2020-03-27 08:12
Przecież właściciel mieszkania też musi z czegoś żyć.
Nie masz kasy to bezdomność. Trzeba było oszczędzać na ciężkie czasy.
2020-03-27 08:27
Oby ciebie nigdy taka sytuacja nie spotkała zły człowieku.
2020-03-27 08:28
Jestem zły bo oszczędzałem. Nie wydawałem na zakupy w galeriach i wakacje w Turcji.
2020-03-27 09:39
To nie oszczedzanie. To g.wnozjadztwo. Knajpa? Nie. Auto? Nie. Dobry ciuch? Nie. Wypad w gory? Nie. Wsio w skarpete. Co to za zycie?
2020-03-27 09:45
Ciężko pracuję i dużo zarabiam, ale jeżdżę 20 letnim samochodem i mieszkamy z żoną na pokoju u rodziców. Nie jeździmy na wakcje tylko jakiś wypad weekendowy na domki na Kaszuby. Nie korzystamy z galerii handlowych i restauracji, bo obiady gotuje mama i przynosi ubrania z caritasu.
A teraz śmiejemy się z was, bo nam kryzys nie straszny.
2020-03-27 09:51
No i wyjaśniło się kim jest rambo, zwykły golod...ec, który o swoim mieszkaniu może pomarzyć:)
2020-03-27 09:55
I całe życie oszczędzać by kupić 20 letnie auto to szału nie ma
2020-03-27 14:58
ciezka praca za swoje zarobione.a ty gin w dlugach kredyciarzu
2020-03-27 11:11
Ale z Ciebie biznesmen z teściami mieszkać na pokoju, masakra.
2020-03-27 14:51
to nie prawdziwy rambo...
2020-03-27 15:03
w przeciwienstwie do Ciebie nie zwracam uwagi i nie podniecam sie kto czym jezdzi.zal Ci tylek sciska ze ktos sam sobie na cos odlozyl i nie musi bankowi oddawac za to 2x wiecej jak Ty.oddajesz bankowi 600 tys za mieszkanie warte 300 po kryzysie150 a tak na prawde to chyba Ty masz smieszna sytuacje.
2020-03-28 18:34
Śmieszny jesteś Bambo. Gdyby kryzys się utrzymał to przewalisz te swoje oszczędności i będzie po temacie. A ja kredyciarz mam zapasy gotówki a do tego setki tysięcy kredytu obrotowego do wykorzystania. I jak będę miał
Śmieszny jesteś Bambo. Gdyby kryzys się utrzymał to przewalisz te swoje oszczędności i będzie po temacie. A ja kredyciarz mam zapasy gotówki a do tego setki tysięcy kredytu obrotowego do wykorzystania. I jak będę miał straty to właśnie kredytem je sobie pokryję, na koniec jeszcze wyciągnę wszystko do skarpety i ogłoszę upadłość. I takim sposobem to ja, głupi kredyciarz będę miał zapas na przeżycie kilku lat za kasę z banku jak tobie się tynk na ścianach skończy. Ale czego oczekiwać od człowieka który ma w pogardzie instrumenty finansowe dlatego że ich nie rozumie.
2020-03-29 14:10
to sie przy ognisku opowiada
2020-03-27 12:42
oszczedzanie to "poducha " finansowa na wypadek utraty pracy ,kryzysu,wypadku ,choroby itp w postaci np 60k zl
2020-03-27 13:18
"Dobry ciuch" - ten fragment to dla mnie pokazuje , że to komentarz "płytkiego" człowieka
2020-03-27 17:49
Ja w lumpeksie kupuje sporo dobrych ciuchów. Ostatnio za kilka dyszek ubrałam trójkę dzieci i męża w lumpku. Uważasz, że jestem płytka?
2020-03-27 18:30
Nosicie zapocone i zapierdziane rzeczy po kimś. Fuj.
2020-03-27 20:40
jak ci komornik te kredyty pozabiera
2020-03-29 11:26
pralka się nazywa
2020-03-29 17:07
2020-03-29 17:03
i sr*ły w transporcie z Bangladeszu
2020-03-29 17:07
2020-03-28 10:30
Bo w sytuacji, w której znalazło się bardzo dużo ludzi - utrata pracy z dnia na dzień ty wywalałbyś ludzi na bruk zamiast pójść na jakieś porozumienie czy obniżkę czynszu. Nie wyobrażam sobie tego, by w takiej sytuacji wywalić kogoś na ulicę. Co z wami, ludzie?
2020-03-27 08:31
Nie rozumiem minusów, też tak uważam. Nie po to człowiek oszczędza i nie hula wszystkiego. Bufor na tego typu sytuacje trzeba mieć. Wczoraj dostałem wypowiedzenie, no ale cóż, życie. Mam na koncie odłożonej kasy na rok więc dam radę. Nie jeżdżę super fura, nie mam super telefonu jak niektórzy, no coś za coś, ale mam za co teraz żyć.
2020-03-27 15:28
- znaczy się starą 10 letnią bmką wypierdzianą przez niemca. szczególnie poza miastem jest takie myslenie
2020-03-28 10:34
Jak masz dobrą pracę i mogłeś odłożyć. Pomyśl o tych, którzy zarabiają minimalną lub niewiele więcej i po opłaceniu chorych wysokości czynszu oraz rachunków i opłat żywności nie mają możliwości odłożyć na czarną godzinę. Nie każdy też może liczyć na pomoc rodziny. Bądźmy ludźmi.
2020-04-01 14:38
Ludzie, co to za lament? W życiu człowieka zatrważająca większość zależy od niego samego. nie od pomocy rodziny czy szczęścia. Jeśli ktoś jest pracowity, zawzięty, dąży do czegoś konkretnego w życiu i jest ambitny, to
Ludzie, co to za lament? W życiu człowieka zatrważająca większość zależy od niego samego. nie od pomocy rodziny czy szczęścia. Jeśli ktoś jest pracowity, zawzięty, dąży do czegoś konkretnego w życiu i jest ambitny, to nie ma opcji, żeby zarabiał najniższą krajową. Sorry! Marnujecie czas na pisanie tych bzdur, a w tym czasie już moglibyście ruszyć d...y i zabrać się za coś pożytecznego. Co za naród....
2020-04-01 17:18
Chyba kręgosłup rehabilitować przed kolejną zmianą albo odpoczywać umysłowo i relaksować wzrok od komputera.
Człowieku masz ułamek procenta populacji ludzi których można nazwać teoretycznie niezastepowalnych. Cała reszta to fizole i inne biurwy. Mający lepsza pracę bardzo często zawdzięczają to skurwysyństwu, układom i protegowaniu.
2020-03-27 08:37
Przecież właściciel mieszkania też musi zapłacić rachunki za czynsz prąd i gaz.
2020-03-27 09:27
Niestety nasze prawo bardziej chroni lokatora niż właściciela.
2020-03-29 11:21
Bo to lewacki kraj socjalny ten wirus tylko przyspieszył nasze pójście z torbami...
2020-03-27 11:23
Rachunki to 300 -700zł średnio, a za wynajem do kieszeni biorą 1200-2000 plus opłaty, mogli by na te kilka miesięcy obniżyć, pokazać ludzką twarz a nie tylko kasa i kasa.
2020-03-27 12:04
Weź kredyt. Kup mieszkanie, a potem powiedz to samo w banku.
2020-03-29 08:23
Tylko szaleniec kupuje mieszkanie na kredyt żeby je wynajmować. Nie myl z tymi, którzy w nieruchomościach lokowali gotówkę.
2020-03-29 15:12
Oczywiście jak mu się noga powinie to straci wszystkie ale tak to nieźle napędza PKB dając zarobić:
- deweloperowi,
- ekipie remontowej,
- sklepom z materiałami do wykończenia, meblarskim, itd
- dostawcom mediów,
On jest tzw. rentierem czyli odciąga sobie rentę z inwestycji lub jak kto woli co miesiąc ma dolę ;-)
2020-03-28 10:39
Dokładnie. Ale ci, co są tak zatwardziali teraz, za kilka miesięcy będą prosić o lokatorów. Karma wraca i to bardzo szybko a człowiekiem trzeba być zawsze, pamiętajcie.
2020-03-28 10:37
O odpuszczenie wynajmującym czynszu, tylko jego obniżenie i ewentunie rozłożenie na raty w tym trudnym czasie. Wynajmujesz kawalerkę za 1500 + dodatkowo czynsz i media jakieś 300-500zł i serio nie dasz rady obniżyć temu wynajmującemu czynszu czyli swojego czystego zysku o połowę?
2020-03-28 23:18
Nie bo płace swój kredyt. Czego nie rozumiesz? Dorzuć mu jak ci zal
2020-03-27 09:32
Znalazłeś się w takiej sytuacji, czy tak sobie fantazjujesz? Bo ja taką sytuację mam i jednak zdecydowałem się na kompromis.
2020-03-27 12:39
tylko dej dej dej ... a skad mam brac ?jako wlasciciel jak ktos mi nie placi to dowidzenia i koniec nie mam zamiaru kogos sponsorowac tym bardziej jak nie wiadomo kiedy to sie skonczy .. ma komus np 30k podarowac co ja kestem caritas ?
2020-03-29 14:21
A ja obniżyłam czynsz najmu i się dogadałam.
2020-03-29 15:15
to należy się dogadać.
Obie strony mogą być na tym mniej stratne.
2020-03-27 13:55
2020-03-27 14:49
Ty plac albo sie wyprowadzaj.czemu ktos ma Cie utrzymywac bo nie masz kasy na czynsz? nowe nieporadne spoleczenstwo.ajfona sprzedaj i rajbany to na czynsz sie znajdzie
2020-04-01 18:14
A ty tak z pensyjki bez dziedziczenia na legalu z podatkami nie na bakier i z pracy bez wsparcia z kwalifikacjami uzyskanymi za własne?
2020-03-27 16:00
Ze za jakiś czas, przy 20% bezrobociu, mało kogo będzie stać na czynsz. Owszem, właściciel może się pienić, nie musi ustąpić, odpuścić czynszu na jakiś czas lub go obniżyć. Ale skutek będzie taki, że będzie się potem
Ze za jakiś czas, przy 20% bezrobociu, mało kogo będzie stać na czynsz. Owszem, właściciel może się pienić, nie musi ustąpić, odpuścić czynszu na jakiś czas lub go obniżyć. Ale skutek będzie taki, że będzie się potem bujał z pustym lokalem. Albo będzie miał przerwę w najmie. Albo i tak wynajmie komuś nowemu ale już za zupełnie inna kwotę. Czynsze za jakiś czas spadną na ryj. Bo muszą. I właściciele niekoniecznie będą na takiej wygranej pozycji jak Ci się wydaje. Więc to w ich interesie jest usiąść do rozmów i wsłuchać się w najemcę, dopóki jeszcze ci najemcy są. A brak najemcy, przez choćby najkrótszy czas, jest nie do odrobienia. Nie ma ch... we wsi. W komentarzach widzę opinie, że wynajmujący gdy ma ochotę, może sobie trzymać puste mieszkanie. No, pewnie że może. Jeśli go stać to kto mu zabroni. Tylko wtedy nie piszcie o tym, że wynajmujący też musi mieć na chleb, skoro może sobie pozwolić na przestój w czynszu. Generalnie najbliższy czas musi być czasem renegocjacji czynszów, wszyscy dostaniemy po d... mniej lub bardziej.
2020-03-27 17:17
Negocjowac zawsze mozna ale to nie znaczy ze szantazowac. To wlasciciel decyduje a nie najmujacy. Jezeli najmujacego nie stac na czynsz to niech szuka gdzie indziej. Jezeli mowimy o uczciwej negocjacji to tylko i
Negocjowac zawsze mozna ale to nie znaczy ze szantazowac. To wlasciciel decyduje a nie najmujacy. Jezeli najmujacego nie stac na czynsz to niech szuka gdzie indziej. Jezeli mowimy o uczciwej negocjacji to tylko i wylacznie mowimy o rozlozeniu czynszu w czasie na raty. Jezeli nie masz w tej chwili na czynsz za kwiecien i maj to wlasciciel moze tobie przelozyc ta platnosc na nastepne miesiace. Zaplacisz w czerwcu za czerwiec+ polowe za kwiecien, w lipcu za lipiec+druga polowe za kwiecien itd. Mysle ze to jest mozliwe ale napewno nie obnizka czy darowanie komus czynszu. Nikt nikogo nie bedzie trzymal darmo, do sponsorowania maja swoje dzieci i rodzine. Uczciwy najemca nie kretacz i cwaniak jest na wage zlota.
2020-03-27 17:53
Sytuacja w tej chwili jest taka, że obniżka czynszu może być dla właściciela jedyną możliwością utrzymania najemcy. Żadne tam pierdu pierdu o rozkładaniu na raty jak ktoś nie może biznesu prowadzić. I nikt tu nie mówi o
Sytuacja w tej chwili jest taka, że obniżka czynszu może być dla właściciela jedyną możliwością utrzymania najemcy. Żadne tam pierdu pierdu o rozkładaniu na raty jak ktoś nie może biznesu prowadzić. I nikt tu nie mówi o szantażu. Więc najemca może decydować. Obniża lub traci najemcę. I wtedy też będzie w d... Poza tym w kodeksie cywilnym są zapisy, które pozwalają w takim okresie jak epidemia iść do sądu. Obu stronom. I sąd rozstrzygnie, tam też każdy może wygrać, w zależności od okoliczności. Wcale nie musi wygrać wynajmujący.
2020-03-27 18:34
Obniżka nic tu nie da bo on nie zarabia. Za najdalej 2 tyg musimy wrócić do pracy bo padnie wszystko
2020-03-27 21:59
w przeciwnym wypadku już nie wróci, a ty zostaniesz z pustym lokalem
2020-03-27 22:43
Osłonę jak epidemia a z czynszy masz być zwolniony oraz z wszytkich opłat w imie czego jakiego prawa i zapisu....kodeks cywilny mówi prosto i wyraźnie..poczytaj...Panstwo może Cię zwolnić z różnych obciążeń..ale prywatny
Osłonę jak epidemia a z czynszy masz być zwolniony oraz z wszytkich opłat w imie czego jakiego prawa i zapisu....kodeks cywilny mówi prosto i wyraźnie..poczytaj...Panstwo może Cię zwolnić z różnych obciążeń..ale prywatny najemca nie musi...a Jak myślisz Spółdzielnie zwolnią z czynszów ludzi i opłat??? Gwarantuje że nie..Po za tym mieszkanie jak stoi puste nie generuje kosztów jak za 2-3 osoby i mowimy tu o samym czynszu do SM.do tego podatek do US od twojego komornego...US też nie zwolni... więc do kogo pretensje...???
2020-03-27 21:56
cieżko jest od restauratora, któremu obroty spadły do 20% wołać nadal 100% czynszu. Ciężko jest od fryzjera, który w ogóle zamknął biznes proponować rozłożenie na raty.
2020-03-29 14:30
Istnieje jeszcze coś takiego jak odpowiedzialność społeczna. Podejmuję izolację dla dobra innych, pomagam zaopatrzyć szpitale, robię zakupy dla sąsiadów. Potrafię także obniżyć czynsz najemcy (umówiliśmy się na 50%
Istnieje jeszcze coś takiego jak odpowiedzialność społeczna. Podejmuję izolację dla dobra innych, pomagam zaopatrzyć szpitale, robię zakupy dla sąsiadów. Potrafię także obniżyć czynsz najemcy (umówiliśmy się na 50% czynszu przez 3 miesiące, i nie oczekuję wyrównania). To jest sytuacja nadzwyczajna wymagająca współpracy od wszystkich. Tu nie ma miejsca na koszenie kasy i zagarnianie pod siebie. Im szybciej to zrozumiemy tym lepiej.
2020-03-27 22:34
Ludzie niezaradni typu słoiki wrócą do rodzinnych domów do pokoju z kuchnią w 10osób...No cóż niech tak będzie jak tak ma być ale nie oceniaj ....Pomyśl co osiągnołeś...
2020-03-29 15:25
* całkowita wartość lokalu (cena u dewelopera), koszt wykończenia w tym materiały,
* opłaty ponoszone przez właściciela,
* wysokość stóp procentowych w bankach,
* poziom określony przez rynek.
* całkowita wartość lokalu (cena u dewelopera), koszt wykończenia w tym materiały,
* opłaty ponoszone przez właściciela,
* wysokość stóp procentowych w bankach,
* poziom określony przez rynek.
Jeśli za mieszkanie pod najem zapłacisz 300 000zł to nie wynajmiejsz go za mniej niż 1000zł/m bo to się nie opłaca. Po odciągnięciu podatku zostanie ci niewiele więcej niż na dobrej lokacie
2020-03-29 16:39
to wolisz, żeby stało puste i generowało koszty?
2020-03-27 23:56
Mądre słowa, szkoda że to rzadkość w tych czasach.
2020-03-27 16:07
Pamiętaj że życie niesie różne scenariusze, obyś nie znalazł się trudnej sytuacji. To nie musi być jutro, ale za rok czy 5 lat. Za słowa się płaci.
2020-03-27 23:59
Tak
2020-03-27 08:19
2020-03-29 13:17
co wy je żrecie czy co??
2020-03-27 08:20
Jedynie kompromis może coś dać. To są naczynia bardzo powiązane i de facto wszyscy siedzimy a jednej gałęzi. Wypowiedzenie umowy z tytulu braku zaplaty czynszu w obecnej sytuacji nic nie da zadnej ze stron.
2020-03-27 13:43
W przeciwnym wypadku najemca będzie zmuszony zamknąć biznes, a wynajmujący zostanie z pustym lokalem na czas, najprawdopodobniej, zapaści gospodarczej. Bez kompromisu obie strony tracą.
2020-03-29 12:11
Miasta wprowadzają już preferencyjne warunki dla swoich najemców. Pozostają jeszcze prywatni właściciele - do nich trzeba wybrać się samemu z propozycją.
2020-03-27 08:20
Sporny temat. Umowa jest umowa. Sily wyzsze? Juz zaczyna sie kombinowanie. Trzeba isc do wlasciciela lokalu i zwyczajnie porozmawiac. Np bedziemy przez ten miesiac czy dwa placic polowe a pozniej sie wyrowna. Nie
Sporny temat. Umowa jest umowa. Sily wyzsze? Juz zaczyna sie kombinowanie. Trzeba isc do wlasciciela lokalu i zwyczajnie porozmawiac. Np bedziemy przez ten miesiac czy dwa placic polowe a pozniej sie wyrowna. Nie cwaniakowac bo skutek bedzie odwrotny. Znajomi wynajmuja lokal za 9.000/mc. Dwa miesiace wyjete z zarobkow. No i? No i sie dogadali. Po ludzku. Jak czlowiek z czlowiekiem.
2020-03-27 11:45
gdy jego działalność nie będzie mogła być prowadzona w lokalu z uwagi na np. zakaz administracyjny, który obejmie lokal lub budynek. W takim przypadku lokal będzie miał wadę prawną, uniemożliwiającą korzystanie z niego w dotychczasowy sposób. W takim przypadku najemca może domagać się obniżenia czynszu do czasu usunięcia wady.
2020-03-27 12:05
Widac,ze z toba by sie nie dogadal. Pewnie byles juz u dziesieciu papug i dwudziestu radcow prawnych. Teraz masz metlik w glowie. Sluchasz doradcow i nie wiwsz jak to ugryzc by wyszlo tylko na twoje.
2020-03-27 13:26
co i tobie polecam
2020-03-27 12:09
może też wypowiedzieć umowę i się wyprowadzić
2020-03-27 13:25
W obecnej sytuacji jako wynajmujący masz dwa wyjście: dogadać się i zrezygnować z części zysków, albo zostać z pustym lokalem i bez zysków w ogóle
2020-03-27 12:02
Tez tak uwazam. W ostatecznosci mozna zerwac umowe i poszukac czegos tanszego. Czynsze z pewnoscia spadna bo wyjechala czesc studentow i nie przyjezdzaja turysci, wiec bedzie w czym przebierac.
2020-03-28 12:36
2020-03-27 13:45
którzy nie widzą powodu aby iść na ustępstwa - bo umowa to umowa.
2020-03-29 12:06
Zobaczą jak lokale pustoszeją, to zmienią zdanie.
2020-03-27 08:42
Od połowy marca wszyscy pracujemy z domu, nie używamy w ogóle biura. Wygląda na to, że przez miesiąc albo dwa biuro nie będzie używane - a gdzie w tym czasie trzymacie swoje szafy, biurka, sprzęt i dokumenty ? Też w domu ?
2020-03-27 09:27
Ale pracujecie. Wiec zarabiacie. Skoro mozna z domu to zrezygnujcie z biura. Zawsze cos w suchym.
2020-03-27 10:33
2020-03-27 13:57
Knajpy, fryzjerzy itp.?
2020-03-27 14:58
Dogadują się z właścicielami lokali na odroczenie płatności lub czynsz w ratach?
2020-03-27 15:39
dziś na odroczenie, za miesiąc na obniżenie stawki. A nie zajmujeta to płaćta.
2020-03-27 16:06
Zaiste. A jak skończy się akcja "izolacja" - będzie tyle odrostów do farbowania, że fryzjerzy nie będą wiedzieli w co ręce włożyć. I wszystko wróci do normy.
2020-03-29 12:26
O ile do tego czasu nie wylądują na bezrobociu z długami i komornikiem
2020-03-29 12:01
w tej sytuacji trzeba się niestety podzielić stratami
2020-03-27 10:04
Poza tym: Czy ten wynajmujący może wynająć w takim razie to wasze biuro, skoro go nie używacie, z waszymi gratami?
2020-03-27 15:40
2020-03-27 08:42
Wróci normalność i rodzinki będzie stać za 300 tys pln za piękne mieszkano 50 m2 :) chociaż jeden plus kryzysu :)
2020-03-27 09:06
Wejdzie bezrobocie, niższe pensje to i stać na niższe ceny mieszkań też nie będzie.
2020-03-27 09:14
Żyj dalej swojej bajce :D chyba, że mówisz o falowcu to tam może cena spaść.
2020-03-27 10:04
Deweloperzy nie obniżą cen, raczej wzrosną ceny.
2020-03-27 12:10
Bańka mieszkaniowa nagle pryśnie i developerzy pozostaną z niesprzedanym mieszkaniami i rachunkami od budowlańców
2020-03-27 12:58
Mamy sprzedane dziury w ziemi
2020-03-27 15:51
Ktore zaraz przejma banki, zapraszamy na scene gwiazde wieczoru- korekte 50%
2020-03-27 16:44
2020-03-27 13:12
a zacznie się już na jesieni, a obniżki będą krokowe prze kilkanaście miesięcy lub dłużej, tak więc jak ktoś może to trzeba spokojnie czekać do jesieni 2021 albo i dłużej
2020-03-27 16:45
2020-03-27 20:53
jak ktos sie interesuje to wie ze banka pekla juz w styczniu..ale mylne tanie prasy pisaly ze ciagle bedzie roslo...rosly ale ceny w ogloszeniach a u notariusza mozna bylo zjechac od stycznia z palcem w tylku 10%
2020-03-28 19:37
no i w końcu jest, tym razem gruba recesja przejedzie jak czołg po deweloperce
2020-03-27 20:50
a eurostyl 350 na metrze sprawdz sobie a to dopiero 2 tygodnie za rok po 5 tysi za metr bedzie i i tak chetnych nie bedzie
2020-03-28 19:38
Robyg też ogłasza wyprzedaże a jeszcze niedawno straszyli na banerach podwyżkami.
2020-03-28 19:36
Obniżą, kwestia czasu. Teraz grają twardzieli ale po kilku miesiącach kosztów i braku klientów nie będą mieli wyjścia. Na razie są w fazie zaprzeczania.
2020-04-01 17:28
Nie przeceniaj. Jakie tam oni mają koszty jak wszystko budują podwykonawcy.
Od transformacji zlupili kupujących i po części po układach państwo I samorządy więc mają taką górkę ze nic nie muszą schodzix
2020-03-27 10:15
2020-03-27 12:25
...i 14 dni kwarantanny dla powracających z kartuz :-)
2020-03-27 13:28
2020-03-28 08:36
Zastanów się czy na pewno
2020-03-29 11:47
Pobozne zyczenia
2020-04-09 19:06
2020-03-27 08:45
2020-03-27 12:04
No to podnos.
2020-03-27 15:11
2020-03-27 09:14
Wynajmujący mieszkanie co miesiąc przytula minimum 1000 zl skoro wszystko wydaje. Jego pech
2020-03-27 18:44
Jestem wynajmującym, Nie przytulam pieniędzy tylko sprzedaję produkt. Najpierw włożyłem wsad pieniężny. Miał sporo zer. Teraz spłacam kredyt.. Reszta pracuje na później. Nie ma opłat, nie ma spłaty kredytu. Ale co tam ważne żeby Wam było wesoło, bawić się bawić się do upadłego.
2020-03-29 16:35
Nie przytula, tylko zarabia. Zarówno właściciel jak i najemca może zostać bez pracy. To właściciel ma zabezpieczenie w postaci najmu i nikomu nie musi w prezencie wynajmować.
2020-03-27 09:58
najemca nie ma pieniędzy na opłaty - to kim on jest? Żyje z dnia na dzień? Niech szuka taniej
2020-03-27 11:48
będzie szukał taniej, a ty zostaniesz z pustym lokalem, albo znajdziesz drugiego najemcę... takiego samego jak poprzedni. Ot życie.
2020-03-27 12:07
Lepiej chyba mieć pusty lokal, niż mieć lokatora, który generuje koszty (prąd, gaz, internet itd) i za to nie płaci....
2020-03-27 13:30
niż nie mieć go w ogóle
2020-03-29 13:47
Tylko, że taki nie będzie płacił wcale i czemu ktoś ma go utrzymywać ? Trzeba postawić się w oby sytuacjach.
2020-03-27 15:12
Gdyby to były trzy tygodnie i można było wrócić do działalności to miałbyś rację, ale jeżeli ktoś umie liczyć to właśnie mijają dwa tygodnie z ogonkiem, zakaz pracy wydłużony o kolejne 18 dni i też nie wiadomo czy nie
Gdyby to były trzy tygodnie i można było wrócić do działalności to miałbyś rację, ale jeżeli ktoś umie liczyć to właśnie mijają dwa tygodnie z ogonkiem, zakaz pracy wydłużony o kolejne 18 dni i też nie wiadomo czy nie będzie przedłużany dalej - do maja, do czerwca, do grudnia, stycznia 2021??? Tak się nie da prowadzić działalności. Nikt nie ma takich oszczędności na wyrzucanie w błoto jak nie może zarabiać.
2020-03-27 15:43
to im trąba zmięknie
2020-03-27 16:15
Do września o, ale co potem
2020-03-27 20:32
2020-03-28 10:52
Taki chojrak jesteś ze tak piszesz na jakim Świece ty żyjesz . Nie cwaniakuj bobyc może ciebie też bedzie to czekało to wszystko runie jak domino więc ciebie też to dotyczy!!!!!
2020-03-28 11:01
Taki z ciebie chojrak ty nie wiesz na jakim świecie zyjesz wes poczasnij makówka .przecież ciebie może to też dotyczyć wszyscy muszą za coś płacić .A to wszystko będzie się sypać jak domino więc i ciebie może to chwycić.!!!!
2020-03-28 11:10
Kasują odpowiedzi wopiniach jak się pisze prawdę . Napisałem dwa razy i skasowane czyżby nas inwigilowali?
2020-03-29 11:56
Moze miejsca w schroniskach i noclegowniach beda gratis
2020-03-27 10:42
prowadzona w lokalu z uwagi na np. zakaz administracyjny, który obejmie lokal lub budynek. W takim przypadku lokal będzie miał wadę prawną, uniemożliwiającą korzystanie z niego w dotychczasowy sposób. W takim przypadku
prowadzona w lokalu z uwagi na np. zakaz administracyjny, który obejmie lokal lub budynek. W takim przypadku lokal będzie miał wadę prawną, uniemożliwiającą korzystanie z niego w dotychczasowy sposób. W takim przypadku najemca może domagać się obniżenia czynszu do czasu usunięcia wady.
zakaz administracyjny, może warto by było wyjaśnić?
2020-03-27 12:19
Jeśli w wynajmowanym lokalu jest restauracja i decyzją administracyjną np. uznaje się że budynek grozi zawaleniem i zamykają - to ma wadę prawną, decyzja obejmuje lokal, ok, to rozumiem. Wynajmujący nie do końca wywiązał
Jeśli w wynajmowanym lokalu jest restauracja i decyzją administracyjną np. uznaje się że budynek grozi zawaleniem i zamykają - to ma wadę prawną, decyzja obejmuje lokal, ok, to rozumiem. Wynajmujący nie do końca wywiązał się z umowy, najemca ma duże pole do negocjacji warunków.
A jeśli lokal jest w 100% dostosowany, tylko administracyjnie zabrania się prowadzenia danej działalności - to wtedy lokal też ma wadę prawną?
Tak z ciekawości pytam.
2020-03-27 20:42
Czy to nakaz nadzoru budowlanego czy rozporzadzenie/ustawa itp.?
Zamykasz pod grozba kary administracyjnej i czynsz sie nie nalezy.
Obie strony ponosza straty.
2020-03-29 11:40
@x tak, ma, dokładnie taką samą, bo działalność jest niemożliwa na podstawie decyzji administracyjnej
2020-03-29 13:51
To nie jest na podstawie decyzji administracyjnej.
2020-03-31 09:26
To dotyczy lokali w galeriach handlowych (ciuchy , kawiarnie) które są zamkniete na polecenie odgórne -rządu. Z mieszkania nikt nikogo nie wyrzuca, więc dlaczego ktoś ma mieszkać za darmo i może jeszcze właściciel ma za niego płacić rachunki? To nie jest siła wyższa. Trzeba umieć czytać ze zrozumieniem.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.