2021-12-03 07:51
Opinia wyróżniona
A wszystko przez mizerną komunikację. Jest po prostu słaba. Przesiadki, rzadko kursują, kultura pasażerów itd. Komunikacja na płn Gdyni to porażka, na południe Gdańska też. Z dzielnicami za obwodnicą również. PKM co godzinę lub dwie. Samochód to jedyne wyjście dlatego ich tyle jest.
2021-12-04 11:01
2021-12-04 08:48
Zakaz ruchu aut starszych niż 4 lata i po kłopocie
2021-12-04 07:02
2021-12-04 05:30
Ludzie są po prostu zmuszeni do jazdy samochodem, bo po prostu nie ma jak się dostać na drugą stronę tunelu
2021-12-03 21:54
Niby dubluje się z tramwajem 12, ale to jakaś bzdura. Obecnie Słowackiego tylko 227 jedzie przez Morenę, ale on nie zajeżdża do dworca we Wrzeszczu
2021-12-03 20:31
2021-12-03 11:24
ale za to masz ECS, Rydwan, i marsze LGBT
mało Ci? :)
2021-12-03 16:18
Mejza w pakiecie. Mało CI?!
2021-12-03 09:15
Komunikacja w Trójmieście to dno. Różnice pomiędzy dojazdem samochodem a komunikacja do niektórych miejsc nie jest liczona w minutach a w wielokrotności czasu dojazdu samochodem. Szansa na poprawę - żadna. Bo tramwaje
Komunikacja w Trójmieście to dno. Różnice pomiędzy dojazdem samochodem a komunikacja do niektórych miejsc nie jest liczona w minutach a w wielokrotności czasu dojazdu samochodem. Szansa na poprawę - żadna. Bo tramwaje nie rozwiążą problemu, a brakuje odwagi, żeby budować szybkie linie autobusowe (takie co to nie robią wycieczki objazdowej). Cala komunikacja stoi na światłach, nigdzie nie widać tego "pierwszeństwa". Niby rozwiązaniem jest rozbudowa SKMki, ale na to potrzeba środków. A te jak wiadomo w najbliższym czasie są raczej niemożliwe do zdobycia. Budżet Centralny przywłaszcza Podatki, i nawet teraz z nowym ładem zrobi to ponownie (Bo najkorzystniejsza forma rozliczania się to ryczałt, z którego środki trafiają od razu do budżetu centralnego, z pominięciem budżetu samorządowego )
2021-12-03 11:45
Popieram opinię. Mieszkam na południowej dzielnicy Gdańska. Okolice Niepołomickiej, zawsze zakorkowana w godzinach szczytu. Ja akurat ją omijam, pracując na Lotos jadę od strony południa do domu. Chciałem kiedyś spróbować pojechać komunikacją ale trzy przesiadki i czas 1g 20 minut to przesada :-) w jedną stronę...
2021-12-03 11:07
Unia Europejska na pewno dałaby środki na wymianę taboru i poprawę funkcjonowania SKM (np. budowę pary torów do Pruszcza lub nawet do Tczewa, a także z Chyloni do Wejherowa), tylko trzeba przywrócić w naszym kraju podstawowe zasady praworządności i skorzystać z funduszy Zielonego Ładu. Resztę domyślcie się drodzy internauci sami.
2021-12-03 09:57
Dodam tylko, że jeśli potrzeba środków na rozbudowę SKMki to może samorząd Gdańska zamiast organizować warsztaty za 47 tyś. złotych po tytułem "profesjonalne darcie ryja", kupować rydwany za ponad 100 tyś. i inne tego
Dodam tylko, że jeśli potrzeba środków na rozbudowę SKMki to może samorząd Gdańska zamiast organizować warsztaty za 47 tyś. złotych po tytułem "profesjonalne darcie ryja", kupować rydwany za ponad 100 tyś. i inne tego typu wynalazki, zaczął pracować na rzecz tego do czego został powołany. Organizację życia miasta tak aby było przyjazne dla wszystkich mieszkańców.
2021-12-03 08:59
No ale dlaczego tam zamieszkałeś? Skusiło cię "15 min do centrum"? To, że samochodem, we wtorek w nocy nie dopisali? Ale chciałeś w to wierzyć, prawda?
2021-12-03 09:38
Że niby gdzie zamieszkałem? I po co mam jeździć do Centrum? Jadę tam kilka razy w roku. Stereotypy jakieś.
2021-12-03 14:02
też tak mam. Pierwsza robota na Suchaninie i tak 3 lata, aż przyszedł kryzys w branży i nas wszystkich wywalili, potem praca zdalna przez 5 lat dla firmy z Niemiec, w tym samym czasie przez 2 lata w biurze w Oliwie. Znów
też tak mam. Pierwsza robota na Suchaninie i tak 3 lata, aż przyszedł kryzys w branży i nas wszystkich wywalili, potem praca zdalna przez 5 lat dla firmy z Niemiec, w tym samym czasie przez 2 lata w biurze w Oliwie. Znów kryzys i załamanie w branży więc znalazłem robotę na Elbląskiej, ale tylko żeby przezimować jak znajdę lepszą ofertę. Znalazłem... przy lotnisku :D - 3 lata. Teraz się korpo przeniosło do Wrzeszcza, ale biurek jest mniej niż ludzi bo docelowo praca zdalna, co tylko utrwalił Covid :) i tak zleciały 2 lata. Wychodzi mi na to że najlepszym miejscem do pracy jest mój dom :) Bez znaczenia lokalizacja bo większość mojej kariery zawodowej przepracowałem zdalnie.
2021-12-03 09:15
Próba wsadzenia wszystkich do centrum miasta to fatalny pomysł. Może i by miał wszędzie blisko, ale przy okazji budując dla niego blok zabudowaliby ostatni wolny zielony skwer z zielenią i znowu byłoby wycie aktywistów
Próba wsadzenia wszystkich do centrum miasta to fatalny pomysł. Może i by miał wszędzie blisko, ale przy okazji budując dla niego blok zabudowaliby ostatni wolny zielony skwer z zielenią i znowu byłoby wycie aktywistów że "wycinają drzewa", "betonują centrum", "rak trawiący miasto", "makabryła" itd., i mieliby rację.
Żeby w centrum były tereny zielone to nowe bloki trzeba budować na peryferiach, i zbudować szybką infrastrukturę kolejową ORAZ drogową do centrum, żeby osoby mieszkające na peryferiach były w stanie szybko dojeżdżać do pracy w centrum koleją ORAZ samochodem.
2021-12-03 16:09
jest typowym wpisem człowieka, który, z całym szacunkiem do jego zdolności do refleksji, nie dostrzega, że modelowa aglomeracja - taka jaką mogłoby być Trójmiasto - jest policentryczna. Gdyby postawiono na poprawę
jest typowym wpisem człowieka, który, z całym szacunkiem do jego zdolności do refleksji, nie dostrzega, że modelowa aglomeracja - taka jaką mogłoby być Trójmiasto - jest policentryczna. Gdyby postawiono na poprawę jakości serwisu SKM (takt 5 minutowy lub częstszy) oraz radykalną poprawę dostępności jej przystanków dla pieszych i rowerzystów, to wzdłuż centralnego pasma aglomeracji mogłoby zamieszkać dużo więcej osób uwolnionych od potrzeby posiadania i korzystania z samochodu
2021-12-03 09:40
Ale po co pracować w Centrum? Pracuję za obwodnicą. Mieszkam na Karwinach.
2021-12-03 10:09
większość miejsc pracy jest zlokalizowana w centrum, większość mieszkań - na peryferiach. Tak jest wszędzie na całym świecie. I do tego modelu trzeba dostosować komunikację publiczną, co wcale nie jest takie trudne, niektóre miasta europejskie radzą sobie z tym świetnie.
2021-12-03 11:38
Wszytko fajnie, tylko Gdańsk nie ma "centrum" a co najwyżej "centralny pas" wzdłuż linii kolejowej. I o ile przemieszczasz się tylko tylko wzdłuż niej, to komunikacja działa. Jesli oddalisz się od niej dalej niż ~2km - umarł w butach.
2021-12-03 12:31
wystarczy, że zauważy że może dojechać do stacji SKM w ciągu 10 minut rowerem z odległości rzędu 5 km.
2021-12-03 13:48
i co potem z tym rowerem? pchać do skmki jakby w godzinach szczytu za dużo miejsca w niej było?
2021-12-03 16:14
a jak dobrze pójdzie osoby parkujące samochody przy tych węzłach przesiadkowych po wniesieniu opłaty za parkowanie otrzymają na odwrocie informację: "Dziękujemy za sponsorowanie darmowego, strzeżonego parkingu dla
a jak dobrze pójdzie osoby parkujące samochody przy tych węzłach przesiadkowych po wniesieniu opłaty za parkowanie otrzymają na odwrocie informację: "Dziękujemy za sponsorowanie darmowego, strzeżonego parkingu dla rowerów". Takie działania znakomicie sprzyjają zmianie nawyków komunikacyjnych: zamiast Park & Ride zamieniają się w Bike & Ride z coraz większych odległości. ;-)
2021-12-03 13:00
i wrócić do domu też w 10 minut? Przykładowo mieszkając na Chełmie czy Ujeścisku wjechać pod górę Cienistą o takim nachyleniu, że często nawet młode osoby nie dają rady i wprowadzają rower pieszo, gdzie sam ten odcinek (700 metrów) zajmuje z 10 minut?
2021-12-03 16:15
tak czy inaczej proponuję rozważyć rower wspomagany elektrycznie. Najważniejsze jest poszerzanie wyobraźni a nie mnożenie tez mających charakter wymówek ("niedasizm")
2021-12-03 08:50
W artykule podano jakieś tam statystyki... dotyczące samochodów itp., więc w czym problem? Każdy jeździ czym chce i czym mu wygodnie. Proste. Nikt nie jest przywiązany ani do autobusu ani do samochodu. Tendencyjne oceny
W artykule podano jakieś tam statystyki... dotyczące samochodów itp., więc w czym problem? Każdy jeździ czym chce i czym mu wygodnie. Proste. Nikt nie jest przywiązany ani do autobusu ani do samochodu. Tendencyjne oceny przemycane w ww. artykule to stek bzdur... tak jak cała idea "zrównoważonego rozwoju" (cokolwiek to jest). Samochód to najwygodniejszy i najprzyjemniejszy środek transportu, dlatego jest ich coraz więcej. I to dobrze.
2021-12-03 11:03
że "samochód to najwygodniejszy i najprzyjemniejszy" środek transportu i traktować go na równi z innymi sposobami poruszania się po mieście (lub go, tak jak przez ostatnie kilkadziesiąt lat) uprzywilejowywać, nie
że "samochód to najwygodniejszy i najprzyjemniejszy" środek transportu i traktować go na równi z innymi sposobami poruszania się po mieście (lub go, tak jak przez ostatnie kilkadziesiąt lat) uprzywilejowywać, nie stosując prostych środków obciążania użytkowników samochodów kosztami, które ich zachowania komunikacyjne generują. Jazda samochodem po coraz bardziej zatłoczonych ulicach już dawno doprowadziła mnie i wielu moich znajomych do wniosku, że są od samochodu wygodniejsze i bardziej sprzyjające zdrowiu a także dużo przyjemniejsze sposoby docierania do pracy. Mógłbym tu je wymieniać, ale jak ktoś ma, tak jak wielu cierpiących na samochodozę, tunelowy sposób myślenia, to sobie daruję. W każdym razie proponuję spróbować w zimowy poranek po obfitych opadach śniegu wybrać się na spacer wzdłuż Doliny Radości i nie tracić pół godziny życia na odśnieżanie samochodu.
2021-12-03 16:08
Już widzę ten poranny spacer zimą z dwójką dzieci w wieku przedszkolnym, które w drodze do pracy trzeba odstawić do placówki po czym jeszcze z 10 km maszerować do pracy. Dotarcie na miejsce by pożarło z 3 h, już wolę odśnieżać auto.
2021-12-03 15:24
Albowiem to są też moje pieniądze, a miedzy tobą a mną nie ma zgody jak i na co powinny być w tym zakresie wydatkowane, dlatego tez nie powinny być ani nam zabierane ani tez wydatkowane.
Co ma spacer wspólnego lub w czym stanowi kontrę wobec jazdy samochodem, czy to dla przyjemności czy z konieczności dojazdu do pracy?!
2021-12-03 16:05
od przejazdu samochodem na tak krótką odległość, to mogę CI tylko współczuć. Oczywiście w wielu przypadkach dojście piesze i przejazd kolejką nie jest substytutem przejazdu samochodem, ale około 50% przejazdów samochodem
od przejazdu samochodem na tak krótką odległość, to mogę CI tylko współczuć. Oczywiście w wielu przypadkach dojście piesze i przejazd kolejką nie jest substytutem przejazdu samochodem, ale około 50% przejazdów samochodem odbywa się na odległość nie większą niż 5 km, a na taką odległość przejazd np. rowerem lub rowerem wspomaganym elektrycznie jest szybszy i przyjemniejszy, zwłaszcza w godzinach szczytu. Twój wpis, tak jak wiele innych, podobnych, świadczy jedynie, że jazda samochodów ogranicza wyobraźnię i redukuje możliwość generowania skojarzeń dostępnych przeciętnie inteligentnemu uczniowi nie mającego dostępu do samochodu.
2021-12-03 11:01
Stanie w korku to nic fajnego.
2021-12-04 09:50
Uwielbiam korki. Odpoczywam. Korek po pracy jest super.
2021-12-03 11:35
Zawsze lepiej stać w korku niż w autobusie.
2021-12-03 12:01
W autobusie sobie przynajmniej film obejrzę...
2021-12-03 13:16
Nie ma miejsca żeby wziać pełny wdech, a co dopiero oglądać filmy czy czytać książki.
2021-12-03 15:48
O czym piszesz. Jakie autobusy nabite po dach. Generalnie po miescie poruszam się rowerem, ale zdarza mi się czasami ( raz, dwa w miesiącu) skorzystać z autobusu i zawsze mam miejsce siedzące. Gdynia może w Gdańsku jest inaczej.
2021-12-03 16:04
przeważnie tramwaje są przepełnione (jeżdżą za rzadko i jest ich za mało) zdarza się, że stoję na przystanku w oczekiwaniu że może kolejny będzie mniej zatłoczony. Autobus tak samo, jeszcze jeździ co 10, a nawet 20 min i stoi w korku (południe Gdańska).
2021-12-03 14:41
2021-12-03 08:14
Do tego postulaty budowy i poszerzania dróg, dostawiania parkingów, budowy tuneli dla pieszych itd. Jakby je wprowadzić, aut na mieszkańca byłoby 1000 i już w ogóle nigdzie by się nie dało dojechać.
2021-12-03 12:52
Bzdury gadasz. Trend zwężania drug, budowania przejść dla pieszych na poziomie drogi czy ograniczenie prędkości "dla bezpieczeństwa" to tylko szpachlowanie komunikacji zbiorowej. W Gdańsku działa polityka po co podnosić
Bzdury gadasz. Trend zwężania drug, budowania przejść dla pieszych na poziomie drogi czy ograniczenie prędkości "dla bezpieczeństwa" to tylko szpachlowanie komunikacji zbiorowej. W Gdańsku działa polityka po co podnosić konkurencyjność komunikacji zbiorowej jak można obrzydzić inne formy. Wiele lat jeździłem pod trójmieście komunikacją, do pracy nadal jeżdżę, ale od kilku lat poza pracą to prawie wszędzie jeżdżę samochodem. Dlaczego? Przejazd tramwajem to średnio 16 km/h a więc przejazd przez Gdańsk to około 1,5 h a o autobusach nie wspomnę. Poza tym powrót z różnych części Gdańska nocnymi to zazwyczaj 2 przesiadki. Pozostaje kwestia wygody. Komunikacja miejska jeździ albo nie. Ciągle są awarie wypadają kursy a człowiek stoi w deszczu albo mrozie. Wiaty są ciasne na wielu przystankach ludzie się nie mieszczą więc jest nieprzyjemność czekania np. 15 minut w deszczu. Gdyby komunikacja była sprawna i szybka to dużo ludzi by z niej skorzystało chociażby dla tego, że idąc do znajomych, pubu, restauracji mogli by się napić.
2021-12-03 07:53
Albo wywalamy kasę na drogi, co prowadzi do jeszcze większego przywiązania do auta i potrzeby budowy kolejny dróg albo przerywamy te błędne koło i inwestujemy w komunikację miejską. Innego rozwiązania nie ma.
2021-12-03 10:56
nie osiągnęło znaczącego efektu zmiany zwyczajów komunikacyjnych mieszkańców. Sukces w tej sferze osiągnęły jedynie te miasta, które radykalnie zakwestionowały rolę samochodów w mieście i postawiły zdecydowanie na
nie osiągnęło znaczącego efektu zmiany zwyczajów komunikacyjnych mieszkańców. Sukces w tej sferze osiągnęły jedynie te miasta, które radykalnie zakwestionowały rolę samochodów w mieście i postawiły zdecydowanie na poprawę komfortu i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do przystanków komunikacji zbiorowej: zwłaszcza lokalnej kolei. Inaczej mówiąc, Trójmiasto jest jedną z niewielu aglomeracji w Polsce, które stawiając zdecydowanie na elektryfikację PKM, wzrost częstotliwości połączeń SKM i PKM, rozbudowę ich sieci oraz zdecydowaną poprawę dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich ich stacji ma szanse wyjścia ze ślepej uliczki niezrównoważonego, prosamochodowego rozwoju. Ekspertów twierdzących, że nie da się skłonić mieszkańców do zmian zachowań komunikacyjnych
i tym samym zmniejszyć liczbę samochodów w przeliczeniu na mieszkańca posłałbym na zieloną trawkę.
2021-12-03 09:25
Inwestycja jest działaniem z określonym celem i kryteriami oceny. Za które ktoś odpowiada.
W wykonaniu urzędników funkcjonuje to na zasadzie "panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek".
Realizowane są partykularyzmy
Inwestycja jest działaniem z określonym celem i kryteriami oceny. Za które ktoś odpowiada.
W wykonaniu urzędników funkcjonuje to na zasadzie "panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek".
Realizowane są partykularyzmy aktualnej ekipy a nie realne potrzeby.
Komunikacja miejska również potrzebuje dróg i trzeba je budować. Tramwaj nie sprawdza się na koniecznych do obsługi dystansach i jego konkurencja (o środki) z koleją ma znamiona walki plemiennej.
2021-12-03 08:00
Więc inwestujmy w komunikację. Chętnie będę nią jeździł do pracy. Do przystanku PKM mam 100 metrów. Ale niech kursuje co 15 minut. Odkąd ją uruchomili skorzystałem jeden raz. Zjazd z Karwin do Gdyni. W życiu tyle nie czekałem na kolejkę. Potem jeszcze pokój przed Wzgórzem pół godziny. Pieszo był bym szybciej.
2021-12-03 09:59
w dodatku w godzinach szczytu jest ich jak na lekarstwo i jeżdżą tak przepełnione, że człowiek na człowieku stoi, a na peronie musi stać często po 5 minut, żeby wszyscy się przepakowali. Z Gdyni pomiędzy 16-18 powinny odjeżdżać w kierunku Osowej i Jasienia kolejki co 15 minut, a nie 2 na godzinę.
2021-12-03 07:19
Opinia wyróżniona
Póki Straż Miejska wreszcie nie ogarnie anarchii parkingowej, każdy będzie wybierał auto, bo wie, że można bezkarnie i za darmo zaparkować dosłownie wszędzie.
2021-12-04 10:49
2021-12-03 17:51
Kiedy wezmą się za rowery dosłownie porzucone wszędzie?!
2021-12-03 10:59
Gdzie jest policja i straż miejska? Biorą tylko podwyżki za pilnowanie kaczora, a pracy się boją.
2021-12-03 09:46
Przestań prześladować posiadaczy aut. Ludzi którzy dojezdzjaa do pracy, którzy zostawiają galeria pieniądze, które napędzają gospodarkę. Podzięki nam za socjal który otrzymujesz labadziarzu
2021-12-03 16:19
opłaty, które wnoszą, nie pokrywają kosztów utrzymania przewymiarowanej infrastruktury tworzonej pod ich potrzeby.
2021-12-03 12:42
nie kupują ?
2021-12-03 11:34
i tym, ze poczules sie wywolany bandyckim parkowaniem na chdoniku. Tak, bedziemy was gnebic, az nie kupicie sobie miejsca albo nie pozbedziecie sie swoich gruchotów
2021-12-03 16:19
Tyle zarabiasz, a nie kupiłeś sobie telefonu z polskimi literkami?
2021-12-05 04:11
klawiaturę można ustawić w każdym języku. Telefon może być kupiony gdziekolwiek.
2021-12-03 10:32
ale to wszyscy mieszkancy dopłacaja do posiadaczy aut - koszt budowy i utrzxymania drog jest mniej wiecej 2 razy wiekszy niz wplywy z wszystkich podatków płaconych przez kierowców.
A kierowca statystycznie wydaje najmniej pieniedzy - zdecydowanie wiecej wydaje i pieszy i rowerzysta
2021-12-04 10:00
Jak DLA mnie miasto moze ani jednej drogi nie odsniezac zima. Kto ma dojechac to dojedzie. Reszta odpadnie. Pojdzie na komunikacje miejska ktora.... Niestety wtedy nie pojedzie. Ale spoko. Utrzymanie frog masz racje jest zbedne.
2021-12-03 14:08
wpływy z podatków od paliw to 30-35 miliardów zł, wydatki na utrzymanie dróg to tylko 2,5 miliarda. Wydatki na budowę dróg to 30 miliardów w tej chwili. Mimo budowy dróg, nadal zostaje z podatków od paliw trochę kasy w
wpływy z podatków od paliw to 30-35 miliardów zł, wydatki na utrzymanie dróg to tylko 2,5 miliarda. Wydatki na budowę dróg to 30 miliardów w tej chwili. Mimo budowy dróg, nadal zostaje z podatków od paliw trochę kasy w budżecie. Jak przestaną je budować to wpływy z podatków ponad 10 krotnie przekroczą wydatki na utrzymanie. Jakby tylu kierowców nie jeździło po drogach to byś musiał to zrekompensować wyższymi podatkami od innych spraw
2021-12-04 08:39
Wpływy z paliwa trafiają na drogi krajowe, więc jedz sobie pod Elbląg i tam parkuj na MOP, a nie w mieście.
2021-12-03 14:43
Nie ma w tej kwocie utrzymania dróg w miastach, czyli jakichś 90% infrastruktury.
2021-12-03 11:10
ale w ciągu miesiąca przeciętny klient docierający do sklepu pieszo, rowerem lub transportem publicznym wydaje tam więcej pieniędzy. Dlatego duże centra handlowe mają obecnie problemy z zachowaniem opłacalności. Osoby
ale w ciągu miesiąca przeciętny klient docierający do sklepu pieszo, rowerem lub transportem publicznym wydaje tam więcej pieniędzy. Dlatego duże centra handlowe mają obecnie problemy z zachowaniem opłacalności. Osoby korzystające z piętrowych parkingów przy Forum w centrum Gdańska mają nawet kłopoty z wyjazdem stamtąd, ponieważ wyjazd z tego "darmowego dla klientów parkingu" okazuje się wąskim gardłem. Bez sensu.
2021-12-03 11:44
Klient z samochodem robi "zakupy hurtowe" raz na kilka dni, więc jedzie do hipermarketu jak Biedronka, Lidl, Auchan, Kaufland czy Carrefour. Klient na rowerze czy pieszy nie jest w stanie naraz zabrać zakupów na cały
Klient z samochodem robi "zakupy hurtowe" raz na kilka dni, więc jedzie do hipermarketu jak Biedronka, Lidl, Auchan, Kaufland czy Carrefour. Klient na rowerze czy pieszy nie jest w stanie naraz zabrać zakupów na cały tydzień (chyba że nic nie je albo ma catering), więc musi chodzić do sklepu codziennie, a ponieważ droższa Żabka jest pod nosem (której sklepiki mają wyższe koszty operacyjne / liczbę klientów= wyższe ceny), to robi zakupy tam, zamiast chodzić codziennie do hipermarketu. Hipermarkety mają efekt skali, więc nawet mimo niższych cen zarabiają na klientach z samochodami. Galerie handlowe cierpią raczej przez przeniesienie sprzedaży ubrań itp. do internetu, a nie przez samochody. Swoją drogą, w Forum bywam często, jest trochę ludzi, ale nigdy nie miałem problemu z wyjazdem.
Klient pieszy robi zakupy w droższym sklepie niż klient z samochodem, i dlatego musi wydać więcej, a nie dlatego, że jest bardziej hojny w tym samym sklepie. I to jest właśnie jeden z głównych argumentów dlaczego jeden samochód w rodzinie trzeba mieć, nawet jeśli nie dojeżdża się nim do pracy.
2021-12-03 07:45
Fachowiec taki jak felon folejewski i kucyk
2021-12-03 07:42
Opinia wyróżniona
W Wielkiej Brytanii od dłuższego czasu wdrażany jest plan tzw. "zielonych dróg" faworyzujących ruch pieszy i rowerowy. Władze centralne przeznaczyły na ten cel aż 250 mln funtów. Okazało się jednak, że po serii
W Wielkiej Brytanii od dłuższego czasu wdrażany jest plan tzw. "zielonych dróg" faworyzujących ruch pieszy i rowerowy. Władze centralne przeznaczyły na ten cel aż 250 mln funtów. Okazało się jednak, że po serii absurdalnych decyzji dotyczących ograniczania ruchu pojazdów mieszkańcy wielu brytyjskich miejscowości powiedzieli dość. Rady miast wycofują się właśnie z wdrożonych zmian przyznając, że decyzje - zamiast pomagać - skutecznie utrudniają życie lokalnej ludności.
Cytowany przez "The Telegraph" Paul Osborn - radny londyńskiej dzielnicy Harrow - mówi wprost, że forsowane przez władze centralne zmiany "nie zostały specjalnie przemyślane" i że "nie ma na nie prawdziwego popytu ze strony mieszkańców".
W Brighton and Hove ponad 2700 mieszkańców (!) podpisało się ostatnio pod petycją wzywającą władze do usunięcia wytyczonych niedawno dróg rowerowych określają je dosłownie mianem "głupich pomysłów", które "niszczą lokalne biznesy".
zródło: Interia.pl
2021-12-04 10:52
Na interi mozna tez przeczytać ze wczoraj kosmici wyladowali i ze hitler zyje :)
Druga sprawa ze jego wiarygodnosc jest zerowa i to ze pochodzi to z interi nie jest wiarygodne wcale
2021-12-04 00:19
2021-12-03 22:24
2021-12-03 19:13
to klub z Premier League.
Miasto to Brighton.
2021-12-03 17:54
Czyli to co obecnie na ślepo wprowadzają w Gdańsku.
2021-12-03 12:46
rowerowych.
2021-12-03 11:53
Więc te 2700 osób to dokładnie 0,009282 całkowitej liczby mieszkańców.
Obudź się.
2021-12-03 11:45
Wystarczy spojrzeć jak np. Wajdeloty "umiera" po ograniczeniu ruchu i parkowania :D
2021-12-03 12:28
2021-12-03 11:39
To prawie większość UK. To też prawie tyle samo, co ilość komentujących tu nienawidzących ruchu innego niż samochodowy :D A tak serio, to temat zielonych dróg jest ciekawy i godny zgłębienia, tyle że osoba pisząca
To prawie większość UK. To też prawie tyle samo, co ilość komentujących tu nienawidzących ruchu innego niż samochodowy :D A tak serio, to temat zielonych dróg jest ciekawy i godny zgłębienia, tyle że osoba pisząca powyższy komentarz totalnie go przeinaczyła i przedstawia jako coś złego :D. Ja wiem z pierwszej ręki że to się dobrze sprawdza, zresztą nie tylko w UK, Hamburg ma to samo.
2021-12-03 13:17
Wczoraj na ponad 470 000 mieszkańców Gdańska rowerem przy UG przejechało 236 osób. ŁOŁ!!!!
2021-12-03 17:25
Podziel to przez 2. Do celu i z powrotem
2021-12-03 16:36
2021-12-03 11:31
jest szybsza od komunikacji.
2021-12-03 11:25
Na Londynie Wielka Brytania sie nie konczy. Moge Ci z doswiadczenia powiedziec, ze w wiekszosci miast masz g..., a nie sciezki rowerowe. Jedziesz po ulicy i modlisz sie, zeby Cie samochod nie sprzatnal.
2021-12-03 11:16
Kiedyś parlament brytyjski podjął uchwałę przeciwko oświetleniu gazowemu, ponieważ jego posłowie nie wyobrażali sobie, że może istnieć lampa, która nie ma knota. Obecnie władze miast brytyjskich wychodzących z błędnego
Kiedyś parlament brytyjski podjął uchwałę przeciwko oświetleniu gazowemu, ponieważ jego posłowie nie wyobrażali sobie, że może istnieć lampa, która nie ma knota. Obecnie władze miast brytyjskich wychodzących z błędnego koła niezrównoważonego rozwoju, które będą bardziej konsekwentne, osiągną sukces. Kopenhaga, uwalniająca kolejne ulice i place od jeżdżących i parkujących samochodów od ponad pół wieku od wielu lat osiąga najwyższe miejsca w rankingach jakości życia. Mamy wybór: albo wydawać nieprzytomne ilości pieniędzy na "darmowe" parkingi dla samochodów w pobliżu centrum, albo obciążać użytkowników samochodów kosztami, które generują ich zachowania komunikacyjne i stawiać na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów w centrum miasta. Wybór należy do nas.
2021-12-03 12:56
Kraje zachodnie smrodzily, kopcily i zatruwaly srodowisko juz wtedy, kiedy u nas jezdzono furmankami a buty zakladalo sie na nogi na progach kosciola zeby sie nie zuzyly. Te kraje zbudowaly swoje potegi na wyzyskiwaniu
Kraje zachodnie smrodzily, kopcily i zatruwaly srodowisko juz wtedy, kiedy u nas jezdzono furmankami a buty zakladalo sie na nogi na progach kosciola zeby sie nie zuzyly. Te kraje zbudowaly swoje potegi na wyzyskiwaniu reszty swiata i teraz odcinaja od tego kupony i stac je na ekologie. Nas nie stac. Nie powinnismy zamykac naszych kopaln, nie powinnismy przyjmowac rozwiazan gdzie ekologia dusi nas ekonomicznie bo bedziemy wiecznie niewolnikami. Zyski zdrowotne z czystego powietrza zamienimy na straty powodowane przez biede i zaleznosc gospodarcza.
2021-12-03 16:35
jeśli ironia, to szyta bardzo grubymi nićmi. Jeśli faktycznie uważasz, że lepiej być bogatym i chorym od smogu niż zamożnym i zdrowym, to tylko współczuć. Nakłady na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszego i rowerowego w miastach wykazują się najwyższymi wskaźnikami opłacalności.
2021-12-03 10:51
Chciałem tylko zaznaczyć że ponad 2700 osób które podpisało petycje w Brighton and Hove to zaledwie 0,92% ludności tej dzielnicy
2021-12-03 10:11
Zastanawia mnie czy te stare samochody aby na pewno sa takie nieekologiczne. Nawet najlepiej utrzymany 20letni samochod bedzie oczywiscie emitowal wiecej szkodliwych zwiazkow podczas eksploatacji ale z drugiej strony
Zastanawia mnie czy te stare samochody aby na pewno sa takie nieekologiczne. Nawet najlepiej utrzymany 20letni samochod bedzie oczywiscie emitowal wiecej szkodliwych zwiazkow podczas eksploatacji ale z drugiej strony slad ekologiczny powstaly z utrzymywania go przy zyciu jest z pewnoscia mniejszy niz wyprodukowanie nowego. Jestem niemal pewien, ze lepiej dla srodowiska i lokalnych miejsc pracy jest utrzymywac samochody jak najdluzej w sprawnosci niz wymieniac samochod na nowy co kilka lat.
2021-12-03 12:05
Bo tak, po 20-30 latach i tak więcej w taki samochód wsadzisz, niż jakbyś kupił nowy po 10-15.
2021-12-04 12:59
chłopie włożysz raz a porządnie i masz auto na ileś tysięcy km
2021-12-03 11:58
Prezesi koncernów samochodowych i akcjonariusze musieliby pogodzić się z drastycznym spadkiem dochodów. Nowe rzeczy produkuje się nie dlatego, że stare się zużyły, tylko dlatego, że biznes musi się kręcić. Jednym z
Prezesi koncernów samochodowych i akcjonariusze musieliby pogodzić się z drastycznym spadkiem dochodów. Nowe rzeczy produkuje się nie dlatego, że stare się zużyły, tylko dlatego, że biznes musi się kręcić. Jednym z największych nonsensów ekonomicznych jest mierzenie przyrostu produkcji przemysłowej. Jak długo musi przyrastać i czy rzeczywiście trzeba każdą posiadaną rzecz wymieniać jak najczęściej, bo pokazała się jej nowa wersja? Sami w pogoni za nowością nakręcamy tę kretyńską spiralę konsumpcjonizmu. Nowy samochód co 3 lata, nowy telewizor co dwa lata, nowy telefon co roku i tak dalej.
2021-12-03 12:51
Tez juz wiele lat temu zauwazylem, ze spadek dochodow spolek gieldowych wywoluje strach w oczach akcjonariuszy. Nic to, ze dochody nadal sa duze ale jest spadek i trzeba bic piane, ze jest zle.
2021-12-03 16:12
U nich panikę wywołuje już nie tyle spadek dochodów, co spadek wzrostu dochodów. One nadal rosną, tyle że nie tak szybko - i już to wywołuje panikę. Ten mityczny "wzrost" to taki złoty cielec naszych czasów.
2021-12-03 08:53
Szczególnie w Gdańsku Trójmieście
Tam - UK - zrobienie buspasa to w większości przypadków wyłączenie ulicy z ruchu dla kierowców
W Gdańsku ulice są mega szerokie i spokojnie można robić buspasy - w większości przypadków nie trzeba będzie zamykać ruchu dla samochodów
2021-12-03 11:33
do czego doprowadzi wyłączenie centralnej drogi przez miasto? Jak bocznych żadnych nie zbudowano.
2021-12-03 16:33
Dla odciążenia Okopowej i Wałów Jagiellońskich od ruchu tranzytowego zbudowano w Gdańsku za ponad 800 milionów złotych tunel pod Martwą Wisłą.
2021-12-03 19:03
Z Oruni do Zieleniaka powinienem jechać tunelem?
2021-12-03 12:26
Aleja Kazimierza Jagiellończyka nie przechodzi przez centrum naszej aglomeracji.
2021-12-03 09:33
A widziałeś chociażby Aleje Jerozolimskie w Warszawie, albo Kazimierza Wielkiego we Wrocławiu?
Czy porównujesz tylko Gdańsk z UK ?
2021-12-03 11:35
Widziałem w Utrechcie miejsce, w którym zlikwidowano pseudoautostradę miejską zbudowaną kiedyś w śladzie kanału otaczającego to piękne miasto przyjazne dla pieszych, rowerzystów i pasażerów transportu publicznego, a więc
Widziałem w Utrechcie miejsce, w którym zlikwidowano pseudoautostradę miejską zbudowaną kiedyś w śladzie kanału otaczającego to piękne miasto przyjazne dla pieszych, rowerzystów i pasażerów transportu publicznego, a więc dla wszystkich mieszkańców, którzy niekiedy także decydują się na przejazd samochodem. Warto porównać Gdańsk z Amsterdamem: rzeki Amstel i Ij są bardzo podobne do Motławy i Raduni. Szkoda jedynie, że Gdańsk nie wykorzystuje swojej szansy tworzenia wzdłuż nich atrakcyjnych promenad pieszo- rowerowych. Aleje Jerozolimskie w Warszawie niedługo zostaną przebudowane z założeniem zwężenia przestrzeni jezdni, poszerzenia chodników i stworzenia wygodnych dróg dla rowerów. W każdym razie powstaną tam także naziemne przejścia dla pieszych, obok istniejących tam od czasów Gomułki lub Gierka przejść podziemnych.
2021-12-03 16:10
do Amsterdamu, który ma kilkadziesiąt dróg alternatywnych, to jakieś nieporozumienie.
2021-12-03 14:42
Dookoła Utrechtu masz sieć dróg ekspresowych i autostrad, i to w promieniu zaledwie 3km od centrum. Tam się kanalizuje ruch samochodów, i nie trzeba jechać samochodem przez centrum, można je tymi drogami łatwo objechać,
Dookoła Utrechtu masz sieć dróg ekspresowych i autostrad, i to w promieniu zaledwie 3km od centrum. Tam się kanalizuje ruch samochodów, i nie trzeba jechać samochodem przez centrum, można je tymi drogami łatwo objechać, nie nadrabiając dużo drogi, a dzięki temu w centrum jest miejsce dla rowerów.
W Amsterdamie masz osobne sieci dróg dla samochodów i rowerów, nazywają się hoofdnetten i plusnetten. W hoffdnett dla samochodów kanalizuje się ruch samochodów, nie masz rowerów, i ma samochód ma tam zapewnioną płynność ruchu, i główna droga tej sieci (S100) okrąża centrum w promieniu 2km. Dzięki temu tu również nie trzeba jechać samochodem przez centrum, można je tym hoofdnettem łatwo objechać, nie nadrabiając dużo drogi, a dzięki temu w centrum jest miejsce dla rowerów.
W Gdańsku też mamy potencjał na wyznaczenie dróg dla samochodów (np. Okopowa, Wały Jagiellońskie, Podwale Przedmiejskie itp.), na których kanalizowałby się ruch samochodowy, na których miałyby one absolutny priorytet i dzięki nim samochody mogłyby łatwo objechać centrum, i dzięki temu zostawić centrum na atrakcyjne promenady pieszo-rowerowe i w dużej części uwolnić od samochodów.
Niestety w ostatnich latach jest jakiś dziwny trend, żeby właśnie te drogi ruchu przyspieszonego przeznaczone dla samochodów korkować przejściami dla pieszych czy robić tam pasy rowerowe. Skutek jest taki, że są coraz większe, bo te drogi są potrzebne i muszą być przepustowe, inaczej całe miasto stoi.
A jeśli chodzi o Warszawę, to ta decyzja wywołuje tam duże protesty (nie mniejsze niż przejście obok Bramy Wyżynnej) i korki na Alejach Jerozolimskich i Trasie Łazienkowskiej będą teraz całodobowe.
2021-12-03 16:30
już od kilkudziesięciu lat stoją w korkach. Stanie w korku na sześciopasmowej ni to ulicy miejskiej ni to pseudoaustrady jest dużo bardziej uciążliwe niż stanie w korku na jezdni ulicy 2x1 pas, a koszt budowy takich
już od kilkudziesięciu lat stoją w korkach. Stanie w korku na sześciopasmowej ni to ulicy miejskiej ni to pseudoaustrady jest dużo bardziej uciążliwe niż stanie w korku na jezdni ulicy 2x1 pas, a koszt budowy takich pseudobezkolizyjnych udogodnień przekracza wyobraźnię. Twoje argumenty są typowymi tekstami osoby mającymi realną trudność w uznaniu, że samochód naprawdę nie jest jedynym, a nie powinien być głównym środkiem lokomocji w pobliżu centrum miasta. Tekst o Utrechcie nie jest zbyt trafiony: przecież rezygnacja z funkcjonującej tam pseudoautostrady miejskiej jest bardzo podobna do idei zwężania Alei Jerozolimskich w Warszawie. Po prostu w Twojej głowie nie mieści się prosta prawda, ze jak się poprawi warunki ruchu ludzi, to wiele osób zrezygnuje z przekonania, że nie ma możliwości zmiany preferencji komunikacyjnych i zmiana kierunku przesuwania granicy kompromisu na rzecz osób wybierających inne niż samochód środki lokomocji ma głęboki sens i jest popierane również przez właścicieli samochodów.
2021-12-03 12:04
Byłem w ponad 160 miastach 60 krajów Europy, Azji i Ameryki Północnej ale nadal klapki na oczach. Płaski Amsterdam i brukselski faszyzm rowerowy. Rower to świetna rekreacja w wolne dni ale jeździj codziennie zimą na
Byłem w ponad 160 miastach 60 krajów Europy, Azji i Ameryki Północnej ale nadal klapki na oczach. Płaski Amsterdam i brukselski faszyzm rowerowy. Rower to świetna rekreacja w wolne dni ale jeździj codziennie zimą na rowerze np z centrum na Morenę albo do południowych dzielnic. Porównania Gdańska do Holenderskich miast kończą się na starówce i jeden kanał mamy Motławę, poza tym to bardziej górskie miasto.
2021-12-03 12:25
w wielu z nich udział liczby przejeżdżanych (również zimą) kilometrów rowerem do pracy w ogólnej liczbie przejeżdżanych kilometrów sięgał kilkunastu procent. W miastach Szwajcarii i Austrii dużo bardziej "górskich" od
w wielu z nich udział liczby przejeżdżanych (również zimą) kilometrów rowerem do pracy w ogólnej liczbie przejeżdżanych kilometrów sięgał kilkunastu procent. W miastach Szwajcarii i Austrii dużo bardziej "górskich" od Gdańska, Sopotu czy Gdyni popularność roweru jako środka transportu (a nie "rekreacji" czy "sportu") jest dużo wyższa, nie wspominając o roli rowerów wspomaganych elektrycznie, który problem "górskości" miasta praktycznie eliminują. Albo myślisz, albo silisz się na mnożenie argumentów na rzecz przyjętej z góry tezy. Taki styl pokazuje wyraźnie różnicę między myśleniem a racjonalizowaniem swojego sposobu myślenia.
2021-12-03 08:39
"The London election proves that measures to make streets safer are a vote-winner, says a former Labour leader of Ealing council" źródło: The Guardian
2021-12-03 09:21
Jak otwarcie wspiera lewicę, to nic dziwnego, że przekonuje do lewicowej wizji świata.
2021-12-03 08:12
Mniejsze miejscowosci na Zachodzie od pewnego czasu odchodza od wysokich oplat postojowych i znacznego ograniczania ruchu pojazdow. Powod: wyludnianie sie centrow miast, upadek handlu i gastronomii. U nas sa tendencje odwrotne. Jak zwykle jesteśmy o 10 lat spóźnieni. Tyle czasu nam potrzeba, zeby wyciagać wnioski z błędnych decyzji.
2021-12-03 11:29
W Kopenhadze proces uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów był konsekwentnie wdrażany od ponad 50 lat. Badano jednocześnie liczbę ludzi odwiedzających lokale położone przy tych placach
W Kopenhadze proces uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów był konsekwentnie wdrażany od ponad 50 lat. Badano jednocześnie liczbę ludzi odwiedzających lokale położone przy tych placach i ulicach a także obroty sklepów i lokali gastronomicznych. Wyniki jednoznacznie potwierdziły sens takich działań. W krajach anglosaskich, w których stosowano przepisy budowania w pewnych strefach miasta wyłącznie domów jednorodzinnych doprowadziły do bipolarnego rozwoju: możesz tam mieszkać albo w wieżowcu w centrum, albo na pozbawionym dobrej komunikacji publicznej przedmieściu. Bez koordynacji sensownej gospodarki przestrzennej z polityką komunikacyjną stawiającą na poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów i klientów komunikacji publicznej centra miast będą się faktycznie wyludniać, ale to ze względu na brak zdecydowanego zakwestionowania roli samochodów w życiu mieszkańców. Albo płacisz za parking, albo tracisz czas i pieniądze na szukanie wolnego miejsca. Życzę sukcesów w podejmowaniu rozsądnych decyzji.
2021-12-04 00:21
Większość będzie niedługo mieszkała w 100 piętrowych wieżowcach na 15 metrach2
2021-12-03 07:52
Przytaczasz słowa radnego odpowiednika polskiej konfederacji. Gratuluję.
2021-12-03 08:51
2021-12-03 11:49
Ale za zabicie samochodem przedszkolaka na pasach proponują mandat 500PLN. Ja gratuluję potężnego fikołka moralnego przy definiowaniu "rozsądku"
2021-12-03 13:29
Część Konfederacji głosowało przeciwko
2021-12-03 11:57
Przekręcasz jak każdy lewak.
2021-12-03 13:29
A jak to było naprawdę?
2021-12-03 12:04
Zaraz będzie "wyjęte z kontekstu" odcinek 2137...
2021-12-03 11:23
negowanie zagrożenia coronawirusem według mnie jest przesłanką do uznania kogoś za "rozsądnego inaczej". Bez komentarza.
2021-12-03 15:12
2021-12-03 16:21
2021-12-03 08:13
Nie wiedziałem że wolno cytować tylko rowerofanatykow z FRAG i im podobnych.
2021-12-03 11:17
Wprowadzanie wpisów świadczących o wyłącznie dwubiegunowym postrzeganiu świata nie ma wielkiego sensu.
2021-12-03 07:03
2021-12-03 07:44
Nie ma ścieżki rowerowej?
Jedziemy metr od prawej po ulicy zgodnie z przepisami.
Zastawiony stojak?
Przeciskamy rower na siłę, co mnie obchodzi że komuś się drzwi porysują.
2021-12-04 09:23
Zacznie cię obchodzić, jak dostaniesz wyrok za niszczenie mienia.
2021-12-04 11:05
2021-12-03 07:52
2021-12-03 08:29
Korzystasz z auta i cieszysz się z coraz większego ruchu na drogach? Gnijesz w korkach i wdychasz spaliny, rzeczywiście powód do radości! Gdybyś miał olej w głowie to byś się cieszył gdyby liczba aut malała, wtedy Ty jako użytkownik auta wszędzie miałbyś zapewniony sprawny i płynny przejazd.
2021-12-03 12:39
2021-12-03 14:01
Samochód stoi w nim nawet godzinę
2021-12-03 14:44
Ba, jak chciałem do swojego dokupić, to zwyczajnie nie było. Tylko szmatki.
2021-12-03 16:38
nawet takiego, który jest wyposażony w filtr.
2021-12-04 11:07
są wyjatkowe szkodliwe i trują na maksa spalinami rowerzystów.
2021-12-03 07:05
Niemcy zazdroszczą Polsce dobrobytu. (albo my im polityki miejskiej i komunikacji publicznej)
2021-12-03 07:07
Berlin chyba ma metro. Chętnie bym jeździła metrem, ale nie ma stacji w mojej dzielnicy.
2021-12-03 07:17
Tłumaczenie każdego lenia samochodowego to nierealny środek transportu. W Warszawie kierofczyki też gadają, że chętnie by się przesiedli na metro, ale akurat do nich nie dociera. Co za pech.
2021-12-03 07:32
"Kto będzie biedakomunikacją jeździł, lepiej taniej za metr mieć"...
2021-12-03 07:40
Ile linii metra ma Berlin a ile Warszawa?
2021-12-03 07:45
"Wstrzymujemy inwestycje w drogi na 3-4 lata i budujemy za te pieniądze porządną sieć metra".
2021-12-03 08:05
Co to znaczy wstrzymujemy? Chyba się planuje z wyprzedzeniem na co się wydaje pieniądze publiczne, w normalnym mieście przynajmniej. No ale nie u nas. U nas tu się pogrzebie, tam się pogrzebie, tu się rozkopie i zostawi, tu się poprawi poprawiane rok temu itd.
2021-12-03 08:22
Cudów nie ma - gdzieś ciąć trzeba.
2021-12-03 08:27
W Gdańsku wstrzymali inwestycje o 10 lat i nic nie budują, bo PKM nie powstanie. Pamiętaj, że użytkownicy dróg to też piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji.
2021-12-03 08:50
i malowanie farbą buspasów i pasów rowerowych. Na każdej z tych "inwestycji" kierowcy tracą. Ja bym się cieszył nawet jakby je wstrzymali bez budowy sieci metra.
2021-12-03 12:07
I bezsensowne utrzymywanie tuneli w miejscach gdzie jest 50km/h.
2021-12-03 19:30
Jeżdżę terenówka możesz wstrzymać naprawy realizacje i co chcesz
2021-12-03 10:19
Czy du ju noł: schemat linii metra w stolicy katolickiego państwa ma kształt krzyża.
2021-12-03 07:47
No i mamy komentarz o kierofczykach. Dziękuję, można się rozejść
2021-12-03 20:15
Zamiast dojeżdżać 15-20 minut autem to dojeżdżałem 1,5h autobusem.
Komunikacja miejska w Gdańsku ssie. Tak samo jak 10 lat temu.
2021-12-03 11:41
Przypuszczalnie w Berlinie jest większa liczba lub nawet procent mieszkańców nie mieszczących się w promieniu 10 minutowego spaceru do stacji metra. Kluczem sukcesu polityki komunikacyjnej Berlina jest restrykcyjna
Przypuszczalnie w Berlinie jest większa liczba lub nawet procent mieszkańców nie mieszczących się w promieniu 10 minutowego spaceru do stacji metra. Kluczem sukcesu polityki komunikacyjnej Berlina jest restrykcyjna polityka parkingowa: nie ma sensu posiadanie samochodu, za parkowanie którego trzeba płacić. Skądinąd kampanie informacyjne wyraźnie wskazują mieszkańcom tego miasta, że można albo tracić pieniądze na szukanie wolnego miejsca do parkowania samochodu, albo zgodzić się na obciążanie użytkowników samochodów kosztami, które posiadanie i użytkowanie samochodu generuje. U nas nadal wielu mieszkańców uważa, że zakup np. trzeciego samochodu w rodzinie stwarza automatycznie prawo do domagania się od miasta zapewnienia darmowego miejsca do parkowania - i to nie tylko przed domem.
2021-12-03 12:38
Problem polega na nierzetelnych danych GUS-u i CEPiK. U nas wiele aut jest niewyrejestrowana ze statystyk stąd takie ilości złomów w wieku 21+ lat. Przecież nikt nie uwierzy że ponad 1/3 jeżdżących po ulicach pojazdów
Problem polega na nierzetelnych danych GUS-u i CEPiK. U nas wiele aut jest niewyrejestrowana ze statystyk stąd takie ilości złomów w wieku 21+ lat. Przecież nikt nie uwierzy że ponad 1/3 jeżdżących po ulicach pojazdów jest z tej kategorii (a w Sopocie 49%)!
Gdyby tak było, to co większość z nich musiałaby mieć czarne tablice, a na drogach co i rusz widzielibyśmy maluchy, polonezy i daewoo tico...
2021-12-04 10:59
2021-12-03 07:08
2021-12-03 07:18
Kopenhaga to widać miasto ubogich
2021-12-03 07:31
Jak cała Europa Zachodnia.
Nie to co Wielka Bolzka.
Wiem, bo widziałem w TVP.
2021-12-03 08:15
I problem z głowy
2021-12-03 08:18
No niestety nie.
Jeszcze trzeba mieć dobrze działającą komunikację publiczną i infrastrukturę rowerową.
Kij i marchewka. Kopenhaga ma jedno i drugie dobrej jakości.
(rewelacyjne miasto, swoją drogą)
2021-12-03 09:06
weź jeszcze napisz, że w Amsterdamie jest fajnie i w Tokio. Zdarta płyta.
2021-12-03 10:35
Nie jest, dużo kolorowych.
2021-12-03 10:18
Biedota co jom niestać na ałto
2021-12-03 11:04
W Berlinie masz SKM kę , tramwaje, autobusy i metro . Wszytsko jest ze sobą tak dobrze skomunikowane, że chodzi jak w zegarku. Byłem w 2019 w Berlinie wprawdzie przyjechałem tam samochodem, ale samochód przez cały mój
W Berlinie masz SKM kę , tramwaje, autobusy i metro . Wszytsko jest ze sobą tak dobrze skomunikowane, że chodzi jak w zegarku. Byłem w 2019 w Berlinie wprawdzie przyjechałem tam samochodem, ale samochód przez cały mój pobyt stał w garażu hotelowym , ja zaś poruszałem sie kounkikacją zbiorową z 87 letnim ojcem . Np. spod hotelu ok. 50 m do przystanku właściwie tylko przejść przez jezdnię zaraz przystanek tramwajowy . Tramwaje co 2-3 minuty. Dwa przystanki i jesteś pod stacją skm Aleksaberplatz. Tramwaj ma przystanek przy wejściu do dworca , brak różnicy miedzy wyjściem z tramwaju a peronem. Po przejściu ok. ok. 20-30 schody lub winda na perony bądź kolei regioanlnych bądź SKM, ktoira jexdzi co 2 minuty w szczycie. Przy wsiadaniu z peronu pociąg idelanie dopasowany do krawedzie peronu tak, że można wjeżdżać samodzielnei wózkiem inwalidzkim. Po wyjściu z skm znowu komunikacja z metrem lub inna linią skm. Wszedzie na peronach działające windy. Porównaj ro sobei z Gdanskiem, Sopotem lub Gdynią i znajdziesz odpowiedź na pytanie dlaczego ludzie tutaj jazdę samochodem. Z autobusu lub tramwaju , aby się przesiąść na SKM musisz biec kilkaset merów po schodach , przy wsiadaniu z peronu zieje dziura, gdyż nikt nawet niezauważył tego problemu ( nowe skm też nei są dopasowane do peronu) Poza tym w Berlinie tez są korki na ulicach
2021-12-03 11:46
czy widzisz sens poprawy komfortu i bezpieczeństwa do stacji SKM w Trójmieście dla pieszych i rowerzystów? Czy poprzesz ideę wymiany taboru SKM tak, by "dziura między peronem a wagonem" zniknęła? Czy poprzesz wydanie
czy widzisz sens poprawy komfortu i bezpieczeństwa do stacji SKM w Trójmieście dla pieszych i rowerzystów? Czy poprzesz ideę wymiany taboru SKM tak, by "dziura między peronem a wagonem" zniknęła? Czy poprzesz wydanie pieniędzy na budowę linii PKM do dzielnic Gdańsk Południe czy też uznasz, że obciążanie kierowców opłatami za parkowanie w Gdańsku wynika wyłącznie z chęci załatania dziur w budżecie miasta i jest działaniem niesprawiedliwie dyskryminującym kierowców? Obawiam się, że nadal będziesz należał do sekty malkontentów, domagających się przy tym kolejnych pieniędzy na budowę "darmowych" parkingów piętrowych w pobliżu centrum Gdańska, mimo tego, że te, jak są płatne, to stoją puste.
2021-12-03 18:53
Tam większość mieszkań (chyba 70%) jest na wynajem. Ludzie nie dojeżdżają do pracy tylko wynajmują blisko pracy. Za pracą zmieniają też miejsce mieszkania.
2021-12-03 19:21
Byles kiedys w Berlinie? Bo najwyrazniej nie, wiec spiesze z wyjasnieniem. W Berlinie system komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje, kolejka) sa tak zorganizowane, ze nie czekasz dluzej niz 5 minut na transport i
Byles kiedys w Berlinie? Bo najwyrazniej nie, wiec spiesze z wyjasnieniem. W Berlinie system komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje, kolejka) sa tak zorganizowane, ze nie czekasz dluzej niz 5 minut na transport i przede wszystkim czasowo bardziej oplaca sie jezdzic komunikacja miejska niz autem. I to jest jedyny argument (wraz z cena biletów), ktory moze przekonac mieszkańców do wyboru transportu publicznego nad autem. Ale widze, ze trudno to zrozumiec wladzom miasta i tak przepychaja te nieprzemyslane pomysly o buspasach, sciezkach rowerowych itp
2021-12-04 11:33
W googlach wpisujesz adres i masz dokładnie rozpisany dojazd autobusami, metrem, sbanem. Nie ma praktycznie żadnego czekania na autobus. Nie muzę się martwić czy to ZKM, czy ZTM, czy SKM, Polregio, Intercity czy inne
W googlach wpisujesz adres i masz dokładnie rozpisany dojazd autobusami, metrem, sbanem. Nie ma praktycznie żadnego czekania na autobus. Nie muzę się martwić czy to ZKM, czy ZTM, czy SKM, Polregio, Intercity czy inne ustrojtwo. Z dowolnego punktu A do dowolnego punktu B w Berlinie i okolicznych miasteczkach jedziesz maksymalnie 45 minut. Gdyby coś takiego było w naszej aglomeracji - kilka razy mniejszej od Berlińskiej to nie zastanawiałbym się ani sekundy nad korzystaniem z komunikacji. A tak jak jest u nas obecnie to jadę samochodem do pracy: 25-50 minut a komunikacją wychodzi mi ponad 2h z dużym ryzykiem że coś nie przyjedzie lub będzie zapchane..
2021-12-03 07:07
to chyba prawie wszystkie są w Gdyni, albo dane są nieaktualne.
Kielecka, Małokacka, Chwarznieńska, kawałek Morskiej, Władka IV...
2021-12-03 07:20
buspasy się chowają
2021-12-03 08:27
2021-12-03 09:18
I ten tramwaj jedzie wolniej niż samochody w korku mimo że ma wydzielone torowisko.
2021-12-03 10:14
np. z Łostowic do Jelitkowa jest ich 37
2021-12-03 11:48
Spacer pieszy od skrzyżowania ul. Jesionowej z Grunwaldzką do skrzyżowania Jaśkowej Doliny z Grunwaldzką umożliwił mi zajęcie miejsca w autobusie 162 a nie w autobusie 127 stojącym w korku na Grunwaldzkiej na wysokości przystanku tramwajowego Jesionowa. W tym czasie przejechały tamtędy 2 tramwaje.
2021-12-03 10:54
2021-12-03 07:23
2021-12-03 07:27
w 2019 roku, mam koniec 2021
2021-12-03 08:43
2021-12-03 10:06
To co się dziwisz
2021-12-04 11:13
Tramwaj niema żadnych zalet !!Ten tramwajowy złom psuje sie codziennie blokujac cała linie!!
koszmarne torowiska powinny byc natyuchmiast likwidowane podobnie jak llinie tramwajowe i zastepowane buspasami i
Tramwaj niema żadnych zalet !!Ten tramwajowy złom psuje sie codziennie blokujac cała linie!!
koszmarne torowiska powinny byc natyuchmiast likwidowane podobnie jak llinie tramwajowe i zastepowane buspasami i autobusami bezemisji spalin! I ta koszmarna trakcja która wyglada koszmarnie tez psujaca sie nieustanie Tramwajowy czołg wazy 5 razy wiecej niz autobus i a jego droga hamowanie jest 10 razy dłuzsza dlatego wypadków z tramwajami coraz wiecej.
Dodatkowo ogromny hałas tego złomu na osiedlu.
2021-12-05 14:41
A węgiel to koks, to antracyt.
2021-12-03 07:07
w krajach rozwiniętych samochodów prywatnych jest znacznie mniej.
2021-12-03 07:42
dzieci nie mają na 6:50 do szkoły i zbiorkom jest dopasowany do potrzeb, punktualny i pewny.
2021-12-03 07:56
2021-12-03 11:51
zdarzają się tacy, którzy przywożą dzieci samochodem z odległości poniżej 800 metrów. Dobry zarząd miasta wprowadza wokół szkół strefy wolne od jeżdżących samochodów i to nas głównie różni od wielu miast skandynawskich i północno europejskich.
2021-12-03 07:43
Bo u nas to jest dobro luksusowe, im lepsze tym wyżej w hierarchii, na zachodzie już jest trend odwrotny. Jak nie masz samochodu to jesteś wyżej
2021-12-03 11:52
liczba osób rezygnujących z samochodu na rzecz np. roweru lub tramwaju zaczyna być widoczna nawet na tym portalu.
2021-12-03 19:38
Chmary rowerzystów miliony
2021-12-03 16:43
ludzie zamożni docierają do pracy pieszo, rowerem, komunikacją zbiorową lub kombinacjami tych środków transportu. W źle zarządzanych miastach w dowolnym kraju ludzie biedni docierają do pracy samochodami prywatnymi lub są dowożeni do nich busikami w ścisku. Całe szczęście część decydentów Trójmiasta i jego mieszkańców zaczyna to rozumieć.
2021-12-04 11:14
2021-12-03 07:07
Przejaxd autobusami przez godzine 10 km przez przesiadki.. zarwana wisniewskiego w gdyni 3 lata i objazdy kosztujace kilka baniek. I edtakada rowerowa nie tam gdzie jej potrzeba. I placz ze aut duzo
2021-12-03 07:14
To chyba tylko ty o tym gadasz 20 lat, był moment, kiedy o tym mówiono, nawet był testowy przejazd pociągu, ale wyszło, że to nieporozumienie. Korzystając z istniejącej infrastruktury czas przejazdu był nieakceptowalny i do tego występowała konieczność wstrzymywania ruchu na chutniczej.
2021-12-03 07:17
Wszczymania ruhó gdzie?
2021-12-03 07:37
Hutniczej
2021-12-03 08:21
2021-12-03 08:43
obecnie są plany, by SKM Południe powstała w latach 30-tych. Do tego czasu mieszkańcy osiedli południowych, gdzie najwięcej się teraz buduje, nie będą mieli realnej alternatywy dla samochodu (autobus czy tramwaj, które
obecnie są plany, by SKM Południe powstała w latach 30-tych. Do tego czasu mieszkańcy osiedli południowych, gdzie najwięcej się teraz buduje, nie będą mieli realnej alternatywy dla samochodu (autobus czy tramwaj, które zatrzymują się co 200 metrów, ani tym bardziej rower, nie są realnymi alternatywami dla samochodu, tylko SKM), więc korki na już niewystarczającej infrastrukturze drogowej będą coraz większe.
2021-12-03 11:57
a także wariantu rower+ PKM (oczywiście zelektryfikowana, z bajpasem kartuskim i częstotliwością połączeń co 10 minut)
2021-12-03 07:09
Obecnie mam 18 letniego golfa, którego zakupiłem w Dortmundzie 3 lata temu i jestem z niego bardzo zadowolony. Poprzedni mój samochód jak się pozbywałem miał 28 lat i dalej był sprawny! Im mniej elektroniki tym lepiej.
2021-12-03 07:11
I to jest ekologia z prawdziwego zdarzenia. Długi cykl życia jednego produktu. Mam takie samo podejście do wielu przedmiotów i w ogóle do konsumpcji.
2021-12-03 07:36
Co prawda wymieniona połowa części, a blachy połatane jak pończochy za PRLu, ale przecież to ten sam samochód...
Ale spokojnie, za to kopci bardziej niż nowy ;D
Ot, takie dorabianie filozofii do "nie stać mnie na samochód".
2021-12-03 10:36
Toć dyzle muszoł kopcić
2021-12-04 07:43
Często nie kopci, ale tak śmierdzi za nim ze sie oddychać nie da
2021-12-03 23:32
Tylko starą Nokię
2021-12-03 07:33
To jest cała prawda o tych "niezniszczalnych samochodach bez elektroniki".
2021-12-04 12:10
ale bzdura, lepiej mieć naszpikowanego elektroniką, który jak tylko wykryje parę wodną w zbiorniku to go nie uruchomi? to po co mi taki samochód, który odpala kiedy chce?
2021-12-03 07:41
Kolana nie bolą i w dodatku można trzymać laptopa i spokojnie na nim pracować. Dzisiejsze samochody są jakby trochę mniejsze i niewygodne.
2021-12-03 07:57
Przecież głowa pod kierownicą Ci się mieści :)
2021-12-03 07:59
pracujesz na laptopie i prowadzisz?
2021-12-03 10:06
A jak będziesz miał drobną stłuczkę to zginiesz albo zostaniesz kaleką... Niestety, stare samochody nie są tak bezpieczne, dodatkowo zmęczenie materiału, przerdzewiałe elementy konstrukcyjne i się składa taki samochód jak z papieru.
2021-12-04 06:49
Ot, wyjaśnienie gołodupca! Złomy >10 lat na szroty!
2021-12-03 07:10
Jestem bogaty, jeżdżę autem
2021-12-03 07:12
dodaj
2021-12-03 07:15
Nam bogaczom wolno więcej
2021-12-03 07:46
Samochodem marki Rover i to przez "w"
2021-12-03 08:34
Używanego strucla można kupić za grosze i zatruwać miejskie powietrze. A potem zdziwienie, dlaczego tylu ludzi chorych na raka? Oto jedna z przyczyn.
2021-12-03 11:42
Jeżdżę czym chcę
2021-12-03 07:15
Dojazd do roboty podróżą bym nie nazwał.
2021-12-03 07:55
chyba, że jedziesz z okolic Kościerzyny
2021-12-03 08:58
2021-12-03 07:16
Jak wprowadzono wśród ludzi paranoję epidemii to się nie ma co dziwić
2021-12-03 07:37
2021-12-03 07:49
Nie można podtrzymać czegoś czego nie ma
2021-12-03 07:56
cały świat dał się nabrać na ten spisek oprócz czujnych antyszczepionkowców, brawo wy!
2021-12-03 08:38
Co roku znacznie więcej ludzi umiera na świecie z powodu głodu czy pragnienia niż z powodu korony. Mimo to świat wydaje gigantyczne pieniądze na strzelanie z armaty do komara. To że od lat umierają z głodu dziesiątki
Co roku znacznie więcej ludzi umiera na świecie z powodu głodu czy pragnienia niż z powodu korony. Mimo to świat wydaje gigantyczne pieniądze na strzelanie z armaty do komara. To że od lat umierają z głodu dziesiątki milionów ludzi, nikt nie zwraca na to uwagi. Ot, hipokryzja dzisiejszego świata. Cóż, na sztucznie wywołanym kryzysie znów najlepiej zarobią najbogatsi a straci plebs. Oto cała tajemnica pandemii.
2021-12-03 09:25
Gdyby nie zmiana definicji pandemii przez who to c19 nie byłaby pandemią, ale to trzeba wiedzieć
2021-12-03 12:09
Jaka była poprzednia definicja pandemii?
2021-12-03 07:58
Niestety, gdybyś chodził do szkoły i wiedział jak działa implikacja, wiedziałbyś też że to zdanie, mimo że prawdziwe, nie jest argumentem.
2021-12-03 09:05
dokladnie. przestalem jezdzic komunikacja odkad wprowadzono przymus noszenia maseczek. na zime mam auto, a w pozostale pory roku hulajnoge elektryczna. jest znacznie taniej i nie dusze sie w szmatcne na twarzy
2021-12-03 07:19
Opinia wyróżniona
Póki Straż Miejska wreszcie nie ogarnie anarchii parkingowej, każdy będzie wybierał auto, bo wie, że można bezkarnie i za darmo zaparkować dosłownie wszędzie.
2021-12-03 07:45
Fachowiec taki jak felon folejewski i kucyk
2021-12-03 09:46
Przestań prześladować posiadaczy aut. Ludzi którzy dojezdzjaa do pracy, którzy zostawiają galeria pieniądze, które napędzają gospodarkę. Podzięki nam za socjal który otrzymujesz labadziarzu
2021-12-03 10:32
ale to wszyscy mieszkancy dopłacaja do posiadaczy aut - koszt budowy i utrzxymania drog jest mniej wiecej 2 razy wiekszy niz wplywy z wszystkich podatków płaconych przez kierowców.
A kierowca statystycznie wydaje najmniej pieniedzy - zdecydowanie wiecej wydaje i pieszy i rowerzysta
2021-12-03 11:10
ale w ciągu miesiąca przeciętny klient docierający do sklepu pieszo, rowerem lub transportem publicznym wydaje tam więcej pieniędzy. Dlatego duże centra handlowe mają obecnie problemy z zachowaniem opłacalności. Osoby
ale w ciągu miesiąca przeciętny klient docierający do sklepu pieszo, rowerem lub transportem publicznym wydaje tam więcej pieniędzy. Dlatego duże centra handlowe mają obecnie problemy z zachowaniem opłacalności. Osoby korzystające z piętrowych parkingów przy Forum w centrum Gdańska mają nawet kłopoty z wyjazdem stamtąd, ponieważ wyjazd z tego "darmowego dla klientów parkingu" okazuje się wąskim gardłem. Bez sensu.
2021-12-03 11:44
Klient z samochodem robi "zakupy hurtowe" raz na kilka dni, więc jedzie do hipermarketu jak Biedronka, Lidl, Auchan, Kaufland czy Carrefour. Klient na rowerze czy pieszy nie jest w stanie naraz zabrać zakupów na cały
Klient z samochodem robi "zakupy hurtowe" raz na kilka dni, więc jedzie do hipermarketu jak Biedronka, Lidl, Auchan, Kaufland czy Carrefour. Klient na rowerze czy pieszy nie jest w stanie naraz zabrać zakupów na cały tydzień (chyba że nic nie je albo ma catering), więc musi chodzić do sklepu codziennie, a ponieważ droższa Żabka jest pod nosem (której sklepiki mają wyższe koszty operacyjne / liczbę klientów= wyższe ceny), to robi zakupy tam, zamiast chodzić codziennie do hipermarketu. Hipermarkety mają efekt skali, więc nawet mimo niższych cen zarabiają na klientach z samochodami. Galerie handlowe cierpią raczej przez przeniesienie sprzedaży ubrań itp. do internetu, a nie przez samochody. Swoją drogą, w Forum bywam często, jest trochę ludzi, ale nigdy nie miałem problemu z wyjazdem.
Klient pieszy robi zakupy w droższym sklepie niż klient z samochodem, i dlatego musi wydać więcej, a nie dlatego, że jest bardziej hojny w tym samym sklepie. I to jest właśnie jeden z głównych argumentów dlaczego jeden samochód w rodzinie trzeba mieć, nawet jeśli nie dojeżdża się nim do pracy.
2021-12-03 14:08
wpływy z podatków od paliw to 30-35 miliardów zł, wydatki na utrzymanie dróg to tylko 2,5 miliarda. Wydatki na budowę dróg to 30 miliardów w tej chwili. Mimo budowy dróg, nadal zostaje z podatków od paliw trochę kasy w
wpływy z podatków od paliw to 30-35 miliardów zł, wydatki na utrzymanie dróg to tylko 2,5 miliarda. Wydatki na budowę dróg to 30 miliardów w tej chwili. Mimo budowy dróg, nadal zostaje z podatków od paliw trochę kasy w budżecie. Jak przestaną je budować to wpływy z podatków ponad 10 krotnie przekroczą wydatki na utrzymanie. Jakby tylu kierowców nie jeździło po drogach to byś musiał to zrekompensować wyższymi podatkami od innych spraw
2021-12-03 14:43
Nie ma w tej kwocie utrzymania dróg w miastach, czyli jakichś 90% infrastruktury.
2021-12-04 08:39
Wpływy z paliwa trafiają na drogi krajowe, więc jedz sobie pod Elbląg i tam parkuj na MOP, a nie w mieście.
2021-12-04 10:00
Jak DLA mnie miasto moze ani jednej drogi nie odsniezac zima. Kto ma dojechac to dojedzie. Reszta odpadnie. Pojdzie na komunikacje miejska ktora.... Niestety wtedy nie pojedzie. Ale spoko. Utrzymanie frog masz racje jest zbedne.
2021-12-03 11:34
i tym, ze poczules sie wywolany bandyckim parkowaniem na chdoniku. Tak, bedziemy was gnebic, az nie kupicie sobie miejsca albo nie pozbedziecie sie swoich gruchotów
2021-12-03 16:19
Tyle zarabiasz, a nie kupiłeś sobie telefonu z polskimi literkami?
2021-12-05 04:11
klawiaturę można ustawić w każdym języku. Telefon może być kupiony gdziekolwiek.
2021-12-03 12:42
nie kupują ?
2021-12-03 16:19
opłaty, które wnoszą, nie pokrywają kosztów utrzymania przewymiarowanej infrastruktury tworzonej pod ich potrzeby.
2021-12-03 10:59
Gdzie jest policja i straż miejska? Biorą tylko podwyżki za pilnowanie kaczora, a pracy się boją.
2021-12-03 17:51
Kiedy wezmą się za rowery dosłownie porzucone wszędzie?!
2021-12-04 10:49
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.