2019-02-21 15:31
...bierze łapówki za ustawianie przetargów? ZTM czy GAiT?
2019-02-20 23:42
"Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku nie zatrudnia kierowców, motorniczych czy mechaników. ZTM nie posiada w swoich zasobach tramwajów ani autobusów."
To dlaczego na autobusach i tramwajach widnieje logo
"Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku nie zatrudnia kierowców, motorniczych czy mechaników. ZTM nie posiada w swoich zasobach tramwajów ani autobusów."
To dlaczego na autobusach i tramwajach widnieje logo ZTM zamiast GAiT? Może mi to ktoś wytłumaczyć. Pracuję w GAiT, a nie w ztm. bp tour i PKS mają na swoich autobusach swoje logo, to dlaczego GAiT wozi logo ZTM? Tego zupełnie nie rozumiem. Poza tym w ZTM przydali by się kierowcy, którzy jeżdżą na co dzień autobusem i mogli by coś doradzić, a to odnośnie rozkładów jazdy, a to lokalizacji przystanków oraz innych spraw technicznych związanych z funkcjonowaniem komunikacji
2019-02-20 23:17
2019-02-05 07:07
Co mnie obchodzi który prezes zawinił, że tramwaj znów się wykoleił, SKM jest znów opóźnione a autobus znów odwołali? Od tego, że ich będę rozpoznawał nic mi się nie polepszy.
Niech biorą przykład z Gdyni -
Co mnie obchodzi który prezes zawinił, że tramwaj znów się wykoleił, SKM jest znów opóźnione a autobus znów odwołali? Od tego, że ich będę rozpoznawał nic mi się nie polepszy.
Niech biorą przykład z Gdyni - jest jeden ZKM, który organizuje całą resztę sprawnie i bezprolemowo. Nikogo poza hobbystami nie zajmuje która firma obsługuje którą linię, bo po prostu się jedzie i tyle.
2019-02-13 22:37
2019-02-05 17:15
W Gdyni działa to tak bezproblemowo, że jest aż 7 operatorów w tym aż 3 (Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w
W Gdyni działa to tak bezproblemowo, że jest aż 7 operatorów w tym aż 3 (Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni) należą w 100% do gminy Gdynia.
To Gdańsk ma za dużo spółek? 4:2 dla Gdyni
źródło:
- https://rejestr.io/krs/76927/przedsiebiorstwo-komunikacji-autobusowej
- https://rejestr.io/krs/35725/przedsiebiorstwo-komunikacji-trolejbusowej
- https://rejestr.io/krs/75417/przedsiebiorstwo-komunikacji-miejskiej
2019-02-05 19:02
z punktu widzenia miasta jako jednostki, która de facto płaci za wykonanie przewozów, rozwiązanie gdyńskie jest bardziej ekonomiczne ---> PKA i PKM muszą między sobą (i pozostałymi graczami na rynku) walczyć w przetargu
z punktu widzenia miasta jako jednostki, która de facto płaci za wykonanie przewozów, rozwiązanie gdyńskie jest bardziej ekonomiczne ---> PKA i PKM muszą między sobą (i pozostałymi graczami na rynku) walczyć w przetargu o wozo kilometrów
w takim przypadku cena będzie znacznie niższa aniżeli w modelu gdańskim, który korzysta z zapisów dyrektywy unijnej pozwalającej zlecać bezprzetargowo spółce miejskiej przewozy w granicach gminy
ktoś-kiedyś nie pomyślał ekonomicznie i teraz mamy co mamy
i przestańcie krzyczeć, że powielanie stanowisk dyrektorskich/kierowniczych - w spółkach mają tak zarządzać mieniem, by zarobić, a nie by miasto dopłacało
2019-02-05 22:17
nigdy miejskie spółki w Gdyni nie walczyły ze sobą. Gdynia skwapliwie korzysta z prawa do "powierzenia przewozów" i spokojnie te wozokilometry ładnie rozdzieliła pomiędzy trzy spółki ze związkami zawodowymi włącznie.
nigdy miejskie spółki w Gdyni nie walczyły ze sobą. Gdynia skwapliwie korzysta z prawa do "powierzenia przewozów" i spokojnie te wozokilometry ładnie rozdzieliła pomiędzy trzy spółki ze związkami zawodowymi włącznie. Widziałeś kiedys przetarg na obsługę linii np. 26, 28, 23? No własnie, bo przewoźnik może być tam tylko jeden. Albo w przetargach, gdzie walczy PKS z Gryfem - czy startuje PKM albo PKA? No nie. To sobie odpowiedz sam, czy faktycznie ta "walka" ma miejsce.
2019-02-05 19:25
W Gdyni działa.
W Gdańsku nie działa.
2019-02-05 22:11
Tyle, ze w Gdyni jest 7 operatorów z czego trzech z nich to spółki miejskie, gdzie każda ma swojego prezesa. Jest pkm, pkt i jest PKA. Po co aż trzy?
2019-02-05 07:39
jeden ZKM i 7 operatorów:
https://zkmgdynia.pl/operatorzy-w-sieci-komunikacyjnej-zkm-w-gdyni
2019-02-05 10:42
Nikt nie mówi, że w Gdyni ZKM wszystkich wozi sam, tylko że zlecanie przewozów i kontrolowanie ich wykonania to jest problem ZKMu, a nie pasażera.
I tak to powinno działać w Gdańsku. Sprawnie.
2019-02-05 17:04
edit: a, nie ważne
2019-02-05 14:14
... w dużym błedzie.
W Gdyni jest dokładnie tan sam system
ZKM Gdynia = ZTM Gdańsk (organizuje przewozy)
pka, pkm, pkt gdynia = GAiT Gdańsk (wykonuje przewozy na niektórych liniach)
PKS
... w dużym błedzie.
W Gdyni jest dokładnie tan sam system
ZKM Gdynia = ZTM Gdańsk (organizuje przewozy)
pka, pkm, pkt gdynia = GAiT Gdańsk (wykonuje przewozy na niektórych liniach)
PKS Gdańsk = PKS Gdynia (wykonuje przewozy na niektórych liniach)
BP Tour jest w obu miastach
w Gdyni jest jeszcze GRYF i IREX-3
2019-02-05 09:15
Przecież gdańskie rozwiązanie jest identyczne jak w Gdyni, z tym że w Gdyni jest więcej miejskich spoleczek!
2019-02-05 10:40
a w Gdańsku nie działa.
Klucz nie w ilości firm tylko w umiejętnościach zarządzania.
2019-02-05 07:07
Bo inaczej ciągle Gdańsk będzie kiepski w tej dziedzinie
2019-02-13 22:32
2019-02-05 11:53
W Gdyni nie można kupić biletu jednorazowego to jest normalne?
2019-02-06 08:39
za 3,80, 4,20 i 13zł
2019-02-05 15:32
mamy 21 wiek panie, bilety w komórkach, cuda dziwy
2019-02-05 17:47
W Gdyni ten schemat jest znacznie bardziej pogmatwany
2019-02-05 07:47
ZKM czapa. pka pkm pkt obsługa
2019-02-05 08:48
Gdynia ma więcej miejskich spółeczek, prezesów, sekretarek, kadrowych itd.
2019-02-05 11:10
bo w Gdyni nie ma problemów z komunikacją w porównaniu z Gdańskiem i jego nieustannym dniem pieszego pasażera
2019-02-05 09:16
W Gdyni przynajmniej nie ustawiają przetargów
2019-02-05 10:03
to nie problem z ludźmi tylko z systemem. Rozkład złodziei i kombinatorów w całej Polskiej polityce jest podobny
2019-02-05 07:01
A druga to patologia którą należy ukrócić. Takie jest moje zdanie
2019-02-13 22:30
Gość przeczytał art. i dalej myli pojęcia. A reszta bije brawo i daje plusy !!!!! Zgroza !!!!
2019-02-05 12:15
To więcej stołków i prezesów
2019-02-06 00:24
2019-02-05 11:10
i wszystko jest Podwójnie a nawet Potrójnie ... tylko nie pensje pracowników !!!! :))))))))))))
2019-02-05 19:28
Przecież jakby nie tworzyć spółek, podspółek i szypółek to oni wszyscy by nie byli prezesami, dyrektorami, kierownikami tylko staruszki na ulicach by okradali...
2019-02-05 12:10
Pieniądze biorą za pierdzenie w stołek.
2019-02-05 07:18
Masz rację matorniczy
2019-02-12 15:50
tramwaje dalej co chwilę stoją
2019-02-08 02:22
jak wcześniej czytałam, ze juz wszystko bylo wystawione na sprzedaż..zajezdnie ,budynki administaracyjne itd POdzial miasta na 5-ć rejonow w obsludze komunikacji autobusowej,tramwajowa sieć wydzierżawiona dla firm
jak wcześniej czytałam, ze juz wszystko bylo wystawione na sprzedaż..zajezdnie ,budynki administaracyjne itd POdzial miasta na 5-ć rejonow w obsludze komunikacji autobusowej,tramwajowa sieć wydzierżawiona dla firm spoza Polski.Specyfikacje do przetargów.były przygotowane.
Dziwie sie pracownikom Zkm-u czy teraz gajtu,że toleruja takie postępowanie obecnego zarzadu ,ktory kontynuje swoja polityke restukturyzacji ?
Taka niepewnosc istnienia niszczy wszelkie dzialania na rzecz dbałości o dobry wizerunek.
Nikomu nie zależy na czystości, estetyce ,ilości awarii ,dzialaniu klimatyzacji,ogrzewania itd
a ztm to wytwór biurokracji:))
pozdrawiam
2019-02-05 07:33
Podobnie jak taka sama instytucja w Gdyni.
Mamy jedno Trójmiasto plus gminy ościenne i powinna być jedną instytucja organizująca i koordynujaca komunikację na całym obszarze, uwzględniając skm, pkm, itd. łącznie ze wspólnym biletem jednorazowym i okresowym.
Co prawda mamy takie coś, co się nazywa MZKZG, ale ta spółka nie działa.
2019-02-05 17:52
Musi być taka spółkanadzorująca by było zgodnie z przepisami
2019-02-07 18:01
2019-02-05 17:28
Nawet nie działają zgodnie z zadaniami które zostały im powierzone:
"- zatrudnianie przewoźników;
- nadzór, regulację i kontrolę ruchu;
- utrzymywanie przystanków, pętli i węzłów integracyjnych;"
rozwiń...
Nawet nie działają zgodnie z zadaniami które zostały im powierzone:
"- zatrudnianie przewoźników;
- nadzór, regulację i kontrolę ruchu;
- utrzymywanie przystanków, pętli i węzłów integracyjnych;"
źródło: Statut MZKZG (http://bip.mzkzg.org/?no1_getFile=1401784725_c7e4fb1a7be03ded379452c11d0b8f1f&no1_fileName=Statut MZKZG) strona 2
2019-02-05 16:34
2019-02-05 09:41
MZKZG to nie jest spółka.
Ale co prawda to prawda - nie działa.
2019-02-06 11:47
Teraz podzielili na spółki i wiecej prezesow
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.