2019-02-12 07:01
oni i tak pracują w Gdańsku więc niech w Gdańsku płacą podatki.
2019-02-12 07:27
Ani moja żona! Mamy blisko do obwodnicy i ze 20-30km do pracy i dojazd zajmuje nam nie wiecej niż 30-40min.
2019-02-12 07:36
Będzie bliżej
2019-02-12 07:45
2019-02-12 13:55
2019-02-12 14:17
Składki płaci się w zależności od kodu pocztowego, a ten kod w Borkowie jest gdańskim kodem pocztowym
2019-02-12 07:42
Logiczne jest, że trzeba to przyłączyć do Gdańska. Przykład Borkowo. W nowej części Borkowa gmina Pruszcz Gdański nie zbudowała 1 mb drogi. Wszystkie drogi to inwestycje developerów (Eurostyl,Hanza), Eurostyl rozbudwał
Logiczne jest, że trzeba to przyłączyć do Gdańska. Przykład Borkowo. W nowej części Borkowa gmina Pruszcz Gdański nie zbudowała 1 mb drogi. Wszystkie drogi to inwestycje developerów (Eurostyl,Hanza), Eurostyl rozbudwał infrastrukturę. Komunikacja miejska Borkowo, Kolbudy dojazd do szkoły komunikacja z Gdańska. Ulica Kasztanowa w Borkowie przykład inwestycji gminnej kilka lat planowana błoto ciemno i daleko do domu tak wygląda w skrócie. Nowe soiedla Eurostyl I Hanza do Gdańska nie chcemy gminy która bierze tylko kasę z podatków i 0 inwestycji. Poza tym nasze mieszkania zyskają na cenie tylko korzyść.
2019-02-12 07:53
2019-02-12 09:13
Deweloperka to taka sama działalność jak każda inna. Samorządy budują infrastrukturę dla przemyslu to i dla deweloperki też.
Tylko ty bedzie krzyczał budujcie infrastrukturę dla przemysłu, bo jakiś pismak powiedział ci ze to jest be a tamto nie. Tak naprawde nie ma różnicy.
2019-02-12 13:25
Napisał prawdę i tyle. A ty się unosisz jak kupa na wodzie.
2019-02-12 23:00
bzdury napisał a nie prawdę. Deweloper każdy dodatkowy koszt, również budowy dróg, chodników, parków, oczek wodnych wilczy do ceny m2 mieszkania. W sumie zapłaca przyszli miedzkańcy
2019-02-14 15:22
Brednie jakich niemało. Tak samo jak głąby które mówią ze tu wali Szadolkami. Borkowo to nie Szadolki. Na ujescisku to wali fakt ...
2019-02-12 09:01
To bylo sobie mieszkanie w Gdańsku kupić .
2019-02-13 20:26
2020-07-25 23:29
To co piszesz mi sie podoba ale w kwestii developerów buduja osiefla niszcza ciężkim sptzetem drogi wiec niech robią infrastrukturę drpgi chodniki czasy gdy biegalo sie po dechach do klatki juz dawno minęły dewloperzy czas najwyższy by sie przestawili jezeli chca sprzedac domy musza miec drogi i chodniki
2019-02-12 07:48
Na dzień dobry mieszkańcy zyskują wzrost cen nieruchomości. Ja jestem za.
2019-02-12 08:47
I większe opłaty za OC auta
2019-02-12 08:48
OC takie same, 80-180.
2019-02-12 09:37
Borkowo to nie tylko Nowy Horyzont, ale również stara część Borkowa. Może niech NH odłączy się od Borkowa i spada do Gdańska jak im tak zależy i myślą, że Gdańsk będzie ładował kasę w ich osiedle.
2019-02-12 15:50
Stare Borkowo niech zostanie w Borkowie.
2019-02-12 18:48
Ja tam wole podlegac pod Pruszcz.
W urzedach znacznie szybciej cos zalatwic nizeli w Gdansku. Zreszta nie bede po raz kolejny zalatwial zmiany lokalizacji bo komus sie zachcialo podlaczyc pod Gdansk. A poza tym to mi wszystko wisi pod co podlega Borkowo:)
2019-02-13 20:27
raz na kilka lat pewnie jakąś pierdołę
2019-02-14 15:28
Gmina niech poczyta sobie komentarze i może wyciągnie wnioski. Kowale potrafiło się zmobilizować i wybrali nowego wójta. Chłop chociaż potrafi dogadać się z sąsiadami. A NH gmina olewa totalnie, guzik potrafi siendogadac
Gmina niech poczyta sobie komentarze i może wyciągnie wnioski. Kowale potrafiło się zmobilizować i wybrali nowego wójta. Chłop chociaż potrafi dogadać się z sąsiadami. A NH gmina olewa totalnie, guzik potrafi siendogadac z deweloperami itp. Wiec o czym tu mowa. Dobrze ze ten Gdansk i cała infrastruktura leży na granicy wsi Borkowo bonów ogóle było by to gdzie psy szczekają ogonem...
2019-02-14 15:24
To odłączając się od gminy Pruszcz na starym Borkowie to nawet soli zima nie zobaczysz ...
2019-02-12 13:34
Wzrost wartości obudź się marzycielko/marzycielu każdy patrzy jaką ma infrastrukturę naokoło miejsca zamieszkania czyli szkoły przedszkola żłobki ośrodki kulturalne praca. A wy nic tam nie macie nie dość że do pracy daleko to jeszcze do wszelkich innych wygód i uzgodnień j.w.
2019-02-14 15:39
jeździć tam non stop. Na osiedlu Nowy Horyzont jest wszystko do zaspokojenia ponad podstawowych potrzeb i w okolicy, przykład:
- przychodnia lekarska, apteka, poczta, sklepy lokalne z bdb wyżywieniem, typowe
jeździć tam non stop. Na osiedlu Nowy Horyzont jest wszystko do zaspokojenia ponad podstawowych potrzeb i w okolicy, przykład:
- przychodnia lekarska, apteka, poczta, sklepy lokalne z bdb wyżywieniem, typowe dyskonty i markety, fitness, siłownia, sauna, squash, tenis, przedszkola w tym publiczne (Borkowo) dwie szkoły w tym Metropolitarna, prywatne szkoły językowe oraz przedszkola, oczywiście sklep osiedlowy alkoholowy z mega wyborem, żabki, pizzerie, kwiaciarnie, trzy autobusy miejskie, prywatne linie dojeżdżające do centrum Gdańska itp. Bliskość obwodnicy, kilka wyjazdów z Osiedla, nad morze Max autem 30min np Stogi lub Sobieszewo. Nad jeziora kaszubskie jeszcze bliżej. Pracuje niedaleko i żona również. Nie mam potrzeby mieszkania na dolnym tarasie. Mieszkanie kupiłem w rozsądnej cenie od cenionego ze swojej jakości dewelopera z Gdańska. Nie żadna tam popełnia na sztukę. Okolice mam zielone, na ogół zajefajnych sąsiadów (znajda się buraki jak wszędzie). Region rozwija się niesamowicie. Ceny poszły mega do góry a i tak są DUŻO bardziej atrakcyjnie niż np na Zaspie. Mi pasuje i głęboko mam to gdzieś ze rejestracje mam GDA
Gmina płaci inne OC niż samo miasto, wiec składki wyższe to nie wymysł, tylko rzeczywistość....
2019-02-12 08:10
Przeciez tam same rejestracje NE i NOL
2019-02-12 09:09
jw.
2019-02-12 14:34
Ale że wojskowe?
2019-02-13 16:37
Z czasem będą i wojskowe.
2019-02-12 09:38
Kraków żąda dostępu do morza!
2019-02-12 18:37
chyba Płock ?
2019-02-15 18:47
A Włoszczowa lotniska !
2019-02-13 21:23
Olsztyn ma NO
2019-02-14 18:51
to powiat Olsztyn a Olecko to NOE
2019-02-14 15:41
2019-02-12 08:19
A później te statystyki, że w Gdańsku przybyło mieszkańców....
2019-02-13 00:01
Proszę zwrócić uwagę na fakt, iż spora część obecnych mieszkańców osiedla Nowy Horyzont oraz Kowal to byli (już) mieszkańcy Gdańska, którzy kupili właśnie w tej lokalizacji mieszkania. Powodów takich decyzji zapewne jest
Proszę zwrócić uwagę na fakt, iż spora część obecnych mieszkańców osiedla Nowy Horyzont oraz Kowal to byli (już) mieszkańcy Gdańska, którzy kupili właśnie w tej lokalizacji mieszkania. Powodów takich decyzji zapewne jest tyle, ilu mieszkańców. Jednakże głównym czynnikiem była cena metra kwadratowego, kupowali mieszkania takie na jakie było ich stać - wrócili by oni po prostu do Gdańska. Druga grupa to przyjezdni, i oni rzeczywiście spowodowali by wzrost populacji w Gdańsku, ale czy to źle - myślę, że nie, że jest wręcz przeciwnie. Konkludując, jeżeli byłaby taka wola wszystkich zainteresowanych stron, to czemu nie, jestem za...
2019-02-12 08:32
Mieszkam w Borkowie i nie pracuję w Gdańsku. Dlaczego w kwestii ewentualnego przyłączenia Borkowa do Gdańska wypowiada się ktoś w moim imieniu. Mamy cała infrastrukturę na którą kasę wyłożyła Gmina Pruszcz więc argument,
Mieszkam w Borkowie i nie pracuję w Gdańsku. Dlaczego w kwestii ewentualnego przyłączenia Borkowa do Gdańska wypowiada się ktoś w moim imieniu. Mamy cała infrastrukturę na którą kasę wyłożyła Gmina Pruszcz więc argument, że teraz będziemy mieli cuda jest nieuzasadniony. Może przyłączyć część Żabianki do Sopotu, tam też mieszkają ludzie pracujący w Sopocie.
2019-02-12 09:16
2019-02-14 15:45
Nie licząc wkładu w szkole na Kowalach. Szkoda ze tak nieudolnie, ze do dziś nie potrafią się dogadać z dojazdem itp...
2019-02-12 08:51
Jak chce mieszkać w Gdańsku to niech się do Gdańska wyprowadza!
2019-02-12 10:51
2019-02-12 09:00
Twój głos jest zbędny.
2019-02-13 09:28
2019-02-12 11:43
Ale pozwolenie na budowę i wydatki na infrastrukturę zrobiły gminy Kolbudy i Pruszcz Gdański. Gdańsk im tego nie odda ! To złodziejstwo i chciejstwo w żywe oczy ! Zamiast wspierać samorządy graniczące z Gdańskiem, miasto
Ale pozwolenie na budowę i wydatki na infrastrukturę zrobiły gminy Kolbudy i Pruszcz Gdański. Gdańsk im tego nie odda ! To złodziejstwo i chciejstwo w żywe oczy ! Zamiast wspierać samorządy graniczące z Gdańskiem, miasto jak zwykle chce żerować na słabszych. To nie uczciwe. jak ludzie kupowali tam mieszkania to kupowali bo były tańsze niż w Gdańsku. Czemu w Gdańsku nie kupowali. Głupcy ! podatki w Gdańsku są większe !
2019-02-13 09:29
jak chcą się przyłączać to ich sprawa
2019-02-13 09:51
Nie ich, tylko całej gminy.
2019-02-13 10:19
A większość nie zameldowana i podatki z pit trafiają na Mazury albo wciąż do Gdańska. Ani do Pruszcza ani do Kolbud, a infrastrukturę by chcieli
2019-02-12 12:40
2019-02-12 14:58
Przeczytaj jeszcze raz pierwszy wpis, ale ze zrozumieniem.
2019-02-12 15:53
I nie ma zamiaru się tu meldować. :)
2019-02-13 10:21
Prawda jest ze od miejsca zamieszkania, ale większość mimo to podaje adres zameldowania jako zamieszkania. Stąd problem z podatkami.
2019-02-12 13:19
2019-02-12 20:09
Oddać Kolwale ale tylko do Obwodnicy za rekompensatę od Gdańska.
2019-02-12 13:54
''bywa nawet, że mieszkańcy nowych osiedli nie wiedzą, że mieszkają w gminie wiejskiej Pruszcz Gdański''. Bez komentarza.
2019-02-14 15:46
2019-02-12 21:00
Zyski z ich podatkow moga byc nizsze niz koszty. To bedzie kolejne miejsce do "ucywilizowania", na ktore pojda duze pieniadze, a obecnym gdanszczanom do niczego to nie jest potrzebne. Wole zeby miasto wyprostowalo
Zyski z ich podatkow moga byc nizsze niz koszty. To bedzie kolejne miejsce do "ucywilizowania", na ktore pojda duze pieniadze, a obecnym gdanszczanom do niczego to nie jest potrzebne. Wole zeby miasto wyprostowalo chodniki na Dlugim Targu, albo wybudowalo tramwaj gdzies "na miescie" bo z tego bedziemy mieli jakis pozytek, a nie z brania sobie klopotu na glowe.
2019-02-14 15:19
Twój tok rozumowania jest na poziomie podstawówki
2019-02-12 07:01
Gdańsk rośnie
2019-02-12 08:05
2019-02-12 09:16
Kowale i Borkowo, ale to nowe tak naprawdę niczym się nie różnią od osiedli mieszkaniowych Gdańska. Tak jak autor zauważa ludzie o tym nawet nie wiedzą.
Jednakże miasta tak naprawdę nie stara się o te
Kowale i Borkowo, ale to nowe tak naprawdę niczym się nie różnią od osiedli mieszkaniowych Gdańska. Tak jak autor zauważa ludzie o tym nawet nie wiedzą.
Jednakże miasta tak naprawdę nie stara się o te tereny, a nawet mówi, że mu kompletnie nie zależy. Jest w tym racja, bo przychody, przychodami, ale wzięcie tych terenów to spore wydatki, a miasto ma jeszcze sporo terenów w które musi inwestować, więc stąd ta niechęć.
2019-02-12 11:58
2019-02-12 12:30
2019-02-12 15:29
"coraz więcej osób się zastanawia" SERIO? kto? gdzie?
2019-02-12 18:51
Wystarczy spojrzeć na mapę...
2019-02-12 19:50
na tym portalu, kiedy przesuwam kursorem nad dzielnicami (osiedlami) Gdanska, Gdynia i Sopotu to podswietlaja sie na szaro te, nad ktorymi jest kursor. Jedynym miejscem poza Trojmiastem podwietlanym sa Kowale. Czyzby redakcja tak chciala te Kowale przylaczyc (moze tam mieszka redaktor trojmiasta.pl???), ze na mapie juz sa przylaczone???
2019-02-12 21:32
Kolejne 65 tys butów na klatkach schodowych......
Prosimy - nie!!!!
2019-02-12 07:02
Innej szansy na zrównoważony rozwój tych miejscowości pod aktualnym wójtem nie ma i nie będzie
2019-02-12 07:12
W budżecie gminy radni z listy wójta wpisują zbyt małe kwoty na inwestycje i równocześnie uchwalają, że wójt ma prawo decydować gdy oferty przetargowe są na wyższe kwoty niż zarezerwowane w budżecie. Wójt ogłasza
W budżecie gminy radni z listy wójta wpisują zbyt małe kwoty na inwestycje i równocześnie uchwalają, że wójt ma prawo decydować gdy oferty przetargowe są na wyższe kwoty niż zarezerwowane w budżecie. Wójt ogłasza przetarg. Wszystkie oferty są droższe niż w budżecie zapisane. Wtedy wójt decyduje, czy najtańsza z tych ofert jest akceptowana. Jeśli nie chce to ogłasza kolejny przetarg. I kolejny. W których już nie wszyscy startują. No i znają oferty poprzedników. I gdy za kolejnym podejściem jest już odsianie oferentów no to przetarg może być rozstrzygnięty.
2019-02-12 07:39
I po inwestycjach
2019-02-12 07:56
Inwestycje są ale w Kielnie gdzie wójt mieszka. Potrafi zbędne rondo wybudować za wielki hajs a chodnik z Dębowej w Dobrzewinie powstaje tak długo, że fundusze sołeckie z 2 lat poszły się gonić. No i koszta rosły przez lata... Miało być kilkaset tysięcy a teraz mowa o 3 mln. A kase sie wydaje gdzie indziej - tylko ludzie naiwni nadal.
2019-02-12 08:25
Edzio widzisz wszyscy już znają twój hejt. Czy naprawdę nie szkoda ci czasu na te kłamstwa?
2019-02-12 16:33
Ale cieszę się, że jest nas więcej, którzy widzą jak nas wójt robi w bambuko rok po roku. A teraz jeszcze nie miał odwagi zorganizować zebrań sołeckich! Powinny być jak co roku zebrania a on się schował i boi twarzą w
Ale cieszę się, że jest nas więcej, którzy widzą jak nas wójt robi w bambuko rok po roku. A teraz jeszcze nie miał odwagi zorganizować zebrań sołeckich! Powinny być jak co roku zebrania a on się schował i boi twarzą w twarz z mieszkańcami bo znowu na pytanie "niech pan wymieni inwestycje w naszej miejscowości z ostatnich 4 lat" musiałby jak na jesieni "yyyyy Eeee... teraz nie pamiętam... Ale było wiele... Yyyyy..."
2019-02-12 07:29
Wg wójta Szemudu mieszkańcy w soboty niedziele i święta nie muszą się nigdzie przemieszczać więc np. autobus kursujący pon-pt przez Dobrzewino w dni niepowszednie nie kursuje. Tzn. kursuje... ale gdzieś indziej - tam gdzie jego radnym wygodniej.
2019-02-12 08:16
czy się z miasta wyprowadziłeś i nagle źle?
2019-02-12 16:45
Nie znasz historii jak to Kaszubi mieli zakaz używania swojego języka?
Chcesz znowu dzielić ludzi na lepszych i gorszych? To już nie komuna, że za pochodzenie są punkty dodatkowe.
O autobus upominamy się od
Nie znasz historii jak to Kaszubi mieli zakaz używania swojego języka?
Chcesz znowu dzielić ludzi na lepszych i gorszych? To już nie komuna, że za pochodzenie są punkty dodatkowe.
O autobus upominamy się od wielu lat. Tylko, że wójt i jego radni tacy jak przewodnicząca A.Perz z Bojana mają mieszkańców naszej miejscowości w głębokim poważaniu i trzeba o swoje ciągle walczyć zamiast liczyć, że przestaną się kierować swoimi interesami a zaczną dobrem wspólnym.
2019-02-12 07:40
w Bojanie i tak większość nowych domów to mieszkańcy z Gdyni. nie rejestruja sie w gm Szemud. całą część Głodowa i Czarnej Góry przyłączyć do Gdyni
2019-02-12 07:54
2019-02-12 07:58
Gorzej nie będzie a przynajmniej autobusy będą i w swieta i w weekendy. I odśnieżone chodniki i ulice.
2019-02-12 07:56
I Mosty przyłączyć. I tak wszyscy w Mostach mówią, że są z Gdyni.
2019-02-12 15:56
:)
2019-02-12 19:29
są wieśkami z Mostów...
2019-02-12 08:52
2019-02-12 11:31
Jedyna miejscowość z tej okolicy jaką Gdynia w tej chwili chciałaby "do siebie" to Chwaszczyno.Duża ilość firm,nadal troche działek do zagospodarowania i zadowoleni mieszkańcy.
2019-02-12 16:48
Firmy jak El Marco do zaorania i tyle z rozwoju i działek Chwaszczyna
2019-02-12 18:45
to chyba jesteś tu nowy
2019-02-12 19:20
Tylko Gdańsk się do niego nie podłączy i dalej Kielnienska będzie dziurawa i bez chodnika korkować się codziennie. Budyń nie planował i Dulkiewicz też nie wybuduje tam sensownej drogi
2019-02-13 09:53
Nie powstanie, bo akurat węzeł w tej skali jest częścią Metropolitarnej, a nie Kaszubskiej. Nikt nie będzie robił kosmicznych wiaduktów donikąd, powstaną tylko podstawowe łącznice.
2019-02-12 12:12
Przecież to jest miasto, chyba nawet mają tam prezydenta.
2019-02-12 07:02
Tak jak kiedyś Wrzeszcz i Oliwę
2019-02-12 07:40
Sopot ma swoją tożsamość, a takie Kowale nie, ludziom się i tak już myli z Gdańskiem
2019-02-12 09:36
Ludziom to myli się Stare Miasto z Głównym Miastem. I jeszcze nie daj buk mówią o starówce w Gdańsku.
2019-02-12 12:31
Nie wierze, ze tak mozna napisac
2019-02-12 16:56
Chodziło chyba o to, że nie wierzy w boga tylko w buczynę.
2019-02-12 11:49
2019-02-12 12:42
i niech ten Gdańsk odczepi się od Oliwy
2019-02-12 21:10
Jestem sloikiem, ale juz od kilkunastu lat i o ile sie dobrze orientuje, to Oliwe Gdansk przejal w zamian za jej dlugi. Nalezaloby je najpierw splacic i to z odsetkami, a pozniej mozna myslec o secesji. Ja mysle, ze
Jestem sloikiem, ale juz od kilkunastu lat i o ile sie dobrze orientuje, to Oliwe Gdansk przejal w zamian za jej dlugi. Nalezaloby je najpierw splacic i to z odsetkami, a pozniej mozna myslec o secesji. Ja mysle, ze Trojmiasto, a w zasadzie 7miasto powinno zostac polaczone w jedno miasto. Wszystko mi jedno z jaka nazwa i gdzie bedzie siedziba. Bylaby to wtedy realna konkurencja dla Wawy, zyskalibysmy jednolita komunikacje miejska od Wejherowa az do Pruszcza, ubyloby stolkow, latwiej byloby sie starac o wszelkie dotacje.
2019-02-13 09:55
Plan dobry, ale nierealny - Gdańsk tak traktuje sąsiadów, że będzie jeden chętny.
2019-02-14 20:22
O jakiej komunikacji piszesz.Sam zakład Stalowa wystawia codziennie 300 wozów niskopodłogowych nie licząc oddzialow,Woronicza,Kleszczowa i Ostrobramska.Samymi autobusami byśmy wam zastawili całe miasteczko.
2019-02-12 09:19
ręce wara od Sopotu!!!
2019-02-12 09:21
Reszta do Gdańska.
2019-02-12 10:05
2019-02-12 12:11
2019-02-12 16:27
Tego, żeby mniejszy zjadł większego, to nie było od belgijskiej kolonizacji Konga ;)
2019-02-12 18:46
38 milionów Polaków i pół miliona wolnych Gdańszczan - zaiste.
2019-02-12 13:59
Podpis: Fan Grzegorza Brauna, monarchisty.
2019-02-12 16:57
2020-02-12 22:36
A Gdynię do Sopotu.
2019-02-12 07:03
2019-02-12 07:10
2019-02-12 07:53
34 lata mieszkałem w Gdyni na Chylońskiej. Od 6 lat mieszkam w Rumi i zdecydowanie lepiej żyje mi się w Małym Trójmieście.
2019-02-12 09:23
2019-02-12 09:50
Rumia = Rumunia
2019-02-12 15:20
2019-02-12 11:45
2019-02-13 09:50
Poprawnie to Rumii - 2x "i" ponieważ słowo Rumia ma już jedno "i", więc jak odmieniasz na "Rumii" to jedno "i" zostaje ze słowa a drugie jest zastąpione za literę "a", więc dlatego piszę się w Rumii, Gdynii itd
2019-02-13 09:56
"w Gdynii" piszesz chyba tylko Ty.
2019-02-12 11:45
2019-02-12 19:15
2019-02-13 09:57
Te wszystkie GD w śródmieściu Gdyni, co ich chyba więcej niż tubylców, pewnie też narzekają.
2019-02-12 12:36
Ja tak samo i nie ma zbyt duzej roznicy miedzy Chylonia, a Rumia.
2019-02-12 15:32
Znaczy: Trójwsi.
2019-02-12 15:47
Czyściej i nowocześniej niż w gdansku
2019-02-12 13:10
jw
2019-02-12 13:45
2019-02-12 07:03
Ale po co więcej wsi w Gdańsku
2019-02-12 08:08
deweloperzy pobudowali mieszkania, a teraz zaczynają pewnie wychodzić braki szkół, przedszkoli, infrastruktury... mieszkańcom tych gmin byłoby na rękę. Gorzej gdańszczanom - dostaniemy pare złotych podatków a w zamian będziemy musieli w to doinwestować wiele milionów.
2019-02-12 17:51
komentarz na klase parobka, w gdańsku niby w szkołach nie ma przepełnienia,korków i smrodu spalin a przy okazji właśnie tam zbudowali szkołe metropolitalną do której dzieci z Gdańskich dzielnic również chodzą hahahah widać rozeznanie na swoim podwórku na oruni dolnej idż lepiej w piecu napalić
2019-02-12 21:09
Tym bardziej niech ich nie dołączają do Gdańska ;-) nie są nam tutaj potrzebni
2019-02-12 08:25
Gdańsk to i tak jedna wielka wieś, ci którzy starsi pamiętają czasy jak na Zaspie zamiast wieżowców były pasące się krowy na łące :)
2019-02-12 16:28
Na Zaspie to było lotnisko międzynarodowe ;)
2019-02-12 18:36
I ładnie było, a teraz tam takie niewiadomo co stoi
2019-02-12 19:17
2019-02-12 08:32
Żebyś się czuł bardziej swojsko
2019-02-12 08:44
Tak dalej sobie myślcie :-) Gdańszczanie! Mnie to na akurat na rękę. Korzystam z Gdańskiej infrastruktury, a podatki zostawiam tylko w swojej gminie. Petarda :D Możecie mnie nazywać wieśniak z GDA, nie ma najmniejszego problemiku :P
2019-02-12 13:39
2019-02-12 20:19
Miałem GD, były ....jowe.
2019-02-13 05:15
A także wieś przymorze
2019-02-12 07:03
Gdynie przylaczyc do Wejherowa,Rumii i Redy.
2019-02-12 07:07
Jestem za!!!!
2019-02-12 07:13
na Puckiej powstanie wkrótce wiadukt , ale to nie za sprawą Gdyni a za sprawą kolei, która to przygotowuje się do wielkich inwestycji na pomorzu, przejazdy na piaskowej i północnej zostaną zamknięte
2019-02-12 07:24
To chyba normalne, że na terenie kolejoym inwestuje kolej. Jak myślisz, że powinien kto inny, możesz mi się dorzucić do remontu piwnicy.
2019-02-12 08:38
Po co mają budować wiadukty za kupę forsy? Dla nich mogą zostać przejazdy, w ruchu pociągów nic to nie zmieni. To użytkownikom dróg powinno zależeć na budowie wiaduktów w celu usprawnienia ruchu drogowego. To jest
Po co mają budować wiadukty za kupę forsy? Dla nich mogą zostać przejazdy, w ruchu pociągów nic to nie zmieni. To użytkownikom dróg powinno zależeć na budowie wiaduktów w celu usprawnienia ruchu drogowego. To jest właśnie chore, że kolej olbrzymie środki przeznacza na wiadukty, tunele i zabezpieczanie przejazdów, zamiast przeznaczyć te pieniądze na utrzymanie infrastruktury kolejowej na dobrym poziomie. I pragnę przypomnieć, że gdy kolej od dziesiątek lat oplatała Polskę, po drogach poruszano się konno lub dyliżansami. Czemu więc kolej na finansować rozwiązanie czyjegoś problemu? Tym powinny zajmować się władze państwowe/samorządowe, ewentualnie drogowcy. Na pewno nie kolej ze swoich funduszy.
2019-02-12 12:13
Kolej ma od tego wydzieloną spółkę, w której obowiązkach to jest. Może olewać miasto i plany zagospodarowania, ale wtedy miasto może olewać kolej i ich potrzeby. Zwłaszcza w Gdyni (duża baza) nie wyszłoby im to na
Kolej ma od tego wydzieloną spółkę, w której obowiązkach to jest. Może olewać miasto i plany zagospodarowania, ale wtedy miasto może olewać kolej i ich potrzeby. Zwłaszcza w Gdyni (duża baza) nie wyszłoby im to na zdrowie. Więc to zawsze jest do dogadania - tak jak dogadano, że odcinek PKM w kwestii PKP finansowała i rozbudowywała kolej. Jakby spółka PKM czy miasto Gdynia wpadła na pomysł wrzucenia choćby złotówki w ten projekt, zarząd/prezydent momentalnie byłby zgłoszony do prokuratury z zarzutem niegospodarności przez jakiegoś przeciwnika politycznego. I słusznie. Bo jak pisałem - jesteś fanem finansowania czegoś, co nie jest Twoją własnością i nie masz nad tym żadnej kontroli, to moja piwnica czeka na inwestora. I wbew pozorom trzeba się trochę namęczyć, aby taki zabieb był legalny. Np poprzez przejęcie udziałów (co w Trójmieście paktykuje się przy dofinansowaniu remontów stacji SKM). Już widzę, jak PKP przekazuje oddziały w magistrali ;)
Tak przy okazji, zamiast osiedlać się na końcu świata i mieć pretensje, że koniec świata jest źle skomunikowany (Bo to naturalne) możan było policzyć i osiedlić się w cywilizacji. Per saldo taniej, nie trzeba mieć samochodu na każdego pełnoletniego członka rodziny.
2019-02-12 14:02
I czasem trzeba je zmienić. Tu jest klasyczny przykład. Czemu kolej ma płacić za rosnący ruch samochodowy? Powinno być chyba na odwrót? Jeszcze gdyby nasza kolej opływała w luksusach ale tak niestety nie jest. Lepiej niech środki przeznacza na modernizację i utrzymanie torów a nie budowę wiaduktów.
2019-02-12 14:09
Wyprowadzanie się poza cywilizację też przeczy logice i zdrowemu rozsądkowi. Czemu kolej czy miasto, któremu podatnicy uciekają "do sarenek" ma płacić za fanaberie?
2019-02-12 12:25
A taki, że będą jeździły szybciej pociągi
2019-02-12 13:57
2019-02-12 07:29
2019-02-12 07:38
Czyli na kolejne wybory
2019-02-12 09:12
taaaaaa
Mieszkam w wejhersyfie, niestety...
Pracuje w Gdyni jak wielu mieszkańców żeującego małego trojmiasta. Czym wioski śmierdzące palonymi pieluchami i butelkami, w których smog większy niż w KRK mogłyby
taaaaaa
Mieszkam w wejhersyfie, niestety...
Pracuje w Gdyni jak wielu mieszkańców żeującego małego trojmiasta. Czym wioski śmierdzące palonymi pieluchami i butelkami, w których smog większy niż w KRK mogłyby przekonać prawdziwe miasto Gdynie, aby je włączyła w swoje granice, bo to byłby jedyny kierunek...
Rumii? Co to za nazwa imbecylu?
2019-02-12 11:46
2019-02-12 12:18
Wyrazy na -mia - przeważnie zapożyczone - mają w ogromnej większości dopełniacze na -mii. Wśród wyjątków zwraca uwagę rodzima forma ziemi.
2019-02-12 07:04
CV
2019-02-12 07:05
czy śmierdzi wysypiskiem? Czy największa spalarnia śmieci będzie miała wpływ na moje zdrowie? Ile czasu w szczycie jadę do centrum i Oliwy? Działa komunikacja?
2019-02-12 07:13
nie śmierdzi, wiatr jest niestety w stronę Gdańska, od spalarni też będzie wiało na Szadółki.....
2019-02-12 07:20
Komunikacja za to nie działa.
2019-02-12 13:07
Nie wiem jak w Borkowie, ale na Kowalach mocno zalatuje
2019-02-12 15:02
Jak awaria jest to może zaleci. Proponuje osobiście się przekonać i popytać mieszkańców a nie słuchać d**ilnych komentarzy ludzi, którzy nie maja pojęcia. Komunikacja z Oliwa publiczna szczerze tylka nie urywa. Tragedi
Jak awaria jest to może zaleci. Proponuje osobiście się przekonać i popytać mieszkańców a nie słuchać d**ilnych komentarzy ludzi, którzy nie maja pojęcia. Komunikacja z Oliwa publiczna szczerze tylka nie urywa. Tragedi nie ma. Swoim autem jak wszędzie. Region mocno się rozrasta i będzie coraz bardziej atrakcyjny. Ceny niższe niż na Zaspie o wiele wiele niższe. Region sam w sobie zaspokaja wszelkie potrzeby życiowe (takie małe miasteczko) z w miarę dogodnym połączeniem z Gdanskiem.
2019-02-12 17:52
Nie ma żadnego smrodu, mieszkam tu 5 lat.
2019-02-12 07:31
do Oliwy godzina czasu, komunikacja to dramat.
2019-02-12 07:41
Nie byłeś tam wiec się nie wypowiadaj ignorancie.
2019-02-12 12:19
To ,że masz już przytępiony węch, nie przekłada się automatycznie na analogiczne upośledzenie innych osób.
2019-02-14 15:52
obwodnica i zaleci bo zapominasz zamknąć obieg to się dziwisz ze smród ciągnie się w aucie jeszcze kilka km ? Pomysł i przestań pisać pitoly.
2019-02-12 07:47
znajduje sie na westerplatte...
2019-02-12 10:25
2019-02-12 12:20
Ty nie wymagaj, aby czytelnicy tego portalu rozróżniali merytorycznie, że
(1) idę sobię z kolegą
(2) dzięki moim kolegom. Większość to analfabeci wtórni. Albo i pierwotni.
2019-02-12 07:50
Mieszkam w Borkowie-potwierdzam, że czasem śmierdzi z.....Gdańska.
2019-02-12 12:59
mylisz się ... to smierdzi Nedza Elblaska
2019-02-12 15:07
To Ty w I rzędzie ze zniczem w styczniu chodziłeś?
2019-02-12 10:59
na pewno chcesz coś kupować czy ci sie nudzi i siedzisz na lekcji z komórką?
2019-02-12 23:27
do centrum jedziesz podobnie tyle samo co z przymorza ,trochę szybciej niż z myśliwskiej
2019-02-13 04:52
Samo centrum to nie tylko śródmieście, to również Wrzeszcz i Oliwa. Przymorze sąsiaduje bezpośrednio z centrum, a nawet leży w centrum
2019-02-13 07:39
Zależy wyłącznie jak blisko Szadółek. 90% czasu wieje z Szadółek na drugą stronę obwodnicy w kierunku centrum GD. Łatwo zauważyć przejeżdżając przez obwodnicę albo pod Outletem
2019-02-12 07:05
Ale tam mieszkają same słoje
2019-02-12 07:29
Rozumiem, że Ty jesteś rdzennym mieszkańcem Gdańska a Twoje korzenie sięgają głęboko do czasów Wolnego miasta Gdańsk a może nawet do okresu Hanzy? Twoi przodkowie zajmowali się handlem zbożem i bursztynem:) Nie masz żadnych korzeni co najwyżej jeśli one są to powojenne a to żadne korzenie co najwyżej korzonki;)
2019-02-12 07:35
I po co ten hejt?
Napisałem jak jest
2019-02-12 07:42
tradycji wystawiania śmieci na klatkę tak jak nam to pokazuje w Raporcie Maciej z Radomia
2019-02-12 07:49
2019-02-12 17:13
Dwa minusy dają plus, ale dwa syfy dają dwusyf. Za Niemca "Zweidreck".
2019-02-12 08:49
Bo to różnica!!!
2019-02-12 15:33
Mieszkam w gminie Pruszcz. Gd. I tam płacę podatki.
2019-02-14 15:53
matko jedyna teraz to wstyd chyba wyjechać z osiedla hahahah
2019-02-12 09:16
I jestem z tego zadowolony - przeprowadziłem się z niewielkiego miasta do wsi Kowale, i oprócz słoika jestem też wieśniakiem ;-) I może na mnie mówić tak kto chce, nie obrażę się, to nie te czasy. co się martwisz, co
I jestem z tego zadowolony - przeprowadziłem się z niewielkiego miasta do wsi Kowale, i oprócz słoika jestem też wieśniakiem ;-) I może na mnie mówić tak kto chce, nie obrażę się, to nie te czasy. co się martwisz, co się smucisz, ze wsi jesteś, na wieś wrócisz :-) Istotne, jak odbiera się miejscowość, w której mieszka się. O! A Gdańsk też nie od razu miał prawa miejskie.
2019-02-14 15:55
i potrafię sobie przeliczyć to i tamto. Bilans dodatni ;)
Inteligentni wiedza o co kaman
2019-02-12 07:51
A dasz sobie 2 ręce uciąć, że na pewno mieszkają tam same słoje?
2019-02-12 07:58
Zapewne masz racje, bo przecież młodzi rodowici Gdańszczanie chcący uwolnić się od rodziców kupują mieszkania wyłącznie w 4 Wieżach, Motława Apartments lub jeszcze nieukończonych mieszkaniach na wyspie Spichrzów a ci którzy nie pracują na kasie w Biedronce lecz mają lepsze stanowiska w ogóle nie kupują tylko wynajmują apartamenty w Hiltonie.
2019-02-12 08:00
Ja tam mieszkam, jestem tam słojem, przybyłem z Gdańska.
2019-02-12 08:43
Urodzona w Gdańsku, całe życie mieszkałam w Gdańsku.
Teraz przeprowadziłam się do Kowali i nie żałuję. Ciszej, spokojniej. Do pracy mam 20 minut obwodnicą. Jadąc przez miasto byłoby dłużej i w korkach. Szkoła
Urodzona w Gdańsku, całe życie mieszkałam w Gdańsku.
Teraz przeprowadziłam się do Kowali i nie żałuję. Ciszej, spokojniej. Do pracy mam 20 minut obwodnicą. Jadąc przez miasto byłoby dłużej i w korkach. Szkoła jest. Sklepy są, na Kaszuby, żeby wyskoczyć blisko. Nie ma na co narzekać :-)
No mogę tylko ponarzekać na komentujących, co przez Kowale chyba nigdy nie przejeżdżali, ale się zarzekają, że śmierdzi Szadółkami. Bzdura, bzdura i bzdura.
Zapraszam do nas - zobaczcie, jak jest, a nie tylko w nieskończoność te same brednie powtarzacie :-)
2019-02-12 12:44
I co w tych kaszubach takiego fajnego, zeby tam wyskakiwac?
2019-02-12 14:15
Ciebie tam nie ma - to jest fajne marudo ( | )
2019-02-12 14:24
ot taka kraina w Polsce i już
2019-02-14 15:56
2019-02-12 08:34
Słoje to są w drewnie - chyba że miałeś na myśli słonie, ale te z kolei mieszkają w afryce i azji.
2019-02-12 08:45
Oć to durna bźdzwągwa powiedziała słoje Jake słoje słojki sąm w piwniczkach a piwniczki na wsioch noo a wieś to w tobie jest znalazł się pogromca
2019-02-12 08:45
...odezwał się dzban....
2019-02-12 10:18
2019-02-12 10:40
Szanuj i bądź dobry dla innych.
2019-02-12 11:10
Sam jesteś słój,,w warszwie co bogtasi już się zwiedzieli ze mieszkanie w centrum to tragedia i masowo emigruja na obrzeza miast...popatrz sobie.. ....tym bardziej że ciężko być słojem jeśli pod domem ma się gdański autobus:DDDD Coś się wyedukuj co do znaczenia tego słowa...
2019-02-12 12:25
Teraz oni już wrócili, razem z co inteligentniejszymi którzy widzieli, jak to działa na Zachodzie. A obecnie wyjeżdżają najmniej zamożni (bo nominalnie taniej) i Ci, co się zagapili. I będą płakać, bo w praktyce drożej a korki ich zniechęcą do życia. Rozwinięte kraje to już przerabiały, my lubimy uczyć się na własnych błędach.
2019-02-12 12:45
Pisz po polsku odpadzie...
2019-02-12 17:29
Interpunkcja!
2019-02-12 12:42
I tepaki..
2019-02-12 19:37
Np mój brat i jego żona urodzili się i całe życie spędzili w Gdańsku, a obecnie mieszkają w jednej z wymienionej miejscowości, w części gdzie dominuje zabudowa jednorodzinna.
2019-02-12 22:16
Teraz słoje mieszkają w starych blokowiskach (Przymorze, Żabianka, Zaspa etc.), bo tam są najtańsze lokale. Za każdym razem, gdy jestem na Pomorskiej u Mamy, widzę pod blokiem więcej rejestracji obcych, niż GD, worki ze
Teraz słoje mieszkają w starych blokowiskach (Przymorze, Żabianka, Zaspa etc.), bo tam są najtańsze lokale. Za każdym razem, gdy jestem na Pomorskiej u Mamy, widzę pod blokiem więcej rejestracji obcych, niż GD, worki ze śmieciami na klatkach, rowery łańcuchami przywiązane do rur instalacji gazowej na korytarzach... A w latach 70-tych działały zsypy, na klatkach stały butelki z mlekiem i wózki (rowery były w piwnicach lub na balkonach).
2019-02-13 04:58
Wow ... rowery na balkonach.
... i to jest wzór do naśladowania? he he he :)
2019-02-14 15:30
proszę Nas nie obrażać bo wytoczę sprawę w sądzie o mowie nienawiści i namierzenie adresu IP.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.