Opinie (183) 2 zablokowane

  • (9)

    Do stu tysięcy zatęchłych beczek z grogiem...a już myślałem że w końcu pomyśleli o zapomnianym przez włodarzy Obłużu moi drodzy i kochani....ehhhh.

    • 147 11

    • Po co kolejny przystanek

      Zlikwidować pozostałe, przecież to miasto się wyludnia

      • 8 9

    • Przystanek będzie (1)

      Bo semeko musi zarobić na osiedlu obok. Proces legitymizowania się rozpoczął

      • 8 1

      • no właśnie, Gdańsk Śródmieście powstał na podobnej zasadzie. Dla bunkra Forum Gdańsk

        Nie jest tak, że przede wszystkim jest coś robione dla mieszkańców ;) Liczy się biznesowe podejście.

        • 1 1

    • Tak gęsto rozmieszczone przystanki (1)

      mają sens gdyby SKM obsługiwane były przez lekkie składy jak w metrze. SKM obsługuja kolejki podmiejskie a przystanków ma być tak gęsto jak w metrze. Przecież składy nawet się rozpędzić nie dadzą rady.

      • 24 0

      • Wypowiedź trafia w sedno sprawy.

        Metro w bardzo krótkim czasie potrafi osiągnąć relatywnie wysoką prędkość (pasażerowie czują mocne przyspieszenie, czy hamowanie). Dominujące, stare składy SKM po prostu nie nadają się do gęstej sieci przystanków.

        • 17 0

    • Chyba ze śledziem, Ty gdynski Maliniaku

      Ha.. Ha.. Ha!

      • 0 5

    • nowy przystanek Gdańsk Firoga to dopiero kuriozum

      • 5 0

    • Dokładnie

      Bardzo dużo osób tam mieszka, ale też dojeżdża do pracy. Już nie mówię tu o stoczniowcach, a o normalnych ludziach, którzy chcą się tam dostać. Niestety. pkp plk i miasto chyba nie widzi potencjału tego miejsca..

      Jestem za powrotem kolei na Obłuże i Oksywie!!

      • 4 1

    • Potrzebny jest przystanek na Obłużu. Dojeżdżam codziennie skm do Gdańska, i

      Potrzebny jest przystanek na Obłużu, dojeżdżam codziennie do Gdańska skm i wiele innych osób też. Zbędny natomiast jest przystanek między Orłowem a Redłowem. To głupi pomysł

      • 12 0

  • (8)

    nie potrzeba budować, a po co? a komu to potrzebne?

    • 80 24

    • do pracy (3)

      mi potrzebny i mi podobnym bo muszę pedałować na piechotę z Orłowa albo Redłowa do wielkopolskiej

      • 8 6

      • bez żartów

        Trolejbusem nie lepiej albo rowerem jak każe oficer rowerowy z UM.

        • 5 1

      • Spacer to zdrowie

        Nie przesadzaj

        • 2 1

      • W ten sposób to przystanki musiałyby być co 100 m! Mnóstwo ludzi jedzie na Karwiny etc., ale dla nich ten przystanek i tak sensu nie ma, bo im "zaoszczędzi" aż jeden przystanek trolejbusowy... Z Orłowa do skrzyżowania z Wielkopolską jest pieszo 10 minut, i to od poczty, więc nie przesadzajmy.

        • 2 2

    • panie a niech budują

      a komu to przeszkadza?

      • 2 4

    • Studentom z Dąbrowy, Karwin, Kacka (1)

      Dojeżdżającym do Gdańska.

      • 5 2

      • Więcej ruchu studenci

        Pętle masz w Redłowie na Stryjskiej lub na Al. Zwycięstwa , leniu.

        • 3 2

    • Potrzebne, bo przystanki stawia się na węzłach komunikacyjnych, a nie na polu jak za komuny

      A w przypadku kolei miejskich, za standard na świecie uznaje się odległość około 750m pomiędzy przystankami, nie 2km...

      • 2 0

  • Traci! (6)

    Traci sens SKM...!!
    Ma być szybka,a nie częsta.
    Więcej ruchu nygusy.

    • 136 31

    • Powiedz swoim dziadkom, że są nygusami.

      • 4 14

    • szybka to była jak wagony były z metra berlińskiego (2)

      szybko ruszała i miała dwa razy więcej drzwi.

      • 9 0

      • Prawda

        I częściej jeździła w godzinach szczytu co 6 minut

        • 8 0

      • Kaszub z Gdyni

        No tak było, ale kto ze słoików pamięta te czasy i zmianę taboru ze starego EW 90.. w latach 70-tych na niewiele młodszy, a gorszy model EN 57..... model E91 z 1936 roku!!!!

        • 2 1

    • Wystarczy zmienić tabor

      Na nowoczesny i szybki np taki jaki jest w metrze. Kto jeździł np w Londynie ten wie jakie to ma przyspieszenie i prędkość.

      • 7 0

    • Nie mówi się

      Nygusy tylko murzyny

      • 0 0

  • Zamiast przystanku SKM Wielkopolska i środmieście, zbudujcie pkm na północ i zachód Gdyni (4)

    • 214 16

    • Nie da się!

      • 9 4

    • Na zachód Gdyni nie ma torów (1)

      Na zachód Gdyni nie ma jak zrobić przystanków kolei bo nie ma na czym.
      A budowa torów i infrastruktury kolejowej będzie bardzo ciężka, bo trzeba będzie wyciąć trochę TPK na taką budowę i robić masę planów itp. To

      Na zachód Gdyni nie ma jak zrobić przystanków kolei bo nie ma na czym.
      A budowa torów i infrastruktury kolejowej będzie bardzo ciężka, bo trzeba będzie wyciąć trochę TPK na taką budowę i robić masę planów itp. To jest inwestycja ogromna i zanim ona powstanie (jeśli w ogóle) to minie noo sporo lat...

      Z kolei na Obłuże bardzo by się przydała kolej i nic nie stoi na przeszkodzie by ją zrobić.. tory są więc tylko je doprowadzić do użyteczności, zrobić przystanki i będzie ok.. a napewno odciąży to wiecznie zakorkowaną estakadę i będzie świetną alternatywą dojazdu do centrum i innych dzielnic Gdyni.

      • 8 2

      • Są już plany, nawet trójmiasto pl pisało o tym

        Jeden przystanek miałby powstać na ul Rdestowej na Dąbrowie, kolejny w wiczlinie a następny chwarzno i połączy Gdynie główna przez dąbrowe do lotniska w Gdańsku

        • 0 0

    • tu powinna być

      skm gdynia północ, inaczej zginiemy w korkach

      • 4 0

  • "money for nothing" (4)

    papierowe miasto wydaje na konsultacje, ekspertyzy zamiast siłami licznych etatów własnych wypracować rozwiązanie. Które tutaj jest proste: przystanki mają być rzadko (bo SKM ma być "szybka"), za to dowóz, dojazd i dojście do nich mają być sprawne.

    • 124 15

    • Czytać ze zrozumieniem (2)

      To SKM zleciła opracowanie dokumentu o przydatności lub nie tego przystanku.

      • 10 1

      • Wydaje eskpertyze: Ten przystanek jest nieprzydatny, dziękuje pozdrawiam.

        Rachunek na 300 000 zł prześlę e-mailem

        • 15 5

      • No ale to jest na "zamówienie" Gdyni

        SKM sama z siebie nie ma potrzeby budowy tych przystanków, tak jak budowy czegokolwiek.

        • 2 0

    • i o to chodzi

      żeby pół Gdyni miało bliżej do przystanku. teraz wypchane autobusy/trolejbusy jadą do redlowa

      • 6 3

  • (2)

    Budować. Im większy zasięg bezkolizyjnego transportu szynowego tym lepiej.

    • 29 62

    • zasięg zostaje bez zmian (1)

      zmieni się czas przejazdu.

      • 11 0

      • Czas przejazdu się skróci

        Do tego czasu SKM pozbędzie się starych EN57

        • 3 8

  • (1)

    Przystanki co 500m bo ludziom się nie chce chodzić .

    • 133 18

    • Nie zgodzę się

      Jadąc SKM z Gdańska jeżeli chcesz się udać na przykład na fikakowo to trzeba wysiąść na Redłowie i tam się przesiąść na trajtek bądź autobus, Orłowa kursuje tylko jeden. Nie chodzi o to że ludziom nie chce się chodzić

      Jadąc SKM z Gdańska jeżeli chcesz się udać na przykład na fikakowo to trzeba wysiąść na Redłowie i tam się przesiąść na trajtek bądź autobus, Orłowa kursuje tylko jeden. Nie chodzi o to że ludziom nie chce się chodzić lecz o to że przez tą przesiadkę traci się minimum 15 minut. Czas to pieniądz jak mawiają. Niby jest pkm z Gdańska na karwiny ale raz na godzinę.

      • 3 4

  • (4)

    Ten przystanek jest potrzebny, natomiast Gdynia Śródmieście to zbędny projekt. Razem z tą stacją powinien też powstać jakiś parking Park&Ride w pobliżu, już teraz Plac Górnośląski jest przeciążony samochodami w ciągu dnia.

    • 53 33

    • Bo każdy pracownik warzywniaka i każdej innej budy dojeżdża tam do pracy swoim autem i stąd jest tak ciasno w obrębie Placu Górnośląskiego.

      • 17 2

    • Niech przesuną (2)

      Redłowo o kilkaset metrów (~400m na północ) i zejścia z obu końców - zbliży się do biurowców i przystanku na linii do Kościerzyny. Podobnie niech Orłowo przesuną o te ~400m na północ. Nie będzie trzeba dodawać przystanku

      Redłowo o kilkaset metrów (~400m na północ) i zejścia z obu końców - zbliży się do biurowców i przystanku na linii do Kościerzyny. Podobnie niech Orłowo przesuną o te ~400m na północ. Nie będzie trzeba dodawać przystanku i opóźniać i tak wolnej SKM. Na ale zamiast zastanowić się przed niedawnym remontem Redłowa to do sprawy podchodzimy zaraz po jego zrobieniu. Gdynia - miasto na miarę (swoich) możliwości.

      • 8 4

      • A tu przesuniemy jezioro..

        Bareja pozdrawia. Przestanki kolejowe to nie autobusowe. Nie tak łatwo (tanio) je przesunąć.

        • 7 1

      • Po co kombinujesz?

        Jeden Lenin już był, wystarczy tej rewolucji. Mi Redłowo pasuje choć po remoncie nadal wygląda słabo.

        • 1 1

  • niech zrobią jeden, 163-kilometrowy peron i skład łańcuchowy. (4)

    Niedawano wciskali przystanek między Wzgórzem Św. Nowotki, a Gdynią Główną, teraz między Redłowem i Orłowem. Proponuję uprościć temat: zrobic jeden długi peron od Tczewa do Słupska i skład zamkniety, łańcuchowy.

    • 94 18

    • zatrzymywanie na zyczenie przyciskiem

      • 5 0

    • wzgórze nowotki to chyba jest w gorodzie Stalinogród ?

      • 2 2

    • Korekta (1)

      Nie ma i nie było nigdy Wzorza Św. Nowotki tylko wzgórze Marcelego Nowotki
      Dlatego słoiki piszą żeby pisać.

      • 0 0

      • jak to nie!

        a moźe ulicy Karola Marksa Hallera też nie było?

        • 0 0

  • (7)

    "Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej."

    No ale trzeba wydac kase aby ktos mogl zarobic, wiec zrobmy studium.

    • 87 10

    • (1)

      dalsza część tekstu: "Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba." Czyli za powstaniem przystanku przy ul. Wielkopolskiej głosowało 52 proc. (2 x 26 proc). A później dziwią się, że przeciętny Polak nie rozumie przeczytanego tekstu.

      • 11 2

      • Tylko, ze to nic nie wnosi bo studium jest na wykonanie jednego przystanku, a w ankiecie pytali o dwa. A później dziwią się, że przeciętny Polak nie rozumie przeczytanego tekstu.

        • 3 0

    • no trzeba (1)

      tym bardziej, że wg ankiety 26% uznało, że powinien powstać tylko nad Wielkopolską i 26% że zarówno nad Wielkopolską i w Śródmieściu. Czyli dla Wielkopolskiej 52% za vs 41% przeciw.

      • 1 1

      • Ale studium jest na jeden przystanek. Rownie dobrze mogli w ankiecie zapytac o SKM na polnoc Gdyni. Teraz mozna zrobic kolejny przetarg na kolejne studium na kolejny przystanek, a pozniej kolejne studium na oba na raz.

        • 0 0

    • Sens budowy zawsze jest (1)

      To są miejsca pracy, w dzisiejszych czasach kryzysu nie żałuj architektom i budowlańcom roboty

      • 0 3

      • To niech moze zaczna remontowac linie kolejowa na polnoc Gdyni?

        • 3 0

    • no rzeczywiscie

      4 tys glosow na 250 tys mieszkancow - tez mi wynik

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.