2019-02-05 07:01
A druga to patologia którą należy ukrócić. Takie jest moje zdanie
2019-02-05 07:18
Masz rację matorniczy
2019-02-05 11:10
i wszystko jest Podwójnie a nawet Potrójnie ... tylko nie pensje pracowników !!!! :))))))))))))
2019-02-05 12:10
Pieniądze biorą za pierdzenie w stołek.
2019-02-05 19:28
Przecież jakby nie tworzyć spółek, podspółek i szypółek to oni wszyscy by nie byli prezesami, dyrektorami, kierownikami tylko staruszki na ulicach by okradali...
2019-02-05 12:15
To więcej stołków i prezesów
2019-02-06 00:24
2019-02-13 22:30
Gość przeczytał art. i dalej myli pojęcia. A reszta bije brawo i daje plusy !!!!! Zgroza !!!!
2019-02-05 07:02
2019-02-05 07:05
Może to dla niej ten artykuł
2019-02-05 07:31
2019-02-05 08:10
2019-02-05 08:19
2019-02-05 08:29
2019-02-05 09:19
2019-02-05 09:35
2019-02-05 09:33
2019-02-05 09:34
Z dziada pradziada i po szkole Prezesów
2019-02-05 10:25
Bo nie jest jego szefową.
2019-02-05 10:46
Masz nawet na rysunku...
2019-02-05 07:03
2019-02-05 07:44
Dzięki temu w całym kraju jest około 50 tysięcy synekur.
Nie prościej zamówić/zlecić/ogłosić przetarg? Prościej, ale najgorzej, że jawniej :) A tak sobie spółki mogą robić interesy a gdy ktoś zapyta "a na co
Dzięki temu w całym kraju jest około 50 tysięcy synekur.
Nie prościej zamówić/zlecić/ogłosić przetarg? Prościej, ale najgorzej, że jawniej :) A tak sobie spółki mogą robić interesy a gdy ktoś zapyta "a na co publiczne pieniądze poszły" to usłyszy co najwyżej, że to tajemnica handlowa.
Ja osobiście w ogóle bym zakazał prowadzenia działalności gospodarczej przez polityków, bo to rodzi tylko patologię (jak urząd będący właścicielem galerii handlowej i inne takie).
2019-02-05 09:55
ponadto nie ma sensu żeby miasto obsługiwało wszystkie połączenia. Niech GAiT dostaje kasę od miasta tylko na te nierentowne i tam sobie jeździ. A miasto niech tą kasę bierze z wynajmu infrastruktury prywatnym
ponadto nie ma sensu żeby miasto obsługiwało wszystkie połączenia. Niech GAiT dostaje kasę od miasta tylko na te nierentowne i tam sobie jeździ. A miasto niech tą kasę bierze z wynajmu infrastruktury prywatnym przewoźnikom. Dzięki temu na rentownych trasach wprowadzilibyśmy konkurencję, a te nierentowne obsugiwane byłyby nadal w tej postaci co teraz. Przynajmniej na tych opłacalnych trasach poprawiłaby się obsługa klienta.
2019-02-05 17:42
Przecież teraz są przetargi
2019-02-06 00:28
Kto ma wygrać ten wygra. Wystarczy wprowadzić kryterium które tylko jeden podmiot jest w stanie wypełnić, albo kombinację. Kiedyś była sprawa burmistrza który rozpisał przetarg na samochód z silnikiem 1.9 diesla, z
Kto ma wygrać ten wygra. Wystarczy wprowadzić kryterium które tylko jeden podmiot jest w stanie wypełnić, albo kombinację. Kiedyś była sprawa burmistrza który rozpisał przetarg na samochód z silnikiem 1.9 diesla, z napędem na 4 koła i parasolką w drzwiach do 160 tys. PLN. Tylko jedno auto spełniało te wymogi. No cóż on się tłumaczył że jeździ w terenie więc 4x4 i parasolka potrzebne :D :D :D Takich przekrętów jest i było pełno, ale to taki najjaskrawszy.
2019-02-05 16:59
Tak, oczywiście. Nie ma to jak komentarz na poziomie, prawda?
2019-02-05 20:36
niestety frajerstwem jest wiara w dobre intencje ludzi u władzy
2019-02-05 07:04
Jedno i drugie należy do miasta. Mnożenie stanowisk i tyle. Kiedyś było jedno WPK Gdańsk i wystarczyło.
2019-02-05 07:19
Bo musiało wystarczyc
2019-02-05 09:38
2019-02-05 17:14
Teraz jest kilku przewoźników i dlatego trzeba organizatora.
2019-02-05 16:59
Kiedyś była żywność na kartki i też wystarczało, a przynajmniej musiało.
2019-02-05 07:04
Lubię jeździć komunikacją, teraz co prawda kupiłem samochód ale i tak po mieście śmigam ztmem, taniej i całkiem przyjemnie, można posiedzieć na telefonie, obczaić typiarki itd.
2019-02-05 07:25
czy na tinderze/sympatii?
2019-02-05 08:27
2019-02-05 08:48
Nie rozumiem ☹️
2019-02-05 10:01
czy taniej to bym polemizował, chyba że jeździsz sam i masz trochę większe auto. Ja po mieście jeżdżę małym miejskim i jak mam rozwieść dzieci po szkołach to raz że finansowo wychodzi taniej, to jeszcze oszczędzam kupe czasu.
2019-02-05 10:52
Utrzymanie auta myślę że wychodzi znacznie drożej .. chociąż auto ma jeden plus ze jest sie niezależnym
2019-02-05 11:55
Rozwieźć dzieci po szkołach... To one same nie dotrą?
2019-02-05 14:13
może i dotrą, droga bez przesiadek, ale nie sprawdzałem
2019-02-05 12:00
1. Karta miejska - 90 zł x12 = 1080 zł.
2. Samochód - OC 2000 zł, przegląd 100 zł, naprawy i wymiany eksploatacyjne średnio 300 zł mc, paliwo 300 zł/mc: razem 9300 zł a do tego koszt samochodu 5 tys zł. Kosztów wożenia dzieci/żony i innych osób nie liczę bo mnie nie dotyczą bo płacą ze swoich.
2019-02-05 12:32
2019-02-05 14:20
np ( 15 min vs 45 ) *2
2019-02-05 14:27
1. karta miejska moja 90 + 2x45 dla dzieci = 180
2. Samochód - OC - 550zł, średnie roczne naprawy 650, przeglądy 100zł, opony 100 rocznie, olej 60zł, paliwo 3200, więc ponad 4500 rocznie czyli 380 miesięcznie.
1. karta miejska moja 90 + 2x45 dla dzieci = 180
2. Samochód - OC - 550zł, średnie roczne naprawy 650, przeglądy 100zł, opony 100 rocznie, olej 60zł, paliwo 3200, więc ponad 4500 rocznie czyli 380 miesięcznie. Natomiast kosztów obsługi auta nie powinienem liczyć bo i tak auto bym miał. Zatem jak policzę tylko połowę paliwa, napraw, oleju i opon to mnie wyjdzie 170 PLN więc jednak taniej. Jeszcze by wypadało doliczyć utratę własności klamota ze 7 dych miesięcznie, ale jak już wspomniałem aut i tak bym miał. Przy tym dzięki autu zyskuję co najmniej 1,5 godziny dziennie na czasie, więc miesięcznie ponad 30h. 18% dnia pracy i to po godzinach. Niech każdy sam sobie policzy ile to dla niego pieniędzy.
2019-02-05 18:51
gdańskie dzieci jeżdżą za free na Kartę Mieszkańca, fakt, że w granicach miasta, ale zawsze
2019-02-05 20:37
2019-02-05 19:00
OC 2000? z ac nnw, ubezpieczeniem szyb i ochroną zniżek????? Oszalałeś????
2019-02-05 20:38
za starocia z pełnymi zniżkami płacisz za OC z NNW 5 stów. AC i tak ci nikt nie sprzeda jeśli nie miałeś kontynuacji wczceśniej
2019-02-05 07:07
Bo inaczej ciągle Gdańsk będzie kiepski w tej dziedzinie
2019-02-05 07:47
ZKM czapa. pka pkm pkt obsługa
2019-02-05 08:48
Gdynia ma więcej miejskich spółeczek, prezesów, sekretarek, kadrowych itd.
2019-02-05 11:10
bo w Gdyni nie ma problemów z komunikacją w porównaniu z Gdańskiem i jego nieustannym dniem pieszego pasażera
2019-02-05 09:16
W Gdyni przynajmniej nie ustawiają przetargów
2019-02-05 10:03
to nie problem z ludźmi tylko z systemem. Rozkład złodziei i kombinatorów w całej Polskiej polityce jest podobny
2019-02-05 11:53
W Gdyni nie można kupić biletu jednorazowego to jest normalne?
2019-02-05 15:32
mamy 21 wiek panie, bilety w komórkach, cuda dziwy
2019-02-06 08:39
za 3,80, 4,20 i 13zł
2019-02-05 17:47
W Gdyni ten schemat jest znacznie bardziej pogmatwany
2019-02-13 22:32
2019-02-05 07:07
2019-02-05 07:07
2019-02-05 07:56
a po co tym ludziom ta wiedza?
2019-02-05 08:10
2019-02-05 22:09
chociazby po to, by w komentarzach na trójmiasto .pl nie pisać do ZTMu że "tramwaj się wam zepsuł". Albo "zatrudnijcie kierowców bo za mało". Albo żeby nie pisać do GAiTu "ale słaby rozkład tego 110, do roboty nie mogę zdążyć".
2019-02-05 23:32
2019-02-06 00:39
no właśnie nie. I po to jest ten artykuł.
2019-02-05 14:10
Ale to nie nasz problem. Z kilkanaście-kilkadziesiąt lat jakieś 20% ludzi będzie uczestniczyło w życiu a pozostałe 80% to bedą prole na zaisłkach co nic nie kumają.
2019-02-05 22:34
2019-02-05 07:07
Co mnie obchodzi który prezes zawinił, że tramwaj znów się wykoleił, SKM jest znów opóźnione a autobus znów odwołali? Od tego, że ich będę rozpoznawał nic mi się nie polepszy.
Niech biorą przykład z Gdyni -
Co mnie obchodzi który prezes zawinił, że tramwaj znów się wykoleił, SKM jest znów opóźnione a autobus znów odwołali? Od tego, że ich będę rozpoznawał nic mi się nie polepszy.
Niech biorą przykład z Gdyni - jest jeden ZKM, który organizuje całą resztę sprawnie i bezprolemowo. Nikogo poza hobbystami nie zajmuje która firma obsługuje którą linię, bo po prostu się jedzie i tyle.
2019-02-05 07:39
jeden ZKM i 7 operatorów:
https://zkmgdynia.pl/operatorzy-w-sieci-komunikacyjnej-zkm-w-gdyni
2019-02-05 10:42
Nikt nie mówi, że w Gdyni ZKM wszystkich wozi sam, tylko że zlecanie przewozów i kontrolowanie ich wykonania to jest problem ZKMu, a nie pasażera.
I tak to powinno działać w Gdańsku. Sprawnie.
2019-02-05 17:04
edit: a, nie ważne
2019-02-05 09:15
Przecież gdańskie rozwiązanie jest identyczne jak w Gdyni, z tym że w Gdyni jest więcej miejskich spoleczek!
2019-02-05 10:40
a w Gdańsku nie działa.
Klucz nie w ilości firm tylko w umiejętnościach zarządzania.
2019-02-05 14:14
... w dużym błedzie.
W Gdyni jest dokładnie tan sam system
ZKM Gdynia = ZTM Gdańsk (organizuje przewozy)
pka, pkm, pkt gdynia = GAiT Gdańsk (wykonuje przewozy na niektórych liniach)
PKS
... w dużym błedzie.
W Gdyni jest dokładnie tan sam system
ZKM Gdynia = ZTM Gdańsk (organizuje przewozy)
pka, pkm, pkt gdynia = GAiT Gdańsk (wykonuje przewozy na niektórych liniach)
PKS Gdańsk = PKS Gdynia (wykonuje przewozy na niektórych liniach)
BP Tour jest w obu miastach
w Gdyni jest jeszcze GRYF i IREX-3
2019-02-05 17:15
W Gdyni działa to tak bezproblemowo, że jest aż 7 operatorów w tym aż 3 (Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w
W Gdyni działa to tak bezproblemowo, że jest aż 7 operatorów w tym aż 3 (Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni) należą w 100% do gminy Gdynia.
To Gdańsk ma za dużo spółek? 4:2 dla Gdyni
źródło:
- https://rejestr.io/krs/76927/przedsiebiorstwo-komunikacji-autobusowej
- https://rejestr.io/krs/35725/przedsiebiorstwo-komunikacji-trolejbusowej
- https://rejestr.io/krs/75417/przedsiebiorstwo-komunikacji-miejskiej
2019-02-05 19:02
z punktu widzenia miasta jako jednostki, która de facto płaci za wykonanie przewozów, rozwiązanie gdyńskie jest bardziej ekonomiczne ---> PKA i PKM muszą między sobą (i pozostałymi graczami na rynku) walczyć w przetargu
z punktu widzenia miasta jako jednostki, która de facto płaci za wykonanie przewozów, rozwiązanie gdyńskie jest bardziej ekonomiczne ---> PKA i PKM muszą między sobą (i pozostałymi graczami na rynku) walczyć w przetargu o wozo kilometrów
w takim przypadku cena będzie znacznie niższa aniżeli w modelu gdańskim, który korzysta z zapisów dyrektywy unijnej pozwalającej zlecać bezprzetargowo spółce miejskiej przewozy w granicach gminy
ktoś-kiedyś nie pomyślał ekonomicznie i teraz mamy co mamy
i przestańcie krzyczeć, że powielanie stanowisk dyrektorskich/kierowniczych - w spółkach mają tak zarządzać mieniem, by zarobić, a nie by miasto dopłacało
2019-02-05 22:17
nigdy miejskie spółki w Gdyni nie walczyły ze sobą. Gdynia skwapliwie korzysta z prawa do "powierzenia przewozów" i spokojnie te wozokilometry ładnie rozdzieliła pomiędzy trzy spółki ze związkami zawodowymi włącznie.
nigdy miejskie spółki w Gdyni nie walczyły ze sobą. Gdynia skwapliwie korzysta z prawa do "powierzenia przewozów" i spokojnie te wozokilometry ładnie rozdzieliła pomiędzy trzy spółki ze związkami zawodowymi włącznie. Widziałeś kiedys przetarg na obsługę linii np. 26, 28, 23? No własnie, bo przewoźnik może być tam tylko jeden. Albo w przetargach, gdzie walczy PKS z Gryfem - czy startuje PKM albo PKA? No nie. To sobie odpowiedz sam, czy faktycznie ta "walka" ma miejsce.
2019-02-05 19:25
W Gdyni działa.
W Gdańsku nie działa.
2019-02-05 22:11
Tyle, ze w Gdyni jest 7 operatorów z czego trzech z nich to spółki miejskie, gdzie każda ma swojego prezesa. Jest pkm, pkt i jest PKA. Po co aż trzy?
2019-02-13 22:37
2019-02-05 07:08
Tym, że jakby była jedna spółka byłoby dwa razy mniej gęb do wykarmienia :) no i dość sporo głosów w wyborach
2019-02-05 19:03
ale, że komuno wróć? naprawdę?
wnioskujesz o monopol?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.