z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie. Więc gdyby PKM od razu wybudowano elektryczną,

        PKM nie mogła być od razu zelektryfikowana bo pkp plk dopiero teraz planuje elektryfikacje swojej linii Gdynia - Kościerzyna, z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie. Więc gdyby PKM od razu wybudowano elektryczną, druty kończyłyby się w Rębiechowie i... niszczałyby sobie od 5 lat, bo dalej i tak wszyscy musieliby czekać aż pkp plk zelektryfikuje swoją linię. Bo jak w 2013 roku ruszała budowa PKM, pkp plk nie chciały słyszeć o elektryfikacji swojej linii, a bez tego elektryfikacja samej PKM nie miała sensu.

        • 13 0

        • (3)

          Czyli lepiej zamykać po raz kolejny linie kolejową na kilka lat? Aż dziwne że budując linie tramwajową robi się dodatkowe rozjazdy z fragmentami torów po to by potem nie rozwalać po raz kolejny ulicy. Czyli zamiast zrobić wszystko za jednym zamachem przepłacą

          • 2 5

          • (2)

            Ale PKMki akurat zamykać nie będą, więc nie trollu.

            • 7 0

            • (1)

              Jestem ciekaw jak będą zakładać sieć gdy będą jeździły pociągi do tego jeszcze wstawianie słupów. Czyli bez zamknięcia minimum jednego toru się nie obejdzie

              • 0 5

              • Jeden tor to nie cała linia. Do tego na PKMce jest wiele przejść międzytorowych, więc zamknięcia będą dotyczyły krótkich fragmentów.

                • 4 0

        • Fefnascie kabzylionow

          Razy bylo tlumaczone, ale pytek zawsze sie znajdzie

          • 6 4

    • Pomysł dobry lecz spóźniony (3)

      Musieliby o tym pomyśleć przed rozpoczęciem budowy autostrady A1. Niestety w projekcie A1 nie uwzględnili budowy wiaduktu nad lub pod torami linii 233 na wysokości Żelisławek. Druga sprawa jest taka, że większość odcinków (grunt) tej lini pkp plk oddało samorządom a te pobudowały w tych miejscach ścieżki rowerowe.

      • 8 0

      • Gdzie na przykład? (1)

        • 1 3

        • Ścieżka rowerowa Pszczółki - Sobowidz.

          • 2 0

      • akurat nowy wiadukt nie byłby problemem. Gdy budowano PKM to musiano ich kilka wybudować od podstaw

        • 6 0

  • PKM jeden z sukcesów pomorskiego samorządu (13)

    a nie władzy centralnej jak SKM kontrolowana przez PKP

    • 72 28

    • pkp tylko wynajmuje dla miasta skm-jest zarzadzana przez miasto. trzeba byc d**ilem zeby tego niewiedziec.

      • 0 0

    • (1)

      i juz bydło polityke wkłada....pier...bydło

      • 0 2

      • Jak sa duze pieniadze

        To polityka zawsze sie u nas pojawi.

        • 0 0

    • Mowmy szczerze, niechciany sukces i kleska urodzaju... (1)

      Kasa do przerobu z Unii sie znalazla a lotnisko potrzebowalo transportu. A raczej lotniska, bo na wczesnym etapie to rowniez Gdynia brana byla pod uwage. Miasta klocily sie o sposob realizacji (tramwaj vs. pociag) to

      Kasa do przerobu z Unii sie znalazla a lotnisko potrzebowalo transportu. A raczej lotniska, bo na wczesnym etapie to rowniez Gdynia brana byla pod uwage. Miasta klocily sie o sposob realizacji (tramwaj vs. pociag) to Marszalek je pogodzil i przekierowal priorytety na komunikacje satelit Trojmiasta. Odmiennie niz w dotychczasowej "strategii kolejowej", likwidacji czego sie da. Oczywisty sukces, wynikajacy z wygaszonego popytu, powalil na kolana wydajnosc i wykazal, ze realizowane sa jedynie bardzo podstawowe potrzeby komunikacyjne. A jest to chyba jedyna wyremontowana regionalna linia. Nie, bylbym niesprawiedliwy, jeszcze Szczecinek-Ustka, wyciagnieta ze stanu agonalnego.

      • 6 1

      • a kiedy obiecane tuż przed wyborami

        kolejowe połączenie z Trójmiasta do Bytowa?

        • 1 0

    • Skm tez realnie kontroluje marszałek :) (7)

      I to marszałek odpowiada za burdel np w trakcie pandemii i oszczednosci w postaci odwolanych polaczen.

      • 15 18

      • Taaaa... Może naucz się liczyć (6)

        Kto kontroluje spółkę pkp skm w Trójmieście?
        Ten kto ma w niej zaledwie kilkanaście procent udziałów ? (czyli marszałek)
        Czy ten, kto ma w niej ponad 50% udziałów? (czyli PKP/Skarb Państwa)
        I z pretensjami o stan trójmiejskiej SKM zgłoś się do tego, kto jest większościowym właścicielem tej spółki...

        • 14 11

        • Mylisz się (3)

          Zamówienia na przewozy aglomeracyjne i regionalne składa Marszałek. SKM je realizuje (wraz z PolRegio) "pracownik SKM"

          • 11 4

          • To ze skm je realizuje nie znaczy ze marszałek rzadzi w skm (2)

            • 8 5

            • Nasz Klient, nasz Pan

              Znasz to?
              Podobno to podstawa strategii rynkowej. To marszalek ma kase i dyktuje zasady funkcjonowania. Maly "problemik", ze zapomnial o torach. Jednak wzorem UKE czy URE mozna zmusic monopoliste do uzyczenia

              Znasz to?
              Podobno to podstawa strategii rynkowej. To marszalek ma kase i dyktuje zasady funkcjonowania. Maly "problemik", ze zapomnial o torach. Jednak wzorem UKE czy URE mozna zmusic monopoliste do uzyczenia infrastuktury po realnych kosztach. Wiec PKM moze wjechac na tory SKM. Choc nikt nie twierdzi, ze to latwe.
              Marszalek chcialby zjesc ciastko a jednoczesnie je miec. Na dodatek, nie robia "krzywdy" rodzinie. Wszystko to mozna zorganizowac ale latwiej liczyc na darowana gotowizne...

              • 4 3

            • Równie dobrze można powiedzieć że miasto Gdańsk nie odpowiada za jakość przewozów na liniach obsługiwanych przez BPTour. A odpowiada na takiej samej zasadzie jak marszałek za obsługę SKM na linii PKM. na starej SKM sprawa jest trochę inna bo tam SKM jest właścicielem infrastruktury

              • 3 5

        • Herr Marshalek niech nie płacze. Miał 8 lat na usamorządowienie SKM za PO. Wystarczyło dobry krem kupić Lolopindolo.

          No ale Regio to podobno firma rodzinna

          • 7 4

        • Ale to marszałek wybiera firmę i ja nadzoruje. Mogła to być firma państwowa albo zupełnie prywatna. Choćby do obsługi linii PKM chciała przystąpić arriva ale marszałek tak skonstruował przetarg że było to praktycznie niewykonalne.

          • 8 1

  • A tyle było narzekania jak budowali PKM (3)

    I bardzo dobrze ,budować i niech się rozwija nasz region moi drodzy I kochani..

    • 77 6

    • Jak tam rodzicielka taki synu?

      • 1 0

    • Próg opłacalności inwestycji wynosił 6 mln pas/rok (1)

      Obecnie jest 4 mln pas/rok. Także w PKM trzeba wsadzić jeszcze o połowę więcej ludzi, by inwestycja wyszła na zero.
      Natomiast bajpas powinien powstać od razu i to najlepiej w poprawionych parametrach. To okno na południowy-zachód dla Trójmiasta.

      • 6 8

      • Dostajesz minusa

        Nie lubię Wiewióra. Dlatego dostajesz minus (za przypominanie, że taki ktoś w ogóle istnieje).

        • 4 4

  • Decyduje cena. Co tanio to drogo. Tanio było na Stogach, tylko dla kogo tanio . Nas nie stać na tanie rzeczy , my musimy kupować sprawdzone rzeczy w rozsądnej cenie .

    • 2 0

  • Rover

    Beznajdziejna firma. Kierownik robot sanitarnych to osżołą, który ma problemy psychiczne.
    Poza tym nie zna się kompletnie na budowlance. A no i uważajcie mężatki i panny, zarywa dosłownie do każdej. A swoją dziewczynę zdradza z kilkoma na raz.

    • 0 0

  • (1)

    Nie trzeba było niszczyć tego, ci Niemcy tak dobrze zrobili, więc byłoby taniej. Dopiero teraz poszło się po rozum do głowy.

    • 5 1

    • zniszczyli Rosjanie

      a potem nikt nie mial ochoty tego naprawiać. Po co sobie kłopot robić, skoro z istniejącą infrastrukturą jest ich wystarczająca ilość?
      Biurokracja najbardziej ceni "święty spokój" a dla niej zawsze wystarczy.

      a potem nikt nie mial ochoty tego naprawiać. Po co sobie kłopot robić, skoro z istniejącą infrastrukturą jest ich wystarczająca ilość?
      Biurokracja najbardziej ceni "święty spokój" a dla niej zawsze wystarczy. Szczególnie jak "gospodarz" nie widzi.
      Pojawiła się "kasa" z Unii i niektórych chciwość zaślepiła. Rozkręcili temat, narobili biurokracji "kłopotu", rozbudzili apetyty.
      Teraz kłopot się z tego wycofać. A mógl "projekt" cicho umrzeć... ;)
      Bo to wyjątkowo trafiona inwestycja i pokazuje, jak duże są na taką komunikację potrzeby.
      Nie trzeba być jakimś super specjalistą, wystarczy zobaczyś co się dzieje w piątkowe i niedzielne popołudnie na dworcach w Chojnicach, Czersku i Tczewie...

      • 2 0

  • Bzdura i wydawanie niepotrzebnie pieniędzy (1)

    Jak można tak marnować pieniądze - elektryfikacja PKM i czas jej trwania to skandal. Ktoś będzie musiał dobrze przyjrzeć się temu wałkowi. Zgłaszam to do NIK,

    • 1 6

    • mylisz się

      Elektryfikacja jedynie PKM byłaby właśnie marnotrawstwem, ponieważ tak mała skala przedsięwzięcia nie uzasadnia kosztów stałych, związanych z rozruchem takich działań. Pytaniem jest, czy muszą być one tak duże...

      Elektryfikacja jedynie PKM byłaby właśnie marnotrawstwem, ponieważ tak mała skala przedsięwzięcia nie uzasadnia kosztów stałych, związanych z rozruchem takich działań. Pytaniem jest, czy muszą być one tak duże... Dodatkowym problemem są stosunki własnościowe, bo linia PKM nie jest obsługiwana przez PLK. Dlaczego? To jest zupelnie inna historia...
      Elektryfikacja PKM, czyli odcinka Wrzeszcz - Osowa jest realizowana "przy okazji" przebudowy (kolejnej) linii 201, gdzie samorząd dokłada się do budżetu dużego przedsięwzięcia i ma wykonaną pracę w jego ramach. To duża oszczędność na formalizmach, planowaniu, konstruowaniu i wykonawstwie. Bez tego nikt by w tym kierunku nie kiwnął nawet palcem.

      • 2 0

  • Jak rozgrzebią linię Gdynia - Kościerzyna (5)

    To możecie o niej zapomnieć na lata, długie lata
    Pewien fachowiec z PLK Gdynia już się o to postarał
    O dojeździe koleją do Gołubia, Wieżycy, Krzesznej pozostaną wspomnienia
    Bo pan Dareczek zrobi tam drugi tor jak dla KDP...

    • 10 5

    • Fakt, tak było z modernizacją linii do Wawy (3)

      Trwało to chyba z 10 lat, w tym czasie różne objazdy i horrendalne czasy przejazdu -6-7 h...

      • 4 0

      • I w 2020 roku po 10 latach robót pociągi jadą o godzinę krócej (2)

        niż w 1989 roku
        Bo PLK rządzi PiSotuman

        • 4 1

        • Remont owej linii odbywał się w czasie gdy (1)

          pis tylko mógł marzyć o władzy

          • 4 2

          • PiS ulokował się na kolei już w 2005 roku

            • 1 2

    • a nie można by przez Skorzewo, Sierakowice do Lęborka?

      Przecież tera można... To już Polska... Od 70 lat...

      • 2 0

  • karczemki (13)

    Proszę o przystanek PKM na Karczemkach , pomóżcie mieszkańcom tego osiedla jakoś żyć , bo chyba podatki płacą takie same , jak mieszkańcy innych dzielnic

    • 33 6

    • odp karczemki

      Przeciez w okolicy jest przystanek Kiełpinek pkm lub Matarnia pkm

      • 0 2

    • (5)

      A na budowę infrastruktury dla osiedli w polu, bo przecież taniej i w 10 minut do centrum, o kilka rzedów wielkości więcej niż w zurbanizowanych dzielnicach...

      • 5 4

      • "taniej i w 10 minut do centrum"
        takie slogany już dawno przestały być prawdziwe i są wręcz śmieszne.
        Nic nie piszą o innej komunikacji, ale ważne że 10 minut do centrum. Tylko powinna być jeszcze gwiazdka

        "taniej i w 10 minut do centrum"
        takie slogany już dawno przestały być prawdziwe i są wręcz śmieszne.
        Nic nie piszą o innej komunikacji, ale ważne że 10 minut do centrum. Tylko powinna być jeszcze gwiazdka małym druczkiem napisana że o 22 :)
        Nie każdy chce mieszkać w ścisłym centrum gdzie jest miliard samochodów i ludzi. Miasto to nie tylko centrum. Nie wszyscy kupują mieszkania trochę dalej bo "10 minut do centrum", ale że jest trochę spokoju. Nie każdy ma samochód, niektórym nie jest do niczego potrzebny, albo rzadko go używają. Dlatego dobrze że są takie inwestycje jak PKMka.
        Ja jakbym wyprowadzał się do miasta to z myślą, że samochód będzie używany rzadko, gdy będę musiał coś większego przywieźć (np. duże zakupy). No chyba, że będę miał pracę na drugim końcu miasta, ale to też zależy jaka komunikacja tam będzie.

        • 4 1

      • Czyli dokładnie to samo, co 50 lat temu w tych zurbanizowanych dzielnicach. (3)

        Może trzeba było postawić 300m bloki w promieniu 1km od Długiej i po sprawie z drogą komunikacją?

        • 4 4

        • (2)

          Nie, ale budowanie miasta 15 km od centrum jest nieodpowiedzialne i potem płacz, że kłopoty transportowe. Tanio kupujesz mieszkanie, to drogo użytkujesz.

          • 3 9

          • Falowiec na Przymorzu jest 7km od centrum, Karczemki - 8km. (1)

            Czyli co, zrównujemy z glebą Żabiankę i pół Przymorza?

            • 15 2

            • Dokładnie, Karczemki nie są żadnym odludziem a tak są traktowane

              • 8 1

    • A nie wystarczy 500m chodnika do PKM Kiełpinek? (3)

      • 10 1

      • (2)

        500 metrów? Dobry żart :D

        • 2 3

        • A zmierz. (1)

          Przystanek PKM w Karczemkach byłby równo 500m od przystanku Kiełpinek.

          • 7 1

          • Zdaje się, że masz spore problemy z oceną odległości :D
            Proponuję, żebyś zerknął(ęła) w dokumentację przetargową, gdzie miał być zlokalizowany przystanek Karczemki.

            • 1 2

    • Głupia argumentacja (1)

      To ja poproszę o przystanek na Suchaninie. Przecież płacę takie same podatki.

      • 5 2

      • A czy budowana linia przebiega przez Suchanino?
        Bo przez Karczemki jak najbardziej przebiega

        • 4 3

  • Czy bajpas to taki polisz-inglisz obwodnicy?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.